Ministerstvo dopravy chce letos iniciovat novou EIA na jez u Děčína

Kategorie: Všeobecné

Ministerstvo dopravy plánuje v letošním roce iniciovat nový proces posuzování vlivu labského plavebního stupně Děčín na životní prostředí EIA. Není ale jisté, zda posouzení stihne dokončit v letošním roce. Stavbu chce urychlit i kvůli rozšíření způsobů dopravy energetických komodit.

https://www.nase-voda.cz/ministerstvo-dopravy-chce-letos-iniciovat-novou-eia-na-jez-u-decina/

Diskuse k bleskovce

Nkarlak - Profil | Út 10.1.2023 17:36:05

je to jen dalsi pokus o rozkradeni casti dotaci s obchodem to nema co delat a priroda bude navzdy znicena

Nnej.vydra - Profil | Út 10.1.2023 17:18:15

Něco k té vodní problematice.

N1568 - Profil | Po 9.1.2023 14:39:35

Martin M. >> "Finanční rozvaha Ti nemá dávat smysl. Má ho dávat investujícím firmám"
Zapoměl jsem,že by to financovali samozřejmě pouze se státní zárukou

NQuel Malheur - Profil | Po 9.1.2023 14:22:32

Martin M. >> jenže to by pak nebylo z čeho krást. Takhle utopicky to nikdy fungovat nebude, není tedy třeba se tím jakkoliv zabývat...všechno to vede jen k nasrání

NMartin M. - Profil | Po 9.1.2023 13:40:00

1568 >> prave to jsou vsechno pritezujici okolnosti, ktere jsem si dovolil ignorovat, aby bylo lepe videt, ze uz ten zaklad je uplne spatne.
Za 600 miliard lze postavit novou jadernou elektrarnu s navratnosti v radu desitek let, nebo postavis na zelene louce mesto pro 150 tis. obyvatel a i kdybys jim to dal zadarmo, tak jejich obyvatele svou pracovni cinnosti a odvodama uz v prvni generaci pomohou vice, nez DOL pruplav za tisic let.

N1568 - Profil | Po 9.1.2023 8:53:01

Martin M. >> V našich podmínkách počítej spíš objem sypanýho materiálu, protože na kontejnery není vnitrozemská plavba zařízená. Tudíž je cena úplně někde jinde.Pokud by šlo o kontejnery, tak jsi nezapočítal doprovodnou infrastrukturu(příjezdové komunikace, mosty, terminály atd...) Na objem a čas přepravovanýho materiálu by se nikdy průplav, (v navrhovaných parametrech) nemohl rovnat se Suezem, to by musely lodě jezdit v rozestupech cca 2m:-)
Finanční rozvaha Ti nemá dávat smysl. Má ho dávat investujícím firmám:-)

NMartin M. - Profil | Ne 8.1.2023 23:31:23

já 2 >> v navrhu byl nejaky plan prepravovaneho objemu materialu (bez ohledu na splavnost), ze ktereho jsem spocital pocet kontejneru, pak v prepoctu poplatek za stejny kontejner v Suezskem pruplavu (u nas by to byl take umele vybudovany pruplav a vybirany poplatky, coz je sice nesrovnatelne, protoze u nas lod usetri cestu kolem Evropy a v Suezu cestu kolem Afriky) a z toho uz se dal vypocitat rocni prijem a pak pocet let, nez se to cele zaplati.

Njá 2 - Profil | Ne 8.1.2023 22:16:29

Martin M. >> Kolik měsíců v roce jsi počítal, že bude splavný?

NMartin M. - Profil | Ne 8.1.2023 21:38:15

1568 >> hm, tak tim spise mi takove projekty financne nevychazi. Diky.

N1568 - Profil | Ne 8.1.2023 18:50:29

Martin M. >> Ano.Nejen tam, jakákoliv komora, atd..., i rybářskou pramice má právo volné plavby:-) Už od dob Marie Terezie, kdo vytvoří překážku na vodní cestě je povinnen plavbu umožnit.

NMartin M. - Profil | Ne 8.1.2023 18:30:25

1568 >> o tomto bohuzel nic nevim, ale rikas tedy, ze kdyz si necham vytahnou jachtu pres hraz Orliku, ze to je zadarmo?

N1568 - Profil | Ne 8.1.2023 12:21:01

Martin M. >> Využívání vodních cest, je zdarma.

NQuel Malheur - Profil | Ne 8.1.2023 10:55:08

Martin M. >> bohuzel takhle se navratnost u statnich zakazek nepocita. Ona se obecne nepocita. Ekologicka katastrofa se da po stranicke linii do sveta vyslat jako nejekologictejsi stavba tisicileti. Vezmi v potaz, ze kazdy kdo chce neco na statni urednicke urovni stihnout, ma na to 4-5 let, tedy nikdo nema ani moznost, ani zajem videt za tento casovy horizont....a tak se krade kratkozrace. Tam kde neexistuje retrospektivni osobni odpovednost je vsechno uplne jedno. Je to jeden ze stripku v mozaice duvodu kvuli kterym, i kdyz tomu rozumim, nejsem sto pochopit jak dokaze nekdo neco brat v tomhle state vazne...

NMartin M. - Profil | Ne 8.1.2023 0:50:39 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Chtel bych od novinaru u techto clanku vzdy nejaka data, treba kolik nafty se da pri beznych podminkach po vode dovazet, kdo z tohoto dovozu bude mit prospech, kolik bude dopravce platit za vyuzivani vodni cesty a treba komu bude patrit MVE za 1,5 miliardy. A vubec nejlepsi by bylo, kdyby propocitali, za jak dlouho se tato investice v dnesnich cenach vrati. Ja to zkousel kdysi propocitat u kanalu Dunaj, Odra, Labe a prestoze jsem byl velmi velkorysi jak v odhadech poplatku za vyuzivani pruplavu, tak k nakladum na postaveni (600 mld. Kc) a dokonce jsem u toho uveril, ze skutecne kanal bude vyuzivam v odhadovanem rozsahu, o ktery nas prumysl a nikdo dalsi nestoji, tak mi to vyslo asi na 1200 let a to jsem nepocital zadne naklady na provoz a opravy ani zadne uroky.