NKnapík - Profil | Út 19.11.2013 12:34:58
Ringoman/gerex >> mže dostala hodně zabrat, a řekl bych, že nejen výstavbou těch mostů :-(
NRingoman/gerex - Profil | Pá 12.7.2013 14:43:00
Ahoj. Skrz naší vesnici teče potok. Kdysi velmi bohatý na štiky, pstruhy, tlouště i úhoře. Dnes jdu po řece několik kilometrů a nechytnu ani šupinu. Nedávno jsem při vyjížďce na kole potkal rybáře a dal se s ním do řeči. Souhlasil se mnou že ryb v řece ubylo a to hodně. A proč? Jelikož kousek proti proudu po řece se postavil nový most a zdá se že při stavebních pracích se něco dostalo do vody. Ryby neuhynuli ale zmizeli. Onen rybář měl sice v batohu potočáka (můj typ byl tak mezi 35-40) ale těch pár kousků se tam dostalo při záplavách. Takto mojí oblíbenou řeku kde nebyl problém na pěti kilometrech chytit třeba čtyři štika 50-60 a několik pěkný pstruhů zničil jeden jediný most :/ příští rok si opět koupím pstruhovku a jdu zkusit jestli se nějakým rybám nezastesklo po mé rotačce ¨.
NSEVERAK VENCA - Profil | Po 14.5.2012 18:07:41
Chlapi je to pořád dokola.kormoráni,ukrajinci a pak narazíš na rybářskou stráž jak se tiše dívá jak se nakládá kapr 96 cm a převáží se do soukromého revíru.Samozřejmě,že z čisté lásky k rybám,nebo snad k penězům???
Nluckyhebeda - Profil | Po 14.5.2012 11:13:37
je to hodně o lidech, u nás je zregulovaný potok (nebudu jmenovat) do 3m vysokého betonového koryta široké tak 15m všude je mělko až na dva jezy pod kterými je tak 2m hloubky, nikdo sem nechodil lovit protože všichni chodily na nedaleko vzdálenou berounku, s partákem to tu známe a tak víme že pod každým jezem jsou stovky ryb, v mělčině přez léto napočítáme i přez 80 tlouštů pohromadě a přesto tam jsou 3 takhle velká hejna, prakticky je to tam jak v akvárku, je tam takřka všechno... pstruzi okouni štiky líni kapři parmy plotice a bejvaly tu i zandoši a úhoři, všechny ryby takřka rekordních rozměrů a velkého počtu, za den jsem vytahnul klidně i 4 parmy všechny nad 70 cm...... co se stalo? kousek opodál makaly na stavbě ukrajinci, tua tam šel kolem vody nějakej ten rybář a měly štěstí vydět mě s prohnutym prutem a velkou rybou, ptaly se prodej mi rybu? na cos to chytil? proč jí pouštíš? kam nahazuješ a jak? nic sem neřek dokonce jsem je odrazoval..... dneska bych si nafackoval že jsem tam vůbec chytal! během jedinýho měsíce se tam oběvilo mraky rádoby rybářů, ukrajinců a jiného bordelu, řídím se heslem chyť a pusť, né ale stoprocentně... když mě někdo z rodiny poprosí tak tu a tam nějakýho kapra vemu ale to co jsem viděl... dva kapry hr hr do tašky šup s tim do auta aby to nikdo neviděl a rychle nahodit na třetího, ted už je běžné že ráno přijdu k vodě a jsou na břehu oškrábané šupiny krev a zbytky ryb od ukrajinskejch soudruhů, tak moc mě to mrzí a sere zároveň.... bylo běžné nalovit za den 10 pstruhů k ránu dopoledne pár plotic v poledne 2-3 kapříky odpoledne pár okounků navečer parmy jak telata, večer a na noc línky kapry tlouštíky, prostě všechno... nádherná rybačka kdy se za den chytlo klidně i přez 20 ryb, poslední tejden jsem rád když chytnu pár plotiček který úkáčka nežerou.... nejvíc na tom všem mě sere rybářská stráž která buzeruje normální rybáře za to že místo podběráku používáme čeřínek protože 3m podběrák prostě nemáme ale cikány a ukrajinský pytláky na ty se vyserou aby nedostaly do huby.... třeba na tý berounce jsou porybný příjemný ve většině případů si pokecáme, když zapomenu dopsat datum tak ho dopíšu a on se pousměje na prázdnej sumář (bez ryb) a řekne děkuji to je vše nashledanou.... některý lidi se chovaj fakt jak dobytek a proto si myslím že je to o přístupu každého znás, mít rozum a chovat se podle toho u vody a k rybám, nejsem žádnej rádoby ochránce, pouze mě zaráží rybáři který den co den drancujou vodu aby si vekompenzovaly povolenku masem v mrazáku a na prodej do restaurací, rybářů je tady jako sraček a když má každej rybář za rok třeba 200 ryb a víc v sumáři tak je to prostě ostuda, neřikejte mi že takovej člověk sežere přez 100 kilo ryb (orientačně) jak říkám je to o lidech, u nás je regulovanej tok zbetonovanej, nelíbí se mi to ale vždy jsem si tu nádherně zachytal, te´d to tu plení pytláci a velrybožrouti obecný, místní organizace která se stará o zarybnění však do potoka nacpe jen pár malejch kapříků a zbytek nemilosrdně naštouchá do rybníka kam nikdo jiný nesmí než kromě rodáků, za 2 měsíce jsou tyto obsádky z rybníka vyloveny a je opět všude hovno jak v řece tak v rybníce.... za takovýhle hospodaření bych těmhle rádoby organizacím zabavil revíry a přiřadil je k někomu spolehlivému!!!
N(o)_(o) - Profil | Po 14.5.2012 8:47:40
Darcy >> Prostě jsou to přirozené následky přírody, která se snaží neustále dokola dávat dohromady narušenou rovnováhu systému. Ale samozřejmě, máš pravdu v tom, že největší narušitelé životního prostředí byli, jsou a budou převlečení komančové s vidinou ráje na zemi, ale tak maximálně jen pro sebe:-)
NVkarel - Profil | Ne 13.5.2012 20:04:31
Darcy >> Kuwa, ty jsi vtipálek. V jednom příspěvku píšeš proč rádoby vědci nenapíší proč mizí pstruzi. Kakr reaguje skrze vrabce apod. (o)_(o) dá nějaký odkaz o úbytku a ty napíšeš "zase jen "vědecké" spekulace...." Takže předpokládám, že kdyby to byl článek o úbytku pstruhů, tak by to byla zase jen "vědecká" spekulace??? Fakt jsem se zasmál, nějak mi přijde že vlastně nevíš, co chceš slyšet. Jinak nevím kde žiješ, ale já dnes cestou na ryby (cca 4km) viděl 5 zajíců + 2 přejeté na silnici. Takže bych to nebral tak paušálně, vyjma tedy té spárkaté zvěře.
NDarcy - Profil | Ne 13.5.2012 19:09:38
(o)_(o) >> Děkuji. Ale zase jen "vědecké" spekulace. Měli bychom si uvědomit, že žijeme v symbióze. Pokud mizí třeba hmyz, tak se v přírodě něco děje. My to ale nevyřešíme.
NHalen - Profil | Ne 13.5.2012 18:48:53
Stejné důvody, vyjmenované v článku mě před lety donutily přestat brát si pstruhovku, seknout s muškařením i vláčkou. Můj oblíbený revír Čistá 1 byl vydrancován způsobem, co popisuješ ve článku a ani další toky v okolí, Malé Labe i Labe z Hostinného nad Vrchlabí, vše prázdné a úlovkáče, byli borci, co mívali přes 200 kusů. Hnus. Prostě co vycházka=3 (kdysi i 4) lososovité ryby.
NDarcy - Profil | Ne 13.5.2012 18:32:07
kakr >> Někdo by měl ale říct, proč? "Vědecké" zdůvodnění:nejsou koně-nejsou vrabci, mě ale nějak nebere.
Nkakr - Profil | Ne 13.5.2012 18:23:51
Darcy >>
Kdy jsi naposledy viděl vrabce, chocholouše, karase obecného? Nikdo je neloví a nejsou. U nás je víc ledňáčků jako vrabců.
Tedy ledňáčky vidím denně tak 2 - 3 vrabce žádného.
NDarcy - Profil | Ne 13.5.2012 18:12:58
Malda1 >> Naprostý souhlas! Něco podobného jsem napsal v jiné diskuzi. Po revoluci jsem četl a poslouchal spousty rádoby vědeckých názorů, jak komunisté ničili životní prostředí a jak nastane ráj na zemi, když ničení skončí. Fakta o ničení životního prostředí nikdo nepopírá. Jenom ten ráj na zemi nějak nenastal. Proč rádoby vědci dnes nenapíší proč mizí pstruzi? Zajíce v přírodě jsem neviděl pět let(několik jich zahlédnu na širých lánech když jedu vlakem) , koroptev ani nepamatuji. Jo, ale srnčí chodí v noci na mirabelky do parku ve středu města. Několikanásobně přibylo vyder. Zřejmě by to chtělo nějakou globální studii o změnách probíhajících v přírodě. Toho se zřejmě nedočkáme-není totiž společenská poptávka. Teď je spíše v módě "ochranář přírody", který zablokuje stavbu dálnice kvůli nějaké rostlince v kaluži.
NBabuč - Profil | Ne 13.5.2012 17:45:10
U nás prošli chlapi potok s elektrikou, pak přiletěla volavka pak byla povodeň a nyní máme krásný pstruhový potokzcela bez rybky. Křišťálová voda, klikatý tok s tůňkami, Nádherná voda. V tůńce se točí žížala a nemá ji co vzít. Holt se patrně šetří...
NMalda1 - Profil | Ne 13.5.2012 17:22:57
Taky přidám něco do diskuse ohledně pstruhů.
Je mi už trochu více let, takže pamatuju dobu,jak se říká za komunistů.
Nevím čím to bylo, ale v té době bylo pstruhů ve vodách, jak se říká plná prdel. Kdybych přirovnal počet pstruhařů u nás v organizaci v té době a teď, tak dříve 250 pstruhařů a dnes 103. Míra pstruha byla 23 a denní úlovek byl 4 kusy. Čím to je, že dříve bylo tolik lovců a vůbec jsme si nestěžovali, že je pstruhů málo a to jsme honili děcka(pitláky) od vody se záclonama do kterých je chytaly. Teď se to svádí na Kormorány, ale oni loví na větších řekách, tam asi škodí, ale na menších potocích je není vidět to mám z vlastní zkušenosti. Ale co se změnilo, tak je to, že dříve jsme se o potoky více starali, stavěly se nové splávky a staré prošláplé se opravovaly. Teď možná z nedostatku času si novodobí pstruhaři brigády raději zaplatí, no ale ta práce se musí udělat jinak to bude, tak jak to je. Všechny tyto novodobé úpravy rybářského řádu počínaje zvýšení míry, omezení denního úlovku, háčky bez protihrotu, tak vyšší obsádku do vody nepřinesou. Ještě jednu drobnost z poslední doby co mi říkal kamarád, že se mu ti větší pstruzi 35 a 38 vytřepávali díky háčkům byz protihrotu. Ochránce by zaplesal, že to je dobře, ale uvědomte si, že takoví pstruzi ve splavech a v tůních si udělají pořádek s novou obsádkou.
A na konec, ten kdo ryby pouští, tak to je jeho věc a ten kdo ryby podle řádu bere, tak to je taky jeho věc začínám mít dojem, že v dnešní době vyrůstají novodobí kazatelé, kteří říkají, že když je pustí tak to je to správné. Já jsem to zažil, když říkali, že tak to je správné, tak to říká strana.
Petru Zdar
Npav.ka - Profil | Pá 11.5.2012 21:49:59
nechci to opakovat ale jsou pouze dvě možnosti: buďto jsi lovec a rybu chytneš a odneseš na máslo (malé dáš šanci dorůst- možná ) nebo jsi milovník přírody a čumíš na ně i jako na další vodní a příbřežní živočichy s respektem, a tiše se odplíživše máš radost z pobytu v přírodě. "ochránce přírody"co trhají pysky rybám nemiluju..
Nwop - Profil | Pá 11.5.2012 9:33:12
tady se ale řeší ptákoviny :-DDDD
na potoku prosím pstruhy nebrat :-( a nechytat na rotačky s trojhákama
jinak revír je to moc pěkný s krásnýma rybama... domluv i těm kamarádům prosím
děkuji,
=w.o.p=
NMaximsoon - Profil | Čt 10.5.2012 15:21:14
Butchi >> pokud mi hodíš na sz email, tak ti to klidně naskenuji :) opravdu to není dobrý model těch závodů
NButchi - Profil | Čt 10.5.2012 15:14:57
Maximsoon >>
Ok, díky za odpověď...
NMaximsoon - Profil | Čt 10.5.2012 15:08:42
Butchi >> řeknu ti, právě proto jsem toho nechal :) :)
Nmalamut - Profil | Čt 10.5.2012 15:04:15
Maximsoon >> ty jenom meleš, pivo si neotevřu, neb piji pouze ve společnosti, na fotbal nekoukám a rodinné trable nemám. Nesmíš mě soudit dle sebe a podsouvat mi své problémy. A nemám dojem, že bych tě urážel, jen jsem ti naznačil, že jsi pomatenec, což zjevně jsi, tak jakápak urážka. Dávám si tě mezi ignorované, neb komunikace s tebou mi nepřináší nic pozitivního, a nehodlám ztrácet čas čtením tvých bludů. Ale nezoufej, pitomcem bývá člověk tak do pětatřiceti, pak se to zvolna zlepšuje, takže máš naději.....
NButchi - Profil | Čt 10.5.2012 15:04:00
Maximsoon >>
Řekni mi, připadá ti normální, když závodnická kavalerie V ZÁŘÍ naběhne na řeku, kde se vyskytují z 95 procent potočáci ve velikosti do 30cm a snaží se tam sportovat?
NMaximsoon - Profil | Čt 10.5.2012 14:55:33
malamut >> Jsem se svým rozumem spokojený, letos státnicuji, mám se dobře, žiju si na vesnici, chodím do přírody na houby na ryby a jsem vyrovnaný. Že ty si tady řešíš rodinné trable napadáním a urážením lidí je tvoje věc do té doby než vyrýváš do mě, tak si otevř pivko, lehni na gauč a pust si fotbal.
Nmalamut - Profil | Čt 10.5.2012 14:47:55
Maximsoon >> tebe ten rozum zjevně minul. Ale když už jsi u těch komunistů, závist a rovnostářství jim bylo vždy vlastní. Ne aby někdo vybočoval z řady, třeba se dvěma metráky kapra, co na tom, že je to dobrý rybář. Takže se zamysli nad tím, jak k těm komoušům máš blízko. Nejsi ty náhodou mladý komunista? Stydíš se za to?
NMaximsoon - Profil | Čt 10.5.2012 14:45:18
Butchi >> Už pár let ne, ale průkaz doma pořád mám
NButchi - Profil | Čt 10.5.2012 14:29:24
Maximsoon >>
Nerad vstupuju do něčí konverzace, ale ty jsi muškařský závodník?
NVenca888 - Profil | Čt 10.5.2012 14:28:36
Maximsoon >> takovejch průkazů už jsem viděl... jako kluci jsme si dělali průkazy tajnejch agentů... i s fotkou jsme to měli...
NMaximsoon - Profil | Čt 10.5.2012 14:23:47
Venca888 >> Já si to nevymyslel, prostě mám průkaz sportovního rybáře a jak jsem psal níže šmudlovi, považuju to za koníčka.
NMaximsoon - Profil | Čt 10.5.2012 14:22:22
kakr >> klidně ti ho oskenuju :)
NVenca888 - Profil | Čt 10.5.2012 14:22:04
Maximsoon >> neustále dáváš invalidní příměry - ve fotbale, hokeji, boxu atd. se sice dva perou/způsobujou si bolest, ale obě strany naprosto dobrovolně (buď pro potěšení nebo pro prachy) a maj stejný podmínky. Kdežto při rybolovu se ryba zúčastňuje naprosto nedobrovolně, je stresovaná, bojuje o holej život a naproti ní stojí rybář, kterej může přijít maximálně o háček a o fotku. Tohle chceš nazvat sportem?
Jakej máš názor na býčí zápasy? Taky sport?
Nkakr - Profil | Čt 10.5.2012 14:16:07
Maximsoon >>
Nikdy jsem průkaz "sportovního rybáře" neviděl, to fakt existuje?
NMaximsoon - Profil | Čt 10.5.2012 14:12:42
šmudla007 >> Proč mi to píšeš, já jsem si to nevybral. Dobrá, napíšu, že to považuju za koníčka, ok? V muškařských závodech se zapotíš, tomu věř. Zkresluješ si to podle sebe. Já mám svědomí čisté a že se tady chytáte slovíček nám pstruhy, lipany a lososy do potoků nevrátí, neuklidí nám kolem vody a bude nám tady za 20let nádherně. Celé dopoledne tady něco řeším s Vaškem, který logicky píše názor svůj, ale napadat a takhle přejkrucovat věci mě nebaví a nemám na to čas.
NMaximsoon - Profil | Čt 10.5.2012 14:08:43
malamut >> netušil jsem, že v téměř 50ti letech ještě někoho mine rozum. Pokud mám průkaz sportovního rybáře, tak jsem si to asi nevymselel já ale někdo jiný. Ano, ryba si to nevybrala. Nevím proč napadáš mou osobu? Příjde ti normální, když se tady bavíme o něčem se dostat k psychologickému profilu mé osoby a mému sexuálnímu zaměření? Mohl bych napsat, co si myslím já. Malamut = jeden z těch co sedí ve městě v bytě a stěžuje si na všechno, volí komunisty a ryby tahá domů po tunách, aby je vyměnil za startky? Líbí se ti to? Mi ne, je to pod moji úroveň.
Je zajímavé jak se může diskuze z toho, že má někdo úctu k rybě dostat až tak, že mě tady slovně napadne 50ti letý ubožák. Lehni na gauč a mlč, pokud jsi v práci, tak máš ještě hoďku, tak se jí věnuj a uklidni se.
Nšmudla007 - Profil | Čt 10.5.2012 13:48:15
Maximsoon >> Představ si sportovní přepadávání bank, sportovní pouliční krádeže(přepadneš babku, zmydlíš ji, sebereš ji kabelku ..a když se doplazí k policejní stanici tak jí s úsměvem podáš kapesník a kabelku zpátky že to byla jen sranda a že jsi ji nechtěl okrást).
Sportovní rybaření ve smyslu fyzické námahy je třeba muškaření, přívlač, prodírání se houštím komáry v parném dni s dvacetikilovým batohem a kánoí v závěsu .
By bylo fajn kdyby sporotvně rybařily výdejčí v závodní kuchyni a přimíchávaly projímadlo náhodně do porcí a pak si fotily jak kdo rychle utíká na záchod.. nebo náhodně dávaly dpo talíře dráty a náhodně zapínaly elektrický proud a sledovaly kdo se chytne (třeba nachystaný talíř s porcí u volného stolu- čtiři by byly v pořádku a pátej s příborem na 400Voltů). Takhle si představuju opravdu sportovní rybaření v ůctou k protivníkovi kterej bude bojovat o život.
Nmoskyt - Profil | Čt 10.5.2012 13:38:12
Maximsoon >> Rozdíl je v tom, že sportovci to dělaj dobrovolně, ryby ne.
Nmalamut - Profil | Čt 10.5.2012 13:38:08
Maximsoon >> vypadá to, že ti dochází dech a "argumenty", tak meleš ještě větší voloviny než zpočátku. Je zřejmé, že v tom nemáš jasno, a mluvit o tvém vlastním názoru se nedá, jsi nevyzrálý, tápající jedinec, chaoticky opakující to, co kde náhodně vyslechl či slyšel. Snad máš jasno alespoň ve své sexuální orientaci, ať je již jakákoliv.
NMaximsoon - Profil | Čt 10.5.2012 13:29:42
malamut >> Já v tom mám hokej, hraju fotbal a hokej taky, protivníkovi způsobuju bolest, ale po zápase si s ním podám ruku. Co je box, thai box, dva se perou, způsobují si bolest, ale po zápase se obejmou a pogratulují si. Mám průkazku sportovního rybáře, pač jsem chytal v muškařské soutěži. Sportovmí rybář = že beru rybařinu jako sport. Je mi jedno jak se chováte k rybám vy. Mám k ulovení rybě úctu, ať už ji pustím nebo si ji nechám. Je to protivník který bojuje o holý život.
NMaximsoon - Profil | Čt 10.5.2012 13:23:37
Netipa - poslední hrdina MRKu >> Pokud máš tento názor, tak se ti omlouvám. Jde o to, že to tam kdysi bylo a já měl pořád za to, že to platí.
NJarda Š. - Profil | Čt 10.5.2012 13:23:12
Venca888 - 10.5.2012 13:02:43 >> Na příležitostný prodej, když ho neprovozuješ ve velkém či v krámu, na tržišti ap., živnost nepotřebuješ. (Na prodej ryb z vlastního rybníku bys měl mít registraci soukromého zemědělce.)
Ano, kdysi to bylo ve vyhlášce, že rybář nesmí přivlastněnou rybu prodat nebo směnit, ale mám za to, že by takový zákaz nyní byl protiústavní.
Nmalamut - Profil | Čt 10.5.2012 13:22:32
Venca888 >> :-))))))))))))))
Nkakr - Profil | Čt 10.5.2012 13:22:15
Kolega Maximsoon má pravdu, v dobách temna byl v RŘ odstaveček, který zakazoval prodávat ulovené ryby.
Nyní v době budování vyspělého kapitalismu a v tržním prostředí není nic podobného možné. Ryba ve vodě (rybářském revíru) je věc ničí i když byla vysazena za peníz vybraný od členů za povolenky.
Teprve po ulovení a přisvojení se stává majetkem lovce a lovec s ní může naložit jak uzná za vhodné. Sežrat, darovat ,prodat vrátit do vody, jak je ctěná libost.
NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Čt 10.5.2012 13:19:59
Maximsoon >> Naprosto zbytečně jsi po mě vystartoval. V RŘ nevidím nic, co by zakazovalo prodej rybího masa. V podstatě je to úplnej nesmysl.
Možnost si nechat 7kg ryb denně je kravina. To je naprosto neekonomický. Svaz je ekonomickej lempl
NVenca888 - Profil | Čt 10.5.2012 13:18:52
malamut >> ale něco na tom bude:
kapraři furt klikujou a málo běhaj, poněvadž maj málo záběrů - proto jsou většinou velký a silný a my si dovolíme jim nadávat jenom na netu
feederařský postavy jsou naopak spíš šlachovitý, páč maj hodně záběrů a tudíž víc běhaj
vláčkaři ty jenom běhaj, takže jsou to sušinky... jako Haile Gebrselassie - výbornej Etiopskej vláčkař
NButchi - Profil | Čt 10.5.2012 13:14:34
Venca888 >>
I tak by to šlo.
Případně nahazuješ s rozběhem ve výskoku a všelijak tak podobně.
Nmalamut - Profil | Čt 10.5.2012 13:14:20
Venca888 >> proto se taky vyrábějí sportovní rybářská lehátka s nosností okolo 150kg, loni jsem si konečně jedno nadělil :-)))))))))))
NVenca888 - Profil | Čt 10.5.2012 13:13:00
šmudla007 >> tak pak musíš zaplatit darovací daň. Lepší je ji v tý hospodě zapomenout a nezaplatit.
Možná by naopak měla mít ta ryba úctu k nám...
Nšmudla007 - Profil | Čt 10.5.2012 13:09:02
Venca888 >> Když kamarádovi hospodskému daruješ ulovenou zapsanou rybu, tak v tom není vůbec nic komerčního..A když hospodský má přebytek peněz a nějaké ti taky daruje aby se revanšoval darem za rybu... tak jde o vzájemné obdarovávání a vyrovnávání přebytků kdo čeho má více než sám spotřebuje.
Daruj rybu, daruješ radost a zdraví.
S tou úctou se to nesmí přehánět. Ryba je hloupá a neváží si toho když se jí vyšší obratlovec klaní a modlí se kní.
Já si sportovní rybolov představuju tak že si z uloveného kapra vyžeřeš nožem šachové figurky( nebo podkovičky(či kolečka) jako na dámu pro šachovnici( jeden hráč si nakrájí šupináče a druhý lysce aby se poznalo kdo s čím hraje) v písku vyškrábat mřížku a může se hrát a sportovat.
Vlastně by se dalo ještě hrát přímo s šupinama(kapří a cejní šupiny a když se chytně více druhů ryb tak může hrát více hráčů). hry s šupinama se dají hrát piškvorky atd.
NVenca888 - Profil | Čt 10.5.2012 13:06:43
Butchi >> já si sportovní rybolov přestavuju tak, že mezi náhozama děláš kliky a po každym záběru oběhneš rybnik...
NButchi - Profil | Čt 10.5.2012 13:03:48
malamut >>
Sportovní rybolov je, že chytneš kapř a zahraješ si s ním fotbal, chápeš, ne?
:-)))))
NVenca888 - Profil | Čt 10.5.2012 13:02:43
Jarda Š. >> tak ono když půjdeme do detailů, tak pokud budeš prodávat ryby, měl bys na to mít živnost. Tady šlo ale o zákaz směňování a prodeje ryb ve smyslu legislativní úpravy VRP. Dřív to tak skutečně bylo, teď už to tam neni.
Nmalamut - Profil | Čt 10.5.2012 13:02:39
Maximsoon >> "Samozřejmě, že je to hloupý sport, protože způsobujeme protivníkovi bolest, ale jsme lovci a děláme to pro potěšení z boje a lovu."
Tak je to sport, nebo lov? Je rybář lovec, nebo sportovec? Ty v tom máš sám hokej, ale rozdáváš rozumy, a takovejch vás tu je plnej MRK.
NVenca888 - Profil | Čt 10.5.2012 13:01:11
Maximsoon >> jak se pouští s úctou? Nepleteš si spíš úctu s ohleduplností?
Ano - ta poslední věta mě zaujala - způsobujeme "protivníkovi" bolest a děláme to pro potěšení. Takhle si skutečně představuješ úctu? :-)
Nmalamut - Profil | Čt 10.5.2012 13:00:10
šmudla007 >> jo, jsou to alibisti, asi by vzali i toho kapra, kdys jim ho zabil, oškrábal a vykuchal, případně vyfiletoval. Kdyby to kuře nebo vepříka měli sami zabít, tak by asi raději žrali banány.
NMaximsoon - Profil | Čt 10.5.2012 12:58:51
Venca888 >> úctu k rybě má jen ten, kdo ryby chová a neloví. Tady jde spíše o úctu k ulovené rybě. Buď ji s úctou a opatrností mustím, nebo ji s úctou a rychle usmrtím. Samozřejmě, že je to hloupý sport, protože způsobujeme protivníkovi bolest, ale jsme lovci a děláme to pro potěšení z boje a lovu.
NButchi - Profil | Čt 10.5.2012 12:57:47
Venca888 >>
Jak jsme řešili včera, je úcta a úcta :-)
NJarda Š. - Profil | Čt 10.5.2012 12:55:55
Venca888 >> Zákaz prodeje, který se mnohde porušuje, platí na prodej do hospod (podle veterinárních předpisů - maso, které nemá veterinární atest), ale tam, kdyby na to kontrola přišla, byl by potrestán hostinský, který rybu koupil, ne rybář, který mu jí prodal.
Nšmudla007 - Profil | Čt 10.5.2012 12:54:08
malamut >> Kdyby se u nás vysazovaly makrely a sleďové v konzervě, tak bych taky nechal kapry na pokoji. Ale že se jim u nás nedaří tak mydlím co u nás žije. Stále se divím jak málo pstruhařů si nedovede přiznat že nejlepší pro chráněné či ohrožené ryby je nechytat je vůbec(prostě chovný potok bez zásahů+ rybník s granuláčama na zachytání si).
Nakonec se z většiny rilýsáku vyklube gurmán co mu šmakuje jen candát pstruh a špinavou práci nechá na mořské rybolovce a zpracovatele drůbeže a prasátek do úhledných řízků.
Nmalamut - Profil | Čt 10.5.2012 12:51:44
hotentot >> a od kolika ponechaných kg se rybář stane masařem? Od 200? Nebo je to každý, kdo si uloví a ponechá víc, než ty sám? Kde je ta hranice? Pro mě je přijatelnější rybář, co si poctivě uloví a poctivě zkonzumuje klidně 300kg, než ten, co jich jen pár v hospodě vymění za startky a panáka.
NVenca888 - Profil | Čt 10.5.2012 12:49:59
Butchi >> jsem jejím štvancem... :-)
NVenca888 - Profil | Čt 10.5.2012 12:48:59
Maximsoon >> No vidíš... a to, co jsem ti napsal já, jsou zase moje názory... takže neni nutný se čílit. A popíchnul jsem tě proto, že se tu spousta lidí dlouhodobě snaží prezentovat úctu k rybám a ještě žádnej z nich mi nedokázal vysvětlit, jak dokážou spojit úctu k rybě s jejim týránim pro zábavu. Tak jsem doufal, že ty třeba budeš první. :-)
Nicméně existujou objektivní pravdy, u kterejch na názoru jedince nezáleží... např. to, co je zakotvený v legislativě. V RŘ řádu neni vše - je to pouze výtah ze zákona - konkrétně zákona 99/2004 a vyhlášky 197/2004 (plus případně BP obsahující lokální úpravy). Ale ani ve výše zmiňovanejch zákonech nefiguruje zákaz prodeje či směny ulovenejch ryb.
Měj se...
N(o)_(o) - Profil | Čt 10.5.2012 12:48:23
šmudla007 >> V globále rozhodně není jedno, když jednotlivec vychytá revír. Je to vychcandíra, podobně jako nemakačenko na sociálném nebo jura v invalidním i když to není úplně srovnatelné. Nejhorší kombinací je nemakačenko na dávkách s povolenkou k lovu, v podstatě legalizovaný asociál parazitující na solidaritě z většiny.
Nmalamut - Profil | Čt 10.5.2012 12:48:22
Vykouš >> vidím jen sivena a duháky. Já si neberu pstruhovku už dost roků, i když mi pěkná teče pod barákem a v okolí je jich dost, potočáka je mi líto chytat a brát ji kvůli granuláčům na dva dny v roce, protože dýl jich moc nepřežije, mi připadá zbytečný.
Nhotentot - Profil | Čt 10.5.2012 12:47:44
Tak to tady pročítám anechápu,o co tady některým jde.Já ryby jím a taky je beru.Ale myslím že masař teda nejsu.Všechno je potřeba dělat s rozumem.Nechápu jak někdo může od vody odnést 200-300kg ryb .A ještě se s tím chválit.A přitom by stačilo omezit počet ponechaných ryb na povolenku.
Nmalamut - Profil | Čt 10.5.2012 12:45:41
šmudla007 >> ona z těchto jedinců tak trochu mluví závist, buď ryby nejedí, nebo jsou líní dát si práci se zpracováním, a pak ti tu píšou, že si máš jako správný rybář koupit ryby v Tescu. Prostě závist, nic jiného v tom není....
NVykouš - Profil | Čt 10.5.2012 12:43:27
malamut >> Jo , jo. Jsou zarovnany pod sivenama. Hold malej košíček.
NButchi - Profil | Čt 10.5.2012 12:40:51
Venca888 >>
Ta úcta tě bude pronásledovat všude, co?
:-))))
NMaximsoon - Profil | Čt 10.5.2012 12:35:50
Venca888 >> nic jsem nestanovil, jsou to všechno moje názory tak, jak to cítím já. Končím s touto diskuzí a jsem rád, že jsi reagoval. Za svým si stojím tak jako ty za svým. S ústavou jsem se zmýlil, ale v rybářském řádu není vše co se týče ryb a práv. Co je a není podle mého názoru rybařina je můj názor stejně jako vysvětlení úcty. Jde mi prostě o to, aby byl u vody alespoň pořádek a čistota a aby si každý mohl sáhnout do svědomí a mít ho čisté. Aby vše co chytill opravdu snědl a nebo daroval a nebral to jako bussines. Když dáš známému kapra a on ti za to dá půl litru slivky je něco jiného než vozit 4x týdně do hospody kapry pro peníze. Měj se fajn a třeba se u vody někdy potkáme. Ahoj
Nmalamut - Profil | Čt 10.5.2012 12:35:38
Vykouš >> v pořádku, nevidím jedinýho potočáka....
Nšmudla007 - Profil | Čt 10.5.2012 12:30:56
Maximsoon >> Tož ho pochop že prostě má dost času si ty ryby na tom jednom rybníku vysedět. V globále je to úplně jedno jestli ty ryby vychytá jeden rybář nebo dvacet dalších rybářů. Pokud nemáte měsíční a roční limity na povolenku tak je to naprosto v pořádku že někdo si vezme jenom dvacet kilo a druhej si vezme třeba tři sta kilo.
Mě stačí ročně 20-35ks kaprů + cca 40-60kg drobotiny + zvládnu vzít veškerý mírový dravce co lapnu(a že jich teda chytnu- vloni bolen candát + dvě štiky :)) Když ryby berou víc tak víc beru, když berou méně tak lapu drobotinu.
Prostě každej rybář má jinou potřebu a povolenku máme všichni stejnou, brát můžeš a nemusíš, ale nebrečet, že štiku co jsi pustil včera druhej dneska táhne domů.