Jak je to doopravdy s raky?

Diskuse k bleskovce Jak je to doopravdy s raky?

Autor diskuse: Nerodia - Profil , 16.11.2010
31 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NNerodia - Profil | Ne 21.11.2010 18:42:33

Dávám sem fotky našich raků, fotky jsou od autorů kteří jsou vždy pod fotkou uvedeni ( já mam od nich povolení k zveřejnění ).

    NKreja - Profil | Pá 19.11.2010 11:19:24

    a je po rybaření

      NKreja - Profil | Pá 19.11.2010 11:18:37

      tak jdou po všem

        NKreja - Profil | Pá 19.11.2010 11:17:38

        když jich je moc

          Nandy.rybar - Profil | Čt 18.11.2010 15:16:20

          Samozřejmě jsem mněl dočasné povolení k manipulaci.

            Nandy.rybar - Profil | Čt 18.11.2010 15:14:18

            ...

              Nrybomil - Profil | Čt 18.11.2010 15:04:30

              R.P. >> ale já vím, že dostal jen souhlas k použítí fotek

                NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Čt 18.11.2010 13:41:42

                Nerodia - >> Od kdy není rak vhodný k jídlu?

                  NR.P. - Profil | Čt 18.11.2010 13:37:43

                  rybomil >> přečti si ještě jednou ten jeho zápis

                    Nrybomil - Profil | Čt 18.11.2010 13:33:26

                    Nerodia >> seznam chráněných živočichů je v příloze vyhl. 395/1992 Sb. konkrétně raci jako bezobratlí jsou v Příloze č. III.

                    Souhlas autorů A. kouby a M. Buřiče je ti nanic, ty potřebuješ vyjimku podle zákona 114/1992 a příslušné vyhlášky 395/1992, kterou uděluje příslušný státní orgán ochrany přírody, pokud s ním chceš nějak manipulovat a není to nezbytně nutná manipulace k záchraně ohroženého druhu, kterou bys m+ěl taky nahlásit doprředu nebo aktuálně , pokud třebas někde chcípají a ty jsi to zjistil, ASI stačí telefonicky získat dočasný souhlas k manipulaci, než " záchranu " udělá příslušný orgán ochrany přírody..

                      Ndamol - Profil | Čt 18.11.2010 12:25:34

                      Prosím o pomoc. Dokázal by někdo určit druh tohoto raka? Fotka je to docela na houby - pouze z mobilu a nechtěl jsem s rakem manilupovat :-( Diky

                        NChlebyk - Profil | St 17.11.2010 16:12:44

                        b.gun >> No už ho nemám má ho kamarád v akvárku,no ted už jich tam má spíš desítky.Dovezl jsm ho tenkrát z jednoho ramene řeky PO

                          Nb.gun - Profil | St 17.11.2010 11:00:33

                          Chlebyk >> Nějakou slušnou fotku asi nemáš? Původně jsem si myslel, že by mohlo jít o raka červeného (další invazívní americká mrcha, tentokráte se šířící Evropou z chovů ve Španělsku), ale ta světlá barva je zase blíže k pruhovanému. I když rak červený se vyskytuje v různých barevných varietách - třeba modré, bílé - byla by docela slušná náhoda, že byste ve volné přírodě natrefili zrovna na jednu z nich ...

                            NUrbo - Profil | St 17.11.2010 10:51:47

                            Tak podle tvaru klepete co jsem našel se zdá, že ty ludry americký sou už i u nás na jihu na potoce. Jen nevím, jak se tam mohli dostat,bo po proudu sou dva regulační splavy ,kde voda padá vždy skoro kolmo z metrové a větší výšky.

                              NNerodia - Profil | St 17.11.2010 8:41:44

                              Vážení fotky které jste tady uveřejnily jsou skvělé ,ale pozor na porušení zákona114/92 Sb, kde je laicky řečeno že i manipulace z chráněním zvířetem je porušení tohoto zákona ( braní do ruky a focení je manipulace).
                              Jinak již zde jsem i uveřejnil fotku raka signálního aby každý kdo má zájem mohly se podívat jak vypadá ( fotky jsou autorů A. Kouba. M. Buřič, a já mam od nich souhlas k zveřejnění). Je to v sekci diskuze Rozpoznávání druhů raků.
                              Tak kdo o výskytu tohoto raka ví , bude ochoten mi pomoci k získání ho tak mi prosím dejte vědět.
                              Petrů zdar

                                Nlada78 - Profil | St 17.11.2010 6:11:25

                                hering >> Děkuji. Zjistil jsem,že v potoce kousek od nás jich žije docela dost:-)

                                  Nesoxboy - Profil | Út 16.11.2010 22:53:26

                                  tak todle mě fakt zajímá múže někdo dát foto těch 5 ti rakú a vysvetlit jejich jména a který sou chráněný a který ne

                                    NChlebyk - Profil | Út 16.11.2010 22:34:51

                                    b.gun >> Takovou světlou až žlutou rostliny štípal jednu za druhou mrcha:-úú

                                      Nb.gun - Profil | Út 16.11.2010 22:32:08

                                      Chlebyk >> Bohužel, je to tak.
                                      K tomu agresívnímu "Italovi", jakou měl barvu? A nepřehrabával ti akvárko?

                                        NChlebyk - Profil | Út 16.11.2010 22:14:54

                                        Myslím si že spousta rybářu nepozná ani naše ryby natož tak raky,přiznám se že ani já bych raky nepoznal podle druhu,dokonce sem si pár raku přivezl z Italie z řeky a dal do avárka nevím co to byl za druh ale bylo to něco neskutečně agresivního vuči rybám a množilo se to jak králíci:-))

                                          NToufi - Profil | Út 16.11.2010 21:49:18

                                          Rak signální, nebo chcete-li americký.

                                            Nb.gun - Profil | Út 16.11.2010 21:47:51

                                            Nerodia - >> Jen drobná poznámka k větě: "U nás žije pět druhů raků, ale jen tři jsou chráněni (původní)". Ano, tři druhy jsou chráněny, ale jen dva z nich jsou původní - rak říční a rak kamenáč. Třetí druh - rak bahenní - jest druhem introdukovaným.

                                              Njarad - Profil | Út 16.11.2010 21:36:56

                                              ..ještě jedna.

                                                Njarad - Profil | Út 16.11.2010 21:35:29

                                                Koncem léta jsem u nás na potoce také jednoho měl v ruce a druhý den ve stejnou hodinu koukám co to leze po kameném břehu vodou a on opět zatoužil po kontaktu a lidském teple.Dolezl až ke mě a tam zustal,pak jsem odešel :)

                                                  Nhering - Profil | Út 16.11.2010 20:41:59

                                                  lada78 >> Rak Říční.

                                                    Nlada78 - Profil | Út 16.11.2010 20:35:09

                                                    zdravím kolegové-tenhle klepetáč je jakého druhu?

                                                      Nhering - Profil | Út 16.11.2010 20:22:43

                                                      Tady je náš původní rak říční.Pár jich žije v jednou potůčku kdesi poblíž Děčína.Záměrně nebudu říkat kde - děsím se dne kdy někoho napadne vzít raka z Labe (na 99,9% to bude rak pruhovaný) a přenese ho do toho potůčku byť s dobrým úmyslem,ale díky neznalosti raků absolutně mylným úmyslem!!!

                                                        Nmládě - Profil | Út 16.11.2010 18:20:05

                                                        Viděl jsem už mnoho raků, ale nikdy jsem se neodvážil s nimi nějak "zatočit", nechtěl bych totiž omylem zahubit původního raka. Chtěl bych se zeptat, jestli se třeba v takovém Labi nebo Vltavě může vyskytovat původní druh raka nebo jestli v takovýchto vodách (s nižší kvalitou vody) žijí pouze nepůvodní druhy (osobně jsem slyšel o raku bahením a americkém)?
                                                        Doufám, že se zde najde někdo znalý tohoto problému...:-))

                                                          NPellon - Profil | Út 16.11.2010 17:29:03

                                                          na svem reviru jsem videl nekolik raku a jsou to poradni mackove... krasne se pozorujou... jednoho jsem nasel mrtveho a to byl ale fakt paradni kousek... ale co to bylo za druh to ti fakt neporadim... byl jsem rad ze jsem poznal ze je to rak :)

                                                            Nxmac - Profil | Út 16.11.2010 17:28:30

                                                            Nerodia - >> Takže pokud ty další druhy nejsou chráněni, mohu si je nachytat v libovolném počtu a rozměru?

                                                              NR.P. - Profil | Út 16.11.2010 17:00:47

                                                              docela by mě zajímalo na koho si se s tou žádostí obracel??