Diskuse k článku: Štiky na rybičku?

Diskuse k článku Štiky na rybičku?

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 15.12.2017

Nspeed641 - Profil | Ne 17.12.2017 13:03:55

Zdar , štiky na rybičku,živou,či mrtvou,časti....A,proč ne...Na rybičku,přivlač,mouchu - všemi povolenými způsoby,za předpokladu zachování ZDRAVÉHO rozumu a hlavně s háky BEZ PROTIHROTŮ. Každopádně bych preferoval lov,pouze na JEDNODUCHÝ háček,to by mělo být v Ryb.řádu definováno. / V případě utržení ryby,by tak často nedocházelo ,k ,,zašití ,,jícnu a následné smrti dravce,vyhladověním / Já tak chytám léta letoucí a věřte,zásek většinou ,,sedí,, , bez protihrotu,snadné vyproštění,bez poranění.A,pokud se už stane,že se ,,zažere,, - je to spíše zcela ojedinělé,pokud tedy u toho nevykouříme cigaretu - háček odřízneme. Štika je poměrně odolný tvor a hák,po krátké době rozloží a může fungovat dále. Nejsem zastáncem toho,že to je nesportovní,to je hloupost. Každého baví něco jiného.... Já štiky chytám všemi způsoby a ,,štikařina,, se splávkem , ta nemá chybu,zvláště na podzim a před koncem roku,nebo na ,,dírkách,, Tak,to je asi vše,at vám koušou......:-)))

    Nlovecdravec - Profil | Ne 17.12.2017 12:31:53

    Jelikož chytám štiky pouze na živou rybičku, napíšu i já svůj skromný názor.
    Štik nechytím za rok málo a každou štiku vyfotím, to je má trofej a VŽDY ji pustím. Opakuji VŽDY.
    Vždy je štika živá a celá, sekám je na vyvěšenou hned. Ryba je krásně za pysk, nic ji není.

    I když sem celkem úspěšný, v porovnání s vláčkaři sem břídil. Co do úspěchu. Já např. nejsem schopen na rybičku chytit candáta. Kolega chytal letos na rybičku snad 100 x nemá candáta.

    Podívejte se na Můj lov, kolik vláčkaři vyndají denně/ročně, z vody štik a candátů. A ne každý je jako já, že si dravce vyfotí a pak ho pustí. Často si dravce odnesou domů.

    Čili, pokud chcete zachovat populace dravců, hlavně candátů a štik, zakažte/omezte/upravte vláčení. To je největší devastavce dravců, to mi nikdo nevymluví.

    A že já napíchnu za rok pár plotic, cejnů a perlínů na háček ? No a co ? V té vodě je těch rybek milióny. A většinou je kupuji v rybářském obchodě.

    Vodu devastují vláčkaři, tím že jsou podstatně úspěšnější . Já ji tom nezávidím, když budu chtít vláčet, budu vláčet. Používám při rybolovu prostě jinou techniku. Ať si každý chytá jak chce, je to jeho věc.

    Prostě já to vidím takhle.

      NValuček - Profil | Ne 17.12.2017 12:26:24

      Carpkiller >> jen nech bejt, paušálně jsou asi rybičkáři nebezpečnější, ale takovej vláčkař s lodí nebo na panenštější vodě je mobilní a dokáže taky nadělat pěknou paseku

        NCarpkiller - Profil | Ne 17.12.2017 12:14:36

        venybit >> s tím bohužel nelze souhlasit, je to přesně naopak, největší zabijáci chytají na živou, mezi vláčkaři už dost lidí s rozumem, ale mezi rybičkáři???? tak jeden z tisíce a to kdo ví jestli. většinou kdo chytá na živou, jde pro maso, samozřejmě vyjímky potvrzují pravidlo, ale žádná umělá nástraha, se nikdy nemůže vyrovnat správně prezentované živé či mrtvé rybce.
        právě živá má na svědomí největší devastaci populací dravců a to nejen v čr. stejně tak hlavatek tajmenů i mořských ryb, maso je maso, to plastem nikdy nenahradíš.

          NMiPo - Profil | Ne 17.12.2017 12:12:13

          venybit >> hlavně byla přívlač dřív povolena až od 1.9.

            NMrKos - Profil | Ne 17.12.2017 12:00:57

            Valuček >> jo, souhlas... chtěl jsem pouze poukázat na to, jak "odborně" je přistupováno k regulaci případně k nastavení limitů pro ten či onen druh... u nás v MRS se může 1 kapr denně, nebo dvě štiky nebo 7kg okounů denně

            přitom i laický pohled na věc stačí k tomu , abych se domníval, že něco není správně

              Nu x a - Profil | Ne 17.12.2017 11:46:53

              venybit >> nemáš pravdu.přirozená nástraha je účinější než wobler,zakažeme žížaly a boleléz co ty na to? kapr se dá cyhtat i na mušku..živá vydrancovala generační candáty skoro na všech přehradách....

                Nvenybit - Profil | Ne 17.12.2017 11:41:15

                u x a >> Dokud se chytalo na živou a k vláčení byla jen Mepska,tak bylo štik a dravců všude přehršel. Takže v živé rybce to opravdu není. Je to v tom, že dnes je vláčka o světelné roky vepředu. Drtivá většina odnesených a zabitých dravců je na vláčku. Ne na rybyčku. Jasně občas narazíš na nějaké prase co má štestí a udělá 10 candátků na rybyčku. Ale to je jen tím, že on je na svém místě dobře vidět při svém statickém lovu.A má zrovna den,zbytek roku už tam nemusí chytit žádného. Ale když si vemeš dalekohled a koukneš se na vláčkaře na lodi. Tak zjistíš,že takových candátků chytí 10 za hodinu když trefí flek a ne každý je k nim šetrný. K tomu on v broďákách nebo na lodi je stokrát mobilnější a ty ryby s dnešními sonary prostě najde každý den.

                  Nmzxy - Profil | Ne 17.12.2017 11:08:07

                  Kladu si otázku, kdo bude ty možné další zákazy kontrolovat a kdo je bude účinně vymáhat...často nejsou dodržována ani pravidla stávající...osobně si dokážu představit jisté ZJEDNODUŠENÍ rybářského řádu a související legislativy a pokud mají být zaváděna další a další omezení a nová pravidla, je nutné něco z těch stávajících zrušit a zaměřit se skutečně na to nejpodstatnější...

                  Dle mého názoru značná část členské základny stávající pravidla ani nezná, jejich smysl a význam vůbec nechápe pak je logicky ani nemůže dodržovat...

                  Rezervy vidím především ve výchově, ale to je komplexní problém rodiny, společnosti, prostředí atd...ČRS to může ovlivnit školením nových členů, činností rybářských kroužků atd....ideální je když rybář pochopí vše sám...jeden umírající podměrečný candátek může být tím rozhodujícícm impulzem ke změne chování, důležié je však vědet, co změnit...zákazy a příkazy často nefungují, především když je jich tolik, že se človek cití omezován...

                  Člověk je na vrcholu potravního řetězce a proto je v naprostém pořádku, když ulovenou rybu může odnést...a protože je na tom vrcholu, může jí také pustit...

                  Jakákoliv regulace musí být rozumná a především demokratická, jakýkoliv extremismus logicky vyvolává adekvátní protireakce...kdysi jsem odebíral časopis Kaprománie, který jsem přestal číst potém, co zde byl zveřejně článek nejmenovaného autora který ponechání-si ulovené ryby opakovaně označil za "vraždění nevinných kaprů"....nelze se pak divit když jako reakce na podbným způsobem prezentované, i když možná ušlechtilé myšlenky vznikají skupiny otevřeně píšící o cíleném "odrybňování"...atd...

                    NValuček - Profil | Ne 17.12.2017 10:37:01

                    u x a >> ahoj, nejseš zrovna nejbystřejší - nechce je moc vedení - výbor, naopak lidi /rybáři/ by v současnosti pro ně snad vraždili

                      Nu x a - Profil | Ne 17.12.2017 10:22:30

                      Valuček >> nikdo u vás štiku nechce a každý na ní chodí, to je opravdu zajímavé..

                        NValuček - Profil | Ne 17.12.2017 9:55:36

                        MrKos >> podle mě ten 1 kapr denně bylo jediné rozumné, co se "udělalo". Jinak by z vody zmizeli ještě rychleji. Ale samozřejmě je veliká hloupost, že se můžou odnést 2 dravci. U nás štiky spíš nechcou - aspoň mi to tak připadá. V zarybńovacím dekretu jsou, léta je nevysazovali, když sem se na to schůzi zeptal, tak hospodář hned vyskočil a že bylo vysazování potlačeno kvůli reofilním rybám, ale že není problém. 3 roky sem pak rychlené štičky začátkem května vysazoval sám, ale to, co pak vypuklo mě nenapadlo - i v řece se z toho množství opět nějaké štiky uchytily, krásně rostly, lidi na to kápli a jak už sem psal - každej třetí bokem na rybičku, vláčkařů jak psů. Tak sem přestal a situace v naší malé řece - do 20 metrů šířky je taková - byl jsem vláčet i s vyvěšenou rybičkou asi 10x a štika - nula, candáti tři malí. Takže asi tak. Jo - a ještě byla u nás nejméně 10 let míra štiky 60 cm tak ji loni zase vrátili na 50. Takže v této situaci každé omezení vítané, ale na menší vodě se už stejně ty dřívější poměry nevrátí.

                          Nu x a - Profil | Ne 17.12.2017 9:47:38

                          správně tu někdo psal o tom že prošitá rybka nikoho nezajímá ,já bych lov na živou v čr okamžitě zakázal jinak se z toho začarovaného kruhu nedostanem,to co se děje u nás na řece kdy páni rybáří kosí candati na pidi živé rybky je katastrofa ,pak všude plavou mrtvolky candátů,to s žádným woblerem a smáčken nedokážete nachytat tolik malých candátů a navíc je všechny zabít ...nejvice mě irituje lov na živou stylem chat and realse..

                            NMaverick84 - Profil | Ne 17.12.2017 9:40:37

                            já 2 >> Chodím hlavně na kapry, ale dravce taky zkouším. Samozřejmě dravce zkusím i v létě, ale poslední dva měsíce roku je hlavně o nich. Proč pak?

                              NMrKos - Profil | Ne 17.12.2017 9:37:08

                              já 2 >> stiky se vysazují v nějaké míře skoro všude. Někde více, někde naopak méně. Ovšem musíme zde připomenout i to, ze odborníky ze svazu uz jaksi nenapadlo ty stiky jakkoliv chránit. Chránit kapra odborníky napadlo a proto můžeme v mrs jednoho kapra denně. Moudré.

                                NSharry - Profil | Ne 17.12.2017 9:15:57

                                Přemas >> ja myslim ze je vice ruznych variant " pohledu" , ikdyz nechytam nijak dlouho, tak muzu bohuzel rict, ze dravcu je opravdu mene nez bylo pred 15-20lety, hlavne na nesmyslne zregulovanych rekach ( pardon - kanalovych stokach) . To je smutne. Ale dravci se stale chytat daji. Ono kdyz dnes posloucham zacinajiciho rybare, tak z pravidla slysim, ze resi prut, at ma co nejlehci , at ma o desetinu milimetru tenci blank- protoze to dobre vypada, hodi o 5 metru dal a bude u vody hned videt, ze je borec! :-D, perfektni navijak min za 10 tis a podone pikacoviny, ktere souvisi s rybarem, ne s rybou. Mnohem dulezitejsi je lokalizace mista a prezentace nastrahy, samozrejme i typ nastrahy v danem obdobi. Ja osobne vim, ze jsem co se tyce vlaceni a novinek uplny neandrtalec . Mam stary nexave a catanu na stredni vlacku. Na ul- ko mam stary Tactic od Berkley a malou okumu a na tezkou vlacku jsem mel jeste starsi nadobicko, ale nikdy me nazajimalo nic jineho vic, nez najit rybu a co nejrealneji prezentovat nastrahu dle typu. A ejhle i na to moje dnes uz pro vetsinu " nepouzitelne" a hnusne nadobicko se ryby vesi behem cele sezony, tak nevim no ;-), jedine co vim nabeton je to, ze do toho davam velice moc casu na ukor rodiny a to je na houno ;-(. A ono i v tom bude zakopany pes. V dnesni dobe si malokdo muze dovolit byt u vody cely den a projit i vice reviru, treba i vicekrat do tydne a proste ta ryba porad nebere..., taky ma svuj cas ;-)

                                  Nmurmur3 - Profil | Ne 17.12.2017 8:54:06

                                  Sedím u Vltavy, přijde frajer jestli nevadí kdyby si to tady trochu proházel. Koukám kde ma vláčak. Vyndá 390cm 120 odhoz zacvakne 60g jig a taha gumu ze 150 metrů, navazec z fluo. Zeptám se co děla. A odpověď vláčim vole.
                                  Když brnkne o kámen nebo kořen zasekne jak magor. Výsledek byl jeden podseknuty cejn.
                                  Ja říkam, že by se měli rybáři k dravcům chovat jako myslivci k černé. Třeba by se taky přemnožili a nic by se nechytalo....

                                    NPřemas - Profil | Ne 17.12.2017 8:39:28

                                    Sharry >> Dokonce i ten stav, kdy se na jednom místě potká více štik. Má nějaký odborný název, ale nepamatuji si jej ;) Jinak pokud je revír úživný jak má být, tak se štiky žerou jen zřídka a můžou stát po 5 metrech :o) Ale víš jak to je v této končině. Názor, že velké štiky nad 60cm se musí likvidovat, nebo přeci sežerou všechnu obsádku, smutně převládá. A přitom základ je jen úživnost revíru. Proto by se k dravcům mělo navracet slunek a hrouzků.

                                      NPřemas - Profil | Ne 17.12.2017 8:35:57

                                      já 2 >> jj, já viděl reakci na Mavericka ;)

                                      Jako mohu říci, že štiky se vysazují v nějakém počtu všude, ale při míře 50cm a vysazování 40-55cm štik, to nemůže nikdy dopadnout jinak. Než, že je to pro rybáře "sranda" na týden ...

                                        NSharry - Profil | Ne 17.12.2017 8:29:23

                                        venybit >> trochu se mylis ..., jsou mista, kde stika byva ve vetsim poctu nez 1 :-), vetsinou se jedna o +/- stejne dlouhe jedince, takze klido na nejake hrane muzes chytit i 5-7kusu okolo 60-70cm, bohuzel, casteji to byvaji stiky 40+. Samozrejme, kdyz nekde chytis par stihlat, tak tam s nimi nebyva treba 90cm kousek, ale tento kousek do nich kolikrat vleti..;-). Jinak tento " jev" je casty prave a hlavne v zimnich mesich, kdy se dravci shluknout do mist, kde je potrava ve vetsim poctu. Nebudu presne propalovat, ale ti co chodi treba na Zermanice toto mohou zazit kazdou zimu - a je to sakra podivana...;-) Ja vcera byl s kolegou ( ne na zerkacha) a na mojem prutu - samozrejme Catana ;-) skoncilo 6 kousku, co se podivalo z vody( a ano , 1 sla se mnou domu!) Nebudu psat podrobnosti, ale je treba hledat a zkouset. A ten kdo chodi v lete na nocni vlacku tak vi, ze jsou mista, kde chytis jak stiku ( vice kusu) tak i candose ( vice kusu) jak " uderi" hodinka, mas " po srande" ;-)) ...