Útoky štik pod vodou na mrtvou rybku

Diskuse k rybářskému videu Útoky štik pod vodou na mrtvou rybku

Autor diskuse: Martin M. - Profil , 2.11.2015

Nsliver - Profil | Po 30.5.2016 20:28:44

mascha >> no asi zaměňujeme , ale nakonec proč ne . Dyť jsme zajmovy spolek sdružující lidi všech věkových kategorií . Nejsme ani firma , ani státní instituce . Ono by to spíš chtělo změnit pravidla pro chytání dravců ( mám tu na to otázku ) , to by bylo mnohem přínosnější než zakazovat rybky .

Aha , takže jednoduchym testem prokazes , že ryby vnímají bolest stejně jako teplokrevny živočich ? Prozraď mi ho , já to neznám . Ryby urcite vnímají bolest , ale jinak .


Jo , tusim co chtěl tímto básník rici , ale sběrač prostě není lovec . Lovci , kteří kladou pasti dodnes existují , jejich rajon je obrovský , třeba jako cela Morava . Cestujou od chaty k chatě a lovi zvěř na kožešiny , ale jsou to lovci .

    Nmascha - Profil | Po 30.5.2016 19:27:47

    Denny >> Bohužel revírů, kde je zakázána přívlač, ale povolen lov na živou, je tu mraky. Důvodem zřízení jsou dvě věci - za prvé, dědkové s teleskopy, kteří nevláčí, si přeci nenechají na rybníku řádit mladý, ještě by jim ty nasazenky vytahali. Tihle lidi tvoří hlasovací základnu a často i board. Za druhé - vláčkaři jsou mobilní a je dost častý, že objíždí dost široký okruh revírů. Zákazem vláčky se tak revír chrání před přespolňákama pro domácí.

      Nmascha - Profil | Po 30.5.2016 19:21:54

      Colasrumem >> je mi líto, že nedokážeš chápet psaný text. Také by ti prospělo si něco nastudovat o argumentačních faulech, pak by se s tebou dalo diskutovat a přestal by jsi do diskuze podsunovat věci, které tam nebyli nebo to o nich není.
      Například jsem nikde nepsal o rozdílech mezi trojháky a jednoháky. Jednoháky jsou samozřejmě méně devastační - pokud budu mluvit výlučně o přívlači. Rozdíl mezi vláčením gumy či kovu a mezi vláčením mrtvé rybky také v zásadě žádný není. Zde jde jen o rozhodnutí každého vláčkaře, co má pro něj osobně větší hodnotu. To je vlastně i ta další část, kde podsunuješ, že vláčení rovná se automaticky potrhané tlamy. Jsou stejně potrhaný jako při lovu na rybku. Ono totiž o ty tlamy vůbec nejde. To co jsem se snažil napsat k lovu na živou je to, že někdo aby si zachytal, vezme živou rybu, nabodne ji na hák a nechá motat vodou. To ať se na mně nikdo nezlobí, ale s poraněním a stresem ryby ulovené na přívlač nemá žádné srovnání. Při lovu na živou jde o poranění a stres nástražní ryby. A pokud tenhle způsob lovu někdo dělá proto, aby si zachytal, a cílem není ulovení velké ryby k jídlu, je to dobytčárna. To je to, včem vydzvihuju vláčkaře, nikoli v tom, že by pouštěli nebo byli nějak víc šetrní k loveným rybám...

        Nmascha - Profil | Po 30.5.2016 19:10:16

        sliver >> Zaměňujete spravedlnost a solidaritu, to jsou dvě zcela rozličné věci. Ty nemohou a nesmí být zaměňovány. Zatímco principy spravedlnosti musí být právně vymahatelné, tak solidarita je věcí dobrovolnou. To je pak těžká debata, když tyhle dvě věci budete míchat.

        To že ryby cítí bolest a dokonce je možné je i bezbolestně stresovat je prokazatelné i jednoduchým pokusem. Opět, pokud tohle nepřijmeš, není možná další diskuze na toto téma.

        A o tom sběrači - zde jde jen o úhel pohledu. Jistě dobře víš, jak jsem tuhle paralelu myslel...

          NColasrumem - Profil | Ne 29.5.2016 13:34:02

          Tomayo >> I kdyby si jich vzal 2x 365, tak je to v pořádku protože podle RŘ na to má nárok. A dokud to někdo nezmění, bude to v pořádku ať se to ostatním líbí nebo ne. Není to správné, ale je to v naprostém souladu s pravidly, která nastavil svaz:o)

            NPYTLAKS - Profil | So 28.5.2016 8:57:37

            Denny >> u nás za komančů jeden takový revír byl,pokračovalo to pak i po revoluci,ale důvod byl ten,že tam sadili hlavatku a prodávala se speciální přívlačová povolenka,nakonec pak nikdo hlavatky nechtěl chovat,tak z toho upustili

              NSharry - Profil | So 28.5.2016 8:48:04

              Tomayo >> jedna mala poznamka, jak jsi napsal,ze pokud das rybickari do ruky vlacak, ze chyti kulove, tak to s tebou nesouhlasim, ozkouseno u kolegy, ktery az do lonska nechtel o vlaceni ani slyset... Naopak vlaceni je podle mojeho nazoru mnohem efektivnejsi, nastraha se ti nikde neschova do travy, za sutr, na dno, kdyz je dravec pobliz a nastrahu prezentujes, tam, kde potrebujes... Kdyz vidis pohyb dravce, zaloveni , uprk rybek atd, hned to muzes aktivne provlacet, navic projdes velky usek vody a vzdy budes chytat tam, kde dravce predpokladas, nebo mas vytypovane " horke mista" ... A jak psal Denny, pri dnesnim vyberu nastrah a moznostech a spouste navodu a videi na netu to zvladne i prumerny vlackar nebo zacinajici vlackar..., takze aby ses pak nedivil, kdyby se jen vlacelo ;-))), protoze ten kdo si rybu chce vzit, vzdy si ji vezme a ja souhlasim s tim, ze je to vzdy na lovci, co s ulovkem udela, pokud si ji muze dle RŘ vzit a vezme .. Tak je to jeho volba a podle me je to ok, pravidla jsou dana pro vsechny ... (ted se nebavim o tech co nepisou ulovene ryby, pouzivaji smazatelne tuzky atd). Ale rozhodne me serou nazory chytrolinu ( ted nemyslim tebe, pac si psal ze si rybu taky obcs vemes) co napisou ze ryby nezerou a vse pousti a vsichni ostatni jsou masari a nebo ze ryby pousti a koupi si je radeji v obchode a ten kdo od vody rybu odnese je masar ...

                NDenny - Profil | So 28.5.2016 0:51:02

                Tomayo >> Tady nejde o nejakou vyjimku pro kohokoliv,to by jsi nastval asi hodne lidi :-) predstav si,ze by vozickari mohli chytat na zivou a ostatni ne :-) Takhle opravdu ne,to by neslo,teda slo,ale kvuli mezilidskym vztahum bych to nedoporucoval :))))
                .Jak jsem se docetl,tak jsou,nebo byly i reviry,kde je privlac zakazana a na zivou se tam chytat muze.To je uz z principu spatne,protoze se tam omezuje lov vlackarum a vubec,takove rozhodnuti je postavene na hlavu.mohou tam byt nejake priciny,proc tomu tak je,ale nic rozumneho me nenapada.Spis bych to odhadnul na to,ze nejaci mistni nemohli prekousnout,ze jim tam nejaky vlackar ukazal,jak se chytaji ryby,obrazne receno :-) Ja si myslim,ze zatim jsou pravidla nastavena vcelku rozumne a snad kazda MO ma moznost si jeste nejak upravit nejake BP,treba zvyseni miry ryb a i miry zive nastrahy,tedy v ramci zakona.Pokud tomu tak neni,tak me opravte.
                Tou drinou jsem nemyslel trolling tam je to pohoda,jen z toho nekdy boli zadek :-) Myslel jsem klasicke hazeni.Jeste pred 10lety jsem to dal nekolik hodin v kuse a ted ,kdyz hazim velke woby,tak za pul hodiny seknu s prutem,protoze necitim zada :-) No vek clovek nezastavi.
                Mohl bych ti tady napsat,ze jeden den ulovim candose a druhy den dalsiho a pustim ho.Jenze chytam v jinych vodach,kde je to trosku jine,takze jeden den chytim 3 candose,dostanou za usi,druhy den to same a to nam staci.Za rok si to zopakuju a vsechny ostatni candaty poustim. Jinak nesouhlasim s tebou,ze na rybku chyti kazdy.Nechyti,ale to loveni je mnohem jednoduzsi a sance velika.Jenze sam vis,ze v soucasne dobe je takova obrovska skala nastrah,ze dobry vlackar,kdyz bude chtit,tak naseka za sezonu desitky dravcu.Neni to o tom,jestli nekdo chyta na rybicku,plandavku ,gumu nebo jinou nastrahu,ale o pristupu lidi.Jak jsi to napsal,budes mit lidi,je jedno jesli jim bude 20 nebo 80,kteri se nekolikrat otoci s rybou domu a pak poctivce,kteri si nevezmou ani to,co mohou.Jenze to je opravdu v lidech a bude trvat hodne dlouho nez se to zmeni,pokud vubec.

                  NTomayo - Profil | Pá 27.5.2016 23:41:44

                  P!F >> řešíme tu snad chytání na živou/mrtvou vs přívlač jestli u toho sedíš nebo ležíš je buřt. A jestli sežereš všechno co chytíš netuším :) doufám že ne ve tvém zájmu ;)

                    NTomayo - Profil | Pá 27.5.2016 23:18:38

                    Těžkej socik to tu je. Zaplatil jsem celý dva tisíce za povolenku tak budu brát ať se mi to vrátí :) ten co má v povolence 170 kaprů a ještě jich půlku nezapsal dostane diplom od dementu ze svazu místo toho aby mu tu povolenku vzali :) atd atd

                    Kamarád přinesl popsané dvě povolenky a vzal si asi 20 ryb....no co dělali ty kokosové ze svazu :) no to není možný no to není možný, tolik vycházek a jen 20 ryb, to není možný :) a takový to tu vedou

                      NTomayo - Profil | Pá 27.5.2016 23:10:55

                      Denny >> pro lidi kteří mají nějaká zdravotní omezení, hlavně tedy vozíčkáři tam by mohla platit nějaká výjimka kterou by každému jednotlivci mohl udělit svaz. ..například.
                      Důchodci co brečí že nemůžou a pak nelení se domů dvakrát otočit s kaprem když ho někde nasypou aby mohli chytat dál a nedělali zápis. ..ty by odemne žádnou výjimku nedostali :)

                      O velikost tu snad ani nejde, trolling mě baví a dřinu v tom nespatřuji protože mám k tomu vhodný kajak a když mě nebude bavit nebo nebudu moct šlapat, tak si hold budu muset koupit motor.

                      Tady se to to všechno převrácí jak v Kocourkově :) legrace...ty voe, podívejte se kolem sebe, sáhněte si do svědomí hlavně ty co tu nejvíc vykřikují ze na rybičku pouští a procentuálně podobné kraviny ...pak mi s čistým svědomím řekněte že chytáš na rybku čisté kvůli tomu pocitu z toho lovu a že když jeden den chytne candose tak druhý den pustíš :) ani hovno! Proto říkám že na rybičku chytí každý retard a když mu dáš vláček chytne hovno první den druhý den třetí den a pak ať si klidně vezme, taky si vezmu ale ne tak jak bobkař. Chci říct že pokud by se nechytalo na živou/mrtvou v té vodě by bylo daleko víc, lidem by trocha pohybu prospěla a třeba by i změnili své myšlení. ...I když jak to tady čtu tak spíš asi ne ;)

                        NTomayo - Profil | Pá 27.5.2016 22:02:16

                        PYTLAKS >> odpověděl jsem ti jasně myslím a to ať si to vygooglíš.

                          Nsliver - Profil | Pá 27.5.2016 21:44:33

                          Colasrumem >> nojo , to je furt dokola .

                            NColasrumem - Profil | Pá 27.5.2016 21:41:01

                            Sharry >> Jo blbci jsou všude, v tom jsou si všichni rovni, souhlasím.

                              NColasrumem - Profil | Pá 27.5.2016 21:40:14

                              sliver >> Ne já slyším jen kníkání vláčkařů, že přes vlasce nemůžou tahat ty nástrahy. Já na rybku moc nechytám, věnuji se většinou klasickému feederu a ne dravcům, ale nadávání, že jim vadí vlasce slyším celé léto. To, že lidem vadí koupáči a všechno co se mihne kolem vím. Já tohle ignoruji, ale nemám rád fňukání od určitých lidí.

                                NSharry - Profil | Pá 27.5.2016 21:37:15

                                Colasrumem >> zdar, ja sem sice vlackar telem i dusi, ale souhlasim s tebou, nekteri vlackari to maji v makovici opravdu radne vybito... A o tech koulomilovnicich ani nemluvim,... asi bude trochu pravdy na vsech" frontach" ... ;-) ato se tyka i rybickaru...

                                  Nsliver - Profil | Pá 27.5.2016 21:34:53

                                  Colasrumem >> ale ale , neříkej , že jsi ještě neslyšel nářky rybickaru , že jim plaší ryby brodici vlackari . Kdyby ti rybickari nebyli pitomi , tak okolochytajici vlackare pozvou , aby jim woba protáhl kolem kaceny , protoze štika pojede za wobem , ale veme tu rybku . A to si piš , že to funguje .

                                    NColasrumem - Profil | Pá 27.5.2016 21:24:09

                                    sliver >> Nemám rád extrémy, proto reaguju. Ještě jsem neslyšel, aby se rybičkář navážel do vláčkaře, že tahá ve vodě nástrahy, jako se naváží vláčkaři do nich. Totéž jako koulomilci se vysírají do ostatních, že nepouští všechno co chytnou.

                                      Nsliver - Profil | Pá 27.5.2016 21:15:57

                                      Colasrumem >> a ty taky neblbni . Velká část rybickaru jsou pekna hovada , při cerinkovani zmari spoustu potěru , hlavně plotic , slunek a okounu . A o lovu na třetí prut v křoví nebo nájezdech na candáty asi psát nemusíme , co ?

                                        NColasrumem - Profil | Pá 27.5.2016 21:05:35

                                        Prostě když to shrneme, tak vláčkař je nejlepší, protože zasekne rybě do huby jen dva trojháky na rozdíl od toho kdo chytá na rybičku a má tam jen jeden. Snaží se tady vysvětlit, že naházení gumy a železa do vody je taky lepší než mrtvá rybka. Prostě komerční články pár slaboduchým jedincům zatemnily mozek a ti se to pak snaží vnutit ostatním. Když vláčím a pouštím ty popíchané ryby s potrhanou tlamou je naprosto etické a omluvitelné. Vláčkař je milovník a ochránce přírody, protože chytá aktivně i za cenu toho, že zničí spoustu ryb a tak je vlastně takový rybářský světec. Nechte si ty kecy a když už devastujete ryby stejně jako ostatní, nesnažte se to omlouvat a vyzdvihovat nad ostatní. Komici:o)))