Kvalitni tekuta jatra

Zdravim.Budu pomalu kupovat suroviny,ve vsem mam jasno od koho atd.,ale s jatrama vaham.Dobrou cenu maji Carp-B,ale nevim, jak je to s kvalitou.Poradte prosim od koho berete jatra vy a jak jste spokojeni.Predem diky
Autor diskuse: Pítrsák - Profil , 12.1.2012 kaprařina - nástrahy, návnady
8 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Nmotocobra - Profil | Čt 26.1.2012 21:34:50

Tekutá játra se v ČR prodávájí nejvíce ze dvou zrojů: výrobek pocházející z Polska, ale prodávaný v základu, nebo i upravený, mnohými firmami po celé Evropě. Druhý výrobek pochází z Německa.a je distribuován přímo výrobcem! Mezi nimi je však vellmi podstatný rozdíl v technologii výroby. Polská játra jsou pouze vařená a následně jinými distributory aromatizována do různých podob, voní pak velmi příjemně, nejčastěji po drůbeží paštice, nebo směsi koření. Tyto játra jsou v nákupu od výrobce velmi levná. Kolik to je raději neuvedu, asi by jste tomu nevěřili, proti cenám na trhu, za které je kupujete!
Německá játra jsou však průmyslově, enzymaticky natrávená, tj. za pomocí enzymů se rozbourávají bílkoviny a zvyšuje se tak jejich stravitelnost a atraktivita pro některá zvířata, kde se přídávají do krmiv ( psy,kočky,ryby aj.). Tento výrobek je 2 x dražšší, než játra Polská, a je nezaměnitelný, pro svůj charakteristický pach po rozkládající se bílkovině! Některé z předních firem vyrábějící krmiva pro sportovní rybolov je prodávájí v malých baleních za takovou cenu, že po přepočtu na litr, tento vychází okolo 1600,- ( zisk cca 1500,- / l ). Jak zde kdosi psal že kamarádovi zkysla játra a pach byl strašny, tak asi dotyční narazili na tyto natrávená játra, která se mohou při skladování lehce pohnout, protože jde o aktivní, biologicky upravený výrobek, což však není na závadu, spíš naopoak, zvýrazní se přirozený rozkladný proces, na který jsou ryby ve vodě zvyklé! Takže neznalý rybář je vyhodí, čímž se zbaví prvotřídního, přirozeného atraktoru! Závěrem: Příjemně voňavá játra jsou fajn pro náš nos, chytat jistě budou taky, protože je to masová surovina, ale ta smradlavá, natrávená játra jsou pro vnadící efekt u ryb mnohem účinější a rychlejší!
A co se týče dávkování, tak záleží především na směsi, do které chci játra dát, a ne na doporučení prodejců, které jsou pro použití v rybolovu jen orientační a vychází ze subjektivního názoru prodejce. Výrobci jater totiž udávají pouze dávkování pro teplokrevná zvířata, které se pohybuje od 0,7 - 1,5 %, ojediněle max. 3 %! Pro vnadění ryb musí být dávkování logicky mnohem vyšší, protože jde o vodní prostředí, kde se vše hned ředí a taky ryby nekrmíme, ale vnadíme! Takže do směsi chudé na masové moučky, složené převážně ze škrobnatých surovin si můžu dovolit dát až 20 % jater, zato do směsí bohatých na maso a tekuté potravy, dám třeba jen 5 % jater! Takže posuzovat kvalitu a koncentraci jater dle doporučených dávkování prodejců je nesmysl!
Pro ty kdo se neorientují příliš k základech krmivářství, je lepší si koupit hotový výrobek a neexperimentovat se surovinami, o kterých nemají mnozí vůbec pojem co obnáší. Vytvoří pak jen super drahou, koncentrovanou a nevyváženou směs, která nechytá o nic lépe, jak ty nejjednodušší, a nejlevnější co jsou na trhu.

    NRadek Fox - Profil | Ne 12.2.2012 17:40:35

    Kocháč >> Petře, je to pravda. Zase se zde z chytání kapra dělá věda, sám takové věci vůbec neřeším. Nesmysl, který byl napsán: "Raději půjdu na ryby bez kalhot než bez Betainu" - to je naprostá kravina a blbnutí nekonečného zástupu důvěřivých zákazníků.

    Pánové, než sypat do boilie či vody Betain, buďte raději na rybách o den déle - je to daleko lepší než podobné "zázraky", které Vám akorát plundrují peněženku a někdy i mozek :-))

      Nmotocobra - Profil | So 11.2.2012 20:27:05

      SuperShad >>
      Nechápu sice co jste chtěl tím říct, že píšu v článku o játrech " ASI "... .. Snažil jsem se jen trochu osvětlit surovinu, o které se tu píše, a o které se dle toho, co zde čtu, moc neví. Píšu vlastní zkušenosti s produktem, se kterým pracuji. Výrobce natrávených jater rozhodně nejsem, a není ani žádný v ČR ! Jde o dovozový materiál. Na to už jsou potřeba velké a drahé provozy! A nevidím ve svém článku ani pokus o reklamu! Byla to jen reakce na dotazy, a odpovědí, které jsem si zde přečetl. Pokud s něčím v článku nesouhlasíte, tak není nic jednoduššího, než napsat přesnější informace - pokud je tedy víte! Od toho je tady ta diskuze. Když jsem teda psal zcestně, tak prosím, uveďte to na pravou míru! Kvalitní informace jsou vždy vítány!

        Nmotocobra - Profil | Ne 29.1.2012 22:47:45

        Ještě k těm játrům pár info, vzhledem k dotazům na zdejším fóru. Všechna tekutá játra na evropském trhu pro krmivářský průmysl jsou drůbeží, nikoliv hovězí či jiná! A to z důvodu, že v EU se nesmí ze savců do hospodářských zvířat nic cpát! Zpracováním se liší tím, že jsou jednoduše jen vařené a rozmixované, nebo složitěji enzymaticky natrávené ve speciálních zařízeních! Např. fy: Krmiva Hulín asi jiné než natrávená nevedou, pišou to i na stránkách - dělají krmivo pro psy a tam se tyto dávají jako zchutňovadlo. Ta vařená na ně moc neúčinkují! To je info od výrobců Ped Foodu - krmiv pro psy. Nikl je taky nabízel na výstavě v Břeclavi, ale cena ryze niklovská! Ale kdo prodává natrávená játra, zjistíte snadno, smrdí totiž jako žumpa, a ta vařená voní jako potravina! Tak se zeptejte telefonicky prodejců, jak by popsali vůni jimi prodávaných jater, a je to.
        Natrávená játra jsou neustále biologicky aktivní i přes konzervaci. Proto vám mohou začít doma i kvasit, ale to vůbec nevadí, je to pokračování enzymatického procesu rozbourávání bílkovin, který v nich byl vyvolán. Ryby na tyto kvasné procesy reagují velmi dobře! Je to pro ně přirozený proces probíhající neustále i ve vodě! Co je pro nás fuj, je pro ryby huj! Bohužel to málokdo ví a vyhazuje nakvašené výrobky ( tekuté potravy, těsta, aj. ) do popelnice, přitom se zbavuje perfektního přírodního atraktoru! Pokud si koupíte pro ryby výrobky nějak biologicky aktivní = obsahující fermentované, nebo natrávené suroviny, počítejte s tím, že se vám mohou "pohnout" i v chladu! Povolte na lahvích víčka, ať mohou případné plyny unikat a nebude problém. Přesto je ale lepší takové výrobky raději co nejdříve zpracovat. Pokud vám ale zkvasí, nevyhazujte je a klidně je přidejte do vnadících směsi, možná budete překvapeni výsledkem u vody!

          NRadek Fox - Profil | Ne 12.2.2012 18:01:58

          kefod >> Ano, v tekuté i krystalické podobě, pak Ti budou kapři vyskakovat z vody na podložku :-))

            NPYTLAKS - Profil | Ne 12.2.2012 17:31:04

            pro inspiraci

              NSuperShad - Profil | So 11.2.2012 21:05:10

              motocobra >> A co Vám na tom není jasné ? Vypadá to, že to pochopil snad každý až na Vás. Tedy citace " Např. fy: Krmiva Hulín asi jiné než natrávená nevedou, pišou to i na stránkách " viz. Váš příspěvek níže. Tedy znova, vy nevíte co se píše na Vašich stránkách, jakož to na stránkách majitele firmy " Krmiva Hulín " ? už je to dostačující vysvětlení celého cirkusu který předvádíte ?. Je mi jasné, že každý tento zápis oživí diskuzi, lidi se mrknou na Vaše stránky a možná i něco nakoupí. Stojí to ale za to se takhle veřejně zesměšnit ? Na ty bystřejší z nás si myslím, že tohle celé spíš působí negativně. Nebo mi tohle chcete snad vyvrátit ? Pokud se mýlím, veřejně se omluvím....

                NProgramátor - Profil | Pá 27.1.2012 9:26:00

                kamarád má kvalitně ztvrdlý játra...

                  NSuperShad - Profil | Po 16.1.2012 10:46:18

                  Ahoj pánové, ono je v celé evropě několik výrobců. Ti se převážně specializují na výrobu pro kočky, psy atd. Vím jen o jednom, který má speciální řadu pro výrobu nástrah pro rybáře ( sypký a tekutý extrakt ). Kvalita je vždy rozdílná, cena závisí na tom jak je nákladná výroba a kvalita vstupní suroviny. Někdy máte extrakt tekutý jak voda, někdy naopak jako puding. Doma dělaná játra se nemohou rovnat těm prodávaným, jelikož je v nich dost "odpadu". Průmyslově vyráběná játra obsahují taky dost konzervantů, takže se vám jen tak nezkazí, tak jako klasická rozšlehaná játra. Nevěřte popiskům v názvech, kde se umí prodejci vášnivě rozepsat. Nebudu zde hodnotit která jsou ty nej, každý si musí očuchat, ochutnat sám a udělat si názor. Pro mě byl nejlepší ukazatel můj pes, nikdy jsem ho neviděl tak zuřivě se snažit do kanystru :-))

                    NČurbec - Profil | Pá 13.1.2012 20:49:07

                    Viděl jsem 200 litrový sud plný rozmixovaných jater, tak jak si je nechává dovážet jedna nejmenovaná firma, která se u nás zabývá výrobou nástrah. (Přísahám , že kdybych měl u sebe knedlík tak jsem se snad z toho sudu i navečeřel- jak to vonělo po játrech.) Z toho sudu se ty játra pak naředí popřípadě obarví a pošlou se dál do prodeje. Jediný Játra co to trochu připomínají jsou od Carp -bééé. Používám je do boili, na prolití pelet atd. Jsem s nimi spokojen. To je můj názor. Syrový jsem taky párkrát doma rozmixoval a vždycky mi to boilí zplesnivělo. Tak nevím. asi jsem je měl dřív zmrazit. Na závěr chci říct, je troškun škoda že z nás některý prodejce či výrobce dělá hlupáky jen aby prodal.......Přitom za férový produkt by jsme někteří platili i zlatem. :-)))

                      NFOUSATEJ HAT - Profil | Po 14.7.2014 18:17:04

                      Martík >> klidně ochutnej i to kde je kyselina máselná, výrobci cocacoly to používaji jako zvýrazňovač chuti

                        NPvl - Profil | So 12.7.2014 18:17:00

                        waters >> doma --rozmixovat syrová a použít

                          NJN - Profil | Ne 12.2.2012 21:01:33

                          Slavíček >> Já to vím! Lidi jsou strašně ovlivněný reklamní masáží trhu!

                            NMartík - Profil | Ne 12.2.2012 20:19:10

                            No lidi, tak co tady čtu, tak vidím, že kapr je vlastně nejdokonalejší biochemická laboratoř a vměstnaná do pár kil živé váhy. Krom toho je taky asi nejdokonaleji prozkoumaným živým tvorem. Kam se hrabe medicína s poznáním člověka nebo genetika s banánovými muškami. Lidi, je mi fakt ctí,že něco takového chytám a můžu dobrovolně a s láskou krmit :)))

                            A k původní otázce - tekuté játra beru od vasr.cz , jsou levné, mě dostupné (1 mail a půlhoďka cesty MHD) a mám tu firmu rád :)

                              NSlavíček - Profil | Ne 12.2.2012 20:10:11

                              PYTLAKS >> Jinak máš pravdu je to věc důvěry . Koupil jsem kanystr minamino mám na to v ledové vodě úspěchy ale otázka je nechytalo by to bez něj taky ? Až to z dělám budu nejspíš používat už jenom játra to podle mě stačí . Promě je rozhodující taky cena přeci jenom nemusí člověk utrácet za blbosti jsou v životě důležitější věci .

                                NSlavíček - Profil | Ne 12.2.2012 19:59:24

                                PYTLAKS >> Taky tyhle aminokyseliny přidávaným konkrétně minamino ale pouze do studené vody . Zlepšují uvolňování do studené vody dávají signál tím myslím hlavně chuť.V létě játra ale chytám i koule bez a taky to šlape . Tak si pak člověk říká má to cenu ?

                                  NMr.Mepps - Profil | Ne 12.2.2012 19:58:26

                                  Pítrsák - >>

                                    NSlavíček - Profil | Ne 12.2.2012 19:53:21

                                    PYTLAKS >> Je hodně věcí co je zbytečný dávat a bez něj krmení funguje jedno z nich je betain a aminokyseliny . Ostatně nevěřím že někdo vyrábí speciální aminokyseliny pro ryby ! Tenhle byznys je plný takových podvodů že člověku se z toho chce kolikrát vzracet. Ale tohle tady nebudeme řešit .Ostatně kdybych dělal krmení budu se chovat stejně .Musíme na to koukat podle hesla blbý kdo dává blbější kdo nebere .

                                      NPYTLAKS - Profil | Ne 12.2.2012 19:08:13

                                      Slavíček >> jsem psal,že přirozenou cestou,ale od kámoše brácha chodí do posilovny a ten si dává nějaký drink z prášku pro kulturisty a tam je to komplet napsané co to obsahuje,tam těch amino kyselin je až až,alanin,arginin,valin,tryptofan atd, my to poznat neumíme ani čichem,chutí,ale kapr to pozná,že to tam je aspoň si to myslím

                                        NZdendahat - Profil | Ne 12.2.2012 19:07:37

                                        Slavíček >> :-) a hlavně nevim jakou má aminokyselina chuť, ale řízek mi šmakuje, sice trochu zvěčuje pupek, ale nezmenšuje pinďoura hehe. ale do boiliesu, bych se nebál malinko cvrknout, myslim že ty aminokomplety nebudou tak špatný. mělo by to bejt tak nějak vyvážený, a hlavně tim vařenim se toho pak dobrá polovina zničí. Tak těžko říct. viděl jsem video od Krásy a strašně si tam protiřečí.
                                        Tak nějak tam ukazoval že to neojebává, jak to tam všchno dá, a pak toho 60% při vaření zničí. A proto pak ještě ty koule před zabalením postříká AK. aby to tam bylo.
                                        Tak lidi, nestačilo by třeba vymáchat v těch AK chleba? :-)))

                                          NZdendahat - Profil | Ne 12.2.2012 18:59:10

                                          Slavíček >> aminokyseliny jsou stavební složkou bílkovin. pokud sníš řízek, už je do sebe pereš, to stejný mliko, jogurt,

                                            Nrover - Profil | Ne 12.2.2012 18:54:24

                                            S kvalitou je to někdy problematické, ...dnes většina "kaprařů " vyrábí koule s přehnaným zaměřením na jejich výživnou hodnotu, ...tyto koule nejsou lepší něž ty "chudší ", ...kde se intenzivně chytá, jsou ryby spíše nedůvěřivé, oklamat je není jednoduché. Vrhat se do "dietetických" záležitostí nemusí znamenat úspěch ...

                                              NJN - Profil | Ne 12.2.2012 18:27:45

                                              Rajsi >> Třeba jo! Co my dva víme! Ale já tomu nevěřim. Pár semestrů biochemie, hydrochemie výživy ryb a ichtyologie mám za sebou! Umím si dát dohromady jedna a jedna a pro mě je to prostě scifi!

                                                NTWIN 69 - Profil | Ne 12.2.2012 18:14:07

                                                Radek Ráliš >> Radek Fox - 12.2.2012 18:08:33 >> Aha,tak to tam nepsali.Nic jim platit nebudu.A cirkus mám každé pondělí v práci, když je porada.
                                                Radši ostanu bez betainu.eště by mě tema skokama rozbili novou podložku.

                                                  NPYTLAKS - Profil | Ne 12.2.2012 17:57:10

                                                  taky velmi poučné,oni totiž angláni se těm informacim postupně propracovávali 20let a my si jejich dlouhodobé poznatky přečteme za týden,ale pak už je na nás jestli je dovedem dostat do reálu u vody

                                                    NAleš10 - Profil | Ne 12.2.2012 17:54:05

                                                    PYTLAKS >> :)))

                                                      NRadek Fox - Profil | Ne 12.2.2012 17:35:12

                                                      Kocháč >> To je reklama na novou knihu: http://raphaelbiagini.com/

                                                        NVapi - Profil | Ne 12.2.2012 17:14:25

                                                        JN >> Tak to taky nemáš pravdu, já mam pH test v kapkách a krásně se pozná stupnice kyselosti nebo zásaditosti, je jasný že ve sklenici nebo v rybníce to bude něco jinýho ale i v rybníce by to pH mohlo být kolem furt jiný postupným rozpouštěním.

                                                          NRajsi - Profil | Ne 12.2.2012 17:14:05

                                                          JN >> Já myslel, že jde o to,aby z nástrahy betain (měnič ph) pomalu vyprchal a né aby změnil ph v celém rybníce.

                                                            NRajsi - Profil | Ne 12.2.2012 17:04:18

                                                            TWIN 69 >> Tak tak:-))) K.T. nedá na betain dopustit a myslím, že to mluví za vše.

                                                              NTWIN 69 - Profil | Ne 12.2.2012 17:00:44

                                                              viceroy >> Přečti si knížku Návnady a nástrahy na kapry od Kena Townleyho a nemusíš nic měřit.Je to něco jako slabikář pro kapraře a máš tam všechno jasně popsaný.sice trošku starší knížka,ale od tý doby se nic moc nezměnilo.

                                                                Nviceroy - Profil | Ne 12.2.2012 16:47:33

                                                                JN >> ty verim , lizni si betainu je sladky a pak prechazi uplne v jinou pachut ale vonet nevoni extra jen do kysela , ja to takhle vycetl a tak to davam , ja nemam moznost zmerit ph vody v okoli koule

                                                                  NSuperShad - Profil | So 11.2.2012 21:10:23

                                                                  motocobra >> A ještě jeden dovětek, pokud tedy tak moc chcete zdejšímu osazenstvu pomoci s výběrem kvalitních jater, tak sem můžete napsat výrobce od kterého játra nakupujete, zajisté se stačí podívat do účetnictví na proplacené faktury :-) ( to jen kdyby jste netušil o čem mluvím ). Hodně lidí Vám zde bude určitě vděčno, neboť jak sám píšete, výrobce v ČR není a Krmiva Hulín opět jen přebaluje, tudíž na tom má jistou ( slušnou ) marži. Tak se ukažte...

                                                                    NSuperShad - Profil | Pá 3.2.2012 7:44:14

                                                                    motocobra >> Teď jste mě rozesmál, vy nevíte co prodáváte, že píšete ASI :-D. Ale je hezké jak se snažíte o pořádnou reklamní masáž :-) jen tak dál :-). Připomíná mi to scénu z bobulí, kdy kozderka taky říkal aby lidi u burčáku povolili víčka, že pořád pracuje :-D A všichni víme z čeho to dělal :-D.

                                                                    Není kvalita jako kvalita :-). Příště to napiště normálně jako výrobce, nebudete pak vypadat jako pitomec :-)

                                                                      NS&F - pescador - Profil | Po 30.1.2012 8:14:16

                                                                      Na výrobu tekutých jater vybíráme pouze kvalitní a zdravá játra. Rozdíl kvalitní(zdravá) a nekvalitní jsou patrné z obrázku.

                                                                        Ntyci - Profil | Pá 27.1.2012 20:26:33

                                                                        dnes jsem koupil booster Traper-jatra a musim rict ,ta vune je uplne uzasna.Jeste aby to chutnalo rybam.Cena 79 kc 300 ml.

                                                                          Nkopr69 - Profil | Pá 27.1.2012 19:56:06

                                                                            NŠámik - Profil | Čt 26.1.2012 21:50:32

                                                                            Pražák >> no nazdar a mam tě.nejhorší játra máš ty,jsou jak šutr.

                                                                              Nviceroy - Profil | Ne 15.1.2012 22:07:01

                                                                              Slavíček >> to je vec nazoru , ja od nutra jsem par veci mel ale jatra to nebyla tak nemohu posoudit , ono kazda firma ma 2 veci top a zbytek srot jako doplnkovy prodej at si hlupaci jako mi muzeme vybrat , jak rika lojza z cdb ,, aby se ta vec prodavala ,nejtezsi je vymyslet text ,, on se vzdycky nekdo na ty pohadky chytne a myslim si ze nas neni zrovna malo

                                                                                Nkaštan01 - Profil | Ne 15.1.2012 21:46:09

                                                                                viceroy >> Já se carp-b nebojím normalně mi šlape,jen tvrdím že mi ten imperial voní líp.Jen odovídam zadavateli moje poznatky.A sto lidí sto chutí atˇsito každý přebere jak chce.

                                                                                  NSlavíček - Profil | Pá 13.1.2012 9:30:35

                                                                                  Setkávám se tu často s nešvarem že někdo něco chválí jak kdyby nebylo nic lepšího. Nakonec se člověk doví že dotyčný to sám prodává !

                                                                                    NIncognito - Profil | Pá 13.1.2012 9:18:19

                                                                                    Mike1977 >> Nechci ti brát iluze, ale když se podíváš na tento produkt : http://www.imperialbaits.cz/blazek/eshop/70-1-Boili​es-mixy-prisady/212-3-Tekute-potravy-oleje/5/1099-C​arptrack-Liquid-1000ml zjistíš, že maximální dávkování je 3% a u toho z krmiva hulín je maximální uváděné dávkování 20%. I Imperialu zaplatíš 782 Kč, ale u krmiv Hulín pokud chceš dělat stejné množství sypké směsi je cca 1225 Kč za předpokladu, že dodržuješ maximální dávkování doporučené výrobcem. Což znamená, že na 1l IB Carptrack liquidu připadá 33,3 kg mixu a na Hulín 5 kg mixu. A o kvalitě bych se bavil pouze pokud bych znal konkrétní a přesné složení porovnávaných výrobků.

                                                                                    Jinak pokud Ti to funguje tak je to stejně jedno, ale hodil jsem to sem k zamyšlení. Protože né vždy levný je ve finále levnější. Hodně zdaru na rybách.

                                                                                      Nagig - Profil | Čt 12.1.2012 22:15:00

                                                                                      Ahoj já jsem bral od www.delikapet.cz kvalita OK cena 500 ml 160 kč ale krmiva hulín jsou na tom líp šel bych do nich ale ověřený mám tyto ;-)

                                                                                        NRajsi - Profil | Čt 12.1.2012 21:55:59

                                                                                        Pítrsák - >> Čau, ty játra od Carp-béčka používám do boilie, těst i na polívání nástrah a návnad po celý rok a nemusíš se jich bát. Cena je jednou z nejnižších na trhu protože se odebírají v opravdu velkém množství a v ceně není prostor pro další obchodníky. K ochutnání budou určitě na veletrhu;-)