Otevřený dopis zástupcům ČRS a MRS | MRK.cz

Otevřený dopis zástupcům ČRS a MRS

Autor diskuse: Pavliz - Profil , 5.11.2017

NFishky - Profil | Út 7.11.2017 14:32:19

kakr >> kam tím míříš? Nejsem za návrat krajských národních výborů :))) Na druhou stranu se všeobecným zákazem lovu bych neměl nejmenší problém - drtivá většina ryb se v tomto období tře a stav by byl prospěšný celkové regeneraci rybí obsádky.

    Nkubas. - Profil | Út 7.11.2017 14:29:45

    Mrknato >> Za mě určitě... Vzhledem k ceně by od toho pseudo CaR rychle upustili si myslím :-)... Zase by to mělo pozitivní dopad na vody, kdyby se pár těch přerostlých kapř i z plivátek, kde se populisticky a nesmyslně zavedla K70 převezlo na soukromáky a všichni by byli spokojeni.

      NMrknato - Profil | Út 7.11.2017 14:24:17

      kubas. >> Já bych těm WaM tu 24hodinovku CaR povolil, ale uvažoval jsem o 40.000,-Kč za takovou povolenku, ale docházím k "tržní" ceně 100.000,-Kč za takovou roční povolenku (365x300,-Kč) a ještě by měli slevu. Koupilo by si jí tak asi 20-50 skutečnejch WaM a nikdo by už nemohl vykřikovat, že svaz sabotuje moderní evropské trendi.

      A pro vyvážení potřeb i ostatních by se zrušily všechny horní míry kapř a lovná míra by se vrátila na 35cm. Vysazovali by se opět kapř 0,75k kg a uspořené peníze za kapř a peníze ze spešl povolenek 100.000,-Kč, by šly do původních druhů ryb. Žádné spešl RS, ale klasika a všichni RS by byli motivováni k zadržení takové povolenky WaM prémií 5.000,-Kč za jakýkoliv přestupek.......

      To je dost vyvážený, ne?

        Nkakr - Profil | Út 7.11.2017 14:24:11

        Fishky >>
        Velmi hezky jsi napsal,jak je potřeba hospodařit s odkazem našich předků,tady jeden z nich máš, podpoříš jej??

          Nkubas. - Profil | Út 7.11.2017 14:20:05

          Fishky >> Nezbývá než ty slova zhmotnit vlastním úsilím a pílí v lepší zítřky ;-)... Jinak víceméně souhlasím, to jen pro pořádek.

            NFishky - Profil | Út 7.11.2017 14:15:29

            kakr >> MRK je hobby skupinou mladších, názorově flexibilních jedinců, kde se dá relativně smysluplně diskutovat, i když i zde je to občas těžké. Navzdory tomu to jde, což ne zcela platí o VČS, kde je množina lidí starší, názorově ustálených někde kolem Marie Terezie a hlavně mají zcela jiný účel - to není žádná hobby parta, ale z drtivé části igelitkový těžaři - bez urážky klucí. No a tihle lidé si to velmi hlídají a svaz je v tom navíc podporuje, dá jim párek a limošku zdarma za účast - dobře, nic proti tomu, svaz to takhle kočíruje, tak to tak má. Ale pak ať se nediví, že se to mladým nelíbí. Kdysi byl v BP limit tušim 40ks kapra na povolenku - už tohle bylo totálně mimo realitu, ale paradoxně zcela navzdory racionalitě to z BP zmizelo a limit tam již není - proč? No protože to nehrálo do karet. A určitě ten limit nezrušili VaM kapraři, co si budeme povídat. Zrušila ho ta samá parta, co ví kdy a kde se budou vysazovat ryby a hned po vysazení obsadí na týden břeh, zatímco drtivá většina pracujících je v práci a nemá ánung která bije. A nejde tu o závist, ale o princip - princip jak funguje svaz a jak hospodaří s odkazem našich předků. Přitom by bylo tak jednoduché, hospodařit smysluplněji - spravedlivěji k členské základně a také vlídněji k přírodě a nekydat všude jen kapra nebo duháka. Chápu, že se teď vytasíš s tím, že ve tvém svitavském akvárku jsou reofilky a Svitava je jako tvá voda a tu si střežíš a hlídáš jak oko v hlavě, což je chvalitebné, ale v celkovém kontextu k prdu. Je smutné, že z hospodařících svazů se stali de facto jen prodejci povolenek a výběrčí za brigády, nic ostatní většinou nikoho nezajímá, jen vybrat love a zdar. Kontrola nedostačující, postihy přestupků směšné, ochota něco měnit limitující k nule, lobovat na MZe či kdekoliv jinde za změny prospěšné stavu nula. Prostě pořád dokola to stejné, přitom vést svaz efektivně a smysluplně, tak aby vykukové nemohli podnikat - pořádat závody na jeho vodách a namastit si kapsy případně měnit vyhlášky všem 300tis členům... by bylo tak jednoduché, jen chtít a zamezit tomu, aby se hospodařilo neefektivně a peníze utíkali jinam než do kasy svazu. Jenže proto by svaz něco musel udělat a to by byl asi historicky precedens, bohužel...

              Nkubas. - Profil | Út 7.11.2017 14:14:35

              Knapík >> Možnost volby je vždy... Zatím ;-).

                Nkubas. - Profil | Út 7.11.2017 14:13:24

                1Mara >> Mně to nemusíš vykládat, já to znám od vody až moc dobře, nejsme ve při ;-)... Ryby jako takové v podstatě nikoho nezajímají, to je ten hlavní problém.

                  N1Mara - Profil | Út 7.11.2017 14:10:39

                  kubas. >> No jo, ale třeba jak píše Hraji a to má pravdu , je třeba tu rybu chránit a jak jí chceš chránit ? když by byl lov ve kteroukoliv dobu a hodinu ? Znám jen hrsku kaprařů, kde oni chytají jak je libo, ale je u vody skoro nevidíš, jsou zašitý a neslyšíš a není po nich bordel, kolik takových v republice je ? hrstka oproti dalším kaprařům, který jsou vidět, slyšel a bordel u vody jako svině, chlast a atd. prostě kempování a tomu bych já osobně zatnul tipec. Přál bych ti vidět ty stanové a karavanové městečka okolo Labe, je to hnus co se tam děje a to jsou tam v kuse i dva měsíce ! :-( A sumcaři to samé .......

                    NKnapík - Profil | Út 7.11.2017 14:06:03

                    kubas. >> každej si může vybrat, jestli bude chodit na ryby nebo do práce, rybařina je bezva volnočasová aktivita, ale že bych cítil potřebu věnovat se jí bez přestání, nonstop a den co den, to ani omylem.

                      Nkubas. - Profil | Út 7.11.2017 14:00:48

                      1Mara >> Nj, jenže to je omezení, že nemůžeš jít na ryby, kdy se ti zachce, přitom na to máš PRÁÁÁVO :-))). Je pěkný, jak každej zná svá práva, ale povinnosti už ho tolik neberou a vyústí to v to, že se nakonec udělá povinnost z toho jít k vodě, kdy se komu zachce :-).

                        N1Mara - Profil | Út 7.11.2017 13:58:56

                        hraji >> Tak samo sebou, ale ochranu už tak nějak mají že, třeba dobu hájení určitých druhů, ale jak jsem psal, tohle je jen divadlo kvůli kaprařům, normálnímu člověku stačí v zimě 2-5hodinová vycházka. jako věci že lidi jsou v práci neberu, každý pracuje a na ryby chodí až když má čas :-))

                          N1Mara - Profil | Út 7.11.2017 13:57:23

                          Džoncek >> Bys koukal, co je lupičů v lednu či únoru na Laby :-)

                            Nkakr - Profil | Út 7.11.2017 13:52:56

                            Pan Dytrych zřejmě na rozdíl od Kubíka nepochopil, že plošný lov 24hod je neprůchodný.
                            Pan Dytrych má dále rezervované lůžko na Húskové v Brně.

                              NDžoncek - Profil | Út 7.11.2017 13:48:56

                              1Mara >> jn, taky nějak neznám moc lidí, kteří by jezdili chytat v únoru, lednu na 24hod a hledali místo u přítoků, aby mohli přes ten led aspoň nahodit. Minulý rok byl led až do dubna, takže stejně nešlo chytat a chtěl bych někoho vidšt, kdo v -15 bude celý den sedět na kaprech, to mi hlava nějak nebere, ale věřím, že pár bláznů se najde, ale když si čtu tady pak komentáře jak všem vadí zima a že je zamrzlé, tak stejně 90% lidí bude raději v teple domova než nahřívat boilie, aby šlo píchnout jehlou na přívěs v mrazu....

                                Nhraji - Profil | Út 7.11.2017 13:45:54

                                1Mara >> nebylo by rozumné chránit ryby v době, kdy se rozmnožují? Víc chránit, než jen dobou hájení? To mi připadá logické, pokud chceme chránit a podporovat reofilní ryby. Od ledna do března se vytře akorát štika, ale to ty víš.

                                  Njá 2 - Profil | Út 7.11.2017 13:44:21

                                  Fishky >> Já na schůze chodím

                                    N1Mara - Profil | Út 7.11.2017 13:33:49

                                    FRANK71 >> Jako povolenka na 24 lov. , prý naházíme o 10ks. kuliček míň a máme to zpátky, tak už jen tohle o něm, říká, že to je jen typický kaprař kterému nejde o ryby, ale o lov kaprů a na jiné druhy ryb sere , napřed mluví o zimním spánku ryb a pak na celoplošný lov 24hod. jako s tímhle já nesouhlasím, ale jestli to svaz navrhne či určí, tak to budu respektovat. jde mě jen o to, co vlastně rybáři chtějí, on se baví o rybářích , ale přitom je to řeč o kaprařích !! jako ryba by v zimních měsících měla mít klid alespoň od ledna do března ! :-(((

                                      NExPr3v1t - Profil | Út 7.11.2017 13:04:02

                                      kakr >> tady se kecá mnohem líp, tady mě pošlou do prdele až po chvíli, na svazu a ani na žádné schůzi mě zatím nenechali ani doříct otázku, respektive označili mé prosté dotazy jako provokaci...tak ti nevim...