Zájem o rybářství na Ostravsku klesá

Autor diskuse: JaMi - Profil , 7.8.2014
61 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Npfly - Profil | Čt 21.8.2014 8:51:02

Stilet >> Bohužel to je klasika svazového hospodaření.Nasadit tržní rybu,tu vymasit a zbytek roku nadávat a to se netýká jen P revírů.

    NStilet - Profil | Čt 21.8.2014 8:49:22

    Moje odpověď na téma Bleskovky je jednoznačná - hlavní důvod velkého poklesu členů ve Svazovém rybolovu na některých Územních Svazech je špatně vedené hospodářství těchto územních svazů.
    A u Sev. Moravy je to naprosto jednoznačné - zdejší "Hospodářský odbor" drží nad propastí jediný odborně zdatný technik, který se snaží seč to jde aby hloupá a někdy až protiprávní rozhodnutí volených orgánů přinesla co nejméně škod.
    Na "činnost" Hosp. odboru SM Úz. svazu se můžete podívat na http://www.rybsvaz-ms.cz/katalog/informace-odboru-u​zemniho-svazu/odbor-hospodarsky/ , případně na jeho "odpovědi" na otázky v diskusi Webu.
    Petrův zdar.

      NStilet - Profil | Čt 21.8.2014 8:34:31

      geriatrix >> Zarybňovací plány se u většiny revíru nezměnily - co se změnilo je jejich dodržování co se týče stáří vysazovaných ryb - reportáž je o Sev. Moravě tedy o ní. Ze Svazových vod se staly přestupní nádrže komerčně odchovaných ryb a po jejich vybrání za několik týdnů jsou na zbytek sezóny revíry prázdné - k vodě tak chodí jen ti co mají čas v době sazení a blázni. co chtějí jen klid. Ti co chtějí k vodě párkrát do roka, kdy mají čas a chtějí vidět ZÁBĚR jdou na soukromák a ze Svazu pryč!
      Dám příklad :
      Fiktivní P revír 40 km toku, Zarybňovací plán 15 000ks POll. Odlov udicí ročně cca 2500 ks.(loví se ryba jež byla vysazena před dvěma léty s výtěžností cca 18%) Cena pro zarybnění v roce 2013 – 165 000,–Kč
      V toku stále min čtyři ročníky Pstruha obecného!!!

      Místo POll z odchovu MO nákup Produkčních PO (Slovensko) = 750 kg = cca 2 250ks PO. Odlov udicí ročně 80% = 1800ks( velmi optimistický odhad - fakta zatím hovoří o 40%, zbytek úhyn a predátoři, na které produkční ryba není zvyklá) - loví se ryba ihned po nasazení . Ale co je asi nejdůležitější z pohledu života ve vodě ….voda je týden po zarybnění prázdná!!!!!

        NRadunak - Profil | Pá 8.8.2014 9:17:48

        venca1 >> na něj taky. I na tchána. Ale rybu na to vytáhnou a vo tom to je. Budu mít ty Tapy k dispozici. Ještě je dá promazat a prý je daruje. Tak jsem mu vynadal,že půjdou na polici :)).

          Nvenca1 - Profil | Pá 8.8.2014 9:15:22

          Radunak >> To je dobře , že ho to baví, ne? :-) Sbírám starý vercajk a taky chytám sem tam na staré bambusáky a kolečka, každý na mě čučí jak na blba, ale mne to taky baví. :-))

            NRadunak - Profil | Pá 8.8.2014 9:08:14

            venca1 >> jeho to s tím baví. Mohu poslat foto :)). Tchán do minulého týdne lapal ještě na tapy. Tak alespoň jeho jsem ukecal na nové navijaky na ty Sony.

              Nvenca1 - Profil | Pá 8.8.2014 9:04:39

              hraji >> Proč kraviny? taková retrochytačka stojí za to. :-)) A MKáčka byly dost slušné navijáky.

                NRadunak - Profil | Pá 8.8.2014 9:03:30

                hraji >> myslíš ty ryby?

                  Nhraji - Profil | Pá 8.8.2014 9:00:41

                  Radunak >> z toho si nic nedělej, mládí dělá kraviny, to ho přejde. ;-)

                    NRadunak - Profil | Pá 8.8.2014 8:58:44

                    Brytro kolegové. Absolutní souhlas. Já mám teda doma výjimku. Syn(z prvního manželství paní) 16 let. Sice povětšinou u pc,ale jak se blíží víkend,tak ryby ryby. Nedávno jsem mu nabízel,že mu omladim cajk. Odpověď mě posadila do křesla. Nechci,vytáhnu i na bambus. Chytá se Sonama a navijaky MK100. A nechce slyšet o výměně. Prý je má od dědy a dokud nezlomi,nemění.

                      Nxvasikp - Profil | Pá 8.8.2014 8:29:57

                      marmyš >> platí..ale nechodí :-)

                        Nmarmyš - Profil | Pá 8.8.2014 8:28:57

                        xvasikp >> blbá úvaha,jen ať jsou,hlavně když platí:-)

                          Nxvasikp - Profil | Pá 8.8.2014 8:26:52

                          marmyš >> to byla vyjímka....a pak se mi ten šmejd stejně vypl... kousek od břehu.....náádhernej lysec.. a véélikej . No já jsem pro aby rybářů ubývalo :-)

                            Nmarmyš - Profil | Pá 8.8.2014 8:24:30

                            xvasikp >> o podebírání od cizích bych mohl psát historky. raději sám,ale když se někdo moc snaží,tak ho nechám.

                              Nxvasikp - Profil | Pá 8.8.2014 8:21:39

                              marmyš >> čím méně rybářů u vody tím lépe mi tam je :-). Ovšem když už jsem na rybníce a potřebuju pomoct podebrat....jak na sviňu se nikoho nedovoláš... :-D

                                Nmarmyš - Profil | Pá 8.8.2014 8:16:36

                                xvasikp >> dá,jsou fleky,kde ani z vozu nemusíš vylézt. když se nasype,tak chodí tak dvě desítky rybářů a během měsíce je zase klid. je nás tu přes dva tisíce a přes tisíc prodaných povolenek. většinou nemají čas-prachy jsou přednější. nebo ožralá huba:-)

                                  Nxvasikp - Profil | Pá 8.8.2014 7:50:57

                                  marmyš >> asi se tam nedá dojet autem? :-)

                                    Nmarmyš - Profil | Pá 8.8.2014 7:35:43

                                    xvasikp >> Chodím k řece ve Znojmě a za posledních 10 docházek jsem viděl jednoho vláčkaře,jinak ani noha.

                                      Nxvasikp - Profil | Pá 8.8.2014 7:32:32

                                      marmyš >> asi dnes mají jiné výmluvy a tak klesá zájem o rybaření :-)

                                        Nmarmyš - Profil | Pá 8.8.2014 7:30:55

                                        xvasikp >> Nová doba,já když jel na dva dny,tak žádný chlast-hezky sem to zapíchl u kamarádky. Ryba byla nějaká už dopředu ulovena a schována v saku u vody,aby žena viděla,jak jsem dobrý:-) To bylo v prvním manželství.

                                          Nxvasikp - Profil | Pá 8.8.2014 7:27:23

                                          marmyš >> hlavně že má vedle sebe basu piva a kamaráda v biwi...a manželka daleko...

                                            Nmarmyš - Profil | Pá 8.8.2014 7:24:57

                                            venca1 >> Dříve se šlo k vodě,aby bylo co na večeři . Sedět tam týden,ožírat se a čekat na velkou rybu nebylo běžné.Dnes "rybář" nemusí ani umět nahazovat-nástrahy zaveze. Pokud možno 400 metrů,čím dál-tím líp:-)

                                              Nxvasikp - Profil | Pá 8.8.2014 7:19:49

                                              venca1 >> to jsi napsal pěkně :-). Hele když teď mladí nebudou rybařit...budu mít na důchod u vody klid :-D takže jejich nezájem...moje radost :-D

                                                Nvenca1 - Profil | Pá 8.8.2014 7:17:27

                                                marmyš >> Chytaly se i větší ryby, ale byl problém hlavně s navijáky, tenkrát vytáhnout sumíka 150cm se stabilem byl dost velký problém. :-))) Ale jinak máš pravdu v tom , že mlaďoši nakoupí drahý vercajk, a pokud nechytají ryby 10kg a více, tak u toho nevydrží.. Ale je to zase výhoda pro nás, nakoupit levně v bazaru. :-)))

                                                  NVarada - Profil | Pá 8.8.2014 7:13:00

                                                  Jojo,mladí maj zájmy jinde...jinak co se týče ryb a zarybnění tak já se letos vrátil k rybařině po patnácti letech a jsem naopak mile překvapen stavem vod a osádkou v nich.I tím že se do vod sypou třeba malí kapříci,v řece jsou reofilní druhy,všude jsou úhoři a sumci,v potoku který býval špinavá stoka vytrávená cukrovarskými kampaněmi jsou ryby,a na místech kam se nedá dojít jinak než pěšky je úžasný klid...rybářské náčiní je dostupné atd....
                                                  Oni hlavně ti mladí chtějí všechno hned,když se hned nedaří jak v propagačním rybářském videu tak hned se říká že ryby nejsou.Přitom spousta z nich prostě neumí chytat ryby,nepřemýšlej,nehledají u vody ty správné místa,prostě někam mrsknou koule a když to nic nevezme tak je hospodář č.rák a nejsou ryby.A vlastně to neplatí jen o mladejch.....
                                                  Stačí v noci pozorovat vodu,potichu,nenápadně a člověk žasne jaký se na většině revírů mrskaj ryby,nebo když se vyhřívají na slunci.....podle mě je fajn,a když pár tisíc "rybářú" ubyde,tak tím líp.Ty uvozovky tam jsou proto,že ten kdo to má v srdci tak si papíry koupí kdyby neměl co žrát,i kdyby měl chytat na teleskop za dvě stovky....

                                                    Nmarmyš - Profil | Pá 8.8.2014 7:04:29

                                                    MAXXSKATER >> Dnes hodně mladých se vybaví vercajkem za hromadu prachů,vyrazí k vodě nadupaní teorií a chtěli by lovit kapry 10+ a sumce přes dva metry. Pokud pohoří a to většinou jo,tak nadávají,že v té vodě nic není.I třeba před padesáti lety byli jedni,co lovili a druzí,co jim to nešlo,dnes by chtěl lovit každý. Pokud dříve někdo chytl kapra nebo štiku přes pět kilo,tak o tom věděla celá vesnice. Dnes se taková ryba některým zdá malá.

                                                      NMAXXSKATER - Profil | Pá 8.8.2014 2:13:33

                                                      Tak já bych řekl, že podobné je to asi všude. I z toho grafu, co tu dával Fotojakes, je to poměrně jasné. Dnešní mladé prostě rybařina netáhne, nebaví je to někde čekat u vody, jestli něco zabere, to vidím u nás z diskuze u vody. Dost z nich to zkoušelo, ale vydrželi většinou jednu sezónu. Polemizovat o tom, zda za to může zarybnění našich svazových vod, samozřejmě můžeme - podle mého to na tom má taky určitě alespoň z části svůj podíl. No a že klesá počet členů dospělých je taky jasné, určitě je pár výjimek, kteří začnou rybařit až v dospělosti, ale moc jich určitě nebude. No a taky tu máme soukromáky, malé vody a tak dále, kde to prostě dneska spoustu lidí baví více kvůli tomu, že si tam povětšinou lépe zachytají, mohou se aktivně zapojit do diskuze, jaké ryby by tam chtěli ve vodě mít atd.

                                                        Nchendler - Profil | Čt 7.8.2014 20:27:18

                                                        Kajman60 >> jsem 81. A muj deda je. A musim rict,ze jsme oba tehoz nazoru. Ja to opravdu nemyslel na nikoho doslova,ale pral bych vam videt a zazit,co ja,co mi dalo tento nazor.

                                                          NDarcy - Profil | Čt 7.8.2014 20:11:10

                                                          chendler >> Tvůj příspěvek jsem si pro jistotu, přečetl 3x, abych pochopil co strašného jsi napsal, že se do tebe někteří tak pustili. Jsem už "starý pes", ale přesto s tvým příspěvkem absolutně souhlasím. Zřejmě v jiných krajích mají hodné dědečky kteří vyznávají metodu Chyť a pusť. Bohužel, na revírech kam chodím já, se nejméně tři čtvrtiny důchodců chovají tak jak popisuješ.

                                                            NRadunak - Profil | Čt 7.8.2014 18:27:37

                                                            Já si myslím, že statistiky s vysazováním jsou uměle nafouklé..

                                                              NRadunak - Profil | Čt 7.8.2014 17:44:33

                                                              geriatrix >> lepší než tři minuty s rohlíkem:))

                                                                Ngeriatrix - Profil | Čt 7.8.2014 17:34:28

                                                                Radunak >> Není co, deset minut štěstí se segedínem 8O)))

                                                                  NRadunak - Profil | Čt 7.8.2014 17:12:16

                                                                  geriatrix >> Ten oběd ti snad i závidím. :)))

                                                                    Nkakr - Profil | Čt 7.8.2014 16:58:37

                                                                    geriatrix >>
                                                                    Každý revír má kartu, kde se na jedné straně zapisuje co se do revíru v daném roce nasadilo a na straně druhé jsou zapsané přisvojené ryby. Karty existují více jak 50 let a jsou archivované na úrovni MO a ÚS.

                                                                      Ngeriatrix - Profil | Čt 7.8.2014 16:47:14

                                                                      Radunak >> Ahoj, jasně že v přátelském 8O)))))
                                                                      Byl jsem jen krátce při obědě, tak jsem nereagoval, poněvadž už jsem byl pryč, takže se omlouvám.

                                                                        Ngeriatrix - Profil | Čt 7.8.2014 16:43:19

                                                                        Chybí mi tam ta zlatá osmdesátá, škoda. Já můžu porovnávat svoje zkušenosti pouze s touto dobou, začínal jsem v roce 1984.

                                                                          Ngeriatrix - Profil | Čt 7.8.2014 16:37:35

                                                                          kakr >> Děkuji mnohokrát a klaním se až k zemi.8O)))

                                                                            NRadunak - Profil | Čt 7.8.2014 16:11:41

                                                                            Číhnul jsem na tu tabulku a dobrý. Akorát ty průměry si tak nemyslím, jelikož je spousta kluků, co pouští, tudíž je musí vyprůměrovat ostatní, takže ty čísla by byla jinde si myslím. Každopádně, tabulka zajímavá. Tak v čem je tedy problém? To může být na další otázku. Vysazuje se a ryby neberou. A nebo je spousta lovců, co jim pět ryb denně nestačí na ukázku toho, že berou :)).

                                                                              Nkakr - Profil | Čt 7.8.2014 15:45:09

                                                                              geriatrix >>
                                                                              Kolik se nasazovalo se dá dohledat, ale obecně lze napsat, že se nasazuje mnohem více.
                                                                              Na to kolik ryb si rybáři přisvojili dříve a nyní se můžeš kouknout :
                                                                              http://www.mrk.cz/clanek.php3?id=850

                                                                                NFRANK71 - Profil | Čt 7.8.2014 15:00:42

                                                                                Tak ubytek je, to je jasny. Na druhou stranu spousty lidi pracuje v Praze. A je to znat, Moravaku je u vody hafo. Proc by si kupovali drahe listky na severu, kdyz zde to ma za mensi penize. Jak brigady, tak ostatni poplatky.

                                                                                  NKajman60 - Profil | Čt 7.8.2014 14:54:51

                                                                                  chendler >> Který že ty jsi ročník , synku?? Loví tvuj otec ryby? Nebo děd? Řekl by jsi toto svému otci do očí, pokud je v důchodu? ...myslím že by ti pravil..-že já teho cypa raději nestřikl kajsik na plaňku.-)))) ..a to nejsem nasratý, jen jsem se nad tebou zasmál...-))

                                                                                    NRadunak - Profil | Čt 7.8.2014 14:20:57

                                                                                    geriatrix >> a taky si myslím, že se dřív kradlo méně, než dnes. Dřív se to alespoň zaonačilo, ale dnes to už ani nedělaj, protože je nikdo nepostihne a pak tvrdí, jak tolik a tolik bylo investováno a vysazeno.

                                                                                      NRadunak - Profil | Čt 7.8.2014 14:18:31

                                                                                      geriatrix >> taky bych ty čísla rád viděl pane kolego. Dnes v přátelském duchu :))

                                                                                        Ngeriatrix - Profil | Čt 7.8.2014 13:46:23

                                                                                        Sakra, jak to ti naši taťkové a dědci proboha dělali? rybářů hafo, většinou každý kdo chytil, si rybu odnes a fungovalo to, dnes to nejde? Ona ta centralizovaná ekonomika měla i jisté výhody, o těch se ale dnes moc nemluví. A není to jen v rybářství. Je to jako vždy o penězích. Nemá někdo tabulky kolik se kdy vysazovalo ryb ? Třeba 1980 - 2013 docela by mě to zajímalo.

                                                                                          NRadunak - Profil | Čt 7.8.2014 13:23:22

                                                                                          splávkař >> přesně tak...

                                                                                            Nsplávkař - Profil | Čt 7.8.2014 13:02:56

                                                                                            Radunak >> Ač nejsem žádný pamětník,tak vidím zásadní rozdíl v tom,jak se dnes oproti době před cca 20 lety hospodaří a mnohde se o hospodaření nedá vůbec mluvit. To se na stavu vod za ty roky podepsalo a hřebíčkem do rakve je fakt,že namísto opatření které by ryby a jejich životní prostor před rybáři chránily jsou neustále prosazovány a mnohde i přijímány opatření,které sic možná nějakého rybáře potěší ale rybám a vodám jen škodí.

                                                                                              NRadunak - Profil | Čt 7.8.2014 12:28:57

                                                                                              splávkař >> Souhlas. A ještě všude posloucháš, že nejsou ryby atd..

                                                                                                Nsplávkař - Profil | Čt 7.8.2014 12:19:49

                                                                                                Bývaly doby,kdy byla povolenka pro většinu jediným způsobem jak si zachytat ryby.Už léta tomu tak není a není divu,že zájem o povolenku stabilně klesá a znám dost lidí,co si povolenku léta berou jen z jakési setrvačnosti či solidarity a když už si vyrazí k vodě tak se svazovým revírům vyhnou obloukem.

                                                                                                  NS&F - pescador - Profil | Čt 7.8.2014 11:17:55

                                                                                                  chendler >> Ano má ale co je moc je příliš. Obecným pohledem je to kruh který se opakuje ale tady tem kruh je spíše spirála klesající někam ke dnu. To co si dovolí dneska mládež
                                                                                                  jak k učitelům nebo lidem obecně je z mého pohledu opravdu už nenormální a nedovedu si vůbec
                                                                                                  představit co by se dělo kdybych se tak choval v jejich věku stejně já .... podotýkám,že tak až starý
                                                                                                  nejsem.
                                                                                                  Nicméně je to vidět v mnoha případech i zde na MRKu kdy mládežník schovávajícíse za virtuální
                                                                                                  intimitu je drzost sama. Soudnost a třeba i trocha úcty ku starším kolegům jim nic neříká.
                                                                                                  Podotýkám,že je to můj názor a pohled na věc ... tohle ale do téhle diskuse nepatří, tudíž s touto
                                                                                                  debatou končím.

                                                                                                    NRadunak - Profil | Čt 7.8.2014 11:13:39

                                                                                                    Já si myslím, že doba je prostě zlá. Bez ohledu na věk toho, či onoho lovce. A taky spousta lidí prostě ty prostředky uvolnit nemůže. Neříkám, že je to horentní suma za povolenky, spíš naopak, ale spousta lidí tu dvojku za celosvazovku pošle radši jinam. Toť můj názor.

                                                                                                      Nchendler - Profil | Čt 7.8.2014 11:11:18

                                                                                                      Vsem starsim,se timto moc omlouvam,nikoho jsem nechtel urazit.

                                                                                                        Nchendler - Profil | Čt 7.8.2014 11:10:04

                                                                                                        S&F - pescador >> ja mam takovou zkusenost. Kazdej rocnik ma neco. Nikoho tim do jednoho pytle nahazu.

                                                                                                          Nchendler - Profil | Čt 7.8.2014 11:07:42

                                                                                                          Zajda >> tak ted jsem se teprve posral,jak jsi to tak drsne napsal!!! Koukam,nekdo si to tady bere osobne,vztahovacnost je nemoc,dej si na hlavu hadr a rekni si u doktora o prasky. Nebylo to na nikoho mysleno osobne a primo. Napsal jsem svuj nazor a jestli ty,s nim nesouhlasis,muzes to napsat normalne a SLUSNE!!!!

                                                                                                            NS&F - pescador - Profil | Čt 7.8.2014 11:06:41

                                                                                                            Zajda >> Po pravdě řečeno tyhle řeči a odsuzování penzistů taky nemám rád.
                                                                                                            Bohužel tento trend a svalování viny na lidi v důchodovém věku bude sílit s pozvolným odcházením do penze silných ročníků a s touhle generací která je má nebo bude živit .... nevím nevím. Proto si myslím,že tahle zášť bude sílit :-(
                                                                                                            ...... nicméně vrátím-li se k tématu "zájem o rybaření klesá" tak tabulka co dal fotojakes jen podtrhuje
                                                                                                            to co jsem o zájmu hlavně mládežníků napsal níž.

                                                                                                              NNeznaboh:-D - Profil | Čt 7.8.2014 11:03:09

                                                                                                              chendler >> Ahoj, nic proti,ale je to i o tom co ty jsi schopen a ochoten dát vodě... máme ročně nachytáno dost ryb přes 10Kg ze svazovek... Takže to není o tom, že se vše bere od vody, ale o tom umět se k větší rybě i dostat...

                                                                                                                Nfotojakes - Profil | Čt 7.8.2014 11:02:54

                                                                                                                chendler >> dej si sprchu...

                                                                                                                  NZajda - Profil | Čt 7.8.2014 11:00:19

                                                                                                                  chendler >> Aby ses z těch důchodců neposral, ubožáku...

                                                                                                                    Nfotojakes - Profil | Čt 7.8.2014 10:22:52

                                                                                                                    Vývoj členské základny ČRS v letech 1990-2013

                                                                                                                    Myslím, že zde je to patrné jasně. Zdroj: www.rybsvaz.cz/

                                                                                                                      Nchendler - Profil | Čt 7.8.2014 10:22:08

                                                                                                                      S&F - pescador >> s cenou povolenky,mas urcite pravdu,ale ja si myslim,ze to je hlavne o tom,ze ono pomalu neni co tahat z vody. Diky lidem,ktery berou co jim na hacek vleti a trosku jim nedochazi,ze ryba neroste rok a ze to neni nikdo schopen doplnovat i treba jen proto,ze to nikdo nikam nezapise a pokud se bude brat neustale a vsechno....koho bude bavit,tahat porad nejake mrnousky?! Myslim ze kdyz clovek jede na soukromak,jede tam aby si zachytal,aby,jak pise castej slogan....spln si svuj sen.... a pak prijde na to,ze je to pro nej lepsi,ze nema vlastne tolik casu a ze mu parkrat do roka,ten soukromak staci a nebudem si nic nalhavat,na svazovech vodach,zo pomalu zacina bejt zalostne,hlavne diky duchodcum,kteri na to maj cas kazdej den a to by v tom byl cert,abych si nevzal rybu,kdyz jsem si koupil povolenku....!!! Jim ani nevadi,ze to nemaj kam dat,tak to dam znamemu.... nerikam kazdej ale..... JE TO HRUZA!!!!

                                                                                                                        NS&F - pescador - Profil | Čt 7.8.2014 10:08:07

                                                                                                                        Gandy >> Pozvolný nezájem a pokles je po celé ČR a nemyslím,že se lidi dávají na lov bez povolenky. Každoročně vrací spousta lidí prázdné úlovkové lístky,že vůbec ani na ryby nešeli nebo se nedostali ....
                                                                                                                        a to jsou i takový,že celorepublikové .... snad největší pokles je viditelný u mládeže. Ostatně zrovna u nich je to vidět i u jiných zájmových činností ... PC hry a PC vůbec je jim milejší. U dospělých je to
                                                                                                                        z vícero důvodů a nesouhlasím,že nezájem je o legalizované. V porovnání ceny povolenky s cenou povolenky třeba jen na den nebo pár dnů na soukr.vodách je směšná. Prostě tak jako každé "boom"
                                                                                                                        má svůj vzestup i pád.

                                                                                                                          NGandy - Profil | Čt 7.8.2014 9:57:18

                                                                                                                          Bohužel znám lidi, co měli povolenku i desítky let. Ale vzhledem k směšným postihům za pytlačení a finanční krizi se rozhodli lovit dále bez povolenky. Takže je otázkou, zda klesá zájem o rybářství, nebo jen to legalizované...?