Diskuse k článku: Co to znamená chovat ryby?

Diskuse k článku Co to znamená chovat ryby?

Autor diskuse: Hraji - Profil , 13.8.2006

nightfish | Pá 25.8.2006 10:50:33

2Pyzda: afaik bartrový obchod je směna jednoho zboží za druhé v domluveném kurzu (počtu/množství). Hraji psal o tom, že odchovají více ostroretek, které nabídnou a prodají ostatním MO. Stejně tak ostatní MO, pokud odchovají více lína, nabídnou přebytek ostatním MO. O bartru tedy nemůže být řeč, spíš jde o takovou tradiční ego-masturbaci ze tvé strany.

Pyzda | Pá 25.8.2006 10:45:36

JKL : nechce se mě věřit, že ti to hlava nebere. To co zde hraji popisuje, není tržní systém. To by jsi mohl říci, že tržní systém byl minulý režim, kdy se vyrábělo 20x víc železa, 10x víc cementu než dnes a nebyla nezaměstnanost. Dnes svazy a potažmo MO vysadí jen minimum ryb a to ještě v kaprech, protože dodržují a umně si upravují svoji neziskovost v termínech má dáti-dal (do vody minimum). Je to jako se ziskem v jakékoliv obchodní společnosti. Proč bych tvořil zisk a dával ho státu, když ho mohu lépe spotřebovat já sám. Tady to smrdí.
A ještě jedno: pokud u hrajiho jde na cca 20km revíru ryb za 450000 v úžasném sortimentu, jak je možné, že u nás i jinde jde na obdobný revír cca 80000? Já nekritizuji Hrajiho, ale systém, který to umožnuje. Nemyslím Hrajimu ryby sebrat a dát je všem, ale sebrat peníze svazu a dát je do vody. Samozřejmě, je to obtížné.

Pyzda | Pá 25.8.2006 10:29:33

Hraji: bártrové obchody jsou znakem zaostávání a nekonkurenceschopnosti. I já zajedu do trhu a za prodané švestky nakoupím králíka.... Bohužel tato tradice z předminulého století, leckde v rozvojových zemích přetrvává i dodnes a i v zaostalých svazech.... Dávat toto za vzor asi není to pravé. Máš pravdu, jsou to tu kecy, které za ostroretku nevyměníš. Smysl je si zde pokecat ne?

Miloš_dia | Pá 25.8.2006 10:17:25

[smazano na zadost autora, MM]

JKL - Profil | Pá 25.8.2006 10:04:42

Tedy páni kolegové, trošku mi to hlava nebere. Voláte po tržním prostředí, konkurenci a podobně a když se začne někdo tržně chovat, je taky zle. Nebo má být trh jen pro někoho? Proč by neměla aktivní MO konkurovat komukoli jinému? Je ještě nějaká překážka mimo vazby na svaz? Jestli ne tak je to jen o revolučním obrazoborectví a to ještě nikdy nikde nic pozitivně nevyřešilo.

medvěd - Profil | Pá 25.8.2006 10:03:30

Alane:vůbec ne, všichni reagují na Hrajiho článek tím, že ho určitým způsobem odsuzují.Ani Ty, ani většina zde diskutujících jste v revíru jeho MO nebyla, takže je to stejný, jako kdybych já kritizoval poměry v Praze.Nejsem v Praze, nevím jak to tam u vás funguje a proto neumím kritizovat.Stavět se kriticky můžu snad k obecným věcem, ale ne k tomu, jak se někde plní zarybňovací plán, když o tom nic nevím.Kdyby jsi viděl Svitavu před šesti, sedmi roky a teď , tak by jsi mi při mírném zachování soudnosti dal za pravdu.Ta řeka je prostě jiná.Znovu opakuji, nebavím se o obecných věcech, o stavu svazů o tom kdo kolik kde spotřeboval, o příslušných zákonech a pod.Reaguji pouze na Hrajiho článek a komentáře , které se ho týkají.

Alan - Profil | Pá 25.8.2006 9:55:46

Medvede, chtelo by to kritiku minimalne konstruktivni, zejo? Co tim sleduji a komu tim prospeji? V cim zoldu pracuji?
Tadys kurva ujel :-(

medvěd - Profil | Pá 25.8.2006 9:50:58

hraji:máš obdivuhodnou trpělivost.Většina zdejších kritiků přece nechce nic tvořit a nabízet .

Fishky - Profil | Pá 25.8.2006 9:40:34

hraji: jak svaz hlídá v praxi plnění zarybňovacího plánu?

hraji - Profil | Pá 25.8.2006 9:37:26

Fishky: no prosím, zatočte se svazem jak chcete, ale současně nabídněte těm 300 000 členů, kteří nesdílejí vaše názory a přesvědčení, stejnou nebo podobnou alternativu rybolovu. Když to dokážete, nikdo po svazu ani nevzdechne. Bohužel jsi vůbec nepochopil, nebo prostě ti chybí informace a znalosti, ale na Moravě, konkrétně v MRS, není funkce svazu žádná jiná než zastřešující, svaz nic MO nepřikazuje, nijak je neomezuje, všechny MO mají své vlastní ekonomické podmínky. jediné co svaz hlídá je, aby MO plnily zarybňovací plány a aby dodržovaly zákony a nařízení. Nic víc, nic míň.
A tato tvrzení jsem schopen doložit.

Ricci - Profil | Pá 25.8.2006 9:36:32

Fishky: jsem rybář a tudíž mi nestačí jen tak si lehnout na záda a poslouchat ptáky. Se svazem jsem se potýkal v problémech jen jednou a to vlastní blbostí. Jinak jsem se už dlouho nesetkal s žádným bu bu bu. Co ty osobně považuješ za bu bu bu?

Fishky - Profil | Pá 25.8.2006 9:27:25

Ricci: nepsal jsem zrušit, ale zatočit, věřím že by se dala udělat čistka tak, aby to bylo ke prospěchu věci, největší hajzlíci jsou mnohdy ti, co dělají bu-bu-bu na ty "malé pitláky"... no je to směšné! Ricci nevím jak ty, ale mě často stačí se jen vyvalit na břehu, poslouchat zasraný ptáky a relaxovat. Pruty můžou zůstat doma, každopádně s tím stavem u našich revírů by se už mělo něco dělat, je to ostuda, prasárna a někdo by to měl odskákat, ehm... ale jsme v Čechách, že?

MrKos - Profil | Pá 25.8.2006 9:21:41

Fishky: tak to bych si také rád přečetl... možná by to stálo i za otázku pro ostatní diskutující moudré jedince... Kolik jsi ochoten zaplatit za jednu standartní 2 hodinovou docházku na řeku kterou navštěvuješ?

Ricci - Profil | Pá 25.8.2006 9:18:43

Fishky: promiň ale nedá mi to abych se nezeptal. Kam budeš chodit na ryby až se zatočí se svazem? Na sokromý revíry? Kolik jsi do toho ochoten investovat?

Fishky - Profil | Pá 25.8.2006 9:04:09

Hraji: kecy jsou celý tvůj článek zahalený do fikce, "jak je to potřeba". Potřeba je zatočit se svazem a bude klid...

hraji - Profil | Pá 25.8.2006 8:48:40

Děkuji všem za fundované odpovědi na moji otázku. Potvrzují jediné, kromě propagandistických keců obecného charakteru o tom skutečně víte houby. A snažíte se to zahalit do dlouhých příspěvků.
Petrson: ptáš se hezky, ale na špatném místě. Zkus se zeptat u vás v MO, u vás na územním svazu. Jak já mám vědět co je v ČRS. A proč bych hledal dodavatele v Čechách, když bych za dopravu zaplatil víc než za vlastní rybu? A napadla tě varianta, že těch ostroretek odchováme tolik, že je můžeme prodat i jiným MO v MRS. Normálně se to tak dělá. Když už má Mo rybochov, snaží se odchovat ryby nejen pro sebe, ale i pro kolegy. My odchováme ostroretku, někdo jiný pro nás odchová lína. Jednoduché a průhledné. A když se najde soukromník, který je pro nás zajímavý jak skladbou nabízených ryb tak cenou, vezmeme ryby i od něj.

Petrson - Profil | Pá 25.8.2006 2:32:49

>> Hraji > "Dotaz: kde mám nakoupit násadu ostroretek, parem a podouství, když není v nabídce dodavatelů (a to ani soukromých) v takovém množství, abych splnil zarybňovací plán?" To si přihodil zlatý kámen. Ve světle této informace mě velmi zajímá, jak tedy reofilními druhy naplňují plán MO, které nemají vlastní chovy. A tipuju že je jich většina. Jestli zde také neleží jádro pudla, proč se snáší mrak kritiky na svaz. V poslední době je terčem stížností venkoncem právě násadová skladba.
Ještě bych se zeptal, hledal jsi dodavetele po celé zemi? Zajímají mě totiž reálné šance i pro české MO.

Neodpustím si poznámku, že takto se zarybňovací plány jeví celé pro kočku. Pokud jsou optimálně složeny odborníky s ohledem na tip lokality (v to aspoň doufám), tento přírodně důležitý význam zanikne, když v rámci dosazení "nad plán" není alespoň přibližně dodrženo původní % zastoupení druhů. Skoro vždycky se z těchto prostředků dokoupí kapři, na P vodách duháci a siveni, v "konzumních" velikostech. Jsem rád, že Hrajiho článek popisuje jinou praxi, ale obávám se, že jde o pouhou výjimku, potvrzující pravidlo. Které - zdá se - pramení i z podstaty informace, že určené zarybňení reofilními druhy ani nelze prakticky naplnit. I když jde trochu o spekulaci, protože aspoň územní zveřejněná čísla některých původních říčních ryb taky překračují kvótu. Jde však jen o numera na papíře.
Myslím, že zajištění přístupu členské základny RS k pravdivým informacím bude pro svaz, ať třeba v delším horizontu, nevyhnutelné.

Pyzda | Pá 25.8.2006 1:39:56

Mustafo: ty jsi ekonom? Celý systém svazů je Švarc systém a to natvrdo. Nikdo neplatí a všichni berou. Proto nemůže existovat žádná nabídka a není to pouze v jednom odběrateli. Taková Škodovka uživí mraky subdodavatelů, proč ne Svaz ? Protože Škodovka vyrábí pouze auta a svaz by měl pouze zastřešovat a organizovat vysazování ryb a nedělat to co neumí, a nebo umí, ale draze. V tom s tebou souhlasím.

Pyzda | Pá 25.8.2006 1:30:16

Hraji : připadáš mě jak babička v roce 1985 s otázkou : kde mám sehnat toaletní papír a mandarinky? To snad nemyslíš vážně? Pokud se ony stovky milionů nebudou kumulovat do nákladů, výborů, jiných aktivit a kapes Jánošíků, co svazu berou a sobě dávají, bude reofilních ryb jako sraček. Snad jsem to moc nepřehnal.

Pyzda | Pá 25.8.2006 1:18:02

vraník: nejsem obhájce svazu, ale územního rybolovu, protože není jiná, ani rýsující se varianta. Jen velmi naivní, nebo hloupí lidé, si mohou myslet, že budoucí soukromníci, nebo jiní uživatelé se už třesou, jak budou všem nabízet "své" revíry. Opak je pravdou, až na vyjímky (kaprodromy a duhákodromy).
1) čtvrt miliardy je problém, ale lízat chtějí všichni. Jasnou strukturou a jasnými toky peněz lze tuto černou díru výrazně zmenšit. Bohužel zvětšování této díry napomohly i "progresívní chovatelské" MO. Nechci to dále rozvádět.
2) Není jasná struktura ČRS a pro "kaprosvaz" v nynější podobě je peněz dost. Ty vidíš i do rozpočtu svého souseda? MO, ÚS a ÚVČRS jsou samostatné subjekty a to je bordel. Buď jen MO a nebo ÚS.
3) ÚS by měl 100% hájit a podporovat územní rybolov. Bohužel se tak neděje. To, že ÚS nejsou existenčně závislé na zisku z rybařiny dává naději. Současný stav je těžko udržitelný a v tom s většinou souhlasím.