Diskuse k článku: Lov v překážkách - strach nebo výzva?

Autor diskuse: Jakub Ullmann - Profil , 20.7.2017

Marv - Profil | St 26.7.2017 10:50:53

Podle mého,fajn článek. Ale nenapsal ho pan Tychler, tak má celkem nízké hodnocení.

Roman88 - Profil | So 22.7.2017 20:56:28

sven >> díky podnětné info a taky za potvrzení mé téze, že s koulema za hodně peněz si taimtobzpusobem nejen že o moc víc nezachytam a ještě to není záruka větší ryby... jinak já jsem za kapra nad 50 cm vzdy rád. Zapomněl jsem dodat že nejraději chytám na 2,5 librovy prut, a z vlascu jsem zkoušel i 32 (a nasadaci tahali splávek pod vodu...)
K vnášení se mi osvědčila kombinace spařeného řepkového šrotu, kuku z plechovky, a těsně před nahrazením do vody to promíchám se strouhanku malými cornflaky. Po kupovaných krmitkovou směsích se mi vzdy rozjela alergická rýma. Tím, že to je pod nohama, neřeším žádné rakety/prak/košík...
S mnozstvim zdolanych ryb počet záběru samozřejmě klesa spolu s velikostí ryb. Ideální je jít např večer na ryby, pobavit se a další den před prací dokrmit a odpoledne zkusit nahodit, do hodiny jsou přijdou zajímavé ryby...
Lovu zdar.

Sharry - Profil | So 22.7.2017 17:57:46

Pekny clanek, dobre se to cte, spoutu rad a poznatku a fajn foto ;-)) u me za jedna. Sice nejsem moderni kaprar, takze zavesky, rovnatka, olovene snurky atd jsou pro me cizi slova, ale pripomel jsem si doby, kdy jsem chodil chytat do popadanych stromu na brko a brambor ( ikdyz navazec 15cm jsem mival z tenke pletenky. :-D ) .., to byvalo rodeo.

RK - Profil | So 22.7.2017 15:13:13

Martin M. >> vím, že když chytáš v překážkách, tak v některých případech nelze rybě zabránit aby nevyjela kam nechceme.Tak to prostě je.Náčini a fyzická síla lovce v tom nehraje roli. (Nechytame tuňáky obecné.)Vždycky tam to ,,riziko" bylo a bude. Já osobně ho nemám potřebu podstupovat(kvůli té rybě), ale neberu to nikomu jinému. Prostě trofej pro mne znamená něco, co každej nezvládne.A tohle zvládne každej.Když ti zajede do větví, tak převázeš a budeš pokoušet štěstí znovu.

Martin M. - Profil | So 22.7.2017 14:47:15

RK >> tykalo se to tveho tvrzeni, ze rybu v nekterych prekazkach proste neudrzis. Tam je siroka rezerva toho, co kdo dokaze a nedokaze, jake s tim ma zkusenosti, nacini, velikost ryb, fyzickou silu...a jak se do toho kdo neboji oprit. Nepopiram, ze nez se to clovek nauci, ponici mnoho ryb.

RK - Profil | So 22.7.2017 13:52:07

Martin M. >> ahoj Martine.Ješte jednou, pro sichr, jsem si přečetl, co že jsem to napsal.A fakt jsem nikde nepsal, že to nejde.Asi to psal někdo jiný a ty jsi to popletl. K té tvoji poslední větě.Co konkrétního se dá neumět při tomhle stylu chytání? Jinak dobré rady do života, i toho rybářského , vítám😁

sven - Profil | So 22.7.2017 13:04:43

Roman88 >> Ahoj. Pokud lovím ve vázkách kapry či amury "pod nohama", je zátěž zbytečná. Celá sestava se skládá pouze z háčku Owner č.3 nebo jiného, adekvátní velikosti, vlasce 0,25 a pevného štíhlého splávku typu brčko. Nezatížený, na hladině ležící splávek, neklade rybě žádný odpor a tedy nezradí ani hodně opatrnou rybu.
"Lano" 0,25mm lovící ocení, hned po prvním protažení vlasce přes potopenou větev nebo pařez..
Bezpečnost pro rybu zajistí trhací uzel hned za háčkem.

Podobně úspěšná ale na vzdálenost několika metrů, je opět jednoduchá montáž s průběžným splávkem, velmi lehce přetíženým jedním pevným brokem. Vlasec a háček, jako u první montáže. Průběžný proto aby bylo možno v zarostlém terénu nahazovat spodem nebo bokem. Z logiky věci vyplývá, že pokud lovím pod nohama, tak čím méně pohybu na břehu, tím lépe...
Hloubka taková aby splávek vyčníval z vody pod úhlem cca 45°. Vzdálenost háčku od zátěže se odvíjí od velikosti cílové ryby a druhu nástrahy. Kratší u plovoucí, delší u potápivé. Vyjádřeno mírou, tedy 5 - 15cm. Pevná zátěž jednak napomůže k perfektní signalizaci záběru a rovněž funguje jako kaprařské rovnátko.
K dotazu :-) Pelety ani koule bych nepoužil z mnoha důvodů. Za sytící se malou rybou, přijde velká s větší důvěrou. Pokud bude při chutí, tak si s tou malou rychle poradí.
Proto bych k vnadění použil směs malých partiklů a prakem občas přistřelil několik málo kusů maximálně velkého partiklu, který je zároveň i jako nástraha na háčku. Žádná nástraha není tak velká aby eliminovala kapry do 55cm .
Tedy je třeba mít kus rybářského štěstíčka a rotovat několik chytacích míst.
K velké rybě se pod nohama neprochytáš. První větší kus, způsobí při zdolávání v místě lovu takový bordel, že je s velkými i na pár hodin utrum..

ExPr3v1t - Profil | So 22.7.2017 9:23:05

No boze. Tak napsal autor, verny dnesni bulvarni a ploche dobe, nazev trosku dramatictejsi...a hle kolik z vas ulovil...

Martin M. - Profil | So 22.7.2017 9:01:51

RK >> jedna dobra rada do zivota - Nerikej, ze to nejde. Rekni, ze ty to neumis

Roman88 - Profil | So 22.7.2017 8:57:59

Díky za článek. Neni to však můj šálek cajeChytám na fleku ohraničeném padlými stromy a kmeny ve vodě o stranách cca 10x10 m. A to proto,že mi to tam začalo brat v začátcích mých rybářských pokusů a místo se rychle stalo mým nejoblíbenějším. Nejlepší záběry mám prakticky pod nohama a samotný flek mi slouží k alespoň částečnému unavení ryby. Téměř vždy mám přehloubene brčko, 20 silon a 4 modry gama*atsu. Chytám tak plotice,cejny a hlavně kapříky, nedaří se mi však přesvědčit kousky nad cca 55 cm. Máte někdo nápad, při zachování splavku, zkoušel jsem pelety,koulejejich pulky, ale bez úspěšně.

eugenkorda - Profil | Pá 21.7.2017 23:47:18

Jojo a ryby maji v lepsim pripade po vyriznuti usmev "od ucha k uchu"..

RK - Profil | Pá 21.7.2017 15:58:58

jackalx >> no a proto to Sven vlastně celé psal.
Pro mne osobně(tedy subjektivně) je divné to 10dnů, ty 24 hodiny i ta trofejní ryba-:)
Nakonec i název článku je pro mne zvláštní.,, Lov v překážkách - strach nebo výzva?"
Proč bych měl mít strach? , nebo proč by to měla být výzva? Prostě přizpůsobíš cajk lovu.
Ovšem, když budeš chytat před zatopenym stromem, tak se dá uvažovat o zastavení ryby na ,,fleku" Otázka je , jak to bude příjemné pro velkou rybu a co to s ní udělá. Když budeš chytat tam, kde ,,vázku" máš i po stranách, nebo dokonce budeš chytat přímo v nich, tak i když budeš statečnej, nebo posranej až za ušima (reakce na název článku), tak prostě rybu, když pojede špatným směrem (někdy bude ten špatný směr každý) neudržíš. No a tak se dostáváme k té výzvě. Možná by se ten název článku měl vztahovat spíš k té rybě, na ní to pasuje víc. Strach a výzvu může očekávat mladej masaj, kterej jde na lva s oštěpem, aby se stal mužem-to se pak chápat dá...........Tohle mi jako výzva nepřipadá, protože nic neriskuješ a proto nemůžeš mít ani strach....

jackalx - Profil | Pá 21.7.2017 14:07:06

Lovím ve vázkách často a rád ale nedovolil bych si v takové vodě použít nic víc než splávek, jako zátěž brok nebo několik a trhací návazec s háčkem...
Už Tě vidím, jak by si se splávkem lovil třeba na 10 dnů dlouhé výpravě trofejní ryby 24 hodin denně...
Já taky rád lovím na splávek, ale převážně menší/násadové ryby na pár hodinových vycházkách...
Autor článku psal o love trofejních ryb v překážkách a to na jemnou splávkovou výbavu v letních měsících, kdy má ryba největší sílu většinou není úspěšné...

RK - Profil | Pá 21.7.2017 10:08:36

hraji >> určitě vyjadřuji svůj náhled na ,,svět." To s tebou souhlasím. Ale to tady děláme převážně všichni, včetně tebe.
Ale ten můj určitě nebude ojedinělý-viz. třeba aartu, sven.
Já to prostě cítím tak, že rybařina je něco čistého a jestliže se komerční, třeba i cílové atributy dávají na roveň tomu základnímu, tak to na mne působí rušivě. A věř mi, že při tom nejsem žádnej vzor ctností.......

sven - Profil | Pá 21.7.2017 9:51:32

aartu >> Ano přesně tak. Více pokory k přírodě !
To je přesně ono, čeho se řadě současných takyrybářů nedostává.
Chytit rybu za jakoukouli cenu lze chápat, jen pokud má posloužit k obživě a jde o život ...
Děkuji Ti.

hraji - Profil | Pá 21.7.2017 9:37:27

RK >> vycházíš z naprosto nesprávného předpokladu, že jen rybaření prováděné podle tvých představ je to správné. Není. Každý má právo a svobodnou volbu provádět rybaření podle vlastních představ a s cílem, který si stanovil. Samozřejmě v rámci daných pravidel.
Chytat ve vázkách je způsob, který najdeme i v hodně staré rybářské literatuře, protože už naši předci věděli, že se tam ryby drží. Jen je potřeba zvolit metodu, která bude brát zřetel i na situaci, kdy se nepodaří rybě vjet do vázky.
To, že nějaký způsob lovu nechápeš, že nechápeš něčí přístup k lovu ryb, neznamená, že je apriori špatný.

RK - Profil | Pá 21.7.2017 9:19:32

aartu >> a já se přidám a taky souhlasím-:)
Taky nechápu, proč chytat ryby někde ve vázkách. Je mi jasné, že tam, kde je potopenej strom, nebo je leknínové pole, budou ryby. Ale i když si chci zachytat, tak to neznamená, že je životně nezbytné chytat stylem ,,zajede mi do větví, nezajede mi do větví". Jestli někdo potřebuje adrenalin a tahle sranda jim ho dává, tak ať mi ten někdo napíše a já mu něco alternativního doporučím.
A teď vážně, rybařina se v podání některých mění v něco, co vlastně ani není a nikdy nebyla............
Dřív se člověk zeptal kamaráda- kde, na co a v kolik hodin.
Dneska se odpovídá s jakým prutem, navijákem, silonem&pletenkou, háčkem, montáží atd. atd.
Takže převedeno do psaného textu to vypadá jak komplikovaná chemická rovnice. Přitom je to absolutně nepodstatné. Mne by dřív(ani dnes) nikdy nenapadlo se ptát na jakej prut a s jakým navijákem vytáhl kapra. Stejně, jako by mne nenapadlo cíleně chytat ve vázkách. A proč taky, že jako chytím víc kaprů, nebo chytím většího? A co jako? To není žádný výkon hodný obdivu. To umí každá okurka, tak proč to dělat. A to se v kruhu vracíme zpátky k meritu. Rybařina má být koníček, pohodička a ne vytyčený cíl, nebo nedej Bůh životní styl

aartu - Profil | Pá 21.7.2017 8:19:43

sven >> Souhlasím. Odpadávací olova používají snad všichni kapraři, kteří se honosí svým vztahem k rybám a přírodě, ale zabývá se někdo z nich, co se s odpadlou zatěží děje dál? Jako kdyby byli posedlí - olovo, vlas, koule. Kdykoliv a kdekoliv. Proč bychom měli chytat všude a za každou cenu chytit největší rybu revíru? Trochu více pokory a soudnosti, prosím.

sven - Profil | Čt 20.7.2017 20:18:24

Zajímavé téma, pěkně napsáno, pěkné fotky ale nic ve zlém, s některými pasážemi naprosto nesouhlasím..
Lovím ve vázkách často a rád ale nedovolil bych si v takové vodě použít nic víc než splávek, jako zátěž brok nebo několik a trhací návazec s háčkem. Podle mého názoru, lov na položenou v klasickém kaprařském pojetí, do takové vody rozhodně nepatří.
K "čistění" lovného místa a řezání rostlistva šňůrou, se raději nevyjadřuji.
Právě a jen díky tomu rostlinstvu, větvím atd., tam ryby nalézají bezpečné útočiště ...
Tak jim to tam vymydlíme...
Připomíná mi to jednoho kolegu, vláčkaře, který s vidinou ještě větších úlovků nelenil a vypigloval dno původně úspěšné zátoky, dočista. Pak mu bylo hrozně divno, že tam už neulovil vůbec žádného dravce...přestože se nadřel jako kůň... mohl 3x hádat proč...
Podobně to dopadlo na nejmenovaném revíru, kde je dno vydlážděné tunami olova a mezi jednotlivými vázkami, jsou neprůstřelné sítě z urvaných vlasců 30+ a pletenek, síly jak na metrákové sumce.
Má to sice ten plus, že ryby opět našly ztracený klid ale velké mínus, že pokud do těch pastí někomu zajede chycená ryba, je téměř na 100% odsouzená k úhynu...

venybit - Profil | Čt 20.7.2017 18:21:13

Ano je to tak ,ještě bych dodal,že taková místa mají většinou hodně bahnité dno .A tomu je třeba své montáže a návnady také přizpůsobit.

pepulda - Profil | Čt 20.7.2017 18:01:55

Pěkný článek, také rád chytám u překážek a nejlépe blízko břehu, kdy kolikrát ani olovo nepoužiji. A to jsou potom teprve ty nejlepší záběry..