Diskuse k článku: Štiky na rybičku?

Diskuse k článku Štiky na rybičku?

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 15.12.2017

Njá 2 - Profil | Ne 17.12.2017 8:28:43

Přemas >> Já reagoval na nelíbí uxovi

    Njá 2 - Profil | Ne 17.12.2017 8:28:17

    Jak tak pročítám ty diskuze začínám mít pocit, že naše organizace je asi lepší než jinde a ne jen průměr. Na starost máme dva revíry do jednoho 17ha potok + rybník každý rok hodíme 3000 hrnečkový do potoka a tak 60ks cca 50cm a do rybníka 150-200 ks 40-50cm do druhého revíru 1,5ha rybník cca 15ks 55-65cm. (tam je míra 65 a max 1 denně a domů a spolu s kaprem, candátem a amurem max 25ks ročně)

    Opravdu se štika od malých organizací jinde nenasazuje?

      NPřemas - Profil | Ne 17.12.2017 8:27:14

      já 2 >> Maverick84 to napsal rozumně. Kdyby to takhle dělal každý, bylo by v té vodě o hodně víc dravých ryb. Přeci jenom uhynulé 40cm štičky s lankem v jícnu nejsou v našich vodách výjimkou.

        NValuček - Profil | Ne 17.12.2017 8:26:06

        RK >> chyba lávky - tady se neřeší nebohá zraněná štika, ale spíš to, že nejsou a není co chytat - většina rybářů není zrovna útlocitných :-) /teda kromě sebe samých/

          NRK - Profil | Ne 17.12.2017 7:59:23

          Je zajímavé, že se tu řeší nebohá zraněná štika, jinde se řeší nešetrné zacházení s rybou, kdy ošklivý rybář kopne cejnka zpátky do vody a ještě je u toho sprostý. Jinde mají rybáři chytající s method krmitkem ohromný strach o kapříky u kolegy chytajícího na prasáckou srkajdu na pevno atd.atd.
          Ale nikde ani zmínka o prošité rybičce. Jak jí asi je, když hodiny krouží pod splævkem s hákem v hřbetu.Nebo jak se pak trápí , když po nahozu ulitne z háčku bez tlamky.
          Tohle je každemu šumák?
          Asi, jak je vidėt jo. Tak si to užívejte hoši....

            Nvenybit - Profil | Ne 17.12.2017 7:20:17

            Je to tak Milane. Já už používám jen jednoháček . Ale jinak jde především o to, že štika je teritoriální ryba , takže jich nikde nenajdeme hejno . Rybářů je dnes mrak, svazům to nestačí pořád se snaží získávat nové ,což zrovna nemusím ale to je jedno. Vybavení vláčkařů je dnes takové , že štika nemá šanci. A to je celé. Při dnešním počtu rybářů nikdy nebude štik dost. Není to prostě možné. A spíš než lov na rybyčku, by bylo potřeba zakázat vláčet. Dnešní vláčka nedává dravcům šanci . 90% ulovených a odnesených dravců je na vláčku . Když vidím na labi v sezoně ty chataře jak každý soumrak vyráží na lodi a za hodinu se vrací se dvěma candáty. Deně nebo obden . To na rybyčku prostě nedáš. Vědí kam na ně, hodí tam párkrát gumu a za hodinu mají oba nachytáno. To se pak člověk nemůže divit,že dravci nejsou. Proti takovému predátoru nemůžou obstát. Stačí se podívat na Ebro . Je to deset patnáct let co se tam začalo jezdit a dnes už je to vybrakované. A to je podstatně větší voda než tu máme.

              Notoš - Profil | Ne 17.12.2017 6:32:59

              Dovolím si taky napsat ,,něco málo"...Článek pěkně napsaný. Názory čtenářů zajímavé...
              Nej nástrahou při lovu štik je samozřejmě živá rybka. Když napíchnu rybku, tak ji vlastně zraním a žádná umělá nástraha a ani kouzelné ruce nedokážou prezentovat štice lépe umírající rybičku...O zranění štiček, které polknou menší nástražní rybičku (např. zásek až po dokouření cigára)tady psát nebudu. Chtěl jsem jen říct, že i při vláčce se může štikám ublížit...A jak? Je to většinou při nesprávném zdolávání, kdy např. jig.háček se dostane za žaberní oblouk...Při netaktním a nekorektním zdolávání si štika poraní tuto choulostivou část těla...Jednou z příčin je i používání pletených šňůr, které netlumí výpady štiky během zdolávání. Jistou mírou se na tom podílí i tvrdost (gramáž) prutů, který použijeme při lovu. V těchto případech by se měl vždy použít na podebrání štiky podběrák!
              I z tohoto důvodu jsem letos odchytal konec sezóny na vlasce a těch poraněných štiček bylo opravdu méně než když jsem použil pletenku. Štiky a jejich lov mám totiž rád.
              A ještě jedna malá technická...Štika je neuvěřitelně odolná ryba, která snese toho hodně, ale zas až tak hodně jako člověk ne...

                Nhydrolog - Profil | Ne 17.12.2017 1:34:49

                Zdravím, též přispějí nějakým moudrem.
                Myslím si že ryby už vlastně prohráli.. Zejména stika
                Z rybariny se stal byznys jako ze všeho kolem nás, v dnešní době kde je dostupné špičkové vybavení a informace ryby vlastně nemají šanci. + reklama od rybářských guru a různých testerů (prepichovacu) a česká mentalita k tomu = dnešní stav.

                Já zastávám názor že pokud by si měl každý rybář ponechat jednu stiku tak těch stik není tolik jako rybářů. řeší se tu také problematika a především nedostatek stici populace na svazovych vodách, podle mě není podstatné jestli Rybka nebo privlac stejně to nikdy nikdo nevyřeší. Velký podíl na absenci esox lucius mají především rybářské organizace které mají většinou ve vedení lidí důchodového věku kteří nechtějí měnit co léta fungovalo, dále mi přijde velký problém v dozoru nad výkonem rybářského práva ale to je už jiná kapitola. Je jiná doba než byla před rokem, dvěma, deseti také by bylo na místě inovovat rybářský rád.
                Nic méně vše je nejspíš zbytečné pokud se nezmění chápání jednotlivce

                  Njá 2 - Profil | So 16.12.2017 23:54:35

                  Horda >> Hlavně bez protihrotu... to by byla dole dřív než jí nahodíš

                    Njá 2 - Profil | So 16.12.2017 23:51:52

                    Maverick84 >> Kaprař?

                      Nu x a - Profil | So 16.12.2017 22:38:28

                      škoda že ve svazu sedí idiocie a hájí a vysazuje a hájí rybu která je odporná,slizká a je jí nejvíce...přitom štika,okoun,lín a i ta blbá plotice o proti kapř asi tak 100x krásnější...

                        NMaverick84 - Profil | So 16.12.2017 21:42:30

                        Štiky chytám hlavně v listopadu a v prosinci. Většinou jdu na rybičku s káčou. Používám jednoháček a většinou to má štika na krajíčku, takže se dobře pouští. Myslím si, že by měl být dán nějaký strop, pro roční počet ponechaných dravců, přeci jen je třeba, aby ve vodě zůstali nějací dravci. Myslím si, že 5-7 ponechaných dravců je dostačující,

                          Nmurmur3 - Profil | So 16.12.2017 20:56:50

                          Štika a candát celoroční hájení. A hotovo. Za 5let by se vidělo.

                            NMrKos - Profil | So 16.12.2017 20:39:30

                            Přemas >> máš pravdu, u nás takové oblasti nejsou a třeba některé přehrady, které byly vyhlášené okounem, už taky vyhlášené nejsou ...

                              Nmilanpindryc - Profil | So 16.12.2017 20:39:29

                              milanpindryc >>jeste jedna vec by dravcum prospela zakaz lovu uz od 1.12. V prosinci se na rekach trapi zimujici sumici a na prehradach tahaj candatci z 15m hloubek coz jim asi moc sanci na preziti nedava.

                                NMrKos - Profil | So 16.12.2017 20:38:11

                                milanpindryc >> kapry ať si berou, je jich dost pro všechny a vysazuje se jich dvojnásobek proti zarybňovacím plánům... samosebou na úkor ostatních druhů a pak se jen řekne, že ostatní druhy nejsou k sehnání , a je to

                                u těch dravců je to bída pramenící z mnoha faktorů, avšak musíme si dokázat přiznat, že svaz se na té bídě nemalou měrou podílí a prohlubuje tento stav

                                těch 5 kusů za rok počítám i s okounem

                                  NPřemas - Profil | So 16.12.2017 20:36:39

                                  MrKos >> To záleží na oblastí. Kolem větších revírů najdeš skupiny rybářů, kteří budou mít povolenky se stovkami okounů, desítkami štik a pod.

                                    NPřemas - Profil | So 16.12.2017 20:35:30

                                    Jura L. >> Vysazování by mělo smysl v momentě nějaké ochrany vysazených ryb. Takhle to zatím funguje tak, že se nasadí a za týden už tam není nic. Znám pár revírů, kde se štika rozmnožuje. Dokonce i odkalovací jedovaté jezera, kam lidé na ryby nechodí. Bývají doslova šťičím rájem. Ono rozmnožit se prakticky štiky dokážou na každé vodě, ale v základu tam musí nějaké být.

                                      Nmilanpindryc - Profil | So 16.12.2017 20:34:38

                                      MrKos >> no ja sem myslel 10 ryb celkove ale 5 dravcu zni lip kapru je vsude dost.

                                        NMrKos - Profil | So 16.12.2017 20:30:44

                                        milanpindryc >> souhlas, jen s tím rozdílem, že bych na povolenku dal limit maximálně 5 dravců na rok...
                                        buďme realisti, těch 10 dravců/rok by skoro nikoho neomezilo, takových rybářů bude mizivé %