PETICE - mělnická cyklostezka

Diskuse k mini článku PETICE - mělnická cyklostezka

Autor diskuse: perun - Profil , 21.10.2019

zdevac - Profil | Út 5.11.2019 9:19:40

Danda05 >> Zkus si na kolo někdy sám sednout :-) Sice to píšeš líbivě, ale realita je taková, že na výlety okolo baráku nebo pro nákup do sámošky jsou bahno nebo špatná cesta jedno. Šlapeš a jedeš, co ti cesta dovolí. Pokud ale máš delší cesty, řekněme 50+, tak potřebuješ jet nějakým tempem. Už třeba kvůli plánvání cesty a času. Není možné dojet někam třeba 60 km tam, tam se pak 5 km hodinu brodit bahnem nebo se kodrcat po šutrech a bordelu a pak ještě 40 zpět. Takže ano, napsal jsi to dobře, ideálně afalt a ať tam není moc prudkých zatáček. I když tedy zatáčky obvykle mívají dobrý poloměr, horší jsou úseky přes vilové čtvrti, kde jsou každých 200 metrů křižovaty :-) Tedy cyklostezka má být taková, aby umožňovala bezpečnou a plynulou jízdu rychlostí 20-40 km / hod. A to polní nezpevněná cesta není.

zdevac - Profil | Út 5.11.2019 9:11:18

kubsta >> Tak vyhodil bych ty postranní uličky, zejména v malých vilkových čtvrtích je to peklo také, tam se nedá jet (udržovat rozumné tempo, jak rychlost, tak tep, abys nevychladl), když je každých pár metrů křižovatka. Ale jinak ano, to, co jsi popsal, je z hlediska kola optimální. Jestli znáš i okolí Říčan, hezká je třeba spojnice na Klokočnou, která vede od křižovatky silnic od Říčan a Strašína. Jen se tam nesmí o hezkých víkendech, to bývá fakt narváno. Ale já jezdím především v všední dny dopoledne, to bývá prázdno téměř všude. Tedy právě až na auta. Na silnicích to je naopak peklo. Praha - Uhříněves - Říčany jsem jezdil ještě v osmdesátých letech na favoritovi, sem tam auto, jinka klid a pohoda. Dnes se tam bojím, je to více méně pomalu jedoucí kolona... Takže za kvalitní cyklostezky díky.

zdevac - Profil | Út 5.11.2019 9:02:42

pidizvik >> To ale nejsou cyklisti, kteří jedou odněkud někam. Sám to píšeš... rozbahněná cesta? To není na kolo. Na tom se jet nedá. A že zastaví a pozdraví? Jako sorry, ale to je hloupost. Jo, pár známých z okolí, tomu bych věřil. Ale že pojede skupinka sportovcu (nebo i jeden) a bude se bavit s nějakými rybáři? To ani není z hlediska jízdy možné. A navíc, podobných rybářů jsou po cestě desítky. Tedy snad jedině pokud se tě zoufale neptají, za jak dlouho tohle peklo skončí :-)

Danda05 - Profil | Út 5.11.2019 0:26:05

Rožnovák >> hurá někdo s normálním příspěvkem.

Rožnovák - Profil | Út 5.11.2019 0:00:42

U nás je cyklostezka již řadu let a prochází jistým vývojem. Už její zrod někde poznamenaly konflikty s žp, kdy se někde např bez povolení kácelo až moc příbřeží vehgetace, díky nepochopení místních podmínek, řekněme porodní bolesti. Každopádně stavba byla prosazovaná veřejným zájmem pro využití širokých mas hlavně pro rekreační a sportovní aktivitu a také kvůli svému strategickému naplánování jež spojuje několik měst a obcí v celkové délce asi 150 km, se počítalo že část lidí vymění při cestě do práce za slunečných dní auto za kolo.
Ovšem masová pracovní cyklistika se nekonala, ano lidé začli rekreačně sportovat, ti co přes týden neujeli 2 km na kole do práce, jsou schopni udelat 20 o vikendu rekreačně s přateli,přibylo inlinistů i kolečkových lyžařů, začali se objevovat E kola nejdříve u seniorů, vyloženě pro praktické účely později i pro rekreační sport, do teď bych to ještě pochopil.
Nyní se ovšem E kola zažívají Boom, staví se dalčí cyklostsky a obhajuje. se to ekologickými a tělo utužujícími argumenty.Nyní u nás na stezce jezdí na e kolech zdraví lidé v produktivním věku a využívají už i děcka k jizde na E koloběžkách proto aby se vyžili, začli se stavět dobíjecí stojany aby se zvýšil dojezd, to vše za evropské peníze a dotace a ve jménu zdraví a ekologie. Přijde mí že jsme vyasfaltovali břehy řek aby jsme po nich ve svém volnu jezdili na el kolech a e koloběžkách a v prektickém životě budem využívat auta a děcka si na 300 m do školy budou brát e koloběžky aby je nebolely nožky. Ona ta elektrika i baterie v sobě nesou zátěž a někdo je vyrábí. Bohuže l slovíčka rozvoj regionu a cestovní ruch jsou silná a i hodně místních na ně slyší. A ekonomika je provázaná mám doje že tyhle akce se plánují předem, aby se ekonomika udržela v pohybu. No uvidíme za 10 let, třeba z toho bude okreska :-)

kubsta - Profil | Po 4.11.2019 23:06:59

zdevac >> No vidiš dokonce to znáš i v mém okolí, tak konkrétně teď se dělá cyklostezka z Kolovrat do Mnichovic. Přes města a obce se bude jezdit normálně v postranních uličkách, kde teda natáhnou novej asfalt a mezi vesnicema, kde cesty taky byly, tak vede skrz pole, louky, remízky a nově zatrubněný potoky 3m širokej asfalt, fakt je to ta správná cesta ?

Danda05 - Profil | Po 4.11.2019 22:44:29

zdevac >> tvl fakt by tam mohlo být bahno a louže 😂😂 máš pravdu chce to asfalt, přece tímhle peklem slečinka jako ty nepojede. Asfalt a hlavně ať tam nejsou moc zatáčky. To taky není prdel.

pidizvik - Profil | Po 4.11.2019 22:37:58

Koukam,ze se vse dela pro cyklisty.Asfalt apod.Zamyho mladi nam bylo jedno po jaky ceste jedu, yla to tak trochu romantika.At mi nikdo nerika,ze jizda po rozpaleny cyklodalnici je v pohode.Byly useky podel rek kam si rybari chodily odpocinout,a ne aby jim za zady litali stovky cyklistu.To si podle nekterych z tyhle diskuse,kdyz si chci zachytat mam jit na soukromak,.Proc si tedy porizujeme povolenky na ryby,kdyz kvuli stezkam pro kola si nebudeme mit za cas kam sednout.Na rece,kam chodim vede po levym brehu stezka,mraky cyklistu,kazdych 300m obcerstveni.Na pr. brehu vede rozbahnena cesta,projede tudy nekolik cyklistu a skoro kazdej pozdravi,obcas prohodime par slov.Tito mi nevadi.Ale aby na me kdejakej hejhula hulakal,abych uhnul,ze tohle je cesta pro kola,to je na me moc.

rybomil - Profil | Po 4.11.2019 22:36:27

zdevac >> Ntw, pohodlí rádobysportovců, veřejný zájem ... už toho nech.
Pamatuju jak jsem coby kluk chodil po večerech s tátou svařovat sloupky na mantinely na tehdy venkovní hokejový hřiště a pak jsme stavěli šatny. Za cca 10 let jsme to bourali, za dalších 10 let stavěli znova a pak bourali ještě jednou. To promrdanýho času a peněz pro pár blbounů honících se za pukem, který když prohráli co se dalo se na to vyflákli. Ano promrdaných!
Všechny tyhle sportovce bych poslal makat.

zdevac - Profil | Po 4.11.2019 22:29:31

kubsta >> Máš pravdu. Ale trochu je problém v nárůstu dopravy. Když jsem dříve jezdil na kole z Prahy na Kokořínsko, nebo Praha - Říčany - Jevany a podobně, tak se jelo po normální silnici a občas tě předjelo auto. A dnes? Na Mělník i na Říčany jedeš prakticky v jednolité koloně aut. Jako dítě z Prahy do Ovčát na koupání každý druhý den. Dnes máš strach tam jet jako dospělý, natož tam pustit děti samotné.

Na silničce to nebude žádný med kvůli lidem (a když už jsme u toho, sám jmenuješ maminky, děti, bruslaře... ti se tam nyní nedostanou), ale jako spojka pro přejezd poslouží. Jo a silničku nemá, jezdím na trekingové/krosovém, výlety 90-120 km.

zdevac - Profil | Po 4.11.2019 22:22:16

Danda05 >> Máš pravdu, elektorkola nemají se sportem nic společného. A nevím, zda jsi tuto diskuzi četl od začátku, nebo zda děláš chytrého, aniž bys věděl, co a jak. A kromě toho jsem psal NEJEN nepříjemné. Těch faktorů je tam více, některé máš v závorce vyjmenované.

Danda05 - Profil | Po 4.11.2019 22:15:38

zdevac >> hmm kolo je delší nezpevnene cestě nepříjemné 😂😂 už chápu pro které trouby se tohle musí postavit. Nejlépe Elektro kolo co. Joo sportovec, ale mě bude prudit že jdu kilometr na ryby s vecma 😂😂

kubsta - Profil | Po 4.11.2019 22:12:47

zdevac >> reakce byla čistě na tu argumentaci. Mě na cyklostezkách konkrétně vadí ten asfalt. Většina cyklotras asfaltová nikdy nebyla vesele se na nich jezdilo a jezdí doteď. Teď to neberu z pohledu rybáře, kterýmu uberou místo kam chodil, může jít jinam na druhou stranu ten cyklista co vyhledává asfaltovou cyklostezku, tak si jí může vyhledat a jít tam kde už je. To je celkem fuk to bychom jsme se mohli dohadovat furt dokola. Mluvíš o nepohodlných zpevněných cestách kam s cestovním kolem nebo silničkou nebude uplně ideál jít se svézt, ale myslíš si, že tahle cyklostezka ve městě, která bude využívána jak pěšími, dětmi na kolech s maminkami a ještě do toho bruslaři bude to ideální ke svezení na silničce, no nevim.... Mě prostě jen nedává smysl cpát ten asfalt všude.... Jen můj názor, přít se asi nemá smysl.

zdevac - Profil | Po 4.11.2019 21:50:19

kubsta >> Z jakého hlediska? Z hlediska příkladu argumentace ano. Prostě to, že něco do teď fungovalo nějakým způsobem, neznamená, že v rámci rozvoje a vývoje to nemůže začít fungovat jinak. A jak jsem tu psal už dříve - na delších cestách je kolo na nezpevněné cestě nejen nepříjemné, ale i nemožné (vyjeté koleje, louže, bahno, šutry... na cestovním kole nebo silničce nereálné), stejně tak zbytečná jízda na frekventované silnici (proč tahat děti na hlavní?). Chápu, že to samé můžeš ty říct obráceně, ale veřejný zájem je v tomto případě jinde, než u toho, že ty chceš chytat ryby zrovna zde. Ty můžeš jinam, liniová stavba nebo spojnice těžko může vést jinudy. A nezpevněná cesta fakt ne.

kubsta - Profil | Po 4.11.2019 20:22:47

zdevac >> prijde ti asfaltova cyklostezka na miste, kde cyklisti uz ted normalne jezdej na stejny urovni dulezitosti stavby jako prazskej okruh nebo dalnice? To asi taky nebude uplne validni argument....

zdevac - Profil | Po 4.11.2019 19:48:12

xmac >> To, že tak něco bylo doposud, není validní argument. Kdyby byl, tak už nepostavíš žádnou další silnici, nerozšíříš dálnici, nedostavíš okruh okolo Prahy...

xmac - Profil | Po 4.11.2019 19:41:46

zdevac >> Zajímavé, je že zde doposud problém s pobřežní cestou nebyl a vsichni jsme se vešli. Teď problém bude, protože jeden radní tam rád jezdi a staví si tam pomník z asfaltu za 15 milionů z dotaci, na které přispíváme všichni. A jeho argument, že pokud to teď zastavíme, on bude pro smích celé republice je také výmluvný sám za sebe. Prostě nechme stávající stav, kdy nám břeh slouží všem bez potíží ...

xmac - Profil | Po 4.11.2019 19:37:01

Vladk >> Je to moc krásný nápad, ale jakékoliv překážky do toku jsou nepřípustné z důvodu povodní a navíc je zde plavební dráha.

Danda05 - Profil | Po 4.11.2019 19:32:13

Vladk >> máš pocit, že si můžeš běžně postavit molo kde chceš? 😂😂

Vladk - Profil | Po 4.11.2019 19:19:16

zdevac >> Jak jinak... myslim ze na mola by daloé i mesto, vsak kolik toho dreva je potreba. 2 kubiky? Nebo i mo, tak holt pujde o 50 kg nasadaka mene no :-D