Výlov Brněnské přehrady!!!

Diskuse k bleskovce Výlov Brněnské přehrady!!!

Autor diskuse: Martin M. - Profil , 22.10.2007
46 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Njiri.free - Profil | St 7.11.2007 21:31:35

jo takze to je jenom takovej ten jakoby vyrustek ta zatoka, aha tak to jo.

    NMartin M. - Profil | St 7.11.2007 20:16:48

    jiri.free> to tam je od nepameti. v te zatoce jsem nikdy nebyl, ale snad to je trochu nazorne na teto mape: www.mapy.cz/#x=137838848@y=133027968@z=13@mm=TP

      Njiri.free - Profil | St 7.11.2007 19:26:09

      Já se tomu taky divím, ale mám to v papírech, teda o té rokli to tam není (to jsem se spletl), ale pila jo. Myslím, že to není ani na stránkách MO Brno.

        NMartin M. - Profil | St 7.11.2007 18:52:47

        jiri.free> proc by se tam nesmelo chytat? ja to v papirech napsano nemam, kde jsi to cetl?

          NMr.Obratlik - Profil | St 7.11.2007 18:31:05

          normalne to odpousti o 4m ale ted neco rikali ze o 8 ale nevim jeslti ted nebo na jare uz sem i to vsecko plete

            Njiri.free - Profil | St 7.11.2007 18:12:45

            nevite o kolik metrů má přibližně klesnout hladina, v neděli byla tak 3 metry dole, to je asi o jeden metr níž než co jsem byl na rybách v pátek. Jo a ještě se chcu zeptat, jak to je s rybařením na rokli a na pile, v papírech jsem vyčet, že se tam nesmí chytat. Díkec

              NMr.Obratlik - Profil | Út 6.11.2007 20:05:35

              presne tak tohle uz neni normalni nejdriv nasadi kapry aby jim na jare davali agregatem krom toho is nemyslim ze ty ryby tim rytim skodi zpis kali vodu cimz nepousteji sinicim svetlo

                NMartin M. - Profil | Út 6.11.2007 19:19:41

                http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/podnikani_prehrada_vylov_20071.html

                "Odlov a převoz ryb do jiných nádrží poblíž Brna začne na jaře." :-)

                "Výlov má omezit výskyt nežádoucích ryb. Ty se pohybují u dna, čímž kalí vodu" - tohle nechapu, zrovna tam nasazovali kapry.

                  NCottus - Profil | Po 29.10.2007 19:42:06

                  Petr Koch: byť nejsem zastánce hospodaření MRS....tady bych oponoval!
                  Voda s tajemstvím jde vybudovat do dvou let.....stačí jen chtít!

                    NEmroy - Profil | Po 29.10.2007 15:20:12

                    Nevím, jak pro koho, ale já, ač jsem rybář a lovit mě baví, tak uvítám to, že když pudu na Prýgl, dám si u otevřenýho stánku pivo, skočím si do čisté vody a klidně si zachytám aji malý kapry....ale konečně to bude jako zamlada !!!!! :) Dneska je polovina hospůdek zavřenejch, na pensionech bydlí ukroši.... :((

                      NPetr Koch - Profil | Po 29.10.2007 14:08:21

                      hraji - ® : ale já nepsal jen o kaprech, ale o trofejních rybách. Jestliže dojde k odlovu všech ryb, bude ta voda na minimálně 10let bez tajemství, to je vše.

                        NPavouk28 - Profil | Po 29.10.2007 10:32:44

                        Martin M. : ja se s tebou nepřu, každy si vybíráme to sve

                          NMartin M. - Profil | Po 29.10.2007 10:31:03

                          Pavouk28> tahani 45cm kapru byt i na 0.06mm navazci opravdu neni muj rybarsky sen. A mit 220ha prehradu pro takove zazitky nechci.

                            NPavouk28 - Profil | Po 29.10.2007 10:19:45

                            Martin M. : no mozna je to tím že kde chytam já kapr 45 rozhodne není prcek...

                              NMartin M. - Profil | Po 29.10.2007 10:13:11

                              pavouk28> nesouhlasim. ja chci chytat velke ryby v rozmanite druhove skladbe. vychutnavat si prcky na 0.06mm vlasec mam vyzkouseno, ze mne nebavi.

                                NPavouk28 - Profil | Po 29.10.2007 10:01:38

                                no nevim ...kolik rybářů nutně potřebuje chytit kusu 10kilovych kaprů za den či týden aby byly uspokojeny jejich vasne ? pro vetsinu, je doufam, podstatne si zachytat i drobotinu a pokud mozno rozmanitou..a to jestli ma 1 kilo nebo 5 je naprosto nepodstatná vec. pokud chci adrenalim tak dám návazec 0,06 kmen 0,08 a i kapr 45 mi dopreje to same vzruseni jak nekomu na snure kapr 15 kilo...

                                  NDickcz - Profil | Po 29.10.2007 9:42:44

                                  Hraji: já bych ten štičí ráj určitě uvítal, akorát mi není jasné, jak se tam ty štiky dostanou. Splavat nemají odkud a cílenému vysazování při cenách kapra moc nevěřím. Ale rád bych se mýlil.
                                  All: přehrada není pouze revír, má ostatní využití a nelze ji brát sobecky pouze se zaměřením na kapitálního kapra. To je příliš krátkozraké a evokuje mi to soudružské - po nás potopa, v tomto případě zelená.

                                    Nhraji - Profil | Po 29.10.2007 9:29:33

                                    Petr Koch: zatím není vůbec rozhodnuto, zda se vůbec bude přehrady vypouštět, nebo jen upouštět a někteří již vidí v horizontu několika let. Ono není snadné vysazovat kapry 15 kilo v množství, které by uspokojilo naše rybáře. Možná proto, protože rybníkáři nechtějí držet rybu na rybníkách déle než doroste nějakých 50 cm, a velké ryby se získávají pouze jako ryby vyřazené z rybochovů.
                                    Zase vidíte jen kapra, úplně přehlížíte, že pokud se přehrady vypustí a znovu napustí, bude to zřejmě štičí ráj pro vláčkaře. Několik let, než se nádrž stabilizuje. Je třeba zvážit, co je přednější, pár velkých kaprů, nebo vyčistit přehradu. Odpověz si ale sám.

                                      NPetr Koch - Profil | Po 29.10.2007 9:15:24

                                      hraji - ® : nenapsal to rozumně, ale myslím, že měl na mysli jedinou věc. Ty trofejní ryby a ne jen kapři se kamsi ztratí a určitě se nebudou vracet po napuštění zpět. Z pohledu svazu to bude tak jak to napsal, vysadí se hromada násady a voda bude minimálně na deset let z hlediska šance na trofejní rybu zabitá.

                                        Nhraji - Profil | Po 29.10.2007 8:45:40

                                        Tak přemýšlím, jaký vztah k rybám má rybář, který napíše o násadové rybě, že to jsou "tuny malých žebráků". Asi nic moc.

                                          NMartin M. - Profil | Po 29.10.2007 8:41:48

                                          Rados> a candatu, stik a okounu se da chytnout za dopoledne kolik? ;-)

                                            NRados - Profil | Ne 28.10.2007 16:07:14

                                            Brněnská přehrada (prígl) jak říkáme je z mého pohledu rybáře absolutně bezvadně zarybněná voda, avšak až na poslední 2 roky, kdy se sadí tuny kaprů, ale velikostně tak kolem 40 cm. Jelikož je přehrada méně úživná, trvá velmi dlouho, než tito menší kapři trošku dorostou. Sinice, kterých je v jezeru určitě nadmíru určite nezmizí tím, že se přehrada vypustí a bude se čistit. Tím se dosáhne akorát toho, že se zde rybí obsádka zdecimuje, trofejní kapři apod. se rozprodají do komerčních vod nebo si je pánové ze svazu odnosí, ale nic to nevyřeší, neboť přítok - Svratka která napájí jezero je a zůstane pořád špinavá. A tento přítok, dokud se nevyčistí, tak bude stále znečišťovat vodu v jezeru a nepomůže žádné vypouštění a likvodování bobře zarybněné přehrady. Takže zbudovat čističky na přítocích a potom se dá něco dělat z přehradou, ale jinak je to dle mého názoru k ničemu. Po vyčíštění přehrady tam potom narvou tuny malejch žebráků, a na 20 let je po pořádné vodě, protože něž kapr doroste na nějakých 10-15 kg, tak je to na príglu tak 15 let, a to se bude muset hodně naplavat, aby to stihl. Takže doufám, že se někdo kompetentní spamatuje, jinak máme po jezeru, kde není problém si nachytat 10 - 15 kaprů za dopoledne. Foto kapřík z našeho príglu.

                                              NPavouk28 - Profil | Ne 28.10.2007 10:56:19

                                              tak to tomu o slonech a vzduchovce jsem se musel usmat :) to ostatni uz tak k smichu neni...

                                                Nhraji - Profil | Ne 28.10.2007 10:27:02

                                                Martin M.: Co ti na to mám říct, asi chtěl pan náměstek vypadat jako rybářský odborník, ve skutečnosti neví nic o odlovu agregátem, vylovit přehradu agregátem je asi stejně reálné, jako vystřílet slony v Africe vzduchovkou. Navíc jak uvedl tajemník, nic není rozhodnuto, nic není schváleno.

                                                  NMartin M. - Profil | Ne 28.10.2007 0:11:48

                                                  hraji> zajimave je, ze pan namestek uz popisoval odlov ryb elektrinou, ktera je setrnejsi nez odlov sitemi - takove spekulace asi ale nema ze sve hlavy ;-)

                                                    Nhraji - Profil | Pá 26.10.2007 20:49:48

                                                    Mr.Obratlík: nejde o to jestli já mám pravdu, jde o to, že tohle je oficiální vyjádření vedoucího profesionálního pracovníka svazu, který se na těch jednáních osobně účastní. Přesnější informaci k dané situaci již dostat nemůžeme. Takové ty hospodské řeči, které jsou tu zmiňovány nemají žádnou váhu.

                                                      Npxyz - Profil | Pá 26.10.2007 20:27:37

                                                      KAKR:a to je co za agenturu,jen jsem napasl to co mě říkal tatík,nevím ale určo existuje šetrnější způsob jak docílit čisté přehrady

                                                        NMr.Obratlik - Profil | Pá 26.10.2007 19:45:20

                                                        hraji jestli mas pravdu tak snad pudu zapalit svicku do kostela

                                                          Nbrach - Profil | Pá 26.10.2007 13:54:28

                                                          A je to..

                                                            Nhraji - Profil | Pá 26.10.2007 13:47:37

                                                            Bohužel většina zde podaných informací není přesných a zakládá se spíš na dohadech. Vložím zde oficiální vyjádření tajemníka MRS k této problematice.
                                                            Vyjádření Ing. Václava Habána, tajemníka MRS:
                                                            V současné době se zahajuje mimořádná manipulace s hladinou brněnské přehrady (revír Svratka 5), která potrvá do 1.2.2008 a byla vynucena běžnou opravou stavidlových uzávěrů umístěných na přelivu hrázového tělesa VD Brno, přičemž hladina neklesne o více jak 4 m pod běžný stav přelivové hrany. Ve svých důsledcích se v podstatě jedná jen o každoročně se opakující pokles hladiny v souvislosti s vytvářením retenčního prostoru pro zachycení jarních přívalových vod.

                                                            Tolik diskutovaná a ve sdělovacích prostředcích nekompetentně a laicky prezentovaná záležitost s vypouštěním přehrady je v současné době pouze ve fázi přípravných jednání. K vlastnímu vodoprávnímu řízení a následné realizaci jakéhokoliv řešení projektu „Čistá přehrada“ je zapotřebí zpracování studie proveditelnosti (v nejbližších dnech) a biologického hodnocení vlivu na životní prostředí (termín zpracování stanoven do konce měsíce září 2008), na základě kterých budou teprve zvažovány alternativy úplného vypuštění nebo částečného popuštění (uvažováno zatím o cca 9m) hladiny brněnské přehrady.
                                                            Z výše citovaného lze tedy dovodit, že dojde-li vůbec k nějaké mimořádné manipulaci, tak nejdříve v průběhu podzimu roku 2008.
                                                            Moravský rybářský svaz v současné době jedná o předběžných opatřeních, které by v případě realizace mimořádné manipulace s hladinou na VD Brno, předešly případným škodám na rybím společenstvu revíru. Pravděpodobně dojde k pozastavení zarybňovací povinnosti, snížení lovné míry na zákonnou u druhů, u kterých je stanovena, odlovu bílé ryby a pod. – vše však zatím pouze ve fázi projednávání.

                                                              Nkalaban - Profil | Pá 26.10.2007 13:16:15

                                                              Na Prýglu sem vyrostl, nejvíc jej navštěvuju a vypuštění se mi z rybářského pohledu nelíbí. Na druhou stranu sem tam dříve trávil dovolené i s rodinkou a byl to v podstatě "ideál" dovolené! Bohužel, to zelenisko rodinku logicky odradilo a já měl po báječných dovolených...takže z tohoto pohledu sem pro vyčištění. Štve mne, že přijdeme o spoustu velkých ryb, které na Prýglu jsou! Chytit je však umí opravdu jen málokdo.......

                                                                NŠamec - Profil | Pá 26.10.2007 12:05:50

                                                                Já si bohužel dokážu představit, jak budou vytížený okolní vody, když se tam přestěhujó rybáři z príglu. Jinak jsem pro - udělat se to musí.

                                                                  NMr.Obratlik - Profil | Pá 26.10.2007 11:04:07

                                                                  Martin M. ja bych si zas na prehradku tak moc neztezoval ja na ni vyrost a kdyz se na ni naucis chytat tak te jen tak nezklame( nebavim se velikosti ale poctu ryb) to ze se tam da vic dravcu je super sem pro ale rozhodne bych boleny nevyskrkaval je to skvelej bojovnik a krom toho bolen+pop= skvely zazitky to ze se musi vycistit chapu a proto sem s tezkym srdcem pro ale troufam si rict ze hodne dlouho to nebude takovy jaky bylo a vubec si sezony bez priglu nedovedu predstavit

                                                                    NMartin M. - Profil | Pá 26.10.2007 10:40:58

                                                                    prigl je prehrada, kterou nam mohou vsechna mesta v cr zavidet, co se tyka polohy k mestu a zasazeni do okolich lesu. z rbarskeho pohledu se jedna o prumernou az podprumernou vodu a proto jsem pro, aby se lepe vyuzil jeji potencial at uz z rekreacniho, tak z rybarskeho pohledu. dnes je to kaprovo-bolenovo-cejnova voda. v clanku se pise, ze nasadi vice dravcu (snad ne boleny) a lze cekat, ze po napusteni to bude alespon castecne stikova voda jako na novych prehradach - zvedam ruku pro.

                                                                      NZajda - Profil | Čt 25.10.2007 22:49:55

                                                                      smradzjzd:Hodně dobrý:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

                                                                        Nsmradzjzd - Profil | Čt 25.10.2007 21:41:04

                                                                        Tom75 - neznám, kde to je ?

                                                                          NTom75 - Profil | Čt 25.10.2007 21:32:00

                                                                          měl bych otázku do diskuze....opravdu je již vše odsouhlasené a prígl nám na pár lrt zmizí z rybářské mapy? Mě se tomu stále nechce uvěřit....Jestli ano,měl by se otevřít Výr.

                                                                            Nkakr - Profil | Čt 25.10.2007 21:13:12

                                                                            pxyz:
                                                                            všechny zprávy jsou převzaty z agentury JPP. Jinak, co bys navrhoval Ty?

                                                                              Npxyz - Profil | Čt 25.10.2007 20:43:08

                                                                              petrasek:rozkrade!!!!!

                                                                                Npxyz - Profil | Čt 25.10.2007 20:42:34

                                                                                zdar chlapi,tak dneska tatík mluvil s p.Hofírkem,brňáci snad znají.tak prý měli nějakou seanci tady ti pantáti a bude se to slovovat,za dva roky se to napustí,a jelikož nejsou schopni sehnat tolik ryb co vyloví,hrubý odhad je asi 700 metráků ryb,tak budou nasazovat kapříky a nejen ty,samý malý velikosti,20 metráků na jaře a ta samá várka na podzim a víme co tam dávají,že?a vylovené ryb se rozprodají do okolí brna,v okruhu asi 50 kilců.a ted se naskýtá otázka,měli by být levnější povolenky když nám vyberou ´´ domácí´´ vodu?myslím,že je to dost nefér vůči nám,bude trvat roky než se rybí obsádka vrátí do aspon trošku do normálu.sice chápu,že je to potřeba ale tímhle způsobem????????

                                                                                  NPetrasek - Profil | Čt 25.10.2007 20:40:15

                                                                                  pxyz: nic se neproda!!!!!! vsechno se sezere!!! a nebo rozkrade!

                                                                                    Npxyz - Profil | St 24.10.2007 20:29:22

                                                                                    já z toho mám docela strach.co když to klapne,tak co bude s rybama.kam to chcou dát,a stejně si myslím,že ty velký kusy se prodají na dnešní soukromáky :-(((

                                                                                      NCottus - Profil | Út 23.10.2007 21:18:09

                                                                                      kakr: i bez blesků....stačí úspěch" Jak na Bystřičce...." - tam také lovili,až ulovili...

                                                                                        NMarek211 - Profil | Út 23.10.2007 10:55:50

                                                                                        Hrůůza, ty agregáty - good! :-)

                                                                                          Nkakr - Profil | Po 22.10.2007 20:43:49

                                                                                          Výborný námět na film pro odpůrce elektrolovu, kolegu Cottuse. To bude blesků!! Mohl by se jmenovat : Agregáty všech MO - spojte se!!

                                                                                            Nhraji - Profil | Po 22.10.2007 20:23:40

                                                                                            To je zase kachna jako hrom. Bože ochraňuj ryby před náměstky primátora. Ještě se ani nezačalo pořádně jednat o vodoprávním řízení a tady už se stanovuje postup a metoda výlovu. No naštěstí ne všechno, co naši zvolení orgánové pustí do světa, je životaschopné.