Feederařina na řece

Zdar lidi, založil jsem tuhle diskusi aby jsme měli kde probírat rybolov feederem jenom na řece.
Podělte se o své zkušenosti s touhle rybolovnou technikou, ať už chytáte na jeden nebo i současně na dva pruty.
Byl bych moc rád, kdyby se tady probíraly různé věci kolem toho všeho co k tomu patří (montáže, bižuterie, pruty, navijáky a další příslušenství). Dál bych chtěl, aby se tady rozebíraly věci i kolem krmení a nástrah.
Určitě jsou tady vítané všechny způsoby feederařiny - klasika s košíkem, method nebo i bez jakéhokoliv krmítka, prostě jenom závaží s PVA a podobně. Taky co se týče jemnosti nebo hrubosti celkových sestav a montáží se meze nekladou :)
Takže sdílejte různé fotky, postřehy a nápady, ať jsme všichni o něco moudřejší :)
Reporty z rybaček a zajímavé informace budou odměňovány skvělým zápisem :)

Ta rybařina na řece je úžasná i v tom, že vždycky může přijít taková ryba, že samotný rybář kolikrát ani nechápe, co to na tom prutu má vůbec pověšené :) Plus ta pestrost a rozmanitost říčních druhů ryb je taky něco, co na stojáku nikdy nehrozí...
Autor diskuse: Feederman@ - Profil , 9.8.2020 feeder - techniky lovu
Dále moderují: fheavy Profil + numen Profil + MKulicka Profil + marasOV Profil + Bery. Profil + simak.cz Profil + Rybkin Profil

Kterou z těchto druhů ryb nejraději chytáte na řece?

A) Cejn, velký lopaťák je prostě nádherný a neomrzí.14%

H) Plotice, větší kousky jsou pro mě top.2%

I) Perlín, někteří jedinci jsou svoji vybarveností překrásní.4%

J) Sumec, ten mi už v proudu několikrát dal co proto.3%

Od 30.8.2020 hlasovalo 347 čtenářů.

NFeederman@ - Profil | St 6.7.2022 20:14:26

lubo*93 >> A dík😉

NFeederman@ - Profil | St 6.7.2022 20:13:09

MKulicka >> Jojo😁, ale alespoň jsem se dnes takhle pozbavoval některých krmítek co mi doma ležely a moc jsem je kvůli neoblíbenost nepoužíval...

NFeederman@ - Profil | St 6.7.2022 20:11:05

lubo*93 >> Ani ne Lubo😀 já chytám řeky pořád více jak tyhle naše velké stojáky...
Akorát jsem si řekl, že letos jim dám více docházek plus nebudu kecat když řeknu na rovinu, že se tam dají nachytat pěkné ryby😉.
No a taky jsou teď ty naše řeky jak to moc neteče dost nevyzpytatelné a bývá to na nich o ne moc zajímavých rybách... Ale jak se zvednou průtoky, tak určo těm naším řekám dám zase co proto😁.

NMKulicka - Profil | St 6.7.2022 20:09:15

Feederman@ >>...někdy se ta vycházka prodraží:)

Nlubo*93 - Profil | St 6.7.2022 20:02:16

Feederman@ >> docela se nám stěhuješ na stojáky kamaráde 😉 je to tím že vaše moravské řeky jsou nízko ?? Nebo nějaký cíl, motivace na velkých vodách a dalekonosnému feederu?
Jinak hezké 👌

NFeederman@ - Profil | St 6.7.2022 19:36:26 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Dnešní výpek na Mlýnech v tom nejhorším možném čase😁, ješte že foukalo…
Na to že byly fajnové vlny, tak to teda moc nebralo. Ale nakonec jsem mohl lapnout tak 10 cejnů a i ti byli vesměs menší, akorát ten na fotce byl trošičku slušnější, jednoho cejnka a dva kapry. Na method jsem měl brutální jízdu, co nešla ani ubrzdit a asi po 10 sekundách to celé urval předpokládám velký kapr. Plus jsem na tomhle místě dnes urval hromadu krmítek…
Ale nakonec jsem si to celkem užil😃.

Npavel.1 - Profil | St 6.7.2022 14:47:04

numen >> mě od něj funguje jahoda v 6 mm , co máš za lepší značky a příchutě na které se většinou múžeš spolehnout

Nnumen - Profil | St 6.7.2022 13:44:06

pavel.1 >>mě od waltera krmení a nástrahy úplně nefungují. Neříkám vůbec,ale znám lepší. U nás to na 100 pro nejede. Vyzkoušel jsem toho teď hodně. Od každé značky mi funguje něco jiného. Ale od něho nic nevybočuje.

NMKulicka - Profil | Út 5.7.2022 21:46:53 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Já dnes na skok odpoledne. Teklo to fest a hlavně šlo dost bordelu. Běžně chodím hned pod jez se 70g krmítkem, teď jsem musel utéct o asi 200m níže a dát 125g krmítka. Stejně to byl boj:) Ale něco přišlo a u vody bylo hezky.

Nandrei11 - Profil | Út 5.7.2022 20:34:48 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Dnes cely den dazd, ochladenie a prospelo. pestra paleta druhov - mensi kaprik, pleskace, nosale, plotice a podvečer mrena. prút na kostaky baits drnci cely den, druhy prut pokusny ticho. pokracujem na vecer. pozbieram dazdovky na zajtra.

Npavel.1 - Profil | Út 5.7.2022 20:33:39 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Tak já opět vyrazil . Kouknul jsem ráno na průtok a pořád se mi zdál dost vysoký nějakých 140 kubíků . Takže jsem vzal bolonku a feeder a šel na místo jako včera . Když jsem přecházel řeku , tak jsem se zastavil a chvíli přemýšlel . Už se mi to nezdálo tak hrozné . Rozhodnul jsem se a jel zpět domu . Vyndal druhý feeder , dotáhl trochu krmení aby trochu v tom proudu drželo a vyrazil na své oblíbené místo . Čekal jsem ryby blízko kde se celkem ukazovaly . Tam jsem střelil prakem pár pelet a 5 krmítek s krmením . Kousek dál jen 5 krmítek . 60 ti gramové krmítko drželo 30 metrú od břehu tak tak . Ryby braly hned od prvních náhozů , ale byly to takové cukance , ze kterých jsem nějaké proměnil v cejny . V deset jsem měl vázku na jednom prutu a snažil se ji vyprostit , když jsem periferně zahlédl jak se druhý prut zachytl o naviják za vidličku . Rychle jsem po něm sáhl a chytil ho za kraj rukojeti . věděl jsem že ho mam zaklipovaný , tak rychle sahám po vlasci , abych ho odklip . Stihl jsem to . Ryba najela na střed a u hladiny stála proti proudu deset minut . Nějak jsem ji nerval a nechal ji tam, aby se unavila . Pak se začala pomalu přibližovat . Deset metrů od břehu začala zase jezdit ted už u dna kolem mě . To trvalo dalších dvacet minut . Řikal jsem si , že to nemůže být malá ryba . Když jsem ho poprvé zahlédl uplně jsem se zhrozil . Odhad 65 cm . Ale když jsem ho nasoukal do podběráku a měl ho zvednout tak se mi začal zvědčovat . Krásná ryba 79 cm a s podběrákovou hlavou 9,5 kg s velkým kormidlem . Bohužel opět nevytřená ryba . Kolem jedenácté začaly jezdit lodě , pobraly bordel a průtok se zvedl a bylo po chytání

NMiPo - Profil | Út 5.7.2022 19:27:14

pavel.1 >> říká se že šňůra v proudu drnčí

Npavel.1 - Profil | Út 5.7.2022 18:53:37

zajímalo by mě rozdíl mezi šnůrou a vlascem v proudu , samozřejmě chápu , že slabší šnůra bude mít menší odpor vody než silnější vlasec , ale nenatáhne vodu a nebude zase těžší

NCitronidlo - Profil | Út 5.7.2022 15:45:13

peterb >> On ten proud ve Děčíně opravdu dost táhne. Obzvláště když sedím na straně, kde je plavební dráha. Ale je pravda, že jsou místa, kde se dá v pohodě lovit i když je větší, to se na tom místě to proudění ještě změní...

Npeterb - Profil | Út 5.7.2022 14:58:48

Citronidlo >> To tam mate vsade taky silny prud? 120g krmitko je dost. V takomto prude sa u nas drzia iba nosal, cejnek a mrena. Na mrenu je podla mna este skoro aspon u nas. Mate tam aspon podoustev?

NCitronidlo - Profil | Út 5.7.2022 13:57:20

peterb >> Já si musím přiznam, že tam dělám něco špatně. To, že na rybníku obvykle nechytám víc, než všichni okolo dohromady, to už jako super výsledek. To, ře se to občas někde nepovede rozhábat, to se stává. Ale pokud nic neudělám, tak zůstanu u dvou ryb za dopoledne na řece, a to by se mi nelíbilo. A přiznávám, že ani ryba na hod se mi nelíbí...

NFeederman@ - Profil | Út 5.7.2022 13:26:41

lubo*93 >> Tak to jsem rád, že posloužily😉

NFeederman@ - Profil | Út 5.7.2022 13:25:49

tomvec >> No u nás trochu zapršelo...

Npeterb - Profil | Út 5.7.2022 9:41:02

Citronidlo >> Na rieke to tak byva. Prilis vela premennych ktore ovplyvnuju vysledok. U mna napriklad posledne roky dlhodobo top nastraha mala cervena halibutka pod hacikom. Momentalne uz niekolko mesiacov som na nu zaber nemal. Jedine na co som vedel urobit zaber bola kukurica a cervy samozrejme. Teraz som skusil tie epidemia dumbelsky (fermentovana kuku) a ryby na to reaguju dobre. Neviem si to vysvetlit. Ale tipnem si ze je to kvoli bahnu co tam je. Skusim vsetko co hadzem do vody nadipovat nejakym vyraznym boostrom a uvidime ci to nieco prinesie. Keby som kazdy den chytil 10kg ryb asi by ma to nebavilo. Stale by to bolo rovnake. Prave na tej rieke mam stale motivaciu nieco nove skusat 🙂

NCitronidlo - Profil | Út 5.7.2022 8:18:31 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Včera dopoledne jsem zkusil Labe v Děčíně. Vody neteklo málo ani moc, sice přes lov pomalu padala, ale nic strašného, dalo se na hraně proudu držet 120g krmítko. Na jeden prut červy = hlaváč. Červi pod háčkem zuřivě okusoval také, po urtžení montáže jsem dal vlasec na návazec a 12 pin hook a na jedno zrnko kukuřice se mi na prut pověsil cejn. Druhý prut byl o nástraze mimo háček, ulovena jedna ryba, která pokřtila XXH. Jinak bohužel často to ani ryba vzít nemohla, nejčastějším úlovkem v proudu byl vlhčený ubrousek.
A jinak je na čase si asi přiznat, že to neumím, nebo mi vyprchalo kouzlo, protože mi to moc nenbere, byť teda rybáři procházející kolem říkají, že to tam nebere pořádně už dlouho. S montážema už experimentuju, tak teď dochytám krmení a provedu změnu, snad to přinese více ryb...
Foto nekvalitní, v tom slunci jsem ani neviděl na display...

Ntomvec - Profil | Po 4.7.2022 22:15:07

Feederman@ >> tady akorát slibovali a ještě nezapršelo, když tak pár kapek. Morava skoro neteče, teplota vody se motá okolo 25°C a ryby neberou. A to tady okolo táhnou páteřní plynovod a budou přecházet přes řeku, takže prý bude maximální srážka a budou přes dno bagrovat výkop a pokládat rouru. To všechny ryby sjedou po proudu a už tu bude úplné kulové.

Nlubo*93 - Profil | Po 4.7.2022 22:07:53

Feederman@ >> jinak dnes došlo na ta 120g Flagman krmítka od Tebe.. jsou skvělá 👌

NFeederman@ - Profil | Po 4.7.2022 22:01:51

lubo*93 >> Jojo, to je taky potřeba😁

NFeederman@ - Profil | Po 4.7.2022 22:01:18

Já jsem akorát zvědavý jestli bude tyhle nadcházející dny pršet nebo ne a když tak kolik🤔...

Nlubo*93 - Profil | Po 4.7.2022 22:00:36

Feederman@ >> bylo to dneska výživný, zitra odpočívám 🤣

NFeederman@ - Profil | Po 4.7.2022 21:59:42

andrei11 >> Pěkná😉

NFeederman@ - Profil | Po 4.7.2022 21:58:56

lubo*93 >> Hezky😉

Nandrei11 - Profil | Po 4.7.2022 21:49:29 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

pozdrav z MD, kousou už 💪 druhy na náhod a kostaky po mesiaci v chladničke mali ešte svoju silu. ide burka, uvidim dokedy vydrzim. idem vytiahnut vacsi podberak.

Nlubo*93 - Profil | Po 4.7.2022 21:42:23 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Já se o dnešní dovolenou vydal úsek řeky kam jezdím spíše v zimě a z jara. Cílem byly hlavně podoustve a plotice ktere se mi letos vyhýbají a vedle zkusit tloušťáka na peletu. Podoustve opravdu nezklamaly, k tomu nějaký cejn, skalák ale peletu zpakoval říční kapřík. Holt kouzlo nechtěného 😊😉
Dycky řeka 😎

NFeederman@ - Profil | Po 4.7.2022 21:27:04 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

pavel.1 >> Tak já byl o víkendu na rybách, dokonce na dvou řekách, ale ryby spíš na velikost takový slabší průměr, na množství to celkem šlo…. Ale vesměs menší cejni, cejnci, podoustve a plotice, ani jsem nefotil akorát jednu fotečku😉.

NROMIČEK - Profil | Po 4.7.2022 21:19:39

pavel.1 >> Môže byť. Ja neviem koľko má voda u nás, ale v júli a auguste cez výpeky butric funguje obvykle excelentne.

Npavel.1 - Profil | Po 4.7.2022 21:16:44

ROMIČEK >> cemu říkáš teplá voda , u nás má vltava 20 stupnů

NROMIČEK - Profil | Po 4.7.2022 20:42:46

pavel.1 >> Cez leto nieto rybačky, aby som presne toto nenapichol a Walter butric je u mňa top v teplej vode. Kolega veľmi chváli aj popky od stéga v prichuti butric.

Npavel.1 - Profil | Po 4.7.2022 19:15:09

numen >> mam ji tu od waltera , nikdy jsem na to u nás nic nechyt , a smrdí to jak zvratky

Nnumen - Profil | Po 4.7.2022 15:23:18

pavel.1 >> kyselina máselná je top i u nás.

Nnumen - Profil | Po 4.7.2022 15:22:57

čabi >> když mi doma nežerou ani králíci.to je top hláška 😂😂😂🙏