- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Horní míra kapra,jak je to ve vašich organizacích?
V diskuzi sem se zeptal na možnost zavedení horní míry kapra.Proběhla diskuze a následné hlasování(cvičné:-)))překvapilo mě že většína byla pro(až na pár nenažraných důchodců).Zakže to půjde zřejmě ke schválení .Co mě ale nemile překvapilo bylo to,že po schválení,se o tom bude hlasovat až za rok na další schůzi naší MO,a pokud to projde,tak platnost by byla od roku 2010!!!!A proto bych se rád zeptal jak dlouho trvalo zavedení horní míry kapra ve vaších MO,zda je nutné to tak zbytečně prodlužovat a čekat.
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
2x v oblíbených a 0x v ignorovaných.
kakr - Profil | Po 17.3.2008 20:21:44
drozďák naopak velmi správně uvádí, že přestárlá ryba je pro reprodukci nevhodná, je to stejné jak u lidí. K70+ se této kategorii značně přibližuje a proto jsou takové ryby vyřazovány z chovu a končí na kaprodromech.
MRKnato - Profil | Po 17.3.2008 20:15:05
Modrý šílenec - Profil | Po 17.3.2008 20:11:32
MRKnato - Profil | Po 17.3.2008 20:05:58
Modrý šílenec - Profil | Po 17.3.2008 19:58:48
MRKnato - Profil | Po 17.3.2008 19:54:20
Modrý šílenec - Profil | Po 17.3.2008 19:53:08
Je sice pravda že velká ryba vyprodukuje velké množství jiker nebo mlíčí, ale i přes velkou snahu v líhni zbyde plůtku velmi málo. Třeba kapr je dobrý tak 50 až 65 cm. A taky sa z menší rybou lépe manipuluje.
Modrý šílenec - Profil | Po 17.3.2008 19:46:08
Nemyslím si že to nějak zlepší stav velkých kaprů v revíru, ale aspoň snad nebude docházet k vykrádání revíru do soukromích vod.
MRKnato - Profil | Po 17.3.2008 19:26:16
drozďák - Profil | Po 17.3.2008 17:23:36
Já uznávám tradiční hodnoty - tzn. nejdřív škola, potom praxe atd.
V rybařině čerpám ze zkušeností a informací těch, kteří se v praxi mohou považovat za dobré hospodáře. Čím víc informací mám, tím více zjišťuji, že bych se do praxe pustil obklopen skutečnými odborníky, a to až ve chcíli, kdybych nevěděl co mám s naspořenými penězi dělat.
Narozdíl od jiných si myslím, že to není žádná prdel....
Spousta neznámých a nepředvídatelných faktorů. Sázka do loterie. Při nejlepší snaze a zkušenosti stejně výsledek ve hvězdách. A to rok co rok. To už můžu rovnou celý září spát na vinici. Nešel bych do toho ani za nic.
kakr - Profil | Po 17.3.2008 17:16:50
mám takový dojem, že studuješ kurz hospodářů, to co píšeš má ánung. U potočmena to platí dvojnásob.
drozďák - Profil | Po 17.3.2008 17:04:30
Tvé argumenty sice hezky znějí, ale v důsledku popírají zdravé hospodaření.
Ochrana větších ryb spočívá především v zachování genetického materiálu. Čím starší ryba, tím kvalitnější genofond by měla nosit.
Každý dobrý hospodář ti řekne, že nejdůležitějším prvkem jeho hospodaření je ochrana původní populace a důraz na přirozený výtěr. To ti neposkytne ani roček, ale mnohdy ani přestárlá ryba. Nejsem odborník na kapra a nezajímá mě. Do jaké míry má kapr význam při zachování genofondu původní obsádky nechť posoudí jiní.
Ale v případě salmonidů velká ryba na pstruhových tocích (podotýkám řekách) nemá krom atraktivity pro rybáře zase tak velký význam. Každý hospodář ti řekne, že nejdůležitější je zachování obsádky původních druhů a ochrana nejproduktivnějších ryb - u Po mezi 30 a 40cm.
Velký potočák na malém revíru mnohdy nadělá víc škody než užitku. Ten patří spíš do sádek.
A zkus se zeptat, proč ve vyspělých zemích běžně vládne dvojí míra.
Nechci paušalizovat, ale tře se běžně a pravidelně opravdu velký kapr? Díky za odpověď
kakr - Profil | Po 17.3.2008 16:57:37
když jsi si dal tu práci a otočil nick - natas -satan můžeš být stejně důsledný dále. Jde stále o rozlišení ryb z přirozeného výtěru a umělého odchovu, to jsi chtěl po hrajim a já se znovu táži jak toho lze dosáhnout. Přiznám se já to neumím a proto když to žádáš po jiných , musíš to umět sám. To jen na okraj.
Nahlédnutím do vyh.197/2004 zjistíš, co se sleduje a předkládá při každoročních kontrolách hospodaření. Bubláš z mrákot o věcech o nichž nemáš ánung. Myslím tím Tvou kouzelnou větičku:
Hospodářské výsledky jsou údaje a vysazovací plán je plán, tudíž zcela odlišná věc.
Opak je pravdou, obé spolu úzce souvisí , vysazovací plán jsou násady do revíru a výlovek přepočítávaný na ha. a povolenku je jen jedna strana mince.
Číst umíš, tak si to laskavě přečti, než začneš šířit bludy.
O významu potřebnosti K70 nehodlám diskutovat, žádná neexistuje. Kapři byli, jsou a budou v míře víc než malé. Tedy pokud po nich bude poptávka, co by dali v Austrálii za to aby se jich zbavili.
Silový požitek z lovu, kterým operuješ je skutečně pro kapra nezapomenutelný zážitek. Po boji, kdy se mu svalstvo zakyselí následuje rituál, který jsem popsal níže- měření, vážení, fotografování. Chudák kapr, když ho někdo loví pro požitek z lovu, tak proč ho neuvolní hned ve vodě, když si ho nechce ponechat?
Znovu konstatuji, ve valné většině se vůbec nejedná o požitek ze zdolání velké ryby, ale o předhánění kdo uloví větší kus a následné chlubení všude, kde je to možné.
O vymlácených vodách hovoří každoroční statistiky úlovků., kde se pořád ty tuny ryb v těch vymlácených vodách berou? A to i kapitální kousky. Nebo skutečně ideál Tvých snů je mít jen vody, kde bude pár kaprů ve velikosti 70+ a budou se lovit pořád dokola?
drozďák - Profil | Po 17.3.2008 16:48:47
Ad "Přece musím vědět, co se s násadou stalo? Na řece je to problematičtější, ale na rybníku ne."
Sorry za vytržení, ale tohle jsou jenom filozofické tlachy bez reálného základu. Mlácení prázdné slámy a kydy o ničem.
Dám ti čerstvý příklad. Můžeš se zeptat p. Píbila z rybníku Kouty, jakže je to hospodaření na rybníku jednoduché a průhledné.
Ryby za bratru půl mega v prdeli a že je to nějaký hospodář. Ostrahu ten revír má.
Skutečně jenom tlacháš. Tvé argumenty platí tak akorát na papíře.
natas - Profil | Po 17.3.2008 15:26:06
hraji - ® - nenahrávej si na vlastní mlýn, aby se někdo vyrovnal tvým funkcím. Tvé metody jsou dostatečně známé a velice průhledné a opakující se. Následným tvým krokem by bylo, jak ten druhý není tobě partnerem, protože ty máš funkci a tudíž nemůžeš být hloupej. Další tvoje "specifické metody diskuze" si zatím ponechám.
Pokud tady mluvíš pouze o zarybňovacím plánu, tak opět se ukazuje tvoje krátkozrakost. Přece musím vědět, co se s násadou stalo? Na řece je to problematičtější, ale na rybníku ne. A s čím tuto úspěšnost vysazení porovnat, když ne s úlovky-výtěžností.No, můžeš ještě s mortalitou. Pokud tě nezajímá co se s vysazenou rybou stane, tak jseš spatný hospodář a jak tu píšeš, tak pro tebe je rozhodující zarybňovací plán. O efektivitě ani zmínka. Tady mi právě tebou proklamovaná vazba na realitu zcela chybí.
hraji - Profil | Po 17.3.2008 13:55:24
Kolego jsi mluvka (napsal bych psavka, protože zde píšeš).
kakr - Profil | Po 17.3.2008 13:19:33
jeden nejmenovaný kolega z MRKu by napsal - bubláš z mrákot a já se s ním souhlasím.
Ač jsem pozorně pročítal všechny příspěvky hrajiho, nikde jsem na statistiku rozlišení ryb vytřených na revíru a vysazovaných z umělého odchovu nenarazil. Pokud se mýlím, hoď mě odkaz kde se tak stalo. Zato jsem si dovolil zkopírovat Tvůj příspěvek:
No a pokud chceš přímé hospodářské výsledky, tak nám napiš procento výtěžnosti z násad a přirozeného výtěru.
Já jsem Tě žádal jak toho dosáhnout a odpovědi jsem se nedočkal. O % píšeš Ty, ne hraji.
Souhlasím, že velký kapr ve vodě nevadí, jen si dovolím zopakovat Tvá slova - je určena k rybolovu, proto má rybář právo ji chytat, ale ne masit. Je to poněkud svérázný výklad pravidel rybolovu, ale budiž, je to tvůj názor. Jen se ho nesmíš snažit vnucovat těm, kteří v souladu z platnou legislativou ulovenou rybu kulinářsky zhodnotí.
Každá MO MRS ve které převažuje názor, že kapr (míra dle uvážení MO), měla možnost do
BPVRP tuto míru zapracovat a svá vodní prasátka přesahující stanovenou míru ochraňovat.
Celoplošné ustanovení je totální nesmysl a i ortodoxní kapraři s ním nesouhlasí.
natas - Profil | Po 17.3.2008 13:10:09
drozďák - Profil | Po 17.3.2008 13:08:18
Že se bude nejzprofanovanějším ( a také nejméně relevantním) rádoby ukazatelem hospodaření ohánět člověk, sám sebe považující za nositele inovátorství a moderních trendů, to je přinejmenším paradox.
Samozřejmě seženeš tříročka či dokonce dospělou rybu.Otázkou je ovšem za kolik a zda-li je to vůbec ekonomicky výhodné. Samozřejmě, že můžeš soustředit ve "svém" revíru pozornost na chov a ochranu velkých ryb, zejména kaprů. Zkrátka udělat lovecky atraktivní revír by s miliony za žebrem nebyl problém.
O vyrovnanost hospodaření a obsádky usilující, dlouhodobého rozvoje revíru dbající subjekt by s tvojí filozofií skončil jak sedláci u Chlumce.
Navíc většina lovců chce velké ryby nejenom chytat, ale také i sežrat...
Shoduji se s ostatními, že diskutovat s tebou nemá moc význam. Tvé argumenty signalizují, že o problematice toho skutečně moc nevíš.
Kde to žije - kaprařina
20:44Legenda s názvem Daiwa Tournament S5000-T, S5500-T či S6000-T 4542
20:30Lithiové baterie - srovnání 1016
19:36Ohře, úlovky, nástraha 819
19:29Františkův rybník jak to tam jde 20
18:52Sahara- názory a zkušenosti 69
18:24Těrlická přehrada - aktuálně !!!! 14373
18:20Nové boilies od Blažka (10kg za 599Kč) 1058
17:23Úhyn kaprů v rybníku 1,5ha 34
14:51Lowrance hook 9 4
11:36Kyjský rybník, Džbán 49252
PoFanclub značky Shimano 10412
PoKam na jarní kaprařinu ? 7
PoNevolnost na lodi (kaprařina) 11
NeHamr na Jezeře - jedeme na kapry. 848
NeOrient Rods pruty 191
Co je nového - kaprařina + obecné
PoBleskovka: V JAR proběhl 45. kongres C.I.P.S.
NeBleskovka: Děti a rybáři společně oživili řeku Bílinu novými obyvateli
ÚtBleskovka: Kvůli invaznímu sumečkovi se v Pasohlávkách vypouští mokřady
. . . Článek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . Článek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . Miničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . Recenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . Miničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
. . . Video: Měření hloubky ze břehu
Oznámení - kaprařina
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - kaprařina
23.4.Karp Systém Chudoba...
24.4.Jezero u Zela Dr Baits Carp Cup...
24.4.Pod hladinou Anaconda carp cup...
25.4.RCO cup Dešna Jednotlivci...
25.4.6.Ročník-Memoriál Romana Zbořila...
25.4.Skutečská 50 na 10 nej
25.4. Přesunuto na rybník Sudkov !!!...
25.4.2. ročník Emers fish cup 2024
25.4.!!!Zrušeno !!!2.Charitativní...
25.4.CS cup Zdechovice obsazeno
Doporučujeme e-shop
GScarp.cz
Rádi Vás kdykoli uvítáme na našem internetovém obchodě rybářské potřeby a nově i v naší kamenné prodejně. V našem...