Byli by jste pro zavedení "chyť a pusť" ?

Zdravím všechny muškaře, dotaz je prostý a jasný.
Jste pro zavedení "chyť a pusť" alespoň na některých P revírech ?
Autor diskuse: A_Smitec - Profil , 27.6.2015 muškaření - RŘ, MO, svazy

Byli by jste pro zavedení "chyť a pusť" na některých P revírech ?

A) ano44%

B) ne40%

C) jsem pro omezení počtu ryb které si mohu odnést za jeden den lovu na 1 ks7%

D) jsem pro omezení počtu ryb které si mohu odnést za jeden den lovu na 2 ks1%

E) jsem pro zavedení větší míry ryb (P revíry)3%

F) jsem "masař"5%

Od 10.7.2015 hlasovalo 399 čtenářů.

Cloud - Profil | So 27.6.2015 12:26:44

Rozhodně Ne!

hanyking - Profil | So 27.6.2015 11:11:38

Dal jsem sice jen na P rev. ale mělo by to být tak 50 na 50. Jako v Polsku. Muškařské pásmo je ch a P a zbytek je míra potočáka a duháka 30 což je taky CH+P protože takové tam nejsou. Lipan je hájenej všude. A funguje to.

fotojakes - Profil | So 27.6.2015 11:06:25

Za mě rozhodně ne, kdo chce pouštět, tak ať si pouští, kdo chce ryby jíst, ať je jí. Vadí nadměrné odnášení ryb za účelem nějakého prospěchu (prodej do jiných vod, restaurací, atd...), ale to je jiné téma.

Zlepšení stavu v pstruhových revírech vidím spíše v navrácení koryt do přírodní podoby, kde ryby díky množství úkrytů lépe odolávají tlaku predátorů i rybářů a mají větší potravní nabídku. A nebo ve větším množství chráněných rybích oblastí kam rybáři vůbec nesmí, ale to by se myslím moc muškařům nelíbilo :-D

Jinak jsem využil své možnosti a přidal anketu:-)

Edit: absolutní chyť a pusť by dalo do rukou některých zelených mozků (nemyslím vojáky :-) ) tak silný argument, že bychom mohli nadobro přijít o možnost chytání, nebo možnost volby jako v Němcku. Tam už totiž pěkných pár let platí pravidlo, že pokud si ulovenou rybu smím ponechat (má míru a není hájená), tak si jí nechat musím! Tak tlačte na podobné blbosti, ať se po nás zelení svezou po všech a věřte, že jejich lobby je silné a hlavně stále na vzestupu.

gregyn - Profil | So 27.6.2015 10:57:00

Čau chyť a pusť na pstruhovkách už někde funguje a úspěchy rozhodně neslaví,takže si myslím,že zvýšení lovné míry by bylo mnohem prospěšnější.Za mě určitě ne.

Varada - Profil | So 27.6.2015 10:26:50

V žádném případě.Chyť a pusť a horní míry jsou totální nesmysl.Naopak jsem pro zvýšení nejmenších lovných mír,hájení vybraných druhú ryb atd.

Colasrumem - Profil | So 27.6.2015 10:15:46

Systém chyť a pust jako takový je pouze móda, nesmysl a degradace rybařiny. Pokud chytám ryby jen a pouze pro zábavu, jedná se o úmyslné týrání zvířat pro vlastní potěšení. Neříkám, že se musí brát všechno co chytnu, ale i tak je to daleko víc omluvitelné než úmyslné trhání tlam rybám pro fotku a zvyšování si ega. Navíc většina chytá na chovných rybnících, kde jakýkoliv úlovek je většinou víc otázkou času než nějakého umu nebo nástrahy. Za mne zavedení absolutního chyť a pust rozhodně ne. Pokud chci rybu pustit tak ji pustím, pokud ne, je z ní dobrá večeře. Je to stejně jen byznys, a to platí pochopitelně pro všechny druhy rybařiny.

ltrab - Profil | So 27.6.2015 10:08:44

Ne, pokud ano tak pouze určitý druh ryb. Chyť a pusť platí na všech revíreh v případě ulovení podměrečných nebo hájených ryb.

wada - Profil | So 27.6.2015 9:57:11

No hlavně by jsme už měli přestat o chyť a pusť úplně debatovat. Ať si tak chytá kdo chce (taky ryby neberu), ale tato diskuze jen přilévá olej do ohně militantním "ekologům", kteří rybaření vidí jako týrání zvířat. Dokud se budeme chovat jako myslivci, tj. je to lov (tedy hospodářská činnost) a tradice atd. nemají na nás moc páku. Jestli se, ale rybaření stane jen zábavou na úkor zraňování zvířat, generace našich dětí si už taky nemusí zarybařit. Paralela s myslivostí je i v tom, že pokud by se střílela zvířata gumovými projektily pro sport, tak by jim to jenom zlomilo žebro, ale přežili by. Těžko by to tak mohlo fungovat dlouhodobě.

strejka - Profil | So 27.6.2015 8:22:07

Na řadě revírů už to zavedeno je.

jaroslavstehlikst - Profil | So 27.6.2015 8:10:48

blbost,za ty prachy co se platí za povolenku má každý právo na to aby si odnesl kapra (nebo něco jiného)

navíc by ubylo spoustu rybářu takže za mě rozhodně ne !

Boden - Profil | So 27.6.2015 8:03:18

Nesmysl, lovím abych ulovil. To, že někteří trhají rybám huby jen pro vlastní ego je věc jiná. Podstatným zdražením Rybářského lístku by se eliminovaly extrémy na obou stranách.

kaprus - Profil | So 27.6.2015 8:01:05

Jako že chytneš rybu, chvílu potrápíš a hodíš šetrně zpátky? Má to smysl???

bizonn - Profil | So 27.6.2015 7:41:27

Urcite ne.Ikdyby bylo prosazeno chyt a pust,nikdy by se to nedodrzovalo.

splávkař - Profil | So 27.6.2015 7:37:43

Poté, co by se podařilo prosadit lov jen pro zábavu by nezbylo, než zakázat lov zcela.

Honza7 - Profil | So 27.6.2015 7:35:25

Z mého pohledu ne. Ubylo by spoustu rybářů a narostl by počet pytláků. Ten kdo chce už sám aplikuje systém chyť a pusť ( a to úplný a nebo jenom pro naše původní ryby ).

Mrknato - Profil | So 27.6.2015 7:02:16

Iza >> Ne, proč ano?

: vydrák - Profil | So 27.6.2015 6:47:37

Jo to je ta diskuse,k vůli který si tejden otravoval a scháněl informace jak jí založit? No ty vole:-))))

brach - Profil | So 27.6.2015 2:01:07

Fakt to myslíš vážně?
Nebo něco sbíráš ?

alžběta - Profil | So 27.6.2015 0:15:00

Paušálně pro všechny ryby? Určitě ne.

Pro původní druhy určitě ano, ale s podmínkami. První z nich by bylo, vyvázat se na tomto projektu ze spolupráce s ČRS a MRS. Pokud by to mělo býti s asistencí zmíněných, nebo nedej bůh pod jejich hlavičkou, opět odpovídám určitě ne.

Iza - Profil | So 27.6.2015 0:02:45

Ano, proc ne.