Ze zasedání Republikové rady ČRS (prosinec 2016) | MRK.cz

Ze zasedání Republikové rady ČRS (prosinec 2016)

Autor diskuse: MAXXSKATER - Profil , 8.12.2016
23 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Nkakr - Profil | Út 13.12.2016 7:55:24

Vážení kolegové.
Bez kolegy Mrknata by MRK nebyl MRKem.
Můžete mu nadávat, můžete s ním i nesouhlasit, ale stejně nic nenaděláte.
Je to Jára Cimmerman MRKu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!​!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    NRST - Profil | Čt 8.12.2016 19:52:14

    Honza7 >> Pleteš se kolego, většinu rybářů zajímá akorát tak to jestli bude dostatek kapra a jestli jim zase nezdraží to maso co jím plní mrazáky. Že je nějaký svaz ví akorát proto že tam jednou za rok musí pro papíry. A že existuje nějaká republiková rada tahle většina nemá páru. Proto je svaz tam kde je.

      Nfotojakes - Profil | Čt 15.12.2016 14:08:46

      Fishky >> vzhledem k datu narození zasazoval bolševikům zdrcující údery jako jediná mánička na ZŠ, kde dokonce ani domácí úkoly nenosil :-D

        NHonza7 - Profil | Čt 8.12.2016 18:21:16

        Je divné, že i v dnešní době je problém sehnat záznam ze zasedání Republikové rady ČRS. Myslím si, že to zajímá většinu rybářů.
        V našem státě totiž se stává velmi často, že není důležité co dotyčný řekl, ale kdo to řekl. Bylo by tedy velmi vhodné získat záznam a nebo text toho co místopředseda Jihočeského územního svazu Ing. Koranda řekl. Většina členů ČRS si pak sama udělá vlastní úsudek zda-li to bylo mimo mísu a nebo je to něco co trápí většinu rybářů.

          NFinalStorm - Profil | St 14.12.2016 9:22:33

          Saddám >> Hele udělal jsem to stejný, akorát místo abych si ji nechával nebo ji tam nechal ležet, tak jsem ji odnesl s čistym svědomim hospodářovi myslivců... To zvíře nemůže za to, že tam někdo jel jako debil a nechat ho tam trápit je podle mě hloupý.

            Nfotojakes - Profil | Út 13.12.2016 10:06:28

            Mrknato >> tak ten nemohu posoudit, nečetl jsem ho i když bych ho také viděl rád uveřejněný. Ano, vyhláškou lze jen upravovat dílčí věci, jak ukládá zákon.

            Za mě by měl být sněm i konference otevřené rybářské veřejnosti. Stejně tak i přednášené návrhy by měli být k přečtení. Zas takový rozdíl mezi námi a Slovenskem není, tak nevím proč by to nešlo, když tam to jde :-)

            Nevím jak ten příspěvek od pana Korandy, ale VLK dostal pověření výboru své MO k přednesení návrhu na konferenci, konference, byť o jeden jediný hlas ho po drobných úpravách schválila a dala mu mandát ho na sněmu předložit. Tam byl přednesen a zase o kousek upraven, ale SCHVÁLEN. To, že si někdo z bulváru neumí přečíst ani usnesení ze sněmu a píše nesmysly je věc jiná, ale zaráží mě, že čerpáš informace na takových místech zrovna ty :-D Každopádně to nebylo o schvalování non-stopu, ale o pověření vedení svazu k podnikání kroků a jednání s institucemi, kterým to náleží.

            Ale už dost, zase jsem nevydržel a porušil svou zásadu nereagovat na tebe, protože nemám tolik času :-D zdar

              NDrozďák - Profil | Čt 15.12.2016 12:43:07

              Přitom je to jednoduché. STačilo by celý institut celosvazového hospodaření rozprášit na atomy a všechny kompetence ponechat na úrovni ÚS. Systém přerozdělování peněz a redistribucí je pro hospodaření obecně ta největší smrt, protože vždycky bude k někomu nespravedlivý a především je absolutně nešetrný a neprůhledný. To platí pro stát stejně, jako pro ČRS. Při takové atomizaci by vzala za své velmi rychle i existence Rady ČRS a hnedle máme skoro kilo mega v talonu.
              Jenže s takovými kroky jde ruku v ruce i nutné zvýšení nákladů na službu, čili by řadové členstvo muselo sáhnout hlouběji do kešeně, možná i násobně více proti současnému stavu. Stejně tak jako možnost navštěvovat x revírů po celé ČR, zkrátka i ten obrovský benefit, který nám závidí celý svět by šel do kytek.
              Zároveň s těmito pofiderními benefity by ale šel do prdele celý systém řízení od reality odtržené Rady ČRS a s ním i centralistický, polostátní systém řízení poplatný době svého vzniku, od které ušel dopředu sotva pět kroků.

              Všichni neustále nadávají na systém, absenci ochrany ryb, malomocnou lobby v podobě ČRS při konfrontaci s ostaními subjekty atd. A ti samí lidé při možné realizaci výše uvedených představ trsají svatého Víta, protože by přeci mohl Svaz zaniknout, jejich nároky na všelidovou zábavu také a kdo tedy vlastně bude ty zájmy rybářů před jejich vnějšími nepřáteli hájit?
              A v tu chvíli se popadám za břicho. Z pohledu zájmů rybářů minimálně status quo, pánč by mně vážně zajímalo, kolik toho činovníci Svazu a zejména Rady ČRS za posledních deset let uhájili. A fakt nemusíte přesně, stačí přibližně. A ten zbytek? Spousta věcí bude jinak. Už to nebude skoro zadara, už to nebude všude a možná ani pro všechny, ale taky je možné, že to nebude nutně stát dalších x let za stejný hovno jako teď. Když ale z hovna sundám lopuch neznamená, že předtím smrdělo míň. Navrch to, co najednou vidím, mohu také snáz uklidit...
              Tím lopuchem není nikdo jiný, než Rada ČRS v čele se svým celosvazovým hospodařením, jehož principy musejí být nutně přinejmenším 20 let v klinické smrti. A furt do tý mrtvoly cpát další kapačky, vždyť je to fakt k smíchu.

                Nrybomil - Profil | Čt 15.12.2016 11:02:47

                fotojakes >> To máš těžký.Podle mě JČ ÚS potřebuje takový držitele CS permic jako jsem byl já. Tedy člen v SÚS , ale chytal v JČ, bo bydlel v Ta. Za rok jsem vykázal v UL 40 -50 kg SU, 10 kg Š a CA + něco kapře, 150 docházek.
                Jenže Lipno je vyrabovaný, Orlas asi žumpa, Hněvky ovládá lodní looby, Lužnice už taky není to co bývala, malý vody tam ošefují místní + důchodi. Na Trnávce vopruzuje RS všechny co nemají JČ permice, místní si vyhrazují fleky, lov na více prutů atp. Na VIP revíru Hadina pomalu žádný dravci nejsou, takže tam taky nejedu, ikdyž ten ing. co to ( ASI ) vymyslel to tady pořád propaguje a nás agituje. Výsledek - už tam prostě nikam skoro nejezdím.
                Když je nás takových více, dopadá to na přísun peněz. Před pár roky se říkalo, že SÚS má cca 2,5 x víc prodaných permic než JČ. Pokud udělají další VIP revíry za silný prachy, ztíží BPVRP, případně jiný spešl extra vymyšlený blbosti, úbytek prodaných permic, případně členů v jejich MO bude ještě vyšší. a návštěvnost revírů ( ASI ) taky klesne.

                Jako nechápu třebas proč nasadí 20cm potočáčky na MP, nedají hájení aspoň 14 dní a hned pár dní nato nasypou na ty samý revíry duháky ( rybu k odchytání ). Na P vodě RS kontroluje zda mají muškaři BL háky a 1 km odtud na MP bouchají cíleně v době hájení nasypaný nemírový potočáčky dědci na bílý červy. Na posrání tenhle jejich systém.Nasypal bych v září duháky a po jejich odchytání např. koncem listopadu potočáky a vodu do konce roku klidně zavřel nebo omezil druh a velikost nástrah do 16. 4.

                  Npotočák 62 - Profil | St 14.12.2016 8:34:09

                  knedlicek12345 >> Na rozdíl od někoho jsem pochopil,co jsi nám chtěl zdělit. A otevři si okénko--100 rad jak dorazit Mrknata,myslím, že budeš mít takovou návštěvnost,že si budeš muset vzít dovolenou,aby jsi stíhal odpovídat.Petrův Zdar

                    NMrknato - Profil | St 14.12.2016 7:03:18

                    knedlicek12345 >> No tak konečně tady máme jednoho praktika, člověka co nezaváhá...... Hele, jak tak o tom přemýšlím, tak většina nás chodí po světě na tyto věci, které popisuješ, zcela nepřipravena. Nechtěl bys tady vést nějaké okénko s radami, jak dorazit kamenem nebo rukama uškrtit srnu, dorazit divočáka, psa, kočku, ježka, von ti hrozně píchá, nebo kapř přiotrávenýho klinikem...... Byli bychom ti za takové rady do života hrozně vděčni, kdyby si se toho ujal. Seš proto ten pravej člověk....

                      Nknedlicek12345 - Profil | St 14.12.2016 2:20:53

                      Saddám >> Hale já to srnče jen dorazil a odsunul ke krajnici.Jestli to bereš jako , že jsem jí upytlačil, tak jsi stejnej teoretik jak mrknato :D Byla to neosvětlená silnice a v noci je tma, takže mě nikdo vidět nemoh, leda kdyby si svítil a to bych ho viděl, stejně jako auto bych viděl na dálku... takže sem neriskoval svobodu, akorát tak sem riskoval jestli se zachovám jako zm.rd a nechám tam chudinku trapit. To že by mě někdo vyfotil, to je dost scifi, to leda kdyby to byla připravená past :D páč co by kdo by kdo dělal na poli v 1 v noci, leda že by tam byl na polním pichu :D A udělal bych to znova v takový situaci...
                      Jednou jsem našel zraněnou kunu skalní, volal jsem do záchranný stanice(bylo to v 8 večer) a řekli mi ,že pro ní můžou přijet ráno, jestli jí můžu nějak zabezpečit at neuteče, tak jsem mu řek ,že jí vezmu domu a v igelitce jsem jí dones domu a měl jí tam přes noc. to jsem samozřejmě taky pytlák co ? :D A vůbec všichni co najdou zraněný zvíře nebo opuštěný mládě( a že těch lidí je hodně) a donesou ho do zachraný stanice, tak jsou pytláci vid , jaktože nejsou všichni ve vezení? :D

                      Mrkni i svaz ochránců přírody nábádá na webu k "pytlačení " minimálně ptáků a ježků :D

                      http://www.zvirevnouzi.cz/zvireci-poradna/zasady-po​moci

                      nemocného ptáka oddělte od svých vlastních zvířat a dětí
                      umístěte ho do krabice, kterou stejně jako další použité pomůcky po předání ptáka odborníkům spalte
                      po kontaktu s ptákem si vždy řádně umyjte ruce
                      používejte osobní ochranné pomůcky – rukavice, roušku atd.

                      Pak v kolonce mládata u zajíčka jsem našel další perlu :

                      Pokud je mládě na nebezpečném místě, například na kraji silnice, můžete jej přenést na prkénku nebo na lopatce (ne v ruce!) na bezpečnější místo, ne však dál než 10 m, aby jej jeho matka nalezla.

                      To už by se taky dalo považovat za pytlačení, kdyby tě někdo viděl se zajícem na lopatě :D :D


                        Nknedlicek12345 - Profil | Út 13.12.2016 19:56:23

                        Mrknato >> No ptal jsem se třeba jestli víš, jestli na ně nějakej majitel louky/pole podal trestní oznamení za kradež.. zřejmě ne, protože jinak by dali za pravdu "zlodějům ryb" a neřešily bysme to tu tědka... no a jestli tam byla voda? což musela bejt, když tam byli živý ryby, takže asi ještě neopadla a vlk psal ,že povoděn furt trvala. Takže vůbec otazka zda započal ten 7denni termín . No jsou to jen spekulace....

                        Taky si myslím že by se měli dělat jiste kroky, aby se pomohlo rybám přirozeně rozmnožovat.To by měl být hlavní cíl. Kdyby se ryby dobře samy rozmnožovaly, mohly by se peníze za nasazování využít jinde a lepe.


                        Každopadně si mě pobavil, za to dík, ani nemusíš odpovidat, stejně bysme se žadnýho závěru nedobrali... měj se

                          NMrknato - Profil | Út 13.12.2016 13:58:54

                          knedlicek12345 >> Že jsem ti neodpověděl se hluboce omlouvám, i když nevím na co jsem neodpověděl......))) Rybařina je krásná věc, ale jak se do toho začnou tahat prachy, podnikání a libido menšiny, tak to stojí za howuno. A to se netýká jen rybařiny. M.j. i částečně proto byla rybařina před rokem 1990 na zcela jiné úrovni zarybnění.
                          Fakt nevím proč bych měl nechat někoho umírat? Jen si kladu otázku proč svaz za sebou trousí další a další cíle, chce ukojit cizince, minoritní zájmové skupiny, což odebírá prostředky a neplní to hlavní: podporovat a rozvíjet původní druhy. Vše ostatní je jen pindání a odvracení pozornosti od zásadního problému.

                          Kdybych viděl přejetou srnu, tak bych jí oblík svůj kabát, dal čepici a gumáky od tuzemáka, posadil na kolo a odtlačil dom.... No a zvědavcům bych řekl, že se Tonda zase zlil pod obraz, kvůlivá těm parohům a že ho tedy nikdo nemůže poznat.....)))

                            Nknedlicek12345 - Profil | Út 13.12.2016 11:23:53

                            Mrknato >> No neni za co :-) ale to je pouze můj laický výklad. Jako zákony platěj vždy, ale člověk obcas musí použít rozum a udělat si vlastní usudek na věc, co je spravný a co ne.V případě porušení zákona byť pro dobrou věc, člověk musí počítat s případnym popotahováním za porušení zákona ,kort když jde o život(podle mě je jedno jestli lidský, nebo zviřecí)Ovšem v tomhle případě s rybama by to nemělo šanci ani u soudu ani u přestupkovýho řizení. Ovšem moh bych zůstat po rozsudku stejně zaskočen jak Putin :D Tak řekni co bys udělal ty s tou srnkou v půl 1 v noci? měl jsem jednat podle zákona a nechat jí tam se x hodin trapit? to bych byl debil a člověk bez soucitu... Já bych to udělal vždy a klidně bych nes následky . Kdyby třeba někdo z tvejch milejch dostal infark(to samo nikomu nepřeju) a potřeboval by první pomoc, ty bys kůli tomu neprojel autem na červenou nebo nepřebeh po přechodu na červenou? to bys byl fakt debil a nechal bys třeba umřít člověka, ale dodržel bys zákon, no paráda ne?? Ale vidím ,že s tebou nemá cenu diskutovat, jelikož si stejně neodpověděl na ani jednu mou otazku..

                              NMrknato - Profil | Út 13.12.2016 7:32:19

                              knedlicek12345 >> Hele dík moc, že si mně to takhle jasně vysvětlil, jak je to s těma zákonama. Já fakt myslel že zákony platí vždy, tak jsem si oddech a mám v tom konečně jasno.

                                NMurmandam - Profil | Po 12.12.2016 19:29:21

                                Dědek >> Tak jsem na svůj dotaz na informace dostal odpověď ... Cituji pana Šímu:

                                Zájem členů o dění ve spolku, o jednání a rozhodování orgánů spolku je zcela legitimní. Jde jen o to, jakým způsobem mohou tento svůj zájem realizovat a z druhé strany, jakým způsobem orgány spolku svoje členy informují.

                                Nejdříve se podívejme, jak to řeší předpisy. Občanský zákoník v této souvislosti upravuje pouze právo každého člena spolku nahlížet do zápisů ze zasedání členské schůze (jako nejvyššího orgánu spolku) za podmínek určených stanovami. Neurčí-li stanovy jinak, lze toto právo vykonat v sídle spolku (§ 254 odst. 3 obč. zák.). Nepochybně lze toto ustanovení analogicky použít též pro nejvyšší orgán hlavního spolku, tedy Republikový sněm, tak i pro nejvyšší orgán dalších pobočných spolků, jímž je třeba rozumět Územní konference ČRS. A protože Stanovy ČRS ani Jednací řád ČRS nic jiného neupravují, je třeba za východisko k řešení tohoto problému považovat právě ono zmiňované ustanovení § 254 odst. 3 občanského zákoníku. Shrnuto: do zápisů ze zasedání členské schůze může člen nahlédnout v sídle MO (, do zápisu z územní konference v sídle sekretariátu územního svazu a do zápisu z Republikového sněmu v sídle Rady ČRS.

                                Pokud jde o jiné orgány spolku (tedy nikoliv ty nejvyšší), jako je výbor MO, výbor ÚS, Rada ČRS, obecně závazné předpisy (tedy zejména občanský zákoník), právo člena spolku nahlížet do zápisů z jejich jednání neupravují. Interní svazové předpisy, tedy Stanovy ČRS pouze uvádějí v čl. 4 odst. 1 písm. a/, že člen má právo zúčastňovat se jednání členské schůze; u žádného jiného orgánu ČRS není takové právo člena založeno, takže za použití argumentu a contrario lze dovodit, že zasedání jiného orgánu se člen, pokud není jeho funkcionářem nebo nebyl pozván, účastnit nemůže.

                                To ovšem neznamená, že člen spolku nemá právo být řádně informován. Stanovy ČRS přiznávají v ust. § 4 odst. 1 písm. f/ členovi právo obracet se na orgány Svazu s dotazy. S tímto právem logicky koresponduje povinnost příslušného orgánu se dotazem zabývat (čl. 26 odst. 1 Jednacího řádu ČRS). Dotaz je orgán Svazu povinen vyřídit ve lhůtách uvedených v čl. 26 odst. 5 Jednacího řádu. Pokud jde o zápisy z jednání výboru MO obsahující usnesení, pak podle čl. 9 odst. 10 i.f. musí být poskytnuto k nahlédnutí každému členovi MO, který o to požádá. Zápisy ze schůze výboru ÚS zasílá jednatel ÚS členům VÚS a předsedovi územní dozorčí komise (čl. 13 odst. 7 Jednacího řádu ČRS). Zápis ze schůze a usnesení Republikové rady rozesílá sekretariát Rady nejpozději do 10 dnů od konání zasedání všem jejím členům, všem členům Republikové dozorčí rady a všem územním svazům (čl. 16 odst. 7 Jednacího řádu ČRS).

                                Při tvorbě interních předpisů spolku, tedy Stanov a Jednacího řádu jsme samozřejmě měli na zřeteli, že člen spolku má právo být řádně informován o dění ve spolku, a to především o tom co a s jakým výsledkem projednávají jeho orgány. Podávání těchto informací může být limitováno pouze dvěma okolnostmi. První z nich vychází z toho, že i pobočné spolky (tedy územní svazy a MO) mají vlastní právní osobnost (jsou samostatnými subjekty práva) a proto existuje druh informací, na něž mají logicky právo jen členové takového pobočného spolku a nikdo jiný, tedy ani např. členové jiné MO či jiného ÚS. Pokud pak jde o informace z jednání Rady ČRS, pak na ně jistě mají právo členové ČRS, avšak není vhodné ani možné některé informace sdělovat širší (míním nerybářské, nebo sice rybářské, ale konkurenční) veřejnosti. Proto není dost dobře možné zveřejňovat kompletní zápisy ze zasedání Rady včetně projednávaných materiálů ve veřejně dostupných médiích.

                                Pro člena ČRS, který má zájem o podrobnější informace to znamená, že
                                a) jsou dosažitelné na příslušném územním svazu, jehož výbor také rozhoduje o tom, v jaké formě a rozsahu je bude prezentovat svým členům
                                b) v každém případě pracovníci sekretariátu Rady či vedení svazu podrobněji zodpoví členovi ČRS otázky či vysvětlí problém v jednotlivých případech.

                                Připomněl bych ještě to, co jsme zmiňovali na Republikovém sněmu, totiž že připravujeme obsazení funkce „tiskového mluvčího“, tedy člověka, který se bude starat o propagaci a prezentaci ČRS, ovšem nejen navenek, ale i o to, aby se výrazně zlepšila informovanost pobočných spolků, tedy ÚS a MO o tom, co se ve svazu děje. Náměty na zlepšení informovanosti budou vítány, práce s tím bude mít jistě dost.

                                  NDědek - Profil | Po 12.12.2016 18:18:49

                                  Mrknato >> Pavle, přesně tak. Šíma si vše vykládá jak to ON cítí. Zákony jsou mu ale šumafuk. On i celý ČRS si myslí, že jsou nad zákonem. A nejhorší na tom je, že Šíma má titul JUDr. ...

                                    NFRANK71 - Profil | Ne 11.12.2016 21:31:45

                                    VL.K. >> je třeba to trochu nahoře rozhýbat.

                                      NVL.K. - Profil | Ne 11.12.2016 20:55:31

                                      glánis >> pane kolego, vy jste byl na Sněmu ? Já ano a za kritiku pana Korandy se plně stavím a plně s ní souhlasím. Nebylo tam nic špatného, resp. se jednalo jen o to,že vycházel z potřeb rybářů a z toho o čem všíchni dnes debatují na soc. sítích, u piva a u vody. A konečně se našel někdo, kdo to dokázal říct nahlas. Nikde nehovořil o tom,že všichni kradou a jihočeši na to doplácejí, tak prosím nepiště hlouposti. Než něco napíšete tak se zhluboka nadýchněte.

                                        Nsintrix - Profil | Pá 9.12.2016 13:53:58

                                        Pan Štípek nás zřejmě tahá za fusekli. Slušně řečeno.
                                        Dovolím si použít doslovný výňatek z příspěvku účastníka sněmu :

                                        Následná diskuze byla pro mě jedno velké zklamání. Zazněla kritika fungovaní organizačních jednotek ČRS a Rady ČRS jako celku od jihočeského kolegy, kritika byla velmi tvrdá, avšak věcná a slušná. Čekal jsem argumentaci a demokratickou diskuzi, místo toho na tento diskuzní příspěvek zazněla věta: „Tak jděte!“ Tím myšleno na Jihočechy, ať opustí sál i svaz . Osobně mě to šokovalo, vůbec jsem netušil, že by někdo mohl zajít tak daleko.

                                        úplný příspěvek : https://www.facebook.com/dusan.hybner.5/posts/13669​30376652358?comment_id=1367020686643327

                                          NMrknato - Profil | Pá 9.12.2016 8:05:00

                                          fotojakes >> Vytvořit skutečnou reportáž ze zasedání Rady ČRS, ale i mnohých konferencí by byl skutečně potřebný počin, významem přesahujícím K70 a lov 24. Za mě by to bylo na Pulitzerovu cenu v oblasti žurnalistiky svazů.....)) Ale fakt. Toto tady zcela chybí.

                                            Nfotojakes - Profil | Čt 8.12.2016 20:53:18

                                            Bohužel o to není zájem, snažil jsem se jako novinář a člen svazu na sněm dostat, abych z toho udělal report, případně online, ale bylo to zamítnuto.

                                            Online z posledního sněmu měl myslím Slovenský svaz a zájem o to byl. Ono vůbec ty Slováci jsou v té otevřenosti k členům dále. Práce rady uveřejněná týden po týdnu, uveřejněné uzavřené smlouvy, atd...

                                            http://www.srzrada.sk/