Byli by jste pro zavedení "chyť a pusť" ?

Zdravím všechny muškaře, dotaz je prostý a jasný.
Jste pro zavedení "chyť a pusť" alespoň na některých P revírech ?
Autor diskuse: A_Smitec - Profil , 27.6.2015 muškaření - RŘ, MO, svazy

Byli by jste pro zavedení "chyť a pusť" na některých P revírech ?

A) ano44%

B) ne40%

C) jsem pro omezení počtu ryb které si mohu odnést za jeden den lovu na 1 ks7%

D) jsem pro omezení počtu ryb které si mohu odnést za jeden den lovu na 2 ks1%

E) jsem pro zavedení větší míry ryb (P revíry)3%

F) jsem "masař"5%

Od 10.7.2015 hlasovalo 399 čtenářů.

Drozďák - Profil | Po 29.6.2015 11:09:23

Ne. Plošné zákazy a příkazy jsou cestou do pekel. Je třeba reflektovat místní podmínky a vyjímky zřizovat na lokální úrovni s přihlédnutím k znalostem a zkušenostem s místním revírem. To žádný úřednický čičmunda z "okresu" nikdy nedokázal a ani v budoucnu nedokáže. A nejen v rybařině.
Plošná aplikace CHaP je zhovadilost a nic neřeší. Cestou je uvážlivý přístup k rybařině a lovu jako takovému. Je třeba zvážit kterou rybu pustím a kterou vezmu, brát na zřetel kolaterální škody, které při výkonu ryb práva způsobuji a tyto se snažit maximálně eliminovat, zkrátka pozorovat, přemýšlet v souvislostech a zabývat se důsledky své činnosti.
Bohužel na tento přístup nemá většinová populace dostatečné IQ a leckdy ani morál. Důsledkem je x tisíc norem a nařízení a všudypřítomné utahování šroubu.

raduch - Profil | Po 29.6.2015 11:01:00

Na rok 2016 návrh rady lipan 40 cm a je po starostech :)

SlavnýLovecPampalini - Profil | Ne 28.6.2015 16:26:58

A_Smitec - >> u lososovitých ryb to nemá žádný smysl

kut - Profil | Ne 28.6.2015 16:15:55

Kdo chce provozovat jenom líbačku s kaprem tak to nemusí vnucovat druhým rybářům.

Petr64 - Profil | Ne 28.6.2015 16:11:00

já 2 >> To hájení li a po je na celkovej zákaz lovu v revíru.

já 2 - Profil | Ne 28.6.2015 16:07:16

Proti přivlastňování nic nemám, ale rozšířil bych seznam hájených druhů. Lipan a potočák se neberou. Sice můžeš, ale je to jako žlutej sníh, ten se taky nepapá... i když můžeš a proti gustu žádný dišputát...

Vítek - Profil | Ne 28.6.2015 15:35:56

Komu vadí lov ryb a jejich přivlastňování, má možnost - pověsit vercajk na hřebík, přestat chytat a najít si jinou zábavu.

marmyš - Profil | So 27.6.2015 16:40:04

Na pstruhovce v některých úsecích by se to mohlo vyzkoušet,ale musel by to dodržovat i kormorán,vydra...

Pvl - Profil | So 27.6.2015 16:18:25

u.x.a. >> Nějak si to musíš omluvit ......

u.x.a. - Profil | So 27.6.2015 16:16:17

Nemá to absolutně žádný smysl, ten co pouští zabíjí možná víc než ten co bere...

Goce - Profil | So 27.6.2015 15:42:23

Ryby pouštím v 99%. Vzal jsem si kapra po 6 letech. Myslím si, že brát denně až dvě ryby je moc. Protože to může být až 14 ryb za týden. Kdyby to udělal každý, tak v létě se u té vody jen opalujeme. Zase záleží na revíru samozřejmě. Já jsem pro větší omezení braní ryb. Ty dva kusy týdně mi přijdou tak akorát. Ano, ryby jsou chovány pro užitek (jídlo), ale myslím si, že prostě nemusí být ryba jen žrádlo, jak bylo dá se říct od pradávna. Pokud chce nějaký rybář, aby se mu zaplatila povolenka a případně pohonné hmoty, jak je často známé, tak i po 2 ks za týden se dá splatit. Ale nechci se tu s nikým hádat, protože je to zbytečné. Je to o názorech. Pokud se neporušuje řád, tak stejně není moc co řešit. Já si kupuju povolenku, né pro obživu, ale jako koníček. Nemám tvrdé pruty, abych co nejrychleji vytáhnul rybu na břeh a šup s ní do vezírku. Ale neříkám, že jsem nevzal kapra. (Ryba by se měla jíst alespoň jednou týdně, dva kapři za týden stačí :D)

LosPafkos - Profil | So 27.6.2015 14:46:04

Ne.jak píše nofish,pokud rybu chránit,tak jedině zákazem rybolovu. Na honění fotoega si zajděte do zoo.

sven - Profil | So 27.6.2015 14:44:46

A_Smitec - >> Nejsem pro zavedení CHaP ani zvýšení lovné míry, v žádném případě !
Pokud se jedná o ohrožený revír nebo úsek, jsem pro dočasné omezení lovu, vyjímečně i úplný zákaz lovu.
V každém případě jsem pro zákaz vláčení s nástrahou opatřenou dvoj / trojháčkem, zákaz brodění v trdlištích a horních tocích vůbec, zařazení nymfy mezi vláčecí nástrahy..

nofish - Profil | So 27.6.2015 14:40:59

A_Smitec - >> Ne. Rybolov je slovní spojení "lov ryb". Chyť a pusť je jen o tahní ryb z vody "bezdůvodně" a přitom ne úplně neškodném. Pokud je na tom nějaká pstruhovka tak, že je problém tam udržet ryby a někdo to chce zachránit chytním a pouštěním ryb, je možná jednodušší tu vodu "zavřít" a uvidí se, kolik tam těch ryb bude.

b.gun - Profil | So 27.6.2015 14:14:04

fotojakes >> Jen taková drobnost - neříkám, že se na chytání a následné pouštění ryb nepohlíží v Německu přísněji, nicméně ona na českých stránkách některými přispěvateli proklamovaná paušální striktnost se nezakládá tak úplně na pravdě. Jo, jsou tam tlaky ze strany PETA a podobných organizací, jsou zahajována trestní řízení, ale je snad pouze jediná spolková země, kde je "chyť a pusť" výslovně zakázáno přímo zemským rybářským zákonem (Schleswig-Holstein). Jinde to bývá posuzováno případ od případu, nebo třeba i na základě "principu cílové ryby" - kapr 10+ není mou cílovou rybou, neboť bych pro ni neměl upotřebení, tudíž ji mohu pustit a snažit se o ulovení násaďáka.
Co ale bývá striktně pronásledováno, jsou rybářské závody - takové to chytání pro pouhý sportovní výsledek (nachytám, nahážu do vezíru, na konci všechno zvážím, zapíšu do tabulek a pak zase pustím). Závody podléhají povolovacímu řízení a jsou povolovány výjimečně, a to za podmínky, že ulovené ryby jsou usmrceny a použity např. pro krmení hospodářské zvěře (a v samotné žádosti o povolení se neuvádí, že jde o závody, ale např. o hromadný odchyt nežádoucí ryby).

Bláža - Profil | So 27.6.2015 14:04:27

Tavris29 >> V zadání diskuze je psáno pstruhové revíry, kapry do toho nepleť, to by byla blbost největršího kalibru...

Osobně si myslím, že toto pravidlo nemá možnost se všude prosadit, a je nekontrolovatelné. Vše je v lidech a jejich osobním přístupu. Proč si občas rybu nevzít, když na ni mám chuť, ale rozhodně nebrat vše a pak s tím kšeftovat. Líbí se mi překlad Saských pravidel, některé body bych převzal.

Tavris29 - Profil | So 27.6.2015 13:41:22

Spíše jsem pro to, aby se za týden mohlo vít např. 2kusy kapra atd. Nebo určitý počet ryb za rok. Úplné odepření možnosti odnést si rybu je nesmysl.

Tomáš - Tom - Profil | So 27.6.2015 13:32:40

Pro zavedení chyť a pusť nejsem. Občas nějakou rybku vezmu,ale brát vše je nesmysl.Ani chyť a pusť by nezabránilo těm co tu rybu chtějí aby ji odnesli.

jaa1959 - Profil | So 27.6.2015 13:18:29

fotojakes >> Mohu se zeptat jak jsi na to přišel s tím Německem? Nějak to nemohu v Saském rybářském řádu najít?
1. Zásady
1.1. Pro provozování lovu ryb je vlastnictví rybářského lístku povinností. Každá osoba provozující lov
musí mít u sebe svůj platný rybářský lístek, platnou povolenku k lovu a členskou kartu. Všechny
zmíněné dokumenty musí být na požádání předloženy osobě oprávněné ke kontrole.
1.2. Každá osoba lovící ryby se před zahájením rybaření musí informovat, zda ve vodním zdroji, kde chce
provozovat lov, neplatí pravidla o vodních zdrojích, která se odchylují od tohoto Řádu k vodním
zdrojům.
1.3. Členská sdružení patřící do svazu LVSA musí zveřejňovat seznam rybářských vodních zdrojů, za
které jsou pro provozování rybaření zodpovědní.
1.4. Identifikační čísla vodních zdrojů uvedená v seznamu vodních zdrojů jsou základem pro vyplnění
údajů do rybářské knížky.
1.5. Před začátkem každého rybolovu musí být do rybářské knížky zaznamenán datum rybolovu a
identifikační číslo vodního zdroje. Všechny záznamy musí být provedeny nesmazatelným perem.
1.6. Okamžitě po rybolovu musí být přisvojené ryby zaznamenány do rybářské knížky. Prodej ulovených
ryb je zakázán.
1.7. Každá osoba provádějící lov je povinna podporovat činnost státní a čestné rybářské stráže státu
Sasko, dozorců ze svazu a dozorců nad vodními zdroji v rámci LVSA. Přitom má každá osoba lovící
ryby povinnost při zjištění porušení rybářského zákona a/nebo Řádu k vodním zdrojům vydaného
LVSA zahájit odpovídající dostupné opatření k zamezení tohoto porušení.
Práva dozoru ze svazu a vodních zdrojů na základě LSVA jsou stanoveny ve zvláštní směrnici
(viz Příloha 5.1)
1.8. Veškeré změny bez pověření oprávněného orgánu dohlížejícího na provozování rybolovu tak jako i
poškození břehů včetně dřevin a trvalá poškozování vegetace je zakázáno.
Ohledně práva ke vstupu na břehy jsou v příloze 8 tohoto řádu vyjmenovaná všeobecná ponaučení.
1.9. Vstup a vjezd tak jako i brodění se ve stávajících porostech (rostlinách nad hladinou, plovoucích na
vodě tak i podvodních) je zakázáno.
1.10. V seznamech vodních zdrojů jsou vyjmenovány ty vodní zdroje, na kterých je povolen rybolov z
plavidla. Použití plavidla zahrnuje všechny prostředky (např. Belly-Boot, vor), se kterými je možné
plout po vodním zdroji. Rozmetání nástrahy a rozkrmování z plavidla (včetně dálkově řízených
prostředků) je dovoleno jen na vodních zdrojích, na kterých je povoleno používání plavidel.
1.11. Osoba provozující lov, která přišla na místo rybolovu jako první, má výhradní právo na provozování
rybolovu na tomto místě (s výjimkou míst k rybolovu pro tělesně postižené osoby). Místa k rybolovu
vhodná pro tělesně postižené osoby jsou v seznamu vodních zdrojů označeny zkratkou „H“.
1.12. Povinností osoby provozující lov je svoje místo k rybolovu v přiměřeném rozsahu před a po rybolovu
uklidit a odpad řádně zlikvidovat.
1.13. Ryby, které jsou určeny ke konzumaci, musejí být okamžitě nebo nejpozději na konci rybolovu po
řádném držení usmrceny způsobem odpovídajícím loveckým pravidlům.
1.14. Ryby mohou být drženy buď ve vhodném vsádkovém podběráku (vezírku) nebo vhodné nádobě
maximálně po dobu provozování rybolovu, a to v případě, že ryby odpovídají lovné míře a záznamem
do rybářské knížky jsou prokazatelné jako za přisvojené. Během držení musí být vyloučeno
poškození zdravotního stavu ryby a časově toto držení musí být omezeno na minimum.
1.15. Každá osoba provozující lov musí mít s sebou náležité měřící pásmo (měřítko), vyprošťovač háčků a
nůž nebo usmrcovadlo ryb.
1.16. Doba pro noční rybolov začíná jednu hodinu po západu slunce a končí jednu hodinu před východem
slunce podle kalendáře.
1.17. Použití rybářského stanu, ochranného stanu nebo zařízení, které chrání před počasím, avšak
neslouží výhradně pro nocleh, je povoleno.
1.18. Držitel povolenky je povinen okamžitě oznámit úhyn ryb ve vodním zdroji, který používá, na stanici
místní policie a majiteli rybářského revíru popř. jeho pronajímateli.

rybobuch - Profil | So 27.6.2015 13:05:42

Jasně, pouštět ryby je jedině správná cesta pro větší blaho kormoránů, vyder, norků, volavek, ....
Ryba je kámoš, ne žrádlo !