Rejdaři: Máme novou dokumentaci EIA k jezu v Děčíně. Bude šetrnější k úhořům

Kategorie: Všeobecné

Plánovaný jez v Děčíně má být ohleduplnější vůči úhořům, které nepustí k lopatkám vodní elektrárny. To je jedna z nejvýznamnějších změn, které navrhuje zpracovatel dokumentace dopadu stavby na životní prostředí - společnost Well Consulting. Její předešlý materiál ministerstvo životního prostředí vrátilo k dopracování vloni v květnu, protože byl údajně nepřehledný a chyběl v něm konkrétní popis přímých a nepřímých dopadů stavby na říční ekosystém. Dopracovanou verzi předloží Ředitelství vodních cest (ŘVC) ministerstvu do konce měsíce.
http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/rejdari-mame-novou-dokumentaci-eia-k-jezu-v-decine-bude-setrnejsi-k-uhorum

DAVISS, 21.1.2012

Diskuse k bleskovce

ZIKY - Profil | Po 23.1.2012 23:44:09

malamut >> Naprosto s tebou souhlasím.Sami němci nám říkají,že je to nesmysl,i kdyby jsme zdymadla postavili,tak se v letních měsících stejně u nich dále nedostanem!!!Navíc na břehu vede nově rekonstruovaný ČD koridor(2 kolejka!-kolik projede za 1hod lodí a kolik projede za 1 hod nákladních vlaků o 40 vagónech???Páni na ministerstvu dopravy asi chyběli v 4.třídě o matematice!!!).Je to opravdu jenom "BETONOVÁ LOBBY" a další rozkrádání 10 a spíše 100 miliónů!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ziky

Pablo5 - Profil | Po 23.1.2012 23:34:48

Problém úhořú je hlavně odchyt monté v deltách řek. Odhaduje se, že pokud se monté nepřestane vozit do míst od kud se dospělí úhoři nemaj šanci vrátit spět do moře, tak úhoři do 20 let vyhynou. :( A i když ten jez udělaj sebelíp tak tomu nijak nepomůže.

Cipio - Profil | Po 23.1.2012 21:09:16

Mohly by to být nějaké elektrické odpuzovače. Problém těhle všech přechodů je, že ,migrující ryby jsou lákány silným prouděním a to jde vždy přes turbíny.

Jarda 2004 - Profil | Ne 22.1.2012 12:17:08

arnošt >> Jo tak to je jiná to mne nesepnulo tato možnost směrových cedulek:-))

arnošt - Profil | Ne 22.1.2012 0:58:26

Jarda 2004 >> Třeba tam budou šipky a ukazatele : "Úhoři tudy..." :-)

Jarda 2004 - Profil | Ne 22.1.2012 0:44:05

Na tunel to bude dobrá pastička to bezesporu ale co mne víc zajímá jak to udělají aby se zrovna úhoř vyhnul lopatkám to mi opravdu hlava nepobírá.

arnošt - Profil | So 21.1.2012 23:43:37

Plánování té stavby na Labi se táhne už desítky let,takže si myslím,že k ní nakonec snad nedojde.Ovšem co nechápu,proč má tuto lodní trasu financovat stát.Pokud by rejdaři za průjezd platili mýto,jako např. na silnici kamiony,pak ano.Pak by se stavba za nějaký ten rok mohla zaplatit a to bych chápal.Ale jinak??To by další v řadě mohli přijít vlekaři,že jim 200 dní v roce nesněží a že jim to znemožňuje podnikání.Tak ať jim to stát,tedy my všichni,zasněží.Pak můžeme i nájemcům koupališť vyhřívat bazény a rozhánět mraky... No nevím,já tedy tomu jezu moc nefandím,jednak jsem původem odtamtud a změna rázu řeky se mi nějak příčí a jednak za tím cítím nějaké podezřelé machinace... :-((

Vítek - Profil | So 21.1.2012 21:20:11

Problém je spíš návrat matečných úhořů po proudu, aby se vyhnuli lopatkám turbín, ne?

malamut - Profil | So 21.1.2012 14:42:01

Kvůli těm pár lodím, co jim zbyly se snad nevyplatí cokoliv stavět. Nevím, proč by se z peněz daňových poplatníků mělo řešit nebo sponzorovat podnikání kohokoliv, tedy i lodních dopravců. Je to akorát další důmyslný tunel, na kterém se napakují betonáři a hlavně paraziti na ministerstvech. Nasrat!!!!!

Kreja - Profil | So 21.1.2012 11:00:29

Jenom jestli to ti budou úhoři vědět... J.