Lodě - Loďky - Lodičky

Diskuse o lodní rybařině, používaných lodích, člunech a všem kolem nich. Pochlubte se svými miláčky, nápady a technikou. Snad se tady podaří udržet pokec lidí, kteří lodě milují stejně jako já. Budu rád za fotky, videa, zajímavé odkazy, postřehy, zkušenosti ...

Kolegové loďaři, tak trochu pro oživení diskuse... Jakou techniku lovu z lodí nejčastěji provozujete? Budu rád za vložené foto různých zlepšováků, nápadů, úlovků, foto z lovu, prostě všeho co s tím souvisí. Zima je dlouhá:)

A) položená - ryby kaprovité17%

B) položená - dravci5%

C) vábnička - sumci12%

D) přívlač43%

E) zavážení při lovu ze břehu22%

Od 22.1.2013 hlasovalo 325 čtenářů.

NPvl - Profil | Pá 9.4.2021 20:24:57


...spíš lodě :o§) Taková zajímavost nepatří to sem ale ...

NP!F - Profil | Čt 8.4.2021 20:18:54

Puškvorec. >> fakt to šetriť iba tých prvých 5 hodín, potom by som to videl rovnako ako Sliver. Akurát by som ten olej vymenil už teraz, bez filtra a po 20 hodinách zase aj s filtrom.

NPuškvorec. - Profil | Čt 8.4.2021 15:16:34

sliver >> Jj tak jsem to chtěl slyšet)) dík

Nsliver - Profil | Čt 8.4.2021 13:34:05

Puškvorec. >> bych se toho nebál. S dobře zahřátým motorem můžeš svižně od začátku, ale bez velké zátěže (vítr, náklad). Hlavně nejezdit pořád stejně, ale střídat to. Klidně do 3/4. Po těch 20 hodinách vyměnit olej i filtr. To bude stejné jak v autě, tam poznáš, kdo to dusil. To pak nejede a musí se tomu pomoct.

NPuškvorec. - Profil | St 7.4.2021 22:31:51

V porovnání se starým (15 ka)- neskutečně měkké a pružné uložení motoru, s tím se dá na těch sil.bl krůtit na všecky strany. Že by se vibrace nějak markantně míň přenášely do lodky bych ani neřekl. Poznatky z jízdy-přii rychlosti asi 35-37- 40 km/h - při prudkém stahnutí plynu to loďkou tak škubne, že lodka doslova kopne, že jsem se až lekal co se děje. Se starým to nic takového při stejné rychlosti nedělalo. Umím si to vysvětlit jen tím měkkým uložením.??Nový nemá na kav. desce to regulační štelovací kormídélko-asi šetří kde můžou. Co myslíte ? stejná lodka, nový motor o 5 kg lehčí, jinak vše defakto stejné..

NPuškvorec. - Profil | St 7.4.2021 22:18:51

Chmm chm, nič nového..)
Sliver- mám nový Merc, zatím najeto cca 7 mh. Záběh do půl plynu nebo do 2/3 prý 20 mh. Tvůj názor- furt škrtit , nebo mu už sem tam na chvílu vrznout do plných ? dík

NPEPO. - Profil | St 7.4.2021 8:24:47

luban ca >> No ved vieš ako je to.Ked musíš, tak musíš..A na ťahanie lode je to slušné..A viac menej môžem spustiť čln hocikde na hulváta..Nepotrebujem žiadne sklzy.Len jeden krát som musel čln dať späť na vodu lebo kolesá na prívese na mi tak zaborili do blata ktoré bolo pod štrkom.Možno keby som auto trochu potrápil by som ho dostal von...Ale kutrať a robiť jamy pod kolesami nemusím.Mám rád autá ktoré sú čisté,suché,vyblýskané a navoskované...A to platí aj o tom druhom land roveri ktorý má už 22 rokov...Ten zasa používam ked tahám malý príves s malými člnmi alebo pri love z brehu...Do neho môže aj môj pes...

NP!F - Profil | Út 6.4.2021 20:27:53

Rasto. >> ono robiť GO doma na kolene je fakt blbosť. To chce ad jedna celkom dosť know how, na druhú stranu hrozne moc kurewsky drahého harware, aby to bolo dobre urobené, to vybavenie sa šplhá doslova na 100vky tisíc euro. ( keď berieme do úvahy ceny dnešných strojov, nie výbavu nejakej komunistickej dielne, kde ti to možu urobiť perfekne - bohužiaľ ľudia čo to vedeli obsluhovať povačšine už nepracujú a tí čo tam robia dosť pravdepodobne nejaké tisíciny mm vôbec nebudú riešiť ). A Sliver má fakt pravdu, buď to spraviť poriadne, alebo vôbec. TJ nové piesty, nové ojnice, nové klukové a ojničné loziská, nové krúžky, výbrus piestov, výbrus kluky, komplet spraviť hlavu... V prípade lodného motora to bohužiaľ zahŕňa aj go prevodovky, čo sú tiež sračky, kopa ložisiek ktorým v podstate nejdú odmerať vôle... V prípade, že motor jazdí pekne sú v podstate dve rozumné možnosti. Nechať to tak, alebo predať a kúpiť nový.

Nluban ca - Profil | Út 6.4.2021 20:17:37

PEPO. >> Vidím že si fanda disko 3...Tiež náročný koníček...A hlavne časovo...:-)

NPEPO. - Profil | Út 6.4.2021 20:14:52

Puškvorec. >> Esteze to mam tiez takto rozhadzane...Akurat mi prišlo aj dialkove ovladania webasta a uz sa nemusím bst ze ked mi odídu žhaviče nenstočim auto.A odteraz už budem sadať do auta s teplím motorom...A este k tomu motoru na čln.
Sliver mal pravdu......Tomu motoru takmer nič nie je...Kolega dnes doniesol profi budik z autorizovaneho servisu..No ten budik ukazal tlaky len 5atm co bola blbost a budik bol podla vsetkeho ko...Ale zaujala ma ina vec.Vsetkt videa a aj tento budik mal len kusok trubky a gumenny kuzel ktory sa vsunie do otvoru sviecky..A ja som to meral len s tou gumennou hadicou kedze mi to bolo pohodlnejdie s bol som na to sam.Ked som to dnes skusil s tym kuskom trubky tak za studena boli tlaky 10atm a teply 11atm co je uz rozdiel ako predchadzajuce cisla....Zaver je asi taky ze ta hadica na tom mojom polskom meraku nie je stavana na take tlaky a podla vsetkeho ju pri kazdej kompresii mierne nafuklo a to bol dôvod ze viac nevedel namerat.No napadlo by to niekoho takato somarina?Aj ked s tym olejom to malo 10at.A dostal dalsie odporucanie ze spatna klapka na meraku ma byt co najblizsie k motoru a nie k budiku ...Tak nejako tem môj merak ešte vytuním...Len musím dat dokopy este auto kedze lod je v poriadku a coskoro hadam pojdeme aj na vodu.

NRasto. - Profil | Út 6.4.2021 18:57:24

PEPO. >> ked mas tolko casu to perpetu urob

NPuškvorec. - Profil | Út 6.4.2021 18:34:57

PEPO. >> Jj nejhorší je nuda, to tobě nehrozí a to je fajn) At ti to všecko šlape chlape!

Nabcdddd - Profil | Út 6.4.2021 17:11:51

sliver >> ani srnky netusia ako je ten motor zasraty po tych rokoch, mozno predosly majitel tiez jazdil iba volnobeh

NPEPO. - Profil | Út 6.4.2021 16:22:29

Puškvorec. >> Neboj, teraz v práci balím cajky a idem dať dohromady auto.Mám zhodený nárazník so svetlami a všetko čo na nom je..A to len kôli blbej nadržke na ostrekovače ktorá začala tiesť..Nejako nestihla srna prebehnúť cez cestu ...Takže na dnes mám o robotu postarané.......
Ja by som nevedel prísť domov a jednoducho si lahnúť k telke....

NPEPO. - Profil | Út 6.4.2021 16:19:33

sliver >> Neboj, zatial plán taký nemám že by som to len tak rozoberal.Ale chceš mi naznačiť že ked je to rozobrané tak si nevieš premerať valce? A či ti tam vydá piest na prvý alebo druhý výbrus?Salky detto.Na pieste je určite značka či je to originál alebo nejaký výbrus....
Ale ak by mu už nebolo pomoci, určite by som sa toho nebál ked viem že sa to už viac pokaziť nedá..
Ja tomu aj tak moc nedávam kapky..Ja idem tak 20% tých 4500 otáčiek a zvyšok volnobeh alebo len výtlak...A zvyčajne len sám..Ale je dobré že ked budem potrebovať , tak viem na koho sa s tou generálkou obrátiť ....Ceny som len tak zbežne pozeral že ak by už šlo do tuhého či s oplatí oprava alebo nie.Lebo vačšina vraví že tieto motory, ked sa dajú do cajku, ta prežijú..Co sa o novodobých motoroch nedá povedať....

Nsliver - Profil | Út 6.4.2021 16:06:47

Puškvorec. >> mě z toho ťukání do kláves bolí ruky, jak kdybych tu generálku dělal. Už mohla místo keců být hotová :-)))

Nsliver - Profil | Út 6.4.2021 16:04:22

abcdddd >> no už pomalu jo :-)

NPuškvorec. - Profil | Út 6.4.2021 15:37:10

sliver >> )) to tu čítám a bavím se)) Pepo je prostě lidový kutil, co do toho bude drbkať a vylepšovat, aj kdyby byl motor fugl nový)

Nabcdddd - Profil | Út 6.4.2021 15:25:33

sliver >> sa mi to iba zda, alebo fakt stracas trpezlivost? :-)

Nsliver - Profil | Út 6.4.2021 14:41:25

PEPO. >> a co vložky nebo válce ? Výměna nebo výbrus, protože do nich dávat staré písty s novýma kroužkama je pičovina na tak jetém motoru. I výbrus kliky.
A to znamená výbrusové písty, kroužky , ložiska. Ojniční pouzdra, nové čepy, vyúhlování ojnic. Znáš hodnoty výbrusů u toho motoru ? Co když už tam bude něco broušeného a budeš skládat dva různé výbrusy, nahoře jinak a dole jinak.
A přitom úplně zbytečně. Přeju dobrou zábavu.
Osobně ti řeknu, že postup o kterém píšeš, nesnáším. O motoru nic nevíš, příručku s rozměry a hodnotami nemáš. Tomu se říká fušeřina .

NPEPO. - Profil | Út 6.4.2021 13:46:11

sliver >> Tak len tak sa v tom samozrejme vrtať nebudem.
Samozrejme keby som mal na stole blok, tak by som už vymenil aj šalky.Skoda že neviem žiadnu historiu toho motora.Ale viem, že blok, je už menený- lebo várobné číslo na bloku nesedí so štítkom.Ciže určite sa s tým niečo robilo lebo kopa vecí je označená s farbami.Ved uvidíme čo prinesie čas..Je dosť možné že ten motor aj niekolko rokov stál..A kedže to je čln čo bol na na slanej vode tak kludne môže byť že sú len krúžky chytené a kedže ja som to zatial používal dve sezony, tak sa nemali dôvod vrátiť do pôvodného stavu.Mne ten motor ide stále rovnako a povedal by som že aj o niečo lepšia ako ked som ho doniesol.Vtedy to bolo lenivé, tažko štartoval- padal benzín, triasol sa jak srnčí ratlík a teraz ide docela kultúrne na volnobeh aj na 750-800 otáčkach.Len tak zbežne som pozeral nejaké ceny základných súčiastok....krúžky+piesty nejakých 150 dolarov.Tesnenie pod hlavu nejaká stovka,Ojničné ložiská nejakých 25 dolarov,tesnenie pod vanu 75 dolarov.Semeringy a gumičky to by som kúpil aj u nás v mototechne..Ono máme jedného zákazníka a oni sa zaoberajú predajom a servisom motoriek Yamaha a Honda a aj servis majú.Možno mi povie že niektoré veci sú zhodné ..Myslím že dakedy hodím aj ním reč .Oni mi aj tie karburátory hodili na ultrazvuk.Podla teba je tých 8atm akože v pohode?

Nsliver - Profil | Út 6.4.2021 13:08:09

PEPO. >> a znova, na atmosférách je i 8 atm v cajku.

Nsliver - Profil | Út 6.4.2021 13:03:54

PEPO. >> ale ta cirkulace výparů je přece normální, proto tam jsou na to hadice. Ti říkám, nevrtej do toho. Když to překroužkuješ a zvýšíš tlak nad pístem, rozbiješ kliku, něco povolí. Buď šálky nebo praskne klika. Nebo se podívá ojnica ven z bloku. Nehraj si s tím, nemá to cenu.
Ten motor má hodně za sebou, kromě komplet generálky s tím nic neuděláš. A to se nevyplatí.

NPEPO. - Profil | Út 6.4.2021 10:30:28

sliver >> Merák mám v pláne si zapožičiať dnes ked sa vrátim z práce..Už mám niečo slúbené,ale nemyslím že by to bolo v meráku..No bol by som rád keby som sa mýlil.
Tu mi kamarát poslal link- tiež to meral teplé a tlaky také ako som už písal skôr.


Tak ono to teraz bude vrtať hlavou, ked viem že niečo nie je v poriadku.
Ono ten tlak do klukovej skrine je značný, aj to viac hreje olej a následne to tlačí cez hlavu do odvetrávania a zasa naspäť do sania....

Nsliver - Profil | Út 6.4.2021 9:44:22

PEPO. >> půjč si jiný měřák a změř to znova. Dyť ti to jede , olej to nežere, tak co řešíš ? Stejně u jetých atmosférických benziňáků jsou tlaky kolem 9 atm úplně normální.
Pořádně seřídit karbece a pokud se podaří někde půjčit CDI na vyzkoušení, jinak bych to nechal být. Jak to začneš rozdělávat, můžeš si zadřít pěknou třísku do prdele. A pro nic.