Kaprárske hovadiny

Diskuse k mini článku Kaprárske hovadiny

Autor diskuse: narybach - Profil , 3.2.2014

dosec - Profil | Po 3.2.2014 12:18:32

MatoK75 >> nehambim sa.Nenapsal jsem nic co by někoho odsuzovalo.Jen jsem vyjádřil svůj názor.Tak jak autor článku.

tomato - Profil | Po 3.2.2014 12:18:29

Celkom dobre vystihnutá momentálna situácia. Keď vidím tie blbosti ako uťahovač uzlov za 7€ od Kordy a podobné veci, tak naozaj nechápem.
Niečo podľa mňa opodstatnenie má a niečo sa dá urobiť jednoduchšie. Jasné je, že je iné chytať na viacdňovke a iné keď idem na tri hodky ku vode.
Jediné, čo však neznesiem šú pípaky. To si páni naozaj neviete dať toto zariadenie potichšie, keď sedíte pri udiciach? Musí to revať na plné gule? Veď niekedy si na rybách pripadám, že som vedľa niekoho v nemocnici na sprtelnej posteli a EKG monitor mi práve ohlasuje, že je po ňom. Zľava, z prava z predu, veď to je horor a nie idylka.
Kde je to ticho, kvôli ktorému sme chodili na ryby? Je problém dať vlasec na pípak až vtedy, keď máme zavesený swinger a došponovaný silon? A nie po nahodení to ťahať cez hlásič, až kým to nie je ok. Je to choré. Je to však pohodlnejšie.
Nemám nič proti kaprárom a nerád hádžem všetkých do jedného vreca, ale bohužiaľ väčšina sa správa ako keby im tá voda patrila a keď si dovolím na to slušne upozorniť, tak som spratek a pod.
Momentálne sa z kapra spravila modla, ktorá dupe po ostatných rybách.
Je to škoda... A hlavne to je smutné.

karloson® - Profil | Po 3.2.2014 12:15:28

MatoK75 >> za co se mám hanbiť ?? Za to že jsem mu napsal že swingr si můžu nastavit s menším odporem než policajta?

Luky61 - Profil | Po 3.2.2014 12:15:20

narybach - >> Asi bych nikdy nepsal článek, pokud nebudu mít dané téma pořádně prostudované. Když nechytám na feeder, nemůžu psát feedrových hovadinách. Jak píše Fishky - dočetl jsem také jen po swinger a dále skoro ne. Evidentně ani neznáš všechny možnosti a výhody uvedených popisovaných věcí a způsobů lovu...
Swinger - závaží lze nastavit na úplně neutrální - nulovou hmotnost, ve větru se nezamotá...
Boilies - Pokud si nejdu k vodě pro oběd, zajímá mě příroda, klid a zážitky, tzn. použiju selektivní nástrahu a čekám na zážitek z velkého úlovku, do té doby sleduju přírodu...
Inteligence - pokud chytám na revíru, kde je velký tlak a neustále natažené vlasce vodou, je mi jasné, že kapr může být nesvůj a bude se pohybovat ve volném prostoru. Pamět má a časem si natažené vlasce spojí s nepříjemným zážitkem, z toho důvodu použiju taktiku dalekého odhozu, nebo backleady..
Chyť a pusť - Asi každému humánně smýšlejícímu člověku by mělo být líto zabít zvíře, které roste 15 let a více, na druhou stranu ať si každý vezme deset tříkilových kaprů na jídlo, ryba na stůl od jakživa patří.
Podložka - Zvlášť u velké, těžké ryby - když ji pouštím, proč bych ji zbytečně ubližoval, trhal šupiny a připravoval o sliz?
Odpadávající olovo - Používám polo-průběžnou montáž, ze které olovo odpadne pouze v případě utržení montáže, na některých soukromých revírech je to ale pravidlo, používat odpadávající olova.
Těžká olova - Jak dohodím kam chci s malým olůvkem. Jak se ryba sekne? Jak budeš chytat v proudící řece s malým olůvkem?
Tripod - Co uděláš když ti při zdolánání kapr přejede přes sousedovi pruty? Já prut podvleču pod tripoden a jdu za kaprem.
Hlásiče - je fakt a taky mě obtěžuje, když někomu nahlas hvízdají hlásiče, vždy to stačí tak, aby byly sotva slyšet, nebo jen vidět.
Velikost - není nic neobvyklého, že se při lovu na hrášek podaří chytit velký kapr, ale je to podstatně menší číslo, než při cíleném lovu velkých ryb. Když se někdo nechce prochytávat malýma rybama, ale jen čekat na velkou, rozhodně bych to neoznačoval za hovadinu.

Mohl bych ti popisovat další stovky výhod bobkařema zavrhovaného vybavení a možností... Samozřejmě pokud chodíš na malý rybníček, nepotřebuješ některé, ale to už se odvíjí, kdo kde bydlí, jaké má v okolí revíry a jakou má specializaci a co ho baví.
Docela neobjektivní článek, ničím nepřispívající.

MatoK75 - Profil | Po 3.2.2014 12:11:12

Ako tak pozerám, veľa ľuďom by sa zišlo naštudovať čo znamená výraz čítanie s porozumením. Jeden tu tvrdí, že autor odsudzuje veci určené pre kaprárinu, druhý zasa, že odsudzuje kaprárov a celkovo kaprárinu ako takú. Takže páni: mi-ku, Fishky, dosec a karloson. Žiadam vás o opakované prečítanie daného článku, ku ktorému ste sa vyjadrili. Z celého článku po dôslednom prečítaní mi akosi nevyšla vami spomínaná nenávisť voči kaprárom a ani veciam, ktoré sú pre nich určené. Dokonca autor priznáva, že za daných podmienok tie veci spomína a za iných podmienok mu prídu zbytočné. Autor tu popisuje ľudí, ktorí sa po tých vašich kaprároch opičia viac ako opice v ZOO a používajú veci v prípadoch, kde majú nulové využitie a pôsobia skôr rušivo pre ostatných, čím kazia dojem z rybčky.

Takže vašimi slovami: Je ľahké niečo odsúdiť keď to nevieš používať - Tak sem prosím nepíšte, keď neviete správne použiť ten priestor medzi ušami a robíte unáhlené závery. Čo sa týka toho odsudzovania, tak ste autora odsúdili rýchlejšie, ako on premyslel a napísal tento článok, ktorý je prejavom jeho názoru. No to že sa nehanbíte páni, jedno kážete a druhým sa riadite. Radšej prosím nabudúce rozmýšľajte nad tým, čo napíšete.

kura11 - Profil | Po 3.2.2014 12:06:35

v niecom ma autor pravdu a to ze si obycajny bobkar donesie k vode tripod pritom ho vobec nepotrebuje, ide chytat na par hodin ale zasa musi mat hlasice, svinger a vsetko tak ako videl niekde v casopise alebo na internete a chyta klasicke ryby od plotic po nasadove kapriky, neustale mu to pipa a otravuje tym svoje okolie.. to je kusok na hlavu, ine je ked uz clovek cíha dlhsie na krajsiu rybu alebo je pri vode na par dni so selektivnejsou nastrahou kde to nepipa kazdych 20 minut.. tiez si myslim ze tie odpadavajuce olova je jeden hnus, ked to zacne kazdy robit a necha vedro olov na mieste lovu ako to tam pre boha moze vyzerat... lavica posiata olovami... a vo vymyvani mozgov predajcami to tiez ma pravdu, neraz su ludia tak hlupi ze skusaju chytit velke ryby jednoducho tam kde nie su, lebo su zmanipulovaní reklamou..

alfonz42 - Profil | Po 3.2.2014 12:05:51

mi-ku >> jj, to tak bývá, že každej má svou pravdu, mě se spousta věcí taky nelíbí, ale musím je respektovat a ctít.

Grassel - Profil | Po 3.2.2014 12:00:58

MANĎÁK >> Pěknej názor :) Vždycky na to bude koukat každej z naás jinak a s jiným názorem... Ale lepší než hledat rozdíly je,hledat to,co máme společný..

mi-ku - Profil | Po 3.2.2014 11:57:55

alfonz42 >> je zima, na ryby se dá jít ten těžko, tak hurá, hádky na MRKu....:)....já se nehodlal dohadovat, ale pár věcí mě tam vadilo a nesouhlasil jsem s nimi a pár věcí má autor pravdu...:)

alfonz42 - Profil | Po 3.2.2014 11:55:39

Jen mu dejte hoši, ať si nemyslí, že mít svůj vlastní názor mu projde jen tak. :-))

MANĎÁK - Profil | Po 3.2.2014 11:53:29

:-D zase dalsi diskuse na hadky. Jako by jsme nadavali plavackarum nebo feedrarum co vsechno tahaj k vode kazdymu sedne neco jinyho. Nehadejte se a pojde na ryby!

karloson® - Profil | Po 3.2.2014 11:51:13

narybach - >> Mít tvoje starosti bych nechtěl :-)
Kup si za 150 kč obyčejný swinger s posuvným závažím a myslím že ho seřídíš líp jak teho policajta. Pak můžeš napsat další článek jak je policajt těžkej. Ale shodnu se s tebou v bodě kde píšeš o hlásičích, jsou lidi co to nechtějí nebo neumí ztlumit.

dosec - Profil | Po 3.2.2014 11:51:05

Odsuzovat něco co někdo neumí použít je strašně jednoduché.Pokud se člověk naučí používat věci tak jak by se měli tak jsou to výborní pomocníci.Pokud to někdo neumí to je věc jiná.

Fishky - Profil | Po 3.2.2014 11:41:49

narybach - >> A nebude to jen tím, že se ti kaprařině nepodařilo porozumět? Podařilo se mi to dočíst až po "swinger" a dál jsem nedokázal, páč je to špatně - bez urážky - zcela blbě. Kaprařina není to samé jako bobkařina z před 30ti lety. Tvůj způsob lovu je blíže feedru - a to ještě feederu před 10ti lety, ani tak ne tomu dnešnímu. Každá technika má své pro a proti, ale srovnávat mouchu s lovem na položenou a hledat nevýhody nejde, je to jako srovnávat bagr s porše, každé je určené na něco jiného (jsou lidé co jezdí s tatrovkou rádi a já bych jí doma nechtěl, přesto nepíšu, že mít auto s korbou doma je hovadina ;-) asi tak je to se swingrem, ona ta věc je vymyšlená opravdu brutálně a dokáže odvést velký kus užitečné práce při kaprařině.

Grassel - Profil | Po 3.2.2014 11:37:06

Nekomentoval bych to ,jako -Co vadí bobkařům na kapřích. Jak to uvedl Mi-ku. Řekl bych spíš,že je to osobní názor autora článku a nevidím v tom nic špatného,přiznávam,že s ním vícemene souhlasim,ale ne ve vsem,hold co kus,to originál a každý to vidíme oba.

FockeWulf - Profil | Po 3.2.2014 11:18:54

Chytám občas na malém privátním revíru, pod vše co autor napsal se s chutí podepíšu, dlouho jsem nečetl objektivnější hodnocení mediální a reklamní masáže. Když se vyskytne na rybníku o rozloze 2ha jedinec s tripodem a hlasitým hlásičem, je to peklo, ale slouží to i jako diagnoza:).
Já osobně bych hlasitý příposlech hlásičů zakázal. Mají oči, můžou čučet na diodu, když jim nestačí policajt:))

mi-ku - Profil | Po 3.2.2014 11:07:58

k bodům článku asi takto:

10-Swinger: kvalitní se dá nastavit skoro na negativní zátěž a hlavně nehrozí, že se „policajt“ obtočí kolem prutu
9-trošku nepravda, mnohokrtáte někdo měl ryby a druhý ne, a to na stejném místě ve stejnou dobu jen každý s jiným boilie
8-existují vody, kde je nutnost stražit velmi nenápadně…zda je to inteligence nedokáži říct
7- vrácení kapra-pokud někdo i z ortodoxních kaprařů si vezme za rok několik konzumních kaprů, tek to nikomu nemůže vadit, ale opravdu vadí nevracení velké ryby
6-bez podložky?...zde je autor velké howado….na trávu, když podložka není?....NIKDY!!!...nemusí to být podložka nejvyšší třídy, ale minimálně vodou politá igelitka….
5-odpadávací olova?...zde je to trošku problém, protože pokud se vyváží, tak místo olova postačí kámen, ale existují jezera, kde MUSÍ použít odpadávací olova, ale pouze lakované….
4- těžká olova?....zde hodně záleží na okolnostech, ale s 40 gr olůvkem se mě fakt vážně špatně nahazuje do dálky…a na řeku se 60 gramy?....jedině, že by tekla obráceně…pisatel je z SK, byl bych rád, kdyby mě to s 60 gr ukázal na Váhu, Dunaji cca 40 metrů od břehu
3-tripod?....za 1: každého věc, za 2:jsou místa kam jednoduše vidličky nezapíchu a tudíž je stojan jediné řešení
2- hlásiče….ano je dost trotlů kolem nás co po nahození nastavuje swinger a hlásič mu u toho řve.., existuje vždy možnost nastavení s vlascem mimo „pípák“ a po nastavení tam ten vlasec potichu vrátit, nebo pokud to hlásič umí, tak jej jednoduše na dobu seřizování vypnout …a to, že bych měl na krátkou vycházku odmontovávat hlásič a dávat tam rohatinku?....proč?....hlásič má sám o sobě funkci rohatinky a současně při intenzitě záběrů od kaprů by mě asi oči udělali přemet v hlavně, kdybych musel čučet neustále na doporučené kroužky od záclon, zda nemám záběr…
1-s tímto bodem musím souhlasit, je na každém co preferuje….ten kdo se chce věnovat lovu větších kaprů, tak už má i metodu lovu postavenou na to, že moc malých kapříků nechytne a ba i naopak, ten kdo se rád baví malými rybami má menší šanci chytit velkou rybu….

Na závěr: ctím a akceptuji autorovi článku jeho názory, ale asi udělal chybu hned na začátku a to že to označil jako KAPRAŘSKÉ HOVADINY…spíše by se hodilo: CO VADÍ BOBKAŘŮM NA KAPRAŘÍCH….i já jsem jako skoro každý z nás začal bobkařením, ale momentálně jsem už skoro čistě specializovaný na kaprařinu a to je jen a jen má volba a nehodlám štourat do jiných technik lovu…..i když bobkaři asi dělají více škody než užitku…..občas se mě podaří chytit kapra co má v hubě starý háček (velikost č.1) a na něm montáž s 40g olůvkem, nebo srkačkou domácí výroby a k němu několik metrů vlasce o průměru 0,25 mm, dle pevnosti asi z akce v Tescu, nebo ošklivě poraněnou rybu od nešetrného zacházení na břehu….

Takže všem bobkařům lovu zdar!

PIWEK - Profil | Po 3.2.2014 10:30:43

Martian >> tomu není pomoci :oD

Martian - Profil | Po 3.2.2014 10:26:19

Kaprarske hovadiny... copak někdo někoho nutí něco používat? :-) dyť je to na každém, jakou cestu rybolovu si zvolí. když se někomu s tím chce tahat, tak at to taha... souhlasim s odpadavacim olovem a zasirani vody, ale ostatni mi prijde trochu tak ze si autor potřeboval někde zanadávat ;-) celá moderní kaprařina je jenom jeden velký byznys, ale jak jsem psal, každý má právo volby...

TOPR - Profil | Po 3.2.2014 10:08:09

-))