Člun s lamelovou podlahou KOMANDO 280 nebo Člun Albastar 270 J-SD270

Vážení rybáři (kolegvé) chtěl bych vás poprosit o to, abyste mi poradili s výběrem člunu na zavažení, vyt ahování, ryb atd. na kaprařinu...doufám že společně něco vymyslíme a poradíte mi :))
Autor diskuse: kapricek - Profil , 7.8.2012 kaprařina - náčiní, doplňky

MACA - Profil | Ne 6.1.2013 16:59:00

RSA >> řešil jsem to samé co ty zacinal jsem s 5 a skončil 20 koníku jenom zduvodu rychlejšího přesunu po řece ,jezdíme ve 3 lidech plus haraburdí,stouhle osadkou to lita kolem 35 ,super pokud se potřebuješ přemistit o nejaký kylometřík jinam

Forest 1 - Profil | Ne 6.1.2013 16:06:21

Zdravim, nejaka recenze na Komando 280 by nebyla??? Vsem dekuji .......

krusell - Profil | Út 7.8.2012 10:38:42

RST >>Určitě s tebou souhlasím, ale prostě 100 % využití nafukovacího kýlu se dá pouze s benzinovým motorem.
Já jsem chtěl jen říct, že kolega se musí sám rozhodnout jaký člun ke své rybařině potřebuje,také musíme brát v úvahu, že kvalitní člun s nafukovacím kýlem je mnohem dražší než člun bez naf.kýlu.Já osobně bych si určitě nekoupil zbytečně člun který nevyužiji.

RSA - Profil | Út 7.8.2012 10:31:28

hlavní problém je taky to, že motory nad 5 kobyl podlýhaj registraci a dle nařízení EU už dvoutakty nejdou zaregistrovat. A těch přeštítkovanejch s krátkou nohou moc není.

RSA - Profil | Út 7.8.2012 10:22:56

deni 79 >> Mám papíry na neomezenej výkon ale jde mi o ekonomiku v závislosti na využitelnosti. Každopádně přemejšlim o dvoutaktu kuli váze. Na štítku u člunu je maximální výkon motoru 11 koní což už mi příjde moc (peněz i výkonu) ale ten 5ti koník bude asi ideálka

krusell - Profil | Út 7.8.2012 10:17:46

RSA >> Zkoušeli jsme to s motorem Honda myslím že to bylo označení BF 2,3 ale nejsem si jist, vím že to mělo zdvihový objem okolo 57 cm3,docela to frčelo.Jinak my také vybíráme do čeho půjdeme, aby byl motor skladný,lehký a splňovalo to naše požadavky.

RST - Profil | Út 7.8.2012 10:17:40

deni 79 - Profil | Út 7.8.2012 10:10:10

RSA >> jakykoli spalovaci motor s vykonek 2kw je silnejsi nez nejsilnejsi elektromotor. Pokud nemas papiry na motor,muzes pouzit maximalne motor do 5kw

RST - Profil | Út 7.8.2012 10:09:55

RSA >> Na tvého Belgičana by měl stačit motor do 5. koníků. Myslím že by to zvládla i 2,3 Honda.

RST - Profil | Út 7.8.2012 10:08:28

krusell >> JJ je to skoro tak jak píšeš "....motor na nafukovací kýl tak ten skluz byl hodně znát, oproti člunu bez naf.kýlu...." což znamená že člun s kýlem má výrazně menší odpor ve vodě, už díky svému "V" tvaru lépe vodu rozráží. Mám jednu zkušenost s člunem ZODIAC ZOOM a BUSCH oba ve třech metrech oba osazeny stejnou zátěží a motorem, rozměry těchto člunů jsou plus mínus stejné a jediný výrazný rozdíl mezi nimi je tvar kýlu, ZOOM má kýl do cca 1/3 dna BUSCH podél celého dna. Rychlost naměřená ve stejných podmínkách byla u BUSCHE cca o 1km větší než u ZODIACA. Je to zvláštní a celkem mi to vrtalo v hlavě, až mi to došlo na lodi sem byl sám a díky posezu v zadní části člunu byla příď mírně vyzdvižena z voda čímž "krátký" kýl ZODIACU přestal fungovat.

RSA - Profil | Út 7.8.2012 10:00:25

krusell >> jak silnej máš spalovák? a jak to s tím jezdí'? já to tedka taky dost řeším právě na labi v okolí HK. Protože na některejch usecích je to proti proudu s elektrikou dost na prdlačku ale zároveň tu máme omezení na rychlost plavby, že se muže jen ve výtlaku. Tak mám tedka dilema jakej spalováček pořídit?

krusell - Profil | Út 7.8.2012 9:53:52

Unca >> Když jsme použili benzínový motor na nafukovací kýl tak ten skluz byl hodně znát, oproti člunu bez naf.kýlu.Ale když jsem tam dal elektromotor 55 L tak ten smysl co to má mít nemá.
Jak píšeš - když jsme měli člun bez nafukovacího kýlu, tak člun držel směr dle nastavení směru na motoru,neměli jsme s tím problém,tak nevím.
My jsme si pořídili člun s nafukovacím kýlem na Labe jelikož el.motor v některých místech nestíhá,tak se musí někde použít spalovací motor.

Čobik - Profil | Út 7.8.2012 9:47:26

kyl je fajn vec, ale pro me je dulezitejsi hmotnost a rozmery lodi, nebo to nakladam sam, mam male auto a dle meho nazoru je spis vhodny na vetsi/velke vodni plochy, vetsi vlny apod... chytam na mensich vodach a na rekach, kyl by byl asi pro me zbytecny ... a kdyz uz budu na vetsi vode, nejak to bez kylu vydrzim...

RSA - Profil | Út 7.8.2012 9:42:04

RST >> nepochybuju :-)

RSA - Profil | Út 7.8.2012 9:41:10

mám belgyckýho ULYZe 270 s pevnou podlahou a nafukovacím kýlem. za rozumnej peníz dobrej člun. http://www.plavidla.cz/bazar_index.php?akce=detail&​inid=0000032208

RST - Profil | Út 7.8.2012 9:37:00

RSA >> By ses divil co u nás umíme vyfouknout:-))

RSA - Profil | Út 7.8.2012 9:36:43

Unca >> V pořádku, omluva není na místě, jen mě ta představa dost pobavila :-)

RSA - Profil | Út 7.8.2012 9:35:40

RST >> to bych chtěl někdy vidět jak se vyfukuje pevnej kýl :-) u nafukovacího to je jiná.. :-)

Unca - Profil | Út 7.8.2012 9:32:57

RSA >> Jo jo, tak sem se přepsal. Omlouvám se ti, jestli ti to tak vadí. Má to být nafukovací kýl.

RST - Profil | Út 7.8.2012 9:32:37

Unca >> No tak na tu sem zapoměl.

Unca - Profil | Út 7.8.2012 9:31:55

RST >> A ještě cena je výhodnější. A na to hodně lidí slyší.

RST - Profil | Út 7.8.2012 9:31:20

RSA >> Ventilem:-)) a nebo můžeš vysát hubou:-))

RST - Profil | Út 7.8.2012 9:30:14

Unca >> Kýl je každopádně dobrej za všech okolností. Z těch dvou co má nahoře kolega bych volil Albastar. Tvrdit že kýl je dobrej jen pro spal. motor je holá pitomost, vždyť i třeba při pádlování má loď s kýlem menší odpor ve vodě a líp drží směr. Měl sem možnost vyzkoušet i loď s laťkovou (laminátovou) podlahou bez kýlu a byla to jedna velká katastrofa, podlaha měká a nestabilní, člun si na vodě dělá co chce, a taky už sem viděl člun co měl diravou podlahu prošoupanou v místech kde mají ty laťky rohy. Jediná výhoda takového člunu je mírně lepší skladnost a váha což je ovšem vzhledem k jiným vlastnostem zanedbatelné.

RSA - Profil | Út 7.8.2012 9:26:34

Unca >> jak se vyfukuje pevnej kýl? :-)

p.lorenc - Profil | Út 7.8.2012 9:25:08

kapricek - >> Zdar, nebál bych se laťkové podlahy, já jí mám a jde jen o zvyk, při zdolávání v poho stojím v člunu. Kýl nemám a stalo se mi že mi karp roztočil jak na kolotoči, ale jde fakt jen o zvyk, dal jsem pádlo do vody a zastavil jsem se:-) Váha člunu je menší než u pevné hliníkové. Ale jak píší kolegové pevná podlaha a kýl je samo lepší. Hodně štěstí při výběru člunu.

Unca - Profil | Út 7.8.2012 8:58:10

deni 79 >> Tak to bych netvrdil. Kýl je parádní věc. Při záběru vlezu do člunu, zapnu motor, nasměruji člun směrem kam chci jet a jedu. Člun nikam neuhýbá, nestáčí se, prostě drží. Stačí vyfouknout kýl a už to není ono. Ale zase je fakt, že být v člunu dva a jeden řídit, tak to je jiná. Jenže já jezdím sám a tak bez kýlu určitě nebrat.

krusell - Profil | Út 7.8.2012 8:54:21

Jak píše kolega Deni79,pokud chceš ryby zdolávat z lodě,tak určitě pevnou podlahu.Nafukovací kýl je dobrý pro lepší skluz pro benzínový motor,což u elektromotoru nevyužiješ.

Čobik - Profil | Út 7.8.2012 8:48:39

Zdarec, mam Zodiaca ZOOM 230 s latkovou podlahou a pro jednoho uplne staci... Ale pro zdolavani vetsich ryb z clunu, bys asi ocenil pevnejsi podlahu ...

deni 79 - Profil | Út 7.8.2012 7:56:44

Zdravim,pro zdolavani doporucuju pevnou podlahu (mas vetsi stabilitu kdyz se postavis). Nakylu bych az tak netrval. Ten je dobry jedine v pripade,ze budes pouzivat benzinovy motor. Pri pouziti eletromotoru je docela bezvyznamny....

Unca - Profil | Út 7.8.2012 7:13:03

kapricek - >> Pokud budeš i zdolávat ryby z člunu, tak doporučuju pevnou podlahu a kýl.