Šidí výrobci prutů na délce?

Asi před dvěma roky jsem si koupil pruty Colmic 3,9m a nasledně při jedné vycházce když jsem roztáhl 4m boloňku praštilo mě do oka jaký je je ten deseticentimetrový rozdíl velký :D Přeměřil jsem je tedy a jsou to 360, asi se ve fabrice spletli. No nic, vyhovují mi, neřeším. Teď jsem si z jednoho e-shopu koupil 2ks Shimano, deklarovaná délka 4,20, poučen nebo spíše zvědavý jsem vytáhl pásmo a ejhle, skurečná délka obou kusů je shodných 408cm!
Moje otázka zní: má někdo podobnou zkušenost nebo mám smůlu jen já? Nebo, že bych byl takový šťoura a do všeho vrtal a to bych neměl? Dík za reakceAutor diskuse: Donrybarios - Profil , 22.4.2020 kaprařina - náčiní, doplňky

2x v oblíbených a 1x v ignorovaných.

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

Njá 2 - Profil | Po 27.4.2020 15:27:21

Mně jednou přišly dva "stejné pruty" v jednom nákupu, jednomu přečuhoval horní díl při složeném stavu a druhému ne

Nhraji - Profil | Po 27.4.2020 12:53:27

Svého času bylo normální, že v záručním listu k prutu byl údaj o délce uveden s tolerancí, která bývala 10 %, což je sakra hodně.

Nskwor - Profil | Ne 26.4.2020 14:22:41

Měl jsem dva údajně stejně dlouhé pruty od Mivardi (ne stejnou sérii) a rozdíl tak 8cm mezi nimi byl.

NModrý šílenec - Profil | Ne 26.4.2020 14:16:29

minoq >> To sa ví že 100% uhlíku je jenom v tužce ;-)

Nminoq - Profil | Ne 26.4.2020 13:58:42

K výrobe prútov sa používa vstrekovanie alebo vyťahovanie - 10%, v 90% sa používa kombinácia navíjania a valcovania na trny, , pripravené vystrihnuté diely sa protismerným pohybom dosky stola a prítlačnej dosky navíjajú na trn a pretože to nieje iba jeden diel a všetko je automatizované dochádza k miernym nepresnostiam pri vstrekovaní stužovacej hmoty pri predpríprave dielov, ukladaní posunutím dielov, a tým k rozdielom hrúbke konečných dielov, aby sa diely predpisove zasúvali musia mať stanovený priemer, čím sa stane že časti sú mierne dĺžkovo rozdielne čo pri masovej výrobe a spotrebe je nepodstatné.
Niektoré značkové prúty, deklarované ako čisto uhlíkové, sú v skutočnosti prúty uhlíkovo-sklenené. Nerobme si ilúzie o pravdivosti popisov, koncový predajca kopíruje a zarába

NKarel K70 - Profil | Pá 24.4.2020 18:58:54

Malab >> Otázkou zůstává,jestli oni prodejci nekupují jinou kvalitu,nejsou přece blbý.

NRAJA - Profil | Pá 24.4.2020 11:53:18

Donrybarios >> Vsak o toto ide. Ked sa nieco nekupi, tak sa na ryby nejde a to je to spatne, co prinasa tento "vraj moderny rybolov'.

NDonrybarios - Profil | Čt 23.4.2020 21:27:17

RAJA >> To netuším, je to jako by jsi se mě zeptal (promiň tykání ) na co by chytali kdyby si nemohli koupit vše hotové. Uměl by si dnešní rybář uvařit těsto nebo kolínka, nachytat večer s baterkou rousnice?

NRAJA - Profil | Čt 23.4.2020 20:50:10

Donrybarios >> Som mladší, ale odchovaný na plnom lamináte Tokoz, navijákoch Rex ,Stabil 341, následne teleskopoch Sona, následne Orava, navi MK100 a MK110, takže mi to vôbec nepripadá komické. Je to každého vec a ako sa hovorí, v jednoduchosti je krása:-) Čo by robili novodobí akože rybári, keby boli dostupné rybárske ppredajne z r. napr. 1970-1980? :-)

NDonrybarios - Profil | Čt 23.4.2020 20:35:31

RAJA >> Přesně, já měl před 45 roky dělené pruty od Tokozu, nejdřív plné lamináty, pak první duté a oboje byly proti teleskopům Shakespeare (jiné zahraníční tady v prodeji snad ani nebyly anebo mi to uniklo) prostě jen tyčky k rajčatům. A už to mám tak zafixované i když vím, že dnes jsou materiály i technologie výroby úplně někde jinde. Jak se říká, starého psa novým kouskům........:D A už to tak zůstane i přes ten posměch důchodcům s teleskopy zde v diskuzích nebo přesvědčování prodavačů o lepších vlastnostech děliček.

NMalab - Profil | Čt 23.4.2020 20:27:02

Nemyslím si, že šidí výrobci. Odhaduji to na nedbalost a šlendrián našich překupníků co dokáží jen napálit % a o nic jiného se nestarat.
Tady je třeba popis jednoho konkrétního Shimana, dole je délka udávaná výrobcem. Najdi si svůj model u výrobce a nikoli u cz překupníka.
https://fish.shimano-eu.com/content/fish/eu/gb/en/h​omepage/Product-detail.P-BEASTMASTER_AX_STC_SURF.ht​ml

NRAJA - Profil | Čt 23.4.2020 20:14:17

A_dam >> No vidíš, niekto nechápe teleskopy, tak isto niekto nechápe bakule určené špéci na lov kaprof. Každý má inú chuť. :-)

NDonrybarios - Profil | Čt 23.4.2020 19:57:20

Sharry >> ok :-)

NSharry - Profil | Čt 23.4.2020 19:09:22

Donrybarios >> twl, ty posledni rozmery 3jkoveho musaku je hanak, ne shimo 😂😂😂, ale to je jedno😉
spokojenost velika, prut i hacky od Hanaka ryby chytaji spolehlive..! 😉😊

NSharry - Profil | Čt 23.4.2020 19:05:28

cechura09 >>
Toz tak to je potom ok. 😉
Diky za info.

NDonrybarios - Profil | Čt 23.4.2020 14:31:11

Sharry >> Děkuji za tvůj obsáhlý rozbor, je to zajímavé.U těch colmiků je to jasná chyba v popisku, shimána se snad ,,natáhnou" až se trochu ochodí. Položil jsem otázku jen ze zvědavosti, těch pár cm nemá vliv (na funkci rostlibáře už vůbec né), duležité je aby chytaly :-)

NKnapík - Profil | Čt 23.4.2020 14:30:01

cechura09 >> přesně tak, málokde se počítá s přesnou délkou stopy, obvykle se používá přepočet 1ft = 30cm, ale není to přesné.

Ncechura09 - Profil | Čt 23.4.2020 14:25:39

Sharry >> 12ft pruty by měly mít míru správně 3,66 ne 3,60...:) Ta odchylka by tím nebyla tak hrozná

NDonrybarios - Profil | Čt 23.4.2020 14:19:12

A_dam >> Já na teleskopech ujíždím od momentu kdy jsem si koupil prvního šejka 5,5m někdy v roce 76 - 77. Od té doby nic jného (kromě mušáku) než teleskopy nepoužívám a to na všechny rybolovné techniky a nemám s tím problém, oceňuji hlavně skladnost při přepravě a jednoduchost rozložení a složení.

NDonrybarios - Profil | Čt 23.4.2020 14:13:21

tomvec >> NJN někdo je borec a má to ,,ve voku" a někdo (já) na to přijde až po čase :-)

NDonrybarios - Profil | Čt 23.4.2020 14:01:08

Robur >> Něco na tom bude, spousta rybářů si přidává, je to taková tradice :D

NSharry - Profil | Čt 23.4.2020 12:55:28

Donrybarios - >> tak jsem se mrknul na par kousku delicek od shimana a byl jsem prekvapen.

Shimano Matchka 450f ma 452 cm.
3x shimano feedry 360 maji o cca 7,5 cm vice. (z toho jeden je jiny typ/model)
Shimano vlacak 270 ma rovnych 270.
Shimano 5tka musak 9stop ma o cca 4cm vice
Shimano 3jka musak 270 ma 276
290 ma 292
305 ma 307
320 ma 322

Nedalo mi to a prubnul jsem i kapraky od Mitchell LST a 390 tky maji 390 cm.. 😂 Prubnuljsem jeste sestkovy musak taky od jineho vyrobce, nez shimano a 270 ma 276.
Ale nrazil jsem na matchku od awashimi a 390 ma puze 386...., mrchy 😂.., ikdyz, prut je stary a hodne pouzivany, takze ten trn u spojkek uz je vychechlany akdysi tech 390 asi mela, mozna i o trochu vice.
Takze bud ja mam stesti a nebo ty jsi mel smulu a koupil divne kousky. 😚🙄
A nebo s tebou prodejce vybehnul..
Teleskopy bych moc neresil..., tam to bude litat fest.

Takze zaverem, neco sedi aneco sice ne, alekratsi nejsou, naopak, jsou delsi.

N€mo - Profil | Čt 23.4.2020 8:56:16

A_dam >> Ja mám napr. teleskopickú vláčku od shimana. Chytám na ňu tak raz za rok a nie je to nič moc, ale je to skladný pomocník na pracovné cesty keď si chceš ísť odskúšať cudzie vody a nesereš kolegov, že máš kvôli rybačke nadmernú batožinu.

NRudina - Profil | Čt 23.4.2020 8:24:25

tak já mam SPRO Royalty Carp 12 ft a ty mají 355 cm. Zase ale mají o 10 delší rukojeť oproti jiným 12 stopým prutům, asi co tam přidali, na délce prutu ubrali :-). Ale nijak mi to nevadí :-)

NA_dam - Profil | Čt 23.4.2020 7:02:30

To este niedo chytá na telskop?😃 musíš ho viac povysúvať on sa predzi o pár cm.

Nboticar - Profil | Čt 23.4.2020 0:26:07

Na těch prutech colmic je skutečně napsaná délka 3,90? Jinak moje zkušenost je, že děličky měří obvykle méně nebo rovno udávané délce a teleskopy více nebo rovno udávané délce. U teleskopu hlavně proto, že se to postupem času víc vytahuje vinou opotřebení dílů. Ale u prutů 4 m je běžný rozdíl tak do 15 cm. U těch Colmiců byla někde chyba o celou stopu.

NJarda Š. - Profil | Čt 23.4.2020 0:12:39

Donrybarios - >> 30 cm, to je rozhodně chyba popisku. Že prut nemá přesně udávanou délku, to je běžné, ale odchylka bývá v jednotkách cm, ne v desítkách.

Ntomvec - Profil | St 22.4.2020 23:25:32

Tak ty pruty 3,9m vs. 3,6m byla určitě chyba v popisu. Na druhou stranu té nesrovnalosti by si všimnul i Stevie Wonder. U toho Shimana bych se podíval do katalogu, v těch shopech ty popisky dělají cvičené opice metodou Ctrl+C Ctrl+V a kolikrát jsou tam úplné nesmysly.

NRobur - Profil | St 22.4.2020 22:36:48

to je znak rybářského obchodu, rybáři vždy přidávají na délce