Do českých vod se po letech vracejí lososi

Autor diskuse: ludek 73 - Profil , 27.12.2017
60 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Nrover - Profil | St 3.1.2018 18:43:39

potočák 62 >> Jasná věc, v podstatě s tebou souhlasím. Je to běh na velmi, velmi dlouhou trať, resp. si lidí srdcařů, jako jsi třeba ty, velice vážím, že tu chuť bojovat s větrnými mlýny stále mají.
Asi vím proč, nicméně ten vyšší "level" má své důvody jaksi jinak zaměřené či nastavené, necháme to tady raději ležet.
Ať se daří !
Zdar :-)

    Nrover - Profil | St 3.1.2018 18:31:25

    venybit >> Tomu názoru se celkem i kloním :-)

      Nsven - Profil | So 30.12.2017 23:51:39

      potočák 62 >> Díky. Všechno nejlepší v novém roce Ti přeji.

        Npotočák 62 - Profil | So 30.12.2017 22:34:32

        sven >> Pěkný fotky,snad se při volbách udělá pořádek a určití lidé potáhnou do ......pryč. A Mrknata si nevšímej,ten vyděl rybochov pouze z rychlíku a taky je to z jeho příspěvků vidět.Petrův Zdar

          Npotočák 62 - Profil | So 30.12.2017 22:30:19

          hering >> Mrknata si nevšímej,je to v.. korunovanej. Kdyby znal zákon z roku 1929 o úpravě práva rybolovného na tekoucích vodách v republice Československé,tak by neplácal nesmysli a držiteli práva byli spolky neboli v této době MO,nebo soukromé osoby a ne poříční svazy.Petrův Zdar

            NMrknato - Profil | So 30.12.2017 21:33:07

            sven >> Pěkný obrázky (Není to z prvního máje před tribunou?), ale i přes to, že nejsem špecialista na chov ryb si myslím, že jediné opodstatnění činnosti lidí s agregátem v revírech je pouze doplňování generačního hejna ve velkých líhních, nikoliv mačkání ryb pro "produkci džusu" v každé MO, ke zlepšení jejího kešflou......)))) Dřív, když se ryby množily přirozeně v dostatečném množství to nevadilo, ale dnes zcela jistě.

            Jediné, co se vymyká kontrole jsou čilimníci v ÚS, Radě a MZe. Podle mě tím, že se MO nechaly "uplatit" RMV a soukromáky, při zachování společných povolenek pro jejich členi.

              NMrknato - Profil | So 30.12.2017 21:19:29

              hering >> Nějak si se rozpálil........ A zbytečně. MO revíry nevlastnily a ani je neužívaly tak dlouho, jako ÚS.
              1) V 19.století patřilo rybářské právo šlechtě, městům a cechům.
              2) Až koncem 19.století vznikají první právní předpisy o rybářství
              3) Začátkem 20.století vznikají rybářské jednoty a poříční svazy (takové malé ÚS tvořené spolky), protože do té doby spolky nehospodařily účelně, tolerovalo se pytláctví a samy spolky volaly po sloučení.
              4) Po II.válce vznikla Jednota rybářů a až v roce 1953 byl výkon RP zestátněn zákonem. V roce 1957 vznikl ČRS a revíry byly bezplatně předány MO k užívání.
              5) V roce 1975 přešly dekrety a užívání z MO na krajské svazy, což nebyla vůle jak MO, tak ani krajů. Zpunktoval to bolševik..... a jako lízátka jsou po roce 1990 MO podnajímány části revírů jen pro lov jejich členi. Začíná pomalý rozklad ČRS, jelikož stále víc MO si pořizuje nejen RMV, ale i své soukromáky, na které jiné členy nepouští a své rozpočty rozpuští tam, nikoliv, aby se "staraly" nebo lépe řečeno prováděly některé činnosti na společných revírech z pověření uživatele (ÚS). Vzniká tu i nový uživatel t.j. Rada ČRS
              6) V roce 2004 tu máme nový rybářský zákon, který sám umožnil svoji destrukci pomocí BPVRP. A pak se vše stává pouze hrou na jednotu a bojem o prachy.

              Takže se dnes divím členi s územní povolenkou, kteří chtějí v tomto "chlívku" něco budovat. Rybářům už nestačí, že mají mraky vod, kde mohou lovit, ale těží prachy ze společného, aby si přilepšily v MO...., ale pak stejně jedou na společné revíry, kde by chtěly více četníků, více milice, více K70, více stanů, lodí, vyšší míry a omezování úlovků.......

              A na závěr si ujasni, jak dlouho bolševické MO měly právo užívání revírů...... Byla to asi nejkratší epizoda v historii rybářství.

                Nsven - Profil | So 30.12.2017 21:14:59

                hering >> Ahoj. Přesně jak píšeš... a nejen s ním...

                  Nsven - Profil | So 30.12.2017 21:00:00

                  Mrknato >>ano správně, dále nepověřil... nejspíš bude pověřen někdo jiný...
                  Tímto jsme s hospodařením na pstruhovce skončili a budeme moci plně napřít síly, k odchovu ohroženého kapra ...

                  btw. to na modré rukavici, je strdlice lososa..

                    Nsven - Profil | So 30.12.2017 20:45:54

                    rybomil >> vyřídím, děkuji.
                    Tobě přeji totéž a to zdravíčko především. Jak dorazíš, tak to u pivka probereme důkladně :-))

                      Nhering - Profil | So 30.12.2017 20:35:10

                      sven >> Ahoj,řekl bych po bolševicku opět. Nastal čas na příští konferenci udělat pořádný průvan a s panem jednatelem zatočit.

                        Nhering - Profil | So 30.12.2017 20:29:41

                        Mrknato >> Tak podívej ty chytrej.ÚS sebral direktivně dekrety historicky pařící jednotlivým klubům,spolkům, MO nařízením odevzdat je do správy ÚS v době komančů.V té éře zavádění celosvazového rybolovu.Než tady budeš zase blbě kecat,tak si něco z historie nastuduj.Dnes vidím jako obrovskou chybu,že se o ně v devadesátých letech MO opět nepřihlásily když se psal nový rybářský zákon a že se MO nechaly uchlácholit jak bude vše OK!
                        Severočeský ÚS se nyní chová k revírům jak ten poslední vandrák.

                          NMrknato - Profil | So 30.12.2017 20:08:05

                          sven >> Nechci se tě dotknout, ale ÚS "Vám" nic nesebral, pouze Vás asi dále nepověřil výkonem některých činností pro uživatele, tedy něj, ÚS......... Otázkou je, co bude následovat.
                          Že MO "hospodaří" na revíru někoho jiného a většině to připadne normální, tak to teda "sorry jako". Sám píšeš, že máte kde hospodařit, otázkou je jak jste to dělali a jak budete pokračovat?

                            Nrybomil - Profil | So 30.12.2017 20:06:02

                            sven >> Hmm, tak to je blbý až jako hodně. Copak tam asi ti borci z ÚS budou záslužnýho provádět, když tam levá nejspíš neví co pravá ???

                            Přeju Tobě i Vencovi vše Nej a hlavně zdravíčko v Novém roce. Vyřiď mu to prosím.

                              Nsven - Profil | So 30.12.2017 18:38:11

                              rybomil >> Problém je vyřešen řekl bych, tak nějak po bolševicku...
                              CHRO Ještědský a Zdislavský potok, nám odebral ÚS do své péče a dále na něm bude "hospodařit" sám.
                              Čímž jednak plivl na půlstoletí dobrovolné práce generací místních členů na chovné vodě a druhak MO, odstřihl od jednoho z hlavních zdrojů příjmu..
                              Vysrat se na všechno, kamaráde...
                              Ještě, že nás v minulých letech pánbůh osvítil a všechny ostatní vody jsme si odkoupili do vlastnictví...
                              Jinak jsme byli v řiti totálně.... Holt lépe už bylo....

                                Nrybomil - Profil | So 30.12.2017 14:27:56

                                sven >> Ahoj.
                                Prostě si ten losos na rozdíl o vědátorů a čilimníků Svazu řekl, že Ploučnice je pro něj hold nalejno voda :)

                                  Nkarlak - Profil | So 30.12.2017 13:17:20

                                  tento projekt je pouze nesmyslna zumpa na penize hlasoval bych pro zastaveni a penize vynalozit na pstruhy a siveny pripadne lipany

                                    Npotočák 62 - Profil | So 30.12.2017 12:55:19

                                    rover >> Co dělat? Jednoduše řečeno,vrátit se k tomu,co se osvědčilo.Vozit jikry v očních bodech,líhnout je na svazových líhních a po vykulení je vysazovat a kombinovat to s líhnutím v boxech a kolíbkách. 21 milionů,za které si chtějí vypatlanci postavit lososí líheń postavit funkční rybí přechody.Vrátit kamenici pod MO Děčín a začít tam vracet PO a LI.Přestat odlovovat PO jako konkurenta lososa. Jak vidíš,nic složitého ani drahého ale to by se vypatlanci nemohli chlubit při vysazování větších rybek,i když to je na houby.Proč mě to pořád připomíná JV a jeho vysazování PO? Petrův Zdar

                                      Nvenybit - Profil | So 30.12.2017 12:17:23

                                      rover >> Nic odpískat to, a nacpat prachy do něčeho smysluplnějšího.

                                        Nrover - Profil | Pá 29.12.2017 23:24:31

                                        venybit >> Co tedy navrhuješ ty, aby se situace zlepšila ? Hraji navrhnul ...

                                          Nvenybit - Profil | Pá 29.12.2017 23:09:49

                                          hraji >> To nepomůže. Prostě kapacita trdlišť nestačí vyrovnat migrační ztráty. A tento poměr se zlepšit nedá. Je v podstatě jedno kolik jich vysadíš. Pořád se bude vracet pár kusů a když nevysadíš uměle ,nevrátí se nic. Je to totiž tak, že důvody, proč tato ryba u nás zmizela jsme neodstranili . Ty důvody jsou pořád stejné a překážky také. Populace nikdy nebude mít tendenci růst. Letos jich bylo 40 . Ale příští rok nebo ten další už jich zase bude třeba jen 20 .

                                            NRožnovák - Profil | Pá 29.12.2017 0:02:35

                                            Honza7 >> Tak těsně vedle, byly to Jeseníky .Nebudem to míchat vysazení vyder do Jeseníků a navracení jedinců ze záchraných stanic jsou dvě rozdílné věci. Taky nevím kde vzali vydry do Jeseníků, ale nejspíš to byla nějaká geneticky ucelenější skupina z jednoho zdroje. Navracení vyder do volné přírody dochází nepřetržitě v malém rozsahu a jak psal potočák po celém území, záchranné stanice ovšem někdy mají v péči i jedince ze ZOO i ze soukromých nelegálních chovů u nichž už původ vůbec není jasný. Podle údajů došlo k vysazeni do Jeseníků v roce 1998, Vzhledem k tomu že se v celé Evropěo již intenzivně chránilo mohla být hlavně ta jižní a východní populace podpořena i zahraničními populacemi navíc když v Jeseníkách vznikla populace nová. Navíc pokud mě paměť neklame v tak v roce 1997 postihly českomoravské pomezí a moravu velké povodně, které měly na vývin a pohyb populací vydry také vliv a zároveň to odstartovalo vlnu ne vždy citlivých regulací, která vydrám usnadnila lov nejen našich ryb ale i stále olíbeňejších granuláčů jimiž se pravidelně zarybňují naše toky a kruh se uzavřel.

                                              Nalžběta - Profil | Čt 28.12.2017 23:57:23

                                              sven >> absence lipana v potravě je znepokojivá. Místo toho dominuje nepůvodní xindl. To už je asi dvacátá práce, kterou jsem na toto téma v posle pár letech viděl, která má nulové zastoupení lipana v potravě. Navíc podle lokalizace by tam těch pár procent mít měl.
                                              Ale nezoufejme, brzy tam bude losos :-))

                                                Nsven - Profil | Čt 28.12.2017 23:07:25

                                                alžběta >> Lepší to už se mnou nebude :-))

                                                  Nsven - Profil | Čt 28.12.2017 23:03:05

                                                  F16 >> Bohužel, taková možnost je asi v nedohlednu..

                                                    Nalžběta - Profil | Čt 28.12.2017 22:48:45

                                                    sven >> Bohužel "vláda" chce slyšet názor a ten má Hrazdil. Ty to daleko nedotáhneš, protože máš jenom pravdu.

                                                      NF16 - Profil | Čt 28.12.2017 22:43:40

                                                      sven >> myslíš, že je nějaká možnost bránit se tomu? nemyslím jak partyzáni, ale oficiálně. Já jsem skeptický :-(((

                                                        Nsven - Profil | Čt 28.12.2017 22:31:32

                                                        F16 >> Narazil jsem včera na dvoje podobné zbytky, na břehu revíru..
                                                        Bohužel jsem neměl sebou foťák.
                                                        Horší, je že u nás dokáží mimo jiného, zlikvidovat celou populaci žab na potoce. Hlavy jim také sežerou jako první ..

                                                          NF16 - Profil | Čt 28.12.2017 22:19:04

                                                          vydra včera:-(((

                                                            NHonza7 - Profil | Čt 28.12.2017 22:15:52

                                                            Rožnovák >> A ten nárůst v počtech vydry si vysvětluješ jak - tedy za předpokladu, že v tom článku kde jsem dal odkaz píšou pravdu?

                                                              NHonza7 - Profil | Čt 28.12.2017 22:14:02

                                                              Rožnovák >> To ale neodpovídá tomu co bylo uvedeno odkud byly vypuštěny vydry u nás na SM. Nic o ZOO tam nebylo psané - udávali jasně odkud vydru vzali. Do toho nikde jinde v ČR nebyla zjištěna vydra s alelou o velikostí 242 bp.

                                                                NRožnovák - Profil | Čt 28.12.2017 22:09:18

                                                                Honza7 >> jo ty stránky znám, vím , jen že v minulosti něco hňápli do Orlických hor, ale to je jediné ofiko větší návratové vysazovaní vyder a to už je řadu let. Ale spíš se přikláním k tomu co psal potočák že je to ze rozsazování jedinců ze záchraných stanic, někdy se tam dostanou i jedinci ze zoo ( to by vysvětlovalo ty cizokrajné vydry). Nemyslím že se tu potloukájí skupiny organizovaných vysazovačů vyder jak si to naznačoval :-). Jistě může se stát že zoologicky zběhlý soukromník jednou za život najde vylečí a vysadí vydru tam kde nebyla, ale to bych bral jako raritu.

                                                                  Nhering - Profil | Čt 28.12.2017 22:08:25

                                                                  Ano,letošní podzim byl co se týče návratu dospělých lososů nejlepší.Byl pozorován i jeden mlíčák přes metr.V malé říčce, jako Kamenice je, je to luxusní ryba.Těch lososů bylo v Labi zajisté více než pozorovaných cca 20 ks v Kamenici.Ono totiž ani nikde jinde pozorovat lososi než v Kamenici nejde.Takže kolik se jich vrátilo je otázka.
                                                                  Je třeba však poznamenat,že celé to divadlo s návratem lososa se odehrává na cca 3km Kamenice od soutoku s Labem až po první jez v tzv.Tiché soutěsce kde je provozováno to převoznické ryto.Pseudo rybí přechod při jezu za 5 mega z peněz daňových poplatníků je totálně nefunkční a dospělá ryba nemá šanci jez RP překonat.Druhý RP za dalších 5 mega při jezu v tzv Divoké soutěsce vzala velká voda 2010 a obnoven už nebyl.S tím už pan Salov ven neleze!
                                                                  Jsem pro aktivity snažící se lososa navrátit,ale mám výhrady k tomu jak se to nyní vede.

                                                                    NHonza7 - Profil | Čt 28.12.2017 21:57:39

                                                                    Rožnovák >> Ahoj uvedený program byl vypsaný na rok 2009- 2018
                                                                    z článku se toho moc nedozvíš http://www.vydryonline.cz/vydra/o-vydre/program-pec​e

                                                                    daleko zajímavější je ale - https://alka-engine.s3.eu-central-1.amazonaws.com/s​ites/56b4b51e41dd630019000008/assets/56ef8ad30131cc​000b00000f/program-pece-pro-vydru-ricni-2009-2018.p​df

                                                                    zde už najdeš věci, které si odporují. Zajímavá je strana 48 " Při výzkumu populačně-genetické struktury vydry říčnív České republice bylo recentně (2005) zjištěno, že u všech tří uhynulých jedinců nalezenýchv okolí lokalit, kde došlo k repatriaci, se nachází na mikrosatelitovém lokusu Lut701 zvláštníalela s velikostí 242 bp (Hájková et al. 2007). Tato alela nebyla nalezena u žádných dalšíchjedinců z České ani Slovenské republiky. Při srovnání s daty z probíhajícího celoevropského
                                                                    projektu výzkumu genetické struktury bylo zjištěno, že tato alela se nachází pouze u izraelské
                                                                    populace a introdukovaných jedinců z Wayre linie (Otter Trust, UK) v Anglii a Francii (Randi in
                                                                    litt., Mucci et al. 2007). Analýzou chovných záznamů v European Otter Studbook byl zjištěn
                                                                    původ této samice. Předkové pocházejí z chovné stanice v Norfolku (UK), s původem otcovské i
                                                                    části mateřské linie u volně žijící populace v Anglii. V mateřské linii však původ dvou předků
                                                                    není znám (Hájková et al. 2007). Podrobnější údaje bude pravděpodobně možné zjistit po
                                                                    ukončení analýz celoevropského projektu. Zmíněná specifická alela (pravděpodobně
                                                                    neevropského původu) představuje cenný genetický marker pro populačně-genetické analýzy. "

                                                                    Jinak řečeno - pokud jsme si jisti, že vydra neumí létat, tak zde probíhá další program o repatriaci tohoto druhu, který buď není pod kontrolou a nebo o ní nemá vědět veřejnost.

                                                                    V případě, že článek je pravdivý tak ani nesedí populační expanze tohoto predátora - " Z důvodu
                                                                    vysoké mortality v prvních letech života je pro vydry typický poměrně nízký průměrný věk dožití
                                                                    – kolem 3,5 let (Kruuk 1995). Vydry se jen zřídka dožívají více než deseti let (Ansorge et al.
                                                                    1997).
                                                                    Pohlavní dospělosti dospěje mezi 18 - 24 měsícem. " Průměrná velikost vrhu zjištěná na území CHKO & BR Třeboňsko je 1,7 jedince
                                                                    (Kučerová & Roche 1999), průměr zjištěný pro území celé republiky (pomocí stopování) pak
                                                                    1,57 (Kranz & Toman 2000, Roche 2004, Poledník et al. 2004a, Poledník et al. 2007b)."

                                                                      Nsven - Profil | Čt 28.12.2017 21:41:08

                                                                      hraji >> Můj názor je jak obvykle, zcela opačný...:-)
                                                                      Projekt v této podobě má smysl pouze jediný...
                                                                      A to, dezinformovat laickou veřejnost, přihrát body Národnímu parku a lze spekulovat, že i cosi na přilepšenou, do těch správných kapes....
                                                                      Mluvčí Správy Národního parku České Švýcarsko Tomáš Salov, je buď zcela mimo, nebo vědomě uvádí nepravdu....
                                                                      Národní park si pouze přihřívá polívčičku na letité a dnes již mainstremem nezmiňované práci stovek dobrovolníků, z řad ČRS.
                                                                      Dovoluji si tvrdit, že "navracející" se lososi, nemají nic společného s nákupem odrostlých, německých strdlic a to bohužel i za peníze důvěřivců, prostřednictvím DMS...
                                                                      Lososi kteří se vracejí, jsou produktem práce líhní MO Postoloprty, MO Jablonec a především MO Děčín...
                                                                      http://www.rybaridecin.cz/index.php?nid=8089&lid=cs​&oid=1511219
                                                                      Pokud je mi známo, tak se v roce 2011 podařil MO Děčín, první umělý výtěr v Kamenici, s inkubací jiker přímo v toku. Jistě následovaly i další úspěšné pokusy a tedy bylo zaděláno na další úspěšnou repatriaci ..

                                                                      Akce losos 2000 započala v roce 1997 a mimo v článku jmenovaných toků, se odehrávala i na horním toku Ploučnice, Ještědském a Zdislavském potoce.
                                                                      https://www.rybsvaz.cz/?page=rada/hosp_odd/losos_na​vrat

                                                                      Vše chráněná rybí oblast, zaměřená na chov pstruha potočního, lipana a menšinově sivena.
                                                                      Podotýkám, že od roku 1998 až do 2014, jsem nevynechal ani jedenkrát, vysazování plůdku, importovaného z Německa.
                                                                      Po dobu desetileté akce Losos 2000, tedy 1998 - 2008, byla naší MO vyplácena roční refundace cca 85 000,- za ztráty na pstruhovi a lipanovi .
                                                                      Tedy odškodnění za potravního konkurenta a rovněž predátora, neboť mezi strdlice i cca 10-15 cm velké, se každoročně podsazoval plůdek jmenovaných druhů...
                                                                      Po ukončení desetiletí Lososa 2000 , se refundace velmi citelně smrskly a v současnosti se zde přestal losos vysazovat zcela.
                                                                      Dílem, protože Svaz nemá zájem a "šetří", dílem, že je CHRO poslední leta značně ohrožena stavebními úpravami toku a opakovanými otravami bioplynovou stanicí apod. a dílem kvantem predátorů..
                                                                      Od celoročních volavek, přes ledňáčky, rybí dravce uniknivší z přilehlých soukromých rybníčků, kormorány, norky a především stále hojnějších vyder..
                                                                      Tedy souhrnem..
                                                                      Výsledkem 18 let práce, jsou pouze ztráty na původní populaci pstruha a lipana....losos se na horní tok Ploučnice, nevrátil ani jediný...

                                                                        Nalžběta - Profil | Čt 28.12.2017 20:44:38

                                                                        Tenhle projekt a po světě nekonečno dalších takových tu existuje jen proto, aby měli zelení teroristi co hulit bez práce.

                                                                          NRožnovák - Profil | Čt 28.12.2017 20:41:36

                                                                          potočák 62 >> To měl být asi první přišpěvek diskuze, aby jme i my méně erudováni, nepodleháli předčasnému optimismu :-). Jinak podpora by se měla hlavně zaměřit na ty ryby co tu zatím jsou, ale nebudu to rozvíjet, nechci tě dráždit, máš toho hodně.

                                                                            Npotočák 62 - Profil | Čt 28.12.2017 20:30:18

                                                                            Aďo >> Ted´ jsi mě rozesmál s tím-10-15 roků a losos je zpět.On by už byl zpátky dávno,kdyby se do toho nezamíchaly zelený vypatlanci .Neoficiálně se plůdek lososa začal vypouštět už roku 1996.Oficiálně byl první návrat v roce 2002 ale první se objevily už v roce 2000.V roce 2003 přesáhl počet lososů 20 a v roce 2004 a 2005 několika desítek.V letech 2008-2010 už měla být populace lososů natolik početná,že se měla pouze podporovat vysazováním omezeného počtu plůdku.Všechno šlo dobře,dokud´ se k nám vozily jikry v očních bodech,na svazových líhních se vykulili a plůdek se vysadil do vhodných toků.Proto se lososy vraceli,protože losos je migrant,který se vrací na místo zrodu.Potom se do toho zamíchali vypatlanci,vyšachovali svazové líhně a začali dovážet odkrmený plůdek z německa a odkrmenou násadu.Na počítadle pod naším území sice prošlo 40 lososů ale na počítadle které je níž a poblíž je líheń,kde se plůdek odkrmuje,než se doveze k nám jich každým rokem projde více než 1000 a letos to číslo bude zřejmě daleko vyžší.Takže financujem návrat lososa ale do německých vod a na naše ubývající druhy nemáme peníze.Nějak mě to připomíná vysazování potočáků největším,nejslavnějším,nej.... nej.....rybářem JV. Zdar

                                                                              NRožnovák - Profil | Čt 28.12.2017 20:12:55

                                                                              potočák 62 >> jde tedy o jedince ze záchraných stanic?

                                                                                Npotočák 62 - Profil | Čt 28.12.2017 20:11:22

                                                                                Rožnovák >> Konkrétně vydry nejsou vypouštěny do míst poblíž nálezu ale naopak na území celé ČR do míst,kde je jich ještě málo.Petrův Zdar

                                                                                  NRožnovák - Profil | Čt 28.12.2017 20:08:44

                                                                                  Honza7 >> mužeš být konkrétní kteří rybožravci a kým jsou v současnosti vypouštěni? Vím pouze o vypouštění odchovaných osiřelých mláďat nebo jedinců odléčených po zranění a to se děje zpravidla poblíž místa nálezu. Měl si na mysli něco jiného?

                                                                                    NMrknato - Profil | Čt 28.12.2017 19:43:42

                                                                                    Jarda Š. >> Na každů robotu treba špecialistov.... to už věděl major Těrazky. Škoda že to neví svaz........ Za těch posledních cca 17 let mohlo být navíc v revírech potřebných ryb za cca 2 miliardy. To ti žádná amatérská práce nezajistí. Jistě pár čilimníků si může vytahovat trička.

                                                                                      NJarda Š. - Profil | Čt 28.12.2017 11:21:42

                                                                                      Aďo >> Ale mohou opravdu říčky Česko-Saského Švýcarska stačit k udržení přirozené populace labského lososa? Labský losos se kdysi vytíral zejména na Šumavě, v Krkonoších a v Krušných horách, kam se dneska nemá šanci dostat.

                                                                                        NAďo - Profil | Čt 28.12.2017 11:02:50

                                                                                        Mrknato >> ak su splnene vsetky podmienky pre zivot, tak zivot si uz cestu najde. Tak ako na rieke Wye rovnako aj na Labe. Prve lososy su tomu prikladom. 10-15 rokov a losos je spet.

                                                                                          NJarda Š. - Profil | Čt 28.12.2017 10:18:21

                                                                                          Mrknato >> To máš pravdu, ono opravdu ubývá lidí, kteří jsou ochotní, místo toho, aby seděli u prutů, pracovat pro svaz.

                                                                                            NTarn - Profil | Čt 28.12.2017 10:16:50

                                                                                            FRANK71 >> no jestli se ti zdá, že se smráká, je potřeba možná změnit značku a kouknout jestli to má kolek :))))

                                                                                              NJarda Š. - Profil | Čt 28.12.2017 10:15:29

                                                                                              hraji >> To si právě nejsem jist, jestli má větší smysl investovat do lososa, než do lipana nebo potočáka.

                                                                                                NFRANK71 - Profil | Čt 28.12.2017 9:57:32

                                                                                                Mrknato >> mě nejvíce mrzí, že se smráká nad úhoři. 😞😞

                                                                                                  Nkakr - Profil | Čt 28.12.2017 9:50:00

                                                                                                  Ptal se někdo lososů zda mají zájem vrátit se tam, kde je vytloukli?

                                                                                                    NMrknato - Profil | Čt 28.12.2017 9:47:26

                                                                                                    Mrknato >> a co potočáci, lipani, karasi, plotice, parmy, okouni, co na to EU?

                                                                                                      NMrknato - Profil | Čt 28.12.2017 9:47:00

                                                                                                      FRANK71 >> Každoročně mizí tisíce živočišných druhů a nikdo se z toho nezblázní....
                                                                                                      Jestli rybáři chtějí lososy, tak není asi problém vysadit, nebo zkřížit lososa s jezerní formou..... Problém je ale kam, když všude bude mít kapř K70.....

                                                                                                        NMrknato - Profil | Čt 28.12.2017 9:41:26

                                                                                                        Lubvac >> A nebude trvat dlouho a zvýší se na 700,-Kč, jelikož je třeba chránit původní populace čilimníků, kteří mizí....

                                                                                                          NMrknato - Profil | Čt 28.12.2017 9:39:35

                                                                                                          Aďo >> Řeka Wye má cca 200km. Řeka Labe přes 1000km, to znamená 5x víc probléma.... Něco podstatného jsi nezaregistroval. Na řece Wye se rybaří a losos je tu pro rybáře.....

                                                                                                            NAďo - Profil | Čt 28.12.2017 9:26:22

                                                                                                            Taketo projekty zmysel maju. Prikladom je rieka Wye v Anglicku. Po cielenej ochrane lososa sa stavy rocne chytenych ryb zdvihli o stovky kusov za 10 rokov cielenej ochrany.
                                                                                                            https://www.fishingpassport.co.uk/salmon-catches

                                                                                                              NLubvac - Profil | Čt 28.12.2017 8:58:53

                                                                                                              hraji >> dobrej nápad on se zvedl rovnou o 100 kč

                                                                                                                Nhraji - Profil | Čt 28.12.2017 8:45:59

                                                                                                                Můj názor je, že tento projekt smysl má, byť jsou jeho výsledky zatím takové, jaké jsou. Myslím, že by bylo rozumné zvednout členský příspěvek v ČRS o padesát korun a výnos z tohoto zvýšení věnovat na další podporu návratu lososa do českých vod.

                                                                                                                  NFRANK71 - Profil | Čt 28.12.2017 7:43:57

                                                                                                                  Zde aspoň člověk vidí kolik stojí a stát ještě bude, snaha obnovit původní stav a možná se to vůbec nepodaří. Bohužel jak je vidět, člověk je stále nepoučitelný a stále dělá stejné chyby.

                                                                                                                    Nvenybit - Profil | Čt 28.12.2017 7:34:44

                                                                                                                    No podívejme se na to trochu kryticky. Projekt spolknul už x milionů a počítadlo v Německu napočítalo letos asi 40 Lososů . Z toho 20 se jich dostalo do Kamenice . A to byl podle nich letos vhodný rok. No žádná sláva. jednou po cestě potkají hejno Kormoránů a bude po celém projektu veta. Od začátku jsem přesvědčen , že je to vyhazování peněz a nemá to naději na uspěch.

                                                                                                                      NHonza7 - Profil | St 27.12.2017 18:25:33

                                                                                                                      Po tolika letech snaha o návrat lososa se konečně dostala k počtům, kdy se vrátilo během jednoho roku na naše území několik desítek kusů této velmi sledované ryby. Bylo by na čase si taky říct kdy tuto snahu budeme považovat za úspěšnou a nebo od kdy podpora skončí.
                                                                                                                      Bohužel jsme v situaci, kdy máme zde další druhy ryb, které si taky zaslouží nejen naši pozornost, ale i podporu.
                                                                                                                      Nastala totiž doba, kdy určitá sdružení, spolky, organizace a další vypouštějí do přírody rybožravé predátory bez spolupráce s ČRS, případně MRS i do těch míst, kde jsou poslední zbytky kusů některých druhů ryb, mlžů, korýšů, obojživelníků a dalších druhů původní fauny našem území. Tím chci pouze poukázat, že spektrum zájmu o udržení našich původních ryb by mělo být výrazně větší, než par druhů ryb, které by se dalo spočítat na prstech jedné ruky.