MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK.cz - Stále na rybách
Otázky a diskuse Seznam Diskuse

Baterie k elektromotoru

Ahoj , mám dotaz. Jakou baterku k motoru Haswing 40 Lb. Mám vybranou tady tu Autobaterie Varta Professional Dual Purpose 12V, 105Ah, 800A, LFS 105N. Otázka zní: bude mi stacit na víkendové chytání?

Autor diskuse: Libor-18 ®
Zařazeno do: kaprařina - náčiní, doplňky, 16.4.2017

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 23 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

N Robo2 - ® Ne 21.4.2019 11:12:36
xDanielS >> Hmm škoda nesmyslně zakázaného skluzu . Ty malé lodky co by to s max 13,6 HP dokázaly by toho moc "nenaškodili " . Je to asi výdobytek zelených teroristů ..Naopak loď ve skluzu dělá menší vlny než ve výtlaku ..
N xDanielS - ® Ne 21.4.2019 10:18:57
CJK >> Hoj, z vlastní zkušenosti doporučuji benzín, byť ho na Sázavě nepoužiješ. Baterie prostě nejsou nekonečné a počítej s tím, že s elektromotorem je výlet tak max na dvě hodinky, možná něco málo navíc a to ještě relativně pomalu. Já začal na 55lb, pak jsem vzal k 330tce malej 3,5hp Mercury a i tak to děti začalo poměrně rychle nudit, ono to prostě moc nejede. Z projížďky je pak docela otrava. Skončil jsem na 10hp Mercury. To už jede docela pěkně a cesta ubíhá svižně, na palubě klid. Vzal bych klidně i silnější, ale zde, na JM, je většina vod omezena na motory do 10kw, takže to nemá smysl.
N jeden3 - ® Ne 21.4.2019 8:16:49
CJK >> zalezi,hlavne kde chces na ty vylety jezdit..kdyz uvazujes nad takovym resenim,asi penize pro tebe nejsou hlavni problem,,,
pokud je tomu tak,porid si benzinak 5hp na dlouhe vylety a na rybarske zavazeni,mapovani lovnych mist elektromotor,tanm ti staci 55lb v pohode
ale je dulezite vedet,jestli tam kde chces vyletovat je benzinak povolen

N CJK - ® Ne 21.4.2019 7:51:50
MISO* >> benzinak bych vzal, ale na Sazave, kde je jedno z budoucich pouziti, se nesmi pouzivat.... takze proto elektro....
N MISO* - ® Čt 18.4.2019 14:31:12
CJK >> na tak maly cln je to zbytocne. Pojde to luxusne, ale vlacit dve baterky+ tazky motor je pri takom clne nezmysel. 330 gumak prilis miesta nema a dve velke baterky ti tam budu len zavadzat. 24v motory sa davaju na vacsie pevne clny. Ak ti nestaci klasickych 12v/55lb, potom je lepsi maly benzinak.
N roce - ® Út 16.4.2019 12:40:13
CJK >>
Na výlety po vodě určitě radí dobře.
N Hajnej - ® Út 16.4.2019 9:10:56
Děkuji na něco takového jsem koukal.
N Biker - ® Út 16.4.2019 9:05:10
Hajnej >> Je spousta variant zalezi jaky mas moznosti dobijeni a kolik potrebujes aby vydrzela bez nutnosti dobijet.
https://www.battery-import.cz/rada-otl-12v/trakcni-​-gelova--baterie-goowei-otl110-12--110ah--12v-vrla-​-/
https://www.battery-import.cz/dual-purpose--wet-2/t​rakcni-baterie-varta-professional-deep-cycle-140ah-​-20h-12v--lfd140/
nabijecku min 10A radej klidne i vetsi nikdy nevis co budes do budoucna krmit https://www.battery-import.cz/fst/nabijecka-fairsto​ne-abc-1210d--12v--10a/
N Hajnej - ® Po 15.4.2019 23:30:45
Zdravím
Nějakej typ na dobrou baterku něco okolo 4tisic plus nějaká rozumná nabíječka cca 1500. Dík za odpověď
N CJK - ® Po 15.4.2019 9:17:36
Vážení, v rámci rozhovoru se zkušenějším rybářem mi bylo důrazně doporučeno pořídit rozhodně 109 lb elektromotor místo 65 lb, a to kvůli významně vyšší síle motoru a tím užitné hodnotě.

Co myslíte, má to praktický smysl, tahat dvě baterky a také samozřejmě víc investovat? Použití na 330 cm nafukovací člun na ryby i výlety s dětma... Díky.
N dukin - ® Út 2.4.2019 11:59:35
sichtancz >> To potvrzuji, mohla by klidně vážit i o cosi víc 😁
Pavel si schválně pořídil tuto baterii, protože jí nevadí náklon, tím pádem vezme do každé ruky jednu a jde 😆
N P!F - ® Po 1.4.2019 21:24:22
sichtancz >> tak ked uz je doma...
N sichtancz - ® Po 1.4.2019 21:02:34
CJK >> V mém případě tahat 44kg není problém;-)
N sichtancz - ® Po 1.4.2019 20:59:58
P!F >> Dual Agm už je dávno doma. A vůbec nemám strach, neboť dual znamená že se jedná o trakční a zároveň startovací baterku. "Třída baterií DUAL je konstruována pro dodávku energií lodím s jednou sadou baterií pro všechny spotřebiče (případ B). Je také vhodná jako dodatečná baterie k pohonu elektrických navijáků, malých, závěsných elektromotorů apod. (případ D). Toto duální využití způsobuje částečné vybití baterií za provozu, takže zesílená DUAL konstrukce, spolu s vynikající schopností se nabíjet, je klíčem k poskytování nejlepšího výkonu a životnosti."
N Masaj - ® Po 1.4.2019 19:29:44
Nemáte prosím někdo zkušenost s touto baterií. Děkuji

https://www.alza.cz/auto/trakcni-baterie-duracell-m​arine-caravan-dl-115-115ah-12v-dl115-d5215679.htm
N P!F - ® Po 1.4.2019 17:38:52
sichtancz >> zacnime týmto, si si uplne istý, že chceš dual baterku a nie trakcnu? Pretože pokial sa tým nechystáš príležitostne štartovat nakladak, je to nezmysel. Klasická trakcná sa k el- motoru hodí viac, viac vydrží aj čo sa týka životnosti pri hlbokých cykloch. Ak chceš viac info, normálne im napíš či zavolaj na ten web, vysvetlia ti čo je pre tvoje použitie najlepšie, tiež som mal rovnaký postup.
N CJK - ® Po 1.4.2019 13:34:35
Sichtanz: ta AGM ma pres 40 kg, to uz je teda poradna vaha, to bych asi tahat nechtel....
N dukin - ® Pá 1.3.2019 18:41:22
sichtancz >> Ahoj rád bych ti poradil ale v tomhle vím stejné prd jako ty 😉 třeba se někdo objeví a napíše.
N Kliknis - ® Pá 1.3.2019 18:37:57
bloud >> pokud má ten FV panel regulátor, nemělo by se nic stát, protože vypne nabíjení při plném nabití, pokud ne, asi bych se toho trochu bál.
N bloud - ® Čt 28.2.2019 10:19:36
Kliknis >> To nejde, nulují se údaje na panelu - prý počítač. Podařilo se mi to, když jsem dobijel baterku doma.
N sichtancz - ® St 27.2.2019 21:41:12
Nazdar, chtěl bych poradit ohledně výběrů baterie. V hledáčku mám tyto dvě:

https://www.battery-import.cz/dual/baterie-exide-du​al-142ah--12v--850a--er-650/

nebo

https://www.battery-import.cz/dual-agm/baterie-exid​e-dual-agm-140ah--12v--700a--ep1200/?

A zajímal by mě rozdíl ve výkonu. Obě mají 140ah, ale na webu výrobce uvádějí rozdíl co se týče Wh viz. foto. Stojí teda za to přidat nějakou tu kačku a koupit už raději AGM? Díky
N Kliknis - ® St 27.2.2019 19:13:50
bloud >> předpokládám, že s tim nejezdíte, když potřebujete udržovat baterku, stačí odpojit minus pól, aby měla duše klid
N bloud - ® St 27.2.2019 17:27:39
Kliknis >> Mohu to připnout rovnou na baterku, nebo musím baterku odpojit od auta?
N Kliknis - ® Út 26.2.2019 18:53:58
bloud >> k udržení ti to stačí
N bloud - ® Út 26.2.2019 17:40:59
Mám 12v/ 45Ah. Potřebuji to k udržení baterky. Garáž mám bez proudu.
N drvoštěp - ® Ne 24.2.2019 17:08:36
bloud >> Zde si taky počteš-https://m.zive.cz/poradna/solarni-panel-a-dobijeni-​12-v-autobaterie/sc-20-cq-605141?consultanswers=1
N xDanielS - ® Ne 24.2.2019 17:01:30
bloud >> 30W/12V je 2,5A při plném výkonu, spíš počítej 2A. Baterku máš v autě jakou? Já 70A.
N bloud - ® Ne 24.2.2019 16:31:58
xDanielS >> Byl ale na 12V 24V baterie, dle prodejce.
N xDanielS - ® So 23.2.2019 18:40:22
bloud >> 30W panel je hodně slabý na dobíjení autobaterie.
N bloud - ® So 23.2.2019 18:31:36
Dobrý den. Mám dotaz ohledně solárních panelů, doufám,že mi poradíte. Zapojil jsem 30W panel přes MPPT solární regulátor G911 na 12V baterii v autě. Baterie se nabila, ale po nastartování jsem zjistil, mi nesvítí okénko "informace". To ale dříve fungovalo. Může to být tímto nabijením?
Také by mě zajímalo, jestli musí být připojená "zátěž"?
Díky za odpověď.
N Lasskoun - ® Po 18.2.2019 5:21:32
PoligoN >> ... jinak pro lodní motory by šel ještě použít jeden princip, velmi podobný s níže popsaným (v závěru vysvětleném) ....

... před lety jsme v rámci výuky s "chovancema" v elektrokroužku překopali klasický kancelářský stojanový třílopatkový ventilátor, kvůli nefunkčnímu motoru odloženého ke kontejneru na elektrošrot, a to přeměnou na ECM (Electronically Commutated Motor), což je vlastně obdoba toho včera v podvečer zmíněného BLDC (brusheless motoru) ...

... na větráku byly provedeny tyto úpravy:
- do středu konce každé lopatky vrtule byl tavnou pistolí přilepen po jednom masivnějším neodymovém magnetu (magnety na všech třech lopatkách byly stejně orientovány)
- po obvodu ventilátoru (na vnější plastovém rámu) byly proti sobě (180°) umístěny dva elektromagnety (cívky na kovovém jádře z vykuchaných 12V relátek)
- těsně před každou z cívek byl na krytu ve směru rotace vrtule umístěn výkonový jazýčkový kontakt (tzv. "red switch" https://cs.wikipedia.org/wiki/Jaz%C3%BD%C4%8Dkov%C3​%BD_kontakt), při jehož sepnutí magnetem na lopatce pak elektromagnet přitahoval tentýž magnet k sobě
- a stejně tak těsně za každou z cívek byl ve směru rotace vrtule umístěn na obvodu další výkonový jazýčkový kontakt, při jehož sepnutí (stále tím stejným magnetem na lopatce) ale tentokráte elektromagnet generoval opačné mag. pole, čímž potom logicky ten magnet na lopatce od sebe odpuzoval ...
(pozn: ... celá soustava byla napájena symetrickou soustavou ze dvou do série spojených akumulátorů = mající tři vývody tj. -12V, 0V [prostředek spojení těch dvou aku] a + 12V, což značně zjednodušilo "logiku ovládání", jelikož jsme si tak vystačili s polovičním množstvím jazýčkových kontaktů, než pokud by byl použit pouze jednohladinový zdroj ":-)

... takže potom (v případě, že se to při špatné poloze samo nespustilo) už stačilo jenom roztočit vrtuli ve správném směru a spínající jazýčky (ovládané magnety na lopatkách) pak postupně začaly na přeskáčku spínat ty dva elektromagnety, kdy tyto nejdříve vždy přitáhly nejbližší lopatku k sobě a jakmile lopatka minula střed daného elektromagnetu, tak ji to zase ihned od elektromagnetu od sebe odpudilo, čím byla celé vrtuli dávána hybnost ... a jelikož lopatky byly tři, kdežto elektromagnety dva, tak z toho vlastně vznikl jednoduchý "krokový motor" s šedesáti stupňovou "pólovou vzdáleností" ... ":-) ... točil se, ale příliš moc nefoukal, pouze slabě ovíval ... ":-D ... takže při následné schůzce jsem kluky nechal zvednout počet elektromagnetů na 5 kusů, čímž jsme se dostali na krásných 24° mezi jednotlivými virtuálními póly, takže už to zase začalo sloužit jako větrák ... později (cca po půl roce) jsme jazýčkové kontakty vyměnili za "hallovky", na základě jejichž signálů bylo pomocí jednočipu (MCU) a 14-ti tranzistorů ovládáno již celkem 7 elektromagnetů, díky čemuž jsme si mohli začít pohrávat se správným načasováním spínání atd. ... aj (díky cca 17-ti stupňové mezipólovce) to konečně ten začal být správný hukot! ... zkrátka evoluce motoru v praxi ... ":-) ... ještě jsme koketovali s rozšířením na 9 elektromagnetů (další prvočíslo v řadě, které by ještě více snížilo mezipólovou vzdálenost) + nahrazením koncových dvojitých stupňů za tranzistorové multiplexní pole (3x3, čímž by se počet tranzistorů snížil na pouhých 12 ks) + chystali jsme elektromagnetům přidat cross pólové nástavce (aby se naplno využilo síly jejich magnetického pole), ale k tomu už jaxi nedošlo, jelikož jsme mezitím začali s dalším zajímavým projektem ...
(pozn: ... z cívek byly pomocí diod navíc odváděny indukční vysokonapěťové špičky opačné polarity, vznikající při vypnutí elektromagnetů, které se pomocí kondenzátorů rekuperovaly a přes jednoduchý měnič s plovoucí zemí navracely zpátky do napájecí soustavy, čímž se bez ztráty výkonu nezanedbatelně "snížil celkový měřitelný příkon" = prodloužila se tím doba chodu na jedno nabití ... což je obdoba "finty", použité i u Bediniho rádoby "samonapájecího" motoru https://tesla3.com/john-bedini-window-motor/ ... čímž tímto zdravím všechny ostatní "perpeťáky":-))))))))))

... zcela stejný princip by zkrátka mohl být použit u lodního motoru, kdy lodní šroub (nejlépe vícelopatkový) by díky magnetům v koncích lopatek byl tak zároveň i rotorem (klidně "odvalovacím", se závěsem podobně jako u turbíny SETUR https://cs.wikipedia.org/wiki/SETUR popř. http://mve.energetika.cz/jineturbiny/setur.htm ), přičemž elektromagnetické pólové nástavce by se nacházely okolo šroubu ve vnějším okruží (stator), jenž by rovnou mohlo sloužit i jako prodloužená dvouplášťová dýza (a využívat tak i Conadă efektu, který by taktéž přispěl ke zvýšení dynamického výkonu https://en.wikipedia.org/wiki/Coand%C4%83_effect ) ... ale to všechno je zatím jen taková idea (byť reálně fungující), ke které se časem také možná dostanu ... snad možná někdy ... ":-DD ...

... příjemný počátek nového týdne všem ... Laškoun ... ":-) ...
------------
(OOT ... i těm "homo blaterō" typu kakr, sliver, karvo apod. ... mmch, kakře, za to, cos včera a předevčírem předvedl + tvé předchozích počiny, jsem si tě konečně přidal do profilového úlovkáče ... vítej v tamější "velmi vybrané společnosti místních rozesíračů vláken" ... ":-))

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 23 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

[ otázky | kaprařina | náčiní, doplňky ]

Co je nového - kaprařina + obecné
Doporučujeme cestovku
Rubrika Cestovky
Penzion Soroya Penzion Soroya

Poskytujeme ubytovanie a člny pre morsky a sladkovodny rybolov, turistiku na ostrove Soroya v mestečku Sorvaer v severnom Norsku. Jedna sa o...