Chráněná vydra uvízla v pasti. Nastražili ji pravděpodobně rybáři

146 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Nondra.soucek - Profil | Ne 1.12.2013 14:49:11

Horda >> Máš ho zpátky...

    NHorda - Profil | Ne 1.12.2013 14:20:23

    koukám vyjádřil jsem tu svůj názor na přemnožení vydry a byl smazán, opravdu plodná diskuse, když jen něco tu smí zůstat

      Ntuzemak - Profil | Ne 1.12.2013 13:53:50

      Chosé 2 >> i milenky:D

        NChosé 2 - Profil | Ne 1.12.2013 13:52:44

        hadr kapr fakr boy >> Flying trout - 1.12.2013 13:46:00 >> Měl by jsi chvilku počkat, třeba je to samička a obtáhne ji nějaký potulný Vydrák, budou mladé, kožíšků bude více a tím větší radost manželky :-o))

          NChosé 2 - Profil | Ne 1.12.2013 13:48:59

          Poušťák >> Ještě s tím vystřelováním počkej Václave. Dal jsem si závazek udělat si letos výlet na běžkách podél Ploučnice, jen by to chtělo trochu sněhu, a když se zadaří, budu chytrej jak rádio Jerevan :-o))

            NFlying trout - Profil | Ne 1.12.2013 13:46:00

            včera jse byl u potoka, všude stopy od vydry, šupiny a v mělký proudný vodě, kde bylo spoutu malejch rybek ani šupina ... jo fakt jsem rád, že tam je ... ps: koupím kožich pro ženu :D

              Nretrívr - Profil | Ne 1.12.2013 13:41:49

              Chosé 2 >> Dobře napsané. Byl bych rád, kdyby to platilo.

                NPoušťák - Profil | Ne 1.12.2013 13:35:16

                Když tady čtu některý plky o škodlivosti vydry a jiných zvířat,tak by asi bylo nejlepší všechny zvířata vyhubit,nebo vystřelit někam do kosmu,aby nám neznechucovali náš lov a nechat jenom ryby pro blbce(rybáře)

                  NChosé 2 - Profil | Ne 1.12.2013 13:33:26

                  Pvl >> Věřím, že taťka se dožil úctyhodného věku, kdy všem pastím a nástrahám šikovně unikal :-))

                    NChosé 2 - Profil | Ne 1.12.2013 13:31:36

                    retrívr >>Ano kolego řečeno ve sportovní terminologii je to podobné jako boj příznivců fanoušků jedné či druhé strany, ale ten lepší se většinou pozná po skončení zápasu, který je mnohem kratší než epocha z přírody a v dalším mači jde vše napravit .

                      NPvl - Profil | Ne 1.12.2013 12:32:14

                      Vítek >> .." sranda musí bejt " Ale ne , mého .o§)

                        NVítek - Profil | Ne 1.12.2013 12:26:44

                        Michal >> sranda musí bejt, i kdyby fotra věšeli )))

                          NVítek - Profil | Ne 1.12.2013 12:15:34

                          Fishky >> ale toulá se, zvlášť staří samci - vydráci. táhnou nocí po svých stezkách, obskáčou všechny samice - vydřice co potkají a táhnou dál jako by se nechumelilo.

                            NGeorgino - Profil | Ne 1.12.2013 11:21:23

                            aleš vavřina >> Ty meleš děsný bláboly, ty rybožravej predátore.

                              Naleš vavřina - Profil | Pá 29.11.2013 20:04:55

                              marmyš >> Vždy něco jde ... olovo je nástrojem k nastolení pořádku a navíc je němé.

                                Nmarmyš - Profil | Pá 29.11.2013 19:54:22

                                právě je v tv,dva krkavci vyklovali třem ovcím oči,nedá se ale s němi nic dělat,jedná se o chráněný druh.

                                  Nretrívr - Profil | Pá 29.11.2013 19:15:05

                                  aleš vavřina >> Asi není co dodat.

                                    Naleš vavřina - Profil | Pá 29.11.2013 19:01:26

                                    Vydra se stala přemnoženou blbostí člověka, ale taky blbostí člověka byla skoro vyhubena. V současné době je ochrana rybožravých predátorů zcela bezprecedentní a ti, kdo tohoto katastrofálního a naši přírodu decimujícího stavu docílili nechtějí nést následky svého diletantského chování, natož aby hradili způsobené škody. Velmi smutné je to, že o problematice rybožravých predátorů rozhodují velmi často lidé bez větších praktických zkušeností a občas i bez zkušeností akademických. Pak je velmi těžko učinit rozhodnutí zohledňující jak požadavky všech zúčastněných, tak hlavně pro praxi nejefektivnější. Všechna správní řízení ale ještě komplikují mnohé nevládní ekoteroristické organizace jež mohou být plnohodnotnými účastníky správních řízení vedených ve věci rybožravých predátorů. Tito darmošlapové a darmožrouti pouze vydírají ostatní účastníky řízení pro dosažení svých soukromých mrzkých cílů (často i k získání úplatku). A v případě, že jde do tuhého, tak se tato chamraď schovává za fráze jako veřejný zájem, bohatost přírodního dědictví, atd... . Pokud se má problematika rybožravých predátorů někam konstruktivně pohnout, tak se jako první musí změnit správní řád a tak definitivně vyřadit tyto zelené ekoteroristické šmejdy z možnosti vše sabotovat. No možná by stačil nevratný poplatek minimálně např. 10 000,- Kč za účast v každém správním řízení.

                                      Nretrívr - Profil | Pá 29.11.2013 18:52:43

                                      marmyš >> Jo, má stejný pocit, pro děto jsem v tomto směru udělal maximum, aspoň si to myslí, vídím i ten přístup. Na vnoučatech velmi in tezivně pracuju, myslím, že mám velké štstí, že se daří.Co je čeká dál na to bych raději nemyslel, protoe by mi to bralo chuť.Co se týče druhého problému, tam to vidím jako přírodní katastrofu, tedy i v Americe.

                                        Nmarmyš - Profil | Pá 29.11.2013 18:48:09

                                        retrívr >> Když něco řeknu,tak jsem starý a nerozumím,kdejaký holobrádek je zkušenější. Svět se ale fakt sune špatným směrem a lituji již dopředu vnoučata. Malý příklad,v Maďarsku ze 100 narozených dětí je 53 Romů.

                                          Nretrívr - Profil | Pá 29.11.2013 18:48:01

                                          rover >> Ano je to tak.

                                            Nrover - Profil | Pá 29.11.2013 18:42:26

                                            retrívr >> Proto jsme za to také tak světem "hodnoceni", ...a peníze tím nemyslím ani omylem ! :-)

                                              Nretrívr - Profil | Pá 29.11.2013 18:41:15

                                              marmyš >> Ano, je to o tom.Pamatuješ nějaké ekology? Já moc tedy ne.Jde o vztah k řírodě, který existuje už dnes v " pár" rodinách.Případně u pár " zoufalců", kteří to nevdali. tedy v dobrém myšleno.

                                                Nmarmyš - Profil | Pá 29.11.2013 18:37:27

                                                retrívr >> Proč odpovídat,stačí jen brát prachy. A když se už moc přestřelí,tak je to kolektivní vina.

                                                  Nretrívr - Profil | Pá 29.11.2013 18:35:10

                                                  rover >> Bohužel se to stává v tomto státě pravidlem i u velmi důležitých momentů, potažmo peněz.

                                                    Nrover - Profil | Pá 29.11.2013 18:34:53

                                                    marmyš >> :-) Uhodil jsi hřebíček na hlavičku. Ty doby si dobře pamatuji i já, ...má oblíbená praktika z přírodopisu jsou dnes pro školáky totálně neznámou věcí. Měli bychom se začít ptát, i sami sebe, ...proč !?

                                                      Nrover - Profil | Pá 29.11.2013 18:27:41

                                                      retrívr >> Souhlas, ...a navíc, o co jiného, by nám vlastně mělo jít ? Ta tvá poslední věta myslím hovoří za "vše" ! :-)

                                                        Nmarmyš - Profil | Pá 29.11.2013 18:24:16

                                                        rover >> Věřím,že to budu já,kdo toho posledního lapne. Pamatuji doby,kdy jsme dělali budky pro špačky a kam to s ochranou došlo?

                                                          Nrover - Profil | Pá 29.11.2013 18:14:27

                                                          marmyš >> Pokud toto natočíš, zajistíš si nesmrtelnost ...

                                                            Nretrívr - Profil | Pá 29.11.2013 18:13:43

                                                            rover >> Ten, kdo přírodu zničil, by se měl systematicky starat i o to, jak ji vhodně " řídit" dál. Je na to i mnoho organizací, mnoho odborníků, jen výsledek je stále v nedohlednu. Jasně nemám na mysli jen vydru.Je krásné chodit s odznakem a sejt moudra, většinou pouze osobní, bez výsledku. Vždyť, kdo za co odpovídá?

                                                              Nmzxy - Profil | Pá 29.11.2013 18:13:12

                                                              Se zástupci rybářů nidko nic nekonzultuje, a pokud ano, tak jen se zástupci sedícími na zadku v kancelářích. Dnes je situace jiná než před mnoha lety, kdy bylo málo rybářů, hodně ryb, v čr nebyla zimoviště kormoránů a přiroda nebyla zamořena americkými norky.
                                                              Na revíru kde chytám se už několik let objevuje párek bobrů, který zničil těch několik posledních vrbiček...asi 5-členná rodina norků decimuje ptačí hnízda, užovky, kolem vody není ani jedne rejsek, ani jedna veverka. Korunu všemu nasazuje přitomná vydra. Počet úlovků každým rokem klesá. Co mám z rybařiny po 3 hodiných bez záběru?
                                                              Otázkou je zda je naše přiroda naší původní přírodou, co je vlastně rovnováha, co je kompromis a co a pro koho je rozumné. Z pohledu sportovního rybáře, který vidí jak jiní predátoři soustavně a sytematicky decimují stavy ryb je závěr jednoznačný...Jsme na vrcholu potravního řetězce, tuto havěť je nutné lovit, lovit a lovit...samozřejmě humánně, nejlépe přesným výstřelem, bez utrpení.

                                                                Nmarmyš - Profil | Pá 29.11.2013 18:09:08

                                                                rover >> Když už nic nechytnem,tak se budem aspoň dívat na vydru,jak nahání posledního jelečka.

                                                                  Nrover - Profil | Pá 29.11.2013 17:59:55

                                                                  Tento tvoreček dlouhodobě patří ke klasickým "konfliktním" druhům, u něhož se naše nezměrné úsilí o záchranu dostává jednoznačně do rozporu s ochranou těch našich, resp. hospodářských zájmů. A v těch "našich" poměrech je právě TO vyřešení konfliktu, a její existence se zájmy "rybářství" zatím, vzhledem k naší neschopnosti, jaksi neřešitelné. Nicméně Vydra Vydrou zůstane, ať se nám to líbí, nebo ne. Já osobně jí v přírodě vídat ( zaznamenávat ) chci i nadále.

                                                                    NDenny - Profil | Pá 29.11.2013 17:49:04

                                                                    mzxy >> No neda se to asi psat tak,jak uvadis.Vydra rozhodne do prirody patri,ale v rozumnych poctech a ne na kazdou lokalitu.Bohuzel tyhle ochranarske projekty jsou naprosto nedomyslene.Nevim,jestli se tyhle akce konsultuji predem se zastupci rybaru,myslivcu a dalsich,nepisu jen o vydrach.Ja nevim o zadnem,kde by zaroven s takovym projektem,bylo vypracovane reseni ,jak se bude postupovat pri zpusobenych skodach,kdo je bude konkretne hradit,jak se bude postupovat pri nepripustnem "premnozeni" urciteho druhu a kteri konkretni lide budou za tohle zodpovedni.Samozdrejme od toho uz vsichni ochranari budou davat ruce pryc,nebo budou argumentovat s tim,ze je to chraneny zivocich.:-(

                                                                      Nmzxy - Profil | Pá 29.11.2013 17:23:24

                                                                      všem ekoteroristům, chránit a uměle vysazovat vydru je hluboký omyl
                                                                      vysazujte si jí na své soukromé revíry a přikrmujte za své
                                                                      na revíru kde dlouhá léta rybařím se objevila vydra, loví ve dne a každý její ponor znamerná smrt dalšího kapra nebo cejna
                                                                      ano, s rybou si hraje, někdy sežere jen část vnitřností a zbytek nechá na břehu
                                                                      Uvědomte si že na vrcholui potrvního řetězce je člověk
                                                                      Čloběk loví ryby
                                                                      Když vydra loví a zajíjí ryby, které loví člověk, uloví člověk vydru, je to logické a snad všem jasné
                                                                      Ekoteroristů je jako šafránu ale působení ja o to agresivnější, silně poškozuje zájmy většiny, která si vydry kolem sebe nepřeje

                                                                        NFishky - Profil | Pá 29.11.2013 16:47:26

                                                                        Vítek >> A určitě píšeš o vydře? Si představ, jaký kraviny o vydře píší na wikipedii "Je vysoce teritoriální a žije na území mnohdy větším jak 30 km, které si značí trusem.[1] Velikost teritoria je značně proměnlivá a závisí na množství potravy a kvalitě vod." pozornost věnuj těm prvním třem slovům - je vysoce teritoriální - to znamená, že není tulák, ale že si hlídá své uzemí.

                                                                          Nondra.soucek - Profil | Pá 29.11.2013 16:33:06

                                                                          Pánové, je to poměrně vyostřená diskuse na nelehké téma. Zkuste se prosím věnovat tématu a ne útokům na sebe navzájem.

                                                                            NVash - Profil | Pá 29.11.2013 15:06:55

                                                                            Vítek >> Proč bych si protiřečil? Dělam přes den a v noci spim.. Rybník mam v práci. :o) No a mě je taky fuk, kdy a kde si vydra něco uloví. :o)))

                                                                              Npfly - Profil | Pá 29.11.2013 12:57:12

                                                                              Vítek >> Tohle celé je o chraně privátního majetku.Proč bych měl příkladně vykrmovat nějakou potvoru s tím,že od státu stejně nic nedostanu?Pytláctví lze stíhat,tohle je jen pytláctví v jiné formě.Ono je to vždycky ok,pokud netečou prachy z tvého.
                                                                              Ještě jsem neslyšel,že by ochranáři zřídili rybníky pro výkrm vyder a kormoránů...
                                                                              Tedy vlastně jo...ale nejsou jejich a ani se o ně nestarají.

                                                                                NHorda - Profil | Pá 29.11.2013 12:52:12

                                                                                To je pech, přijít o železa, škoda, že ta lutra přežila, začínaj se nějak rozmáhat jak černej mor

                                                                                  NMichal - Profil | Pá 29.11.2013 12:48:20

                                                                                  Vítek >> fakt myslíš, že jsi vtipný ?

                                                                                    NVítek - Profil | Pá 29.11.2013 12:47:02

                                                                                    Michal >> z organizace Ochrany zvědavých Michalů )))))

                                                                                      NVítek - Profil | Pá 29.11.2013 12:46:25

                                                                                      Vash >> nevim, proč si protiřečíš: píšeš, že přijdeš k rybníku ráno a vidíš sežraný kapry, a pak se oháníš, že v noci nepracuješ - - vydře je fuk, co a kdy děláš.na mě to působí víc, že jsou tu všichni zpovykaní, že jim zas nějaké vydry narušují jejich pohodový zaběhaný svět, a že ty potvory chlupaté si nedají domluvit a furt prohánějí kapře.

                                                                                        Ntuzemak - Profil | Pá 29.11.2013 12:44:11

                                                                                        Vítek >> jasně,koukáš každý den do špíglu,a ptáš se,sem to jáá?

                                                                                          NVítek - Profil | Pá 29.11.2013 12:41:53

                                                                                          tuzemak >> každý se zná nejlíp, to bys měl vědět dle tvého milovaného nápoje )))

                                                                                            NMichal - Profil | Pá 29.11.2013 12:37:53

                                                                                            Vítek >> ze které že to organizace ekologů jsi ?

                                                                                              NVash - Profil | Pá 29.11.2013 12:35:07

                                                                                              Vítek >> Nevim na který planetě žiješ... Proč bych měl chodit do práce na noc? Abych viděl lovit vydru? :o)
                                                                                              Vono na rybníce se musí opravdu sakra ohánět. :o))) Nevadí mi, že žere ryby, každej něco baští. Ale 4 kapry 60+ určitě nesežere.
                                                                                              Promiň já sem panelákovej typ takže o zvířatech nemam ni šajn. :o)

                                                                                                Ntuzemak - Profil | Pá 29.11.2013 12:33:06

                                                                                                Vítek >> zatím je tu jen jeden tutan,kdo to asi je?

                                                                                                  NVítek - Profil | Pá 29.11.2013 12:32:28

                                                                                                  Johnny001 >> dojemné, jak si tykáš s kapříky.... to u materialisticky založených maloměstských dacanů tvého ražení vždycky tak trochu dojme DDD ale zpátky k vydře: když se to nechová ve chlívku, tak se po tom střílí, rozumím - li dobře?

                                                                                                    NVítek - Profil | Pá 29.11.2013 12:26:43

                                                                                                    Vash >> " je super ráno přijít" - když ti vadí vydry, nesmíš vychrupovat do rána, ale číhat přes noc. vydra na tebe nepočká, je to setsakra mrštné a čilé zvířátko, které se musí prachsetsakra ohánět, aby se nakrmilo - né jako někdo... mám dojem, že jsem se ocitnul mezi tutany, kteří všechno vědí, všemu rozumějí a vztahy mezi člověkem a okolní přírodou, natož biologie zvířat jim nic neříkají.

                                                                                                      Nrybomil - Profil | Čt 28.11.2013 23:28:57

                                                                                                      Problém je v tom, že vydra se moc dobře chytit nedá. I ty železa tam musí být relativně dlouho, než by se chytla, klidně několik týdnů bude chodit okolo. Naši předkové, pokud ji chtěli chytit živou většinou použili metodu velkého sudu. Sud dali do nějaký sádky, dovnitř hodili pár velkých kamenů aby neplaval, napustili trochu vody, dali např. 2 kapře a přidali vodu aby jim trochu koukal hřbet. Pak do sádky napustili tolik vody ,aby byla cca rovná okraji sudu. Vydra ucítila ryby, tam skočila a už nevylezla.

                                                                                                      Vydra není blbá, kde nemá potravu, tam nevydrží a táhne dál. Naopak kde zarybněno, tam zůstává a množí se, dokud nenastane přirozené právo silnějšího a právo teritoriální.

                                                                                                        NVash - Profil | Čt 28.11.2013 22:50:19

                                                                                                        Vítek >> Tak dlouho se vydra toulala až vybrala z rybníka cca 40 kaprů cca 60+. :o) Je super ráno přijít a vidět se ještě živýho kapře s dírou do břicha jak na ledě dodělává. A na něj koukaj 3 jeho kolegové již zmrzlí.....

                                                                                                          NJohnny001 - Profil | Čt 28.11.2013 22:33:58

                                                                                                          Koukám, že diskuze se rozjela..:D
                                                                                                          A já se docela bavím pánové...
                                                                                                          Živočišné druhy povstávají z popela jako bájný Fénix a tak celkově je to tu poučné :D
                                                                                                          Jenom by mě zajímalo, jestli si vy "ekologicky" zabedněný vekoměšťáci, co dřepíte akorát tak za oknem paneláku uvědomíte, že v té naší české krajině žádná přirozená rovnováha už ku.va nikdy nenanstane!!! Kdy vám dojde, že nežijete někde v pralese před tisíci lety....?
                                                                                                          Zajímalo by mě, jak by jste se tvářili, kdyby myslivci 40let nelovili divočáky....:D
                                                                                                          A hlavně jak už bylo zmíněno, když vám chráněná vydra vybere za zimu celý rybník, kde jsou ryby, které chováte 5 - 10 let některé už důvěrně znáte jménem.. vy to za svoje znovu nasadíte a ono to napřesrok dopadne stejně, tak ten přístřešek postavíte, tu brokovnici prostě vezmete a...
                                                                                                          O náhradě škod se nemá cenu bavit... Kdo trochu zná, ten dobře ví, jak to funguje a hlavně je mu jasné, jak to bude v budoucnu... Model kormorán už nám ukázal, jak vypadá přístup našich zákonodárců k problémům nás, svých voličů...
                                                                                                          O přežití vydry jako druhu opravdu nemám strach... Ruská tajga jim nabízí dost životního prostoru :))

                                                                                                            Nhering - Profil | Čt 28.11.2013 21:39:39

                                                                                                            Vítek >> Nic nechápeš,jedeš si tu svou a svou.Není to o vydře,ale o stovkách a stovkách vyder,pro které tu není prostor.

                                                                                                              NPYTLAKS - Profil | Čt 28.11.2013 21:18:57

                                                                                                              Vítek >> kachny se chovají,pěstovat můžeš třeba hrášek:-))

                                                                                                                NVítek - Profil | Čt 28.11.2013 21:06:37

                                                                                                                osprey >> ??? to jsem nevěděl, že jsi antropocentrista. O vydře není známo v historii období rodu Homo sapiens sapiens, že by někdy dělala problémy DDD Mě na téhle rybářské debatě vadí ta lidská sebezahleděnost, kterou sám pro sebe nazývám "rybičkářstvím".

                                                                                                                  Nosprey - Profil | Čt 28.11.2013 19:23:09

                                                                                                                  Vítek >> To, co píšeš, je slušná demagogie - i stran chování těch vyder. Klidně si v tom pokračuj.
                                                                                                                  Já zatím železa ani sklopce nelíčil. A souhlasím s tím, že prostě jen tak začít zabíjet vydry je nicneřešící gesto.

                                                                                                                  Řešit ten problém je potřeba daleko výš, čímž nemyslím nějaký úřad, ale řekněme výš než na úrovni jednoho druhu, který zrovna začíná působit nějaké problémy.

                                                                                                                  Další mojí reakce se nedočkáš.

                                                                                                                    Nnumen - Profil | Čt 28.11.2013 15:58:33

                                                                                                                    Fishky >> to je zajímavé,ale ta mrcha se na verandě pověsí hlavou dolu a žere mi víno! Možná loví,ale ovoce jí i doma!

                                                                                                                      NVítek - Profil | Čt 28.11.2013 14:20:16

                                                                                                                      ondra.soucek >> Vydra je tulák. Probere, co je k snědku a táhne dál. Pokud je zde někdo s náklonností k literatuře, přečtěte si knihu Henry Williamsona - Vodní tulák Tarka, nebo Nesmrtelný losos - - pěkný popis vodního života i k pochopení jeho zákonitostí.

                                                                                                                        Nondra.soucek - Profil | Čt 28.11.2013 14:09:42

                                                                                                                        Vítek >> Nic se nedá dělat bez rozmyslu. Stejně tak se rybáři snaží o zvýšení počtu lipanů a potočáků, ale z vlastní zkušenosti vím, jak se dá solidně zarybněný potok několika vysazenými vydrami změnit ve vodu téměř bez života.

                                                                                                                        Vydra do přírody patří, ale nedá se to dělat bezhlavě.

                                                                                                                          NFishky - Profil | Čt 28.11.2013 14:06:12

                                                                                                                          numen >> Kuna loví mimo domov ;-)

                                                                                                                            NVítek - Profil | Čt 28.11.2013 14:01:25

                                                                                                                            osprey >> Pokud by se vydry chytaly na udici, jistě by našly své zastánce. Ale když znova povstává z popela jeden živočišný druh, který má od přirozenosti sta tisíce roků jedné geologické epochy jedinou možnost existence, rybáři z pozic svého komfortu protestují - jakto, že si vydry dovolují chytat ryby bez povolenky a trvalého pobytu??? Lidem, potažmo rybářům v tomto i jiném případě by slušela pokora i zdrženlivost.

                                                                                                                              Nhraji - Profil | Čt 28.11.2013 13:55:55

                                                                                                                              Když je v ČR možné vyřídit výjimku na odstřel bobra, dokonce i na ničení jeho hrází, mělo by být možné vyřídit výjimku na odstřel nebo jinou, zákonu neodporující metodu omezení početního stavu vydry. Hlavní problém vidím v tom, že zatímco bobr se stal veřejným nepřítelem a ničí stavby a porosty, které mají chránit občany, vydra je trnem v oku jen rybářům. Běžný občan a volič vydru nevnímá jako přemnoženou, dokud mu nevybere ryby z jeho vlastního rybníka.

                                                                                                                                NVítek - Profil | Čt 28.11.2013 13:55:16

                                                                                                                                Ok, dejte na vydry sklopec, a potom ji převezte - - ale kam? Do zoo? Se s vydrou smiř.

                                                                                                                                  NF.T.M. - Profil | Čt 28.11.2013 13:31:58

                                                                                                                                  ondra.soucek - >> Osobně mě vydry nevadí. Beru to tak, že každý se živí tak jak umí. Vydra určitě do přírody jako přirozený predátor patří. Někomu se to líbí a někomu koho to zasáhne třeba na majetku zase ne. Myslím si, že v dobách našich prapředků bylo vyder mnohem více, ale také bylo mnohem více pro ně přirozené potravy. Dle mého názoru u vody nadělá více škody nepůvodní druh norek americký, který je hrozbou pro českou přírodu. Úbytek ryb ve vodách nelze přičítat jen vydře říční ale hlavně také tvorovi zvanému "homo sapiens".

                                                                                                                                    NMichal - Profil | Čt 28.11.2013 13:19:58

                                                                                                                                    Ono by možná stačilo, kdyby si ekoteroristi uvědomili, že vydra tady narozdíl od 19.století už nemá přirozeného predátora, který by reguloval její počty. Naši "ekologové" mi připadají stejně natvrdlí, jako experimentátoři z Austrálie, kde si vysadili ropuchu z jižní Ameriky pro reglaci komárů a hola, ona tady nemá přirozené nepřátele imunní vůči jejímu jedu. Teď jim tam díky tomu vychcípali v některých oblastech stovky krokoušů a tisíce dalších zvířat, které berou jedovatou ropuchu jako potravu. Jako vydra do přírody určitě patří, ale není to tak dávno, co jsem prošel s vláčkou na řece 2 km vody, co 10m vydří skluzavka do vody. Na těch dvou kilometrech jsem nechytil ani pidiokouna, tlouště ani malé jsem taky nezahlédl. Vydra je tady prostě přemnožená a bohužel osádka řek a jejich stav tomu neodpovídá.