- Články
- Všechny články
- Článek
- Diskuse
Diskuse k článku: Úlovky trošku jinak
Diskuse k článku Úlovky trošku jinak
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.
načítám... - Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
12x v oblíbených a 1x v ignorovaných.
Nzdevac - Profil | Út 29.3.2016 15:56:59
Zvýšit povolenou míru ryb? To je trochu diskutabilní, na mnoha revírech by to ani nebylo žádoucí, respektive přínosné. Fungují stylem "nasype se ryba a během měsíce je vybraná". Takto se dosypává 3x ročně. Takže co s mírou? Má smysl vracet kapra pod 40? Co se tam nasadí, to se tahá. Třeba u nás ta voda ani není určena na to, aby se tam ryba množila nebo rostla, ale čistě pro zábavu rybářům. Takže s mírou je to jednoduché - co tam nasypou, to tam je. Ani by nemělo smysl tam sypat něco pod 45. A vlastně jsem za celý loňský rok takovou rybu u nás ani nechytil. Pokud tedy u nás nechtějí, aby si lidi brali kapry pod 45, tak ať je tam nesypou. A oni to opravdu nedělají :-) Osobně bych tedy zrovna u kapra klidně míru zrušil úplně.
Jo a také nedosuzuj ty, co berou ryby 40-45. I já takovou v povolence mám. Bral jsem ji pro babičku. Chtě přinésrt kapříka, chtěla přesně něco 40-45. Prý chce něco malého, půlku si udělá a hned sní, druhou půlku na další jídlo dá do mrazáku. Když už si beru rybu pro sebe, tak obvykle okolo 50-55. Menší i větší pouštím. Menší jsou moc malé, větší mi už moc nechutnají. Ale pár lidí, co berou 40-45 znám, a jejich argumenty nejsou úplně nelogické.
NMarv - Profil | Út 29.3.2016 15:34:48
Nkakr - Profil | Út 29.3.2016 13:38:44
K bodu 3. Dnes není povinnost zapsat všechny přisvojené ryby?
Nkarlson - Profil | Út 29.3.2016 13:08:43
1: mnohem více kontrol u vody
2: zvýšit povolenou míru u všech druhů ryb
3: povinně zapisovat všechny ulovené a ponechané ryby,i když pouze třeba jen jako nástrahu.
4: a to nejdůležitější,nad tím se musí každý zamyslet sám nad sebou.Chcete-li mít ve svazových vodách do budoucna více ryb,musí se každý podle toho chovat u vody,ne si z toho dělat obchod.Když už si chci vzít od vody domů rybu,tak rozhodně ne proto,že splnila míru (kapr 40-45cm)
z takové ryby po uříznutí hlavy a ocasu zbyde co? téměř nic!!
Takže já osobně si v případě,že chci rybu vyjímečně odnést přičtu minimálně 10-15cm k míře na daném revíru a menší bych si nevzal.
Toť je můj názor.
Nlistonoš - Profil | So 26.3.2016 22:16:40
NKnedla12 - Profil | So 26.3.2016 18:10:21
Nlistonoš - Profil | So 26.3.2016 18:04:15
NRožnovák - Profil | So 26.3.2016 10:47:18
Roční úlovek uvedených druhů ryb (kapr, štika, candát, amur – nebo jejich kombinace) je omezen na 40 ks. Uvedené limity platí na všechny revíry územního svazu ve společném hospodaření dohromady. Po vyčerpání ročního limitu lze zakoupit další povolenku.Problém je že kapr se sadí do svazovek každoročně ve slušném množství a musí se tedy něco i odlovit.Kdyby se snížila násada kapra mohly by se snížit limity a prostředky investovat na podporu ostatních druhů ryb.Nutno ale říci,že podmínky jsou na každém revíru trošku jiné.Limity svazové jsou podle mě dostačující spíš bych byl proto aby si každá mo na svých revírech řešila nebo neřešila limity dle daných podmínek,když to zákon dovolí.
NDaavii - Profil | So 26.3.2016 9:09:02
Jak je možný že si za směšnou cenu povolenky tj. cca od 900,- do 1500,- Máte možnost ponechat ročně 40ks kapra !!!!!!!. Za tuto cenu povolenky by to mělo být omezeno na 10 ks ročně, toť můj názor.
Nazdar.
Nknedlicek12345 - Profil | Pá 25.3.2016 23:15:54
NBeef - Profil | Pá 25.3.2016 19:41:38
Nnofish - Profil | Pá 25.3.2016 19:34:21
Mám své důvody nevěřit tomu, že lidé zapisují droboť. Kdysi jsem třeba viděl číslo, kolik okounů se chytí na Hartě. Když jsme trošku počítal a zohlednil co vidím u vody, tak mi to fakt nevycházelo....
Na revíru kam se pravidelně dáv dost lína se papírově nechytí vlastně nic... a podobně.
NPřemas - Profil | Pá 25.3.2016 19:28:01
NUrbi 19 - Profil | Pá 25.3.2016 10:51:47
Nmilanpindryc - Profil | Pá 25.3.2016 9:15:35
Nnofish - Profil | Pá 25.3.2016 8:33:16
ps: taky tam máš větší cejny a víc, tak aby nebyli.
Nkakr - Profil | Pá 25.3.2016 8:30:44
Konkrétně cejnů naši členové za rok 2015 nalapali 3353ks/2872kg a ostrých 147/85.
Nnofish - Profil | Pá 25.3.2016 8:12:17
Nkakr - Profil | Pá 25.3.2016 8:05:12
Nesouhlasím, rybáři (ne všichni) se už naučili zapisovat i ryby používané jako nástrahy.
Konkrétně 7193ks/462kg.
Nnofish - Profil | Pá 25.3.2016 7:42:08
Obecně, je tady problém hlavně u "drobotě", to nepíše skoro nikdo.
NPřemas - Profil | Pá 25.3.2016 7:23:16
Nlistonoš - Profil | Pá 25.3.2016 7:18:10
N*Shimi* - Profil | Čt 24.3.2016 20:21:02
NMichal205 - Profil | Čt 24.3.2016 19:58:12
Pak bych se vrátil k totalitnímu režimu a začal popravovat.
Tuzemáku, lidi jako ty jsou společnosti nebezpečný!!!
Předpokládám že sedíš na nějakým dobře placeným státním fleku a ego si léčíš na nějakých nebožácích.
Nmilanpindryc - Profil | Čt 24.3.2016 19:32:48
N*Shimi* - Profil | Čt 24.3.2016 19:24:19
Nmilanpindryc - Profil | Čt 24.3.2016 18:30:49
NNevyn - Profil | Čt 24.3.2016 16:19:05
Nspydy - Profil | Čt 24.3.2016 10:41:09
Nsven - Profil | Čt 24.3.2016 9:42:18
Tady je to dobře:
http://www.mrk.cz/Data/Pics/2016/82/1340686_39a3d.jpg
A tady špatně:
http://www.mrk.cz/Data/Pics/2016/79/1339614_3d75a.jpg
NNevyn - Profil | Čt 24.3.2016 9:38:10
Ntuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 9:37:58
Ntuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 9:36:45
NNevyn - Profil | Čt 24.3.2016 9:35:26
Ntuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 9:33:59
Nsven - Profil | Čt 24.3.2016 9:31:44
VI. Při lovu v rybářském revíru se zakazuje
§ 13 odstavce 2 a 3 zákona č. 99/2004 Sb.
(3) V rybářských revírech se zakazuje lov
a) vybraných druhů ryb po dobu jejich hájení z důvodu ochrany jejich rozmnožování,
b) vybraných druhů ryb, které nedosáhly nejmenší lovné míry, z důvodu ochrany těchto druhů ryb,
VIII. Zacházení s ulovenými rybami
Při vylovování ryby je osoba provádějící lov povinna zacházet s ní šetrně. Rybu, která se vrací zpět do vody, je potřeba uvolnit z háčku bez zbytečné manipulace, pokud možno ve vodě. Pokud vězí háček hluboko v jícnu ryby, je nutno jej odstřihnout (odříznout).
V BP se opravdu nic o fotografování nepíše, to je pravda. Ovšem píše se tam o zákazu lovu vybraných druhů po dobu jejich hájení a také o zbytečné manipulaci s nimi...
Samozřejmě, že můžeš hájený druh ulovit náhodně a samozřejmě, že se najdou takyrybáři, kteří ho v době hájení loví cíleně, jak se lze často přesvědčit v rubrice ML a jen se na náhodu vymlouvají...
Nic Ti nebrání vyfotit úlovek ve vodě nebo v podběráku. Jakákoli jiná manipulace s hájenou rybou je špatně.
Nspydy - Profil | Čt 24.3.2016 9:21:38
NNevyn - Profil | Čt 24.3.2016 9:03:52
Nkakr - Profil | Čt 24.3.2016 9:00:48
Cituji tvá slova z jiné otázky -
Rybářství mne nezajímá. Uvědom si, co mám já a mě podobní za potřeby - mám volné odpoledne, takže si chci vzít prut, na háček napíchnout žížalu, a odpoledne prosedět u vody. Nic víc. Nezajímá mne svaz, nezajímá mne mládež, nezajímá mne budoucnost našich vod, nezajímá mne legislativa. Prostě si chci odpoledne jít zachytat. Je to jedna z řady mých volnočasových aktivit. Fakt mne netrápí, že znám jen čtyři základní ryby a nepoznám jednoho pstruha od druhého. K ničemu to nepotřebuji a je mi úplně jedno, zda je to potočák, nebo duhák. Nemá to pro mne význam. A to souvisí s tím omezeným rozhledem. Ano, mám ho v oblasti rybářství omezený. A nijak ho rozšiřovat nebudu. Mohl bych, ale ono mne to nezajímá. Já se nechci věnovat rybářství, já si chci jen chodit chytat ryby..
Dostáváš druhou šanci, by jsi si doplnil znalosti,máš na to celý Zelený čtvrtek.
Na ryby můžeš chodit na nerevíry, existuje jich dost, stačí zaplatit.
NGagi - Profil | Čt 24.3.2016 8:59:49
NNevyn - Profil | Čt 24.3.2016 8:57:51
Ntuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 8:54:00
NNevyn - Profil | Čt 24.3.2016 8:49:08
NGagi - Profil | Čt 24.3.2016 8:49:05
Ntuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 8:45:31
NNevyn - Profil | Čt 24.3.2016 8:41:04
NNevyn - Profil | Čt 24.3.2016 8:34:59
Ntuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 8:24:35
NNevyn - Profil | Čt 24.3.2016 8:20:24
NNevyn - Profil | Čt 24.3.2016 8:17:33
Ntuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 8:16:15
NNevyn - Profil | Čt 24.3.2016 8:14:04
Ntuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 8:01:09
NNevyn - Profil | Čt 24.3.2016 7:57:30
Ntuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 7:49:43
Nzdevac - Profil | Čt 24.3.2016 7:38:59
Ano, máš pravdu. Ovšem z hlediska rybářského řádu to přestupek je. Takže rozumná RS může oči přimhouřit, ale také tě může nachytat někdo, kdo si s tebou bude chtít třeba vyřídit nějaký osobní spor, a v tom okamžiku ti život zkomplikovat může. Takže to bylo uvedeno jako příklad, co ještě bude a co už nebude za problém považováno. A jelikož to nikde není stanoveno, asi by se jednalo o libovůli MO, což je nepřijatelné. Asi jsem členem nějaké MO, ale především jsem členem Rybářského svazu, jehož základní pravidla by měla být pro všechny stejná. Takže u MO se můžeme bavit o brigádách a podobně, ale považuji za nepřijatelné, aby mi MO subjektivně a podle nálady stanovovala individuální podmínky, za jakých mohu získat povolenku.
Jinak já zastánce zdražení nejsem, ale ani to neodmítám, respektive nemám na to žádný názor. Jen jsem se do této diskuze zapojil s dotazem, proč jednu skupinu rybářů může MO prudit a neprodat jí povolenku, kdežto u druhé to není možné. To je základní rozpor, který mi tu nikdo nevysvětlil a mám u toho pocit, že zde byly některými lidmi napsány věci, které jsou v přímém rozporu.
Ntuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 7:14:54
Nzdevac - Profil | Čt 24.3.2016 5:38:50
Jistě, také jsme sem netahal rybářském kroužky kvůli rybářským kroužkům jako takovým ale jen jako příklad toho, jak si MO může stanovit, za jakých podmínek někomu s RL povolenku dá, a někomu ně. Pokud MO může prodej povolenky čímkoliv podmínit, tak proč to MO nepodmíní třeba stanovením maximálního počtu ryb ulovených v minulém roce? Psali jste mi tu, jak se MO může rozhodnout mi povolenku neprodat, že na ní není nárok. Tak proč se nemůže MO rozhodnout neprodat povolenku masařům s nadměrným počtem ryb?
Kartu mi dej jakou chceš. Klidně mi dej červenou, udělej si tu kroužek přitakávačů, můžete si tu hezky brečet a psát o tom, jak je svět nespravedlivý a špatný, já si alespoň půjdu zachytat. A druhy ryb se učit nebudu, nevidím důvod. Více méně mne to nezajímá a je mi to jedno. Beru dvě tři ryby (amury a dravce), to mi stačí. A jestli jsem chytil a pustil cejna, plotici nebo perlína... ryba jako ryba. To mne vždy pobaví - tady je každý chytrák, co přesně ví, jak by to mělo vypadat, ale obvykle skončí u textu na internetu a rádoby blokace nepohodlných názorů :-)
Nzdevac - Profil | Čt 24.3.2016 5:28:21
Koukám, že máš stále problém s pochopením psaného textu. Nikdo tu nepíše o zabavování povolenky, pouze o tom, na jakém základě si může někdo vytvořit blacklist, na jehož základě pak někomu neprodá povolenku. Takže já chápu, že si rád píchneš a máš snahu shodit někoho, kdo ve tvých slovech nachází rozpory, ale opravdu by bylo lepší nejdříve pořádně číst, pak porovnat s legislativou a pak teprve psát. Už dlouho sleduji, že texty tvoje i tobě podobných jsou spíše představy, jak by to mělo fungovat, než jak to opravdu funguje.
Naštěstí praxe a realita ukazuje, jak je tomu opravdu a kdo má pravdu. Od začátku kritizuji současný systém, od začátku mne odsuzujete, ale realita je taková, že většina MO pracuje podle toho, co jsem psal, a jestli se opravdu zruší rybářstké lístky, dojde i na má slova, že rybářský lístek a zkoušky jsou nepotřebný nesmysl. Prostě rybaření je zábava, kdo si zaplatí za povolenku, ať chytá. A rozhodně mne v tom nebude omezovat někdo jako ty nebo nějaká MO, která by chtěla klukovi dávat lístek po ročním rybářském kroužku. To ať podobné MO klidně zkrachují :-)
NVítek - Profil | Čt 24.3.2016 3:58:54
NRožnovák - Profil | St 23.3.2016 22:44:55
NMrKos - Profil | St 23.3.2016 21:44:34
To říkám pořád , zdražit povolenku na pětinásobek, zpřísnit vstupní testy, zavést efektivnější kontrolu a omezit nenažrance například limitem 10 ryb/rok. Kombinace ceny povolenky, limitu a efektivnější kontroly bude dostatečným sitem.
Dneska není sito žádné a povolenku dostane za par stovek na rok kazdy vandrak. Takto to nefunguje v žádném jinem sdružení, krouzku, klubu ani jinem spolku. V tomto je MRS i CRS naprostý unikat. A vynalézavý Čech toho umí hned využít. Klasika.
Ncomputerfish - Profil | St 23.3.2016 21:14:56
NStilet - Profil | St 23.3.2016 20:15:45
Taky se to u nás řešilo, a výsledkem bylo omezení 20 ks kapra za sezónu na konkrétním revíru.
20 ks je cca 30 kg a cena (svazová:-)) 50,-/kg. Tedy omezení na financích a následné občanské spory by neměly vznikat. Snahy o podvody samozřejmě jsou, došlo i na smazavací inkoust, ale i RS má nějaké zářezy na pažbě. Ve výsledku však je revír zarybněn celoročně a v podstatě kdykoli v sezóně je dobrá pravděpodobnost opravdu rybu ulovit, ne jen "sedět" na rybách. Vymizely dvoutýdenní "závody" a pak prázdná voda a břehy. Denně je u vody do desítky rybářů celou sezonu a vrátili se i ti ze soukromáků, co jdou k vodě max 10 x do roka - mají totiž doopravdy možnost chytit rybu. Protože i "sponzoři" jsou zase jenom rybáři a trochu bavit je to u vody musí...
Dobrý a potřebný článek.
NGrowler - Profil | St 23.3.2016 19:28:00
NMichal205 - Profil | St 23.3.2016 19:06:19
Další věc která je na pováženou, je požadavek na častější kontroly, víc kontrol znamená s největší pravděpodobností i větší aparát na straně ČRS, takže se jen peníze za dražší povolenky rozmělní do aut platu lidí atd.
Výsledek není víc ryb, ale víc pytláků protože spousta lidí takový balík za povolenku nedá a o to větší prasárny se budou dít.
Kde to žije - všechna témata
5:58NDo Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých (Bleskovka) 45
5:15NKorda Zig Kit 3
4:22NPENN TIDAL XT Long Cast - Naviják 110
4:17NVýběr nových prutů a navijáků 2
ČtNCestovni sea trout prut 47
ČtNZraněné, postižené a mrtvé ryby 30
ČtNE-class 12´ 3,25lb/ Propel A 12´ 3,5lb? 5
ČtNV Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů. (Bleskovka) 29
ČtNSada Hlásičů 2+1, ráda s výběrem 31
ČtNZabezpečení člunu proti krádeži 21
ČtNPrak na krmení 243
ČtNPlastova pramice Armor 400 10
ČtNLomnice a obsádka 0
ČtNSingleplayer a vše kolem něj 36
ČtNPoradna: Redakce MRK.cz 1757
Co je nového - všeobecné
ÚtNBleskovka: Dva Češi zahynuli na rybářském zájezdu v Norsku
ÚtNBleskovka: V Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů.
. . . NBleskovka: Z Nechranic odtéká minimum vody. Důvod potěší rybáře.
. . . NBleskovka: Do Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých
. . . NBleskovka: Rybáři porušují pravidla. Porybní na Plzeňsku hlídají i z lodě.
. . . NBleskovka: Energetika vs. divoká voda: Kdo má větší nárok na naše řeky?
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
16.5.XX. Březská vydra
16.5.první ročník rybářských závodů...
16.5.Tradiční rybářské závody...
16.5.8. ročník memoriálu Karla...
16.5.18. Ročník rybářských závodů v...
16.5.Rybářské závody v Horním...
16.5.Pozvánka na tradiční rybářské...
16.5.Tradiční rybářské závody -...
16.5.MO Protivín 10. ročník...
23.5.Rybářské závody Hradčany u...
Doporučujeme e-shop
GScarp.cz
Rádi Vás kdykoli uvítáme na našem internetovém obchodě rybářské potřeby a nově i v naší kamenné prodejně. V našem...












