Kaprárske hovadiny

Diskuse k mini článku Kaprárske hovadiny

Autor diskuse: narybach - Profil , 3.2.2014
313 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NM0RGAN - Profil | Čt 20.3.2014 13:11:24

Gandy >> Samozřejmě, že cílem inteligentní divoké ryby není se nažrat a nebýt vůbec ulovena, ale dopřát si ten adrenalinový zážitek být tažena za háček v hubě, následně trávit desítky minut na břehu, vystavovat se pro fotografa, otírat si sliz a hlavně dostat pusinku.
Jen mi tedy nejde do hlavy, proč tyhle inteligentní ryby nelezou z vody samy, jakože třeba když uvidí toho ostrého rybáře s nejmodernějším vybavením, že by rovnou připluly ke břehu a dožadovaly se cíleně oněch procedur.

NGandy - Profil | Čt 20.3.2014 12:45:27

narybach >> 8. Inteligentný kapor
Každý z nás už čítal článok o nejakom anglickom jazierku, kde pláva desať pomenovaných kaprov o veľkosti 20 a viac kg. Rybári čakajú rok na voľné miesto, aby sa mohli pokúsiť jedného z nich chytiť. A opakovane sa im to darí, aj keď tie ryby už boli chytené x-krát.

Osobně se domnívám, že právě toto dokazuje vysokou inteligenci CARPů. Neboť dobře ví, že záběr na vychytané montáže a top koule je nebude stát život. Že se po vylovení stanou středem vesmíru. Jejich bolístky budou pečlivě ošetřeny a i pusinku dostanou.

Ale je to jako u lidí. Ne všichni jsou inteligentní. Najdou se mezi nimi hlupáci co záběry na kolínka, rohlíky a brambory životem hloupost doplácí...

Narnošt - Profil | St 19.3.2014 23:09:00

karloson >> karloson® - 6.2.2014 12:19:19 >> Pod Tvůj zápis(Čt 6.2.2014 12:19:19) nezbývá než se podepsat a podtrhnout! :)) Škoda,že nejde dát poděkování,tohle by si to rozhodně zasloužilo... :-)

Nminn - Profil | St 19.3.2014 22:52:30

pošvatka >> Ty dráždíš hady bosou nohou. Chceš aby to tu začalo znova ? Některý možná po téhle diskuzi už leží na ÁRU. Ale byla to tu sranda.

Npošvatka - Profil | Út 18.3.2014 11:23:34

Já říkám krmítkářům -kůrčičkáři.CHytám na přehradě a kůrčičkářů tam je o víkendu habaděj.Sedí u prutů půl metru ,ale mají na svých teleskopech nový swingry a samozřejmě zapnutý pípáky.Přehazují každých 10-15min.a aby každý věděl,že jim fungují,tak je daj na plný prdy a přes pípák šponují vlasec.Řeknu Vám,že navečer když je ticho ,tak to je koncert .Je ještě štěstí,že když se kapři začínají"PROBOUZET TAK SE BALÍ A JEDOU DOMŮ"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nmarius - Profil | St 12.2.2014 12:53:42

Chápu to tak, že autor chtěl napsat, čemu tak úplně "nerozumí" nebo co nepoužívá či dokonce považuje za zbytečné používat při lovu kaprů / nevím jakou velikost kaprů má na mysli, nevím jak dlouho je na jedné výpravě za kapry...atd/. Je to jeho názor, ten mu nikdo nemůže vzít. Už ale úplně nechápu, proč v nadpisu použije slovo "hovadina". Zřejmě konfrontaci žádá, a tak ji má. Chytám jinak než vyspělí kapraři, chytám taky podstatně menší ryby, netrávím na rybách celý týden, ale netroufnul bych si napsat, že ti , co to dělají, dělají hovadiny. To je zase jejich názor. Napíšete-li , malý muži, že to je hovadina, oni zase- samozřejmě- napíší, že hovadiny děláte Vy. "Pravda" v tomto případě neexistuje, prostě někdo má rád holky jiný zase vdolky.

NMIŇAS - Profil | Út 11.2.2014 21:09:31

narybach - >> Sikudovy hovadiny !?

NPanto - Profil | Ne 9.2.2014 17:43:06

Článok je pekný, ale trošku zbytočný... Autorovy navrhujem aby ten čas kedy dilemuje nad takýmito vecami a témami ktoré sú v článkoch využil na užitočnejšie veci, napr. išiel na ryby! :) Trošku aj ja lutujem tých 15min. času čo som venoval tomuto článku kým som to prečítal, ale na záver len poviem toľko: NEROBME SI Z RYBAČKY ZBYTOČNÚ VEDU!!!!

Nšumava - Profil | Ne 9.2.2014 12:20:41

RK >> skvěle shrnuto a dobře, pravdivě s homorem okomentováno. Bravo.

Nborecrybář - Profil | Ne 9.2.2014 11:05:17

tak jsem to konečně dočetl celé a jediné co mne napadá je říci hnus. Ne ani tak na článek s nímž souhlasím tak půl na půl, ale na to jak se k sobě chováme. Najde se zde jako "rybář" kterej všechny posílá někam a nazve klidně kohokoli velice vulgárním označením. takovej člen tohodle webu by měl být smáznut a bylo by. Dělší je jak se mezi sebou pořád jen dohadujem, ale zajímalo by mne kdo je tak čistej? kdo nikdy po sobě nenechal žádný nepořádek (ani vajgla, kousek vlasce atp)? Kdo nikdy nenašponoval vlasec přez zaplej pípák? Kdo se nikdy nechoval ne úplně moc šetrně k rybě? našlo by se toho hodně a ani já nejsem čistej.
Skuste se lidi soudit místo toho jak a na co kdo chytá, sčím kdo chytá, co používá ale podle toho jak se chová. Je úplně jedno zda je někdo kaprař, bobkař, feedrař, mouchař, vláčkař, sumcař. Je důležité jakej ten člověk je, pokud je prase tak prasetem bude pořád. Osobně znám mezi všemi co jsem napsal i prasata i slušné lidi. Buďme k sobě tolerantní, našim hádáním nahráváme jen těm kterým jsme úplně ukradení.

NVojtěch - Profil | Pá 7.2.2014 9:26:00

narybach - >> tuto diskuzi bude nejlépe zavřít!

Njohan - Profil | Pá 7.2.2014 8:54:12

Již název článku napovídá hodně o jeho autorovi. Jedinou statí jsou články o olovu, se kterými nelze než souhlasit. Olova ve vodě zůstane s utržených udic dost, proč je tam ještě přidávat.

NDonn79 - Profil | Pá 7.2.2014 0:55:31

RK >>....aha

NRK - Profil | Pá 7.2.2014 0:53:12

Donn79 >> Ve jménu Otce a Syna a Ducha svatého. Amen.

NDonn79 - Profil | Pá 7.2.2014 0:50:49

RK >> No dobrý...a teď do čestiny .-)) Nějak tomu nerozumím .-)

NRK - Profil | Pá 7.2.2014 0:47:58

Donn79 >> In nomine patris et filii et spiritus sancti

NDonn79 - Profil | Pá 7.2.2014 0:44:40

Je každého věc,co a za kolik si nakoupí věci na rybaření.

NRK - Profil | Pá 7.2.2014 0:07:52

Panebože,co se pořád obhajujete.Když jseš pevnej v kramlecích,tak se pořád neurážim a nebrečim jak malá Klárka.
Prostě jsem si vybral kaprařinku,která toho kromě investic a času moc nepotřebuje.Lidová zábava za víc peněz.A proč ne?
Akorát to pořád nedávejte na odiv,protože fakt není co.Když někdo neznalej jukne co tam máš,tak to naváže stejně,sebere ti kouli a fikne to tam stejně jaky ty.Večer si ,,vypůjčí“ tvůj člun a je to nahozený na plichtu.Bookmaker by měl zamotanou hlavu jakej nasadit kurz.Dyť už to musí bejt jasný i vám.Jakej rozdíl je mezi kaprařem Járou a kaprařem Kubou.No žádnej.Co tam asi vedle sebe vymyslej za ,,strategii“ Že by jako někdo lépe četl vodu?No jasně s echolotem.

Prostě je to rybařinka bez nějakých nároků na talent,ale to přece nijak nesnižuje radost z kapra.
Takže prosím už z toho nedělejte nafouklou bublinu,nevztekejte se,že někdo napíše o krámech ,které taháte k vodě,protože z toho máte radost vy.A to je to nejdůležitější .Amen

Nrobbie - Profil | Čt 6.2.2014 23:34:26

:) dobrý článok, ešte by som pridal do zoznamu doťahovač uzlov.

NRS - Profil | Čt 6.2.2014 22:45:57

Jack6 >> Vždyť přece existuje plno koníčku a zálib..... Co pro jednoho je srdcová záležitost druhému se může zdát naprostá hloupost,ale nemyslím si,že to někoho opravňuje se podobně vyjadřovat....... Myslím si,že je to o "toleranci" a té v dnešní době je čím dál tím míň :((( Nezastírám,že existují lidé co,tak nějak ztrácí soudnost a chovají se opravdu za hranicí slušnosti.... Možná by stačilo kdyby se řídilí jednoduchým pořekadlem " To co nemáš rád ,nedělej drůhým" nebo se o to aspoň částečně pokusili........

NJack6 - Profil | Čt 6.2.2014 22:17:53

RS >> mám naprosto stejný názor..

NRS - Profil | Čt 6.2.2014 21:55:55

Nečetl jsem a ani se mě tuto debatu číst nechce protože tuším kam se to bude ubírat !!!! Nějak mě není jasné co tento "pisatel" měl na mysli a co sledoval tímto "článkem"....... Jako by nebyla každého soukromá věc kam nacpe svoje peníze....!!! A nazvat něco "hovadinama" mě přinejmenším připadá dosti nevhodné !!! Mimo jiné bych strašně rád poznal žebříček dle jakého pisatel toto všechno hodnotil......?!?!?!?!?

Nkaprlysec - Profil | Čt 6.2.2014 21:54:39

Navrhuji autorovi napsat článek s názvem Kaprárská hovada s podrobným vysvětlením termínu Kaprár. Co to jako je, nadávka nebo co?

NTITANOS - Profil | Čt 6.2.2014 21:49:55

Najlepsie by bolo keby autor celu trapnu diskusiu zmazal!!!!!


Nrover - Profil | Čt 6.2.2014 21:30:26

Nutno podotknout, upřesnit, že se jedná pouze o jakýsi druh "sebeospravedlnění" jedince, ...kdo píše, resp. je schopen psát o kaprařských "hovadinách", uráží tím nejen sebe, ale hlavně kapry ! Jelikož páchat "hovadin" je schopen pouze člověk, tak ubohý kapr při svém intelektu může pouze třeštit své oči. Apropos, lidská blbost je už nadobro neomezená ...

Nnarybach - Profil | Čt 6.2.2014 21:21:52

karloson >> karloson® - 6.2.2014 21:20:36 >> Tak tak, uz aby to bolo

Nkarloson® - Profil | Čt 6.2.2014 21:20:36

narybach >> Ano, vím že je více žánrov, to ví snad každý školák :-)
Necháme si svoje názory a budem se těšit na jaro až voda bude teplejší a vyrazíme na ty trofejáky.

Nnarybach - Profil | Čt 6.2.2014 21:15:34

karloson >> karloson® - 6.2.2014 21:09:40 >> mas pravdu, nemam vo zvyku niekoho presviedcat a vnucova mu svoj nazor, takze si nechaj kludne ten tvoj a ja budem mat ten moj, ci uz mam alebo nemam skusenosti, co povies?
No a co sa tyka clankov, existuje vela zanrov (to len pre tvoju informaciu). Su spravodajske texty, reportazne, nazorove, glosy, fejtony, komentare, je ich vela. Takze to, ze sa clanky jedneho autora nepodobaju ako vajce vajcu je uplne normalne. Horsie je, ked je to naopak :-)

Nkarloson® - Profil | Čt 6.2.2014 21:09:40

narybach >> No vidíš, seš zkušenej novinář, našel jsem hromadu tvých článků, potom nechápu článek tady na mrku, kde mě to fakt vyznívá že si v mnohém protiřečíš, nebo že tomu nerozumíš, že píšeš o něčem o čem víš hodně málo, nebo nemáš žádné zkušenosti, nebo máš zkušenosti jenom na těch malých rybnících a kritizuješ něco o čem jsi jen slyšel, nebo z dálky viděl. Tak to vidím já a myslím že je zbytečný něco dál řešit

Nnarybach - Profil | Čt 6.2.2014 20:47:16

Fishky >> Ze mas nejaku bohatu fantaziu pan kolega :-) ale rad s tebou pojdem na ryby, ked bude sezona, dohodneme sa

Nnarybach - Profil | Čt 6.2.2014 20:44:11

karloson >> karloson® - 6.2.2014 18:41:00 >> Nic take som nepovedal priatelu :-) a chces clanok? nech sa paci: http://hn.hnonline.sk/autor/slavomir-sikuda-10098

NGRUPA - Profil | Čt 6.2.2014 20:42:35

Co ta Slávia? Růže je v Soči, nebo co? :-))

edit: omyl, popletl jsem si diskuze.

NMatoK75 - Profil | Čt 6.2.2014 20:34:56

Ospravedlňujem sa všetkým, ktorí si myslia, že som podľa všetkého hlupák alebo podobné indivíduum, ale pozrel si niekto z vás profil autora? A všimli ste si na akých vodách má napísané, že poväčšine alebo najradšej chytá? A nenapadá niekoho z vás nejaký súvis medzi typom vôd na ktorých chytá, jeho skúsenosti pochádzajúce väčšinou z takých vôd a celkovo obsah článku, čo autor považuje za blbosť na tom type vôd? Ja len tak keď už sa tu tak krásne hádame, čo a ako autor uráža, nech mám jasno o tom, kto sa trochu informoval aj iným spôsobom. Ďakujem vám za váš čas a pochopenie.

NMatoK75 - Profil | Čt 6.2.2014 20:26:39

Fishky >> Ok, tak ja skúsim reagovať.
a, Niekoľkokrát splnené, aby vás svedomie neťažilo
b, Zaujímavé, ja osobne mám nožičiek len za 2 prsty a to stojan nie som (irónia). Keby tam bol rodpod a autor by používal tripod zmenilo by sa tam niečo? Takto mi to pripadá, ako keby ste sa sekli v čítaní každého toho bodu vždy po vete alebo vetách, v ktorých autor niečo kritizuje. Ono je tam tých viet viac (nečakaný objav, nechám si patentovať) a v tých podľa mňa vysvetľuje autor, prečo to tak napísal (prúty vztýčené ako hromozvod a pravidelne do nich narážajú lastovičky smerujúce na juh, silony vedú z neba a do vody sa vnárajú asi tak 15 metrov od brehu - nahodené necelých 25 metrov a pod.)
c, Teda toto ako vysvetlenie som naozaj nepobral, asi mi chýba ten kapor v hlave ktorý by mi šťuchal do rôznych častí mozgu aby sa prebrali (bohužiaľ plotica nedorastá takých mediálnych rozmerov ako kapor). Ale ako som spomínal, kvôli vašemu pokojnému svedomiu, bod (a) som podľa vašich pokynov zopakoval niekoľkokrát a akosi mi skôr vaše myslenie nedáva zmysel, jedine v prípade že platí možnosť uvedená mnou vyššie v bode (b).
d, K tomuto bodu som bohužiaľ postúpil aj napriek nesplneniu podmienok (asi som cheater). Osobne som skôr povestný tým, že si dopredu spájam súvislosti, fakty, dojmy a potom to vyvíjam. Následne keď oznámim výsledok okoliu, väčšina nechápe a tí, ktorí premýšľajú pri hovorení ma vedia doplniť a prípadne opraviť. S opravami nemám žiaden problém, mám problém jedine s ľuďmi, ktorí si myslia, že sú múdrejší ako ja a chystajú sa mi to dať najavo ich výstupom. Akosi si myslím, že pomalšie myslenie má trochu odlišné prejavy.
A aj na vlastnej hlúposti sa zasmejem a rád, len pokiaľ je daná oprava podaná inteligentne a sú podané reálne fakty a pracuje sa s informáciami ako celkom.

Inak to vyše vyňatie z kontextu, vybratie dôležitých vecí, výťah z textu alebo inak nazývaná činnosť je dobrá v prípade učenia sa textu naspamäť a nie na pochopenie významu textu - čiže ako reálny fakt to nielenže kríva, ale skôr to vyzerá ako nedôchodča na vozíčku (ospravedlňujem sa všetkým, ktorých by to mohlo uraziť). Pokiaľ mi chcete podať nejaký dôkaz o tom, že autor nadáva na stojany bez rozdielu modelu, farby a použitia, tak na to použite celý text, nie len prvé 2 vety bez akejkoľvek špecifikácie. Pokiaľ to bude mať hlavu a pätu, nemám problém sa ospravedlniť a uznať vlastnú blbosť.

Takže buď všetko alebo nič, osobne tiež si radšej prečítam celú knihu a podľa toho súdim, ako keby som si prečítal jednu kapitolu a spravil koľkokrát mylný uzáver.

P.S. - Autora osobne nebránim, len si stále myslím, že veľa ľudí ho reálne nepochopilo alebo pochopili len časť jeho zmýšľania, ktorú je veľmi ľahké pochopiť nesprávne. Ale musím uznať, že výberom slov autor moc nepomáha, ale to už je na nás, ako sa k tomu postavíme. A prosím žiadne infarkty, to už prestáva byť sranda. Pokiaľ máte infarktové stavy, tak sa nadýchnite, upokojte sa a pozrite sa na to znova. Len s pokojnou hlavou sa dá niečo pochopiť.

Nkarloson® - Profil | Čt 6.2.2014 20:11:05

Vendys 65 >> zdarec a díky, no je to tak, pokud bude závist, nerespektování svých bližních a vzájemné osočování, tak budou pořád "tydlencty" debaty o hovínku :-)

NVendys 65 - Profil | Čt 6.2.2014 19:58:58

karloson >> karloson® - 6.2.2014 12:19:19 >>
Čus chlape,zase po dlouhé době rozumný názor

Ndrvoštěp - Profil | Čt 6.2.2014 19:40:41

Lee-Haney >> za mě 1***

NLee-Haney - Profil | Čt 6.2.2014 19:27:53

Pokud dotyčný dodržuje řád,neobtěžuje okolí,neničí přírodu kůli svým vymoženostem, tak ať si třeba postaví stojan z trubkového lešení.To je každého věc.Moderní doba je holt o tom se obohatit o kdejakou kravinu a zbytečnost a jak jsem psal,pokud to neovlivňuje dotyčného okolí tak je to čistě jeho věc.

Ndosec - Profil | Čt 6.2.2014 18:52:32

narybach >> takže s tim titulkem jem to trefil a povedlo se ti to,aby se člověk tady v tomto čase nenudil :-)

NFishky - Profil | Čt 6.2.2014 18:52:20

narybach >> je to jednoduché, tvrdíš jací jsou kapraři tydýti - tak to otoč. Máš rád rybařinu, máš rád lov kaprů, rád to u vody kaprařům co do úlovků natřeš a ještě za to dostaneš zaplaceno - přihlas se na závody a ukaž v praxi jak jsi jinde, můžeš na tom jen vydělat, nemáš se čeho bát. Prohrát v podstatě nemůžeš, kapraři jsou tydýti, co ty na to?

Nmirda_pirda - Profil | Čt 6.2.2014 18:50:31

Nemůžu si pomoct, ale je to sračka.

Nalfonz42 - Profil | Čt 6.2.2014 18:48:26

Vás to ještě baví řešit neřešitelné? Já už bych to tu zamknul. Ještě se porvete....

Nkarloson® - Profil | Čt 6.2.2014 18:41:00

narybach >> Myslíš čím větší vodní plocha tím delší pruty? Máš takové smýšlení někde v podvědomí zafixované? A ještě jedna otázka, prosil bych nějaký odkaz na nějaký článek z tvojí novinářské praxe. Kujú

Nnarybach - Profil | Čt 6.2.2014 18:23:51

Chearly >> Mal by dostatmetal od nejakeho toho vasho ceskeho spolku kaprarov za hrdinsku obranu vasej cti a tak. :-) A dalsi metal pre fishkyho ci ako sa vola pan kolega, ktory ma to tiez zvozil pod ciernu zem :-)

NChearly - Profil | Čt 6.2.2014 18:16:17

narybach >> Jo se vším s tebou souhlasím jen mě v tu chvíli naštvalo, že to vypadalo jako "útok" na kapraře tak jsem nás chtěl chránit :)

Nnarybach - Profil | Čt 6.2.2014 18:12:36

Chearly >> A napriklad nechapem, preco mnohi tito rybari, ktori nejdu co je rok dlhy na ziadnu velku vodu, pouzivaju velkoobjemove navijaky. Alebo 3,9 metra dlhe udice na vodach o velkosti 5 hektarov. Alebo obrovske boje na miestach, kde sa da v pohode orientovat podla druheho brehu a zaklipovat si vlasec. A potom ich tam aj nechaju. To su presne tie hovadiny, ktore niekde maju svoj vyznam, ale v urcitych podmienkach su uplne zbytocne a okrem ineho ich stoja aj vela penazi. Ved naco mat na navijaku 400 metrov vlasca, ked co je rok dlhy chytam max 50 metrov od brehu?
Takze cele moje pojednanie by mohlo mat nezaujimavy titulok "ako ludia pouzivaju zbytocne veci tam, kde to ide aj jednoduchsie a lacnejsie. A prijemnejsie pre okolie a kolegov rybarov" Ale kto by si taky clanok precital? Nikto. Kaprarske hovadiny je ovela lepsi titulok, hovori sa tomu bulvarny :-)

Nnarybach - Profil | Čt 6.2.2014 18:06:53

Chearly >> Krmitkar, kaprar, to je jedno, rybar jak rybar. Ale mas pravdu, ti ako ich volas krmitkari (teda ludia na brehoch rybnikov chytajucich na krmitko a berucich kazdeho mieroveho kapra) dost prevazuju v tejto kategorii co sa tyka tripodov alebo elektronickych hlasicov.

Nnarybach - Profil | Čt 6.2.2014 18:03:46

Chearly >> A skutocne som vdacny Jardovi Vitkovi, ze aj mna nakazil touto kapromaniou, uz som do nej od roku 2001 nahadzal straaasne moc penazi :-)

NChearly - Profil | Čt 6.2.2014 17:54:18

narybach >> Já souhlasím s tím co jsi napsal, ale to se pak spíše spadá do kategorie krmítkářů a né kaprařů ani kaprařiny jako takové.

Nnarybach - Profil | Čt 6.2.2014 17:48:02

Chearly >> Ach jaj, tusim som mal dat k tomu textu aj vysvetlivky :-)
Tak k tebe chearly - netvrdim, ze stojan je vzdy hovadina, len som myslim ze celkom jasne napisal, ze na rybnikoch je to podla mna nieco, co je uplne zbytocne a vytvara to len splet silonov nad vodou. Ale nikomu neupieram toto pravo, je to moj nazor.
A k tym hlasicom, co tiez niekto dole pranieroval - naozaj je hovadina, ked niekto pride na par hodin k vode, sedi pri udiociach a ma zapnute pipaky este aj ked sponuje vlasec. To ma nikto nepresvedci, ze to je normalne, pocuvat okolo rybnika stale pipanie ako keby som bol na ARO :-)
A titulok som dal taky preto, ze z mojej dlhorocnej novinarskej praxe viem, aky dat titulok, aby si to aj niekto precital :-) A navyse je presne o tom, o com pisem.
No a nakoniec - neviem, ci niekto definoval pojem KAPRAR. Lebo je tu dotknutych vela KAPRAROV :-) Ja som tymi kaprarskymi hovadinami nemyslel skupinu KAPRAROV, ale boom, ktory ta takzvana moderna kaprarina priniesla v podobe roznych zlepsovakov (v mnohych pripadoch skutocne prospesnych), ktore sa vsak pouzivaju bez toho, aby sa mnohi zamyslali, ci su v danej chvili naozaj tym najvhodnejsim riesenim. Ako napriklad tripod na rybniku s travnatym brehom...

NChearly - Profil | Čt 6.2.2014 16:04:58

Někteří kolegové mě překvapují. Je tu vidět, že se kolega podíval na moderní kaprařinu jen jedním pohledem a to rovnou tím nejhorším. Například nikdy jsem nepotkal kapraře, který sedí u vody a má puštěný signalizátory na plno. Nebo nevím co je špatného na tripodu. Používám ho běžně na velkých nádržích a nemůžu si ho vynachválit. Postavím ho všude a je dost bytelný. A poslední věc, která mě namíchla bylo to, že majitelé a testři rybářských firem doporučují vždy to nejdražší. Pro jednu takovou společnost testra dělám a já ani mí kolegové by jsme nikdy nenabízeli a nedoporučovali jen to nejdražší. Takže vzkaz pro autora článku je takový: " Chce to více pohledů na moderní kaprařinu a né ji hned prohlásit za to nejhorší co rybářství postihlo!!! " Jinak přeji hodně rybářských úspěchů a pěkné úlovky a zážitky u vody :) Zdarec Chearly.

NRK - Profil | Čt 6.2.2014 15:06:34

Fishky - 6.2.2014 15:03:59 >>Kterej pípne jak se zatáhne...........

NRK - Profil | Čt 6.2.2014 15:05:25

Fishky - 6.2.2014 15:03:59 >>A pořád tvrdej prut.....:)

NFishky - Profil | Čt 6.2.2014 15:03:59

RK >> místo mozku ;-)

NBicák - Profil | Čt 6.2.2014 15:03:40

RK >> Aha tak to potom jo......

NRK - Profil | Čt 6.2.2014 15:01:47

Bicák - 6.2.2014 14:59:48 >>Protože maj koule...........

Ndosec - Profil | Čt 6.2.2014 15:01:00

RK >> no právě to jsem měl,na mysli prostě neserou se do toho co jim může být u prdele :-)

NBicák - Profil | Čt 6.2.2014 14:59:48

Nekdy mi pripada jako by tem kaprarum zavideli :DD

NRK - Profil | Čt 6.2.2014 14:59:21

dosec - 6.2.2014 14:55:36 >>Nebo podnikáš v Albánii? :)

NRK - Profil | Čt 6.2.2014 14:58:43

dosec - 6.2.2014 14:55:36 >>Ta pornoherečka tě zlomila co?

Ndosec - Profil | Čt 6.2.2014 14:55:36

RK >> Ještě,že nejsem kaprař :-)

NMetax - Profil | Čt 6.2.2014 14:49:05

narybach - >> Máš recht. Stejně jako třeba airbagy, ABS a xenony v autě. Všechno jsou to jen frajeřiny a hovadiny. ;)

NRK - Profil | Čt 6.2.2014 14:45:59

dosec >> Já si myslím,že muškařům jste tak vzdálení jako rybáři, že jim je bližší i nejaká ta pornoherečka,nebo prodavač v marketu..:) Prostě jako kdyby tebe měla zajímat přidružená výroba v soukromé pekárně v Albánii.

Naleš vavřina - Profil | Čt 6.2.2014 14:20:51

dosec >> Muškaři nad věcí taky nejsou, vem si na pstruhovce rozporné postoje muškaři versus vláčkaři. Je o jen o úměře postojů, ale techniky s tím nesouvisí. Ono jádro pudla je v tom, jak svým zaměřením se snažím ovlivnit "zbytek světa" a jak vehementně ostatním vnucuju své názory. "Jiným soudkem" je chování se daného jedince v souladu s platnými pravidly pro výkon rybářského práva.

NHonik - Profil | Čt 6.2.2014 14:04:13

Ahoj, můj názor je, že takzvaná moderní kaprařina není pro většinu normálních lidí cenově dostupná a spoustu začínajících rybářů tímto stylem na to brzy přijde a nechá toho. Nebo se naopak přidá do nějakého kaprařského týmu sponzorovaného výrobci a obchodníky a pak už jde o komerci či závodní činnost. A těchto rybářů si myslím nebude zas tak moc a tento boom kaprařiny nebude trvat do nekonečna a nakonec se to ustálí na několika stovkách rybářů. Tak to tu naprostou většinu lidí co také chodí k vodě za relaxací a odpočinkem nebude nijak omezovat. Kdo chce platit výrobcům a obchodníkům nesmyslně přamrštené ceny za nástrahy a vybavení at´ klidně platí když na to má a udělá mu to radost. Mě naopak udělá radost když chytím pěkného kapra na žížalu kterou sem vydloubnul na zahradě a klidně ho i sním a vůbec se za to nestydím.

Ndosec - Profil | Čt 6.2.2014 13:52:10

aleš vavřina >> co se týče např. pípáků nazývat je kaprárskou hovadinou mě připadne hodně mimo mísu spíš se měl autor zamyslet nad neschopností jednotlivců takovou věc použít aniž by obtěžoval okolí.A co se týče jednotlivých bodů tak z názvem taky nesouhlasím.Ono stačilo ten článek trošku poupravit už od prvopočátku názvem např. nazvat to "Zbytečnosti z pohledu obyčejného rybáře" a hned by to vypadalo možná jinak a předešlo by se "hádkám" typu kaprař versus zbytek světa.
Obdivuju muškaře jak dokážou být nad věcí a hledět si svého ,i když jim určitě spoustu věcí u každé jedné rybolovné techniky nejde pod fousy.

Nkarloson® - Profil | Čt 6.2.2014 13:41:41

aleš vavřina >> Vůbec jsi mě nehnul žlučí, jen jsem si tak posteskl jak se ty způsoby lovu navzájem odsuzují. Pípák ve větru souvisí zase s tím swingerem jak nechápe autor. Já si loni ponechal 3 statné padesátníky. Každý extremismus jako je výhradně CHaP nebo sežeru vše co chytnu je každopádně na hovno

Nfreddys - Profil | Čt 6.2.2014 13:28:15

Fishky >> Čau, zkusil sem tvůj návod a došel k tomuto. Autor píše (uznávám že s lehkým výsměchem), že používání stojanů (tripod, rodpod, dekapod, to mi je u zadele) ač je sám vlastníkem stojanu, je v některých případech zbytečné, což je pravda a je tedy dobré (ne nezbytně nutné) ho využívat v případech, kdy se to hodí (což nejspíš? sám dělá). Mimoto vlasce táhnoucí se do dáli nad vodní hladinou nejsou moc ohleduplné k ostatním lidem využívajícím danou vodu (třeba letos sem se byl s přítelkyní projet na lodi na Labi a po několikahodinové kličkované sem já ztratil nervy a romantický víkend na řece ztratil náboj)

Jinak mě kapku zaráží reakce na tento v celku poklidný článek. Mě přijde poměrně smířlivě laděný, nijak moc bičující, spíše na zamyšlení. Autor si sice dělá z kaprařů lehce prču, ovšem dělá si ji i sám ze sebe, což se cení. Nevím, co je špatné na tom říci, co se mi na něčem zdá špatné či nelogické.

Mě osobně je celkem buřt, kdo jak chytá, co si nakoupí a jestli se doma po večerech kochá novým dvoupatrovým bivakem. Jde o to, aby neporušoval regule a neomezoval ostatní kolem vody, což bohužel v dnešní kaprařině není nic neobvyklého.

Naleš vavřina - Profil | Čt 6.2.2014 13:25:36

karloson >> karloson® - 6.2.2014 12:19:19 >> Ajaj, nechtěl jsem ti tak hnout žlučí. Jen si myslím, že komerční přístup ke kaprařině (ale i jiným způsobům rybolovu) celou tuto krásnou činnost deklasuje někam jinam. Pípáky nikdy nepochopím, protože jeden z nejvíce vzrušujících okamžiků rybolovu je sledování záběru - a to od prvního ťuknutí až po plnohodnotné pozření nástrahy. S pípáky je realita taková, že 90% rybářů je má špatně seřízené, volume na max. a každý v jiném tónu - fouká-li trochu vítr, pak je u vody větší bugr než na Matějské. Značkový plovák jsem myslel ten co uvádíš, ale přitom ti stejnou službu udělá kousek izolace na trubku u topení a vyjde to na pár halířů. Loďky k navážení montáží jsou zhovadilost - vem si např. nádrže pod Pálavou kam se posunula tzv. krmná lajna - to neudělaly ryby, ale rybáři a lov na velké vzdálenosti postrádá kouzlo přímého a bezprostředního kontaktu s rybou. Co se týče selektivnosti nástrah - v tu věřím na 100%, ale nadřazuju jí volbu loviště a poznání zvyků ryby. Mě nevadí bříškatí kapříci jako fotomodelové, ale vadí mi sakování úlovku kvůli focení - taková fotka zcela ztrácí autentičnost okamžiku ulovení ryby, to by pak šlo dělat fotky ryb třeba na sádkách při vhodném aranžmá exteriéru. Na kecy kolem prutů a navijáku se vykašli, v tom jsou vláčkaři a muškaři o dost větší šílenci. Co mi ale asi nejvíce vadí na moderních kaprařích je to, že odsuzují ponechávání si násaďáků a cílený lov menších ryb. Chtít mít vody plné přestárlých trofejních kaprů je blbost, velikost nejpočetnější partie ryb ze zdravé rybí populace je úplně někde jinde a vnucovat všem K70 je hodně sobecké. Jinak kapra jsem si v roce 2013 neponechal ani jednoho, ty si nosím z práce - takže o uzené filety z 10kg kapra mi určitě nejde.

Nkarloson® - Profil | Čt 6.2.2014 12:50:08

aleš vavřina >> Ještě bych rád podotknul, že nehájím svoje hračky, lodičku nemám, kule si dělám sám a krásnej značkovej jídelní set taky nemám. Mám jen chladicí tašku kde je hlavní jídelní náčiní obsaženo

Nvahaj - Profil | Čt 6.2.2014 12:26:58

Fishky >> Klídek. Vono se to vystříbří :-)))

Nvahaj - Profil | Čt 6.2.2014 12:25:24

aleš vavřina >> Pokud bys textu rozuměl, nenapsal bys, že mu rozumíš celkem. Ale to už v této fázi není podstatné. To, jakým způsobem, kde a s jakým vybavením ryby lovíš, sis vybral sám a určitě ti nebudu tvrdit, že je to hovadina. Co člověk, to názor. Já tomu článku nerozumím, protože si autor v mnoha věcech protiřečí. Tak jsem to pochopil já.

NFishky - Profil | Čt 6.2.2014 12:24:04

GRUPA >> On si začal, tak autor v článku háže špinu na kapraře, že neuvažují a tahají k vodě rodpody a sám tahá k vodě taky stojan? Vyseknu mu část věty kde o tom píše a stejně to nepobere? To je na infarkt, mám jen jedny nervy :))))