Kvalitní vlasce na feeder

JAKÉ VLASCE POUŽÍVÁTE NA KAPRY
Autor diskuse: magmaman - Profil , 14.7.2021 feeder - náčiní, doplňky
Dále moderují: fheavy Profil + tucnak11 Profil

Vaše nejvíce používané průměry vlasců na medium feeder

A) 0,16-0,1811%

B) 0,18-0,211%

C) 0,2- 0,2279%

Od 31.10.2021 hlasovalo 28 čtenářů.

198 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NPindˇa - Profil | Ne 9.1.2022 21:51:34

P3 >> Je to klasické technium to Bulk je jen označení velké kapacity stejně tak PB

NP3 - Profil | Ne 9.1.2022 20:54:36

Ahoj jakou mate zkušenost s tím to vlascem ?Vlasec Shimano Technium Bulk 5000m 0,28mm/7,5kg

Nfheavy - Profil | So 1.1.2022 16:01:58

peterb >> přesně tak vybírám si většinou místo podle prutú ne naopak✌

Npeterb - Profil | So 1.1.2022 16:01:41

Chnumík >> Hmm ja teda chodim hlavne na rieku a pouzivam pruty od 300 do 390 cm. Zavisi od podmienok. Chodim na malu rieku napriklad. Sirka rieky je obycajne 15 - 20 metrov. Bezne tam chytavam aj vacsie kapre s tuhsim 330cm prutom. Tiez sa tam kapre rozbehnu dolu prudom k brehu ale s tvrdym prutom rybu otocim vacsinou.

Npeterb - Profil | So 1.1.2022 15:56:51

fheavy >> Tak tu ani nikto nenavrhoval pouzivat kratke feederky 🙂 Miesto mas na pekne naozaj. Len ak mas les v okoli toku malokedy si mozes dovolit pouzivat dlhe pruty. U mna ma feeder svoje limity. V prekazkach na velke ryby skratka pouzijem kratke tvrde pruty. Sice to uz nie je feeder ale pri velkych rybach mi to nevadi. A dlhe pruty maju svoje vyhody to je jasna vec. Len na tej rieke si potom uz limitovany vyberom miesta.

Nfheavy - Profil | So 1.1.2022 15:12:22

Chnumík >> tak to je realita,samozřejmě by bylo komfortnější používat nějakou tužší 330ku nebo 360ku,podebirani a manipulace je snadnější ale na takovych místech bys člověk s tím kratším prutem už neměl co podebírat takže delší prut není komfort ale účel a nutnost aby ses k takové rybě vůbec dostal..

Nfheavy - Profil | So 1.1.2022 14:57:34

peterb >> na to místo jezdím 15let a udržuju si ho ,prostoru mám dostatečně.

NChnumík - Profil | So 1.1.2022 14:05:23

fheavy >> Já tedy nechytám tak extrémním způsobem pomocí tak silných vlasců, chytám jemnější pruty, nemám v řece ani slávičky ani hranu, ale s krátkým feederem jsem tam zbytečný. Na místech kam chodím, jde většina kaprů ihned do břehu a jedou bokem tím břehem až lítá bahno. Pokud je ještě k tomu vyšší břeh je delší prut nutnost. Takže, abych ty ryby nepustil do toho břehu, kde se na 100% dostanou pod kořeny nějakýho stromu, musím mít min 390cm feedery.

NP3 - Profil | So 1.1.2022 13:24:45

fheavy >> moc pěkné fotky,taky mám pár takových míst.Jinak s tou délkou souhlasím, mám to podobné. Když použiji 3,6m tak zachytávám a trhám krmítka o hranu.

Npeterb - Profil | So 1.1.2022 13:01:15

fheavy >> No to vyzera ze moc priestoru na nahadzovanie nemas 🙂

Ntomvec - Profil | So 1.1.2022 12:57:31

RAJA >> jenomže jak to chceš řešit, když máš velký proud, relativně malou hloubku, cílíš na větší ryby. Cítíš že potřebuješ větší zátěže, dáš silnější vlasec, vytáhneš i větší rybu. Když dáš tenší vlasec, mohl bys dát menší zátěže, ale budeš mít problém s větší rybou. Tu menší hloubku zmiňuji z toho důvodu, že ujímaný šokáč nic neřeší, protože pod hladinou je jeho silnější část a tenčí kmen je nad vodou.

Nfheavy - Profil | So 1.1.2022 12:54:24 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

peterb >> se 420kama chytám mezi stromy ale vždy tam musím mít místo na nahazovaní a manipulaci jinak by to samozřejmě nešlo.

Npeterb - Profil | So 1.1.2022 12:48:42

fheavy >> Tak jedine ze mas nejake miesto kde nahodou tie stromy nie. To si viem predstavit 👍

Nfheavy - Profil | So 1.1.2022 12:43:37

peterb >> no abych to uvedl na pravou míru,za 1.prut 4.2 používám jen tam kde mám mezi stromy místo a takový místa mám za 2. chytám nad ohybem řeky která se stáčí pode mně ,za 3.kdyź mně ryba sjede po proudu směrem pod můj břeh tak je každej cm prutu navíc výhoda po břehu popojit nejde kvůli stromům tím pádem musím tu větší rybu dolovat zpod svého břehu, za 4.čím kratší prut tím větší problém při zdolávání,lezení do vody apod. pří zvýšeném průtoku nepřipadá v úvahu to je tak na utopení.
Doufám že jsem dostatečně vysvětlil proč 4.2m a nehledě ještě překážky pod břehem,zase čím kratší tím víc na houno,to jsou léta praxe na takovém úseku řeky..

Npeterb - Profil | So 1.1.2022 12:31:11

RAJA >> Isto to som pochopil. Tam ale nie je luzny les pokial viem. Ja len pisem kde by som si vedel predstavit tieto hrube silony. Ja taky pouzivam iba na malom dunaji v prekazkach. Ovsem s kratkymi a tvrdymi prutmi. Tam uz feeder nechytam. Ja celkom nerozumiem tym podmienkam kde sa chyta 4.2m prut s takymto silonom. Ak su tam stromy tak urcite nie. Ak tam nie su stromy nebudu ani vo vode prekazky. Jedine co tam moze byt je nejaka ostra hrana koryta. V tom pripade by mal stacit nejaky ujimany sokac.

NPindˇa - Profil | So 1.1.2022 12:28:10

RAJA >> Také přeji hodně zdraví v Novém roce 👍

NRAJA - Profil | So 1.1.2022 12:24:52

peterb >> Ja som sa pozastavil pri silone 0,35. Neviem si to predstavit na Vážskom kanály pri max prietoku.(Pieštany - H.Streda). Ten silon by vytváral taký odpor, že by stiahol aj akumulátor:-) A to brehy sú plné sypaného kameňa obsypaného mušlami.

NFantozi (Aladin) - Profil | So 1.1.2022 12:03:13

už několik let po sobě beru vlasec z Aliexpres a nemůžu si stěžovat.

NPindˇa - Profil | So 1.1.2022 11:39:21

Willow >> Jj až mi jednou prdne udělám to samé😁

NWillow - Profil | So 1.1.2022 11:30:19

Raději přemotám 200 m nového vlasce třeba každý měsíc, než trnout kde a kdy mi něco prdne.
Čerstvý no name vlasec bude lepší,než 2-3 roky starý vlasec od Top firmy.Já už jiný nebudu.
U pletenky to je něco jiného....
😎

Npeterb - Profil | So 1.1.2022 10:27:25

RAJA >> Ahoj viem si predstavit ak mas krajinu kde je tok obrasteny luznym lesom. Stromy popadane vo vode a ostre hrany v koryte tak ten hruby vlasec ma zmysel. Ale iba pri love velkych kaprov a tam by som ja uz feeder nechytal. Rozpor u Karla je 4.2m prut v takychto podmienkach. V takychto tokoch dlhe pruty byvaju problem. Priklad maly dunaj.

Nfheavy - Profil | So 1.1.2022 10:07:19

RAJA >> vpoho✌

NRAJA - Profil | So 1.1.2022 9:58:18

fheavy >> Ok, dik za vysvetlenie.Kazdemu vyhovuje nieco ine. Nech sa dari

N˘Ö˘ Krab - Profil | So 1.1.2022 9:28:22

jpavmrk >> Ano, 1980m, beru u poláků nebo NF, ale nemají vždy skladem.

Nfheavy - Profil | So 1.1.2022 8:44:07

RAJA >> znám kanál na Váhu jenže tohle jsou podstatně jiné podmínky,kameny,slávičky, poměrně úzký koryto a pří větším průtoku silnej proud a hlavně to není regulace členitej terén kde nemůžeš popojit po břehu atd.podivej vím proč a naco to používám a dál to vysvětlovat nemíním.čus

NRAJA - Profil | So 1.1.2022 8:28:38

fheavy >> Hovoris 80 kubikov? To chytas niekde na potoku?:-) U nas len kanal Na Vahu ma brutalny prietok. Tam by si si asi moc nezachytal a to nehovorim napr. taky Dunaj, to je ine kafe.:-) A nevidim potrebu pouzitia napr 0,35

NRAJA - Profil | So 1.1.2022 8:25:18

pidizvik >> Dik, podobne vsetko dobre v r 2022. 0,35 som dal ako max na kapr navijak, tak sa mi to zdalo trochu :-)

NRAJA - Profil | So 1.1.2022 8:23:21

Pindˇa >> vsetko dobre v Novom roku. Ok? mysle som si, ze feeder je v jemnosti aj naradia:-)Ja pouzivam max o,28 a to aj na Dunaji

Nfheavy - Profil | So 1.1.2022 8:05:49

RAJA >> 80kubíkú prútok/běžně 10-20/hodně velkej proud úzký koryto,členitý dno a taková ryba proto 40ka toť vše,kdo zná tak ví a kdo nezná tak bohužel🤗

Npidizvik - Profil | Pá 31.12.2021 23:25:23

RAJA >> zdar, 0.35mm na fidru úplně běžně. Nic na tom není. Když chytas v kamenech, ve větvích, tak nic jiného nezbývá. Vše nej do nového roku.

NPindˇa - Profil | Pá 31.12.2021 23:09:12

Dědek >> 0.40 na Dyji jsem tam raději nedal to už by nepobral vůbec 😃😃😃

NDědek - Profil | Pá 31.12.2021 22:53:27

RAJA >> já mám nejsilnější vlasec na heavy 0.37mm :-))

NPindˇa - Profil | Pá 31.12.2021 22:48:07

RAJA >> Ta plechovka je 15 roku stará používam ruzné průměry vlasců podle prutu na který a kde zrovna chytám. A ano i 0,35 používám na feeder

NPindˇa - Profil | Pá 31.12.2021 22:44:10

MKulicka >> Karel už asi spí😂

NMKulicka - Profil | Pá 31.12.2021 22:43:02

@fheavy Karle máš tu práci:)))) Viz příspěvek níže

NRAJA - Profil | Pá 31.12.2021 22:33:48

Pindˇa >> Boha jeho, to používaš 0,35 na feeder? Nejak mi to nebere v diskus o feedri.

NPindˇa - Profil | Pá 31.12.2021 19:07:30

jpavmrk >> To nedokážu posoudit, nevime ani jak dlouho jim muže ležet v obchodě apod. to bych neřešil. Na navi je nechávám i 3 roky a jen odkousnu každou chvilku pár metru, když slyším že drhne v rolničce nebo je nějak na omak poškozený. Dřív je asi kvůli UV záření dávali do plechovek teď už ne, myslím že bude stačit doma skladovat jenom ve tmě a vydrží dlouho

Njpavmrk - Profil | Pá 31.12.2021 18:48:31

Pindˇa >> diky moc za obrazek, vse jasny. Ja to myslel tak, ze shanim pouze 0.225 :-) jinak navin skoro 2000m je docela tezky vypotrebovat, tedy aspon pro me :-) Jak dlouho takovy vlasec vydrzi v podobne kondici, pokud bych ho mel doma ulozeny?

NPindˇa - Profil | Pá 31.12.2021 17:27:39

jpavmrk >> Nedělá u 0.22 jen, jak píšeš

Njpavmrk - Profil | Pá 31.12.2021 16:30:58

˘Ö˘ Krab >> ahoj, velke naviny myslis 1980m? Nasel jsem tento a potom jem male naviny 200-300m. Dela se neco mezi? Jde me o silu 0,225. Diky.

Nchose1201 - Profil | Pá 31.12.2021 14:50:15

Prošel jsem hodně vlasců ale poslední dobou se ty do kterých jsem vkládal největší naděje hodně zhoršili.Nebudu je jmenovat ale co používá Martin.M je super vlasec a nic jiného již doma nemám.Je to zmíněné Shimano technium černý.Mám je od 0.18 až do 0.30. Netrhá se nekroutí a cena ve větším návinu je super.Používám ho i na plavanou.A pokud nezmění výrobu a něco se nezmění tak určitě u něho zůstanu.

Ntucnak11 - Profil | Pá 31.12.2021 14:41:08

Letos zatím tento vyzkouším

NStarouš - Profil | Ne 12.12.2021 20:35:21

Martin M. >> Bezva, díky za odpověď... Asi nakonec na nějaké cívce skončí :-)

Nmagmaman - Profil | Ne 12.12.2021 20:25:41

NValuček - Profil | Pá 10.12.2021 10:34:16

Martin M. >> Pocity jsou u zkušeného rybáře - závodníka docela podstatná věc :-)

NValuček - Profil | Pá 10.12.2021 10:33:12 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

˘Ö˘ Krab >> děkuju za reakci. Ta cena je opravdu přívětivá, tak do něj půjdu taky. Chválíte ho celkově docela dost :-)

NMartin M. - Profil | Pá 10.12.2021 10:16:38

Valuček >> nechci kecat, neumim to posoudit. Asi to zustane o pocitech.

N˘Ö˘ Krab - Profil | Pá 10.12.2021 9:45:21

Valuček >> Jestli je to výhoda nevim ale spíš je to úplně buřt, výhoda je že na tom černým vlasci není vidět špína což se o čirých říct nedá.
Rozhodně je Technium nejlepší vlasec co znám, kupuju velké náviny, vyplatí se to.

NValuček - Profil | Pá 10.12.2021 9:01:24

Martin M. >> mohl bych se ještě zeptat, jak už se ptal Starouš, jestli je při feederu výhodou černá barva vlasce, když je tam návazec a silon stejně asi směřuje od krmítka nahoru do sloupce. Děkuji

NMartin M. - Profil | Pá 10.12.2021 1:55:22

Starouš >> pouzivam s tim navazce od 0.10 do 0.20mm, neni problem.

NStarouš - Profil | Pá 10.12.2021 0:03:53 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Martin M. >> Děkuju za info... Co ta černá barva? Už jsem měl i tmavší vlasce, ale černý ještě ne... četl jsem tu v diskuzi, že nejčastěji používáš 0,22. Já jsem byl doposud zvyklý chytat docela jemně (návazce obvykle 0,14 nebo 0,12 a kmen nejčastěji 0,18). U té 0,22 bych už musel asi i v návazcích přitvrdit. Můžu se ještě zeptat, jak silný návazec u toho kmenu 0,22 používáš? Mojí cílovou rybou jsou kapříci okolo 40-60cm, cejni okolo 50 a podobně velké ryby... Nemám ambice na chytání nějakých trofejních ryb :-)

NBacha San - Profil | Út 7.12.2021 21:14:04

Mjaška >> Jj, měl jsem tu osmnáctku na všech prutech.

NMartin M. - Profil | Út 7.12.2021 19:19:26

Starouš >> invisitec neni pruhledny, je to takova perletovo-sedo-fialova barva. Podle mne to je jiny vlasec, nez cerne technium. Zkousel jsem oba a invisitec uz nekoupim.
Obecne ale bude zivotnosti dvacitky kratsky, nez kdyz das od stejne znacky 0,22 nebo i silnejsi.

NMjaška - Profil | Út 7.12.2021 18:47:27

Bacha San >> Pěkně se s ním nahazovalo (0,18mm), asi nízké tření ... životnost na cívce jako Colmic Power nebo Fendreel, nemotal se a celkově nebyl špatný. Ale stejně jsem se vrátil ke kolmiku, asi síla zvyku.

NStarouš - Profil | Út 7.12.2021 18:04:00

Martin M. >> Po přečtení zdejších diskuzí mě to Technium zajímá čím dál víc... Letos jsem zkoušel vlasec od Trabucca XPS Method Feeder ... Ten mi vyhovoval jemností, oděruvzdorností, barvou (zelená) .. atd. , akorát mi přišlo, že časem ztrácel pevnost... vždy jsem musel pár metrů odmotat, což vzhledem k tomu, že mám navijáky s mělkými cívkami nebylo ideální. Chytám na medium feeder (aktuálně pořizuji druhý prut - s odhozovkou do 80g). Plánoval jsem jako hlavní vlasec na příští sezonu pořídit nějaké větší balení vlasce o průměru 0,20... ten budu asi používat nejčastěji. Zvažoval jsem ten Invisitec od Shimana. Nevím proč, ale čirá barva je mi sympatičtější než černá. Můžu se zeptat na argumenty pro tu černou variantu? Není pro ryby třeba v čisté vodě rušivá? Je možné, že bych občas tento vlasec využil i na plavanou (odhoz apod.)... hodí se na to? Děkuji za jakýkoliv postřeh či doporučení... ;-)

NBacha San - Profil | Ne 31.10.2021 21:19:38

Dědek >> Beru.

NDědek - Profil | Ne 31.10.2021 21:17:37

Bacha San >> Bez komentáře.

NBacha San - Profil | Ne 31.10.2021 21:16:03

Dědek >> A proč bys nemohl? :-)

NBacha San - Profil | Ne 31.10.2021 21:13:41

Dědek >> Právě to Asso používám mnoho let, ale dlouhé náviny v malých průřezech sem nikdo nedováží. Takže jsem nucen na něco přejít.
Díky za info!

NDědek - Profil | Ne 31.10.2021 21:06:24

Bacha San >> Jestli můžu já?
Používám je a jsem s nimi naprosto spokojen.Mám je navinuté na několika cívkách.
Jinak kolega Račet, co chytá s barbel pruty, tak ve vlákně dával ty pěkné ryby, na něj chytá už léta. Na jeho radu jsem je koupil a spokojenost.
Jsou to jediné čiré, co používám, přešel jsem z Asso.

NBacha San - Profil | Ne 31.10.2021 20:56:31

tomvec >> :-D

NBacha San - Profil | Ne 31.10.2021 20:54:40

Prosím, dá mi tady někdo relevantní info k vlasci P-Line florocleatr??? Ten čirý, ne žlutý. Jen osobní zkušenosti, přednosti a slabiny. Díky!!!

Ntomvec - Profil | Ne 31.10.2021 20:53:24

Bacha San >> za to druhý.

NBacha San - Profil | Ne 31.10.2021 20:46:36

tomvec >> Za to, nebo za hovno?

Ntomvec - Profil | Ne 31.10.2021 20:33:12

magmaman >> já ti nevím, vzal jsem na zkoušku pár vlasců značky FIN, což vypadá na dceřinou značku Delphinu, a stálo to za...

Nmagmaman - Profil | Ne 31.10.2021 19:59:17

něco jsem koupil sice ne to co bych chtěl ale stačí

NPindˇa - Profil | Čt 19.8.2021 9:17:14

Martin M. >> Přesně tak PB (premium box)

NPolčis - Profil | Čt 19.8.2021 7:31:37

Třetí sezónu už chytám jen tenhle,od 0,20 do 0,25.

NKachna - Profil | Čt 19.8.2021 4:09:01

Děkuji všem za vyčerpávající odpovědi.

NMartin M. - Profil | Čt 19.8.2021 2:17:13

Jinak bych teda rekl, ze u technia ta pismena PB neznamenaji jeho verzi, ale velikost baleni.
PB muze byt verze cerna, invisitec nebo i tribal, ale vsechno v tech velkych civkach.

NMartin M. - Profil | Čt 19.8.2021 2:03:03 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Kachna >> urcite jsou i slabsi prumery technia nez 0.22, ja pouzivam i 0.205, ale jen na zavody a jen na rekach a jen nekdy :) Prumery 0.18 a slabsi jsem uz uplne prestal pouzivat kdykoliv a kdekoliv. Nejcasteji pouzivam 0.22 a na method 0.25.

NDědek - Profil | St 18.8.2021 21:17:14

Kachna >> Chytám oba. Černý je černý, lepší pro mě není. Invisitec je taky super, pokud potřebuješ průhledný vlasec, ale mám zkušenost jen s 0.25 mm a 0.28 mm. Ty menší průměry by se podle mě mohly při zdolávání velké ryby protáhnout. S 0.25 mm a výš problém není. Nijak zvlášť se neodírá ani se moc nešpiní.

Ncechura09 - Profil | St 18.8.2021 20:26:37

Kachna >> ´v pevnosti, tuhosti, hladkosti povrchu, černý je pro někoho zrochu drátový, bílý podobný měkkým vlascům od awa-shimy a je citlivý na natažení.
Ber černý.

NKachna - Profil | St 18.8.2021 19:32:44

Ještě se zeptám na to technium. Jaký je rozdíl krom barvy mezi Invisitec a PB?

NHynek.N - Profil | Po 16.8.2021 22:13:00

fheavy >> Hm to je pryč ani se nenaději😀, takže 25 max.

Nfheavy - Profil | Po 16.8.2021 21:36:26

Hynek.N >> jj potom dej vědět.

Nfheavy - Profil | Po 16.8.2021 21:35:30

Hynek.N >> 0.28-130m!

NHynek.N - Profil | Po 16.8.2021 21:30:41

fheavy >> jo máš pravdu, uvidím až to přijde, kdyžtak dobrovolně testnu a o nezdary se podělím. 🤣