FISHING CHALLENGE - Cesta začíná

Diskuse k rybářskému videu FISHING CHALLENGE - Cesta začíná

Autor diskuse: Za rybami světových - Profil , 5.3.2026

schiwa - Profil | Út 10.3.2026 13:18:03

polda23 >> Pokud se toho záběru za sezónu vůbec dočkáš, protože dravců už je málo a ano máš pravdu v tom, že rybičkáři dravce moc nepouští a bývá po nich i větší bordel u vody než po vláčkaři, ale nesouhlasím s tím, že je jednodušší ulovit candáta s rybičkou ze břehu než s livesondou z lodě, kde naservíruješ nástrahu rybě před hubu a vidíš na obrazovce jak ryba reaguje navíc z lodě máš možnost prochytat mnohem větší prostor než bobkař ze břehu. Ono to chce předvídat a myslet i na budoucnost a udržitelnost rybolovu.

    polda23 - Profil | Út 10.3.2026 12:30:57

    schiwa >>
    Zapomel jste ve vasem výčtu na signalizatory. Nahodit udici na rybičky a jít k zaberu je ted nejjednodušší věc na světě.
    Poměr rybářů kteří berou všechny nebo drtivou většinu ulovených ryb je podle mě 95% v neprospěch rybickaru.

      poldeci - Profil | Út 10.3.2026 12:13:17

      Mali by ste sa spojiť a ísť manifestovať,vám z tých candatov riadne drbe!

        aleš vavřina - Profil | Út 10.3.2026 12:07:14

        schiwa >> plně podepisuju - je třeba nezaujatě (bez osobních preferencí) popsat příčiny a následně zvolit nápravná opatření, bohužel omezení echa a live je velmi nepopulární, tak se téměř všichni brání si tento problém přiznat - ve finále si pak ale řežou tu větev na niž sedí ...

          schiwa - Profil | Út 10.3.2026 9:40:01

          troutkiller >> Rybičkáři by se měli omezit na jeden prut, když zaberou candáti na oba pruty současně tak by nehrozilo, že se na jeden zažere. Samozřejmě teď už nejsou hejna asi po tolika kusech, ale dřív to bylo celkem běžné. Třeba tady na Slapech už rybičkáři téměř nejsou, převládají vláčkaři a už jako 10letý kluk jsem se žlutou a zelenou kajkou přechytával rybičkáře, on rybičkář než napíchnul rybičku a nahodil tak jsem měl ve vezírku dva okouny, bylo jich na Slapech tolik, že to byl největší plevel a místní to házeli slepicím.. Nevím jak srovnávat, kdo víc drancuje naše vody jestli přívlač nebo rybičkáři, bude to asi individuální revír od revíru, samozřejmě menší rybník nebo řeku mohou vychytat rybičkáři a jsou i úspěšnější. Na přehradách je to jiné, rybičkář který sedí někde na břehu na jednom místě je schopen vychytat vodu jen lokálně, ale vláčkař s lodí a live sondou je schopen objet všechny candátí fleky na celé přehradě za den a způsobují na dravce mnohem větší tlak než bobkař s kačenou na břehu. Vem si Slapy i Orlík jsou přehrady z 60. let a lovilo se tam ve velkém na rybičky a populace candátů začaly významně klesat až od konce 90. let, kdy se začínaly používat víc lodě, gumové nástrahy a echoloty.

            polda23 - Profil | Po 9.3.2026 22:32:07

            ovčák >>
            Možná jsem to nenapal jasně, ale měla to být myšlenka o “udržitelné budoucnosti”
            Tu bohužel v lovu na rybku nevidim. Samozrejme je to jen můj osobní názor.

            Rozdělit ceny povolenek, to je jedna ze zásadních věcí. Pokud se určité skupině lidí nevyplatí kupovat povolenku kvůli masu (která je ted extrémně levná v poměru kolik lze odnést od vody ryb) tak se budeme motat pořád h kruhu a situace bude horší a horší.

              ovčák - Profil | Po 9.3.2026 22:16:07

              polda23 >> Všechno není jen černobílé. Už jsem psal níž, rybičkáře nemusím. Viděl jsem dost mrtvých štiček a candátků s vyrvaným jícnem, protože pořád je potřeba nechat dravce zažrat, co kdyby měl míru. A trojháček něco stojí. Prošívání živých ryb mi přijde jako zhovadilost.
              Mám rád přívlač, baví mě čím dál víc. Ale nikdy bych si netroufl tvrdit, že je to cesta k ochraně dravců. Ta je jen jedna, nechat je na pokoji a chytat jen ty blbý kapry…
              Podívej se na pstruhovky, kam teda taky chodím. Na živou se tam nesmí už docela dlouho a ano, myslím že je to správně. Že by se ale populace potočáka nějak zlepšovala, to se říct nedá.
              Tady zase běží “válka” muškařů proti vláčkařům. Reálně jsou hovada na obou stranách, ale hlavní problém vidím v tom, že rybářů začíná být víc než ryb. K tomu zásahy do toků, problémy s přirozeným výtěrem, někdy nesmyslný vysazování a dalších 105 proměnných.
              Takže byť mám přívlač jako Top, napsat o ni, že je to budoucnost dravců, je píčovina jako jižní část Prahy, které se říká Brno.
              Brňáci sorry, já musel…

                polda23 - Profil | Po 9.3.2026 21:02:43

                BigFlies >> Dnešní dokonalejší udice, pípáky i silony nám sice dávají obrovskou výhodu, ale ryb v revírech ubývá, a proto musíme u dravců zopakovat to, co kapraři před 30 lety – naučit rybáře si ryb vážit.

                Edukace má smysl hlavně u mladých, u starších ročníků je to bohužel často marný boj s nulovým výsledkem. Vadí mi i etická stránka: usmrtit několik nástražních rybek jen kvůli fotce dravce, kterého pak pustím, nedává smysl. Vyměnit život jedné ryby za fotku druhé by se nemělo oslavovat. Budoucnost dravců u nás vidím v přívlači, a pokud už někdo chytá na rybičku, jasně deklaruje, že si úlovek hodlá ponechat.“ A to by mělo být zohledněno v ceně povolenky jak jsem psal.

                  BigFlies - Profil | Po 9.3.2026 20:48:59

                  polda23 >> ja nechcem urazat nejak starsiu generaciu, mam uctu k starsim ludom, tak som bol.vychovany. Medzi tymi co dnes chytaju na zivu su vacsinou starsie rocniky. Ja som to zazil kedysi, chodil som tatkovi.presivat rybky a chodili sme na dravce a viem ako zmyslal otec. Vtedy sa do vody nevracalo skoro vobec nic ale je pravda, ze ryby vtedy boli. Nema zmysel rozoberat teraz podrobne preco vtedy boli a teraz tolko nie je, to sa tu uz xkrat riesilo. Tym chcem len povedat, ze ta starsia generacia co chyta na zivu urcite ma este zazite tie navyky, ale nehovorim, ze to musia byt vsetci. Je pravda, ze medzi mladsimi vlackarmi zacina prevladat lov skor chyt a pust alebo privlastnuju skor menej, ale zas isto aj tam budu vynimky.

                    sliver - Profil | Po 9.3.2026 20:37:23

                    BigFlies >> aha, jako, že když napíšeš 30m3/s, většinou regulace břehů i dna , šířka od 15 do 30 m , ňáký splav se najde, tak všichni hned ví , co to je za řeku, jo ? Hmmm, tak jo.
                    Ono za určitých podmínek můžeš očekávat na kilometru řeky třeba 100 štik a za jiných taky třeba 10 nebo jednu.

                      polda23 - Profil | Po 9.3.2026 20:37:09

                      BigFlies >> Naprostý souhlas! Rybička je pro dravce přirozená a štika ji, na rozdíl od okoukaných woblerů nebo gum, neodmítne – zejména na menších vodách, kde jsou ryby opatrnější. Navíc je pravda, že tyto dvě skupiny mají často jinou filozofii: vláčkaři většinou praktikují 'chyť a pusť', zatímco u rybičkářů jde častěji o úlovek do kuchyně.“

                        BigFlies - Profil | Po 9.3.2026 20:26:27

                        sliver >> neuvadzam to preto, lebo ani naznakom nemam zaujem naznacit o aky revir sa jedna. Aj ked teraz je vlastne uz zniceny, takze by to mohlo byt jedno, ale netreba radsej zverejnovat. Mozno sa zas postavi na nohy.

                          sliver - Profil | Po 9.3.2026 20:22:05

                          BigFlies >> ty si zvláštní druh psychopata, je vás tu víc. Mě nezajímá číslo revíru, ale k debatě je třeba např. regulované koryto, přírodní koryto s výskytem rostlinstva v zátokách, náhonech, ramenech. Průtok, vodnatost, šířka cca .
                          Vím, proč to neuvádíš :-) Protože víš, že rybičkáři a přes to vlak nejede :-)))

                            BigFlies - Profil | Po 9.3.2026 20:20:31

                            troutkiller >> ano s tym suhlasim, lebo to.mame odpozorovane a vieme ake casy ti ludia travili na tych miestach, kde tie ryby proste boli. Preto v nasom pripade najviac ryb "vyriesila" skupina rybickarov a osobne som presvedceny, ze pri tych casoch co tam travili sa skoro kazda stuka raz oserie na zivu rybku. Tu jeden revir, iny takto tiez pafol do tla.

                              troutkiller - Profil | Po 9.3.2026 20:13:46

                              BigFlies >> nejsme ve sporu, spíš si mne nepochopil. Za odrybňováním stojí zejména rybičkáři, jak štik, tak candátů. Hlavně jich je násobně víc a u vody prosedí x krát víc času, je to prostě strašně easy. S tou úspěšností vláčky jsem to myslel jinak- že dokážeš být efektivnější než rybičkář, ne že vláčkaři odnáší víc ryb. Hlavně dobrých vláčkařů je relativně málo -chce to talent oproti nahození káči s rybkou a čekání, to zvládne skoro každej debil

                                BigFlies - Profil | Po 9.3.2026 20:13:08

                                sliver >> revir uz neuvadzam schvalne a ani nikdy uz ziadny revir na nete ani na FB neuvediem. Z uvadzanim revirov som uz definitivne skoncil. Kym.je zakon nastaveny ako je, tak neexistuje, aby som niekomu ja zdelil revir.

                                  sliver - Profil | Po 9.3.2026 20:08:42

                                  BigFlies >> je to na dlouhou debatu, já začal chytat štiky na přívlač, když mi braly na přitahovanou kuličku tenkrát moderního kukuřičného těsta , je to tak cca 55 let :-)
                                  Proč myslíš, že jsou příplatkové revíry Ch a P , nebo s jednou přivlastněnou rybou končíš lov? Je to přecpané hladovýma sazenýma rybama, které by tam za normálních okolností nebyly.
                                  Zatím jsi stále nepodal žádné info o charakteru a velikosti a průtoku řeky, jen pláčeš nad rybičkářema :-)

                                    BigFlies - Profil | Po 9.3.2026 19:55:44

                                    sliver >> netreba, mame v tom jasno, celu sezonu sme poctivo sledovali vyvoj a vysledok vidime. Tie ryby tam niektore boli 3 aj viac rokov a prosperovali, teraz je tam skoro velke gulove.

                                      BigFlies - Profil | Po 9.3.2026 19:52:04

                                      troutkiller >> bohuzial nemas pravdu, mame to odsledovane. Najvacsi tlak na stuky nastal s moznostou o5 nahodit zivu.nastrahu.. Pravidelne dennodenne boli obsadzovane miesta s vyskytom stuk tymito rybarmi. Tie mirsta nie je brutal zlozite urcit, lebo rieka je relativne dobre citatelna ak si este miestny a poznas to tam, tym lahsie. Vacsina tych ryb.uz bola relativne dost ochytana na privlac a vela privlaciarov ich vracalo s5 do vody. Ku koncu sezony, ked sa ocakavali ulovky, tak aj najlepsi vlackari neboli schopni chytit stuku a ulovky prestali mat aj rybickari a uz sa stazovali dementi. Tie ryby nezdochli a ani sa neodstahovali do Humpolca.

                                        troutkiller - Profil | Po 9.3.2026 19:42:28

                                        BigFlies >> kolik je míra u Vás? Nechápu proč někdo vezme štiku menší jak 60. Pokud se neomezí lov na rybku, jsou diskuze o live sondě o hovně. Ale já nechci říkat, že rybku zakázat úplně, byl bych pokrytec. I když jsem na rybku 15 let nechytal, předtím jsem zas moc nechytal na nic jiného. Jinak myslím, že dobrý vláčkař nachytá určitě víc jak rybičkář, problém je, že lov na rybičky je tak primitivní, že to zvládne I totální rybářský antitalent, zvlášť dnes, když jsou snadno dostupné informace