WPC dravci 2016 | MRK.cz

WPC dravci 2016

Zprostředkováváme vám on-line přenos ze světového poháru v lovu dravců World Predator Classic 2016. Závod proběhne ve dnech 30.6.-2.7.2016 na velkých nizozemských přehradách Haringvliet a Hollands Diep. Jedná se o největší evropský závod svého druhu, kterého se účastní 50 silných lodí, 200 streetfishingových závodníků a 34 kajaků. V hlavní kategorii lodí, které se přezdívá "Rybářská formule 1", bude Českou republiku reprezentovat naše posádka Radek Filip a Martin Štěpka. Závodu se účastní i opravdová esa v lovu dravců (Willem Stolk, Johannes Dietel, Luc Coppens, Jeremy Steverman a další). Chytají ho v podstatě jenom profesionální rybáři a průvodci. Týmu se v každý ze 3 závodních dnů započítávají největší 3 candáti, 3 okouni a 1 štika. Všechny tyto ryby se navíc chytají v opravdu velkých velikostech. Věříme, že se bude na co koukat a závod si užijete stejně jako my. Děkujeme všem, kdo nám budou držet palce.
Oficiální stránky: http://www.worldpredatorclassic.com/
Seznam týmů: http://www.worldpredatorclassic.com/2016-boat-official-list/
Průběžné pořadí: http://www.worldpredatorclassic.com/world-predator-classic-2016-leaderboard
Autor diskuse: Raf - Profil , 29.6.2016 dravci - závodní sektor

Raf - Profil | So 2.7.2016 18:24:14

Přidávám rekapitulaci dne, kdy se dlouho kazilo vše, co se kazit mohlo. Ráno jsme vstali v 5 hodin a hned začali stresem. Recepční na hotelu totiž nebyl schopen najít klíče od místnosti, kde se nám nabíjely baterky, bez kterých bychom nemohli nastoupit. Do povinné porady kapitánů zbývalo 15 minut a dělila nás od ní vzdálenost 20 km, když jsme mu prohledali celou recepci a klíče našli. V jednu chvíli jsme chtěli dveře vyrazit nebo rozvrtat zámek. Na poradě jsme se nabídli jako dobrovolníci, že vyjedeme jakožto jedna z menších lodí s marshalama projet brutální vlny u přístavu a vyhodnotit, jestli se tím dá projet. Nakonec to nebylo nutné. Šlo se do akce. Vlny byly zatím největší palba (a to už jsme tady něco zažili), ale do závětří za ostrov uprostřed přehrady, odkud se startovalo, jsme se dostali. Plán byl jasný - full house nebo nic. Proto jsme se ze startu vrhli rovnou na vítr. Rychlostní závod o nejlukrativnější místo ale s jednou lodí o pár metrů prohráváme. Let po vlnách rychlostí 47 km/h nestačil. Kotvíme ale na jiném dobrém candátím místě. Elektromotor sotva stíhá. V tom si všímáme, že nám v lodi něco chybí. Ve větrné smršti nám ulítl oficiální měřák na ryby i se štítkem, bez kterého nejde ryby uznat. Volám do zázemí a přesvědčuji je, že nám musí přivézt nový. 20 minut se nic neděje. Snažíme se nesoustředit se na to, že nemáme, jak rybu změřit a chytat dále. Je to ale těžké. Několikrát návíc trháme na přehradě, kde se netrhá. Trochu se mi zvedá žaludek, ale šavli bych si rád schoval až do přístavu. Při přípravě jednoho FC návazce se sklopenýma očima raději polykám jeden Kinedril. Měřák stále nemáme a najednou vidíme podezřelý předmět v dálce vyhozený vlnama na břehu. Jedeme se tam podávat. Je to on. Volám do zázemí, že ho vidím na břehu a získáváme povolení dostat se pro něj na břeh. V tom příboji to byla veliká paráda. Poškodili jsme při tom vrtule obou motorů. Martin se svlékl do trenek, skočil do vody a bos běžel snad půl kilometru po břehu pro měřák. Já skočil do vody v holinkách oblečenej a snažil se udržet loď, aby se nerozsekala o kameny. Povedlo se. Na pádla a pomocí elektromotoru se nám po dalším boji povedlo dostat proti vlnám od břehu. Šlo se zase chytat, ale 1,5 h závodu bylo pryč. Hrozně jsme potřebovali první rybu, ale několik záběrů jsme oba nesekli. Vítr zesiloval. Několik nástrah jsme utrhli o vrtuli příďáku. Loď se kroutila tak, že to nešlo jinak. Všechno jsme vsadili na jednu kartu a vertikálem projížděli zajímavé hrany a "chytací hloubky 7-9 m". Klasikou se chytat vlastně nedalo. Když Martin hlásil candáta na prutě a dostali jsme ho do podběráku, spadl nám obrovský kámen ze srdce. Potom jsme se ale zase dlouho trápili. Candáti nespolupracovali a zachránila nás až fantastická Martinova 103 cm štika. Podebrat ji v těch vlnách bylo něco. Ale byla v lodi. Jóó! Věřili jsme, že dochytáme minimálně candáty a budeme dobře. Věděli jsme, že sebevrahů jako my na větru moc není a předpokládali jsme, že ryb se chytá méně než včera. Vítr ale stále zesiloval a nakonec se nedal praktikovat vertikál ani klasická přívlač. 70LB Minn Kota na plný výkon proti vlnám couvala. Museli jsme prchnout na protější břeh. Přejezd byl dramatický a to jsme jeli v závětří za ostrovem. Už v tu chvíli jsem přes nepromokavé oblečení neměl na sobě suchého vůbec nic. Ani na protějším břehu nebyla situace s větrem o moc lepší. Candáty jsme našli 50 minut před koncem závodu. Martin okamžitě jednoho chytil, další byli pod námi. Pravděpodobnost úlovku vysoká. Chvíli poté ale za námi přijela loď s marshalama, že bezpečí především a že musíme jet okamžitě do přístavu. Závod byl právě o 45 minut dříve ukončen. Zbývalo to, čeho jsem se bál celý den, jestli se dokážeme přes vlny dostat do přístavu. Ale Marine mašina je přeskákala a za přístavní zdí jsme se tak bezpečně dostali do jiného světa - z pekla do míst, kde jakoby začínalo holandské léto. Vyslechli jsme si hodně pochvalných slov od soupeřů a organizátorů, ale byli jsme spíše zklamaní. Nechtěl jsem to velkohubě říkat před závodem, ale doufal jsem, že bychom mohli WPC vyhrát. Markku Tiusanen a Antti Anttila jsou borci, byli tak silní a mají za sebou obrovské informační zázemí Rapala týmu (my se museli vším protlouci úplně sami), který šlapal jenom na ně, že se v reálu závodilo o 2. místo. A my v tom závodě zřejmě o kousíček prohráli... Samozřejmě jsme moc rádi, že jsme snad opět ukázali, že Češi umí chytat z lodě i na nejvyšší úrovni a budeme se těšit na vyhlášení výsledků. Jisté je jedno - myslím si, že drsnější rybolov s větším nasazením už nikdy nezažijeme :-)

Raf - Profil | Čt 30.6.2016 18:37:52

Všem moc děkujeme za podporu a děkujeme, že sem vkládáte aktuality. Byl to dneska naprostý masakr. Počasí ve kterém by člověk normálně na ryby rozhodně nejel. Velké a chvílemi nebezpečné vlny. Jedna nám poslala do vody tak 200 l vody. K tomu prakticky celý den silně pršelo. Jsme zmáchaní jako z bazénu. Nástup jsme ale měli famózní. Candát přišel Martinovi na klasickou přívlač. Na stejném místě jsme chytili na gumy klasikou 2 velké okouny. Potom jsme přezbrojili na vertikál a rychle dochytali z driftu candáty. Potom jsem si prosadil, že začneme místa dochytávat štikovýma nástrahama. Původně jsme měli štiku nechat až na závěr. A štěstí stálo při nás. Na spinnerbait jsem na druhém místě kopnul tu 70cm štiku. Potom jsme okamžitě zabalili a dali 20km přejezd na Holands Diep, kde jsme v tréninku našli super místo na okouny. Hned po příjezdu nás varovala kalná voda a skutečně jsme tam okouna nechytili, ale o 9 cm tam na woblera Martin zlepšil candáta. Pak rychlý přejezd zpět do čisté vody na Haringvliet, kde jsme vsadili na dlouhé drifty bržděné příďákem na mělčinách a prochytávání woblery. Na okouny jsou tu prý nejlepší nástrahou "kilometry", tak jsme do toho šli. Chytili jsme ale z různých míst jenom dalšího candáta. Nezkompletování full house samozřejmě zamrzelo, ale i tak pecka výsledek a skvělý nášlap do dalších dní. Máme radost. Zítra to ale bude těžké. Hlavně zatím vůbec nevíme, kde budeme chytat a to je obrovská výhoda pro ty, co na těchto vodách tráví 7 dní v týdnu. Budeme bojovat :-) Dávám fotky našich ryb tak jak šly za sebou ze záložního foťáku. Posledního candáta jsme nefotili.

Raf - Profil | St 29.6.2016 12:25:28

V průběhu závodu se každý rok chytí hodně štik nad 100 cm, okounů nad 50 cm a candátů nad 70 cm. My jsme se rozhodli tuto výzvu přijmout kvůli tomu, abychom měli příležitost takové ryby jak v tréninku tak v závodě chytat. A už teď to vyšlo. Oba jsme si s Martinem posunuli osobák u okouna. Já chytil na Hollands Diep okouna 51 cm a Martin včera na Haringvliet 50 cm. Přitom jsme se teď těsně před závodem s okounama trápili nejvíce. Zjistili jsme, že s nimi bude zřejmě největší problém. Proto jsme chytali prakticky jenom je a nedokázali chytit více než 1-2 za den. U toho se vždy povedlo 4-9 candátů, které jsme vůbec nechytali a nějaká štika. V posledních dvou dnech se je konečně povedlo "odladit" a včera se nám povedlo během 2 hodin lovu 7 okounů okolo 40 cm a Martinův trofeják.

Raf - Profil | So 2.7.2016 23:54:19

Shit happens :-) Vyhrali kluci z Rapaly Markku Tiussanen a Atti Attila. Veliky respekt. Vse vyvrcholilo obrovskym ohnostrojem nad arenou. Uzasna atmosfera. Jednou to chceme vyhrat.

Raf - Profil | Pá 1.7.2016 17:30:39

Rekapitulace dne: Ráno před startem panovala u všech lodí velká nervozita. Vlny hned u výjezdu z přístavu byly brutální, navíc bylo jasné, že až do nich vlítne 50 silných lodí, tak se vlny rozbijou a bude ještě hůře. I frajeři s obrovskýma loděma si tak dobře ověřovali, jak mají upevněné záchranné vesty a kde se nafukují. Naše Marine loď to ale zvládla a dostali jsme se na protější břeh na start. Tam to po klaksonu zase hodně pohoupalo. Začalo se chytat. Víme dobře, že o vítězi závodu rozhodnou 3 stabilní výsledky z jednotlivých startovních dnů. Navíc jsme předpokládali, že ryb se dnes chytí díky zkrácenému závodu a vlnám mnohem méně. Proto jsme se rozhodli vsadit na jistotu a začít rychlým prochytáváním mělčin na závětrné straně, které při troše trpělivosti vydávají všechny rybí druhy, ale full house tam zřejmě nedáte. Po půl hodině jsme si ale na vítr nějak zvykli a rozhodli se zariskovat. Jako jedna z mála lodí jsme přejeli do největšího pekla na vítr na protější stranu. 70Lb příďák jel proti vlnám často na plný výkon, oba jsme museli chytat kvůli vlnám ze zádi, ale elektrická kotva držela. Odměna přišla hodně rychle. Martin chytil klasikou s 10cm gumou na 15g hlavičce prvního candáta. Další ryby na klasickou přívlač nepřišly. Přešli jsme do vertikálu s 50g hlavama a 15cm smáčkama, kde jsem po pár minutách chytil candáta já. Rychlá elektrická kotva a měření. Při tom se nám poprvé převalila vlna přes příď. Vodu stihlo čerpadlo v pohodě vybrat, kotva držela. Candáta jsme pustili, já si přepichoval nástrahu, Martin pustil gumu pod loď a okamžitě hlásil další rybu na prutě, kterou úspěšně zdolal. Věděli jsme, že jsme na tom dobře, i velikosti byly slušné. Odvaha se vyplatila :-) Okamžitě jsme ukončili lov candátů a stále na návětrné straně se vrhli na okouny a štiky. V adrenalinu jsme tu smršť okolo nás ani moc nevnímali. Po nějaké půlhodince Martin jednoho okona na gumu dostal. Bojovali jsme dál, ale vítr se stále zvedal. Už to bylo moc, tak jsme se při přejezdu na protější závětrnou stranu osprchovali a vsadili na lov štik a okounů z driftu s woblerama, gumama a spinnerbaitama. To že další ryby nepřišly už víte. Vlastně jenom Martin chytil na 20cm gumu za hubu asi 60cm cejna. Byl sametově zbarvený jako lín. Vlnobití u vjezdu do přístavu jsme přežili. 3 candáti + 1 okoun velmi slušný výsledek a v celkovém pořadí bychom na tom měli být po součtu hodně dobře. Hodně asi odskočí první Fini, ale potom to bude od druhého místa hodně těsné. Budeme ve hře o všechno, tak jak jsme si to před závodem přili. Špatná zpráva je to, že vítr nemá zítra polevovat a má se navíc točit na západní, což by na této přehradě byla úplná smršť. Jednou z variant je bohužel i to, že se zítra nebude vůbec chytat. Rozhodne se ráno v 6:00 na poradě kapitánů. Dávám fotky našich ryb ze záložního foťáku. Kvalita nic moc, ale zrcadlovku do toho pekla na vodu neberu :-)

Raf - Profil | Po 4.7.2016 17:53:02

Tomuhle Finovi jsme rikali proste "Rapala". Takovy maskot zavodu. Jmenuje se Mika Vornanen. Denne vyhulil tak pul kila tabaku a jako profesionalni pruvodce pry bere 650 Euro na den. Umi chytat velke stiky a skoncil na 17. miste. Na zaverecnem ceremonialu musela prijit spolecna fotka.

Raf - Profil | Ne 3.7.2016 20:39:11

Pecka atmosféru včerejšího večera v aréně vystihuje první fotka. Byla to opravdu velkolepá show. Jinak při streetfishingu se chytla 113cm štika.

Raf - Profil | Pá 1.7.2016 21:19:38

Okouni 52 a 50 cm chycení rovněž v průběhu závodu.

Raf - Profil | Pá 1.7.2016 21:17:00

120cm štika Johannese "Barsh Alarma" Dietela chycená dnes.

minatrix - Profil | Pá 1.7.2016 15:35:42

Miláno BRH >> Jestli je to tak, tak jsem tuze rád, že mám noční a většinu závodu prospím :-)) To bude nervák jak sviň..

Raf - Profil | St 29.6.2016 12:33:11

K lovu štik jsme se bohužel kvůli okounům, na kterých se dá udělat hodně centimetrů, moc nedostali. Ale včera jsme na 4 hodiny zvětšili nástrahy, tlačili se do mělčin do trav, které jsou tu pekelné (bez weedless nástrah se to nedá) a měli jsme 3 na prutě. Největší tréninková je tato a měla 95 cm.

Raf - Profil | St 29.6.2016 12:28:12

V tréninku nebyl vůbec žádný problém s candáty. Útočili na nástrahy v hloubkách od 1 do 10 metrů. Snad to vydrží.

minatrix - Profil | St 10.8.2016 12:08:08

Raf >> sorry :-))

minatrix - Profil | St 20.7.2016 22:51:43

Skoro 14.minut že života kajakozávodníka .

Raf - Profil | Po 4.7.2016 10:34:06

Pár fotek ze street fishingu.

Raf - Profil | Po 4.7.2016 10:32:43

Tyto fotky naznačují, co se v průběhu závodu na hladině odehrávalo.

Raf - Profil | Ne 3.7.2016 20:24:47

Takhle vypadá část naší válečné kořisti po bratrském dělení v rámci týmu. Jenom woblerů je asi 50.

Raf - Profil | Ne 3.7.2016 18:42:28

Tak jsme prekrocili ceske hranice. Kdyz jsme rano byli pro lod, tak Tracker stale stal na svem miste. Dresy pujdou do pracky a vytahneme je az na konci zari na Lake Trophy na Lipne. Chci moc podekovat vsem lidem, kteri nam pri priprave pomohli. Nejvice ze vsech to byli David Chalupka, Radek Matous, Petr Filip, Marc Hoeben, ER-EM a Milan Filip. Bez vas a nasich sponzoru Kajman, Marine.cz, Rapala, VMC, Salmo, Mojeprivlac.cz, Moss.sk, Jigstreamer.cz a Orka by to neslo. Dekujeme i manzelkam a slibujeme, ze priste nebude tolik foukat :-)

Raf - Profil | So 2.7.2016 23:58:43

Zaslouzeni vitezove na jejich novem stroji.

Flip - Profil | So 2.7.2016 14:02:10

zatím by měli kluci po součtu umístění stejný součet s včerejšími na druhém místě,ti třetí ze včerejška jsou asi už mimo hru. Vítězové jsou ale už bohužel jasní:-(

Flip - Profil | So 2.7.2016 8:50:15

,,Jdeme na to" (copy Eisenhower):-)

Beliluk - Profil | So 2.7.2016 8:45:50

Závod právě startuje, takže přeji jedinečný a unikátní ful house a kdo neskáče není .....V každém případě je důležité míti Filipa. Good Luck hoši.....

Beliluk - Profil | So 2.7.2016 8:31:59

Radek mi stačil ještě poslat fotku před odjezdem. Mám z ní velkou radost, protože snídaně je základ. Ta by jim měla dodat energii na boj o bednu....

Tarn - Profil | Pá 1.7.2016 19:17:10

Raf >> Ale super v těch pravidlech je, že nejtěžší přestupek je ventilace stížností na sociálních sítích mimo ofiko stránky závodu :) :)

minatrix - Profil | Pá 1.7.2016 11:30:28

pace >> ...

Miláno BRH - Profil | Pá 1.7.2016 11:28:22

a candáti jsou kompletní! 61cm Martin

Miláno BRH - Profil | Pá 1.7.2016 11:18:37

pecka už to jede!!!

Miláno BRH - Profil | Pá 1.7.2016 10:56:46

je to tam! První ryba je vždy nejdůležitější

kubas. - Profil | Pá 1.7.2016 10:49:05

Flip >> Začátek dobrej, jen tak dál :-).

Zatím ti, co jsou nad nima až na Švédy nic...

minatrix - Profil | Pá 1.7.2016 9:32:20

Knapík >> to je ..

kubas. - Profil | Čt 30.6.2016 16:43:11

Flip >> To je výsledek jako kráva zatím! Zítra to vylepší, pozítří ještě a je z toho 1. flek jak nic :-).

minatrix - Profil | Čt 30.6.2016 13:16:14

Flip >> koukám, že těžko na cvičišti ( vody ČRS ), lehko na bojišti :-)

polyp - Profil | Čt 30.6.2016 12:49:47

Tak zatím náskok 54 cm na nejbližší tým na druhém místě!

Miláno BRH - Profil | Čt 30.6.2016 12:13:55

ještě jeden okoun a vypadá to na hodně dobré kolo. Full house hned první den a v takových příjemných rybářských podmínkách by byl paráda!

Tarn - Profil | Čt 30.6.2016 12:08:51

ještě aktuální candát 69 cm

Tarn - Profil | Čt 30.6.2016 12:05:14

Asi počasí nic moc :)

Tarn - Profil | Čt 30.6.2016 11:38:23

už to mají komplet i se štikou :)

Tarn - Profil | Čt 30.6.2016 11:37:24

candát už 72

Tarn - Profil | Čt 30.6.2016 11:32:28

zatím nej candát a nej okoun

Tarn - Profil | Čt 30.6.2016 11:29:05

zatím nej ryba :)

Knapík - Profil | St 29.6.2016 13:22:47

Co že nás nereprezentuje nejpovolanější reprezentační reprezentant Kuba V. ?
První místo by bylo jisté, top ryby v posledních minutách každého dne, kdyby náhodou nepřišly, půjčil by si je od úspěšnějších závodníků nebo dovezl.
Škoda ...

Raf - Profil | St 29.6.2016 12:38:18

Dnes nás čeká slavností zahájení. Celý program závodu naleznete zde http://www.worldpredatorclassic.com/wpc-event-itine​rary/ Výsledky by měli být i v průběhu závodu prakticky hned na webu http://www.worldpredatorclassic.com/ Hodně informací je i na oficiálním Facebooku https://www.facebook.com/worldpreditorclassic/?fref​=ts

Mr.Stick - Profil | St 29.6.2016 11:54:45

Tak ať to klepe do nástrah!

Líbí se mi cíl akce, kdy pravidla jednozačně nutí lovit velké ryby. Tak by to mělo být všude, když už ty závody jsou ...