NCarpHunder - Profil | So 15.5.2010 7:04:03
mirmen >> na česneku je všechno dobrý :o)
NZajda - Profil | So 15.5.2010 7:02:24
Walleye - altered ... >> Walleye - 15.5.2010 6:45:28 >> Na zahrádku by mi přišel jednou..:-(
NAzbest - Profil | So 15.5.2010 6:46:32
Jistě-omezit.
Depilace je už dávno v módě:-)
NWalleye - Profil | So 15.5.2010 6:45:28
foxxx - >> Je už tzv. ,, přebobrováno " a začíná škodit. U nás kolem Baťova kanálu pokácely všechny jabloně které Baťák lemovaly,škodí už i na hospodářských plodinách i zahrádkářům kolem vod. I z historických pramenů vím,že v určitých oblastech, kde se nyní vyskytuje nikdy nebyl.Rozumná regulace je, nebo by byla na místě.
NROLL007 - Profil | So 15.5.2010 6:43:46
a co jim dát příkaz k vystěhování a zákaz pobytu na území které neoprávněně osídlují.Je to podobné jako s menšinama a taky s tím nic nikdo neudělá.Od toho tady je povodí a zelení aby po nich uklízeli když si je přivlekli
Nmirmen - Profil | So 15.5.2010 2:15:59
Bobří maso je podobné masu ondatry. Je tmavé, jemné, měkké.
Pachové žlázy je třeba odstranit co nejdříve.
Tuk bobra má silnou chuť a nepříjemnou vůni, tuk by měl být odstraněn ještě před vařením masa.
Pachuť lze zmírnit , přidá-li se do vody polévková lžíce jedle sody a černý pepř.
Poté 10-15 minut povařit, vylét vodu a dále už upravovat bobří maso obvyklým způsobem.
NCloud - Profil | Pá 14.5.2010 12:30:27
Odchytit, vytrhat jim přední zoubky a je klídek a bobřík může žít dál.nemusíme přeci hned zabíjet :-))
Nvahaj - Profil | Pá 14.5.2010 12:26:37
tuzemak >> Já už jednoho doma mám a zatím dobrý, nestěžuji si.
Ntuzemak - Profil | Pá 14.5.2010 12:06:11
vahaj >> klidně si vem toho bobra na zahradu místo mě,uvidíme za čas jak sním budeš spokojen..
NZajda - Profil | Pá 14.5.2010 9:20:18
krusnohorec >> Je jaksi jiná doba = buď lidi nebo bobři...Nebýt zelených dementů, kteří je sem dotáhli, tak by po nich nikdo ani nevzdychl...A je takových druhů zvířat víc, kterým to soužití s člověkem v té naší malé zemičce moc k duhu nepůjde...
Nkrusnohorec - Profil | Pá 14.5.2010 8:45:04
Zajdo - i my zde v čechách máme bobry a co takovej bobr dokáže jsem měl možnost vydět ve skandinávských zemích kde je bez otálení střílej,místní bobři jim tam třeba ničí dřevěné sloupy na mostech přes říčky .Já chtěl jenom ukázat jak každý zbrojí proti zvířatům kteří své chování neovlivní jelikož ho mají geneticky zakodované ,ale lidské chování těch kteří jsou za případné katastrofy zodpovědní nikdo řešit nechce.A veškerá zodpovědnost za stav naší přírody je na nás všech .
NZajda - Profil | Pá 14.5.2010 8:05:33
Jenom nechápu diskusi bojovníků z Čech, kteří o tom, co tady na Moravě bobr provádí, nemají sebemenší ánung. Zapojte trošku mozečky, chlapci...
Nvahaj - Profil | Pá 14.5.2010 7:55:17
krusnohorec >> Proč to násilí? Nestačila by rezervace?
NBobr 6 - Profil | Pá 14.5.2010 7:52:26
krusnohorec >> To by taky slo, anarchie uz v tomhle state panuje, takze bych se nebal, ze by to po jejich vystrileni bylo horsi :-)))
Nkrusnohorec - Profil | Pá 14.5.2010 7:31:44
A co takhle vystřílet všechny politiky,a za ušetřené peníze napravovat škody které napáchaly bobři.Rači budu sedět u vody a pozorovat bobry jak likvidujou strom než sledovat naše politiky jak rozkrádaj naši zem.
NMarxKarl - Profil | Čt 13.5.2010 20:55:11
jednoznacne omezit nebo vystrilet vsechno at je pokoj...srny (ožíraj mi kedlubny na zahradě), zajice , bobry, mloky, vši, kapry, plotice, sýkorky(vyklovavaj mozky netopyrum) netopyry(roznasej vzteklinu), žížaly, babočky a možná i jezevce - ten je mi nesympatickej, delfíny (trhaj rybarum sítě) a hlavne pavouky - stavej mi site v baraku, ...nechat telecí na tataráky - ty mám rád :))
Nvahaj - Profil | Čt 13.5.2010 14:50:58
Jarda Š. >> Skvělý nápad k oživení naší ekonomiky. Pouze bude chtít upravit kurz : Hudson's Bay Company, která vyměňovala zboží za bobří kůže stanovila jakost standardní bobří kůže i její hodnotu.... Standardní bobr byl napjatý, očištěný, usušený, a připravený k expedici. Záznamy z prvních obchodních středisek hovoří jasně. Jeden bobr = 6 Hudson's Bay korálků; nebo tři světle modré Padre (Crow) korále; nebo dva větší průsvitné modré korále. Vozil bych to do Číny.
Lehká poznámka na závěr. Indiáni také migrovali mimo teritoria (rezervace). Jak dopadli?
NBobr 6 - Profil | Čt 13.5.2010 14:50:23
Jarda Š. >> Na druhou stranu tezko rict, jestli by selekce onech bobru takhle probihala a zdali by to bylo tak jednoduche jak pises.
NJarda Š. - Profil | Čt 13.5.2010 14:35:08
vahaj >> Kdy bobry lovit - jednoznačně v zimě, kdy se dá využít kůže. Protože bobr je teritoriální zvíře, když určíme oblasti, kde neškodí a budeme ho tam chránit, tak ty kusy, které budou migrovat mimo takové rezervace, budou ty navíc, které je možno odlovit.
NBobr 6 - Profil | Čt 13.5.2010 14:34:34
Ale take si myslim, ze v pripadech kdy pacha opravdu velke skody, se musi jejich pocet v rozumne mezi zredukovat, bohuzel si myslim, ze jine reseni nikdo nezna.
Nvahaj - Profil | Čt 13.5.2010 14:34:22
Bobr 6 >> Nechci tě strašit, ale na tvém místě bych zvážil i samotný pobyt u vody. Co kdyby?
NBobr 6 - Profil | Čt 13.5.2010 14:31:04
Odted si budu davat pozor, abych nekde nezlomil vetvicku. Nechci byt zastrelen. :-)
Nvahaj - Profil | Čt 13.5.2010 14:29:21
Jarda Š. >> A kdo určí hranici, kde a kdy škodí a kdy a kde neškodí? Zase se najde nějaký dobrák, který si umane, že škodí všude a vystřílejí je jako bizony v Americe. A zase to bude v zájmu civilizace.
NJarda Š. - Profil | Čt 13.5.2010 14:18:30
vahaj >> Nic rozumnějšího nezbývá, než tam, kde bobr škodí, povolit jeho lov a chránit ho jen tam, kde nevadí. Tím se udrží populace na přiměřené úrovni.
Nvahaj - Profil | Čt 13.5.2010 13:48:29
tuzemak >> Pošlu ti trochu "vědy" : V současnosti má zvyšování početnosti bobří populace až exponenciální charakter vzhledem k tomu, že se stále nachází v iniciální fázi kolonizace nového území. V důsledku silné teritoriality mladí jedinci migrují do nových, ještě neosídlených oblastí. Se vzrůstajícím počtem bobrů se však množí případy, kdy se tento živočich dostává v urbanizované krajině do konfliktů s lidskými zájmy (vodohospodářská díla a stavby, lesní a zemědělské kultury atd.).
Takže v současnosti se bobr nevysazuje, ale přirozeně migruje. Pokusy o chování bobrů v "rezervacích" se nepovedly, bobři utekli a začali se množit. Lidi byli na začátku i na konci problému. Nejdříve bobra u nás vyhubili a nyní svým způsobem můžou i za jeho přemnožení. Jak chceš bobra naučit, aby se zdržoval na jednom místě a nemigroval. Jediné, co by přicházelo v úvahu je : "Bobr do každé rodiny". ,
NPellon - Profil | Čt 13.5.2010 13:32:48
cileny odstrel je na pravem miste to se tyce i jinych druhu skodici v teto civilizaci
Ntuzemak - Profil | Čt 13.5.2010 13:19:34
opět sem o něco chytřejší,lepší bobr než internet ha hááááááááá
Nlobotomie - Profil | Čt 13.5.2010 13:01:20
bobra bych nechal na pokoji, ale zakázal bych ty internety!
Ntuzemak - Profil | Čt 13.5.2010 12:55:00
vahaj >> ach ju,asi nechceš pochopit,dobrá,chovy trochu regulovat,dá se toho hodně udělat,ne jenom to někde vysadit a hotovo,bohužel dělají to lidi,co tomu vůbec nerozumí,prostě neřeší co to může způsobit,nasadit někam bobra k blízkosti měst či vesnic je holý nesmysl,nebav se pořád o lidech,ti už udělali na světe hodně nenapravitelných škod,bobr se dá ukočírovat,jen chtít.
Nvahaj - Profil | Čt 13.5.2010 12:50:50
tuzemak >> Když už jsme se dostali do "akademické" diskuze, jaká je tvoje představa trochu omezování? A k debatě s aHugem : Člověk dokáže za jediný strom zlikvidovat do pěti minut. A roste uplně stejnou dobu.
Ntuzemak - Profil | Čt 13.5.2010 12:43:41
aHugo >> a k čemu je spadlý strom třeba i jen od bobra,myslíš,že ho ohlodá celý??najde si další vzrostlý,a tak pokračuje vesele dál,on ten strom mimochodem pár desítek roků roste,bobr ho zničí za jediný den.
Ntuzemak - Profil | Čt 13.5.2010 12:41:26
vahaj >> bohužel máš pravdu,že někde vykácí celou zdravou álej a nikomu to nevadí,nikde sem nenapsal,že bobra máme střílet,jen ho trochu omezovat,to je podstatný rozdíl,kdybys bydlel někde kde bobr doslova ohrožuje lidský obydlí byl bys jinýho názoru,tu je malá rozloha země aby se tu snesl člověk a bobr dohromady,nemůžeme tu nasrat vše nazpátek do přírody,podívej se co dokážou kormoráni,taky jsou tu k něčemu dobrý??jen páchají nehorázný škody rybářům,tím nechci říci,že by tu na zeměkouli měl zmizet živé tvor..
NaHugo - Profil | Čt 13.5.2010 12:33:47
zde na jihu to tak funguje položí a odtáhnou mu ho:když náhodou leží nekde dýl tak je vidět jak ho postupně ožírají a i když položí i nějaký další tak je jich podstatně míň.
Nvahaj - Profil | Čt 13.5.2010 12:22:33
tuzemak >> Budu se opakovat. Podívej se na fota, jak v některých lokalitách škodí přírodě člověk. Povodně na Labi zničily 90% stromů v okolí toku a nikoho to netankovalo a alespoň u nás na dolním toku jsem si nevšiml, že by je znovu, až na výjimky, vysadili. A bobry za to budeme omezovat, kontrolovat a střílet? V zájmu civilizace?
Ntuzemak - Profil | Čt 13.5.2010 12:07:54
aHugo >> máš docela milnou představu o bobrovi,že by ožral strom který shodí celý a potom jde na další,podívej se na fota kde ti dokazuje opak,bohužel v některých lokalitách páchá nesmírný škody,tím neříkám,že ho musíme vyhubit,jen omezit a kontrolovat jeho populaci.
NRoyale with Cheese 31,95 - Profil | Čt 13.5.2010 11:23:22
Milos_Dia >> :-)))))))))))))))))))))))))))
Jinak když se nestřílí norek kterej škodí, proč by se měl, proboha, střílet bobr kterej tokům revitalizací prospívá?
NaHugo - Profil | Čt 13.5.2010 11:08:42
nechte mu strom který položí ožrat a nemusí hned pokládat další.Tím se sníží počet položených stromů.A je spokojenost na obou stranách.
Nretrívr - Profil | Čt 13.5.2010 10:47:15
vahaj - souhlas.Navíc bychom se mohli naučit posuzovat jednotlivé situace a ty řešit.K tomu vede ale dlouhá cesta.
Nkožich007 - Profil | Čt 13.5.2010 10:43:39
vahaj >> souhlas!!!! je to strašně jednoduché říct že nějaké zvíře se nám nelíbí a proto ho zlikvidujem!!! co až to někdo řekne o rybářích?přece lovíme! tak nás také zregulujou?!
Nvahaj - Profil | Čt 13.5.2010 10:23:25
Možná, že kdyby byl bobr "americkej", tak se nikdo neodváží ho omezovat. co by na to řekl strýček Sam? Kolik stromů zničí lidé a nikdo je za to neomezuje. Kolik stromů bylo pokáceno při stavbách super, hyper a jiných marketů? Kolik lidí za to bylo potrestáno? A bobra chcete "mastit" za jeho přirozené chování?
NSalmon - Profil | Čt 13.5.2010 9:49:24
Dalibor MC >> zkus dát do vyhledávače retro:-)))
NDalibor MC - Profil | Čt 13.5.2010 9:47:13
Dneska prej už na bobra nenarazíš. Móda či co.
Nčabi - Profil | Čt 13.5.2010 9:07:00
a co bude s kormorány? podle tabulky vykazují o 1 milión kč větší škody než bobr a to jsou jen ty proplacené!
NSkulalukS - Profil | Čt 13.5.2010 9:03:00
Je dobře že je bobr chráněnej. Jeho počty jsou regulovány černými odstřely a to většinou až v případě, kdy se ta bestie začne vymikat kontrole.
Na jižní moravě jich už od loňska dost ubylo.