Shimano vs. Daiwa

Tak lidičky, pořád se někde řeší "jaký naviják si mám pořídit, co doporučujete" apod. Mě by zajímaly vaše názory na navijáky od těchto dvou firem. Jaké s nimi máte zkušenosti, které jsou podle vás lepší? Zaměřte se spíše na kaprařské navijáky ...
Autor diskuse: cerrtik - Profil , 2.10.2008 kaprařina - náčiní, doplňky

Jaká firma podle Vás vyrábí lepší navijáky (konstrukce, technologie ...)?

A) Shimano58%

B) Daiwa40%

C) Stejné2%

Od 2.10.2008 hlasovalo 135 čtenářů.

100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

ND.O.K. - Profil | Po 6.10.2008 16:49:06

cerrtik.....s ultegrou rozhodně nešáhneš vedle. Jen to spíš chce popřemejšlet jak chces chytat. Pokad budes hazet spravna volba. Pokad budes jen vozit, mozna radeji LC. Jinak ja mam take Ultegry a vyvážím také, ale nedostaneš se tak daleko no.

    Nwhitehunter - Profil | Po 6.10.2008 16:12:01

    Mitchell - ® máš pravdu, Power aero je taky Japonec, ale mě se zdá to Technium lepší. Minimálně se mi víc líbí a ta váha je taky super.

      Ncerrtik - Profil | Po 6.10.2008 9:40:07

      No twe, lidi, potěšili jste mě, jak se to tu beze mě rozrostlo!!!
      Akorát jsem tu od čtvrtka nebyl, takže mam co číst... =)
      Jinak, zítra budu objednávat shimana ultegry 12000 XSA...ještě jsem přemýšlel o big baitech LC, maj je teď v akci za 4100/kus, ale nakonec u mě zvítězili ultegry!!Doufám, že jsem se rozhodl správně!!

        NLadiis - Profil | Po 6.10.2008 9:20:46

        whitehunter - ®,Klikař - ® : Kluci díky... Šlo mi o to, že mi nikdo neřekl vlastní zkušenost... A takový ty řeči myslím že... mě moc nezajímají...

          NMitchell - Profil | Ne 5.10.2008 23:47:46

          whitehunter - ®: i power aero se dela v japonsku

            Nwhitehunter - Profil | Ne 5.10.2008 23:36:34

            Já mám ty Entohy v 4500. Měl sem je na jediný větší akci, takže těžko soudit. Nejsou ani moc těžký, hezky motaj vlasec, nemaj (narozdíl od většiny Daiwa) rychlosklopnou kličku... Nemám, co bych jim vytknul (možná, že se klička nešroubuje přímo, ale dotahuje se šroubem a to, že sou made in Thailand - ale to jsou prkotiny). Asi je budu na další sezonu měnit a zkusim Shimano Aero technium magnesium. Dělá se ještě v Japanu, stejně jako Stella (ne v Číně, jak tu někdo psal). Možná je to jenom chyták na spotřebitele, ale mám k těm japonskejm kusům větší důvěru. Měl sem (a ještě mám) pár starších japonskejch Shiman a ty šlapou jak hodinky.

              NKlikař - Profil | Ne 5.10.2008 23:00:01

              Ladiis - ® a co chceš slyšet ? :-) , znáš to pořekadlo že v jednoduchosti je krása :-). Čistý ničim nerušený chod, přesné ukládání vlasce výkon&cena = 1 ( můj názor po 1 roce)

                NLadiis - Profil | Ne 5.10.2008 22:47:16

                Kucííí, napište mi někdo kdo máte Daiwa Tournament Entoh jak jste s ním spokojeni... Je to jeden z vážných kandidátů na nové mašinky, ale ještě mi nikdo neřekl osobní zkušenost...:-( Díky draci

                  Nkajda - Profil | Ne 5.10.2008 22:32:00

                  Hlasuju jen pro Shimano LC!!!!

                    Nkadele - Profil | Ne 5.10.2008 22:08:04

                    Na jaře chci koupit nový kolowraty ale při sledování teto diskuze pořád nevím jestli shimi se šípkovou nebo Tica se zelím nezapomněli jsme tak trochu na špenát ?

                      NSopťajs - Profil | Ne 5.10.2008 20:42:27

                      D.O.K. Kvůli tomuhle to do servisu dávat nemusíš. Je problém jenom v tom, že nové cívky jsou ze spoda namazaný vazelínou, kterou jsem trochu odstranil pomocí ubrousku. Po zakápnutí oleje, který byl přímo v krabici od navijáku byl problém vyřešen. Konzultoval jsem vše předtím jak s prodejcem tak se servisákem Gamarusu.

                        NMitchell - Profil | Ne 5.10.2008 18:52:35

                        D.O.K: to co pise Sopťas je pravda je tam te vazliny dost to je asi jediny problem co se u ultegry vyskytuje ta civka jinak je to masinak k nezaplaceni

                        kobr.d: co te k tomu vedlo ze si menil???

                          ND.O.K. - Profil | Ne 5.10.2008 18:01:51

                          Sopťajs- kde jsi na co přišel?....Ale jinak máš pravdu. Občas se nějaký olej objeví. Jsou nové zatím sem nemazal a nechystám se.....necham si to skontrolovat servisem Shimano.

                            NSopťajs - Profil | So 4.10.2008 12:17:07

                            D.O.K: sundej cívku, odstraň vazelínu nebo co to tam je za sračku a kápni olej. Bude to OK

                              Nkobr.d - Profil | Pá 3.10.2008 19:43:06

                              Měl jsem tyhle a koupil jsem si tyhle.

                                NMaxwell - Profil | Pá 3.10.2008 19:42:40

                                ali :Podívej, nikdo tady nic neprotěžuje, i jsem to zde napsal, že je záležitostí každého soudruha, co si koupí.Mně jen vadí to , že lidé píší kritiku na něco, co ani neviděli.Věřím i tomu, že ty sám nevíš o čem je pořádně řeč...

                                  ND.O.K. - Profil | Pá 3.10.2008 18:53:46

                                  Parádní kolovrátky. Snad jediný co bych vytknul je cívka, která už nehrčí, jako poprvé na navijáku. Jinak opravdu super. Jen budu muset sehnat největší cívky (12 000).

                                    NMartin - Havířov - Profil | Pá 3.10.2008 18:49:46

                                    m.kindl - ® : nelísej se teplomete :o))

                                      Nscorpi - Profil | Pá 3.10.2008 18:48:35

                                      Pošli, budu rád děkuji

                                        Nm.kindl - Profil | Pá 3.10.2008 18:48:09

                                        Martin - Havířov - ® My víme..ale stejně jseš roztomilej :-)

                                          NPvl - Profil | Pá 3.10.2008 18:48:03

                                          m.kindl - ® Proboha !! Tak přeci ............. :o§)

                                            NMartin - Havířov - Profil | Pá 3.10.2008 18:47:20

                                            m.kindl - ® + Pvl - ® : mluvte si co chcete, ale ani na tu TICU nemůžu nadávat, nikdy mě fakt nevydupala.

                                              NMartin - Havířov - Profil | Pá 3.10.2008 18:43:41

                                              scorpi - ® : máš odpověď, jestli chceš, tak ti na mejla pošlu velké fotky

                                                NPvl - Profil | Pá 3.10.2008 18:43:12

                                                m.kindl - ® To snad ne .

                                                  NMartin - Havířov - Profil | Pá 3.10.2008 18:42:41

                                                  m.kindl - ® : wole :o) jen jsem tam dopsal : Ultegra - Dolphin :o))

                                                    Nm.kindl - Profil | Pá 3.10.2008 18:39:58

                                                    Pvl - ® Myslíš že stojí doma s lihovým fixem a přepisuje Shimano na Ticu ?
                                                    Martin : Jo slzy štěstí....to občas mám taky :-))

                                                      NMartin - Havířov - Profil | Pá 3.10.2008 18:39:21

                                                      m.kindl - ® : řeknu to stručně, naskytla se tenkrát dobrá koupě, tak jsem dotoho šel, nic víc, nic míň. Měl jsem rozprodaný vercajk, tak jsem je vzal a TICU se slzama v očích prodal :o)

                                                        NPvl - Profil | Pá 3.10.2008 18:36:43

                                                        m.kindl - ® Vlastně už dal :o§)))

                                                          Nm.kindl - Profil | Pá 3.10.2008 18:35:44

                                                          Pvl - ® Nechce...nechce...ale musí :-)

                                                            NPvl - Profil | Pá 3.10.2008 18:33:05

                                                            m.kindl - ® Nechce nám dát za pravdu :o§))

                                                              Nscorpi - Profil | Pá 3.10.2008 18:33:04

                                                              Martine koukni na soukromé zptávy!!! scorpi

                                                                Nm.kindl - Profil | Pá 3.10.2008 18:28:38

                                                                Martin - Havířov - ® Nedramatizuj to a řekni na rovinu že Shimano je Shimano...nikdo ti neporozumí víc než my :-))

                                                                  NMartin - Havířov - Profil | Pá 3.10.2008 18:26:23

                                                                  m.kindl - ® : to je na dlouhé vyprávění, ale nebylo v tom nic proti TICE to mi věř.
                                                                  Pvl - ® : IN s tím nemělo nic společného !!!

                                                                    NPvl - Profil | Pá 3.10.2008 18:21:29

                                                                    m.kindl - ® Aby byl IN :o§))

                                                                      Nm.kindl - Profil | Pá 3.10.2008 18:20:05

                                                                      Martin - Havířov - ® A proč jsi přešel na Shimano ?

                                                                        NMartin - Havířov - Profil | Pá 3.10.2008 18:16:17

                                                                        m.kindl - ® : jo TICU jsem měl celkem 6 let a neřekl bych na ní křivého slova, ani teď. Nikdy mě nevydupala a jsou to dobré kolovrátky.

                                                                          Nmpmaik - Profil | Pá 3.10.2008 18:13:34

                                                                          ali - ty jsi prostě mamlas co musí mít pravdu i když ji nemá co ??? Tak prosím nechám tě při tom.

                                                                            Nm.kindl - Profil | Pá 3.10.2008 18:09:21

                                                                            Martin - Havířov - ® Ale pamatuješ ty doby kdy jsi byl zarytej antišimanista a tvrdil že mezi Ticou a shimanem není rozdíl :-)))

                                                                              NMartin - Havířov - Profil | Pá 3.10.2008 18:05:43

                                                                              Pvl - ® : jen si dělej prdel dědo :o)
                                                                              m.kindl - ® : TICY jsem prodal tobě, tak se nedělej wole :o)

                                                                                Nali - Profil | Pá 3.10.2008 18:04:10

                                                                                mpmaik - ®: to potom ani nevíš co píšeš, tak si jen zopakoval co již bylo napsáno, nicméně tady nekritizuji ani neprotěžuji žádnou značku. Jen kritizuju nározy těch, kteří sedí na vlajce svého oblíbeného "klubu" slyšící pouze na jedno jméno, třeba Shimano, viď :-) Nedělám tím nic špatného a navíc je s váma sranda:-)

                                                                                  NMartin - Havířov - Profil | Pá 3.10.2008 18:04:03

                                                                                  rozdíl mezi Ultegrou XSB 5500 a 14000. Fotka není kvalitní, tak omluvte kvalitu :o)

                                                                                    Nm.kindl - Profil | Pá 3.10.2008 17:58:05

                                                                                    Martin - Havířov - ® To není Tica ?

                                                                                      NPvl - Profil | Pá 3.10.2008 17:57:46

                                                                                      Martin - Havířov - ® Dík ! Stejně by jsi lepší neudělal :o§))

                                                                                        NMartin - Havířov - Profil | Pá 3.10.2008 17:57:35

                                                                                        Vase zprava

                                                                                          NMartin - Havířov - Profil | Pá 3.10.2008 17:56:04

                                                                                          Vase zprava

                                                                                            NMartin - Havířov - Profil | Pá 3.10.2008 17:55:06

                                                                                            Pvl - ®fotku mám, ale jen z mobilu, nemám doma foťák :o( fotky nic moc

                                                                                              Nm.kindl - Profil | Pá 3.10.2008 17:41:57

                                                                                              Dovolím si jednu provokativní úvahu...Slyšel jsem v rádiu že Toyota jako první výrobce na světě zavádí do aut airbag na zadní okno...Je to novinka ale když někdo přijde do autosalonu se slovy jestli to není tím pádem náchylnější k poruchám bude minimálně vypadat jako pako...a o tom to je.Někdo musí udávat směr...

                                                                                                NPvl - Profil | Pá 3.10.2008 17:40:37

                                                                                                Martin - Havířov - ® To nemáš fotku bo co ?? :o§))

                                                                                                  NMartin - Havířov - Profil | Pá 3.10.2008 17:35:46

                                                                                                  Tak nové Ultegry XSB 14000 modelový rok 2009 už jsou doma a je to nádhera, jsou prostě k sežrání :o)

                                                                                                    Nmpmaik - Profil | Pá 3.10.2008 17:06:55

                                                                                                    ali -Nic proti ale v mé větě nebylo nic podle čeho jsi mne mohl posoudit, já se jen zastal Maxvella protože jsi se do něj začal bezdůvodně navážet. Nic v celé diskuzi z jeho stránky nebylo že by prosazoval jen a jen shimano jak jsi psal ty ale posuzoval shimano versus Daiwa k čemuž tato otázka od cerrtika vlastně byla.
                                                                                                    A pokud jde o porovnávání : je jasné že dané navijáky jsou co se týče množství součástek a funkcí přibližně ve zhodě , teď nemluvím o okumě ale ultegrách/emcastech a jim podobným , rozuměj navijácich ve stejné třídě. A pokud jde o složitosti, ano je ta pravděpodobnost poruchy větší ale aby se ta pravděpodobnost snížila na co nejnižší procento tak dané firmy mají týmy návrhářů, vývojářů a všech různých techniků kreří než pustí výrobek na trh ho pečlivě prověří a nato mají tebou udávané nástroje kvality (a věř že vím co ty zkratky znamenají) a věškeré součástky jsou na světě podstatně dříve než daný výrobek jako celek a nejedná se o dny nebo měsíce ale o roky a to vím z vlastní zkušenosti.
                                                                                                    A navíc se mi nelíbí když jak jsi sám přiznal kritizuješ něco co jsi vlastně ani neměl v ruce . Vyzkoušej si to a pak dělej závěry jestli je daná věc přínosem či nikoli.

                                                                                                      Nali - Profil | Pá 3.10.2008 15:35:11

                                                                                                      mpmaik - ®: soudím Tě už podle tvojí první věty, ta je fakt fantastická. Narozdíl od tebe rozhodně nesrovnávám kvalitu výrobků různých tříd. Okumy, které používám jsou o několik tříd níže než tady diskutované navijáky, které mají oproti Okumě za 1000, - úplně jiný design materálů, tolerancí a funkcí. Tozn., že kvalitu lze srovnávat v rámci jedné třídy produktu, která má stejné nebo hodně podobné funkce a očekávání zákazníků. Za tvrzením ,, čím je systém složitější, tím se zvyšuje pravděpodonost výskytu chyby (nebo poruchy) " si pevně stojím nejenom já, ale i řada výrobců, kteří si to uvědomují a používají různé nástroje, jak právě těmto chybám předejít (ale o tom jsem už psal někde dole).

                                                                                                        NDenny - Profil | Pá 3.10.2008 14:53:26

                                                                                                        mpmaik - no stale jeste u mnohych prevlada ten nazor,ze jakmile to neni made in Japan,tak to neni kvalitni,ale tohle uz je ve vetsine pripadu minulost.

                                                                                                          Nmpmaik - Profil | Pá 3.10.2008 14:47:00

                                                                                                          Denny - A proč by jsme se do tebe pouštěli ??? Vždyť máš pravdu , stejně jak jsem to přirovnal k autům ty se taky vyrábějí všude na světě kde je levnější pracovní síla (JAR,Čína,Filipíny,Rusko,Taywan)

                                                                                                            NDenny - Profil | Pá 3.10.2008 14:42:59

                                                                                                            Ted se do me treba pustite ALE:je treba si uvedomit,ze vetsina vyrobku nevyjimaje tyto dve znacky se temer 100% presunula mimo Japonsko,cimz netvrdim,ze kvalita je horsi,dle mych zkusenosti se vyrobky kvalitou v soucasne dobe plne vyrovnaji.I spickove vyrobky techto dvou znacek jako je treba Stella nebo Steez jsou vyrabene prevazne v Cine a Malaisii.Je otazkou,zda se da vubec porovnat napriklad namahani navijaku pri kaprarine a treba pri vlaceni,zadavateli otazky jde ale o kaprarinu a tam v tech vyzsich tridach je v podstate asi jedno kam sahne.Bohuzel,jak tady ctu,asi jsou jeste porad problemy u nekterych prodejcu s reklamaci,coz bych povazoval za zasadni vec bez ohledu na cenu vyrobku a znacku.

                                                                                                              Nmpmaik - Profil | Pá 3.10.2008 14:42:53

                                                                                                              ali - Já jen citoval tvá slova , nebo už si je nepamatuješ ???? A podle čeho soudíš že tomu nerozumím ????

                                                                                                                Nali - Profil | Pá 3.10.2008 14:32:47

                                                                                                                mpmaik - ®: pane, Vy musíte být "Hlava"! Soudíte něco, čemu evidentně vůbec nerozumíte a někoho, o kterém vůbec nic nevíte. Přeji upřímnou soustrast Vám i vašemu okolí.

                                                                                                                  NMaxwell - Profil | Pá 3.10.2008 14:24:23

                                                                                                                  mpmaik :Já se tím nijak nezatěžuji, jen to prostě nechápu......

                                                                                                                    Nmpmaik - Profil | Pá 3.10.2008 14:05:31

                                                                                                                    Maxwell - Už se sním nezatěžuj, dokud bude mít zprávy jak je to či ono špatné jen z doslechu tak ho nepřesvědčíš , možná až někdy dosáhne dál než na okumy a zkusí si to na vlastní kůži tak pochopí jak hluboce se mýlil. Podle jeho názoru je Mercedes 63 AMG šmejd protože podle pravidla ,,čím je systém složitější, tím se zvyšuje pravděpodonost výskytu chyby (nebo poruchy) " ale mercedes na něj dá 30 let záruku to prostě nechápu ??? Podle téhle dedukce je nej nej nej fáro asi Dacia ....

                                                                                                                      NTurňa - Profil | Pá 3.10.2008 13:55:46

                                                                                                                      Já jsem taky pro šípkovou, jako PVL, zelí si nechte pro ali-ho

                                                                                                                        Nali - Profil | Pá 3.10.2008 13:32:49

                                                                                                                        Maxwell - ®: kdyby to Tvoje Shimalo i umělo krouhat zelí popř. umíchat šípkovou, tak ho beru:-)

                                                                                                                        cerrtik - ®: klidně moje příspěvky smaž, tady jsou beztak k ničemu :-)))

                                                                                                                          NMaxwell - Profil | Pá 3.10.2008 13:24:23

                                                                                                                          ali:ne já shimano přímo vyrábím, mám malou fabičku v Číně, jen bych rád upozornil že správně se to píše Shimalo, to je zaručený originál:-))