Voda z řek má dobíjet elektrické taxíky ve městech. Projekt podpořil Brusel

Kategorie: Všeobecné

Generátory na dně řek mají využívat pro výrobu elektřiny hydrokinetickou energii, která by se mohla využít pro nabíjení elektromobilů ve městech. Projekt Lif-E-Buoy podpořila Evropská unie.

Přirozená kinetická energie proudu vody v řece by mohla sloužit k rozvoji elektromobility v centrech měst, které leží na řece, jež má šířku alespoň 20 metrů a hloubku 4 metry. S využitím hydrokinetické energie počítá maďarský projekt Lif-E-Buoy.

Více na: https://www.euro.cz/byznys/voda-z-rek-elektricke-taxiky-ve-mestech-1433892

MAXXSKATER, 25.12.2018

Diskuse k bleskovce

aartu - Profil | So 29.12.2018 19:41:34

Attila >> Já ten systém neobhajuju. Naopak s tebou souhlasím. Jezdil jsem s kamionem 17 let a vím,jak to chodí. Jen jsem reagoval na tvou poznámku o železnici.

Attila - Profil | So 29.12.2018 17:42:08

aartu >> Takže raději zničíme přírodu . Just in time je blbost . Přijeď k nám na Vysočinu kouknout na ty lesy . Asi by měl být i jiný zájem než jen zisk a peníze . Opět si myslím , že ekonomika neustálého ježdění a převážení je špatná . A když poslouchám v TV např. Hnutí duha , který tak strašně podporovali aby se na Šumavě nekácelo , tak je jasný , kdo tyhle ekology platí . Bude nedostatek dřeva . Takže i z hospodářského hlediska to bude špatný . Ale hlavně že bude just in time . To jsou argumenty jak pro malý děti . Stát by se měl chránit , měl by dělat svojí hospodářskou politiku a místo toho udělal , že dneska zákony EU jsou nadřazený naší jurisdikci . A potom tady může půlka národa dělat úředníka a nikdo nic nemůže dělat ani změnit . Pořád se to točí kolem tohohle a ty důsledky budou ještě mnohem mnohem horší .

aartu - Profil | So 29.12.2018 7:58:40

Attila >> Proč nevyužívají železnici? Protože většina firem zrušila sklady a najela na systém just in time. K tomu potřebují nejflexibilnější dopravu a to je kamionová. Proto žádný ministr dopravy nedostane kamiony na železnici.

Attila - Profil | So 29.12.2018 2:52:20

Stačí se kouknout po lesích , důsledek silniční dopravy . Voda nebude . Ale hodně dělají kamiony .Proč nevyužívají železnici ? Jinak lidi jsou líný jako prase . Z druhý strany vlak a autobus jsou dost drahý .Nejsem ani student ani důchodce. Je to všechno postavený na hlavu . Prý zisk to vyřeší . Že když to bude ziskový , tak je to správný . Příroda ale tvrdí něco jiného - takže další ekonomický paskvil a co hůř , teď se toho nezbavíme .

Vladk - Profil | St 26.12.2018 14:08:59

Slavíček >> asi takhle, moje jede 12 km do fitka aby chodila hodinu na pasu. To samé její kamarádky. Když se ozves tak je to na rozvod. Jede pro dvě mandarinky atd. A takových lidí znám kolem tunu. Moje sousedka jede 60 km do obchodu čumět na boty co má doma na internetu... Jak říkám, benzin za 300 tohle vyřeší.

Slavíček - Profil | St 26.12.2018 13:52:14

Vladk >> .Ze proti drivejsi dobe jsme zleniveli je bohuzel pravda.Nekdo kdyby mohl pojede snad i na zachod autem nez aby sel pesky.To vidis u lidi kram kousek od domu a na nakup hned autem driv by tohle snad nikoho ani nenapadlo.

Vladk - Profil | St 26.12.2018 13:49:11

zdevac >> tak další argument může být stovky požáru všech původu. Problém není to znečištění jako takové, většina toho co vidíš jsou stejně jen saze. To co najdeš v komíně. To spadne a klesne. Nic jedovatého. Problém je plyn. Ale ani ne tak oxid uhličitý, jako spíš ty sajrajty co vzniknou spalováním kdoví čeho ve spalovnach. Oxid uhličitý si rostliny zachytí, problém je že v místě výskytu žádné skoro nejsou. Víš, dávno jsou systémy na kompletní zachycení a uložení i u těch aut. Jenže, tam kde to vazne je hlavně stát. Víš kolik sype emisní povolenka? Kolik peněz pro parazity na globální oteplování, kolik peněz pro lidi co nic neumí? Kolik úředníků se na tom namlsa. A ve finále maximální zisk na úkor všeho.

Jednoduché řešení, majitelé všech tehle zvrhlosti že zákona donutit bydlet u svých továren na okraji pozemku. Uvidíme jak dlouho budou smrdět a vypouštět. Hádám než se paničce od smogu zaspini liščí kožíšek a děcka začnou kašlat. Ono bydlet v Alpách a sosat prachy z toho smradu z jiné země umí každý.

Vladk - Profil | St 26.12.2018 13:40:44

Slavíček >> no ale oni by opravdu chodit měli. Víš o kolik by se snížili kardiovaskulární onemocnění? Diabetes, rakoviny. Znám lidi co denně nepůjdou ani 500 metrů. Z bytu do auta, tam do kanclu a z kanclu do auta a domů. Nejvíc metrů nachodi k lednici. Měchýře jak sloni a prášky na krevní tlak.

zdevac - Profil | St 26.12.2018 13:16:33

Vladk >> Tak to samozřejmě ano. Ale to je otázka jiná. Já jen reagoval na to, že z hlediska žití je bordel z lodí/letadel něco jiného, než bordel z aut. I kdyby někdo zakázal lodě a letadla úplně, nijak by se tím prostředí v městech, kde lidé trpí, nejvíce, nezměnilo. A naopak, zakaž auta ve městech a bude se tam žít lépe, i když by se počet lodí zvýšil. Tedy hlediska z bezprostředního dopadu na zdraví je nesmysl oponovat zákazu aut tím, že lodě a letadla škodí více.

LosPafkos - Profil | St 26.12.2018 12:59:15

venybit >> takže mám s tím amorfním panelem počkat ? 90 % je fikce až blábol :-)

Slavíček - Profil | St 26.12.2018 12:58:42

Vladk >> Nechme dohady o ekologii to nema cenu resit .Ono se resi pouze co se statu hodi do kramu.Armada je velky znecistovatel ovzdusi navic zbytecny a obycejny lidi by podle uredniku meli chodit pesky .