Vláčení na pstruhových vodách

Zajímalo by mě jaké typy, barvy a velikosti vláčecích nástrah volíte na pstruhových vodách při lovu lososovitých ryb a jakou techniku vláčení používáte. Vybíráte podle různých podmínek konkrétní nástrahu? Běžně se vláčí proti proudu, vláčíte také po proudu nebo napříč proudem, jak a čím prochytáváte mělké partie, proudné úseky, hluboké tůně, úseky nad vodními porosty apod. Postupujete směrem po proudu nebo proti proudu toku? Používáte také streamery na vláčecím prutě? Jsou woblery účinné na pstruhy nebo je rotační třpytky překonávají? Používáte čiré vlasce, fluorescenční nebo dokonce pletené šnůry?
Autor diskuse: Andy - Profil , 28.4.2005 muškaření - techniky lovu
100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NLojza - Profil | Čt 12.5.2005 16:32:58

Pan Slamacek: ti jsi v zime urcite cetl prispevky o pripravovane vyrobe rozkladajicich hacku, bylo to v feedru nebo kaprarine. O trojhaccich se nic nepsalo.

NPan Slamáček | Čt 12.5.2005 9:09:18

me se stiletuv vyplod naopak velmi libi! ten chlapec na to jde vedeckou metodou! uz se tesim na pokracovani! takze tema zni:
rozpad trojhacku v talme psruha potocniho! :-)
a nenech mne cekat dlouho! :-))

NXAXAP - Profil | St 11.5.2005 9:26:18

PJ: vsichni obcas vypustime nejakou picovinu a nevidim jediny duvod, proc na ni neupozornit ... a nez zacnes nekoho merit podle nepovolenych technik (urazky), mel by sis zamest hlavne pred svym prahem, jinak je podobna pseudomoralisticka pripominka pouhym plkem

NMichal | St 11.5.2005 7:34:02

PJ: Řekl bych, že XAXAP pouze ostřeji vyjádřil to, co napadlo po přečtení Stiletova příspěvku možná víc lidí. Tvrdit, že trojháček rozkládá sílu na více háčků a tudíž je prospěšnější je totální hovadina, to může možná platit za klidového stavu v technických zákonech, ale ne u mrskajícího se potočáka co má tlamu sešitou trojhákem. Vláčku obecně nezatracuji, ale to co napsal Stilet byla opravdu hovadina.

NZN - Profil | Út 10.5.2005 19:55:01

PJ :
no, je pravda, že xaxapovi odpovědi jsou ostré, urážku jsem však nezaznamenal ani jednu. Teď jsem si to přečetl znovu, fakt nic. Je prostě takový, ale každý jsme nějaký. Je ale pravda, že urážky by sem patřit neměly.

NPJ - Profil | Út 10.5.2005 19:49:36

Myslím tím reakci na názor Stileta, kterej se snažil zformulovat svůj názor a argumentovat. Chacharova reakce byly jenom urážky.

NZN - Profil | Út 10.5.2005 19:09:51

PJ:
proč? Nějak jsem tě nepochopil.

NPJ - Profil | Út 10.5.2005 19:00:00

Na reakce alá Xaxap by tu měla být rubrika Poruchy osobnosti.

NXAXAP - Profil | Út 10.5.2005 17:05:55

Stilet: vubec me neznas, jen zkousis klickovat pred odpovednosti za ten sileny vyplod nize! postav se k tomu celem a uznej, zes ujel. Jsi snad chlap a ne bezpaterni mekejs, ne?

NBoBo - Profil | Út 10.5.2005 16:55:41

Stilet: Mas bod, pekne jsi to vratil :-D

NStilet - Profil | Út 10.5.2005 16:53:04

XAXAPe, tys to celé přelouskal ? Měkneš, jindy střílíš bez míření.

NXAXAP - Profil | Út 10.5.2005 9:29:38

Stilete, to byla zoufala obrana trojhackoidnich dranceru! Akorat slusnej soubor plku ala "hodi se mi do kramu" nasledovany peknymi kravinami. Tohle se opravdu neda okomentovat jinak, zvlast pokud prihlednu k tomu, kolik jsi toho vyplodil. Brain ON, chlape! Vek uz na to mas.

NStilet - Profil | Po 9.5.2005 20:11:16

Andy: použiji ještě jednou Tvou otázku, i když po těch urážkách se mi moc nechce. Jak v předchozích, tak i v tomto příspěvku nevypouštím moudra, ale jen své názory, vyplývající mi z dění a prožitků od vody.
Trojháček č.8 se zamáčklými protihroty drží po záseku rybu do 25cm většinou na dvou hrotech - ten druhý se chytí většinou až po prvním odporu ryby. Síla, působící na tlamku ryby se počtem zabodlých hrotů úměrně rozloží na větší prostor a tudíž mimo jiné i zmenšuje proti síle, která působí v místě vpichu jednoháčku. Vláčkaři vesměs ví, že ryba se z víceháčku setřepe častěji, než z jednoháčku a to platí u všech dravců.
Při klidném zdolávání ( - o lidech) i malé ryby, by tato neměla být poškozena od jednoháčku víc, než od víceháčku. Při odháčkování je pak možné jednoháček s protihrotem a trojháček č.8 bez protihrotu přibližně stejně složitě vyndat. Tlamka ryby bývá poškozena nejvíc nešetrným zbavováním háčků (- o lidech), pokud s jakýmkoliv háčkem chytá někdo s neúctou k jiným (a mne mrzí, že jsem byl do této sorty živočichů pány předřečníky nominován) pak vidíme následky ve vodě.
U trojháčků menších, než č. 10 je zamáčknutí protihrotu nutnost - tak malé háčky i malé ryby běžně uchopí celé. Tyto háčky bývají často na velmi malých nástrahách a v tomto případě bych viděl plíšky "0", wobblerky pod 4cm a asi hlavně tzv. peří se zátěží opatřeny malými (pod č. 10) trojháčky jako nástrahy malým rybám škodící.
U háčků s protihroty je asi nejhorší zachycení v oblasti oka. Pokud je na háčku protihrot, k poškození oka dochází téměř vždy. V tomto ohledu bohužel jasně vedou víceháčky na nástrahách s větší prostorovou akcí, i když podobnou starost občas nadělá i přívěsná muška.

NMiloš_diakritický | Po 9.5.2005 13:05:40

Iceman:
jakých jenom 10 litrů, dyk jsem měl plnej kufr v autě a zabarikádovanej byt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NIceman - Profil | Po 9.5.2005 13:01:39

ZN: jj jsem OK :-D. Žádnou rovnováhu jsem díky bohu neporušil :o)

NZN - Profil | Po 9.5.2005 12:57:45

Ice:
beru všechno zpět. Já chtěl jen zjistit, jestli se ti vrátila rovnováha. Vidím, že všechno je OK.-)))

medvěd:
krásně jsi to napsal.

NAndy - Profil | Po 9.5.2005 12:53:18

All: OK, tak doufám, že mi podáte pomocnou ruku až budu potřebovat. Nic ve zlém, doufám, že jsem se nikoho nedotknul. Spoléhám na vás. Začátky jsou težké. Jdu trochu pracovat.-)))

NIceman - Profil | Po 9.5.2005 12:53:15

ZN: tak tohle si vyprošuji - docela jsi mě nasral!!!!! Měl jsem sebou jen tak 10 l krmení. :o)

Nmedvěd - Profil | Po 9.5.2005 12:53:07

Andy:chlapče,vždyť podle karty jsi dospělej.Zůstaň u těch dotazů k muškařině.Kdo bude moci a bude chtít,tak Ti pomůže,ale nevtipkuj za každou cenu.Navíc o slivovici se nevtipkuje a o večerním muškařském chrstání taky ne.Jsou to příliš vážné věci a pro nezasvěcené i nepřístupné

NZN - Profil | Po 9.5.2005 12:52:18

medvěd :
ale nesypal jsi to Milošovi do auta. A tutovej flek je jedna pískovna v ČR.

Nmedvěd - Profil | Po 9.5.2005 12:49:52

ZN:svýho času jsem ty kyblíky nosil dva a znovu se na to chystám.Musím ovšem někoho zmáčknout,aby mi prozradil tutový fleky

NAndy - Profil | Po 9.5.2005 12:49:39

medvěd, ZN: Aha, tak vy chrstáte 100 % denaturovaný líh a říkáte tomu slivovice Tak to je potom jiná. Když si představím pojem chrstání, tak mi to připomíná chrstání liguére z obličeje do obličeje. To musí na tom castingu vypadat.-)))

Nmedvěd - Profil | Po 9.5.2005 12:48:41

Konečně konstruktivní debata a nezapomeňte pánové na barbless jednoháčky

NZN - Profil | Po 9.5.2005 12:48:32

medvěd:
komu není rady, tomu není vzájemné hospodářské pomoci. A tím myslím i Iceho, je s tím krmením horší jak TJNSNN. Večer budu po delší době vázat, tak zadegustujem. Musím se připravit na jih.

NIceman - Profil | Po 9.5.2005 12:45:38

medvěd: OK večer bych měl vázat srnčí chrostíky, to budu potřebovat hodně chrstání na uklidnění - prostě mě nejdou :o))

NMiloš_diakritický | Po 9.5.2005 12:44:58

medvěd:
jasně, budu vázat parmovky, tak si taky chrstnu !

Nmedvěd - Profil | Po 9.5.2005 12:41:38

ZN:je to šprýmař kteréj zdá se nezná míru a o slivovici ví hovno.Nenech se vytočit,večer zachrstáme

Nmedvěd - Profil | Po 9.5.2005 12:39:34

Iceman:dej Milošovi tak tři,čtyři dny,než se vylíhnou ty letadla.Pak to bude možná sranda.

NAndy - Profil | Po 9.5.2005 12:38:27

ZN: Ty nezapíjíš jídlo slivovicí? To asi nebudeš železný muškař. To ji snad používáš jenom na čištění zubů a výplach dutiny ústní, aby jsi měl na rybách svěží dech?-)))

NZN - Profil | Po 9.5.2005 12:36:08

Andy :
to bych ti dal do dršky, řek jsem slivovici, ne nějaký patok na zapíjení. Na zapíjení si používej co chceš.-)

NMiloš_diakritický | Po 9.5.2005 12:35:22

Medvěd:
co já vím, furt tam něco šplouchalo do vody, nebyl čas mu to kontrolovat, měli jsme plné ruce práce s velkými rybami.

NIceman - Profil | Po 9.5.2005 12:34:36

medvěd: nejlepší bylo, že se mě vysypali do milošova kufru v pasatu červi :o)). Zalezli fakt všude, čekal jsem od Miloše řev a on se mě v klídku zeptal: "Nesežerou mě čalounění"?? Na odpověď že nee to považoval za vyřešený, čímž mě absolutně odrovnal. Jinak má pasat malej kufr, musel jsem vést nej nezbytně nutné věci, dost místa sežrali Milošovi neopreny :o)) Takže ano, jen jeden kbelík krmení.

NAndy - Profil | Po 9.5.2005 12:31:18

ZN: No když bych pomazánku zapíjel tou slivovicí, tak by mi určitě chutnala. Královské dělení o bochník chleba. Nedělíte se náhodou i o poslední mušku chlebovku.-)))

Nmedvěd - Profil | Po 9.5.2005 12:30:48

Miloš?Ice měl jen jeden kyblík krmení?

NZN - Profil | Po 9.5.2005 12:30:35

Andy:
Problém šlechtice je, že si tu porážku přizná, i když nemusí. Asi mu je to jedno.-)

NZN - Profil | Po 9.5.2005 12:29:09

Andy :
Žádné nepřekonatelné bariéry neexistují. Věř mi že by ti ta škvarková pomazánka chutnala tak jako ostatním.-)))

NAndy - Profil | Po 9.5.2005 12:28:36

Iceman: Dokáži si představit, jak s tebou potom chtěli naložit. Šlechtic nikdy nepřizná porážku od prostého rybářského lidu.-)))

NMiloš_diakritický | Po 9.5.2005 12:26:38

Iceman:
No jasněéééé, namrdal jsi do řeky 17 kilo šprotu, kukuřice, trochu šrotu, koule velikosti pomeranče hučely do vody jedna za druhou, na břehu lešení z prutů a vidliček, stolička, pět báglů a deset podběráků a výsledkem bylo asi 3/4 kila ouklejí !

NAndy - Profil | Po 9.5.2005 12:25:01

ZN: Já tady prolamuji nepřekonatelné bariéry mezi zarputilými muškaři a ostatní rybářskou veřejností.-)))

NIceman - Profil | Po 9.5.2005 12:23:27

Andy: Začal jsem jako samouk metodicky veden Milošem_d. A dnes jsem pokročilý samouk s certifikátem :o)
Na Berounce jsem je na plavačku zdrtil jak svině :o)))
Sice ne ve velikosti, ale v množství jsem je přechytal všechny dohromady :o))

Njindra - Profil | Po 9.5.2005 12:18:30

ZN: to si toho tolik zkonzumoval?:-))

NZN - Profil | Po 9.5.2005 12:16:53

Zírám, ale nedivím se . Nijak mě nepřekvapuje ochota muškaře pomoci i takovému individuu, jako je šprýmař Andy. Z toho by měl radost i František z Asisi. Asi si na to dám slivovici a škvarkovou pomazánku. Z whisky a lanýžů je mi blbě.-)

NMiloš_diakritický | Po 9.5.2005 12:14:37

Andy:
a zeptej se taky Icemana, jak dopadl na Berounce v konfrontaci s muškařema...

NMiloš_diakritický | Po 9.5.2005 12:13:24

Andy:
Oboje, není problém, zeptej se třeba Icemana, jak začínal.
Bulk:
zajeď na příští CW !

NAndy - Profil | Po 9.5.2005 12:08:25

jindra: Asi ještě budu muset změnit názor o muškařích k dobrému. Muškař muškaři zřejmě neškodí.-))
Miloš_diakritický: Myslíš pomoc v jaké formě. Při výběru náčiní nebo při samotném rybolovu. Kam jezdí pražáci muškařit?
Bulk: Občas se s nimi dá i mluvit a nekoušou.-)))

NBulk - Profil | Po 9.5.2005 12:07:53

Miloš: Cokoli, ale tohle mi ještě nějak nejde, i když na tom pracuju, a snažím si vypilovat nějakou techniku, stále bez úspěchu:-))

NMiloš_diakritický | Po 9.5.2005 12:06:02

BUlk:
no to si kuř, vole ! :-))))))))))))))

Njindra - Profil | Po 9.5.2005 12:01:28

Andy:To čumíš,že i lovec bobrů a vodáků Ti chce pomoct, a to ne do hrobu:-))

NBulk - Profil | Po 9.5.2005 12:01:28

Miloš: Koukám že umíte být i hodní a milý.

NMiloš_diakritický | Po 9.5.2005 11:56:17

Andy:
pokud jsi z Prahy, není problém Ti pomoci.

NG.Moolis - Profil | Po 9.5.2005 11:48:40

To je překlep, vole.

NAndy - Profil | Po 9.5.2005 11:38:15

jindra, G.Moolis: Dobrá, zaskočím si do archívu.-)
G.Moolis: Co je to prcní řada?-)))

NLubka | Po 9.5.2005 11:37:58

Andy: no vidíš , že to jde! Jen tak dále! V Muškaření Ti kluci rádi a ochotně poradí!!

Njindra - Profil | Po 9.5.2005 11:36:21

Andy:dej si do vyhledávače heslo muškařská šňůra, v otázkách již o tomto něco vyšlo.

NG.Moolis - Profil | Po 9.5.2005 11:35:23

Andy: Otázka tisíckrát probraná, v prcní řadě se přehoď do pokecu Muškaření. A projeď si starší otázky. Odpovědí na tuhle otázku najdeš moc. Ale abys neřekl - Cortland, Airflo, 3M, Tightline od Šimana, a další. Ty vyjmenovaný jsem vyzkoušel, další hodnotit nechci. Na šňůře, prutu a háčkách bych nešetřil. Klidně šetři na navijáku.

NAndy - Profil | Po 9.5.2005 11:31:02

Možná by jste mi mohli poradit, jaký druh šnůry je vhodný pro začátečníka? Šetřit na šnůře nebo ne? Kdyby jste sem hodili konkrétní značku se kterou máte dobré zkušenosti, tak by to bylo nejlepší. Prut mám aftma 5/6. Jinak neviděl jste někdo videokazetu Muškaření? Stojí za to se po ní shánět, dá se z ní něco pochytit?

Njindra - Profil | Po 9.5.2005 11:05:57

medvěd:Nemám na mysli Kámasutru, ale zákon 99/2004Sb.:-))

Nmedvěd - Profil | Po 9.5.2005 10:56:50

Jindra:co je to za polohu?nechtěl jsi napsat 69?

Njindra - Profil | Po 9.5.2005 10:53:16

Iceman:Konečně někdo,kdo plně chápe 99.:-))

Nmedvěd - Profil | Po 9.5.2005 10:52:39

Iceman:a jejda kdo se nám probudil.Ale vážně-provozuji oba způsoby

NIceman - Profil | Po 9.5.2005 10:51:05

Miloš, Medvěd: víte v čem je Váš problém? V tom, že Vy nemuškaříte, ale lovíte umělou muškou. Už si to pánové uvědomte, že všechny tyhle narážky jdou na muškaře provozující lov muškařením a né na Vás :o)))))

Nmedvěd - Profil | Po 9.5.2005 10:48:55

Andy:omyl, na castingu byli i vláčkaři i úplní začátečníci a nepasovalo se tam na nic a na nikoho.Poznal by jsi dost lidí, snad by jsi se i bavil no obdržel by jsi certifikát, že můžeš bez ostudy k vodě.Snad by Ti ještě Robocop vysvětlil rozdíl mezi jednoháčkem a kotvou

NMiloš_diakritický | Po 9.5.2005 10:48:53

Andy:
na castingu je vítán každý, kdo má zájem. Klidně kaprař nebo vláčkař......Lámání prutů nehrozí, tak bohatí zase většinou nejsme.
Michal:
ve svém věku si už rychlost můžu dovolit.

NMiloš_diakritický | Po 9.5.2005 10:46:22

medvěd:
jo, řekl bych, že jo. A má smysl pro srandu, nějakou tu ránu taky unese, vidím to pozitivně.
Ten blank je zatím ve vývoji, bude to překvápko na příští CW na Vranově.

NMichal | Po 9.5.2005 10:45:48

M_D: Ferrari ? To jako že jsi tak rychle "v cíli" ? No nevím Miloši, tím bych se tady asi moc nechlubil :-)))
medvěd: Jako marťan si taky občas připadám, hlavně když čtu některé příspěvky tady na MRKu a taky občas v práci.

NAndy - Profil | Po 9.5.2005 10:45:39

Miloš_diakritický: Musím trošku poškádlit šlechtice.-)))
medvěd: A kdybych přijel na casting, tak by jste mě pasovali na šlechtice, nebo by jste o mě lámali své pruty?-)))

Nmedvěd - Profil | Po 9.5.2005 10:41:43

Miloš:co říkáš, mohl by z něj být muškař ne?V hlavě to má snad srovnáný,roky na to má.

NMiloš_diakritický | Po 9.5.2005 10:38:51

Andy:
ty smajlíky beru, nebejt jich tak bych se musel vážně zamyslet !!! :-)))

Njindra - Profil | Po 9.5.2005 10:37:19

medvěd:to já ho musím bohužel občas koupit,takže o kouzlo pravé venkovské zabijačky přicházím,kupuju již v půlkách.Pěkně se nám to vláčení zvrhlo.:-)

NAndy - Profil | Po 9.5.2005 10:33:50

A víte, jaký je rozdíl mezi nymfou jepice a blešivce?Žádný, protože obě jsou určené na zažrání a páčení podměrečných pstruhů.-)))

A víte, proč nosí muškař brodící kalhoty? Aby mu nenastydnul chobot.-)))

A víte, proč nemá rád muškař vláčkaře? Protože vláčkař je rychlejší a vychytá muškaři všechny ryby.-)))

A víte, proč si muškař myslí, že je šlechtic. Protože má nejošklivější prut ze všech a dává si na něho místo navijáku kolovrátek.-)))

Nmedvěd - Profil | Po 9.5.2005 10:33:27

Miloš:myslíš něco jako Lola Ferrari?
Mimochodem,ten Red bude jakej klacík?

NMiloš_diakritický | Po 9.5.2005 10:29:35

Michal:
VOLE !!!! :-))))
Mám zelenej, modrej a red je na cestě. Takže taková Itálie - jsem úplnej Ferrari !

Nmedvěd - Profil | Po 9.5.2005 10:28:55

Michal:někdy si tak připadám.Ty ne?
Jindra:to my vždycky zabijem pašíka,nebo dva

Njindra - Profil | Po 9.5.2005 10:27:05

medvěd:Já jen,že mi to s tou škvarkovou pěkně zavařil.Mladej pořád otravoval,že se musí udělat,takže já o víkendu škvařil 10 kg sádla,aby byly škvarečky.:-))

NMichal | Po 9.5.2005 10:26:41

M_d: Traktor John Deer jsem nikdy neviděl a ani po tom netoužím. A vidlák ? Za prvý nevím co je tím myšleno a za druhé mě to uráží :-))) Schválně se pochlub, jaký barvy máš ty, teda jestli ti po castingu ještě nějaký blanky zbyly :-))
Medvěd: Ty máš zelený blanky, hmm, tak to jsi asi marťan :-))