Český rybářský svaz pokračuje v boji s rybožravými predátory

48 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NŘízek 5,125 - Profil | Út 1.4.2025 17:27:28

El.Siro >> bažantnice nemá zdi a ti ptáci jaksi umějí létat, jsou v celém okolí, běžně k vidění.
bažanti-poměr asi tak 30:1 ve prospěch kohoutů, běžně k vidění. pozustatky mrtvých bažantů po širším okolí taky.
shodneme se na tom, že tenhle styl vypouštění je zhovadilost.
siky, daněk a spol jsou pro mě zde na stejné urovni, jako ta nutrie, prostě invazní druh, který by měl být regulován lovem celoročně, bez jakéhokoliv omezení.
Liška- je navázána na populaci malých hlodavců- ted jich je hodně, je tedy i vyšší početnost lišek, mají co zřát. jestli jich je ale více než desetinásobek? myslivecké statistiky obecně nadhodnocují počty predátorů, a naopak podhodnocují počty spárkaté zvěře a další "neškodné" lovné zvěře.
k tomu ukazování prstem- je to uplně to samý, jako vysazování tun kaprů, duháků, amurů a spol.
myslivectví je podobně jako rybářství forma zemědelského obhospodařování krajiny- lovem a preferencí určitých druhů zvířat. O nějakém cíli na zachování co nejvetší druhové rozmanitosti nemůže být řeč.

nutrie, kormorán a spol-ano je to k myslivcum k prdu, nicméně- nikdo jiný regulaci provádět nemůže, a to díky mysliveckému zákonu. Resp. může, ale deratizační firmy jsou u kormorána dost nešikovné.
rybářům tedy nezbývá, než se snažit spolupracovat s myslivci, cylý ten systém hotiteb, honebních společenství apod je zrovna v případě kormorána dost neštastný.

    NEl.Siro - Profil | Ne 30.3.2025 16:18:17 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

    Řízek 5,125 >> Konopiště je uzavřená bažantnice nikoli volná krajina.Orebice jako nepůvodní být vypouštěna do volnosti nemůže.V bažantnicích jsou jak na krmniku a rozhorně hlady netrpí.Vypouštěny jsou ve stejném poměru v jakém se líhnou(tedx cca 1:1).Že jsou pouštěni jen kohouti není pravda.Za mne naprostá zhovadilost pro Němčoury a pracháče co nejsou za mne myslivci) Něco odchovat ve voliéře jen pro to abych to ráno vyházel z beden a v poledne postřílel.
    Veškerá spárkatá není předmětem žádné ochrany.Má dobu lovu pro období reprodukce.Již pět let je dokonce lovena do dvou let věku celoročně.Což nikdo normální a koho znám nedělá. Lov gravidního kusu nelze u dvouletého kusu vyloučit a za mne je nezákoné. Byl to zhovadilý přílepek "ochránců" k lesnímu zákonu.
    Nutrie není zvěří a tak nejde o lov ale odstřel.Škody na hrázích a břehových liniích jsou stamilionové.
    Liška má udáváno teritorium pár na 500ha.Populační hustota je dnes více než desetinásobná.Tedy pokud je spárkatá "přemnožena" na 2nasobku udržitelných stavů, co je tedy liška na desetinásobku?
    Pozdvižení je proto že u lišky pod lobbingem ochránců byla stanovena doba lovu a stejným hlasovaním byla ponechána celoroční doba lovu sparkaté zvěře. Nebyl li tedy důvod etický tak se jedná o čirý populismus.
    Zatímco myslivci nepůvodní druhy nevysazují, rybáři stale ano.Myslím že rybolov a myslivost mají mnoho společného a měli by spolupracovat.Ne ukazovat prstem .U nutrie a kormorána jež je myslivcům k prdu jde pak vyloženě o pomoc nám rybářům(jen na svazových vodách jde o škody za 130-150milionů ročně). okopavat tu myslivcům kotníky mi přijde hlouoé.

      NŘízek 5,125 - Profil | So 29.3.2025 15:43:33

      El.Siro >>např.Konopiště. zde je to takový podzimní až časně jarní kolorit. Chovana a nabízená i jinde v ČR.
      Jinak co se týče toho poměru, účelu a období- to bylo myšleno celkově, jak na bažanty, tak orebice, bažantů se vypouští násobně více, a je u nich taky násobně více kohoutů, tam je to zcela jasné. Ano, mohl jsem to lépe rozepsat, netová diskuze má jistá úskalí..
      Siky, daněk - ochrana v rámci mysliveckého zákona.
      Odstřel není celoroční, že, na invazní vyhlášce taky nejsou. Přitom z mýho pohledu je to to samý, jako např nutrie. A ta je proti výše uvedenym druhům v podstatě neškodná.
      Zato teď jak se zrušilo norování lišek v jarním období, tak je z toho docela pozdvižení, protože liška - predátor, bude jich všude moc, všechno sežerou, vzteklina, apod.
      Kapr, amur, pd a si- k tomu se zde vyjadřují (vyjadřujeme) dlouhodobě, a pisu to opakovaně.

        NEl.Siro - Profil | So 29.3.2025 15:13:45

        Řízek 5,125 >> Řízku mohu se zeptat kde jsou do volné přírody vypouštěny ve velkém.....vlastně v jakémkoli množství orebice?
        Jak se v tom velkém množství pozná převladající samci, když se rodí v poměru 1:1 a jsou od samců k nerozeznání.Obobně jsem je choval a jako rybář i myslivec musím říct že píšeš žlučovité nesmysly.Tak velké, že jsem se na Mrk znovu přihlásil snad po 20ti letech.
        Nikdy jsem ani nezaslechl že by byl sika či daněk předmětem jakékoli ochrany🤣
        Tedy pokud tě trápí neustále introdukované druhy, tak na rybářském foru bojuj proti vysazování kapra, amura, tolstolibiků, pstruhů duhových, sivenů amerických.......To jsou nepůvodní druhy jež jsou neustále introdukovány.

          NŘízek 5,125 - Profil | Ne 23.3.2025 20:39:18

          Rožnovák >> ano:-)

            Np.horys - Profil | Ne 23.3.2025 19:37:28

            Rožnovák >> Souhlasím s tím co jsi napsal.Jen jsi mne špatně pochopil. Vysype to do revíru(říčky) na potoky nic nedává.U toho měl na autě ještě vysloužilé matice Pd. ,které vezl do jiné části revíru pro své známé.Nikdo jiný se to totiž nedoví . Ano revír je obraz hospodáře a organizace .Co by jsi chtěl po někom ,kdo je schopen nasadit škodnou,nežádoucí rybu do pstruhového revíru ...

              NRožnovák - Profil | Ne 23.3.2025 18:37:04

              p.horys >> -

              plůdek nadí mezi mateční ryby? Kolik plůdku a do kolika potoků?

              - mám za to že matečné ryby/ generačky- se na jaře v potoce kde je třeba vysazovat plůdek ve velké míře nevyskytují- je tam roček, PO2 nějaký remont- pokud je tam na jaře dost generaček je to potok - říčka s fungující populací PO.

              - ano před vysazovaní plůdku by se měl slovit z potoka PO2 -aby se udělalo místo a nepredoval na plůdku -otázkou je
              a) máš dost času a lidí aby si slovil všechny vodoteče které chceš osazovat plůdkem- cca4 víkendy
              b)je TO vůbec potřeba - když v něktkerých potocích je četnost PO2 pod 200ks - na 3 -4 km toku?

              - spatřuji spíš opačný problém kdy se tržní ryby nasypou mezi trdlíště na toku mezi kulící se plůdek před zahájením-ostantně i nejvíc matečných PO sejde při zahájení- nebýt toho hromadné zátahu v podobě tzv. zahájení - máme možná dvakrát víc potočáka :-)

                NRožnovák - Profil | Ne 23.3.2025 18:09:12

                Řízek 5,125 >> přidal bych ještě kachny z tzv.polokrotkých chovů- za každou kachnu vžírající plůdek na chovném potoku by myslivci měli možná rybářům platit reparace ne? :-))

                  Np.horys - Profil | So 22.3.2025 11:41:12

                  Řízek 5,125 >> Souhlasím u nás není zájem z důvodu,hospodář je soukromí producent ryb ... Plůdek po. nasadí mezi matečné ryby. V sousední MO. dělali lipana,kterého byla schopna přežít většina po nasazení,ne jako ze žlabu. Svaz neměl o tyto ryby zájem... Kde se nechce nejde nic ...

                    NŘízek 5,125 - Profil | So 22.3.2025 10:36:26 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                    Ještě další princip - myslivci do přírody ve velkém vypouštějí bažanty, - to ještě dejme tomu, a pak třeba Orebice rudé - ptáci se vypouštějí ve velkém v období od září do ledna, za jedinym účelem - zase je slovit.
                    Jedná se o ptaky z velkochovů, nenavykle na život v přírodě, bez plachosti. Vypuštěné v obdobi nedostatku přirozene potravyy vypouštěné v nevhodném poměru pohlaví, převládají kohouti. Velká část jich uhyne hlady, nebo je přejetá automobily. Je jasný, že je to taky snadná korist pro naše predátory. Jako obohacení naší ptaci fauny to nemá vůbec smysl.
                    Z jaký logiky věci si potom můžou myslivci stěžovat na predátory (větší dravi ptáci, lišky apod), když je sami ve velkém krmí? Z jaký logiky věci by měla mít přednost jejich zábava -odstrel umělé vypouštěné zvěře, pred přirozeně žijícím jestřábem? Navíc když ty vypusteny ptáci evidentně trpí.
                    Jakou hodnotu má sem introdukovaný daněk, nebo sika, třeba před vlkem? Dle myslivecké logiky je třeba daňky chránit, aby si je mohli někdy odstřelit, zatímco vlk jim v tyhle kratochvíli brání.., že.
                    Přitom daňci, siky, jelenci apod působí zásadní škody na lesních porostech ale i výsadbách stromku v krajině obecně - bez zabezpečení proti okusu se dnes nedá nic vysadit.
                    "Myslivecká " ochrana výše uvedených býložravců a vysazovaných ptáků je v pořádku i v očích veřejnosti.
                    Zatímco každý dravec patří odstřelit, protože někdy někomu může sežrat slepici a dravci jsou obecně přeci ti zlí.

                    Jak z tohodle výše uvedeného způsobu uvažování vystoupit - to zatím netuším.

                      NTEZAR - Profil | So 22.3.2025 10:34:32

                      Řízek 5,125 >> To je pravda,bohužel...

                        NŘízek 5,125 - Profil | Pá 21.3.2025 20:52:27 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                        Mušketýr >> a sme zase u toho.
                        Jak chceme prosadit omezení vydry vzhledem k ochrane druhu - který vůbec není ohrožen, je ho všude hodně, a je svazem cíleně propagován, zvlaste když má zásadní negativní vliv na ekosystém vod.
                        Tohle by se muselo udělat přes nějaký ohrožený, zbývající druh.
                        Ale opět - jak to jako chtit prosadit, když svaz podporuje celosezónni přívlač na P vodách. A zarybnuje je nepůvodními rybama z produkčních chovů...
                        Nebo se vysazuji hlavatky, na místa, kde u nás být nemají.
                        Jak pak chtějí prosadit nějakou zvýšenou ochranu původních druhů?

                          NŘízek 5,125 - Profil | Pá 21.3.2025 20:41:57

                          Předchozími příspěvky chci jen ilustrovat, jak priorita druhove ochrany není nějakou zásadní prioritou.
                          V kontextu závažnějších věcí.

                            NŘízek 5,125 - Profil | Pá 21.3.2025 20:39:26

                            Btw-jak chcete řešit nějaký škody chráněnjema druhama, když vás na ulici může pokousat cizí pes, bez nějakých zásadních následků pro majitele a i toho psa.
                            Viz např.
                            https://www.novinky.cz/clanek/krimi-jeho-pes-napadl-dva-lidi-ale-zvire-propadnout-statu-nemuze-rozhodl-soud-40513910
                            https://www.stream.cz/krimi-9237/muz-z-klatovska-postrelil-psa-ktery-mu-zakousl-slepice-soudi-ho-za-tyrani-65204997#dop_ab_variant=0&source=hp&seq_no=1&

                              NŘízek 5,125 - Profil | Pá 21.3.2025 20:33:46

                              TEZAR >> jak by se to u nás mělo efektivně řešit, kdyz systém funguje takhle
                              https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-komentar-ordnung-muss-sein-nemecko-nastavuje-ceske-politice-zrcadlo-272127

                                NŘízek 5,125 - Profil | Pá 21.3.2025 20:32:33

                                R.P. >> tak to bys měl ve velkém zahajit jt osvětu, třeba zde.
                                https://www.trebon.rybarstvi.cz/chovne-rybniky
                                Do hlavních rybníků jsou nasazovány ryby ve věku 2 – 3 let. Ryba v rybníce dorůstá do tržní velikosti 1 nebo 2 roky. Poté je osádka tržních ryb v rámci podzimních či jarních výlovů slovena a uskladněna na sádkách.
                                A vůbec na dalších asi dveste místech na guglu, včetně stránek svazu.

                                Ale jako pokus dobrý.

                                  NRožnovák - Profil | Pá 21.3.2025 17:46:35

                                  p.horys >> návod co s tím má v reakci na eskyma :-)

                                    NRožnovák - Profil | Pá 21.3.2025 17:45:21 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                    eskymak Mrakomor >> v RpR a okolí tloušti nezmizeli - chytám je cíleně :-)-ani lososovití na tom zde nejsou tak zle - nemyslím tedy PD a granule-prdel jsme si namočil v potoce zrovna nedávno - stav PO2 byl zhruba o 300 lepší než před 2 lety :-).

                                    Ryby mizí záhadně u sousedů- ano to pozoruji pýr let- v létě chytám ryby - v zimě tam sčítám opeřence-např v hrachovci zavadit o rybu je někdy opravdu už výzva -tlouště skoro nevidno- ostrých tam ubylo, i ouklejek, -kapry ani okouny či dokonce lososovité tam už nevidám-odhadovat parmy se neodvažuji- stabilní populace vyder, zimující velké počty morčáka a nárúst volavky+ protáhne se tu i pár kormošů-
                                    -a máme zažádáno přez ús o vyjimku na volavku pro ORP VLM a RpR - s tím lze něco na úrovní MO reálně něco dělat

                                      Np.horys - Profil | Pá 21.3.2025 12:54:22

                                      Rožnovák >> Za pár měsíců to bude stejné,jen přibude pár dalších volavek a vyder+norků :) .Dám Ti vědět až tam půjdu s fotem prut tam nemá cenu nosit .Loni tam bylo pár ryb letos méně,do doby,než se na čtrnáct dnů nasadí Pd. . Není se čemu divit,ochranáři se na tom ,aby řeky ožívaly a žily moc nepodílí . Ano odnese to příroda,však původce je všem dobře znám .

                                        NMušketýr - Profil | Pá 21.3.2025 12:01:00

                                        R.P. >> Např. K65, K70, počet povolených přisvojených kusů za den, týden a pod. To u mnoha našich původních druhů vůbec není, krom 7 kg/den. Což je obzvlášť u kapra, který má leckde negativní vliv na celý ekosystém, dle mě velká chyba. Ale chápu, že je to v dnešní době byznys, ale ať se pak Svaz netváří že mu jde o nějakou ochranu přírody, když mu jde primárně o byznys. Když to přizná, tak to bude fér.

                                          Neskymak Mrakomor - Profil | Pá 21.3.2025 11:15:58 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                          Rožnovák >> ahoj Vašku, a všiml sis jak na "naší" řece posledních několik sezon zmizeli i tloušti? (i ti velcí).. Já teda ten ubytek ryb pozoruju každým rokem...horší a horší (a to nemluvím o lososovitých).

                                            NRožnovák - Profil | Čt 20.3.2025 21:57:16

                                            p.horys >> já nerozporuji co si tam opravdu viděl - taky máme kolem toku pobytovky predošů a ryby v březnu moc nevidno- neznamená to že je řeka skoro bez ryb- počkal bych až bude pár teplejších dnů v řadě. Trošku trpíme pernamentním nasráním na predoše a vede nás to někdy k předčasým závěrům :-))- mám TO odpozorováno u řady kolegů - někdy jsem k tomu taky skloznul.

                                              NR.P. - Profil | Čt 20.3.2025 17:48:51

                                              Mušketýr >> Jaká je ta plošná ochrana??

                                                Np.horys - Profil | Čt 20.3.2025 16:26:02

                                                Rožnovák >> Ahoj,je to malá říčka nádherně ji prošmejdíš polarizačkami :) nejhlubší tůně max 1,2 metru průzračná voda . Ty šupiny na břehu jsou asi po zimování Jelců na břehu :D Hodně velký pokles v počtu . Potočák neviděn ani jeden . Ano Volavky se rozlétli po okolí :) .S agregátem máš částečně pravdu,jen tam ,kde nic není ani agregát nepomůže :) .

                                                  NRožnovák - Profil | Čt 20.3.2025 14:52:08

                                                  p.horys >> asi bych to neviděl tak černě
                                                  -popravdě ten PD není zrovna směrodatný ukazatel a ještě před zimou-rybáři a predátoři ho prostě žerou ve velkém a pokud se nedosype - není - kor po zimě
                                                  Jelci -jsou před konce roku stáhli na jednom místě na zimu-když to trefíš - máš záběr za záběrem-na jaře už můžou být zase rozjetí- často i v proudných úsecích - někdy je musíš po toku vysloveně hledat- zvlášť ty větší.
                                                  - ostatní druhy tam nebyly?
                                                  - jak říkal jeden můj známý z mrku co odešel nedávno do rybářského nebe pravdu má jen agregát.

                                                  -každopádně pokles volavek z 6ks na 2 je pozitivní ne, :-)))

                                                    Np.horys - Profil | St 19.3.2025 22:18:40

                                                    Dnes první letošní vycházka k vodě s mušákem. Malá MP. říčka,kde jsem ještě před koncem roku lovil a nechal několik krásných Pd. Bylo tam ještě dost Jelců 30+.Po hodině lovu jeden opatrný záběr od malého tlouště.Jinak nic,všude pobytové stopy po Vydře a viděny dvě Volavky,před měsícem jsem jich tam viděl šest. Smutný obrázek...... Tak jsem dal kávu u vody a jel raději dom...

                                                      NRožnovák - Profil | St 19.3.2025 17:00:56

                                                      TEZAR >> JO a to že je někdo ve skupině 1až3 vůbec neznamená že nevlastní rybářský či dokonce lovecký lístek :-)))

                                                        NMušketýr - Profil | Út 18.3.2025 22:14:47

                                                        R.P. >> Největší vtip je ta poslední věta v tom vyjádření ČRS: "ČRS bude i nadále usilovat o to, aby zvítězil zdravý rozum nad nesmyslnou ochranou jednoho druhu na úkor celého ekosystému." To je od organizace, která zavádí plošnou a nesmyslnou ochranu jednoho druhu (kapra) mnohde na úkor celého ekosystému, opravdu komický a svědčí to o (ne)věrohodnosti celého ČRS.

                                                          NTEZAR - Profil | Út 18.3.2025 21:00:29

                                                          Rožnovák >> Mě se zdá, že se tyhle skupiny v poslední době nějak začínají prolínat.Jinak souhlas.

                                                            NRožnovák - Profil | Út 18.3.2025 20:45:13

                                                            TEZAR >> tady by se především pojmově mělo odlišit zrno od plev - příslovečně.

                                                            Ochranář/ochránce-ujasnění pojmů :-)))
                                                            1) zaměstanec státní správy OOP- vzdělán v odopovidájícím oboru -zpravidla i z nějakou tou zkušeností- dbající na dodržování zákona většinou -ZOPK- podle něhož je vydra zvláště chráněná i podle evropské- pořád je to naturový druh-jen blbec by ji nevyužil v druhové vyjimce při velké stavební úpravě na toku :-))))-(ožp, krajské úřady. aopk, NP, čižp, mžp)
                                                            2)spolky typu čsop, čso, -ty co maji ve stanovách ochranu přírody - črs a čmmj ji tam má taky:-)-dobrovolnící rúzně vzdělaní často vídíc svět různě-ani v té o chraně nemusí být úplně jednotní- jednají na základě stanov a oředvědčení
                                                            3)- odborné soukromé společnosti či jednotlivci provádějící odbornou činost na úseku ochrany přírody, lidi co tam dělají blbí nejsou a mají na to i papír s Vš- někdy i prospěšnou halvně pro vodu-třeba i biologický dozor- Beleco, Aqainova
                                                            4) sekty jež se mylně řadí k ochráncům- se kterými neni radno se paktovat např ti co by chtěli zakazovat chov včel, rybřinu jeko celek apod.

                                                              Np.horys - Profil | Út 18.3.2025 20:17:17

                                                              TEZAR >> Je to tak ,je to smutné ...

                                                                NTEZAR - Profil | Út 18.3.2025 20:16:49

                                                                Řízek 5,125 >> Mě teda nepřijde problém s bobry důležitější, než mnohaletá likvidace vodního ekosystému zarybňovacím plánem pomateného svazu.

                                                                  NTEZAR - Profil | Út 18.3.2025 20:13:28

                                                                  p.horys >> Musím bohužel souhlasit, mám několik podobných zkušeností s negativními dopady na přírodu.

                                                                    Np.horys - Profil | Út 18.3.2025 20:09:10

                                                                    TEZAR >> Určitě se tam nějací aktivisté najdou.Dost těch co jsem měl možnost poznat osobně,na mne působili spíše arogantně ,dle mého je zajímali jen jejich projekty+dotace ,slepě si hájili své,nebrali to jako celek,který by měl fungovat .Na dotaz zda mají přehled o Vydrách ,jak se množí a kolik jich ,kde je,mi bylo odpovězeno máme očipované jen rodiče... A na městě se při debatě o Norcích a Vydrách velice divili,že u nás jsou,že chtějí pobytové stopy,tak jsem jim jen řekl,stačí se projít podél řeky,že břeh mají plný Norčich záchodků s klepety říčáků atd.. Za ty prachy odborníci na svém místě ... Určitě někde světlá výjimka bude.

                                                                      NR.P. - Profil | Út 18.3.2025 20:03:33

                                                                      Řízek 5,125 >> Osádka je v letadle, v rybníce je obsádka. A jak to dopadá když do obsádek kecají ochranáři už taky víme (viz. Nesyt a karas, Vizír, Rod, Tisý Velký). Když ornitolog nerozezná hlas datla a orla mořského, tvrdí že v březnu hnízdí strakapoud. Dendrolog si splete osiku bez vršku s jabloní, nepozná olšový pařez. Hold kapacity systematicky vzdělané v oboru.

                                                                        NŘízek 5,125 - Profil | Út 18.3.2025 19:55:39

                                                                        TEZAR >> tohle nikdo pořádně neřeší.
                                                                        Vem si, jak funguje projednávání důležitějších záležitostí. Nějaká vydra, bobr a spol...
                                                                        Ale u bobra- připomínám - jsou už opatření obecné povahy, které umožňují jeho omezení až fyzickou likvidaci.

                                                                          NTEZAR - Profil | Út 18.3.2025 19:50:12

                                                                          Řízek 5,125 >> Martine,s tímhle na sto procent souhlas!!!Ale to má to ministerstvo tak zoufale malé pravomoce to změnit???A nebo mě ještě napadá -to tam tomu nerozumí???

                                                                            NŘízek 5,125 - Profil | Út 18.3.2025 19:40:45

                                                                            R.P. >> to tedy nevím, když se koukneš na zarybnivaci plány nebo plány osádek. Tak to většinou s nějakým přírodu podporujícím opatřením nemá nic společného....

                                                                              NTEZAR - Profil | Út 18.3.2025 19:34:12

                                                                              Řízek 5,125 >> ČRS je pod ministerstvem, takže pod ,, odborníky "...Fakt paráda...👎

                                                                                NR.P. - Profil | Út 18.3.2025 19:33:37

                                                                                Řízek 5,125 >> Jako vtip dobrý, realita bývá jiná.

                                                                                  NŘízek 5,125 - Profil | Út 18.3.2025 19:31:39

                                                                                  TEZAR >> výsledky jsou přiměřené prioritám společnosti.
                                                                                  Jinak nelze chránit uměle introdukovaný druh na úkor našeho původního druhu, už jen z logiky věci...
                                                                                  Třeba když se vysypou do potoka duhaci, a vydra nějaký sežere...

                                                                                    NŘízek 5,125 - Profil | Út 18.3.2025 19:28:46

                                                                                    A ještě - Novela mysliveckého zákona se už nestihne schválit, holt se musí počkat na novou vládu - to je jen obrázek těch priorit.
                                                                                    A bohužel - odstřel všeho možného je u nás navázán na myslivecký zákon.
                                                                                    Výjimka armády na vydry by mohla dopadnout jako s těmi divočáky na Liberecku:-)

                                                                                      NTEZAR - Profil | Út 18.3.2025 19:26:43

                                                                                      Řízek 5,125 >> Kéž by to tak bylo,ale výsledky ukazují pravý opak...

                                                                                        NŘízek 5,125 - Profil | Út 18.3.2025 19:24:35

                                                                                        TEZAR >> zkus tohle na Slapech, nebo na Sázavě, kde je vlastně nonstop chatova oblast:-)

                                                                                          NŘízek 5,125 - Profil | Út 18.3.2025 19:22:29

                                                                                          TEZAR >> to ses právě úplně mimo:-)
                                                                                          Drtivá většina ochranářů jsou systematicky vzděláni v oboru, s přesahem do dalších oblastí, o dané problematice vědí první poslední.
                                                                                          Kdo je většinou out, včetně práce s legislativou, jsou rybáři a myslivci...

                                                                                            NTEZAR - Profil | Út 18.3.2025 19:02:06

                                                                                            p.horys >> Souhlas.Mě přijde,že většina zdejších ochranářů,včetně mnoha ornitologů,jsou spíš nějací aktivisti,něco jako ti přilepovačí k silnicím...Vidí jen neobjektivně svůj zájem a na ostatní věci okolo serou.Dost mě děsí,že jim vychází vstříc i Mžp,kde by údajně měli sedět lidi,kteří přírodě trochu rozumí.Ale zřejmě to bude spíš o politických kamarádských místech...

                                                                                              Np.horys - Profil | Út 18.3.2025 16:36:17

                                                                                              TEZAR >> Maďaři jsou o hodně jinde co se týče lovu i rybolovu:).Nejde chránit jeden druh na úkor x dalších. Chtělo by to,aby ochranáři vylezli z kanceláří a šli se podívat na to co se reálně děje,mohli by začít třeba se sčítáním vyder a škod na tekoucích vodách. Též plnění náhrad za škody je již hodně let zastaralé (řeky ,potoky).V současné době bez rybářů nejsou ryby .

                                                                                                NTEZAR - Profil | Út 18.3.2025 1:29:21 - SKVĚLÝ ZÁPIS!