MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK.cz - Stále na rybách
Otázky a diskuse Seznam Diskuse

Baterie k elektromotoru

Ahoj , mám dotaz. Jakou baterku k motoru Haswing 40 Lb. Mám vybranou tady tu Autobaterie Varta Professional Dual Purpose 12V, 105Ah, 800A, LFS 105N. Otázka zní: bude mi stacit na víkendové chytání?

Autor diskuse: Libor-18 ®
Zařazeno do: kaprařina - náčiní, doplňky, 16.4.2017

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 22 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

N Lasskoun - ® Po 18.2.2019 5:21:32
PoligoN >> ... jinak pro lodní motory by šel ještě použít jeden princip, velmi podobný s níže popsaným (v závěru vysvětleném) ....

... před lety jsme v rámci výuky s "chovancema" v elektrokroužku překopali klasický kancelářský stojanový třílopatkový ventilátor, kvůli nefunkčnímu motoru odloženého ke kontejneru na elektrošrot, a to přeměnou na ECM (Electronically Commutated Motor), což je vlastně obdoba toho včera v podvečer zmíněného BLDC (brusheless motoru) ...

... na větráku byly provedeny tyto úpravy:
- do středu konce každé lopatky vrtule byl tavnou pistolí přilepen po jednom masivnějším neodymovém magnetu (magnety na všech třech lopatkách byly stejně orientovány)
- po obvodu ventilátoru (na vnější plastovém rámu) byly proti sobě (180°) umístěny dva elektromagnety (cívky na kovovém jádře z vykuchaných 12V relátek)
- těsně před každou z cívek byl na krytu ve směru rotace vrtule umístěn výkonový jazýčkový kontakt (tzv. "red switch" https://cs.wikipedia.org/wiki/Jaz%C3%BD%C4%8Dkov%C3​%BD_kontakt), při jehož sepnutí magnetem na lopatce pak elektromagnet přitahoval tentýž magnet k sobě
- a stejně tak těsně za každou z cívek byl ve směru rotace vrtule umístěn na obvodu další výkonový jazýčkový kontakt, při jehož sepnutí (stále tím stejným magnetem na lopatce) ale tentokráte elektromagnet generoval opačné mag. pole, čímž potom logicky ten magnet na lopatce od sebe odpuzoval ...
(pozn: ... celá soustava byla napájena symetrickou soustavou ze dvou do série spojených akumulátorů = mající tři vývody tj. -12V, 0V [prostředek spojení těch dvou aku] a + 12V, což značně zjednodušilo "logiku ovládání", jelikož jsme si tak vystačili s polovičním množstvím jazýčkových kontaktů, než pokud by byl použit pouze jednohladinový zdroj ":-)

... takže potom (v případě, že se to při špatné poloze samo nespustilo) už stačilo jenom roztočit vrtuli ve správném směru a spínající jazýčky (ovládané magnety na lopatkách) pak postupně začaly na přeskáčku spínat ty dva elektromagnety, kdy tyto nejdříve vždy přitáhly nejbližší lopatku k sobě a jakmile lopatka minula střed daného elektromagnetu, tak ji to zase ihned od elektromagnetu od sebe odpudilo, čím byla celé vrtuli dávána hybnost ... a jelikož lopatky byly tři, kdežto elektromagnety dva, tak z toho vlastně vznikl jednoduchý "krokový motor" s šedesáti stupňovou "pólovou vzdáleností" ... ":-) ... točil se, ale příliš moc nefoukal, pouze slabě ovíval ... ":-D ... takže při následné schůzce jsem kluky nechal zvednout počet elektromagnetů na 5 kusů, čímž jsme se dostali na krásných 24° mezi jednotlivými virtuálními póly, takže už to zase začalo sloužit jako větrák ... později (cca po půl roce) jsme jazýčkové kontakty vyměnili za "hallovky", na základě jejichž signálů bylo pomocí jednočipu (MCU) a 14-ti tranzistorů ovládáno již celkem 7 elektromagnetů, díky čemuž jsme si mohli začít pohrávat se správným načasováním spínání atd. ... aj (díky cca 17-ti stupňové mezipólovce) to konečně ten začal být správný hukot! ... zkrátka evoluce motoru v praxi ... ":-) ... ještě jsme koketovali s rozšířením na 9 elektromagnetů (další prvočíslo v řadě, které by ještě více snížilo mezipólovou vzdálenost) + nahrazením koncových dvojitých stupňů za tranzistorové multiplexní pole (3x3, čímž by se počet tranzistorů snížil na pouhých 12 ks) + chystali jsme elektromagnetům přidat cross pólové nástavce (aby se naplno využilo síly jejich magnetického pole), ale k tomu už jaxi nedošlo, jelikož jsme mezitím začali s dalším zajímavým projektem ...
(pozn: ... z cívek byly pomocí diod navíc odváděny indukční vysokonapěťové špičky opačné polarity, vznikající při vypnutí elektromagnetů, které se pomocí kondenzátorů rekuperovaly a přes jednoduchý měnič s plovoucí zemí navracely zpátky do napájecí soustavy, čímž se bez ztráty výkonu nezanedbatelně "snížil celkový měřitelný příkon" = prodloužila se tím doba chodu na jedno nabití ... což je obdoba "finty", použité i u Bediniho rádoby "samonapájecího" motoru https://tesla3.com/john-bedini-window-motor/ ... čímž tímto zdravím všechny ostatní "perpeťáky":-))))))))))

... zcela stejný princip by zkrátka mohl být použit u lodního motoru, kdy lodní šroub (nejlépe vícelopatkový) by díky magnetům v koncích lopatek byl tak zároveň i rotorem (klidně "odvalovacím", se závěsem podobně jako u turbíny SETUR https://cs.wikipedia.org/wiki/SETUR popř. http://mve.energetika.cz/jineturbiny/setur.htm ), přičemž elektromagnetické pólové nástavce by se nacházely okolo šroubu ve vnějším okruží (stator), jenž by rovnou mohlo sloužit i jako prodloužená dvouplášťová dýza (a využívat tak i Conadă efektu, který by taktéž přispěl ke zvýšení dynamického výkonu https://en.wikipedia.org/wiki/Coand%C4%83_effect ) ... ale to všechno je zatím jen taková idea (byť reálně fungující), ke které se časem také možná dostanu ... snad možná někdy ... ":-DD ...

... příjemný počátek nového týdne všem ... Laškoun ... ":-) ...
------------
(OOT ... i těm "homo blaterō" typu kakr, sliver, karvo apod. ... mmch, kakře, za to, cos včera a předevčírem předvedl + tvé předchozích počiny, jsem si tě konečně přidal do profilového úlovkáče ... vítej v tamější "velmi vybrané společnosti místních rozesíračů vláken" ... ":-))
N PoligoN - ® Ne 17.2.2019 18:36:31
Lasskoun >> nasiel som dalsieho vyrobcu co ho ponuka. V zahranicnych eshopoch pod 400e. https://www.parys.sk/jarvis-marine-elektromotor-wat​ersnake-advance-swbl-70-lbs. Zas mam nad cim dumat.
N PoligoN - ® Ne 17.2.2019 18:11:22
Lasskoun >> tak toto je presne odpoved ktoru som potreboval :). Uz len pockat kym sa toho chytia ostatny vyrobcovia a ceny motorov s touto technologiou budu nizsie. Vdaka za odpoved.
N Lasskoun - ® Ne 17.2.2019 17:54:26
PoligoN >> ... ahoj ... BRUSHELESS motory jsou skutečně schopny podat větší výkon než klasické "kartáčové uhlíkové" motory ...
- je to dáno tím, že se nemusí spotřebovávat energie pro vznik magnetického pole rotoru (neb to je u této technologie již vytvořeno právě pomocí neodymových magnetů), tudíž tato energie se potom použije pro pohon statoru (pozn: nebo naopak, neb jsou i motory, kde je to obráceně, kdy je napájen rotor a stator je tvořen magnety, např. u některých elektrobicyklů, skútrů apod., které mají zdroj napájení uvnitř rotoru) ... = zjednodušeně řečeno, oproti kartáčovým motorům pomocí elektřiny de facto generuješ pouze půlku potřeného magnetického pole, neb ta druhá je tam "natrvalo uložena" právě v magnetech (do nichž byla dodána při výrobě magnetů / při jejich magnetizaci)
- funguje to tak, že ve statoru se ze stejnosměrného napětí pomocí elektroniky vytvoří vícefázové rotující magnetické pole, které pak unáší magnety rotoru ... navíc vzájemná poloha těchto dvou polí (elmag pole statoru + mag pole rotoru) je zpětně snímána pomocí halových sond (součástka pro detekci magnetického pole https://cs.wikipedia.org/wiki/Hallova_sonda ), tudíž řídící elektronika lépe reguluje proud do jednotlivých fází (= jeho načasování i velikost, pomocí algoritmu predikce), což má především vliv na výsledný kroutící moment při současné ekonomii spotřeby ... sice tímto způsobem vznikají i určité tepelné ztráty na koncových měničích, ale ty (oproti kartáčovým motorům, kde rovněž vzniká odpadní teplo) jsou bohatě vyváženy lepší regulací a menší spotřebou ... navíc ani vývoj mosfetů neustává, tudíž tyto dnes svým téměř nulovým vnitřním odporem již dávno překonaly i ty nejlepší mechanické spínače (o jejich spolehlivosti a životnosti pak netřeba ani mluvit) ...
- díky tomu, že póly i vinutí statoru mohou být vodotěsně zality nějakou vhodnou hmotou, tak voda může tím pádem být i v mezeře mezi statorem a rotorem ...
= motor tak nemusí být nutně nad hladinou (tím pádem nejsou žádné ztráty při přenosu energie k lodnímu šroubu pod hladinou)
= ani motor nemusí být ve vodotěsném futrálu (tudíž odpadají ztráty vznikající v těsnění mechanických pohybujících se částí, co jdou ven z tohoto ochranného pouzdra = na těsnění hřídele)
= tím pádem je motor chlazen vodou (to je hezké, jak se z konstrukčního řešení hned "udělá" i marketingový trhák ";-))
= i vlastní konstrukce takovéhoto motoru je pak mnohem jednodušší (= pouzdro se statorem + dvě ložiska nebo kluzná pouzdra držící v jeho středu rotor + vrtule je přímo nasazena na hřídeli rotoru, v jeho ose ... a dokonce i výkonová elektronika může být integrována do pouzdra statoru, zalita do pryskyřice, tudíž i ona je pak chlazena vodou ":-)

... nejsem sice odborníkem na lodní motory, ale měl jsem za to, že tato již několik desítek let známá technologie (brusheless s neodymy) se už dávno používá i ve všech lodních elekromotorech, neb není důvod ji zde nepoužít, když se zde přímo nabízí ... ale možná, že se tu zatím až tolik moc masově nepoužívá, takže to potom v této oblasti může býti "horkou novinkou" ... ";-)) ...

... jediné, co jsem ihned nepochopil bylo to "Jednoduchý uvolňovací hriadeľ s viacerými uhlíkmi" (ale předpokládám, že je to chyba "ztracením v překladu", jelikož těmi "uhlíkmi" jsou nejspíše myšleny "různé úhly nastavení" "x-DDD)
N PoligoN - ® Ne 17.2.2019 17:45:33
xDanielS >> verim ze to rozdiel je, ale pochybujem ze je taky ako pisu tu: https://www.yachtershop.sk/product_info.php?languag​e=sk&products_id=6115
N xDanielS - ® Ne 17.2.2019 17:39:40
PoligoN >> Tak to jsem nečetl, ale musím říct, že rozdíl mě hodně překvapil.
N PoligoN - ® Ne 17.2.2019 17:27:30
xDanielS >> nemyslim si ze to je blbost. Ale realne tam nieje 5x vacsi dojazd ako pisu.
N xDanielS - ® Ne 17.2.2019 17:11:15
PoligoN >> Za mě je maximizer výborná věc, proč myslíš, že je to blbost?
N PoligoN - ® Ne 17.2.2019 15:19:57
Lasskoun >> Ahoj, dnes som si vsimol jednu novinku od foxu co sa tyka elektromotorov. 12v 80lb motor. https://www.parys.sk/fox-elektromotor-80-lb-12-v-bl​-engine myslis ze je to len reklamna masaz ako maximizery alebo je na tom kuska pravdy? Nenasiel som ale ziadne specifika co sa tyka vykonu a odberu.
N Pepa z depa - ® St 13.2.2019 11:41:26
Lasskoun >> to mi povídej. když si vzpomenu co bylo a co je ted! nojo no ale to olovo. takže ke kurvítkům přidali i špatnou pájku - dokonáno jest!

ale jo otevřu dveře a sem na dvorku a vidím zelen. ale když ty okna někdo musí dělat.....
takovej pes má něco do sebe. rodiče měli psy odjakživa takže vím co to obnáší za radosti i starosti. máš pěknýho hafana tak at je hlavně zdravej! ono je to pouto hodně silný.
kdyby ti psi před nějakou tou dobou věděli co je čeká tak by se na nás asi vyprdli - tahat lodky pro naší zábavu a na hřbetě kdoví co..... :-)))

kdepak to radějc zavřu všechna ta vokna a vypadnu pryč. všechny ty elektronický blbosti co nám maj pomáhat a svazujou nám nejen mysl. ještě že tam furt dávaj ty vypínací tlačítka. a de to i bez nich. bejt nezahlcenejvším tím smogem.
jo ta věrnost psisek je úžasná. dají ti všechno na 100% a vyžadujou tak málo. co? ;-))) a souhlasím s tebou. i když naši sou na feny.

mimochodem hulákal si taky do sibíčka? taky de o to co všechno k životu potřebujem. voni na nás chrlí jednu píčovinu za druhou a my jim to baštíme - dobře nám tak. kde sou ty doby nicd a nimh. to byl parádní klid a pohoda (nadneseně). ;-)))
N Lasskoun - ® St 13.2.2019 0:56:19
Pepa z depa >> ... TOOT ... (total out of topic)
... jj, taky si to při "mirrorování" občas říkám ... "x-DDD ... jinak u starších elektro-výrobků je značná výhoda, že nejsou postiženy evropskými RoHS směrnicemi, tudíž funkčnost jejich pájených spojů je garantovaně zaručena na několik dalších století ... a navíc to, co bez úhony přežilo mnoho let intenzivního provozu, je už tak dokonale zahořelé, že v tom nic dalšího již většinou neshoří ... ":-)

... tož zkus občas ta všechna virtuální okna vyměnit za docela obyčejný dveře a vyjdi jimi ven do přírody, vyčistit si hlavu ... ":-) ... jj, vím, to se mi to kecá, když mám pesu, kterej je zvyklej na pravidelné každodenní procházky, minimálně šestikilometrové ... tedy já těch 6 km, on pak 3x až 4x více (dle GPS v jeho mobilu na obojku), neb je to "děsněj pošuk s velmi svobodomyslnou duší":-) ... https://www.mrk.cz/diskuse.php?action=searchthis&id​=752210&q=d%ECsn%E1+veverka#bottom ... kříženec labrouše s vlčákem, takže v létě ho (krom coby "tažného koně" při geologických výpravách) díky plovacím blánám na ťapkách používám i namísto zavážecí loďky ve VC módu (/Voice Controled ":-D), oproti kterým moderním výdobytkům rybaření má tu úžasnou výhodu, že se vždy vrátí zpět, i bez kalibrace ... zatím mi ještě nikdy neuplaval ...... už mu jen přidělat echolot a byl by naprosto dokonalej ... ":-D ...

... mmch, tohoto hafana jde občas docela spolehlivě ovládat i pomocí DMTF, na nějž byl v mládí naučen (teda pokud zrovna poblíž nejsou dajaké kachny, zajíci či jiná podobná zvěř, probouzející v něm neukojitelné lovecké pudy ":-DD), takže díky tomu ani nemusím "řvát jak na lesy", ale stačí, když mu zavolám na jeho číslo a pak na svém mobilu "přepnu na tónovou volbu" (/ tj. ovládám ho pomocí klávesnice dle šipkových významů jednotlivých kláves / stejné jako na numerickém bloku PC klávesnic) ... ":-) ...
... tímto způsobem byli před lety vychováni další dva psi (ovčák a ovčanda, budíž jim psí nebe lehké), kteří vybaveni patřičným hardware oba sloužili především pro noční monitorování pozemků, převážně pastvin ... se "základnou" komunikovali ještě pomocí velmi pomalého CDMA (na zádech nesouc si v postroji baterie pro router ASUS 500, k němuž byla připojena i webová kamera, pro pořizování jednotlivých snímků + zvukový výstup pro hlasově tónovou komunikaci), později pak bylo zkušebně používáno i GPRS (které ale kupodivu bylo nespolehlivější) ... pokud by se to realizovalo dnes, byli by již samozřejmě "LTE powered":-)), kdy vše spolehlivě by zvládal jakýkoliv běžně obyčejný mobil (včetně přenosu obrazu, GPS, dálkové rozsvěcení přídavného LED reflektoru atd. **) ... tehdy se to ukázalo jako nejvhodnější řešení, jelikož pes spolehlivě zvládá i cestu hlubokým sněhem nebo rozbahněným terénem, s čím všechny dálkově ovládaná vozítka měla neskutečný problém, nehledě na to, že žádné z nich neumělo pokousat nebo jen zahnat případného zloděje oveček ... ":-DD ... navíc tím, že pes není primárně nijak závislý na elektrickém zdroji energie, tak mu ani v těch největších mrazech nekolabují baterky ani nevlhne elektronika pohonu, kterou bylo v létě zapotřebí pro změnu zase chladit, ale stačí mu dát jednou denně do misky a láskyplně podrbat za ušiskama ":-) ...
pozn: ... pejsci jsou pro tento účel mnohem vhodnější než fenky, u niž se v době hárání docela slušně projevují vlivy rozkolísané náladovosti až tvrdohlavosti ... zkrátka jako u bab ... životem ověřeno ... ";-) ...

** ... docela by mě zajímalo, kdy už konečně napadne někoho z hlavních výrobců zavážeček používat mobil jako ovládací jednotku (možná, že už někoho ano, ale zatím o nikom z nich nevím, ale pravda, o tuto oblast se příliš nezajímám, neb zatím nemám proč) ... konečně by přestaly věčné dohady, jaký ovladač nebo kmitočet pro ovládání je nejvhodnější ... zda 433 Mhz či 2,4 Ghz, tak aby nikdy nedošlo ke ztrátě signálu, jelikož pokrytí GSM je již prakticky všude ... v dnešní době, kdy téměř každý má v mobilu tarif neomezeného volání + mnohdy aj nějaká ta data, je to již naprostá sranda (nehledě na to, že přenos "pro provoz lodi životně nedůležitých dat" zpět, tj. z echa, kamery a GPS, by mohl být klidně realizován pomocí WiFi) ... :idea: ... že bychom ještě ve firmě začali vyrábět zavážecí zakrmovačky?;-)))) ...
N Pepa z depa - ® Út 12.2.2019 17:59:10
Lasskoun >> však právě. Ale to starý nemusí bejt špatný. u některejch věcí možná naopak. ;-)))

dělám víc věcí najednou - skáču z okna do okna a za zase do okna - takže nejenže nestíhám ale nečtu asi důkladně jak bych měl.
moje chyba ale zároven vlastnost "výrobku". :-)))
N Lasskoun - ® Út 12.2.2019 17:14:49
Pepa z depa >> ... OOT ... bych řekl, že za "á" je správně ... ":-DD ...

... jinak, to tak pomalu píšeš? (nebo příspěvky nečteš až do konce?;-) ... dyť já ten svůj příspěvek o NiFe napsal už před víc jak půl hoďku před tím Tvým příspěvkem ... ";-))) ...
N Pepa z depa - ® Út 12.2.2019 17:01:14
Lasskoun >> ale nejseš starej jenom se starý vybavení nevyhazuje a nám mladejm ještě musí prej stačit. to říkali před x lety ale jak je to dneska to nevím.:-)))

přesně tak nikloželezný byly nesmrtelný. měl sem doma takový ty co se dávaly do důlních svítilen (nějakejch 10Ah na článek a byly tam tři). jednou za čas se vyměnil hydroxid a jelo se dál. mám někde ještě takový malý cca 5Ah. ale ty sou už vyshlý.
ted čumím na to jak to píšu zbytečně. byls rychlejší. :-)))
N Pepa z depa - ® Út 12.2.2019 16:55:31
Lasskoun >> ale kabel je kabel a bez jakéhokoli zpoždění.....
Jako že bych ještě i na rybách čučel do mobilu? Já bych všechny ty mobily a internety zakázal. :-)))
N PoligoN - ® Út 12.2.2019 16:45:51
Lasskoun >> no ja som presne ten typ cloveka co rad opravuje. Motor mi dal znamy lebo sa netocil. Stacilo rozobrat a namazat a facha 4roky. Cln som kupil za 80 eur. Cena noveho 950. Trebalo par veci opravit ale sluzi uz tak isto 4 roky. Sonar som kupil nefubkcny za 10eur. Bol zalomeny kablik, lahka oprava:). Ono nie som tak casto pri vode aby som investoval do noveho. A toto ucel splni. Aspon zatial.
N Lasskoun - ® Út 12.2.2019 16:37:42
PoligoN >> ... správný přístup ... :good: ... ":-) ... vždyť proč měnit staré věci za nové, když ještě fungují nebo jdou opravit ...

OOT ... i když na druhou stranu, nebýt lidí, co to moc neřeší (/ tj. těch co si místo pokusu o opravu raději pořídí nový kus), tak bych kupř. minulý týden na bleším trhu za stovku nepořídil nefunkční bazénový vysavač (podvodní plně automatický robot, který se stále prodává za necelých 28 kkč), u kterého u vstupu do podvodní jednotky stačilo zkrátit přívodní kabel od zdroje o 20 cm, aby se eliminoval "překlesaný vodič" ... ":-) ...
N Lasskoun - ® Út 12.2.2019 16:28:41
Pepa z depa >> .. .neříkej, že to Tvá generace ještě pamatovala ... nebo že bych byl už tak kuwa starej?:-DDD ...

... škoda, že se vývoj raději neubíral směrem NiFe, u kterých se jednou za čas jednoduše vylil starý hydroxid, nalil nový a zase se jelo dál ... ve své sbírce elektronických relikvií mám i jeden v dřevěné bedýnce s říšskou orlicí a stále ještě funguje ... ":-) ...
N Lasskoun - ® Út 12.2.2019 16:22:42
Pepa z depa >> ... OOT ... navíc jak jsou proti těm CRT lehký ... jinak pořiď si raději novější typ s BT, jelikož ho pak můžeš připojit i k telefonu bez OTG ... to je potom teprve na rybách ta správná slast ... "x-DDD ...
N PoligoN - ® Út 12.2.2019 16:22:21
Lasskoun >> no skusat to budem na 2och starsich aku a uvidim aky to bude mat vysledok. Ak by sa mi to fungovalo ako chcem tak uz nemusim riesit 24v motor. Mam 30lb minnkotu asi 15+rocnu ktora slape jak hodinky a je mi luto to vymenit.
N Lasskoun - ® Út 12.2.2019 16:17:41
Deni 11 >> ... a napíšeš k tomu něco více? ... např. výrobce, cena, váha, doba nabíjení, ale i proč jsou u toho dva nabíjecí zdroje (zda to má např. nějakou souvislost s tím, že to má dvojí sadu výstupních svorek, což by pak možná naznačovalo, že je ten akupack vnitřně rozdělen na dvě části = pro rychlejší nabíjení ze dvou nezávislých nabíječek, popř. pro možnost provozovat ho jako 12V nebo 24V, dle způsobu propojení výstupních svorek) ... bez toho je to totiž pouze hezký, ale téměř nic neříkající obrázek ... ";-) ...

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 22 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

[ otázky | kaprařina | náčiní, doplňky ]

Co je nového - kaprařina + obecné
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniCarp mix 1kg

Za 43
Dlouhodobě testovaná směs na kapry. Směs obsahuje pekárenské výrobky, ptačí zob, anglická vločka. Kapři to mají spočítané. Balení: 1 kg

akce, rybareniAKCE - Pezon&Michel Redoutable CAM FD 65

Za 800
Redoutable CAM 65 Kvalitní spolehlivý naviják s volnoběžnou brzdou. Jeho kamuflážované provedení mu dodává na eleganci a originalitě.Převod: 5,1:1,ložisek 4, kapacita 195 m /0.45mm

Oznámení - kaprařina
Vložit oznámení

Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.

Kalendář akcí - kaprařina
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Doporučujeme e-shop
Rubrika E-shopy
FISHING STAR &#8211; rybářské centrum FISHING STAR – rybářské centrum

Internetový prodej rybářských potřeb FISHING STAR. S námi si splňte své rybářské sny.