Diskuse k článku: Co to znamená chovat ryby?

Diskuse k článku Co to znamená chovat ryby?

Autor diskuse: Hraji - Profil , 13.8.2006

NMustafa Ali Fortanhi bin Xaxapvi - Profil | Čt 24.8.2006 16:20:10

hraji: jen malý komentář ke "kecům" o tržních mechanismech. Je velmi riskantní něco produkovat, pokud je odběratel jen jeden, je velký a špatně se s ním dá vyjednávat. Takže se není čemu divit, že na privátním trhu nejsou. Apropos, kolik stojí vámi vyprodukované kilo nebo kus?

NFishky - Profil | Čt 24.8.2006 10:19:55

hraji: ...no, pak zřejmě patřím do druhé skupiny, jako důvod "začátku" chovu jsem nalezl zmínku o r. 1984, o tom jak jsi psal o současném stavu a přetrvávajícím nedostatku násad oněch ryb jsem se zřejmě přehlédl... musím číst pozorněji, sorry (apropo, a kde že o tom píšeš? :)

Nhraji - Profil | Čt 24.8.2006 10:07:15

Fishky: inteligentnímu čtenáři stačilo přečíst si článek ...

NFishky - Profil | Čt 24.8.2006 10:00:34

hraji: přesto že byla reakce z mé strany na ho--o, dověděl jsem se, co jsem potřeboval, tedy že násadu "nezajímavých ryb" NENÍ možno sehnat na trhu... a musíte si ji zajišťovat každým rokem sami...

Nhraji - Profil | Čt 24.8.2006 9:51:57

Fishky: promiň, taková odpověď je na ho--o, nic konkrétního jsi nenapsal a kecy o konkurenčním prostředí tu už byly. Myslím, že svazy jsou dost velký odběratel a přesto není dostatek násad "nezajímavých" ryb. Ono totiž nejde všechny ryby odchovat jako duháka. A o to jde. Nestačí jen vést řeči o trhu a tržním hospodářství, ono je třeba nasazovat ryby do revírů.

NFishky - Profil | Čt 24.8.2006 9:41:25

hraji: ...se tomu prd rozumím :))) ale čistě teoreticky v tržní ekonomice nabídku ovlivňuje "přímo úměrně" poptávka, tedy máš-li jako "svaz" zájem, určitě se najde někdo, kdo tě uspokojí :) a pakliže najdeš jeden suběkt, je velká pravděpodobnost že nebude jediný => konkurence? no a pak už je otázka ceny pouze jednání... // nebo napiš rovnou, že z tvé strany bylo učiněno maximum možného úsilí k dosažení "cíle", leč dodavatel reofilních ryb prostě není a pak to bude bez debat... (nebo se najde oponent)

Nhraji - Profil | Čt 24.8.2006 9:10:13

Pro všechny, kteří mi radí, abych si násadu koupil a vykašlal se na chov mám jeden dotaz a jednu prosbu.
Dotaz: kde mám nakoupit násadu ostroretek, parem a podouství, když není v nabídce dodavatelů (a to ani soukromých) v takovém množství, abych splnil zarybňovací plán?
Prosba: uveďte sem relevantní kontakty na chovatele (klidně soukromé), kteří produkují reofilní ryby v takovém množství a skladbě, aby to uspokojilo požadavky svazu a v cenách, které jsou konkurence schopné.
Děkuji.

Nhraji - Profil | Čt 24.8.2006 8:59:25

Bachy: my ostroretky na rybníku odchováváme, pokud je v něm dostatek potravy a kyslíku, není důvod, proč by tam nemohla ostroretka žít, ale její prostředí to není. Navíc se tam nevytře, takže je to dočasné působení.

NBachy - Profil | Čt 24.8.2006 8:46:04

hraji - Vždycky jsem si myslel, že ostroretky se sadí jen na řeky, ale kolega teď nedávno vytáhl pár kusů na stojaté vodě. Sadí se i na stojáky?

NMustafa Ali Fortanhi bin Xaxapvi - Profil | Út 22.8.2006 21:32:55

Jenda Traktor asi Zetor jede do hor orat brambor :-) nebo John Deer? :-) ... jsem si diky tobe vzpomnel na ten starej dobrej song a pak taky na muj oblibeny film "The Straight Story"

ad 1) souhlas
ad 2) tuhle diagnozu u me zatim nikdo nenasel ... Cibulku tak dobre neznam
ad 3) velmi uzky pohled na problematiku ... a bazlivy
ad 4) nesouhlas ... ale na dlouhe vypraveni, optimalne na CW na terasu ... klidne to i zazpivam :-)

NKocháč - Profil | Út 22.8.2006 16:32:49

Článek je moc pěkně napsaný a není pochyb o tom, že hraji má velice dobrý vztah k rybyřině a to nedokládají pouze aktivity zde popsané. Bohužel dost lidí nepochopilo a nechce pochopit, co příspěvky chachar myslí. Nejde o napadání hrajiho a těch pár nadšenců co to myslí dobře. Jde o napadání systému, ve kterém jsou tito nadšenci jen kapky v moři. Sám si myslím, že si hrajiho chachar jistě váží, ale jde o to, že se rozplíváme nad tím jak nám ta zájmová charitní činnost pěkně funguje a jaké je to združení kamarádů. To je blbost, nejde se koukat na svaz jen přes aktivity těch pár jedinců co to myslí dobře a jen neplkají, ale i konají. Je potřeba ten uhel trochu víc otevřít.

NJenda_Traktor | Út 22.8.2006 15:43:05

Vraník: Opakuji!!!
1)Svaz je prohnilý a bázlivý. Bojí se do čehokoliv píchnout, ozvat se proti regulacím, vystupovat jakožto silný lobista zastupující 300 000 obyvatel této republiky. To každý svaz milovníků kyselých okurek zastupuje své členy rázněji.
2)Mustafa xaxap xxx je psychotik a připomíná Cibulku
3)Privatizace může být dobrá a špatná. My v této republice bychom o tom mohli vyprávět. 95% soukromým vlastníkům čehosi nejde o rozvoj čehosi, ale jen a jen o zisk. Představa, že Pavel Tykač je nadšeným horníkem jen proto, že koupil doly, nebo že Kateřina Brožová byla fanynka čaje jen proto, že spoluvlastnila Jemču Jemnice mě rozesmívá.
4) Privatizací se definitivně pohřbí možnost vystupovat vůči silným protivníkům rybaření a živé vody (povodí, stavby, průmysl) jakožto silný partner.

NBachy - Profil | Út 22.8.2006 12:39:47

hraji - Díky za článek i za ostroretky. Jsou to nádherné ryby. :o)

Nvraník - Profil | Út 22.8.2006 10:06:03

Jako člověk zvídavý bych se chtěl zdejších obhájců svazu jako jendy, pyzdy a podobných zeptat na spoustu věcí. Zeptám se ale pouze na tři, abych to zjednodušil. Mohl by mi někdo ze zdejších zastánců svazového hospodaření odpovědět na tyto otázky :
- kde mizí cca. čtvrt miliardy vybrané na příspěvcích všeho druhu od členů?
- proč nemám přístup k hospodaření svazu ač jsem jeho řádným a platícím členem?
- k čemu jsou územní svazy a proč drží dekrety na revíry?

Nprofo - Profil | Čt 17.8.2006 11:37:28

Mustafa Ali Fortanhi bin Xaxapvi - ® : s tvou odpovědí souhlasím a chápu. Dokonce jsem čekal, že ani neodpovíš. Je jasný, že jsme jeden druhého a opačně částečně pochopili a další debata je jak píšeš možná už jen osobně. Souhlas a dík za odpověď.

NJenda_z_hor | Čt 17.8.2006 11:04:34

Takže přece to musím napsat: Mustafo, ty jsi lehký psychotik. Něco jako Cibulka v politice. V podstatě vám oběma fandím, ale současně vás lituji.

NMustafa Ali Fortanhi bin Xaxapvi - Profil | Čt 17.8.2006 9:10:29

pyzda: kdybys napsal svůj postoj ke svazu, byl by tvůj příspěvek bez závad. Ten zbytek je ale nebetyčná blbost vycházející z minima zkušeností a z nulové invence.

NPyzda | Čt 17.8.2006 3:53:10

Mustafo, jsou asi tři kategorie rybářů. Ti co jsou spokojeni a vesele brousí ryby, pak ti nespokojení, co už nebrousí z mnoha důvodů a pak ti, co si chtějí líznout se svazem a nebo lízat místo svazu. To je mé vnímání a chápání reality. To, že svaz hospodaří špatně, není důvodem, aby bylo ještě hůř. Pro mě za mě ať si peníze tečou z MO do ÚS a zbytek do vody , nebo až do Práglu. Můžu alespoň k vodě a to k téměř jakékoliv. Jen bych byl zvědav na ty toky peněz k dobrodruhům, co by chtěli zlepšit stav možností volby, kde a kolik peněz utratím. K realizaci těchto cílů musíš poctivě říci více než polovině rybářů, že si už povolenku na svůj oblíbený revír nekoupí a není to otázkou peněz. Já svaz nechápu jako cíl, ale jako nástroj, který je porouchaný a musí se opravit, ne zahodit.

NFrk - Profil | St 16.8.2006 23:07:12

M A F / Chyba většiny z nás je, že nečteme co je napsané ale vlastně podvědomě čteme jak to chceme přečíst podle pisatele...
Já si také myslím, že není všechno jak má být a napíšu to jak to cítím já, ikdyž třeba neobratně.
Pak se ozve další a ikdyž napíše v souhrnu to samé či podobné , ten první je mimo nebo úplně proti.
Nejlepší je opravdu řeč "z oka do oka". Tam se tyhle "šumy" obvykle ztratí.
Jinak to samé co profo.

NMustafa Ali Fortanhi bin Xaxapvi - Profil | St 16.8.2006 17:22:11

profo: zucastni se Casting Weekendu a tam ti muzu rict, v jakem stavu je svaz (uz zname cisla, toky, odpovednosti a dalsi dulezite informace, a to detailne). Zda-li pak vynalozis aktivitu na zmenu ve svazu ci jinde uz je na tobe. A mala oprava: me nejde o pravdu, ale o cil. Ten mam a za nim jdu. A diskutovat o tom na MRKu uz moc nepotrebuji. Moji praci z let minulych uz delaji jini :-)