Kormorán 2017

Petrův zdar.
Kolegové rybáři pokud máte něko fotografie kormoránů hodujících na rybách, fotky okolí a můžete je s číslem revíru zaslat mému kamarádovi, který je použije jako podklad pro svou práci v boji za zachování ryb v našich revírech dalším generacím!!!
Jinak diskuze je otevřena a můžete zde probírat téma KORMORÁN a vše kolem tohodle ptáka.

Kontakt na mého kamaráda pro zasílání fotek a třeba i dotazu na toto téma. Pavel je podle mne velkým odborníkem a přínosem pro náš ČRS.

Ing. Pavel Vrána, Ph.D.
Odborný referent pro životní prostředí, čistotu vod, ichtyologii.
ČESKÝ RYBÁŘSKÝ SVAZ, z. s.
Sekretariát Rady ČRS
Hospodářské oddělení
Nad Olšinami 282/31
100 00 Praha 10
mobil: +420 728 701 379
e-mail: vrana@rybsvaz.cz
web: www.rybsvaz.cz
Autor diskuse: dizlektik fídža - Profil , 17.1.2017 všeobecné - ostatní
Dále moderují: TEZAR Profil + martin37 Profil + Hans40 Profil

Jaký je Váš názor na snížení stavů kormorána v naší zemi?

A) Zásadně nesouhlasím-kormorány mám rád2%

B) Nesouhlasím-at si stavy kormoránů vyřeší matka příroda2%

C) Souhlasím pouze s jejich plašením odpalováním petard atd.0%

D) Souhlasím s jejich omezením formou zákonného odstřelu95%

Od 23.2.2017 hlasovalo 170 čtenářů.

Petr.OVA - Profil | Út 17.1.2017 21:46:31 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

FRANK71 >> Pokročili jsme opravdu hodně.

Pěn_a - Profil | Ne 5.3.2017 16:48:51 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Tak jsem se byl podívat na Bečvu k Hranickému jezu kde řádili několik týdnů kormoráni a byl jsem velice mile překvapen. Tisíce ryb ve výtoku z elektrárny, nejvíc ostroretky na tření, ale byla tam spousta i jiných ryb. Moc pěkně se na to dívalo, když se to všechno vytře tak to bude jenom dobře.

TEZAR - Profil | Po 20.2.2017 22:28:54 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Pro zlepšení nálady-letošní úlovek,který mi poslal kamarád do mé diskuse.Třeba ho ještě někdo neviděl a potěší.Myslivci,za tyto akce díky !

VILKA - Profil | Čt 26.1.2017 9:53:55 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

no to je pravda, kormouši jsou u nás na Berounce 3 a to dost (350 -400ks) No a někteří měli smůlu

Výr - Profil | Út 14.2.2017 14:52:14 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Vážený pán Ing. Pavel Vrána, Ph.D.,
Som radový rybár a zároveň poľovník. Už roky sa venujem lovu kormorána u nás a tiež so záujmom sledujem všetko spojené s týmto problémom.
Píšem Vám preto že by som rád reagoval na niektoré Vaše tvrdenia uverejnené v článku „Vydry a kormoráni vyžírají ryby z řek, může za to však člověk“.
K otázke: „Budou některé toky kvůli kormoránům bez ryb? Zcela bez ryb nebudou, část populace vždy přežije, ale v zasažených úsecích revírů dojde k poklesu obsádky.....
Myslím, že vo Vašej odpovedi nie je zdôraznená dostatočne skutočnosť že sú úseky riek (pod priehradami) kde kormorány behom dvoch, maximálne troch rokov zlikvidovali populáciu lipňa na 100%. Lipňové pásmo je na našich najväčších riekach úplne bez lipňov, resp. sú tam len lipne umelo vysadené aj tie po každej silnejšej zime prakticky zmiznú. Predpokladám že u Vás je situácia podobná.
Je pravda že ochrana pred kormoránom je náročná, no tiež treba povedať že v prvom rade opatrenia na ochranu sú nedostatočné hlavne preto, lebo rybári robia v tejto veci veľmi málo. Neochota úradníkov na ktorú poukazujete je výlučne dôsledkom slabého nátlaku rybárov na ministerstvo. Ak by Vás zaujímali podrobnosti okolností za akých na Slovensku minister prvý krát podpísal výnimku na odstrel, rád Vám o tom napíšem. To čo dalo veci do pohybu bolo niekoľko tisíc podpisov na petícii. Počítajte s tým, že pokiaľ by rybári zozbierali toľko podpisov, koľko je členov v rybárskych zväzoch v ČR, tak Vám ministerstvo povolí všetko čo budete požadovať.
Rád by som poukázať na niekoľko podľa mňa celkom nepravdivých tvrdení, ktoré sa opakovane publikujú.
Údajne ryby v nezregulovaných riekach majú šancu prežiť nájazdy kormoránov. To je čistá lož, lebo kormorány vyberú ryby bez akýchkoľvek problémov aj z úkrytov. Videl som loviť kormorány bez problémov v spleti konárov tiež pod naplavenými drevami, ako i v rozbitých brehoch a sypaných balvanoch aj vo vode po členky. Jednoducho všade tam kde by sa ryby akože mali ukryť. Tiež treba povedať že nie všetky ryby sú ochotné vôbec také miesto na úkryt hľadať (napr. lipeň). Jediný úkryt pre ryby u nás je ľad. Ľad sa však pod priehradami nikdy nevytvorí.
Ďalšie rozšírené tvrdenie je že kormorána nemožno úspešne redukovať odstrelom. Toto tvrdenie je oná tisíckrát zopakovaná lož, ktorá je považovaná za pravdu. Kormorána možno redukovať pomerne úspešne a ľahko v porovnaní s inými zvieratami. Na úspešné zredukovanie stavu je potrebné použiť účinný spôsob. Ten spôsob je lov, no bez akýchkoľvek obmedzení. V prípade že by sme sa rozhodli kormorány naozaj redukovať, museli by sme začať loviť aj na nocoviskách (ešte za tmy) a samozrejme cez deň všade kde je možná streľba. Ak vieme že odstrelom 10% (20%)zimujúcej populácie sa nič nemôže zmeniť, prečo s tým súhlasíme a prečo to vlastne robíme? Nie je pravda že odstrel, nič nerieši. Pravde je, že to čo sa vykonáva dnes, nie je odstrel ale len „pseudoodstrel“. Pokiaľ dosiahneme to, že bude kormorány možné loviť celý deň i noc všade kde je možné strieľať, narazíme na druhý podstatný problém celej redukcie. Nezáujem poľovníkov. Na to aby poľovníci naozaj výrazne zredukovali zimujúcu populáciu kormorána treba naozaj fungujúcu motiváciu. Tou je len vysoká odmena. Tých 200,-CZK nestačí ako sám vidíte a nebude stačiť. V prípade že by bola odmena za uloveného kormorána napríklad 1000,-CZK, myslíte si že by nebol záujem o lov ? Ja som hlboko presvedčený že by nebol problém odloviť výraznú časť zimujúcej populácie. Samozrejme aj podmienky a kritériá odstrelu by museli byť prijateľné (nocoviská, počty, nepoľovné pozemky atď.) a nie nezmysli o počte kusov z kŕdľa, ktoré možno uloviť a iné hlúposti. Človek za finančnú odmenu priviedol bez problémov na pokraj vyhynutia druhy zvierat, ktorých lov je mnohonásobne zložitejší časovo i finančne. História i súčasnosť je plná príkladov. Nemusím Vám predpokladám vyčísľovať aké smiešne náklady by to boli financie potrebné na odmeny v prepočte na jedného rybára a aké smiešne náklady by to boli v porovnaní so škodami, ktoré kormorány momentálne spôsobujú. Nehovoriac o tom, že už doteraz bolo za dlhé roky na tento problém minutých mnoho prostriedkov celkom neefektívne. Viem že jeden aktívny poľovník dokáže uloviť behom sezóny i niekoľko sto kormoránov. Prečo by však také niečo dlhodobo robil? Záujem poľovníka-nerybára o takýto odstrel naštartuje len a len finančná motivácia.
Je samozrejmé že za rok ani dva nemožno dosiahnuť výrazné zlepšenie. No obdobie tri a viac rokov by iste prinieslo výrazné zlepšenie aj preto lebo kormorány sa lokalitám (krajinám) kde budú intenzívne lovené začnú vyhýbať. Také správanie je možné zreteľne pozorovať už i po krátkej dobe.
Predpokladám že niektoré moje úvahy Vám pripadajú smiešne, chcem Vás však ubezpečiť, že ak rybári nepristúpia k riešeniu problému podobne ako som to popísal, budeme o tom len rozprávať a písať ďalšie desiatky rokov a stav sa nijako nezmení. Presne tak ako je tomu už po roky doteraz. Kormorána môžu riešiť jedine rybári. Absolútne nikto iný to riešiť nemá záujem a ani to nevyrieši. Vláda, štátne inštitúcie, Brusel ani severské štáty to nikdy nevyriešia. Môžu sa tým však ešte veľa, veľa rokov zbytočne zaoberať :-)

Petr.OVA - Profil | So 25.2.2017 18:21:47 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Příklad, jak to lze řešit: jedno jediné ze všech mysliveckých sdružení, pro která jsme vyřídili výjimku k odstřelu, má k dnešnímu dni uloveno 520 komoránů. Nocovistě prakticky prázdná, všechny stojáky bez výjimky zamrzlé a přesto na řekách lze potkat pouze pár kusů komoránů za celý den pozorování. Lze říct, že pro tuto sezónu máme v okolí Ostravy problém s kormoránem vyřešen. Územní svaz to bude stát něco přes pětasedmdesát tisíc. Pakatel...

Petr.OVA - Profil | St 1.3.2017 12:37:35 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

jnz >> Ty jsi ještě tady? Tak tady máš fotky ze dvou dnů lovu. A mají jich 520 a ne 530, to teprve přijde. A až odevzdají zobáky kvůli proplacení, rád ti pošlu i jejich fotku.

standas - Profil | Út 17.1.2017 18:19:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!


1Mara - Profil | Ne 30.4.2017 8:44:07 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

tonto >> Tak na jednu stránku máte alespoň koule se tady rozepsat co děláte a co neděláte. Jako rybář by jste měl dobře vědět z vašeho pohledu a práce , co je zde špatně a co by se mělo dělat a né !! čekat, až vás někdo zavolá , tohle je alarmující, k čemu nám je to, když MVE si odebere veškerou vodu a ryba pojde a vás někdo zavolá ? Odpovězte mě přímo prosím ? K čemu tohle je ? Co se stane s majitelem MVE a jaká bude náprava ?

Hned vám odpovím, vy jakožto kontrolní orgán, zvednete váš zadeček ze židle, majiteli MVE uděláte bu bu bu a dáte majiteli směšnou pokutu, tak na tohle vás tady v ČR nepotřebujeme !!!

Vy by jste měli majiteli dát takovou pokutu, že MVE by okamžitě zkrachovala a musela by být odstraněna !! A takhle je to se vším co vy máte na starost a proto jste v naší ČR úplně k hovnu. Můj názor a to se netýká jen vaší osoby, ale všech vyžírků v republice na vašich pracovních pozicích a místech............ Hezký zbytek dne.

Pedro1 - Profil | Út 21.2.2017 21:38:13 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Vítek >> Pane Kremlicko,seberte a tahnete někam do vinarny řešit Vaše oblíbené picoviny,jak je zvykem lidí jako jste Vy,jdete psát divadelní hry na které nikdo nechodí,knihy které nikdo nečte,dejte si každý demizon vína za vochlastu Havla a vyserte se na obyčejný lidi,co chodí do práce,mají děti,platí daně a živí Vás,"jelitu národa" ,kteří celý život děláte hovno.

Ačkoliv jsem si říkal,že se budu na MRKu mirnit,ve Vašem případě nebudu.Pro mě jste parazit společnosti a doufám,ze postupem času bude v téhle republice co nejmíň podobných pseudoochrancu,debilu a lidi se zkreslenym názorem a pocitem ze i když něco způsobí,poté nic nemusí,přesně jako máte Vy.

Sice to s kormorany nemá moc spolecneho,ale celkově to do debaty Vás a lidi zde zapadá.

Smrt kormoranum v současné podobě,až jich bude 5% ze současného množství,bude to akorát.
A doufám ze to bude brzy a ze jednou někdo donutí Vás a Vám podobné pomatence zaplatit ty škody,které jste nesmyslnou ochranou způsobily.

Pedro1 - Profil | Pá 17.2.2017 10:14:53 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Vítek >> Hele ty "radikální řešení",diskuze o sázení stromů je vedle - www.receptar.cz.

Každopádně nebylo by od věci,kdyby si matka příroda poradila s Tebou a Tobě podobnými.
Nejdřív prosazovat bezhlavé chránění čehokoliv a když se situace vymkne kontrole a toho čehokoliv je jak sraček,tak od toho dát ruce pryč a všude kolem vyprávět,jak by jsme měli nechat přírodu na pokoji.
Škoda že nejdou náhrady za škody vymáhat po těch,kteří je nepřiměřenou ochranou způsobili.
(na druhou stranu co po nich chtít,netáhla,pijavice systému a rozumbradové poflakující se po hospodách řešíce nesmrtelnost brouka s myslíce si,jaká jsou elita a jak zachraňůjí svět.Nahnal bych je komplet do fabriky k pásu,aby si taky vyzkoušeli co je práce a byli aspoň něčemu užiteční)

dizlektik fídža - Profil | Út 31.1.2017 10:59:25 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Dobrou chuť :-))))))

dizlektik fídža - Profil | Út 31.1.2017 10:57:02 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

2 x prsa z kormorána, odblanit
Přes noc naložit do mléka
Do tlakového hrnce olej, prudce osmažit obě strany
Vložit kořenovou zeleninu, koření, na 1,5 hodiny vařit v tlakovém hrnci
Půl hodiny dopékat v troubě
Kořenovou zeleninu rozmixovat na omáčku
Podávat s bramborovým knedlíkem

Pobřežní candát - Profil | Ne 29.1.2017 14:25:37 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Dneska Praha 4 Podolí, takový malý report o kormoránech, aneb je dobré znát svého nepřítele.

BLACKTIGER - Profil | So 25.2.2017 0:26:42 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

zdevac >> Chranit kormorana je stejna hloupost jako bezmezna ochrana
vydry. Nasi predkove budovali rybniky, chovali ryby do takove miry ,ze se z toho stala narodni tradice.
Kdyz reknes Trebon, kapr nebo pstruh, kadzy vi o cem je rec. Kazdy si predstavi rybare v bahne
jak tahaji site, vanocniho kapra, krasne pstruhy ..... Kdyz reknes kormoran, pouze si predstavim neco cerneho co prileti , potluce ryby, pokadi stromy.. a ptam se co je lepsi. Jestli jit po praci treba nekam na reku a zrelaxovat pri chytani ryb, nebo koukat na potlucene ryby na brehu a pokalene stromy. Az prijdou vanoce, tak ti preju dobrou chut a upec si kormorana. Driv byvali v potocich puvodni kmeny potocnich pstruhu, kteri se tam prirozene vytirali. Dnes tam je jen par vyder. Za par let ,jestli se takhle kormoran bude mnozit, budou ve Vltave okolo pouze pokalene stromy.

TEZAR - Profil | St 22.2.2017 11:16:12 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Zátiší s kormorány...-)

dizlektik fídža - Profil | Čt 26.1.2017 21:58:09 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

sindeji3 >> no přitom stači po vanocich svazat2- 3-5stromku přivazat ktomu balvan cihlu hodit to do vody někde rozumě aby to bylo nepřistupne a nevadilo to rybařum nic jednodušiho neni nejen ukrit ale misto na vítěr ...pokud to rybaři sami trochu nevezmou do ruky tak ve vodach bude prd (((( každy zaplati brigadu ale 3sromeky+2cihly uděla vic užitku... a moc času to nezabere....toď vše

Vikasgard - Profil | Ne 22.1.2017 20:08:00 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Navrhuji kormorány postřílet a potom spočítat. Je to poměrně přesná metoda.

TEZAR - Profil | St 18.1.2017 19:47:34

Dneska mě překvapilo několik set kusů bílé ryby v mělčině Vltavy-Kormoráni loví v korytě na hloubce a tak ryby ze zimoviště prchly sem ke břehu,kde kormorán neleze...A nejsou to malé rybky-na druhé fotce pro srovnání s lahví,zřejmě od silvestra...Hodně ryb je navíc zraněno od zobáků těch bestií.

Petr.OVA - Profil | Út 28.2.2017 21:23:29 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

jnz >> Mýlíš se. Některé z našich amatérských nápadů se ukázaly jako užitečné a dokázaly změnit spoustu věcí a zachránit spoustu ryb. My s Výrem totiž nečekáme, až za nás někdo rozhodne, ale snažíme se něco pro ty ryby udělat, zatímco ty jenom plkáš na internetu. A protože jsi v přírodě ještě kormorána neviděl, tak tady ti nějaké posílám.

potočák 62 - Profil | Po 20.2.2017 17:29:29 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

zdevac >> Tak pochybuji,že někoho,kdo ví z vlastní zkušenosti, co dovede nálet hejna kormoránů naženu k protistraně.Navíc trochu vím,,jaké váhové množství ryb je na 1 ha menší řeky,jaká je věková a velikostní pyramida.Pro představu-pokud´se v zimě na menší řece bude zdržovat hejno 100 kormoránů po dobu 10 dní,tak to je pro populaci ryb daleko větší zátěž, než když na stejném úseku budou 3 vydry,několik volavek a párek ledńáčků po dobu 1 roku.A rozhodně ty vydry a td. uvidím raději tam, než na pstruhové vodě.Navíc si nemyslím,že vidím černobíle,na rozdíl od někoho.Bohužel,ještě jsem od protistrany neslyšel ani nečetl jediný rozumný návrh,jak situaci u nás řešit.Likvidovat vejce na hnízdištích?Severské státy, kde hnízdí většina kormoránů to dělat nebudou,nebo pouze, pokud´se jim za to bude platit.U nich kormoráni loví hlavně v moři a to komerčně nezajímavé druhy,na zimu odlétají na jih,tak proč by to dělali?Přirození predátoři? Žádní,kteří by byli schopni významně redukovat jejich počet nejsou,tedy kromě člověka.Plašiče? Po kratší době nefungují.Plašení za pomoci střelby slepými a dělobuchy?Po krátké době neůčinné. Ochrana zimovišt´ryb za pomoci provazů a fáborů?Ochránci jsou proti pro možnost, že by se mohly zranit jiné druhy ptáků i když to je zatím jediný účinný způsob,jak ochránit zimoviště ryb a jak bylo v praxi ověřeno,při správné instalaci k žádnému zranění ostatních druhů ptáků nedochází a účinkuje to hlavně na kormorány.Tak už zbývá pouze redukce odstřelem.Nevím,jak moc by pomohlo,začít s plošným odstřelem už například v říjnu-listopadu,kdy si teprve kormoráni ze severu hledají zimoviště a tím je donutit,aby táhli dál a zbytek se rozptýlil do malých skupinek.Je přeci jenom rozdíl,jestli ti někam přiletí na oběd 100 kormoránů nebo 5-10.Pomohlo by to?Nevím,to by se muselo vyzkoušet.Akorát podle mě nejde čekat s rukama v bok a utěšovat se tím,že si nějak příroda poradí.Petrův Zdar

Pedro1 - Profil | Po 20.2.2017 17:01:55 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Je velká výhoda,že na MRKu se dá dohledat všechno.Jak jsem tady zahlídnul rikoxe vypravěče,hned jsem si vzpomněl.
Ornitolog,pozorovatel,který ptáky fotí furt pryč,rozumí jim a proto ví že střílet je je špatné (jak píše níže).
Každopádně ještě v roce 2015 nevěděl,že sem na zimu kormoráni ve velkém přilétají a ba co víc,i přesto že jich je každou zimu na Vltavě jako hnoje,viděl ho na tam všehovšudy čtyřikrát a v letech 2014 a 2015 vůbec.

http://www.mrk.cz/diskuse.php?action=searchthis&id=​613144&q=No+mn%EC+sp%ED%B9e+nenapadlo+%BEe+v+zim%EC​+tu+je%B9t%EC+budou%2C+m%ECl+jsem+za+to+%BEe+se+st%​EChuj%ED+n%ECkam+na+jih+nebo+tak+n%ECco#bottom

http://www.mrk.cz/diskuse.php?action=searchthis&id=​613144&q=Kormor%E1na+jsem+na+vltav%EC+vid%ECl+jen+a​si+4x.+Naposledy+p%F8ed+asi+2+lety+v+Mod%F8anech+kd​y%BE+jsem+chytal+u+Yachtklubu.#bottom

Klasická ukázka dnešního "moderního ochránce" čehokoliv bez jakékoliv reálné znalosti problematiky,případně alespoň s vlastním vypozorovaným úsudkem.

chřenovák - Profil | Út 24.1.2017 22:13:28 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

chřenovák >>

R.P. - Profil | Pá 9.3.2018 16:04:33 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

tak už je tu máme (Třeboňsko), stovky na řece, tady malá ukázka toho co sežere, had má 70 cm

Jarda Bořek Stavitel - Profil | Čt 15.3.2018 2:23:34 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Nalezeno na fb..

Petr.OVA - Profil | Pá 21.4.2017 20:51:38 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Přidám něco, co sem určitě patří a co jistě potěší většinu zdejších přispěvatelů.... 😎 Zkuste uhodnout, kolik jich je.

benac - Profil | Út 21.3.2017 13:29:24 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Nejdůležitější je, nachystat se teď na novou kormorání sezónu. Jakmile znovu přiletí na zimu decimovat naše vody, musí mít nachystaté přivítání se salvami. :-)

benac - Profil | Čt 2.3.2017 12:40:13 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Nedá mi to a musím taky vstoupit do diskuze.
Plašení kormoránů je hrozně nehumánní a drastické. Uvědomujete si, jak musí trpět a strádat hladem?Navíc po přeletu bude žrát ještě víc,protože vydá víc energie. Jsem pro, aby se místo každého dělobuchu,rovnou kormorán zastřelil,a tím byl ušetřen dalšího trápení :-) , když se tak omezí jeho populace na únosnou míru cca do 5% dnešní populace, tak už bude stačit, jeho běžný odlov,jako u kachen a navích chudáčci nebudou tak strádat. takže za mě plašení ne, ale odstřel zesílit.
Doufám že jsem zdejších pár humanistů potěšil :-)

JJanekk - Profil | Út 21.2.2017 9:34:27 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

rikox >> ty jseš opravdu jelito... to video je točené kousek od mojí práce, v Praze v Podbabě, pod zdymadlem plavebního kanálu Troja-Podbaba, zastávka autobusu č. 107 "Hydrologický ústav", to by ti mohlo stačit k lokalizaci. Na tohle hejno jsem se díval celou zimu, několik set kusů od začátku prosince do konce ledna. Než se tam rozjedeš a začneš tady pindat že tam kormoráni nejsou, tak věz že právě rozmrzají stojáky a oni se už rozletěli nažrat jinam. Možná si ale všimneš, že stromy kolem řeky jsou celé bílé - tak to nejsou břízy, ale topoly, a to bílé jsou ryby z Vltavy, přeměněné na kormorání hovna.

kritik - Profil | Čt 16.2.2017 10:01:37 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Ano. Vysázet stromy, zapálit dýmku míru nacpanou nějakým dobrým bejlím, chytit se za ruce a společně se vrátit ke svým kořenům a vzývat velkého Manitůa .....:)
Pistolníci, děláte to dobře a nenechte si od několika jedinců s přihřátým zeleným mozkem rozhodit mušku :))

bowman - Profil | Po 6.2.2017 22:30:32 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

FRANK71 >> Kdyby každej rybář sundal jednoho z větve,tak není o čem psát :-))

dizlektik fídža - Profil | Út 31.1.2017 10:58:24 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

....

nextfish - Profil | Út 17.1.2017 18:48:20 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

GRAYLING >> Karasák - 17.1.2017 18:06:42 >> Početně jsme hodně silná skupina lidí a měli bychom být slyšet. Jsme dobře organizovaní a ještě nás nikdo nerozbil. Nevím, kde je chyba, že nejsme dost slyšet. Rybí bohatství našich vod pochází z větší části z dobrovolné, neplacené práce našich členů. To nikdo z těch souhlasících diskutujích v článku neví. Kdyby nebylo té práce tak v té vodě skoro nic není !!!
Je pravda, že pak by nebyli i kormoráni, vydry atd.
Ale číst ty blbosti, na to fakt už nemám.
Druhá věc je, že ochranáře nezajímá, že se řeky vybetonovaly, staly se z nich mělké vany bez úkrytu, kde by se ryby mohly schovat, vytřít a žít. Kde jsou, když se toto děje ?
Vím, že lobbisti lobují za prachy a nebudou je zajímat naše cíle. Ale kdyby se aspoň jeden našel, který by dosáhl maximálního omezení té ,černé smrti'....byl bych mu vděčný do smrti. A nejen já, ale i vy všichni.

Slavmistr - Profil | Čt 1.11.2018 13:03:24

Přidávám si do oblíbených. A nesouhlasím s jejich omezením, ale souhlasím s jejich vyhubením. Zlikvidovali nám pstruhovou Dyji, dříve jednu z top pstruhovek, kde pětačtyřicítka lipan nebyla žádná míra. A začínají ve velkém nalétávat i na mou oblíbenou pstruhovou Svitavu a likvidují tam pstruhy a vše ostatní. Klovají tam do parem, které jsou tak velké že je zjevně jen klovnou a nic víc. Pryč s tím.

Petr.OVA - Profil | Ne 23.4.2017 19:11:59 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Omlouvám se za opožděné vyhlášení výsledků, až teď jsem přišel domů. Zvítězil Gančo, spletl se pouze o 7 kusů. Protože jsem si pozdě uvědomil, že pohled na zobáky byl pouze shora a tedy nebylo možné vzít v úvahu velikost pytle se zobáky, rozhodl jsem se udělit ještě druhou cenu a tu získává Bušák, který se spletl pouze o 8 kusů. V pytli a vedlejší krabičce (v ní byly uzavřeny nevysušené a neuvěřitelně smrdící zobáky) bylo celkem 492 trofejí.
Jmenovaní kolegové nechť mi laskavě zašlou do SZ své adresy a oba dostanou po přívěšku.

Petr.OVA - Profil | So 25.2.2017 22:33:26 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

zodak >> Ano, o tom to je a o to se s Výrem už několik let snažíme. Rybáři by měli přestat řešit problémy na MRKu a začít je řešit v reálu. Třeba tak, že slíbí známému myslivci odměnu za zobák.... :-)

voz - Profil | St 22.2.2017 22:35:13 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

TEZAR >> Dobrý den. Pár věcí co mě napadá seřazené podle důležitosti:

- Regulaci kormorána předkládat jako opatření pro zachování různorodosti genofondu rybí populace pro budoucí generace lidstva. Apelovat na blížící se vyhubení endemitů ( Laické i odborné veřejnosti je třeba předložit, že jejich děti už zřejmě nepoznají lipany a potočáky.... Že si rybáři neusmaží rybky bych řekl veřejnost snad i škodolibě těší.)

- Na koncepci petice by se měli nutně podílet ornitologové. Myslím, že ale takového neseženeme. ( Zatím mají všichni řeči o tom, že tu byli ptáci dřív než lidi. Takže by spíš regulovali to lidstvo, škoda že nezačnou od sebe…)

- Petici nemá cenu uspěchat, ale načasovat na ideální podpisové období se včasnou celoplošnou propagací – napadlo mě to předávání povolenek. ( Nevím kolik se ročně prodá povolenek, ale určitě to jsou desetitisíce, možná stotisíce.)

- Petice bych najednou rozjel dvě. Jednu pro oblast naší republiky. Druhou do Bruselu jako celoevropskou. Zároveň navázat kontakty se spolky z okolních států a vůbec celé evropy a nabídnout jim tento koncept.

- Celoevropskou petici koncipovat tak, že nejefektivnější a nejšetrnější řešení problému je přímo na hnízdištích. Dotovat akce v těch konkrétních hnízdních státech.

- Vyčlenit pro řešení této problematiky odborníka-ky ze svazu a nechat je pracovat na tom na plný úvazek. Spolupracovat s právníky, musí to být neprůstřelné.

- Nemíchat se s produkčními rybáři. Ti mají odlišné cíle. Ti budou směrovat k proplácení škod. Těm nejde o genofond, ale o prodej. A vyplácení refundací je pro ně lepší než pracný prodej ryb.

- Dotknout se i volavky a vydry.

- Nepapouškovat to co rozjeli ornitologové. Třeba že plašení je špatné. Je jen krátkodobě. Přeci vyplašené, hladové a vystresované zvíře se buď odstěhuje, nebo onemocní a uhyne. Mám vlastní zkušenost. Plašení umožnit jako činnost pro odpracování brigádnických hodin. Petardy proplatit. Fotit důkaz činnosti umí každý.

- Soustředit se na spolupráci s myslivci v regionech kde byla letos koncentrace kormorána maximální. Pokud příští zimu opět tvrdě zamrzne, budou krmelce tam co letos. Jinde jim žrádlo zamrzne.

- Neplýtvat energií na lidi kteří jsou zásadně proti a opačného názoru.

Takže asi tak. Jsou to jen mé myšlenky a na případné reakce nebudu reflektovat. Vezměte si z toho kdo co chcete a pošlete to panu Vránovi. Třeba mě něco ještě napadne, tak doplním.

Jo a měla by tu být anketa, kdo je pro regulaci a kdo proti.

marmyš - Profil | Po 20.2.2017 21:24:46 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

rikox >> Je to z Prahy? Tři týdny staré.

hering - Profil | Po 20.2.2017 15:17:37

zdevac >> Zatím tady čtu pindy jen od Tebe a od Vítka.Zalezte si někam do ornitologického okénka a tam se plácejte po zádech jaký že je to ten kormorán nádherný fógl.Pro mě je to pták k hownu.

potočák 62 - Profil | Ne 19.2.2017 15:34:46

Vítek >> Ty ryby měly 3 roky,aby se přispůsobily a změnily chování.Mám oblíbenou menší řeku s čistou vodou,kde když jsi si sednul na břeh,tak jsi koukal celý den na ryby a jak se chovají,rybáři se tam skoro neobjevují a když tak na kapra.Před 9 lety tam byl rybářský ráj a 10 druhů říčních ryb,které se udržovaly pouze samovýtěrem.Stačila 1 zima s kormoránem.5 druhů bylo vyhubeno,3 se dosud vyskytují ojediněle.1 v malém počtu a pouze 1 je hojnější i když do dneška jeho počty ani zdaleka nedosahují počtu před náletem kormoránů.Ty ryby vůbec neměly šanci a prostředí přispůsobit se výskytu kormoránů. Tak ti můžu říci pouze jedno-ochránci, běžte s takovou ochranou do prde.....Petrův Zdar

dizlektik fídža - Profil | Út 31.1.2017 10:57:17 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

.

TEZAR - Profil | Po 21.6.2021 12:30:09


Ještě větší štiku sežral... Kormorány střílet a jejich ochránce nakopat do řiti!

TEZAR - Profil | Po 21.6.2021 0:24:47


Tady používají Skandinávci k lovu zajímavé makety těch potvor a funguje to. 😁

TEZAR - Profil | Po 21.6.2021 0:06:57


Trochu inspirace z ciziny. 😁

Bušák - Profil | Út 2.5.2017 14:33:27 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

přátelé rybáři,všichni ochránci kormoránů by tady neměli vůbec ani pípnout ,natož roztahovat křídla,jsem toho názoru že , PRAVDU MÁ JEN BOUCHAČKA ,mrtví kormorán v naší republice dobrý kormorán

Bušák - Profil | Ne 30.4.2017 14:15:01 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

tonto >> ty bys potřeboval klackem pořádně přez záda, aby jsi se vzpamatoval, a ještě ti vykat, prober se, když se ti tady nelíbí tak sem nelez, fertik

TEZAR - Profil | So 29.4.2017 23:51:36

tonto >> Pokud je pravda,že pracuješ na Ižp,měl bys dobře vědět,že legální odstřel kormoránů je už na mnoha místech povolen...A také by ses měl stydět,za stavy přemnožených nepůvodních druhů.které vytlačují naše původní živočichy...To je totiž z valné části důsledek vaší nezodpovědné činnosti,kdy tyto druhy chráníte,nebo obhajujete.Jste až na výjimky banda nezodpovědných amatérů ve funkcích,které by měli vykonávat úplně jiní lidé ,kteří mají praktické zkušenosti a ne nabiflovaní teoretici jako ty.

Bušák - Profil | Út 25.4.2017 14:32:12 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Petr.OVA >> před chvilkou mi přišel ten zobák kormorána, tenhle už rybky žrát NEBUDE

hanyking - Profil | St 19.4.2017 2:36:12 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

I já jsem ornitolog ovšem snažím se jednat racionálně. Invaze kormoránů je obrovská a čekat až jejich stav zredukuje příroda sama třeba nějakou nemocí není rozumné protože do té doby se jim podaří vody "odrybnit" . Jasně, že příčinu tady má i člověk jak toky przní regulacemi ale nechci odbíhat. Takže je potřeba jejich počet zredukovat. Podle mě klidně na 10%. A teď si položíme otázku. Jde se s tímto úkolem obrátit na stát pokud to myslíme vážně? Výsledek je ten, že dali nějaké malé qóty které se stejně neplní, a když se něco děje tak následuje byrokratickej státní teror. Navíc to je těžkopádné a situace na jihu Moravy je jiná než na Labi a také se to mění každej den. Na to státní šiml nemůže reagovat ani kdyby měl na to odborníky kteří chtějí. Nemá ani jedno. Není lepší když se o své vody postarají rybáři sami? Můžou operativně reagovat na situaci u sebe na místě kde chytají. Nechci nikoho nabádat k porušování zákonů ale pokud je státní správa takhle impotentní a do toho ještě Brusel je drobná občanská neposlušnost jediná funkční cesta. Já nejsem schopnej a ani nemám ambice vyřešit problém kormorán v celé Evropě. Ale chodím chytat na několik pěkných míst a když tam jsem tak majíryby klid i když netrefím. Protože i při chybné ráně kormoráni zmiznou. A když bude takových rybářů přibývat problém se bude zmenšovat. To je jen můj pohled na věc. Nemůžu ovlivnit situaci na Labi, Moravě, Vltavě. Ale když jdu na štěrkovnu kam chodím, na řeku nebo na jezero tak od září mám vždy sebou HW97k stejně jako podběrák.

hanyking - Profil | Út 18.4.2017 0:13:18 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

To je strašnej přístup. Prosit se státu aby dal povolení k odstřelu, pak zhánět myslivce kteří na to stejně jebou protože málokterej je dobrej v lovu a když kormouše rohne tak mu ještě platit výpalné. Já jsem si pořídil kvalitní německou vzduchovku hw 97k a beru si ji do bivaku. Je ale potřeba kvalitní nářadí co se trefí na 70m do zóny 3x3cm a hodně trénovat. Něco to stojí ale samo se to nevyřeší.

BLACKTIGER - Profil | Čt 2.3.2017 19:10:49

Souhlasim s Benacem , je lepsi kormorany stilet nez plasit. Problem je v urednicich, kdyby ho tak tupe nehajili, jejich stavy by se redukovali a dnes by nebylo nutne ho tak masakrovat. Vydra za par let bude ne skodnou ale super skodnou. Kdyz nekam jedu autem, nestacim se divit co je na polich a stromech kolem silnic dravych ptaku. Ty zase vybiji krepelky a zajicky a dovoke kraliky.. Holt ekoteroristi zenou vse do extremu. Na uradech co tohle rozhoduji by meli sedet zastupci myslivcu a rybaru , kteri by byli provazani s ekologama a ornitologama. jenze kdyz tam sedne ,,vseved,, s vysokou skolou co nepozna kapra od plotice, hlavne ze ma prirodovednou fakutu, tak pak tak vypada....

jnz - Profil | Po 27.2.2017 21:59:49

Gratuluji, jste pašáci. Jakmile se nějaký názor nelíbí, tak dáme uživateli redku. To by bylo, abychom si neudrželi pouze souhlasné reakce. A kdo si dovolí kritizovat jakýkoliv názor, je jedno, zda chytrý nebo hloupý, bude vyloučen bez ohledu na to, zda má, nebo nemá pravdu. Nebo co byste si představovali? Že tu někdo navrhne střílet a všichni se tu v diskuzi budeme plácat po ramenou, jaký že je to skvělý nápad, i když nikdo nebude schopen toto v reále prosadit?

Další ukázka toho, že způsob, který jste zvolili, nikdy nikam nepovede. V podobných případech je potřeba lidi získávat a přesvědčovat, vysvětlit postoje, důvody a navrhovaná řešení. Některé uživatele zde vyhodit a zablokovat samozřejmě můžete. Ale na důležitých místech, kde potřebujete své myšlenky prosadit vy, udělají oni to samé vám - prostě se s vámi nebudou bavit.

To možná bude ten důvod, proč si Petr.OVA nedávno (25.2.2017 22:33:26) postěžoval, že už se s Výrem angažuje několik let a pořád nic...

Petr.OVA - Profil | Po 27.2.2017 16:57:22

zdevac >> zdevac - 27.2.2017 14:47:10 >> Opět špatně položená otázka. Lasery, jako většina spotřebního zboží, se vyrábí v Číně. A Číňané s fyzikálními veličinami zachází velmi svérázně. Například v komunitě fanoušků svítilen se vžil výraz "chinalumen", označující jednotku světelného toku v Číně vyrobených svítilen, který ovšem nemá s označením "lumen" ve zbytku světa téměř nic společného. Můj laser je ku příkladu napájen dvěma Li-ion články 16340 a na krabici, v níž byl uložen, je mimo jiné uvedeno:
"Output power: 1000mW, 10000mW, 12000mW, 16000mW, 20000mW"
a pro jistotu žádná z těchto možností není zaškrtnuta. Předpokládám tedy, že výkony čínských laserů jsou rovněž uváděny v "chinamW".
Protože jsem jen blbý důchodce a nedokážu si spočítat, ve které výkonové skupině vzhledem k danému napájení je můj laser zařazen, doufám že to spočítáš sám a uvedeš to tady na fóru, aby mohli rybáři začít efektivně proti kormoránům bojovat, za což ti určitě nejen já předem děkuji.
Ale stejně je lepší střílet!

TEZAR - Profil | Pá 24.2.2017 14:18:38

Tak koukám na anketu a sluníčkáři jsou čtyřprocentní-to by odpovídalo...-)

dizlektik fídža - Profil | St 22.2.2017 18:29:29 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

TEZAR >> už aby to tu bylo legální .....jak jednoduché ..ale než tu prosadí zákony tak v řekách bude hov.o


Majra7 - Profil | Po 20.2.2017 21:54:43 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

rikox >> Do tohohle žalostného stavu to ale přivedl čistě člověk (ano, po přečtení příspěvků typu Vítek, Zdenoc již mohu bez výčitek napsat mezmozci a alibističtí pseudoochranáři) a logicky by to tak měl napravit zpátky do puvodního stavu. (v tomto případě rybáři ve spolupráci s myslivci a dalšími - čest jim). Příroda by si s tim jistě poradila v horizontu několika dekád, než by byly všechny ryby sežrány a kormoráni by chcípli hlady

marmyš - Profil | Po 20.2.2017 21:49:14 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

TEZAR >> Napřed se musí zlikvidovat ochranáři a teprv potom se můžeme zaměřit na kormorány.

marmyš - Profil | Po 20.2.2017 19:34:05 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

rikox >> Co třeba tady?

potočák 62 - Profil | Po 20.2.2017 10:39:29

hering >> Navštěvuje to tady dost lidí,kteří si teprve utvářejí názor nebo si dávají dohromady informace.Navíc jsem nemohl odolat,když ta skupina tak zvaných ochránců ukazuje,co je vlastně zač.Že jim jde jenom o ochranu několika druhů a nic víc je nezajímá.Vůbec nemají představu,co dokáže způsobit početné hejno kormoránů na menší řece.Všechny návrhy na řešení situace u nás jsou podle nich špatné ale žádný vlastní návrh nemají.Odmítají každé jednání a hledání rozumného kompromisu.A dalo by se pokračovat dál.Jsou jako členové nějaké sekty,kterým vypláchli mozek,naučili je pár frází,které opakují pořád dokola.Petrův Zdar

Pěn_a - Profil | Po 20.2.2017 8:48:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Takto vypadají vystresovany ryby na nezamrzlé pískovně. Nahnany kormoránama do jednoho rohu a pokud je lidi nevyplaší, tak to mají jako v restauraci. Mrzí mě že jsem se tenkrát nedonutil vstát brzo ráno když lovili. A na řece je to ještě horší masakr.

voz - Profil | Čt 16.2.2017 21:07:18 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Osobně bych co se týče petice, navrhoval rozeslání petičních archů do všech MO, kde by byly součástí při předávání povolenek. Takže by to musel přečíst každý aktivní rybář - a dle zvážení podepsat či ne...

marmyš - Profil | Út 14.2.2017 21:56:53 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Takto by to šlo.

Výr - Profil | Út 14.2.2017 18:56:40

R.P. >> napriek tomu že svoj príspevok považujem za veľmi vyčerpávajúci...a všetko ostatné už bude len opakovanie povedaného...skúsim:
- silný tlak ze strany orgánů ochrany přírody se kterými je bohužel těžké pořízení......ak by si na ministerstvo doniesol cca 8.000 podpísaných hárkov papiera (a na každom 25 podpisov) teda á 200.000 podpisov... minister by začal konať bez ohľadu na to čo by si o tom mysleli ochranári....leda že by dokázali zozbierať viac podpisov - čo podľa mňa nikdy nedokážu :-)

To že pár ľuďom stačí 200,-CZK za zobák je vec názoru...ja ho vôbec nezdieľam....u nás sa platí 5,-EUR / zobák a neviem o nikom kto by zobáky nosil....je pravda že sem tam niečo strelia.....ale to je úplne k ničomu....to je presne ten pseudo odstrel....to je tak na zábavu ....ale my teraz hovoríme o strieľaní, ktoré musí byť celoplošné....a aj na nocoviskách....hromada úlovkov ti v takom prípade odpláva...so silnejúcim tlakom je samozrejme lov ťažší, vyžaduje viac času a námahy....viem dobre o čom píšem......podľa mňa za 200-300CZK sa to nikdy nepodarí.

Na rybníku ich neuhoníš....to je pravda....a to je druhá časť toho čo tvrdím.....strieľať aj na nocoviskách...ony sa nemajú kam schovať.....sú zúfalo zraniteľné....a ĺahký úlovok.... je lepšie ich strieľať na nocovisku....aspoň nemajú snahu vyvrátiť potravu ako na rybníku keď sú z čerstvým úlovkom.......pokiaľ sa nezačne loviť intenzívne na nocoviskách, bude to opäť pseudo odstrel....tak ako doteraz.....rôzne nezmyslené obmedzenia....a potom sa opakuje tá hlúpa lož že odstrel aj tak nepomáha......sú to nezmysli.....ľudia dokážu vystrieľať čokoľvek....tým som si istý.....je to LEN otázka peňazí. Vždy to tak bolo.....

JJanekk - Profil | So 11.2.2017 21:49:33 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Zdá se, že pan Vrána opravdu dělá co může, aby dostal problém do povědomí širší veřejnosti, což je zřejmě nutné, klobouk dolů a díky!

dizlektik fídža - Profil | Po 6.2.2017 11:13:28 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

mimmi >> jediny spusob ....klidne foto sdilejte na FB a vsude at se to dostane k nimrodum a střelcum

dizlektik fídža - Profil | Út 31.1.2017 12:00:00 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Pažouti první video .....fakt horor !!!!


dizlektik fídža - Profil | Út 31.1.2017 10:58:46 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

......

dizlektik fídža - Profil | Út 31.1.2017 10:57:57 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

...

dizlektik fídža - Profil | Út 31.1.2017 10:57:35 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

..

Lutra - Profil | Po 30.1.2017 20:42:19

Serjoža >> Zdar, posbírat vejce nepomůže - snesou si nový. V Německu už začali s tím, že vejce natřou olejem. Zárodek se udusí a samice sedí pořád dál. Než jí dojde, že je něco špatně tak je na náhradní snůšku pozdě. To je řešení, ale tady o tom zatím asi moc diskuze není. L.

Button - Profil | Čt 19.1.2017 21:11:57 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Je to hrozný,nerikam nebo nepisu to proto ze by mi ta černá smrt ujidala z talíře všechno stejně pustím . Kormoran je dost velká síť pro ryby všech velikostí , druhu a hlavně i generaci. Spousta lidí utrácí za svou výbavu desetitisíce ročně ,říkám to proto ze bych klidně dál např. 200 kč na kormorana 😂 při pořizování povolenky a byl bych rád adpon bych věděl ze se u mě "DOMA" něco děje. To video z chytej.cz jsem viděl v te době také ,to byl ještě kormoran chráněný tak další foto jak uz to má za sebou a už není pod zákonem myslím druhým rokem je fajn. Nicméně vyškrtnutí kormorana nezabije jen dává možnost a jak toho využijeme je na nás. Já myslivec nejsem, zbraň v ruce jsem nedržel,takže jediné co mohu je prispet penězi nebo se zúčastnit něčeho kde se bude rozhodovat. Takových jako jsem já je jistě dost a 200 kc je dneska nic ovšem krát počet rybářů dává velmi slušnou částku k motivaci pro lidi co mají zájem a chuť být těmi co ten kohoutek zmacknou a My ostatní jím za to budem vděčni.

Petr.OVA - Profil | Út 17.1.2017 22:23:03

My tady máme zmapovaná nocoviště komoránů a víme poměrně přesně, kolik jich tu je. Pokud mrazivé počasí bude trvat ještě pár dní, nezbude jich ani polovina. Kdyby to tak dělali všude, o problému jménem "komorán" by se rychle přestalo mluvit....

dizlektik fídža - Profil | Út 17.1.2017 18:03:51 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

nextfish >> muj názor je že všeho moc škodí a jsou tu přemnožení a to že tu jsou za to mužou zase lidi ale snad si nenecháme uplně zdecimovat řeky když se to dá ještě zastavyt mě se motýly místo ryb nechce chytat asi tak ve skatce takže kdo muže koste ty prevíty :-))))

nextfish - Profil | Út 17.1.2017 17:42:54

Jiří Ouška 69285

Jasně, rybáři si rozdělili přírodu na užitečnou (to je co můžeme sežrat my) a škodlivou (to jsou ta zvířata co nám žerou to, co by jsme mohli sežrat my) no a kormoráni patří do té druhé skupiny.

Michal Ukropec 90471

Nevím, nad čím rybáři žehrají. Predátoři jsou nejlepší zdravotní policie, a starají se tak o zkvalitnění dotčených populací. Jejich ochrana byla sice zrušena, ale to je pouze neuvážený a dočasný stav. Pouze důkladnou ochranou všech predátorů docílíme posílení stavů raků, ryb, obojživelníků, ptáků i savců. Viz : www.hnutiduha.cz


Michal Novak 79671

co se to zase resi rybari maji nejake pravo nebo co na ty ryby v rece? dyt je to pro ne konicek pro kormorany je to o preziti .... chapu na rybnice kde se ryby chovaji ti lide s tim maji praci a naklady ... ale i tak neda se nic delat kormorani maji prednost i tam ... uz jsme prirodni dryhy dost zmasakrovali a jestli za 1000 let tu nemaji byt jen lide a beton tak se musi ustoupit
http://ostrava.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A170​114_2298999_ostrava-zpravy_jog

Máme mocného protivníka. Neznalost.
Dál jsem to radši nečetl. Na to nemám nervy.

benac - Profil | Čt 4.5.2017 12:15:35 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Bušák >> Já si naopak myslím, že by měla mít prostor i druhá strana. Zajímalo by mě, S JAKÝMI ARGUMENTY PŘIJDOU. Já, před nějakými cca 20ti lety jsem zářil radostí, když jsem na Mušově uviděl svého prvního kormorána. Po pár letech, doslova odrybnili vodu, kam jsem chodil "na jistotu" a hned jsem totálně změnil,už v té době dost pošramocený" názor na tuhle přemnoženou potvoru. Teď zastávám názor, že naši kormoráni, by měli být zařazeni, tak jako kachny, do lovné zvěře, a invazní kormoráni,co sem lítají na zimu plenit, by měli být po přeletu hranic nekompromisně posláni k zemi. Jakmile se tohle začne dít, tak sem přestanou lítat. Jsou dost chytří na to aby jim pak došlo, že tady se nenažerou.

dizlektik fídža - Profil | Út 2.5.2017 9:01:06

tonto >> mylí pane všechny ty keci o tom že všechno je podložené jsou uplně na hovno,když má někdo prachy tak jde každá studie a podkledy do hajzlu a prostě se dokurvy co jde,peníze jsou mocnějši než všichni ochranci a kontrolní organy dokud nikde neumirají lidi tak se to zamete pod kobereček .....ja tyhle vaše keci nesnáším a divým se vam že vas baví sem psát a hádat se ....všechny uřady a lidi v nich jsou úplatný a když nejsou úplatný tak jen drži hubu aby ti co jsou úplatný na vyších postech je nevyhodily,takže jsou tam všichni zbytečny a to mi nikdo nevyvráti ...Hauuuuuk

Sa(l)micka - Profil | Ne 30.4.2017 17:16:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

tonto >> Kormoránů je mraky... a s tim, co to tady páchá na rybách, je těch 500 kousků zobáků aspoň drobek satisfakce. Kdyby jich po celý republice bylo x stovek nebo dejme tomu pár tisíc, neřeknu ani popel a zabojuju za ochranu a udržování provozní "hladinky" - ovšem ve stavu, kdy jich tu je, kolik jich je, by mně hanba fackovala, abych podporovala ochranu něčeho takovýho.

Sa(l)micka - Profil | Ne 30.4.2017 17:09:09

1Mara >> Mno, někdy zaplať pánbůh za ně. ČIŽP většinou může solit (a taky to dělá) vyšší pokuty, jak obyčejnej ouřada. Nemůžou bohužel nařídit odstranění povolený stavby, to by bylo protizákonný - tohle může jenom stavební úřad, případně speciální stavební úřad. Ovšem, je fakt, že na takový ty "profláknutý" jedince, kterých se v každým okrese pár najde, a vypadá to, že si dělaji, co chtěji, by mohli bejt přísnější. Problém je ten, že úředník může dělat jen to, co mu výslovně povoluje zákon, ale nesmí dělat to, co mu zákon nenařizuje. Jakmile by udělal opak, nebo chybu, odvolací orgán by mu to oflákal o hlavu.

Nebránim je, pouze konstatuju, že to taky neni tak snadný, jak si většina lidí myslí.

1Mara - Profil | Ne 30.4.2017 16:54:47 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

tonto >> díky za odpověď, z těch zkratek vím houby, ale co vím, tak vaše instituce je pro ČR k hovnu........ A samosebou jiné taky, jen vás zajímají dotace, a jiné kraviny, ale příroda je vám u prdrle a taky je to tady za těch 25 let vidět...,....
Mějte se hezky a příště podpřte odstřel jakýkoliv nepůvodních druhů i přemnožených škůdců v ČR. Ono, mě osobně chybí ty pinky, jezírka tůňky a jiné co ti dříve bývali.....

standas - Profil | Ne 30.4.2017 8:46:22

1Mara >> do kamene vytesat:-)

standas - Profil | Ne 30.4.2017 7:55:36 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

tonto >> Takový birokrati jsou ta největší škodná! V životě si to ho asi moc neudělal a ještě si hraješ na chytráka. Jak píše potočák a TEZAR, nechali jste zhuntovat řeky atd. a teď si tu hraješ na ochránce. Bydlím u Labe a když vidím co se děje z řekou tak se mi chce zvracet, jez suchej a břehy vykácené od stromů a keřů. Když se podívám na mapě do Německa tak tam je to cajk. Prober se vyndejte si hlavu z análního otvoru přemýšlej!

kritik - Profil | Ne 30.4.2017 0:29:46 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Diskuzi dávám do oblíbených a těším se na další odborné příspěvky kontrolního Orgánu "tonto" ....:)

Petr.OVA - Profil | Pá 28.4.2017 23:43:29

Gratuluji ještě jednou všem výhercům a doufám, že budou upomínkový předmět hrdě nosit na své rybářské vestě. 😎
Pokud by si kdokoliv z přítomných chtěl něco podobného pořídit a současně přispět na dobrou věc, může se na mně s důvěrou obrátit.

drak+ - Profil | Pá 28.4.2017 16:04:33 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Zobák dorazil.díky

Petr.OVA - Profil | So 22.4.2017 7:08:03

Jsem příjemně překvapen tím, kolik lidí a v jak krátkém čase se zapojilo do ankety. Už jsem si myslel, že když kormoráni odletěli, rybáře to přestalo zajímat.... 😢
Protože v odpovědích je neuvěřitelný rozptyl odhadů, dám tady ještě jednu návodnou fotku, protože chápu, že pokud nejsou zobáky přehledněji srovnané, je odhad obtížný. V tomto sáčku je jich 58, zbytek mých letošních.
A pro nick Frank71 - šel jsi na to sice logicky, protože jsem kdesi psal, že tolik jsem jich letos dostal, ale zobáků jsem reálně neměl ani 80, protože většina jich uplavala. Mi nejde o zobáky, ale o redukci stavu těch ptáků.....
Uzávěrka soutěže bude zítra v 18:00 a ten, kdo bude svým odhadem nejblíže skutečnosti, dostane ode mně zobák jako přívěšek! 😄

Výr - Profil | Út 28.2.2017 23:33:40

Murphy61 >> Stejný případ jako zdevac ...udělejte si o víkendu volno a můžete se po nich společně podívat.........:-D... už to vidím ako drží za ruku sám seba na tej prechádzke :-D

Výr - Profil | Út 28.2.2017 14:22:24

jnz >> tak si to zhrňme.....nakoľko si usvedčený z toho čo si tu vehementne kritizoval (vyhýbanie sa odpovedi a klamanie) , vyhlásil si moju odpoveď za neexistujúcu 😁....na niektoré metódy riešenia problému máš názor....ale kormorány si poriadne nevidel, na vytvorenie názoru ti stačí google.....do témy si nijako neprispel lebo zjavne nemáš čím, ale máš sklony ju moderovať....tak taký múdry už to jeden bol...
Kormorán sa berie ako problém už cca 10 rokov....nič moc sa nezmenilo...jeden z dôvodov je aj to že sa mu rybári venujú s rovnakým zápalom ako ty a majú aj približne rovnaký prístup....je ich asi 99%....tak nemusíš byť preto smutný...najmenej ďalších 10 rokov sa nič nezmení...lebo je tu to čo vyhovuje tým 99% ....teda aj tebe a je teda všetko ako má byť. 😉

Petr.OVA - Profil | Út 28.2.2017 2:28:26

jnz >> Měl by sis ještě jednou přečíst celou diskuzi a zjistil bys, že nikdo tady nedoporučoval házení dělobuchů v CHKO s oblastí Natura 2000. To jen nick "zdevac" se mi lživě pokusil podsunout toto tvrzení. K tomu laseru se hlásím a hned řeknu proč: máme na řece úsek, kde je nadjezí se zimovištěm ryb, ale protože je to přímo ve městě, je to vyloučená část honitby. V těsné blízkosti řádově stovek metrů je už střelba možná a odlov kormoránů se tam prováděl. Stačila dohoda s myslivci, kdy půjdou střílet, vyplašit postupem dělobuch-laser (později už jen stačilo bliknout laserem) kormorány v nadjezí, aby přelétli a výsledkem je 520 střelených kormoránů jediným mysliveckým sdružením. Ona se ta inteligence kormorána dost přeceňuje, člověk je (většinou) chytřejší.... Pokud bys chtěl vědět ještě nějaké podrobnosti, napiš mi SZ a nebo zavolej, telefon mám v kartě.

JJanekk - Profil | Po 27.2.2017 23:23:09 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

jnz >> střílení kormoránů není motivováno snahou vyhnat je k sousedovi, ale zastřelit je. To že je střílení neúčinné tvrdí ornitologové. Potom ale nechápu, proč tomu tak urputně brání. To jim tak záleží na tom, aby myslivci neplýtvali olovem a svým časem? Skutečně masivní odstřel by kormorány dokázal zredukovat, což připustil i ornitolog Vermouzek.
Kolega zdevac je notorický vysírač, prostoru k vyjádření měl spoustu a většinou mu bylo trpělivě odpovídáno.

BLACKTIGER - Profil | Po 27.2.2017 22:36:41

zdevac >> Zdevacu tohle je posladni vzkaz co ti pisu. Pak tve odpovedi utnu.Cetl jsem celou diskusi. Tve neustale negativni reakce na kohokoli, me jen utvrzuji ze jsi jen ,,negativni,, provokater . Jestli jsi rybar , tak jsi nejvetsi ostudou naseho krasneho konicku. Profesionalni rybari by ti nejen neodpovedeli na pozdrav, ale ani by jsi jim nestal za to aby si odplivli. Tve rychle menici nazory jsou az zarazejici. Jestli to nevis tak ryba ma velmi snizeny prah bolesti. Tva hloupost boli az to hezke neni. Jesli ti smrdi bahno, a je ti vylov rybnika odporny, tak nejsi chlap. Doporucuju ti sbirat motyly, ale sbirej jen ty mrtve. Aby je to nebolelo.
Ty sam jsi zpestreni ,,nekulturniho,, zivota. Jinak ja zakazu tve odpovedi pro me, uz me nezajimaji.

Majra7 - Profil | So 25.2.2017 16:58:49

to zdevac: Fajn, takže jsi jen člověk, kterej si ke všemu radši najde 100 duvodu proč to nejde a jen kritizuje ostatní, místo toho, aby se pokusil s tim něco udělat. Přesně takový lidi nemam rád...

JJanekk - Profil | So 25.2.2017 10:54:12

zdevac >> tady je důležitý ten údaj 96%. Počet hlasujících je v anketách vždy omezený, tady je dán počtem lidí, kteří navštíví diskuzi a navíc nejsou líní vyjádřit svůj názor. Různé průzkumy veřejného mínění se taky sestavují třeba z jednoho tisíce hlasů a považují se za reprezentační pro celou republiku. Pokud je počet hlasujících dostatečný pro vytvoření reprezentativního vzorku, tak je vše v pořádku, to je ale otázka pro odborníky.
Druhá důležitá věc je dosažený výsledek. Při nerozhodném stavu by byl zapotřebí mnohem větší vzorek lidí než tady, ale pokud je výsledek 96% : 4%, tak pravděpodobnost mylného závěru klesá i při malém počtu hlasujících.

Obecně ty negativní hlasy vycházejí od malého počtu jedinců, kteří ale v diskuzi dělají takový bordel, že to naoko vypadá, že jsou rybáři v otázce kormorána rozštěpení napůl. Ty jsi takový příklad, s jedním podobným jsem si nedávno vyměnil pár soukromých zpráv a už mě přestalo bavit neustále vyvracet zcestné (nebo spíš žádné) argumenty protistrany.

Všem ostatním doporučuju ignorovat.

rybomil - Profil | Pá 24.2.2017 16:41:22 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Tak nám led trochu roztál rozpraskal a s větší vodou a poněkud hlučně odplul dolů.
Bez hluku a tiše předvčera odplulo jedno předtím čilé větší rybožravé zvířátko směrem po proudu. Jenom trošku hlavou dolů a bříškem k nebi. :/)
Zamáčkněte slzu...

Sa(l)micka - Profil | Čt 23.2.2017 23:43:59

voz >> "- Na koncepci petice by se měli nutně podílet ornitologové. Myslím, že ale takového neseženeme. ( Zatím mají všichni řeči o tom, že tu byli ptáci dřív než lidi. Takže by spíš regulovali to lidstvo, škoda že nezačnou od sebe…)

Co takhle ornitologům říct, že ryby tu byly dřív, jak ptáci? :)))

zodak - Profil | Čt 23.2.2017 23:16:31

Dal jsem za "D" pac je to uz neúnosné!!'

Výr - Profil | St 22.2.2017 21:20:35 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

TEZAR >> fotky s rybami čo vypadli z ulovených kormoránov sú už zverejnené tu...
http://www.mrk.cz/diskuse.php?id=646185#bottom

....môžeš hociktorú kedykoľvek použiť...pokiaľ by si potreboval originál pošlem.

Výr - Profil | St 22.2.2017 20:58:15 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

TEZAR >> pokiaľ chcete organizovať petíciu mám za to že to musí koordinovať ČRS a MRS....petícia sa dá seriózne zorganizovať len pri odovzdávaní úlovkových lístkov a kupovaní nových povolení....čiže správny čas je už dávno v prdeli...ale ak predsa...
1) petície by museli byť na každej MO
2) obsah musí sformulovať tím serióznych a vzdelaných ľudí...vrátane ľudí so znalosťou zákona o poľovníctve
3) petícia musí obsahovať požiadavku na odstrel minimálne 50% zimujúcej populácie bez obmedzení počtu kusov v kŕdli a podobných nezmyslov...
4) odstrel musí byť povolený aj na nocoviskách
5) odstrel musí byť povolený aj na nepoľovných pozemkoch pokiaľ to neohrozuje ľudí
6) pokiaľ bude odstrel povolený musí byť prichystaný spôsob ako finančne odmeňovať lovcov... tak aby nedošlo k plytvaniu financií (napríklad odovzdávanie zobákov komisii a ich následná kontrolovaná likvidácia)
7) vykonanie odstrelu musí byť postavené mimo zákon o poľovníctve resp. vykonávacej vyhlášky
8) 200,-CZK fungovať nebude - resp. za také peniaze sa určite nedosiahne požadovaný účinok
9) odstrel by mal byť povolený na obdobie min. 3 roky

10)....neverím že sa to podarí tak ako som to popísal ....a ak by sa to vôbec nejako podarilo ( tak ani nie na polovicu a s obmedzeniami ) ...čomu tiež veľmi neverím (zatiaľ tomu skoro nič nenasvedčuje ) tak to bude celé na draka :-)

dizlektik fídža - Profil | St 22.2.2017 18:19:03 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

TEZAR >> jukni na tohle video co ty větrovky dokážou to mi hlava nebere ))))) škoda že neni odstřel těch prevítu dovolen bych měl u rybařiny tuhle hračku 10 diabolek a byl by klid a žádné diskuze ))))


dizlektik fídža - Profil | St 22.2.2017 17:58:54 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Tak jsem byl na male řece vltava 401019 a takto to chodi pred 2dni tam byl ještě led !!! No ted uz tam byl jen mali kousek ledu a uz tam byli 2 kormorani !!! Co na tom ty lidi nechapou ....kolik se jich tam zastavi zitra rano, odpoledne, vecer, kolik toho poraní ?? A takto to bude i na jinych revirech .....tohle neni sranda ale velký pruser....no uvidime co nam zakony dovolý(((( foceno na dalku mobilem tak nic moc kvalita

Bušák - Profil | St 22.2.2017 14:33:15

kormorán je černý šmejd co tady vyžírá na všech vodách ryby,mi jako rybáři ho v žádným případě nesmíme ochraňovat navíc na rybářským Mrku, páni moderátoři flákněte hnedka červenou těm lidem co ho tady obhajují,bejt to u mě v diskusi má každý ČERVENOU po druhým kváknutí ,fertik . NAVÍC TO JE NEPŮVODNÍ DRUH A TADY NEMÁ CO DĚLAT

Červené karty: rover, rikox, zdevac, keltt