K70 na malém revíru

Skupinka členů našeho pobočného spolku by chtěla na členské schůzi hlasovat o zavedení K70 na našem revíru o velikosti 0,2 ha. Chtěl bych se zeptat, zda máte někdo praktické zkušenosti s takovými rybami na tak malé rozloze (krádeže, vliv na ostaní ryby...), zda nevíte někdo třeba o nějaké studii, kde by se řešil vliv velých ryb v malé nádrži...?
Autor diskuse: reload - Profil , 14.2.2024 všeobecné - ostatní

Káceč - Profil | St 14.2.2024 22:21:14

K70 je zhovadilost na každém revíru a čím menší revír, tím větší zhovadilost.

Azis - Profil | Ne 18.2.2024 0:32:47

Ano, rad chytam kapry, hlavne ty velky. Rad zabivakuju nekde na par dni. Je to pro me relax. Ale mam rad feeder, miluju privlac. To sem sice nepatri ale ikdyz ty velky kapry rad chytam tak za me je K70 proste kokotina a to vsude. Kdyz vidim kolem sebe jak se reviry vlivem kapra meni, at uz maly nebo velky je k placi. Ano, velkej kapr do ty vody patri, ale jako pomyslna tresnicka na dortu a ne ze prijedu k vode a tyhle volitany a opichany ryby sou bezny. Dneska sem byl lehce pofeederarit na rece v rychlym a celkem melkym useku. No co sem chytl. Kapry. Proc🤦? Tesil sem se na ostry,podoustve, potaji parmu. Ale zas tam byl kapr🤦. Proc chranit rybu ktery se vysazujou vagony do kazdy louze a ktera ty vode neprinasi zadnej uzitek☹️🤷‍♂️. At v ty vode je,ale jen v mnostvi za kterym se ma smysl honit a hledat ho a ne jako bezna ryba. To uz ani neni pro potechu ale spis na zlost. Na takhle maly vode bych nad kaprem v tyhle velikosti ani neuvazoval. Zajimali by me velci lini. Sehnal bych karase. Pripustil par candatu. Rad toho kapra chytam, ale tu propagaci,medializaci a jutub videa si nesazlouzi. Neni na nem nic vyjmecnyho ani svetobornyho. Takze rada zni K cokoliv urcite ne. Myslim ze tu vodu dokazete vyuzit daleko lip nez ji dojebat kaprem🤷‍♂️

razisdas - Profil | Čt 15.2.2024 7:19:02

Zeptám se obecně. Proč chráníme zrovna kapra? Je ho všude dostatek a jeho chov není složitý. Proč takovou nemá třeba štika, candát, pstruh p., ostroretka atd?

Martin M. - Profil | Čt 15.2.2024 1:46:54

taky mi z toho zavani, ze tam zadny takovy kapr ted neni, a po zavedeni K70 si je tam dovezou/zachrani kaprari z Musova pro svou zabavu.

kralicek - Profil | Čt 15.2.2024 8:25:24

sidneyv >> presne tento zpusob mysleni je zcela spatne. Ryby se maji chranit s ohledem na ekosystem reviru. A zatimco podoustev, stika, candat, pstruh... jsou ryby do ekosystemu patrici a pro ekosystem prinosne, kapr je prase, ktere v danem ekosystemu vubec nic pozitivniho nedela. Spis naopak...

tomvec - Profil | Čt 15.2.2024 12:05:44

Hlavně aby na revíru byl dostatek příjezdových cest až k vodě, aspoň dvě místa na spouštění člunů a hodně místa pro bivaky.

Pstruh27 - Profil | Pá 16.2.2024 8:18:51

0,2 Ha je rybník cca 50 x 40 metrov. Na takom by som K70 určite nezavádzal - je to úplný nezmysel. Na taký rybníček patrí Lieň, Karas Obecný, biela ryba a nejakých pár Kaprov v konzumnej veľkosti.

tomvec - Profil | Pá 16.2.2024 22:28:45

razisdas >> kapr nepotřebuje ochranu žádnou vzhledem k tomu, jak jednoduše se dá vyprodukovat, dělá ho kdo má do prdele díru a pokud si zaplatím, tak mě průmyslový kaprochov dodá K70 kolik budu chtít. Svaz má ve stanovách klauzuli o ochraně přírody, a K70 v každé louži a pstruhové vodě má s ochranou přírody pramálo společného.

razisdas - Profil | Čt 15.2.2024 8:30:13

foxxx >> I z toho sportovního hlediska mi přijde, že je to nedomyšlené. Když bude všude možnost chytit kapra nad 70 cm, bude to lidi pořád bavit. Nemělo by být chycení velké ryby, jakékoli, svátkem? Aby člověk měl na co vzpomínat. Nestává se z velkých kaprů již rutina?

Jen přemýšlím na hlas.

razisdas - Profil | Pá 16.2.2024 22:13:12

rybomil >> K70 vnímám jenom jako lobing za zatraktivnění revírů. Čistej kaprařskej kalkul. S ochranou to nemá co delat. Jsou tu rybí druhy, ktere potrebuji ochranu vice nez kapr.

Creature fiends - Profil | Pá 16.2.2024 11:48:08

Chytáš dost dlouho, nemusíš být kaprař, ani vystudovaný rybář, abys věděl, že ty ryby, budou neskutečně trpět dokud neuhynou,už jen takový důvod by ti mohl stačit hlasovat proti. Ti co to chtějí navrhnout ve vašem spolku bych namačkal do pokoje metr krát metr tak ať si nemůžou ani sednout, ubral jim kyslík a ještě je tam nechal bez žrádla a každých 5 hodin bych je vyčerpal do bezvědomí, přesně to mají totiž v plánu dělat i oni

razisdas - Profil | Pá 16.2.2024 11:34:13

rybomil >> Já teda nevim, ale já z textu diskuse chápu, že se ptá protože o tom tématu nemá přehled a chce se dozvědět nějaké relevantní informace. Ti co upadli jsou spíš ti členové MO, kteří chtějí na této vodě prosadit K70.

Darďas - Profil | Čt 15.2.2024 12:15:27

Klidně se vsadím,že když se na takovém malém revíru udělá na podzim výlov...tak se budou všichni divit.
Bude tam totiž prd,protože kolektiv všechny ty K70...rozkrade.(vlastní zkušenost)🤷🏻

Mirek.V - Profil | Čt 15.2.2024 9:12:01

Můj tip - ta diskuse je vtip.
Protože jestli tohle někdo myslí vážně, tak to už fakt nevím.....

ladisek - Profil | Čt 15.2.2024 8:01:55

K70 byl celkově nedomyšlený krok, začalo to na Severní Moravě, pak se přidal celý svaz, jenže následky toho sklízíme již nyní a to právě na menších lokalitách, kde už zasahuje státní správa a na některých revírech všechen ten velký kapr musí z vody, jelikož za ty léta udělal z revíru měsíční krajinu. Každý hospodář by měl vědět, kolik jeho revír je schopný uživit takových ryb, aby nedošlo k tomu, že v té vodě se již přirozeně nic nevytře, neroste tam žádná vodní vegetace, drobné bezobratlovce ve vodě nelze najít, zmizne plankton. Kdy nakonec i ten velký kapr je vystaven jen ochytávání dokola, protože v té vodě jiná potrava než rybářovy koule není.

Kovis - Profil | Čt 15.2.2024 7:41:59

reload - >> Tak podle mě je potřeba si jednak uvědomit, že rozloha 2000m2 je plocha větší zahrady, takže v momentě, kdy tam bude několik málo takových ryb, tak se budou chytat stále dokola a to prakticky skoro denně. To už trochu zavání i týráním. Na druhé straně jich tam nemůže být víc než pár, protože by v té vodě nadělaly šílenou paseku. Otázka za milion... Jak zajistí PS, že jich tam nebude moc? Jak píše Horda, sám od sebe tam asi nenaroste a guerillový způsob, kdy si někdo ze členů koupí/odnese z jiného revíru kapra přes 70 a nasadí ho do tohoto malého revíru je nekontrolovatelný. Já tedy obecně s Kcokoliv nesouhlasím, ale na takto malých vodách je to podle mého úplná blbost.

rybomil - Profil | Pá 16.2.2024 21:46:37

reload >> zažil jsem to v bývalé MO asi tak 12 let z5. Návrh K 70 na revíru 0,8 ha, potok asi 800 m nad stavidlem, šíře max. 10 m a hloubka max. 1,7m.
Z asi 65 členi přišlo na VČS tak 25 včetně komplet výboru. Návrh prošel o 1 hlas. Zdržel jsem se, protože na revíru asi 10 let jsem už nechytal. Mimo jiné tam vysadili borci 7 ks sumce cca 1 m, tak si dovedeš představit ten masakr. Jedna z více kapek proč jsem z tý MO odešel, ikdyž všici mě tam vcelku uznávali. Možná tam vaši nějakýho taky daji, když se snaží plnit lidem přání ? :§)))
Jo a k předešlému K70. Návrh K70 byl vznesen na ustavující schůzi karpklubu. Byl jsem tam tehdy a kvůli tomu z ní odešel, členství si neregistroval.. Až poté se začal K 70 objevovat na revírech. K 70 je jedna z nej pitchovin na svazových vodách, obzvláště těch malých. Viz předchozí posty. Káček je všude jak hnoje v kravíně, ještě si s big kusama zasírat minivodu, NTW. Možná to těm exotům vysvětlíš ???

Polčis - Profil | Pá 16.2.2024 7:24:45

petr616 >> A dokážeš někdy napsat něco k tématu?Nebo jen že Mrs stojí za hovno, protože ti dvakrát sebrali noty....

razisdas - Profil | Čt 15.2.2024 8:39:50

ladisek >> Měli bychom mít i revíry, kde se ta trofejní ryba dá chytit. Ty revíry by měly být vybrány tak, aby tam da velká ryba měla dobré podmínky pro růst a zároveň tu vodu nezničila, ale obohatila. Takže asi nějaké větší vody, kde je dostatek prostoru a potravy. Velká ryba potřebuje velké množství žrádla.

foxxx - Profil | Čt 15.2.2024 8:10:05

razisdas >> Protože Místní rybářské svazy fungují jako “politická strana”, chtějí se zavděčit většině svých členů - kaprařů je hodně a mají silné “lobby”.

ladisek - Profil | Čt 15.2.2024 8:32:04

razisdas >> tak hlavně máme mít vody plné produktivních ryb a nikoliv jen plné vepřů. :-)

Horda - Profil | St 14.2.2024 23:36:07

Kolik K70 na tom revíru asi plave? Pokud ho tam někdo nepřevez nebo nevysadil, tak myslím, že ani jeden. Pokud tam nějaká ryba doroste, proč ji tam nemít. ''Velkou'' rybu rád chytne každý a v tom malým množství ani paseku neudělaj, stejně je to roevír jako každej jinej, sadí se ryba v konzumní velikosti. Osobně bych se toho nebál. Jen to zpestří tu vodu, když tam taková ryba bude.
Zkušenosti? Kradou se ryby co nemaj minimální míru i ty co míru maj. Není to o velikosti ryby, ale o člověku, potažmo nedostatečnch kontrolách ze strany RS, posléza nedostatečnm motivování jejich členů ze strany PS, ale to jsem poněkud odbočil...

valcha186 - Profil | Ne 18.2.2024 21:00:32

Jervys >> Na žaludy mě navedli rybáři. Mám nad vodou 1 m dub a padají na cestu a
do vody. Vzal jsem hrábě a poctivě všechny vyhrabal. 7 koleček. Po měsíci mi to nedalo, a svolal jsem nevěřící a o metr jsme snížili hladinu. Dno jako beton a ani žalud. Jen výtluky. Padl sud piva. Byl mimořádný rok. Jinak mám vedle ještě 7 dubů na břehu a je to znát při krmení. I při ulovení jsou plní. Trávu házím jak sekáme na závody a jsou za kapry zelené čáry. Jinak jsem jim řezal vojtěšku, ale už není přísun. Máme hodně jablek a jak sedíme na břehu, tak krájím a házím. Podle velikosti dělám kusy. I se stopkama. Běžně 10-20 l kbelík. Ale kyselé nedávám, neberou je. Kdo neviděl, nevěří. Sedíme na terase a házím to tak vedle, tak metr. Nutrijím házím celé, ale jak jim hodím rohlík, tak ji ho kapři vymlátí. Na břehu sedíme prakticky celé léto. Stav se a uvidíš. Závody jsou koncem července, pro děti, od pátku do neděle.

Valuček - Profil | Pá 16.2.2024 10:43:50

Velká ryba je ozdobou každého, i malého revíru, ale jen, pokud tam vyroste a dokáže několik let přežít - čili ojedinělé, nejzkušenější kusy. Ale jak psal šéf - MM - tak je velké riziko, že je tam převezou odjinud a tím takhle malou vodu zničí - dominantní velcí kapři a ještě případní kapraři - takže určitě žádná K7O

- Profil | Pá 16.2.2024 9:59:27

razisdas >> Protože kapr je něco jako Bůh, zatímco původní říční druhy nikoho nezajímají, protože nejsou atraktivní z hlediska těžby masa.

ladisek - Profil | Pá 16.2.2024 7:06:37

petr616 >> za to ty dál jak za své ,,já,, nedohlédneš. Jsi smutný případ, no.

razisdas - Profil | Čt 15.2.2024 8:34:48

kralicek >> Kapr tam taky patří, ale ne v takové míře jako je dnes. Jinak s myšlenkou souhlasím. Ale dnes jde především o peníze a zábavu. Ekosystém je všem ukradený. Koho by bavilo dřít se na přírodní vodě a chytat spoustu podměrečných ryb, které ego nepohladí a sníst taky nejdou. To by toho svaz moc nevydělal.

Polčis - Profil | Čt 15.2.2024 7:50:30

sidneyv >> 🤣🤣🤣

sidneyv - Profil | Čt 15.2.2024 7:46:18

razisdas >> pretoze je to bojovna ryba. Zdolavanie kapra, velkeho kapra, je zvacsa rybarsky zazitok. Podustva, stuka, zubac ci pstruh proste nie su bojovne ryby.
Aspon ja to tak mam, a preto chytam vylucne kaprov.
inak ako zaviest k70 na takej mlake je hlupost, velka ryba potrebuje zivotny priestor, dostatok zradla.

u x a - Profil | Pá 16.2.2024 21:32:08

novel >> tady! píšu to tady pořád dokola kapř okamžitě zbavit míry a počtu ponechaných kusů a zákaz ho vysazovat do všech vod v čr min 120 až 140 let!!!

Martin M. - Profil | Pá 16.2.2024 20:38:08

reload >> tak to je neskutecne, ten reviru musi byt rybama totalne prebagrovanej a vyzranej. Bohuzel rozumim, ze nekde se ty penize utratit musi, ale rozhodne to nebude revir, kde by byla volna kapacita na nejake trofejni ryby.

valcha186 - Profil | Pá 16.2.2024 11:58:34

reload >> Na takovou kaluž 2-3 kusy. Vyženou malou rybu, budou bojovat o žvanec. To jsem už psal. K neuživíš jen obilím atd. Potřebuje i další maso, ryje v bahně. Je to všežravec. Já házím i trávu do vody. Viz. dětské rybářské závody Velká a Malá Valcha. Na krmítka se u nás nehledí. Jsme jiní , u nás se chytá přes noc, i bez RL. Závody zase poslední víkend v červenci od pátku do neděle.

Martin M. - Profil | Pá 16.2.2024 10:54:35

reload >> to se fakt vsechno nasadi do 0,2ha nebo to je vcetne dalsich reviru? Protoze to by byl rekord v prepoctu na hektar vody (6000kg/ha), tam by fakt nemohlo zbyvat ani zrnko potravy a divil bych se, jestli tam vubec neco poporoste.

A_dam - Profil | Pá 16.2.2024 9:16:37

reload >> Malú športovnú vodu hlavne pre deti a Mládeš to zmysel má, tým stačia kapre 70cm ktoré určite neubližia ničomu.
Urobiť s toho serióznu kaprásku vodu z rybami 15kg to nie je.

$ - Profil | Čt 15.2.2024 14:33:56

razisdas >> protože je mnohem důležitější změnit formát úlovkového listu, aby nešel vměstnat do roky používaných pouzder, protože musíme mít aplikaci, aby svaz neztratil tempo s Lidlem nebo čerpačkou MOL, protože budeme rušit povolenky a mít místo nich jiné.... protože žijeme tam co žijeme a jsme členy jediného svazu, kterej v tom bordelu je. Takže bordel v bordelu a čorky všude

valcha186 - Profil | Po 19.2.2024 12:32:35

reload >> Ještě jsem chtěl dodat, že jim krájím na kostičky slupky od melounů, ale musí tam být kousky červeného. Slupky z okurek berou tak 15 cm a vcucnou to. Delší jim koukají ven. Berou i kostičky z nich. Otázka kolik, aby prosperovali. Malá voda, zakrní. Lidé nejsou, také stejní. U ročka se dělá také zadrženka, pokud jich je hodně. Ale druhý rok se musí rozjed, nebo zakrní. Budou žrát a neporostou. Toto se dá zjistit na krmných stolech, zkoumat množství krmení a pravidelně vážit. Stejně budou jak velikostní, tak váhové rozdíly. Pravidelně měsíčně jsme měřili a vážili, ale k ničemu jsme se nedopátrali. Dělali jsme i nástřihy, ale není to na sezonu. Na růst má vliv teplota, počasí, úživná vrstva bahna, cca 25 cm, pobřežní porost, úživná voda, není to jen tak. Zkoušíme už jenom ze zábavy jejich chování a abychom mohli krmit uši všem okolo. Krmím 7 q co 3 neděle pšenici, teď jsem přešel na ječmen. Pokud je, tak i tritikále, zkoušel jsem i mláto. Jde nám to 12 st. za 14,50 Kč. Teď už pod pergolou 3x10 m. a soláry na noc. Teď každý den kbelík rohlíků a berou. Prší, nuda.

Jervys - Profil | Ne 18.2.2024 13:35:23

Za mě má k70 smysl jen na určitém úseku revíru . Příklad : Svratka 1 s Jihlavou 1 od prvních mostů až po první jezy . Proč protože běžně kdy ryby začínají vyjíždět za třením do těchto úseků řek se tam drancují hlava nehlava . Rybářů je tam jak na závodech a čím větší rybu chytí tím se některým hovadům více nazerou slepice žrát se to totiž nedá . Tak tady si myslím že k70 je na místě, ale jinak je to zbytečnost ryb je jak hnoja .

ovčák - Profil | Pá 16.2.2024 20:30:38

petr616 >> Ladisek působí jako někdo, kdo se svým IQ přesáhl trojcifernou hranici. Ty svou tupostí připomínáš motyčku po sezóně.

tomvec - Profil | Pá 16.2.2024 20:28:42

reload >> to je hezké, že tak krásně vysazujete, aby se tři rybáři najedli, nakrmili slepice a vyměnili v hospodě ryby za chlast. Kolik lidí u vás chodí na schůze, brigády, na ten revír? Kolika lidem ta situace vadí?

reload - Profil | Pá 16.2.2024 7:42:07

držte se prosím tématu a věcné diskuze!!!

Martin... - Profil | Pá 16.2.2024 7:05:05

reload >> za mě tohle je zbytečné, zhoršilo by to už tak mizernou kvalitu vody.

valcha186 - Profil | Čt 15.2.2024 22:10:33

reload >> Vytlučou rostliny, rozeberou břehy. Záleží na počtu. Jinak totální krmení, samozřejmě seberou jikry, mně vykopali lekníny, stulíky, zničili ostřice. Stav jsem rychle omezil.

Bacha San - Profil | Čt 15.2.2024 22:10:04

A těch K70+ se vaši členové ptali? Nebo ti K70+ už mají tak rozpíchané rypce, že nemohou komunikovat?
No nic, pobavilo...

FRANK71 - Profil | Čt 15.2.2024 12:21:12

ladisek >> na Severní Moravě by taková voda být nemohla, tam by se ty ryby okamžitě rozkradli. Holt je to dědictví, které si tento kraj ponese ještě dlouho.

reload - Profil | Po 19.2.2024 8:52:54

valcha186 >> Já se tomu vůbec nedivím. Před lety jsem pracoval ve firmě, která měla před vchodem rybníček s kapry. Dělal jsem pokus, dělil jsem se s kapry o obědy. Zmizelo v nich úplně všechno, co jsem jim házel, respektive co jsme měli na oběd. Různá masa, kyselé okurky, přílohy... Bylo to jak krmit prasata. Legrace byla jim dávat ty okurky. Kus ji šlukli, zbytek trčel ven a ten zbytek zkoušeli šluknout jiný kusy, tak se o to prali...

Otázka není co, ale spíš kolik, aby prosperovali.

Pedro1 - Profil | Ne 18.2.2024 19:52:27

valcha186 >> Krmis kapry travou, zaludama a jablkama?Ta jablíčka celá, nebo na čtvrtky bez jadřince?

Tvl tady to dneska při neděli zase vypadá:-))))))))))))))

rybomil - Profil | Pá 16.2.2024 22:02:39

razisdas >> byl jsem na několika konferencích ÚS. když tam padnul kdysi návrh na celoplošné zavedení K 70, tedy na všech revírech všech MO celýho ÚS začali se tam přítomní delegáti z MO postupně vyptávat odkud navrhující je a jestli je zdráv...
No vida, uteklo několik let a máme to tady u sousedního ÚS, dokonce ÚS kde teď převážně, skoro výhradně chytám. toho jsem se po 55 letech členství dočkal :-(

reload - Profil | Pá 16.2.2024 20:14:11

rybomil >> Už jsem to tu psal. Bude se o tom hlasovat na naši členské schůzi (přišly 4 žádosti na zařazení do programu) a chci se na to připravit, abych dobře hlasoval a případně přispěl do diskuze.

Promiň, ale "argumenty" je to blbost, kravina... to nemá úroveň...

Martin... - Profil | Pá 16.2.2024 8:53:17

reload >> osobně bych tam nedával k-70, zbytečné problémy přes léto, hlavně by bylo potřeba je uživit. Hlavně jak by ty ryby vypadali po pár letech?

Polčis - Profil | Pá 16.2.2024 7:25:29

ladisek >> Fišhobo je jeho otec 😉

reload - Profil | Čt 15.2.2024 22:08:14

Martin... >> Před pár lety zrekonstruovaná nádrž, ploché jílové dno, břehy obloženy kameny, hloubka prakticky všude stejná mezi 2-3 m (malý sklon), připomíná to spíš velký bazén. Během letního sucha bývá problém s přítokem (jde až na nulu), pak čistota vody rapidně upadá. Nadmořská výška 312 m.n.m. Řekl bych, že tam tlak celkem je, od jara do podzimu tam prakticky neustále přes den někdo sedí. Co se týče úživnosti, asi moc velká přirozeně nebude, potravní příjem prakticky jen z toho, co tam hodí rybáři v krmení. "Od 01.06. do 30.09. zákaz používání krmítek". Zarybnění poslední rok PD 40 kg/100 ks, kapr 808 kg, amur 136 kg/68 ks, bílá ryba 30 kg/375 ks, lín 66 kg/157 ks, candát 9 kg/90 ks, zarybňovací plán každoročně překročen (čísla z hlavy neznám, odhadoval bych tak 20-30%). Kontroly RS tam jsou v rámci možností, ale vyskytují se tam pytláci (letos byla ve spolupráci s PČR chycena 1 parta, ale budou tam asi i další). Chodí tam vydra z přilehlého potoka.
Stačí takový popis?

Malda512 - Profil | Čt 15.2.2024 14:41:15

FRANK71 >> pleteš se . Na Severní Moravě takový revír je . A věř nebo ne , ryby v něm plavou víc jak 8 roků. Dokonce i masařky si nedovolí odnes rybu nad 70 cm.. Dokonce to byl úplně první revír na Severní Moravě kde začala K70 platit