Nafukovací člun s kýlem

Zdarec všichni. Dá se sehnat nafukovací člun s kýlem v délce 220 až 240cm ??? Podlaha je jedno jaká. Když tak poprosím rady nebo odkazy, děkuji.
Autor diskuse: piffák - Profil , 29.1.2019 kaprařina - náčiní, doplňky

mannice - Profil | Ne 8.11.2020 13:36:47

Tom - Tuk >> to vypadá jak stará candátovka jestli znáš..

nej.vydra - Profil | Pá 6.11.2020 17:13:30

Tom - Tuk >> Vzhlédl jsem to video pána na modrém člunu a mám být odvázaný? Děláš si srandu? No asi budu ten vys... Proč nesedí normálně v zadu u motoru? Další tam tančí na prostředku člunu a to má být ta stabilita? Takhle blbnu s dětmi na madraci a udržím se také. Jinak promiň, že jsem něco psal..

P!F - Profil | Pá 6.11.2020 12:06:04

Tom - Tuk >> no nie som žiadny odborník na konštrukciu plavidiel, ani sa za neho nevyhlasujem, ale ako som písal, mám loď s trimaranovým dnom v podobných rozmerov ako na videu a vo veľkých vlnách jej sklz nechutí. Ako áno, 60cm vlny nie si nijak problém, kludne cez ne možem ísť 40, ale komfortné to nie je.

Tom - Tuk - Profil | Pá 6.11.2020 8:36:53

P!F >>
Nesouhlasím. Trimaranové provedení dna je na vlně dosud nejlepší řešení do vlny pro lodě zamýšlené k jízdě kluzem. To není téma na diskusi, to je současná úroveň konstrukčních řešení povrchových plavidel.
Těch 60cm jsem psal jako bezproblémovou hranici vlny pro hliníkový mastodont z videa. Jinak je bezproblémový přejezd skrze vlnu pro loď s trimaranovým dnem dán provedením lyžin, výškou od lyžiny po strop dutiny, tvarem dutiny a zejména pak "odvahou" provedení dna lodi v přední části.

Dokonalé řešení si spočítal týpek zde:


Už sem nebudu psát.

Tom - Tuk - Profil | Pá 6.11.2020 8:21:42

nej.vydra >>

Chjo... taková pěkná diskuse to byla...
Není to ani trochu "zvláštní člun". Pokud ovšem za zvláštnost nepovažuješ zdokonalenou verzi stávajícího.
A už vůbec není "Ale je levný....nekup to:-)". Přesně naopak. NDND jsou zhruba o čtvrtinu/třetinu dražší než klasik kýlovky.
Výblitek "Abych ho nepřevrátil, tak sedím na přídi a ovládám ho prodlouženou pákou..." snad ani nemá cenu komentovat.

Ty budeš asi nějakej vysírač, viď?

nej.vydra - Profil | Čt 5.11.2020 18:14:14

Tom - Tuk >> Trochu zvláštní člun. Abych ho nepřevrátil, tak sedím na přídi a ovládám ho prodlouženou pákou...Tak to je opravdu zážitek z pohodové jízdy. To jsem se docela zasmál. Ale je levný....nekup to:-)

Carpfisher - Profil | Čt 5.11.2020 17:20:37

Maryl >> chápu...
Obyč voltmetr do 80,- alliexpres... Na 12V
Obyč nabíječky z Lidlu do 500kc už to mají....

P!F - Profil | Čt 5.11.2020 12:21:05

Tom - Tuk >> s tým prejazdom vĺn pravdu nemáš, mám trimaran a konkrétne na toto je V dno podstatne lepšie. Na tom videu su relatívne malé vlny, 60cm to fakt nemá. Keď sa pustí na Dunaji vietor proti prúdu, trojnásobné vlny sú uplne normálna záležitosť, vtedy si celkom to V éčko želám vlastniť, na všetko ostatné je ten trimaran asi lepší.

Big Mike - Profil | Čt 5.11.2020 11:55:26

Tom - Tuk >> fakt je, že kýl nepotřebuji, když se budu placatit povětšinou s vesly na menší řece. A i kdyby nějakou tu stovku metrů s elektromotorem, pořád se to dá. A s tou nižší barovkou to je zase posun dál, díky!

Tom - Tuk - Profil | Čt 5.11.2020 9:02:24

Big Mike >> S jakýmkoli kýlem na prťavé loďce z toho budeš mít bonusovou posilovnu celého těla. Zdarma, a to se vyplatí =) S placatou podlahou to dáš. Při troše cviku i s větrem/vlnami. A ještě lepší je přišprajcovat si (pod balony) na dno doprostřed přiměřený kus vodovzdorné a na něj dostatečně vysokou konstrukci s "barovkou" s kulatým sedátkem. Ideálně na točně. V podstatě stojíš (vhodné pro lidi, co """nemohou""" vláčet vsedě), ale zároveň i sedíš. Stabilita a páteř a kolena a břicho... všechno relativně v pohodě.

Tom - Tuk - Profil | Čt 5.11.2020 8:56:15

mannice >> Dodatečné dno je upevňováno vázáním do ok na manžetách bočních balonů. V tom je ten fór - megasnadná a rychlá rozebiratelnost = nou stres když jedeš rybařit jeden den na krcálek a druhý den na prudkou kanmenitou peřejnatou podhorskou řeku.

Tom - Tuk - Profil | Čt 5.11.2020 8:42:43

P!F >> Při rozjezdu voda z dutin okamžitě a střelhbitě vyteče (lépe řečeno voda zůstane stát a loďka jí ujede). Naproti tomu u stojící loďky je voda v dutinách veliké pozitivum - razantně zvyšuje stabilitu stojící/driftující loďky - něco jako balastní zatěž v kýlech velkých lodí.

Příklad jak to funguje i s mnóooohem větším objemem dutin s "nateklou vodou" ZDE:
- pro potřebu tématu "začíná" video zhruba kolem 5. minuty. Důležité slovo je "astójčivosť ".
Je to sice jiná loď, ale princip trimaranového kluzného dna je tentýž.
Je tam také jeden zajímavý moment - jak týpek poukazuje na protijedoucí "katěr GIMS", kterak se sotva placatí se 140 kobylami vlnami, protože klasícká kýlovokluzná konstrukce bez příčného prahu dna typu "mořské sáně"... Naproti tomu jeho mamut aluminiový jede tuším na 40hp a díky trimaran konstrukci s příčným prahem o vlnách do 60cm téměř neví.

sidneyv - Profil | St 4.11.2020 8:21:33

hajetotom >> ten eiling ale nema kyl, a to je u neho velke minus oproti raptoru v 230.

Big Mike - Profil | Út 3.11.2020 14:30:07

hajetotom >> ta váha je tedy zajímavá, mrknu na něj, času zatím dost, červen je v dáli:))

hajetotom - Profil | Po 2.11.2020 17:42:15

Zdravim, ja mam 230cm raptora s airdeckem a kylem... Ale je to za ty penize za me slabota.. a je tezky jak blazen.. sice hezky udelany clun urcite je i kvalitni , ale spicka to urcite neni, koukni na eling 240cm s airdeckem :)

P!F - Profil | Po 2.11.2020 14:56:02

Big Mike >> Solo to ide, ak nie su vlny.

Big Mike - Profil | Po 2.11.2020 12:42:21

Nechá se v nafukovacím člunu s pevnou podlahou do 250cm na klidné vodě stát a házet nebo je to utopie? Když mám 190cm ?

mannice - Profil | Ne 1.11.2020 22:54:34

P!F >> To je rozhodně věc potřeb.. Proto jsem pořídil jeden 200cm člun bez podlahy na zakrmování a zavážení..

Když ale chci jet vábničku , tak mám 250 (ocenil bych i trošku větší)..A pro přesun tuhle podlahu..Sice se to dá i bez ní přežít, chytám tak doteď..Ale líbilo by se mi to, delší dobu pokukuju po nafukováku s lam.kýlem..

Proto to tu taky sleduju :))

P!F - Profil | Ne 1.11.2020 22:03:44

mannice >> to je pravda, ale zase úplne iný transport, úplne iná váha...ja som v podstate od začiatku chcel maký ľahký čln, ktorý zhodím na vodu kdekoľvek sám, jednoduchý na manipuláciu, šup šup a chytám. V podstate som si prešiel všetko od pidi gumáku bez zadného čela, cez väčšie gumáky, malé lamináty, väčšie lamináty, malé plechovky... univerzál nie je nič, aktuálne som na lamináte čo ma sakumprásk cca trištvrte tony, parkuje na vode, pretože dávať to na vodu a vyťahovať sú pomaly dve hodiny zabitého času z chytania... dojdem, odomknem, odviažem, za 5 minút chytám... na druhej strane mám aj mikro gumák s 2,5ps na vody kam veľký čln nedostanem. Keby na to boli financie, tak by som ich mal asi 5ks, jednoducho univerzál neni...

mannice - Profil | Ne 1.11.2020 20:59:42

P!F >> Asi jo, ale mě by se to třeba líbilo. Kako upgrade levnýho člunu, co má třeba jen nafukovací podlahu.. Letos jsem zkoušel mojí 250 s 4taktem 5hp a mám tam první generaci vysokotlaký, která už bohužel odpracovala .. A byl to hrozný problém dostat do skluzu.. Věřim,že mít něco takovýho laminátovýho pod sebou.. Tak by to klouzalo jedna báseň.

P!F - Profil | Ne 1.11.2020 20:56:30

mannice >> to zase stráca tie výhody lahkého skladného člna. Na druhej strane, lacný rib...

mannice - Profil | Ne 1.11.2020 20:46:35

P!F >> To se určitě musí ještě něčim přelepit

P!F - Profil | Ne 1.11.2020 20:17:00

Tom - Tuk >> to si vobec neviem predstaviť, ako to funguje, veď do toho musí natiecť voda a defacto zaťažiť čln voči rozbehu, nie?

Tom - Tuk - Profil | Ne 1.11.2020 20:06:16

P!F >> Jj, jezdil a jezdím. NDND loďky jsou vhodné pro malé (úsporné) motory bajvoko do 10 kobyl. Do 25kmh pohodadžez, jen to chce trochu cviku a hlavně správný posez = vychytat pomocí prodlužovací tyče k píně správné "těžiště" v lodi.

Aby to nebylo "o hubu" při jízdě v rychlostech přes 30kmh (2T 10hp/4T 15hp a výš) vymysleli kucí Ruský TOTO:


Šikulkové =) Akorát že už je to pak dfcto kýlovka resp. RIBka resp. trimaranový kluzák =)))

P!F - Profil | Ne 1.11.2020 19:26:25

Tom - Tuk >> ono je to defacto vysokotlaková podlaha, akurát inak spravená.
Jazdil si s tým? Ja nie, ale raz som jazdil v sklze s gumákom bez kýlu a bolo to nehorázne o hubu...
Ako na prdkanie sa po ramenách s mojim 2,5ps motorom by to bolo určite fajn, ale v sklze si to neviem predstaviť.

Tom - Tuk - Profil | Ne 1.11.2020 18:27:35

P!F >>
Ano, vysokotlaká podlada/dno není nic "nového" pod sluncem.
S kýlem to nemá společného vůbec nic. Je to alternativa pro specifické podmínky na rybách a na vodě obecně. Ndnd jsou výrazně lehčí a obratnější při malém zatížení, jsou méně citlivé na vítr než kýlovky, jsou skladnější, jezdí nesrovnatelně rychleji s malými motory atdatd. Naproti tomu kýlovky mají mnohé jiné výhody, jak zmiňuje níže Maryl.

Nepoučuji, vím že zrovna Ty o lodích obecně víš moc a moc. Spíš jen reaguji pro případné okoločtoucí věci neznalé.

NDND je nízkotlaká (naduvnoje dníšče NIZKOVO davljenija). Proto jsem zmínil, že k nám zatím nenašly tyhle lodičky cestu. Lépe řečeno nenašly zatím důvěru zákazníků.