Pohár předsedy ČRS - Račice 2022 | MRK.cz

Pohár předsedy ČRS - Račice 2022

13.-16.10.2022 - veslařský kanál Račice.
4. ročník poháru předsedy a zároveň 1. mistrovství ČR v LRU položená!
Soutěží se dle mezinárodních FIPSed pravidel.
Propozice: https://www.mrk.cz/download/Ra%E8ice_-_propozice_2022.pdf
Autor diskuse: Miras - Profil , 4.10.2022 kaprařina - závodní sektor

Miras - Profil | Po 31.10.2022 13:06:59

Video z vyhlášení:

Reportáž regionální TV:

M.R. - Profil | Pá 28.10.2022 17:37:07

Takhle to tam vypadá při závodech kanoistů, děcka krmí ryby 15+ rohlíkem z ruky 🤣

Bery. - Profil | Čt 20.10.2022 15:55:01

Miras >> nikdy se nemůžeš zavděčit všem.
Za mě máš velké,bezvýznamné,poděkování že to vedes jak to vedes!

Miras - Profil | Čt 20.10.2022 14:29:48

Pár statistických informací a postřehů z pohledu organizátora.
1) neznám vhodnější revír na uspořádání podobných závodů z hlediska podobných podmínek pro lov. Pokud nějaký znáte, sem s ním!
2) Odlišný systém bodování. Podle mě to na tomto revíru nedává smysl. Sektory jsou rozděleny jen vizuálně, prostě jen čára za zemi. Pro týmovou soutěž, jako to bylo např. na nedávném MS (1 tým = 3 dvoučlenná družstva a v každém sektoru jeden) bych nad tím přemýšlel, to však zdaleka není tento případ. Hezky to zde popsal MM. Troufnu si říct, že ještě před měsícem by Ešpi o něčem takovém ani neuvažoval a stávající systém by mu připadal naprosto normální.
3) Skladba ryb dle kg - viz. příloha. Nejpočetnějším úlovkem byl kapr v rozmezí 3-3,49 kg. Podíl na celku byl cca 1/3.
4) Výrazně více nebodovaných ryb se chytalo v sektoru C. Dělal jsem tam rozhodčího a hlavně ze začátku závodů některé týmy měly poměr bodovaných a nebodovaných kaprů někdo kolem 1:4 i víc.
5) LRU položená je prostě těžba, je to dřina jak fyzicky, tak psychicky. Račice jsou, díky svažitému terénu a množství ryb, opravdu extrém.
6) Ano, nejvíce ryb se chytalo v sektoru B. Podmínky se však každý rok mění - např. loni byl vybagrovaný úsek 1.-2. km, letos podvodním bagrem srovnali muldy na 0.-1.km, tento úsek by se měl také bagrovat. Neumím odhadnout, zda se i potom bude chytat více ryb právě v sektoru B. Letos se nikomu nechtělo do sektor A, a už vůbec ne úplně na začátek. Ve finále právě týmy, které tam seděly, dobře zachytaly.
7) online přenos - moje představa byla jiná - měl jsem mít výrazně volnější ruce a tím i čas na sběr informací. Realita byla taková, že jsem dělal organizátora, rozhodčího + zapisovatele nesmyslného množství úlovků (1571 ks). Ano, příště mohu najmout někoho, kdo se bude věnovat výhradně přenosu, o to méně kaček však zbyde na financování MS a dalších akcí. Nebo budu zveřejňovat pouze výsledky. Taky řešení.
8) Rozhodnutí bodovat ryby od 2kg bylo správné. Nedovedu si představit, že bychom vážili a zapisovali třeba ještě o 500 ryb více.
9) @TomášV - pokud chceš chytit malého kapříka, zajeď si na Račice. Chytali se i pašáci dlaňové velikosti:-)

Martin M. - Profil | St 19.10.2022 21:46:57

Fishky >> na revirech, jako jsou racice, kde to mas na druhy breh rekneme do 150m, bych si bud obesel revir (nebo vysles posla) a polozil si na breh odrazivou desku pro klasickou celovku, nebo si koupil laserove ukazovatko nebo laserovy zamerovac na zbrane a chytnul jej co nejpevneji do stativu na fotaky a namiril na protejsi breh, kde ti to udela tecku nebo v mlze uvidis cely paprsek. Muze to tam svitit klidne nonstop, nebo si jen bliknes. Pro prumyslove lasery se prodavaji bryle, pres ktere vidis laser zretelneji, tak mozna by se naslo reseni, ze laser uvidis jen ty a nikdo jiny. Ja osobne bych v noci sel spat :)

Fishky - Profil | St 19.10.2022 21:30:17

Carpe_Diem >> Baak - 19.10.2022 15:58:29 >> děkuji, pochvala potěší, no může za to asi Martin M. Reporty jsem psal, ale on prozradil mnohem víc. Když jsem nad tím přemýšlel, dospěl jsem k názoru, že když řeknu víc, tak to bude nejen zajímavější, ale bude příště i "lepší konkurence" a ve finále mne to donutí zlepšit se. Ono se to stejně "neutaji". Stačí u vody jeden co si všimne co a jak... A řekne to dalším a těch lidí za zády během závodu projde kopec a mnozí se zastaví a pozoruji. Takže vidí jaké máme navazce, jaké PVA, kam hazime, na co chytáme, čím krmíme, ti vsimavejsi si všimnou i stopek u prutu, nebo jak si vyznacujeme směr házení v noci... A příští rok to můžou mít další teamy... Takže bude potřeba přijít zase s něčím novým.

FRANK71 - Profil | St 19.10.2022 16:05:54

Pedro1 >> a jo.😄😄

Baak - Profil | St 19.10.2022 15:58:29

Fishky >> V každém případě je to od tebe hezké gesto,že se takhle k tomu závodu rozepíšeš a možná pro ty nezasvěcené a nezkušené je to rada, návod nebo jen inspirace jak se to dá dělat. Ty jsi profík a svoji kvalitu dokazuješ pravidelně průběžně.Tvoje vysledky nejsou náhoda a právě proto se mi líbí, jak takhle napíšeš byť nemusíš nějaké střípky k závodu. A proto me vůbec nepřekvapuje, jak jsi vždycky připravený, a pak z takových ,,malých věcí,, jsou velké výsledky. Klobouk dolů.

Baak - Profil | St 19.10.2022 15:49:28

FRANK71 >> Je to lov ryb udicí, a právě moc rozdílů oproti kaprařským závodům (těžba) nevidím, dříve se takhle chytaly třeba Luhačovice, nebo spousty závodů na Dešné, než se přešlo na 10 nej.

Fishky - Profil | St 19.10.2022 15:39:45

Baak - 19.10.2022 11:50:19 >> ahoj, s tím odkrývánim karet, no jak se to vezme. Z těch teamu, které byly na Račicích mělo řekněme 5 teamu předpoklad udělat bednu a myslím, že všechny ty teamy se navzájem celkem znají, protože se potkávají na závodech, takže ví kdo jak na co s oblibou chytá, co používá nebo od koho a tak ;-) takže když to čte nezasvěcený rybář, tak ho to možná překvapí, ale z těch teamu, které nám dělali "konkurenci" bych řekl, že všichni tušili jak chytáme, pro ně to není nic nového. Za poslední noc jsme chytli asi 50 kaprů - a házet přesně v noci, to se třeba nedá přečíst a pak "okopírovat", to se musí naučit a to chvíli trvá.

Co se vyhodnocení týče, kdyby se to vyhodnotilo podle sektoru, tak by na 2. a 3. místě byly špičkové závodní teamy, nicméně jak to udělat, aby bylo hodnocení férovejsi, tak to netuším. Samozřejmě rozdělit závody na třetiny a odchytat na místě jen jeden den by asi bylo férovejsi, ale byla by to hrozná dřina. My měli oba s sebou i mola pro případ horšího břehu, neumím si představit převézt už jen to molo... A běhat nahoru a dolů s každou rybou by byla slepá ulička, to by nešlo.

Rastislaf - Profil | St 19.10.2022 15:01:19

TomášV >> Třeba Michal Bláha psal, že měli jednu bodovanou ryby na 6 nebodovaných. Měli myslím úplný kraj, místo 33.

TomášV - Profil | St 19.10.2022 14:44:14

Carpe_Diem >> Baak - 19.10.2022 11:50:19 >> mně by spíše zajímalo, kolik se chytilo ryb, co nemělo požadovanou hmotnost 2 kg.

Pedro1 - Profil | St 19.10.2022 14:22:37

FRANK71 >> Zapomněl jsi na smážák Fando!!!!

FRANK71 - Profil | St 19.10.2022 14:19:23

Carpe_Diem >> Baak - 19.10.2022 11:50:19 >> si asi zapomněl, že je to mistrovství ČR v LRU a ne klasický kaprařský závod, kde se čeká na velké ryby, dělají on-line, griluje a popíjí.

Lomar - Profil | St 19.10.2022 13:54:56

Carpe_Diem >> Baak - 19.10.2022 11:50:19 >>
tak to by se chytlo asi 20kaprů za celý závod :D
a zajímalo by mě jak by jsi selektoval ryby 1,5kg od 4kg :DDD

Baak - Profil | St 19.10.2022 11:50:19

Klobouk dolu před vítězi a respekt všem závodníkům. Moc se mi líbí hodnocení Richarda a smekám, že částečně odkrývá karty. Jde vidět, že opravdu ti nejlepší se umí takhle zaměřit na cílovou rybu a dokažou rychle vyťěžit maximum ze svého sektoru. Trochu mi chybi nějaké statistiky a třeba přehled např: kolik ryb 2-5 kg, 5-10kg, 10 + ? A s tím souvisí i moje otázka na závodníky, jestli si myslí , že by výsledky byly jiné (spravedlivější), pokud by byla bodovaná ryba třeba až od 4 kg? Určitě by ta taktika byla trochu jiná a mám zato, že by se mohlo projevit např. více rybářských dovedností před ,, maratonem,, a fyzickou kondicí. Ono, jinak se běhá za rybou 20 letému jak 60 letému, to platí i pro spánek a celkovou schopnost být 4 dny ve 100% bdělosti. Díky za reakce.

čolkař,zloch - Profil | Út 18.10.2022 20:10:37

Pedro1 >> ale jo,šlo by to, je to zajímavá voda, kde se vytírá přirozeně amur a žije medůzka sladkovodní, zcela bych vypustil kapra kterých jsou tam tuny a který to tam zcela zkurví, sypal bych bílou rybu a dravce ve velkém

TomášV - Profil | Út 18.10.2022 16:19:54

Pedro1 >> pamatuji pískovny kolem dolní Vltavy plné plotic, perlínů, cejnů, okounů, línů a karasů. Kapr byl taky, ale jen borci chytali kapry větší velikosti. Běžně se nasazovala K1 a K2. Chyť dnes někde malého kapra ?

TomášV - Profil | Út 18.10.2022 16:17:36

Rastislaf >> nejsme ve při :o))
Svaz nakoupí z rybochovu za peníze nás rybářů kapra, který je nejvíce dostupný a asi i nejvíce žádaný rybářskou veřejností. takže jsou "všichni" spokojeni. Výroba ryb, svaz i spotřebitelé. Výroba vydělá, svaz netratí a konec potravního řetězce je taky spokojen. Jen ty vody vypadají jak vypadají :o((.

Rastislaf - Profil | Út 18.10.2022 16:08:19

TomášV >> To máš pravdu, 99% kaprů je hodně špatně. Mě přišlo, že si myslíš, že tam ty kapry svaz naházel teď před těmi závody a to konkrétně kvůli závodům, pokud jsem si to myslel špatně, tak se omlouvám, nejsme ve při =) Nemyslím si, že by to svaz zarybňoval na popud organizátora závodů, ale mohu se mýlit, nevidím do toho.

Pedro1 - Profil | Út 18.10.2022 15:39:05

TomášV >> Tak ono zrovna ty Račice nejsou úplně voda, kde by se daly vymýšlet s obsádkou zázraky.
Za mě ať se z podobných vod dělá kapro/duháko/amuro-drom, ale ať se za to ubere násada těchto ryb do přírodních revírů a ať se tam zvýší násada línů, dravců, říčních ryb tam kam patří, plotic, perlínů atd.

TomášV - Profil | Út 18.10.2022 13:32:35

Rastislaf >> psal jsem někde, že kluci zprasili vodu? Takto prasí vody svaz a to na všech úrovních. Když obsádku revíru tvoří z 99 % kapr, to jak jinak bys to nazval.
Jinak závod byl perfektně organizován, klobouk dolů.

Koma1 - Profil | Út 18.10.2022 12:53:14

Martin M. >> já vím, jen jsem odpovídal proč je to položená

Martin M. - Profil | Út 18.10.2022 12:49:38

Koma1 >> mezinarodne se tomu rika lov kapru, ale na nazvu asi nezalezi.

Koma1 - Profil | Út 18.10.2022 12:46:15

tonouš >> protože je to stále položená, jen je upřesněno jak se chytá a co se smí používat a případně jaká ryba je bodovaná. Takto je to v mezinárodních pravidlech.

fish2 - Profil | Út 18.10.2022 12:02:51

Pokud se chytalo jen jedno kolo tak tam nemuseli být sektory když rozhodovala jenom váha. Jestli to dobře chápu.

Abdul - Profil | Út 18.10.2022 11:06:20

Martin M. >> jj, asi máš pravdu, že se na to dívám jen z jedné strany