Berounka 3 - sumci

Na Berounce 3 letos neni hájenej sumec, nemá stanovenou ani míru a dokonce je povolený jeho noční chytání. Máte tam se sumcema nějaký zkušenosti? Je to povolený proto, že jsou tam přemnožený, nebo naopak proto, že tam žádný nejsou?
Autor diskuse: Venca888 - Profil , 16.3.2009 dravci - revíry, cestování

luckyhebeda - Profil | So 8.6.2013 11:17:43

Char >> mam v plánu tam doskákat člunem až na ty ostrůvky a odtamtud chytat v brodákách, děkuji za informaci, já jsem se takhle hrabal v nižboře pod jezem a jestly mě netáhly ke dnu proudy tak rozhodně ty bobky co jsem měl u prdele :D sem vyproštoval wobler a sjel sem jednou nohou z kamene, druhou jsem se zasek mezi šutry a proud mě táhnul pod jez, nebejt tý zaseklý nohy tak místo woblera vyproštovaly mě z podjezí..... ty brodáky nejsou pr.del takhle v proudu :( kamarád tam takhle taky zahučel a měl štěstí že se mu povedlo z vracáku co tam bejval promanévrovat do proudu ven.... samozřejmě taky při vyproštování woblera :D to si člověk řiká ještě kousek, ještě kousek, pak poškubeš prutem jestly už ta třpitka nevyklouzne, pak stačí lehká změna proudu, následuje ztráta rovnováhy a pak už je to jen loterie hazardu..... miluju vodu ale mám z ní respekt, ted o povodních jsem pomáhal prarodičum v berouně nad jezem a fotil jsem si průtok jezu, voda je mocnej živel!!!!

Char - Profil | Pá 7.6.2013 19:28:09

luckyhebeda >> po povodni to tam asi nějakou rybu vydá, docela bych tomu věřil, ty ostůvky tam bejvaj každoročně, jen se přesouvaj a hlavně bach na vymletý jámy, je tam písek a jak tam hupneš hodně štatně se hrabe ven, to by pak tem kaprař přišel k duhu že by tě vysmíkal na břeh, už jsem se tam koupal, krok do prázdna a jel jsem do díry

- přímo pod jezem je kamenité dno, dál je píseček a semtam zapíchlej strom

luckyhebeda - Profil | Pá 7.6.2013 11:59:48

Pedro1 >> jestly tim myslíš utopený zvířata tak to mi nevadí, ale nerad bych na prut zapřáh nějakýho chataře nebo nafouklýho vodáka.... naštěstí v těchto končinách se nikdo nepohřešuje :)

Pedro1 - Profil | Pá 7.6.2013 11:55:17

luckyhebeda >> On bude velký rozdíl v páce toho prutu.


Bordelu tam bude určitě hodně a dno a asi i koryto bude vypadat jinak.
Rybářů si myslím že tam moc nebude,ale asi potkáš nějaký nafouklý zvířata a tak:-)))

luckyhebeda - Profil | Pá 7.6.2013 11:54:38

jinak k těm kaprařum, myslim že by úplně stačilo vyjet pod pilíře najít nějakou jámu a tam zapráskat vábničkou, myslím že čeština by se rázem rozšířila o mnoho odborných názvů spisovné češtiny :D

luckyhebeda - Profil | Pá 7.6.2013 11:51:53

Pedro1 >> to je věc názoru, myslim že ta 35 rozhodně nebude mít takovou nosnost, odhadem tak 10 kg, každopádně kdybych byl zabrozenej po prsa v proudu tak by to nebyla hezká přetahovaná :D ted po povodních to tam bude vypadat otřesně, prej to tam vyšplouchlo kempy a nanosilo mraky bordelu, ale na zahájení asi pojedu do těch končin a holt uvidim jestly voda něco ponechala :) projedu to kolem pilířů echolotem a večer vyvážu jednu čudlu na trhačku a jednu na podvodák..... přez den normálně zavláčim nejspíš přímo pod jezem pokud tam jsou ještě ty ostrůvky :) akorát mám strach kolik dravčích nadšenců tam bude, aby sme tam nebyly jak v májovim průvodu :( to bych snad radši jel domu než se tam přehazovat s jinejma vláčkařema každejch 5 metrů

Pedro1 - Profil | Pá 7.6.2013 10:52:39

luckyhebeda >> No nevím.Ono když na 390 cm dlouhém třílibráku má dotyčný namotaný 0,35 mm silný vlasec a do toho prutu se opře,tak spíš potáhne on Tebe vodou k sobě:-)

luckyhebeda - Profil | Pá 7.6.2013 8:52:36

Char >> jinak po těhle povodních předpokládám že dno tam bude úplně jinak :(

luckyhebeda - Profil | So 1.6.2013 19:54:33

Char >> s tím strach nemám, používám 20kg šnůru a pro případ nouze mam i 50kg takže bych je odtáh i s byvakem :D

Char - Profil | Pá 31.5.2013 16:19:45

luckyhebeda >> Pod jez ve Zvíkovci jsem jezdíval několik let, zabrodit k ostrůvkum se dá pokud je běžnej průtok, ale s rybama to tam šlo dost do kopru, i mísní nadávaj, maj to z kempu zadrátovaný přez polovinu řeky, když jim tam lezeš z vláčkou tak někteří nadávaj, párkrát jsme jim to i táhli, ale maj tam 30-40 silony takže s běžnou vláčkou nemáš šanci, je to hezký místo, bejvalo tam dost štik, vloni už jsem tam ani nebyl, je to dost profláknůtý a ryb málo

P!F - Profil | Pá 31.5.2013 12:34:03

luckyhebeda >> Je potrebne si zaobstarat patricnu vybavu na sumcovlacku a sekat kazde potiahnutie, aj keby to nebol zaber. Potom sa situacia meni, kaprari otravuju teba, ale nie moc, hlavne len pokrikovanim ked im to pekne obtrhas.

luckyhebeda - Profil | Pá 31.5.2013 11:51:55

Pedro1 >> já to beru tak že si k vodě jezdím odpočinout a ostatní chtějí to samí, mluvím o skutečných kaprařích což bývají stařičké vydry s laminátákem a pytlíkem kolínek kteří tam boilísáky v klidu přechytají, ty borce co tam sypou pytle s boilísem neberu jako kapraře. musim zdůraznit že kamarád co chytá kapry tak jsem mu prohazoval kolem zakrmenýho místa a kapry jsem mu vůbec neplašil, dokonce sem vytah štiku co tam zvědavě čuměla na to jak se kapři krmí, před měsícem jsem byl bez prutu vyzkoušet jak jsem se přez zimu naučil šplouchat vábničkou ve vaně, byl jsem na tom místě odhadem 4 hodiny permanentně mi tam projížděli kapři pod lodí v intervalech, mohly to bejt i cejni ale rylo to v bahně tak bych to viděl spíš na kapříky a vůbec jim vábnička nevadila, samozřejmě když sem šplouchnul silně tak pomalu odjely pryč ale jinak jim to skoro nevadilo (sumečcí se mi tam taky zvedali ale jen prtaví,) vábil jsem v koritě na hloubce 7m na zabahněný skále

Pedro1 - Profil | Pá 31.5.2013 11:26:43

luckyhebeda >> Nerad by jsi rušil kapraře přívlačí?Ty kapraře co jsou tam zabivakovaný týden v kuse a vlasce vedou na všechny strany nad vodou i pod vodou?Že bych se na ně nevysral.

luckyhebeda - Profil | Pá 31.5.2013 11:13:32

jinak otázka bokem, jezdíte někdo chytat pod zvíkovskej jez? jsem tam byl se podívat a vypadá to tam móóc hezky ale nechci tam jet na slepo, místní řikaly že sumárcí jsou v okolí těch mostních pilířů pod jezem jenže tam je to samej kaprař a nerad bych je tam rušil přívlačí, spíš mě zajímá jestly se dá nějakym způsobem chytat přímo v jezu, a jak to tam vypadá, jsem přemejšlel že bych se tanm nějak probrodil k těm ostrůvků m ale neznam to tam tak bych se nerad utopil, máte to tam někdo vočíhlí? nebo kdyby někdo měl chut tak můžem vyrazit společně do těchto končin, čluník a echolot mám takže i kolem těch pilířů by se dalo začapat, pokud je tam hloubka tak i možnná zavábit :) ale to by kaprobijci neunesli :)

luckyhebeda - Profil | Pá 31.5.2013 11:08:43

Pošťák Pet >> s tim nic nenaděláš, před pár dny jsme měli s kamarádem víkendovku po berounce a jely jsme okouknout ten novej jez v nižboře, no fuj velebnosti! je to tam zlikvidovaný, přez jez jsou 2 stavitelná stavidla a pouštěj je na střídačku podle toho jak teče voda takže pod jezem se střídaj tišiny a neskutečnej proud kam bys v brodákách ani nešláp.... ty ryby sou tim zblblý, přez léto až bude mín vody to stoprocentně zvednou obojí aby jim elektrárna začala vydělávat takže to bude v pr... úplně, před 2ma týdny začaly pro změnu kutat boční rameno berounky přímo v berouně, na místě kde jsou kapří i kolem 10kg akorát o nich vědělo jen pár zasvěcenců..... zastavily přítok do ramene a u prostřed města ho začaly bagrovat a ted tam budou dělat stavidlo nebo jez, každopádně to chtěji nejdřív celé vypustit a to znamená že ty ryby bud pochcípaj nebo to rozkradou stavaří!!!! nikdo nehne ani prstem, anýž z ryb. potřeb byl na svazu řešit a řekli mu že neni v jejich silách udělat odlov, když se ptal kolik stojí odlov elektřinou tak prej 5000KČ... takže nechápu když si nahrabou miliony za povolenku jak nemůžou mít prachy na odlov, zase nějaká levárna aby se ty ryby vykradli a šoup si to někdo do soukromáku!!!! řešily jsme to s porybnym na místě a prej se s tim nic dělat nedá, od přítelkyně děda je jeden z vyžších funkcionářů v bverounskym svazu a když jsem se ho na to zeptal tak to ani nevěděl... tento týden měly mít schůzku tak se ho poptam co vyřešily ale ten způsob jakym se to provádí je fakt saj..rajt!!!! nafotil sem to a předal ale nikdo s tim nic prostě nedělá a vesele si kopou dál! nezmůžu s tim nic

Barbusek - Profil | Čt 7.2.2013 19:27:43

minn >> já taky :)

dizlektik fídža - Profil | Čt 7.2.2013 19:21:08

Barbusek >> jo mě se to taky líbí a zrovna se to hodilo do téhle diskuze

Barbusek - Profil | Čt 7.2.2013 19:14:39

Rybářský instruktor >> dizlektik fídža - 6.2.2013 11:07:41 >> krása, dávám za 1.

Pošťák Pet - Profil | Čt 7.2.2013 18:53:53

minn >> Ty seš černošickej? mazéc :-)))

Ortelius - Profil | Čt 7.2.2013 7:34:44

minn >> Nenapovídej. Nebo se toho betonování někdo chytne a bude hůř:-)

minn - Profil | Čt 7.2.2013 0:26:58

Pošťák Pet >> Hm, já jsem taky černošickej. To máš jedno, co je to za jez, oba teď stojí za houwno. Podepisovat a fotit můžeš třeba do aleluja, maximálně kdybys to chtěl v podjezí vybetonovat a byly na to dotace, tak to jo.

P!F - Profil | Čt 7.2.2013 0:13:21

Mates PB >> On pravdu ma... Ja by som tie internety zakazal.

Pošťák Pet - Profil | St 6.2.2013 18:50:39

Ortelius >> Jsem nevěděl, že jsou tady i černošičácí.. :D já mluvil spíš o jezu v mokropsech

Ortelius - Profil | St 6.2.2013 14:11:16

Pošťák Pet >> Tobě se nová úprava jezu v Černoškách nelíbí? „myšleno obrazně“

Pošťák Pet - Profil | St 6.2.2013 14:02:27

luckyhebeda >> Rozhodně máš pravdu, taky jsem z berounky ale né z berouna ale z Černošic. V létě je to hrozný, na těch jezech ta voda někdy neteče prostě vůbec! myslíš že když by se to nafotilo a něco podepsalo, že by se na to někdo aspoň kouknul? fakt mě to začíná štvát ty jejich výtvory...

dizlektik fídža - Profil | St 6.2.2013 12:00:53

Mates PB >> to výžejo máš pravdu ( hloupému napověz blbého nakopni do pr.ele) hauúúúk

Mates PB - Profil | St 6.2.2013 11:53:24

Rybářský instruktor >> dizlektik fídža - 6.2.2013 11:07:41 >> Tyhlety kecy miluju, tak vypni televizi, počítač a jdi bydlet pod mez do lesa a nezapomeň jít pěšky a nahej.

dizlektik fídža - Profil | St 6.2.2013 11:07:41

pokud to lidé nepochopí ta to skončí takto

luckyhebeda - Profil | Út 5.2.2013 18:57:41

jinak nejvíc co mi vadí na těhle jezech sou 2 věci, sinice a rybí přechody.....
jakmile v létě začne slunce pálit na plný kule tak nadjezí pravidelně zezelená a lidi co se tam koupou fakt obdivuju páč to bublající svinstvo je vážně všude a ten smrad....
nejhorší je ale zákon o rybích přechodech kde se nesmí chytat do určité vzdálenosti od elektráren a rybích přechodů, každej lajk si může přepočítat že na takové breounce která je uzounká se prakticky u takovéhoto jezu chytat ani nedá páč vzdálenosti od přechodzu častou souhlasí se vzdáleností protějšího břehu. tím pádem si lidi už nezachytaj a když jo tak pak čelí tahanicím s rybářskou stráží, třeba zrovna v berouně pod jezem jsem zažil poribného co bydlí v bytovce a dalekohledem šmíruje jez, kluk co mu uvíznul wobler pod jezem se zabrodil na protější stranu aby nástrahu vyprostil a porybnej byl hned u vody a peskoval že chytá u rybího přechodu, tenkrát ho stačilo jen seřvat at laskavě dojde pro pásmo a přeměří vzdálenost od elektrárny ale za ty keci mi to do budoucna nestojí..... je to škoda páč třeba zrovna sumejši číhaj pár metrů od výpustě elektráren a čekaj právě na kusy rozsekanejch ryb co tam vyplavou..... takže nezbejvá než si ty ryby na háčku jen představovat

luckyhebeda - Profil | Út 5.2.2013 18:48:52

Pošťák Pet >> Řikej mi Pane Rybáři - 11.1.2013 12:32:23 >> na to jsem se ptal známího a ten mi jednoduše odpověděl, PRACHY... těmhle rádoby ekonomum jde jen o prachy, zelenejm ochráncum atd zacpou hubu prachama a slibem že postaví rybí přechod... skutečnost je ale daleko odpornější, většina elektráren od berouna proti proudu patří jednomu majitely, aby na všem ušetřil tak dostane dotace na rybí přechod který činí kurevký množství peněs ale jak to už v čr bývá přechod pro ryby nestojí ani desetinu toho co vyfasuje od eu a tak vesele zbytek nasere do stavby elektrárny a sníží si vlastní vklad na její stavbu, přitom rybí přechody jsou většinou jen parodie na rybí přechod... nechápu že si ochránci nevšimli toho že ryby plavou na kusi pod výpustí elektrárny místo aby proplavaly "r. přechodem" další vychytávka je argument že jezi se musejí upravit kvůly velké a malé vodě, klasická regulace, bohužel realita je taková že přímo přez jez voda teče jen v období deštů jinak voda teče čistě přez turbíny elektrárny. jinak jezi jsou vychcaně stavěné jako samostatný projekt aby na ně byla větší dotace i přez to že je to ve skutečnosti projekt scelený s elektrárnou tak se oficiálně staví každý jakoby nezávisle na sobě..... nechápu jak to může projít kontrolou a už vůbec nechápu jak tohle někdo mohl schválit, povodnovou vodu to logicky nezadrží, jezi skutečně slouží jen k odklonění proudu do elektrárny a zvýšení hladiny nadjezí za účelem většího průtoku elektrárnou.... největší hnus co ted na berounce udělali je jez v nižboře, pravidelně sem chodim na vláčku a plavačku.... jez je tam momentálně dvoustavidlovej, vždy je zvedlá jedna půlka a druhá protéká, podle toho kolik potřebujou elektriky tak mění kombinace a tím se pod jezem kompletně střídá v jedné a druhé půlce extrémní proud a tišina, vymizeli zde přírodní vracáky a zvednutím jezu se se zvýšil proud který odnese vše živé pod vodou, začátkem ledna jsem tam zajel se splávkem a pokusil se zabrodit, rychle jsem vylez a jen tak tak jsem to stihnul než by mě proud stáhnul do hloubky..... tohle nesmyslný ničení toků je jen nelegální ničení přírody za účelem obohacení už tak bohatých koritářských sviní, ty jezi jsou prakticky neschvalitelné a přezto je někdo podepsal schválil a postavil?! jenže teď je už pozdě, kdo by to ted boural?

Ortelius - Profil | Pá 11.1.2013 13:06:10

rybomil >> Mě todle potkalo Na jedný pstruhovce. Štik jsou tam kvanta, protože je tam nikdo nechytá. Berou jen jezeráky a lososy. Štiky jsme odlovovali jako škodnou. Jsem zvědavej kdy se u toho videa objeví komentář ve smyslu, proč ve světě ryby berou a v ČR ne:-)))

rybomil - Profil | Pá 11.1.2013 12:58:16

Ortelius >> jsem zažil něco podobnýho v Holandu 1994, kde jsem byl na vláčkařský stáži přímo u Eggerse. Ale tam ten kanál měl 20metrů a hloubku2. Jenže tam se tahali rybky 75 +.
V tý době jsem se ještě relativně líhnul z vláčkovýho embria.... nebo aspoň podle toho co mám tam předváděli mi to tak připadalo. Stálo to silný prachy, ale za těch 5 dní jsem se dozvěděl víc jak předtím za10let. A nuda, ikdyž jsem kváknout neuměl ani FŇ a alkohol skoro nepiju, tam rozhodně taky večer nebyla.

Ortelius - Profil | Pá 11.1.2013 12:46:30

rybomil >> přesně tyto koryta mám na mysli. Několika takových „rybaček“ jsem zažil v Irl. Ale nebylo to pro zábavu. Psal jsem o tom tam v diskuzi. Přivedl jsi mě ale na jinou myšlenku. Je fakt, že když se jdu podívat k řece s vláčákem, tak jen málokdy potkám juniora, který mi řekne že ho řeka baví víc jak stoják, že má rádši klid, a přírodu na dosah. Potkávám akorát rybáře 30+ kteří si jdou rádoby dáchnout stranou od jiných rybářů bez pípáků, aby si nepřipadali,že na ně věčně couvá buldozer:-)

Řikej mi Pane Rybáři - Profil | Pá 11.1.2013 12:32:23

A jak to že stavby alektráren každýmu projdou??? proč když to tak škodí jak řece tak rybám??

rybomil - Profil | Pá 11.1.2013 12:29:05

Ortelius >> jj, ty mladý se budou uspokojovat tímhle "uměním ".
(fakt pakárna lapat zubatky v kanále co má 4m, kde jí snad nemůžeš nenajít )

http://www.mrk.cz/rybarska-videa.php?id=29630

Ortelius - Profil | Pá 11.1.2013 12:12:45

rybomil >> jó, netýkavkový pralesy... Přijde mi, že Ohře je taky Mekkou netýkavky. Jinak máte pravdu. Dřevo se vytěží, protože o to je zájem. Za důvod těžby se uvede např: „jednodušší pohyb ledových ker v říčních tocích“ a z krásné přírody u řeky nám zbyde tak maximálně koryto do kytky po povodni.