Za škody po vlcích a vydrách hradecký kraj vyplatil 261.000 Kč

50 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NRožnovák - Profil | Út 14.11.2017 22:59:11

Honza7 >> Každý chovatel ovcí má svůj život a své osobité podmínky chcešli problémy, někoho ty ovce drží nad vodou tak se opravdu nemůžeš divit, když jsou reakce na útoky bouřlivější. Všichni chovatelé nedělají hned opatření když uslyší že 30 km od nich padly nějaké ovce.
Jestlíš víš o nějakých takových konkrétních případech, kdy majitel ovcí prokazatelně věděl repektive viděl že ovce mu napadli psi a sváděl to na vlky, musíš mít velmi dobré zdroje. Já bych byl zdrženlivější. Podle mého chovatel ovcí najde potrhané ovce, pokud nespí s ovcema a nevzbudí ho štěkot v ohradách, tak není schopen rozlišit co mu ovce potrhalo. Když se v oblasti nějací vlci vyskytují či někdy vyskytli a našel už pouze zabité ovce proč by si nezažádal. Škodu nahlásí a pověřený a řádně vědecky erudovaný pracovník je od toho, aby posoudil jestli se skutečně jednalo o vlky či nikoliv a popravdě i očekávájí že jim každý útok , který by mohl být považován za vlčí bude hlášen, jsou to pro ně cenná data. Např. kousek od nás byly napadeny ovce a někteří lidi s tím šli nejdřív na policii, protože si mysleli že šlo o psy až potom se zjistilo že šlo o vlky.
Jinak já to vidím tak že chovatelé nemají v plánu nic vybíjet chtějí jen trošku pochopení při jednání když jsou ještě v šoku nad ztrátou svých zvířat a odpovídající náhradu. A na druhou stranu chovatel uklidněn vlídným slovem a odpovídající náhradou bude možná ochotnější k následné spolupráci a nalezení nejvhodnějšího způsobu ochrany ovcí pro konkrétní podmínky chovu. Každý má to své, ale při řešení problémů by se měli pokusit vžít do toho druhého a jeho pohledu na věc.
,

    NGrasel - Profil | Út 14.11.2017 2:40:21

    sliver >> Jj, máš pravdu... Kdo neviděl nepochopí... Bohužel pro všechny je ten pes to poslední co by takový jouda chtějicí si pohladit ovečku na pastvině viděl...

      NKáceč - Profil | Po 13.11.2017 21:49:48

      drvoštěp >> stavbu oplocenek nařizuje zákon.

        Nsliver - Profil | Po 13.11.2017 21:45:02

        Grasel >> je to problém, ty ho máš, tak to musíš vědět. Jeden je málo a tři, čtyři už je slušná smečka. Pokud tito psi hlídají stádo, nejsou krmeni, probudí se v nich instinkty, které jsou v našich končinách nebezpecne. Cyklisti sou blbi, houbaři sou blbi, turisti sou blbi, nikdo z nich nechápe, co je kavkazan hlidajici stádo ovcí, oni si je přece jenom chcou pohladit. To si raci ty ovce nechám sežrat vlkama.

          NHonza7 - Profil | Po 13.11.2017 21:38:00

          kritik >> Souhlasím s tebou. To co jsem uvedl by spíš patřilo k nedotčené přírodě někde ve Švédsku, či Norsku. Ani v těchto uvedených zemích nedošlo k přemnožení a to tam mají daleko lepší podmínky.

            Ndrvoštěp - Profil | Po 13.11.2017 21:34:21

            Honza7 >> A to jsem se nerozepsal. Díky že jsi pochopil tok mých myšlenek.

              NHonza7 - Profil | Po 13.11.2017 21:31:50

              drvoštěp >> Myslím si že jsi uhodil hřebíček na hlavičku. Zájem vlastníka v našem státě nade vše. Pěstitelé sadů a lesních školek budou chtít chránit svoje porosty a je snaha vše oplotit,
              Myslivci mají zájem aby bylo zvěře co nejvíce - finance za vyplácení trofejí v tom taky hrají svojí roli. Zemědělci by taky nejraději ohradily pole, aby omezili ztráty na úrodě, které způsobí zvěř, Na své plodiny lijou mraky postřiků aby ochránili úrodu před hmyzem, ale spousta těchto postřiků se dostane s deštěm do našich vodních toků, kde neblaze působí nejen na ryby, obojživelníky, ale i na vývojové stadia hmyzu.
              Ve své podstatě si každý vlastník, nájemce dělá co chce bez ohledu na to jaký to má dopad na okolí. Zkrátka prachy nade vše. V mnoha případech je vhodné do svého byznysu zapojit i media a svůj zájem se snažit vnutit v zájem veřejnosti.

                Nkritik - Profil | Po 13.11.2017 21:10:47

                Honza7 >> Vlci se u nás nikdy nepřemnoží tak, aby se nějaké smečky překrývaly..... Černý nezákonný odstřel a otrávené nástrahy se o to postarají. Bude to podobně jako s rysem, je tu roky, je zákonem chráněný, potravy má dostatek a také se ještě kupodivu nepřemnožil :-)

                  Ndrvoštěp - Profil | Po 13.11.2017 21:02:34

                  F16 >> U nás v horách je další průser, teda nejenom podle mě. Všude oplocenky. A zvěř je v prdeli. Jedno združení má XY hektarů a teď má v těch hektarech 70% oplocenek jelikož je to velký busines. A škody platí stejný jako před záborem. Zvěře je minimum jelikož musí migrovat.A teď z čeho mají platit škody ?

                    NHonza7 - Profil | Po 13.11.2017 21:01:56

                    F16 >> Za našeho mládí kormoši byli pouze na velmi málo lokalitách na jihu našeho společného státu ve velmi malém množství. Vydra se občas vyskytla i na severu, ale rozhodně to neměla lehké, díky kvalitě vody našich toků.
                    Vlci se budou množit pokud bude dostatek zvěře - a té je v současné době víc než dost. Pokud se stav zvěře dostane do ideální situace a nebo bude podstav, tak smečka vlků k tomu aby se uživila zabere větší teritorium a pokud se překryje s jinou smečkou, tak nutně dojde k boji. Seberegulace je u vrcholových predátorů častá a zafunguje během několika málo roků.
                    To u jiných živočichů moc nefunguje a občas si příroda vypomůže jinak - forma virových epidemií a nebo bakteriologických pak dokáže zregulovat přemnožené druhy.

                      NF16 - Profil | Po 13.11.2017 20:47:09

                      Honza7 >> vyder, tady bylo taky jen pár a za našeho mládí si nepamatuji, že bych viděl kormorána.Medvěd??? dnes je s ním na Slovensku problém.Vlci se taky rozmnoží...Problém je v nás lidech.Vždy vše moc chceme...Jo, a ještě si myslíme, že jsme to vymysleli nejlépe...

                        NHonza7 - Profil | Po 13.11.2017 20:40:24

                        F16 >> Jěště k těm migrantům ze severu - tedy losům, to tady dáváš pěkný příklad pro ty co přicházejí z východu.

                          NHonza7 - Profil | Po 13.11.2017 20:37:28

                          F16 >> Vždy se nemusíme shodnout v názorech, ale respektovat se to je jiná. To si myslím, že funguje.
                          No a v tom vnímáním co můžu a nemusím je to asi tak ve velmi jednoduchém pohledu - těch vlků na celou naši republiku není ani 20 kusů a podívej se kolik je vyder a kolik je kormoránů ?
                          Musím znovu opakovat proč si myslíš že je ta škoda na ovcích významnější, než na lesních porostech a nebo ztráty na úrodě u zemědělců? Určitě v množství prolité krve zvítězí ovce, ale z finančního pohledu tratí mnohonásobně víc lesníci a zemědělci.

                            NF16 - Profil | Po 13.11.2017 20:25:22

                            Honza7 >> Honzo známe se od asi 14let a něco jsme spolu prožili.Ale souhlasit s tebou nemohu.Kdo má černobíle vidění, když ty máš rád jen ty vlčiska :-))¨Vydry nesnášíš, kormorány nesnášíš.Chápu, já to beru jak to jde a taky nejsem šťasten, ale taky rozumím těm lidem, co chovají ovce, skot atd....Černobílé vidění je dle mě to, že vidíš jen to, co se ti líbí a nechápeš ostatní, kteří mají argumenty.Teď se u nás na Moravě ukázali dva Losi.Paráda, můžeme jásat.Vylidníme Moravu, a ať si tu žijí.Jo jsem pro.Ale nejde to, chápeš???Teritorium fakt chybí...

                              Ndrvoštěp - Profil | Po 13.11.2017 20:14:19

                              Káceč >> Soused od plotu během roka 2x. Jedno srnčí, jedno prase.

                                NKáceč - Profil | Po 13.11.2017 20:12:34

                                drvoštěp >> na vině je vždycky řidič, jel moc rychle a tak :-)

                                  NKáceč - Profil | Po 13.11.2017 20:11:24

                                  drvoštěp >> sraženou zvěř vozím jako k veterináři :-)

                                    Ndrvoštěp - Profil | Po 13.11.2017 20:10:36

                                    Káceč >>Snad se srážkou se zveří by mělo být pojištěno každý MS ?

                                      NHonza7 - Profil | Po 13.11.2017 20:09:29

                                      F16 >> Ono tě ta sranda přejde až milovníci beránků se zároveň stanou milovníky býložravých ryb a začnou prosazovat likvidaci dravců na našich tocích a nádrží. To pak můžeš pouze utírat prach na svých prutech co máš na sumce a štiky.

                                        Ndrvoštěp - Profil | Po 13.11.2017 20:07:56

                                        Káceč >> Pokud vezmeš tak jsi se stal pytlákem. Já mám nepsanou dohodu co najdu u nás tak je moje. Jenom obvolám hospodáře abych byl krytej. Pokud najdou oni tak volají a přivezou mi pro psy. Krásná symbioza ;)))

                                          NKáceč - Profil | Po 13.11.2017 20:03:40

                                          drvoštěp >> pokud jí srazím tak, že autu se nic nestane a zvěř bude jedlá, není o čem :-) Jinak volám policajty a je mi fak prdel, kdo a kam tu zvěř odveze.

                                            Ndrvoštěp - Profil | Po 13.11.2017 20:02:57

                                            F16 >> ;))

                                              NHonza7 - Profil | Po 13.11.2017 20:01:58

                                              Rožnovák >> Ahoj, vůbec nepopírám prospěšnost ovcí a koz na našich lukách. Jenom si myslím, že i ti chovatelé, kteří chovají pár kusů hospodářských zvířat by měli dodržovat určité pravidla a mezi ně patří i místo kde se mohou ovce ukrýt před nepřízni počasí, které by taky mohlo sloužit k bezpečnému nocování. U nás je často zvykem mít maximální zisk, bez ohledu zda-li něco zničíme a nebo kvůli tomu vybijeme určité druhy zvířat.
                                              Nikdo tady u nás nemůže počítat se souvislou populací vlků na našem území - to snad chápe každý kdo má aspoň trošičku kladný vztah k přírodě.
                                              Vlk je velmi inteligentní zvíře a lidem se velmi vyhýbá, tak těžko se dá očekávat, že by smečka měla doupě v Praze na Václaváku, další by vyvedla mladé v Praze u Petřínské rozhledny a nebo v Ostravě u Černé louky.
                                              Na druhou stranu už tady bylo taky dost případů, kdy smečka zdivočelých psů zadávila ovce a vlk byl jedinou cestou jak dostat peníze za vzniklou škodu - za škody způsobené psem na hospodářských zvířatech by poškozený nedostal od pojišťovny ani korunu.

                                                NF16 - Profil | Po 13.11.2017 19:48:13

                                                drvoštěp >> jo, taky by jsme tady mohli chtít mamuty a šavlozubého tygra.Byl bych rád, ale prostě to nejde....

                                                  Ndrvoštěp - Profil | Po 13.11.2017 19:47:52

                                                  Grasel >>Ekozmrd by potřeboval vrátit rychle na zem ! Měsíc v dolech, měsíc v kamenolomu a týden u mě ;)))

                                                    Ndrvoštěp - Profil | Po 13.11.2017 19:45:44

                                                    Káceč >> Pokud srazíš zvěř autem, tak co bude první že nájemce honitby bude tvrdit že není jeho ale státu a že jenom přešla přes jejich honitbu. Pokud bude ještě zvěřina použitelná tak si ji rychle odvezou. Pokud bude na sračky tak ji tajně hodí na újeď aby neplatili kafilerku...

                                                      Ndrvoštěp - Profil | Po 13.11.2017 19:41:51

                                                      F16 >> A hlavně měla zvěř větší teritorium. To si musí zastánci uvědomit.

                                                        NGašpi - Profil | Po 13.11.2017 19:28:30

                                                        F16 >> 👍👍👍..........😈

                                                          NGrasel - Profil | Po 13.11.2017 19:22:36

                                                          Rožnovák >> Není problém si pořídit kavkazáka nebo středoasijce, který si s tím vlkem celkem hravě poradí, ale už vidím v barvách jak se po mě vozí nějakej ekozmrd, že moje krvelačná bestie roztrhala chudáka vlka...

                                                            NF16 - Profil | Po 13.11.2017 19:15:59 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                            sedlákům nevadí kormoráni, vydry, norci, volavky nebo čáp černý, rybářům zase nevadí vlci, medvědi atd.Až si chovatelé ryb prohodí řemeslo s chovateli ovcí, koz, skotu nebo třeba drůbeže, budou názory opačné.Neobjektivní názory jsou od lidí, kteří nikdy nic nechovali a chtějí za každou cenu mít tady prvobytně pospolnou společnost :-)))Ti by do toho mluvit neměli.Jsou to názory od stolu bez logiky, protože, když tady ta zvířata žila, bylo vše úplně jinak...Měli své predátory a nemnožili se jak dnešní někteří naši spoluobčané.....

                                                              NKáceč - Profil | Po 13.11.2017 18:55:33

                                                              kritik >> pokud maj myslivci honitbu v pronájmu, tak jim ani nic jinýho nezbejvá.

                                                                NKáceč - Profil | Po 13.11.2017 18:54:35

                                                                Rožnovák >> já fakt někde četl, Blesk to nebyl, nebo snad slyšel v autě v rádiu nějakej rozhovor o myslivosti, že volně žijící zvěř je majetkem státu a myslivci si za péči o ní můžou nějakou střelit.

                                                                  NRožnovák - Profil | Po 13.11.2017 0:04:13

                                                                  Káceč >> Pokud nebyla novela zákona o myslivosti, o čem nevím tak mám za to že zvěř je ničí dokud ji někdo neusmrtí (neuloví)

                                                                    NRožnovák - Profil | Ne 12.11.2017 23:58:15

                                                                    Honza7 >> jo v tom máš pravdu, ale člověk tvor zapomětlivý a lidé si na vlka ještě nezvykli. Někteří ty ovce ale opravdu nemají ty kde zavřít chovají je jen sezoně na maso pro rodinu a něco málo prodají. Navíc dotace byla vyhlášena 1.11.2017 do teď byly konzultace, semináře, zapůjčovaní ohradníků a náhrady. Peníze jsou pěkná věc ale nevrátí již práci, čas režii vloženou do těch zvířat a následně to samé musíš vložit do nových kusů s tím náhrada jaksi nepočítá, tak by se mělo v těch náhradách přitlačit na pilu, aby se to trochu zhodnotilo. Vždyť ti ovečkáři aspoň u nás, dělají prospěšnou práci, kdyby jich nebylo kolik by už zmizelo vstavačových lokalit nebo by se musely vypisovat drahé dotační programy na jejich kosení. Jinak já proti vlkům nic nemám , kdysi jsem je i sčítal, jen nabízím pohled z druhé strany. Je zajímavé je tu vidět ale myslet si že vytvoří nějakou velkou souvislou populaci napříč celou republikou a budou v naší industriální krajině s našíi koezistovat je nereálné. Šanci mají v pohraničí, v Beskydech se drží už dlouho někteří místní chovatelé ovcí už si na ně zvykli, někteří ne. Tam kde se vlk ještě neobjevil a nejednou tam zadáví pár ovcí tak je samozřejmě neměl důvod nikdo zavírat, či jinak chránit, kolikrát si lidi myslí že to byl toulavý pes, ostatně některé se ani nehlásí. Až když jsou útoky potvrzené a častější tak se někteří zařídí.

                                                                      Nkritik - Profil | Ne 12.11.2017 23:42:25

                                                                      Káceč >> Zajímavý. Asi jinej kraj jinej mrav, u nás sbírají kameny na poli a natírají na pasekách stromky proti okusu. A nikoho do zandele nepošlou. Ani omylem.

                                                                        NKáceč - Profil | Ne 12.11.2017 23:36:48

                                                                        Rožnovák >> pleteš si zvěř a ryby :-) Dřív myslivci sbírali na polích kameny. Zkus jim to říct dneska a hned si v prdel poslán.

                                                                          NRožnovák - Profil | Ne 12.11.2017 23:26:35

                                                                          Káceč >> to štve asi každého, ten kdo má a nemá šanci na nějakou dohodu zaplatí, někteří chodí dělat na pole nebo to kompenzují naturáliemi (zvěřinou). Volně se pohybující zvěř není majetkem státu je ničí, zní to divně ale je to tak, až po ulovení se stává něčím majetkem.
                                                                          Ony se ty škody taky nehradí všude je to celkem jasně definované..

                                                                            NHonza7 - Profil | Ne 12.11.2017 23:07:43

                                                                            Rožnovák >> Myslím si že kolega ti za mě velmi rychle odpověděl. Jinak pro chovatele, kteří mají velmi málo hospodářských zvířat zas není takový problém tato zvířat uzavřít na noc a ne je nocovat venku.

                                                                              NKáceč - Profil | Ne 12.11.2017 23:01:12

                                                                              Rožnovák >> myslivci se k placení škod nehrnou z jednoho prostýho důvodu. Zvěř je národní bohatství, tudíž "majetkem" státu, potažmo všech občanů. Tak ať to zaplatí daňovej poplatník. Jenže daňovej poplatník už toho sponzoruje tolik, že na škody spáchané zvěří prostě nezbývá.
                                                                              Mě nesere to, že srnčí nebo sikáči žerou v zimě seno s koňma nebo s krávama. Mě serou ty věčně rozrytý louky od prasat.

                                                                                NRožnovák - Profil | Ne 12.11.2017 22:53:32

                                                                                Káceč >> jo to je fakt, druhou stránkou věci je jestli ji na 10 ovcí dostaneš dotaci na zabezpečení . Co se týká kompenzace škod je to na myslivcích. A záleží na rozsahu škod a jak se dohodnou z postiženým. Spíš jsem se ššpatně vyjádřil ke škodám dochází se železnou pravidelností ,kompenzace je sice na myslivcích, ale záleží na okolnestech.

                                                                                  NKáceč - Profil | Ne 12.11.2017 22:20:05

                                                                                  Rožnovák >> myslivci kompenzujou leda tak hovno. Kdyby ano, už dávno není ani jedno sdružení, všichni by zkrachovali. A o současné pseudomyslivosti je zbytečný hovořit, ztráta času.

                                                                                    NRožnovák - Profil | Ne 12.11.2017 22:04:06

                                                                                    Honza7 >> kdo by ji kompenzoval myslivci. A celkem se železnou pravidelností, ono se není čemu divit když v poškozeném lesním porostu jsou povětšinu monokultury bez melioračních dřevin a na poli souvislé plochy jedné plodiny, kde nejsou žádné remízky. Ta parta nadšenců mnohdy před důchodem má co dělat aby splnila plán lovu natož aby ochránila porosty a úrodu před zvěří, potom se nediv, že jak lesníci tak zemědělci mají už v účtu kolonku předpokládané škody zvěří. Přikrmováním se vše taky nezachrání zvěř si prostě ráda loupne kůru, nebo ukousne terminál ze sazenice. Tak to prostě škody na plodinách či porostech poškozeného opravdu nešokují tolik, jako když někdo kdo má na zahradě 5 ovcí je najde ráno na maděru a v životě se mu to nestalo, potom se dovíš že mmáš nárok na náhradu, přijede pověřený pracovník a první začne o uzabezpečení, tak je jasné že trošku narazí. Máš pravdu nic není čenobílé :-)
                                                                                    Ps- jinak za posledních 5 let se průměrně odloví asi 170 000 ks černé zvěře při počtu cca 70 000 členů čmmj to vychází cca 2.5 prasete na jednoho za rok, takže podle mě se neflákaj, protože někteří s registrovaných členů čmmj už ani nejsou aktivní lovci, take to odmaká daleko míň lidí. A to musí ještě udělat vše ostatní bve spolku. Však až až půjde lidová myslivost do kopru a nastoupí jen komerční lovci obrtrofejí to si potom všichni užijem.

                                                                                      NHonza7 - Profil | Ne 12.11.2017 21:05:19

                                                                                      Rožnovák >> Pár kusů opravdu biodiverzitu opravdu nespasí na druhou stranu ale i těch pár kusů v dané lokalitě udrží zvěř, která je jich potravou v kondici a minimalizuje možnosti předávat geny slabých jedinců, případně zamezují šíření nemocí.
                                                                                      Musím, ale znovu opakovat kdo kompenzuje škody na lesních porostech a nebo úrodě zemědělců???
                                                                                      Tyto uvedené škody lidé vnímají jako samozřejmost, ale škodu na ovcích vnímají, že to způsobila krvelačná bestie. V životě není nic černobílé.

                                                                                        NRožnovák - Profil | Ne 12.11.2017 20:47:37

                                                                                        Honza7 >> Mnoho lidí nejen na valachách chová ovce po pár kusech, kde by se jim pořízení drahého pasteveckéhom psa, který má rozměry stodoly a z kterým se musí naučit taky nějak zacházet a jehož údržba něco stojí asi příliš nevyplatilo, tak je pochopitelné že se do toho nehrnou. A vlk si nevybírá napadá i mal stádečka o pár kusech. Těch pár vlků co běhá v současnosti po našich hvozdech naši biodiverzitu a rovnováhu nespasí, kličem sížení stavu přemnožení některých druhů zvěře je úprava životního prostoru, např. prasata populačně expandují s lánů krmné kukuřice. Všechno hodit na myslivce je jednoduché, ale já bych to tak jednoznačně neviděl, ti se drží svých plánů lovu a chovu a normovaných stavů a v některých honitách ani normované stavy černé zvěře ani nejsou dány protože jejich stavy tam dříve byly nebyly v takové výši , aby jich bylo zapotřebí. V posledních letech prostě nebyli dostatečně řízeni a motivováni MZE aby se s touto situací něco dělalo. MZE koná tuším poslední dvě léta. Jedním z kroků byla úprava doby a způsobu lovu platná od 1.1 2016, ale i tam jsou omezení, takže úplné uvolnění podmínek to rozhodně není, takže i když je teď vypláceno zástřelné, musí se postupovat dle zákoných podmínek dle jednotlivých honiteb. Navíc většina myslivců jsou dobrovolníci a jejich řady nejsou nekonečné a věkový průměr taky neni nejnižší.

                                                                                          NHonza7 - Profil | Ne 12.11.2017 13:45:07

                                                                                          Luboš22 >> Trofejní kusy dokázaly oblbnout nejeden zájmový obor, ani myslivci se tomu nevyhnuli. Dlouhodobé ochranářské předpisy nejen černé zvěře jsou nádhernou ukázkou. Počty kusů to ukazují. Tyto problémy v drtivé většině u vrcholových predátorů nejsou, chybí -li potrava vrhy mláďat jsou výrazně menší a nebo nejsou vůbec. Počty vrcholových predátorů si příroda sama reguluje a to ve velmi krátkém časovém úseku.
                                                                                          Snaha myslivců o regulaci prasat za poslední roky do této chvíle výrazné výsledky moc nepřinesla.
                                                                                          Tam kde vlci jsou většina lesní zvěře nemá klid a ta není schopna napáchat tolik škody. Slabí jedinci mají pak minimum šancí na přežití,nemají se šanci množit, vlk se o ně postará. To vede taky k silné a zdravé populaci daného druhu.

                                                                                            NLuboš22 - Profil | Ne 12.11.2017 13:21:11

                                                                                            Honza7 >> No jo, jenomže diivočáci ve Zlínském kraji..... Ale oni se musí přebrat i myslivci. Tady máš týpký, co střílí divočáky každý víkend, ale i takové, co mají plnou hubu žvástů a nic. Oni ti poví, kdo pytlačí, kdo si toho nehledí, koho ideálně vyhodit z členství a kdo nechodí krmit atd....atd...atd..Ale že takový jedinec střelí jednoho nebohého srnečka za rok a prostřelí ožralý střechu posedu, je v pohodě. Já mám takového borca v rodině.. Bohužel takový odborník se tak chová aj v zaměstnání a ono pak aj tak vypadá..
                                                                                            Já tom volovi seženu kukuřicu a on jenom zakrmuje, plní buben a prasata furt jenom přelétávajů, jak jsem slyšel. Ale to je chujovina. Prostě jenom kecá blbosti a nesedí tam. Ti co si toho hledí, tak ty kusy mají.

                                                                                              NHonza7 - Profil | Ne 12.11.2017 11:18:17 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                              Je vidět, že černobílé vidění má stále dost svých zastánců. Pohádka o Karkulce je u mnohých silně zakořeněna v mysli.
                                                                                              Je jistě škoda, že hospodářská zvířata přišla na zmar, protože vlk je nerozlišuje od těch divokých. Problém bude v trochu jiné rovině a to je honba za ziskem za každou cenu a možností využívat media, která velmi ráda přinášejí katastrofické zprávy, než hledání příčiny a cesty nápravy. Nikdo neřeší stížnosti lesníků a zemědělců o vzniklých škodách napáchaných zvěří na lesních porostech a úrodě zemědělců. Tohle není co by přitáhlo občany, ale finanční škody jsou o dost větší, než uvedený počet zardoušených hospodářských zvířat vlky. Kauza černé zvěře ve Zlíně a přilehlém okolí by mnohým měla otevřít oči, ale kdo nechce vidět, zkrátka nevidí.
                                                                                              Mnozí chovatelé hospodářských zvířat mají možnost si pořídit pastevecké psy, kteří dokážou tato stáda spolehlivě ohlídat. Jistě, vyplatí se to pouze od určitého počtu chovaných kusů a je to starost na víc. V každém případě je to cesta bez zásahu do přírody a udržení velmi křehké rovnováhy s možností udržení druhové rozmanitosti naší původní fauny.
                                                                                              Bojím se, že pokud budou přibývat lidé, kteří budou mít černobílý pohled na vidění světa, že se jednou objeví pár jedinců, kteří budou stát za výzvou likvidací dravců v našich vodách, protože o to víc bude plavat býložravých ryb.

                                                                                                NLuboš22 - Profil | Ne 12.11.2017 10:28:13

                                                                                                venybit >> Pochopil jsem, že s těma stovkama ovcí, to myslíš ironicky :)))).. Ti kokoti co to chrání, to tady pochovají uplně. Tady u nás na Valašsku se nám vysmáli úplně. Tu práci a starosti, co s tím máš, už neřeší nikdo. Ono se stačí podívat, jací zmetci to mnohdy řeší a rozrývají.

                                                                                                  Nvenybit - Profil | Ne 12.11.2017 6:55:58

                                                                                                  Těch vlků už je tu hafo. Daří se jim dobře. Stačí jim , jen když je lidé nechají na pokoji. Těch pár set ovcí ,to není velká cena.