Splavnění Labe neprojde. Dušek mluví o stopce společenským škůdcům

TomCR - Profil | So 16.1.2016 22:33:44

novaroma01 >> Ten, kdo to myslí trochu vážně s ekologií ví, že uhelné elektrárny představují velkou zátěž pro životní prostředí. A ten, kdo to myslí vážně s energetikou zase ví, že se bez nich ještě "pár let" neobejdeme a nějaké vrtulky na kopcích či soláry na polích nás nespasí. Chce to přemýšlet v souvislostech a nedívat se jen na jeden aspekt.

novaroma01 - Profil | So 16.1.2016 21:52:12

Ten kdo to myslí s ekologií jen trochu vážně,by se měl zamyslet nad tím,zda je ještě vůbec únosné provozovat uhelné elektrárny,nebo již uvažovat o jejich zavření.A s prominutím,k.u.r.vit ještě zbytky jakš-takš zachovalé krajiny na projekt který je předem odsouzen k nezdaru,to doufám neprojde.To by byl zločin.

Honza7 - Profil | So 16.1.2016 21:42:22

nej.vydra >> Díky za nabídku, bylo by to skvělé pokecat na rybách. Snad to někdy vyjde. Osobně vidím několik zásadních rozdílů - těžko lze porovnávat lodní dopravu na Rýně a nebo Temži ( průtok vody je zde v řádech vyšší a hloubka vody je vždy dostatečná pro lodní dopravu, voda v uvedených oblastech nezamrzá ).
Jejich poloha je výhodnější - spousta řek zde se spojí,masy sladké vody se pak pomalu sunou k moři. Lodní doprava se opravdu rentuje pouze tam kde je dostatek vody.
Jedno je pro naše západní sousedy svaté víc než u nás a to jsou přírodní lokality, vyhlášené chráněné krajinné oblasti. Tam se s přírodní lokalitou nekupčí jako u nás, víc zde platí status quo.
To s tím transportem zboží máš pravdu, jenže nejde o prospěch států, ale odčerpávání státních dotací pro pár jedinců a cestu BANANOVÝCH republik asi nikdo nechce následovat.

Bláža - Profil | So 16.1.2016 20:57:38

nej.vydra >> Jo už jsem si to našel, a nestihl smazat, teď už to dělat nebudu, ačkoliv bych mohl.

Ovšem to neznamená, že je ta doprava levnější. Zaprvé to někdo platí, když se to staví, pak se to musí udržovat a taky obsluhovat a navíc je málo vody, takže malá rentabilita pro využití. Nákladné překládání materiálu a zboží, dlouhá dodací lhůta a navíc žádná jistota, že lodě budou mít dost vody... A vše platí stát z daní ....

Podívej se jak rychle se vykládají vagony.

Kolik uveze jedna loď, nějak jsem to nemohl najít ...

nej.vydra - Profil | So 16.1.2016 20:24:13

Bláža >> Za projetí zdymadel se neplatí nic. A nediv se. Je to tak.

nej.vydra - Profil | So 16.1.2016 20:21:53

Honza7 >> Myslím že tím tunelem určitě nejezdí uhlí, písek, ruda, velké investiční celky atd. To si dovezou říčně námořní dopravou až do přístavů a dále do vnitrozemí po Temži. Víš odkud se třeba vozí uhlí do Třineckých želazáren? Loděmi ze severní Ameriky a potom na vagónech z Gdaňsku přes celé Polsko. Sranda co? Myslíš že se to nerentuje? Nebylo by to ještě levnější třeba z Pardubic? Kde dnes jezdí všichni kapitáni a personál z Labské vodní cesty. Přece v Německu a za těžké peníze. Zajímavé že tam se to rentuje. V tom Německu, které nám hází všemocně klacky pod nohy a jsou proti splavnění u nás a podporující kdejaké pseudoekologické organizace. Trochu v tom dělám a je to na dlouhou povídačku někde na rybách když to nebere :-)

nofish - Profil | So 16.1.2016 19:56:13

Jarda Š. >> Ano, je to jako s tou utopíí o přepravě kamiónů po železnici. Myšlenka možná dobrá, ale tak pro ameriku. Stejně jako v austrálii není problém aby na rovné silnici žral tahač 100 litrů na sto, když za sebou táhne deset vleků. Vše je o tom, jestli to má smysl, nevěřím tomu, že lodní doprava má u nás smysl. Spíš si myslim, že jde jen o prachy. Ale třeba se fakt pletu, nejsem dopravce :-)

Bláža - Profil | So 16.1.2016 19:54:38

Jarda Š. >> To se ale asi netýká lodní dopravy po Labi v Čechách. Moc zdymadel, za každé se platí. Navíc strašně pomalé...

Jarda Š. - Profil | So 16.1.2016 19:39:12

nofish >> Ano, lodní doprava je jednoznačně nejlevnější, ale musí jít o přepravu na dlouhé vzdálenosti nebo bez překládání (substrát se do lodě na jednom místě naloží a loď ho dopraví rovnou do místa zpracování). Je otázka, zda je, či vznikne, v Pardubicích dostatečná poptávka po lodní dopravě.

nofish - Profil | So 16.1.2016 14:55:58

nej.vydra >> Hele nic proti, ale mi to připadá, že s tou dopravou uhlí lodí je to něco jako plány na kamionovou dopravu po železnici. Nakládat, vykládat, čekat až se to celé rozjede, čekat až to někdo po příjezdu vyloží, naloží a zase kus popoveze...

MAXXSKATER - Profil | So 16.1.2016 14:44:07

Díky za ty dary. :-)

Hony - Profil | So 16.1.2016 14:34:42

Buďte rádi, že to tu neprošlo. Splavnění Vltavy do Č. Budějovic prošlo, jsem zvědav pro kolik lodí ročně.

Bláža - Profil | So 16.1.2016 13:53:26

nej.vydra >> Tak to je pěkná blbost, lodě nejsou schopny dovést uhlí téměř po většinu roku. Letos by elektrárna díky suchu asi už stála. Navíc ta doprava je neskonale dražší. Zjisti si, jak se vozilo uhlí lodí. Když se to překládalo z vlaku do lodi a pak pracně dolovalo z lodi třeba v zimě, když to zamrzlo...

Bušák - Profil | So 16.1.2016 12:16:15

Bláža - >> někdo nahrabe nějakej grošík a bude se jezdit až nahoru na potok,prachy mají ohromnou moc,co je dnes není zítra

Honza7 - Profil | So 16.1.2016 12:10:56 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

nej.vydra >> Promiň, tady to určitě vidím jinak. Kdyby tahle varianta byla taková pecka, tak určitě by nevznikl tunel mezi Francií a Velkou Británií. Co konkuruje lodní přepravě ? Rychlost, nezávislost na přírodních podmínkách a především v ČR nevytíženost železniční dopravy. K tomu když přidám, kde se těží uhlí, jakým způsobem ho musím dopravit k tomu zázraku v ČR, kterému chceme říkat lodní doprava, tak je to svým způsobem pouze o mrhání finanční prostředky.
Kdo bude tedy garantovat svým majetkem rentabilitu uvedeného projektu???
Tady v tomhle případě nejde o vlastní realizaci projektu, ale jak vytáhnout peníze ze státu za studii, aby paraziti se měli velmi dobře. Jakým způsobem se kalkulovalo kolik dnů v roce by se průměrně jezdilo po Labi, by mě osobně hodně zajímalo. Když je málo vody, povodně, silné mrazy, zkrátka zjednodušeně řečeno extrémní počasí´, tak se po vodě nejezdí - zboží se nepřepravuje. Výhledově nás čeká hlubší zamyšlení, jak neplýtvat přírodními zdroji a to včetně vody. Snažit se ji udržet v krajině, včetně dostatečných zásob podzemní vody. Zájmy " REJDAŘŮ " co chtějí rejdit pouze v našich peněženkách nejsou pro většinu obyvatel v ČR vůbec zajímavé.

Mrknato - Profil | So 16.1.2016 11:13:06

TomCR >> To splavnění Labe zajistí akorát splavnění kapř K70 s ponorem 150cm až do Pardubic .....)))) . Na uhlí se*e pes....))))

"VÁZA" - Profil | So 16.1.2016 10:51:44

A hele'Mira Bednic tu ma stanek. Pak prej nejede...

TomCR - Profil | So 16.1.2016 8:13:14

nej.vydra >> A jakou souvislost má splavnění Labe do Pardubic s Chvaletickou elektrárnou? Labe je z Mělníka do Chvaletic splavné pro lodě s ponorem 180cm. To, že se už 20 let uhlí do Chvaletic nevozí po vodě, nevyřeší splavnění řeky do Pardubic.

nej.vydra - Profil | So 16.1.2016 6:36:48

Celý svět převáží po vodě co jen jde. V Čechách to ale zase vyhraje silniční a železniční loby. Vrcholem všeho je přeprava uhlí do Chvaletické elektrárny po železnici. Nejdříve za těžké miliardy předěláme drážní rychlo koridor a potom ho dojebeme vozením uhlí. Však to stát za pár roků zase zaplatí. To nebudou jen při miliardy. Přitom ta železnice celou dobu vede podél Labe. Za to by měl někdo dostat toho Antiropáka. Lidi trochu myslete...

Kondrakar - Profil | Čt 14.1.2016 22:42:19

Tohle stejně neprojde. Ta úprava zákona projde, už jen proto, aby ekology odsunuly do pozadí. A pak hurá, splavní Labe a pak se zjistí, že to stejně bylo k prdu, páč je málo vody.

esoxboy - Profil | Čt 14.1.2016 21:50:11

todle snad oslavim už jsem se bál že jim to klapne

Honza7 - Profil | Čt 14.1.2016 21:28:51

Splavnění Labe je " v obecním zájmu " pouze velmi malé skupiny lidí, která chce parazitovat pouze na ostatních. Nikde žádná garance jak se uleví automobilové dopravě, jaké budou slevy na zboží, které se touto cestou dostane do obchodní sítě. Jediná jistota je že to bude stát tři miliardy.
Loňské léto ukázalo, že nás výhledově bude trápit nedostatek vody. Uvedené finance by se měly využít na udržení vody v krajině a ne ji nesmyslně plýtvat na pár měsíců v roce na splavnění Labe.

Bláža - Profil | Čt 14.1.2016 20:58:52

Taky doufám, že to nikdy neprojde. Takový krásný kousek přírody a chtěli by ho zničit. Je tak málo vody poslední roky, že to na lodní dopravu stejně nemá význam. Jen by se chtělo pár jedinců napakovat na betonu....

Radunak - Profil | Čt 14.1.2016 18:44:38

Je vidět,že ma ještě někdo kousek rozumu..

Iza - Profil | Čt 14.1.2016 18:29:58

Sem rad ze to alespoň na čas a doufám že dlouhý nebude realizováno, sebrat vodu z jednoho z nejhezčích úseku labe, kvůli jedné lodi denne. Za tohle sem aktivistům vděčný. Mam to tam moc rad.

TEZAR - Profil | Čt 14.1.2016 16:42:06

To je dobře,že to Labe alespoň na čas nechají na pokoji.