Diskuse k článku: Ty nešťastné trojháčky

Diskuse k článku Ty nešťastné trojháčky

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 18.12.2018

milanpindryc - Profil | St 19.12.2018 20:15:30

Valuček >> nastrazka 15+ resi fakt hodne. Lidi co dou po mirove rybe to nijak neomezuje. A chytat okouny na 5cm rybky je prasarna asi tak stejna jako je masit na jare po treni na zizalu

Sharry - Profil | St 19.12.2018 19:21:19

Fajn clanek 😉😉

Valuček - Profil | St 19.12.2018 19:15:35

Vladk >> Ale chápu, že ta ochrana dravců je problematická, ale tomu by pomohla právě ta nástražní rybka aspoň 15 cm. Okouny bys holt musel vyvláčet /a jednoháčky místo trojháčků/, a dravce klidně brat, ovšem po jednom a odchod

Valuček - Profil | St 19.12.2018 19:03:05

Vladk >> OK, určitě nejde paušalizovat ani v tebou uvedeném případě, ani předvídat případné ponechání jednoho dravce. Já to beru podle svého revíru - řeka max. 20 metrů široká, všude dokonale prochytatelná. Štika nikdy nebyla hojná ryba, pochopitelně, ale byly, protože já málokdo chytal - naprostá většina lidí zaměř. na kapry, štika je hloupá, suchá apod. řeči. Jenže jak přibývá rybářů, aspoň u nás na řece velmi, není pro běžného /průměrného/ rybáře mimo doby po vysazení jednoduché chytnout ani toho kapra, tak se chytají i dravci. A ta armáda vláčkařů. A výsledek je ten, že ačkoliv sem dřív štiky rád chytal, teď si to dost rozmyslím, protože ta úspěšnost je opravdu mizivá. Loni sem například za asi 10 docházek s rybkou nechytil ani jednu, letos mám 2, ovšem jen 59 a 65 cm - na vánoce. Tak jak sme dřív semtam vytáhli i štiky 80 a víc cm - ne moc, jednotlivé kusy, tak už pár let sem neslyšel, že by někdo takovou rybu chytil. Věřím, jak píše nofish, že tam nějaká velká je, ale to je jedna ryba na kilometrovej úsek, kdyby tam byly jak dřív, tak je musí aspoň někdo občas chytit. Proto na menším revíru dravec potřebuje velkou ochranu, ale jak už někdo psal včetně jednoháčku, jednoho dravce za den, zákaz lodě na menší vodě, povinně lanko atd. ale taky s kontrolou - takže zatím bohužel. Prostě dravci jsou těžce pod tlakem, velká voda je na tom určitě líp. A že by neměly v řece potravu a nerostly je nesmysl - naopak rostou výborně, pokud tam ovšem jsou.

nofish - Profil | St 19.12.2018 19:02:14

Vladk >> pžesně, český člověk si nevidí do huby a necche nic dělat, bo zaplatil.... a podle toho to vypadá. Jsem z jedné z nejstarších MO ve státě, naši "dědci" nás založili, udělali to.... a mě te%d nějaký pošuk z mrku co nevezme lopatu do ruky bude o něčem poučovat.... :-)
Ale je to moderní, úsát články, co se budou dobře číst. Nemusí to mít níc společného s realitou, hlavně že blikají reklamní bannery... a to je smutné....

Vladk - Profil | St 19.12.2018 18:55:13

nofish >> A největší maléru je, když se takhle zblázní hospodář 😂😂😂 když přišel do módy sumec, tak nacpali na rybník 4h hned 5 kusů. Nakonec prosili sumcare, aby tam dojeli a zabili je. Protože lidí řvali, že je v té vodě kulový. Na chovný dali vanicku sticek, že je tam hodně plevele. Po dvou letech tam bylo 20 stik. Největší tak 55, břicha hubený a ploticku sem tam neviděl. Všecko sežrali a pak už neměli co. Je to prostě nesmysl. Myšlení většiny začíná u toho, když začne nahazovat. A ty ryby tam musí být, protože on dal 3 tisíce za povolení. A nakonec se ozenou Anglii kde je ryb jak..... Jenže to nejsou public waters 😂😂 tak je leda pneumatika a petky.

Vladk - Profil | St 19.12.2018 18:47:37

Valuček >> OK, jeden příklad za všechny. Na Mare zakazali brát candáta. Protože měl být kontaminovány. Víš co udělali rybáři? Chytali je dál. Museli je jen pustit. No tak je pouštěli s žaludky před tlamou. A ty nejlepší profíci s vlackou si zajeli lodí nad zimoviště a pacili je z 20+metru pěkně nahoru. A víš kde jim byli tvoje ideály? Přesně tam, v pr. A tohle se přesně bude dít s jedinou rybou na ponechání. Toho mrzaka si přeci nikdo brát nebude, když už se tam vlekl s člunem.

nofish - Profil | St 19.12.2018 18:46:19

Vladk >> já tohle co jsi napsal raději nekomentuji, ve 100% souhlasím... lidi by se neměli nechat ovlivňovat médii, měli by myslet, ale t o není moc aktuální....
Moderní lempl by chtěl vlézt na říčku co nezná, nahodit ta a za dopoledne chytit prasokapra, metrovou štiku, metrového candáta, padesátku okouna a padesátku lína.... bo slyšel, že kdysi bylo ryb jak hnoje....
Mě to už fakt nebaví. Pak se po šichtě padesát hodin měsíčně snažíš udělat něco pro to aby to všechno fungovalo a takoví tlučhubové co ani neví jak vypadá lopata, natož aby ji někdy drželi v ruce, ti na mrku budou něco vysvětlovat.... :-) Hlavně že ví všechno nejlépe... jasně, ví, v nějakých dohadech, nepodpořených fakty a čísly...

Vladk - Profil | St 19.12.2018 18:42:53

Attila >> a jistě si to dokázal od prvního nahození. Musel si se to naučit praxi. I ty co začínají se to musí naučit. Tohle není o jednom člověku. Klepání ryb je největší prasecina co se kdy objevila v rybaření. Původně ušlechtilý záměr muskaru se změnil v horor v podobě kapraru a krmitkaru.

Vladk - Profil | St 19.12.2018 18:37:46

nofish >> To máš pravdu. Tady je taky hodně štik. Lidi křičí že málo. A můj známý si každý rok na rybku tu metrovou z vody vyndá. Ono je totiž potřeba vědět kde. A věř že kolem něj pořád někdo chodí s těma umelejma nastrahama.

Co se MT týká, on to dobře psal vždy. Ale od těch dob co jim z toho tečou prachy tak to píše jak na objednávku od firmy. Občas mi to přijde pokrytecké od člověka, co má roky. Jistě jako mladý co chytl to odnesl. Teď nám bude kázat 😂😂

Valuček - Profil | St 19.12.2018 18:35:59

Vladk >> tvoje nesmysly určitě nejsou pravda, ale moje ideály se zatím s velkou pravděpodobností neuskuteční, takže se to s dravcama v menších revírech bude ještě horšit

nofish - Profil | St 19.12.2018 18:35:04

Attila >> já tě chápu a souhlasím. Kapr je hračka, ostatní ryby by se měly lovit na maso, nebo jim dát pokoj :-)

Attila - Profil | St 19.12.2018 18:30:44

nofish >> Já umím chytat s jednoháčkem , že ho vyndám a ny rybu ani nešáhnu , to je u 95% ulovených ryb . Vůbec je neberu do ruky . Protihroty vůbec nepoužívám . Opravdu to eliminuju na minimum . Rybu na břehu nezdržuju , jde prakticky hned zpět do vody . Letos pár naprosto zaplísněných ryb jsem chytil . Neumějí se k rybám chovat .Štice to nevadí ,když jí sekneš , ale ta následná manipulace s ní . Když je tam trojháček a ještě s protihroty . O pstruhovi se už vůbec nebavím . Ta ryba je napůl mrtvá po proceduře vyndavání . To mi nikdo nevyvrátí . A co chudák tloušť ? Chytat se musí umět a zacházet s rybou tuplem .

Vladk - Profil | St 19.12.2018 18:29:31

Attila >> Tak doufám že si stiku vykoupal v kliniku, zajistil ji aspoň ošetření na veterinární stanici a zaplatil jí zlaté rybky aby se rychleji zotavila.

To co popisujes se stane i když chytas kapry. Jen si trefil zilku, za chvíli to téct přestane.

nofish - Profil | St 19.12.2018 18:28:43

Vladk >> já třeba chytám hodně na vodě, kde štika má potravy hromadu, nejdu po nic cíleně, kolega, co začalo mrznout a ten dědek starý líný, už nevláčí, nachytal hromadu ryb, já chytím prd, ale vyblbnu se. Mám jako řvát, že štiky nejsou, protože jsme je nechytil? Nebo je to tím, že mají dost žrádla a já neumím chytat?
Jako sorry,. jsem vyjímka mrku, mi už se články pana MT nelíbí mi to fakt připadá, že jsou psány aby se to líbilo té většině, ne těm co se nějakým problémům věnují.... Samozřejmě, když se to nebude líbit, nikdo to nedočtě do konce a nebude čumět na ty blikající reklamy....

nofish - Profil | St 19.12.2018 18:25:09

Attila >> poradím ti jedno, jestli nechceš ubližovat rybám, nelov je, neházej to na háčky, prostě si je jen prohlížej :-)

Vladk - Profil | St 19.12.2018 18:24:07

nofish >> nemáš nemístné připomínky. Je to pravda. Od nepaměti bylo štiky málo. A ještě méně velkých. Děda je chytaval na Sázavě, bambus zavazali ke stromu a čekalo se. Když měla 60 byla hodně dobrá. 80 už byla vzácnost. A to byli doby, kdy tam bylo plevele mraky. Dneska by ty stiky hlady chcipli. Štika boilie a pelety nežere, na to tady hodně lidí zapomnělo.

Attila - Profil | St 19.12.2018 18:21:27

Trojháček bych zakázal hned od zítřka . Jednou jsem chytil štiku , silně krvácela . Omlouval jsem se jí . Trojháčky jsem zahodil . Nechci ryby masakrovat . Každý ale po svém . Dneska je všechno byznys i rybařina . Je velký výběr , každý se může rozhodnout . Není to jako bývalo , že bylo pár možností . Výběr je obrovský , způsobů lovů hodně . A v neposlední řadě není třpytka ani rotačka levná záležitost . Dost se toho utrhá . Není lepší guma s jednoháčkem za pár korun ? Pro rybu i pro peněženku v neposlední řadě ?

Vladk - Profil | St 19.12.2018 18:20:00

Valuček >> aha, všechny tvoje ideály konci se slovem kontrola. Ta totiž nikdy nebude. Takže, moje nesmysly jsou pravda 😂😂

nofish - Profil | St 19.12.2018 18:01:28

já si dm jen jednu nemístnou připomínku "Větší štika je dnes vzácná ryba " - možná pro člověka, co je nenahání..... a jak kde. Aby byla štika velká, musí mít podmínky k tomu, aby vyrostla na velkou a to že ji nechytím, neznamená, že tam není.....