Diskuse k článku: Míra pro život

Diskuse k článku Míra pro život

Autor diskuse: Milan Rozsypal - , 27.5.2012

Souhlasili byste s minimální délkou nástražní rybičky 15 cm na všech revírech?

A) Ano61%

B) Ne39%

Od 28.5.2012 hlasovalo 345 čtenářů.

NLosPafkos - Profil | Pá 1.6.2012 13:23:38

Ditrich >> s tím Loktem bych se hádal,loni jsem tam voral vodu 3 dny a bez kontaktu a to nejsem takové nemehlo.

    NDitrich - Profil | Pá 1.6.2012 13:20:09

    stupi32 >> No nesrovnávám nějaký soukromí rybník se svazovkou. Tenhle rybník byl kdysi taky svazovka, ale pak byl vyčleněnej, takže jde vidět, co není ve svazu, tak se tomu daří, čím to asi je???? No asi špatným hospodářem? Jaktože, na rybníku o který se nikdo nestará je přerybněno, přitom jsou tam denně obložené břehy rabaři a na svazovkách bych řekl, že návštěvnost klesá, protože na večer vidím tak 3 max 4 rybáře, nevíc co chodí ráno, to spíp. Nepočítám ty denní náhodáky.:))) Přitom na svazovkách údajně nasazují každý rok, tak kde ty ryby jsou? Nikde, když je nenasadí a prachy skončí uplně někde jinde??? Jinak chytám, jak na ohři i na Labi v oblasti Terezína, Bohušovic a okolí, ale trůmenů je tam jak na sráno, takže argument, že v tam nejsou neberu. Jinak když srovnám chytání na ohře nebo labe, tak je to děs a bída, v minulosti to bylo rozhodně lepší. Kde se dá ještě dobře zarybarit je horní tok ohře, tak mezi Loktem a Varama, to je taková dobrá oblast na ryby a hlavně na dravce. Ale v ústí ohře do Labe, je to bída, přitom by to měl být práví opak. Jinak trůmenu je všude dost, téměř se nedá chytat na žížalu. Jinak nejvíc zkurvenej rybník bych řekl, že je u nás na Vítězáku u Jeřetína, tak jde vidět, že se to klukům z ČRS moc nepovedlo, protože stačí kouknout do té průzračné vody, a celé dno se tam hemží trůmenama, už se tam nedá ani chytát, je to prostě už mrtvá voda. Je tam ještě pár velkých ryby a pak samí tyhle hajzlové, ale žádné nové generace, nemá tam cenu ani nasazovat. Jinak co jsem pochopil, tak asi chytáš na řece, což je úplně jiné chytání než na rybníků. Ale určitě bych chytal taky na živou rybku a na těžko a docela dobré zkušenosti mám na Labi nad Lioměřicemi nad splavem, jestli to tam znáš, v okolí jsou kopce a zahrádkářská oblast, jsou tam i slepé ramena s kapry. Ale na hlavním toku jsem čapal celkem slušné štiky. A dokonce se mi podařilo chytat pod splavem v tom maximálním proudu, celkem slušný okouny. Ale koukal jsem zrovna nedávno, že se to tam teď dost změnilo a na tom jezu, udělali nějaký nakladače, čím to pěkně zkurvili. Ale tam jsem čapal celkem slušné ryby, ale jak říkám, poslední dobou jsou naše řeky celkem out a je lepší chytat na rybníku, jediné kde je to ještě slušní je Brounka, ta je ještě na ryby super, ale už to taky není co to bejvalo.

      N(o)_(o) - Profil | Pá 1.6.2012 13:01:34

      Ditrich >> Až budu v Mostě při cestě k rodičům tak to na Benďák půjdu zkusit, pokud tedy doma nezapomenu vercajk. Ještě jsem tam nikdy nechytal.

        NDitrich - Profil | Pá 1.6.2012 12:58:54

        stupi32 >> Né to jsem nikdy neřekl, že v celém ústeckém kraji kraji jsou amatéři, znám plno rybářů, kteří jsou pani rybaři a téměř každý den jsou uvody. Píšu v globálu, nepíšu o jedincích. Rozhodně je plno lidí, co umí, ale 90% lidí jsou svateční rybáři, kteří příjdou tak 3x 4x k vodě za rok a odnesou všechno na co příjdou. Jinak já taky chytám na svazovce a myslím si, že zrovna dravců je u nás více než bílé ryby, což by měl být pravý opak. Jinak rybářským časopisům bych moc nevěřil, je to biznis jako jiný a musí o něčem psát, a hlavně mega fotek a věcí co si rybaři mají koupit, ve směs jsou to jen keci. Sem tam rozumní článek, zkušeného rybáře. A řekl bych, že né všechno jde použit na všech vodách, to si člověk musí vyzkoušet z praxe.

          NDitrich - Profil | Pá 1.6.2012 12:40:52

          (o)_(o) >> Toho bych se nebal, není to jednoduché najít.:P A tenhle rybník tímhle způsobem funguje už nějaký roky. A většina místních rybářů, jedzí stejně na profláklá místa, kde můžou s autem až k vodě. Tole by byla pro ně moc náročná rybařina. Zrovna včera byli v Mostě závody na Bendáku a bylo vidět, jak to naše české rybářství vypadalo. Fakt utopie, jak ten kultovní komedie od Funése, jak byl na rybích závodech. Začali závody, a všechni nymandi, tam naházeli x tun žrádla a šrotu v očekávání, že to půjde.:)))) A vona nic??? :)))))) Proč asi? No fakt velká pčetná skupina amatérů náhoďáku. Zkušený rybáři, znalích vod jen brečeli. No téhle frašky jsem se nemínil účastnit, ve finále jsem šel na ryby večer tak kolem 9h. A jak krásně šli 50tníci ze dna na običejnou žižalu, nebo kurku. Vetšinu, žrádla na tom rybníku hazejí malé děti, když tam krmí kapry. Ty kapři jsou tak oráchlý, že dokáží žrat chleba i zruky, lidí se moc nebojí. A takhe partička radoby rybářu, převážně chytali na bojlí a ostatní pičoviny, co se dočetli někdé v nějakých časpisech, každopádně rybařina je biznis jak hovado.:)))) Ale jen kupujte.:)))) Přitom stačí vypozorovat co tam ty ryby převážně žerou a pak chytáte luxusní kapry na obyčejnou kurku chleba u dna a na žižalu, jak by jsme.:) No téměř každý debil umí chytit velkého kapra na boli, když má tedy výdrž a nevadí mu, že mus nadměrně krmit, naučit tu rybu to žrát a pak ho chytnout. Strašně dlouhodobý proces??? Ale když to někoho baví tak proč by né, ale není to žádné umění. Cením si rybářů, co umí chytat na obyčejné kolínka nebo rousnice velké ryby, bez zbytečného vnazení, to je pro mě rybařina.Kdo umí umí, kdo neumí vnadí a chytá na bolie.:)))))

            Nstupi32 - Profil | Pá 1.6.2012 12:13:39

            Ditrich >> musím podotknout, že jsem četl jen ten článek o spotřebě sumců!!! jinak s tím třením to nemám vyčtené, ale zažité ze rybářské školy kterou mám úspěšně vystudovanou a tenhle názor by ti asi hodně rychle líhňaři vytloukli z hlavy!!!! Pro tvé info loďku mám, ale na rozdíl od tebe chytám na svazovce, kde je dost velkej tlak a není to tak že bych to neuměl chytat, ale podle tebe neumí chytat celá MO!!! To si myslím že je trošku blbost, nemyslíš? Srovnávat svazovku s nějakým zapadlým krcálkem kdoví kde je trošičku zcestné! Rovnou mohu srovnávat Labe nebo Ohři s chovnýma rybníkama ne? Tam se rybám taky daří :D. Trůmana už tu nikdo nechytl pěkně dlouho a s dravcema je to jako na houpačce. Jednu sezónu se vytřou jako blázni že malý candáti jdou i na bič s červem a druhou sezónu nevidíš nikde nic hnout nevím čím to je, ale prostě to za ten rok někam zmizí!
            A promiň, ale hloubku 4-6m tu asi moc nenajdu když v půli Labe je do 3m! Sonar nemám, ale na celým toku asi moc děr do 4m nebude natož 6m :D !

              N(o)_(o) - Profil | Pá 1.6.2012 11:58:39

              Ditrich >> Tak to vypadá, že už brzo si tam ani neškrtneš...

                NDitrich - Profil | Pá 1.6.2012 11:53:45

                jiracekkarel >> Děkuju za váš názor, vím, že mezi náma jsou i rybáři, co jsou fakt rybáři, ví a umějí, takže jestli jsem to napsal slengově hovorově, tak jste to upřesnil a měl jste 100% pravdu o těch vodách jsem skutečně psal. Takže žádná kachna. A když mi pošlete email, tak vám pošlu i odkaz kde ten rybník najdete. Jinak pro lidi, co ten rybník neznají, tak ho nemají téměř šanci na mapě najít, takže vám to rád pošlu, ale respektujte, to, že se velký kapři nad 70 cm pouštějí a velký dravci nad 80 cm jdou zase z vody. Ale převážně, se tam chytá pro zábavu a né pro maso. Já osobně většinu pouštím, ryby sám nejím, a občas si nějakou rybu vezmu a donesu rodičům, protože ty ryby rádi. Jsem spíš zážitkový rybář. Pošlete mi email a já vám pošlu mápku, nechci to tu dávat veřejně, protože by to tam bylo jak na nádraží a samej rybář náhodák co chytá pro maso. Jinak vám doporučuji tam chytat z člunu, máte větší šanci chytit velké ryby, je tam hodně rostli, a nejlépší je zaparkovat v nějakém oku v rostlinách trochu provnadit kukuřicí a chytat na splávek a uvidíte ten rachot. Ze břehu se chytá špatně díky trsům rostli. A na dravce je to tam super, hlavně na podzim, dopručuju nějaký větší wobler nebo živou rybyčku do 15 cm.

                  NVenca888 - Profil | Pá 1.6.2012 11:48:24

                  koukám, že v Mostě se urodilo... :-)

                    NDitrich - Profil | Pá 1.6.2012 11:43:00

                    kakr >> No nevěděl jsem, že je tu kroužek českého pravopisu.:)))) Každopádně, když někdo nemůže argumentačně, tak příjde s něčím jiným to je známá věc. Ale nepřišel jsem se tu hádat, jen jsem sdělil svůj názor, k tomu to diskuze přeci šlouží. Ale koukám, že jste tu trochu ješitny a vy máte vždy 100% pravdu, tak si jí klidně vytiskněte zarámečkujte orazítkujte a pověste si to do kanclu a leště té své malé ego.:)))) Názor co tu přezentujete je utopie a je vidět, že jste prt rybáři, ale spíš náhodáci, tipu co skončí po práci ve 15hodiny a mizí k vodě tam jste do 18h, přitom nahází do vody x kg šrotu a pak chytáte na posrané bojlí a pak se diví, že nic netahají. To je v 99% české rybařství. Nebo tam napíchnou 20 cm rybu prásknout to někdé křáchů a čekají na metrovou štiku.:))) No to se pak nemůžou divit, že chytnou občas něco, protože je to spíše o náhodě a hodně hladové zaufalé rybě, prostě žádný um. Tak si jeďte klidně tuhle utopii, já jdu radši na ryby, nemám problém chytat co koliv a nebrečí tu jako vy.

                      Njiracekkarel - Profil | Pá 1.6.2012 11:33:08

                      Ditrich >> pane kolego měl bych na vás ještě jeden dotaz. Kde že přeně leží ty drožkovice nějak to nemohu v mapě nalézt děkuji

                        Njiracekkarel - Profil | Pá 1.6.2012 11:14:45

                        Ditrich >> pane kolego prosím vás nepleťte si názvy svazových vod a místnich RS, tím uvádíte ostatní rybářské kolegy v omyl, kdyby u nás chtěli rybařit. ta voda Ktero zmiňujete ve svém příspěvku se jmenuje Nové vody Horní Jiiřetín též mezi našincemi zvaná také jako Tráva. a Městečko se na zývá Horní Jiřetín ne jeřetín. Děkuji. Jinaak s vaším příspěvkem i souhlasím

                          NDitrich - Profil | Pá 1.6.2012 11:03:25

                          stupi32 >> Zdárec, nechci se s tebou tady hádat a přít, respektuji tvůj názor, který sis sice někde vyčetl a uvádíš to tu za 100% pravdu, ale budiš. Neměl bys věřit všemu, ale svým zkušenostem. Ale když se logicky zamyslíš, tak ty větší ryby mají daleko větší pravděpodobnost založení nové generace více než ty malé.:) A brát poměr a %, tak to je tak na zblbnutí lidí, spíš bys to měl brát na reálné ryby, možná bys pak změnil retoriku. Jinak jestli máš problém s lovem štik, tak zkus změnit techniku, vykašli se na přívlač ze břehu, to pak fak chytáš ty malá štíhlata, to možná tak na okouna. Ale jestli chceš chytat pořádné štiky, tak si kup loďku nebo čluň a chytej podstatně dále od břehu a jestli máš rád přívlač, tak určitě nějakého hlubiného woblera nejlépe Rapala kolem 15-20 cm. Ideální doba na štiky je podzim 16h - 18h. Ale všechny dravci se nejlepe chytají na živou rybyčku u dna a na velikosti z mé zkušenosti ať tak nezáleží, a jestli chceš chytat velké ryby, tak určitě co nejdále od břehu a ideální hloubka 4m - 6m. Jinak na chytání u kráchů a stromu se vyprdni, dravci tam zaručeně jsou, ale v 90% budeš chytat štíhlata nebo štiky kolem 60cm. A když ti tam fakt náhodou skočí trofejní úlovek tak nemáš šanci tu rybu vytáhnout. Fakt nejlepší, je vzít si loďku, zajet si tak 50m od břehu, použit buď hlubinou přívlač nebo bodnout živou rybu na těžko a uvidíš, že dravců je u nás hodně. A kam na ně no dobré zkušenosti mám na Nových vodách u Jeřetiná a úplně nejlepší jsou Drožkovice u Chomutova, ten velký rybník, co není v ČRS. To je zrovna jasný příklad, že když rybník není ve správě ČRS, tak se tam daří a jsou tam neskutečně velké ryby. Je tam super chytačka, jezdí tam právě hlavně rybaři co fotí do těch vašich časopisů.:))) Hodně lidí, tam jezdí na kapry, není tam problém vytáhnout přes výkend dva kapry kolem 1m, ale jsou tam i větší. Jsou tam převážně velké ryby, které mají ideální podmínky pro tření. Ta voda je neskutečně zarybněná a to né díky rybářům, a přirozenému tření. Bíle ryby je tam spousta, je tam strašně moc perlýnu a dost obrovských kolem 30cm až 35cm, což je běžná věc, takže ti vklidu sežerou i mále bojlí. Jsou tam obrovský líni, kolem 50 cm a velké hejna obrovských okounů, super když lový, všechny malé rybky lítají vzduchem. Minulej rok jsem tam chytil Okouna 58 cm, zatím můj osobák. A kámoši tam tahají kolem 50 cm, celkem běžně. Jinak štik je tam jak nasráno, protože mají co žrat, takže ti nedělá problém jich za den chytit 10 kolem 80cm pohoda. Sumci tam naštěstí nejsou a taky to jde na tom rybníku znát. Jsou tam i candáti i uhořy, ale na ty jsem tam zatím nešel, takže s tím nemám zkušenost. Každopádně rybaři, který tam chodíme ctíme, že velký kapři se pouštějí a naopak veký dravci musí z vody ven. A musím, říct, že tahle harmonie funguje už několik let a neznám den, kdy by jsem si tam dobře nezachytal. Jinak to není rybník v rybařském svatz, takže na něj nepotřebuješ ani papíry. Jinak největší škodná u nás na severu jsou v první řadě ČRS, pak přemnožený sumci a pak sumeček americký.:) Tak petrův zdar.

                            NDart Ness - Profil | Pá 1.6.2012 10:20:38

                            jak.23 >> Řekni mi,co znamená chovat se k rybám šetrně? To bys je pak fakt nemusel lovit.....

                              NMrknato - Profil | Pá 1.6.2012 10:15:02

                              jak.23 >> Tak se zasaď o BP, které zakáží lov ryb, to bude pro život ryb určitě to nejlepší.... a závodit se bude v tom, kdo jich víc uvidí.....

                                NVenca888 - Profil | Pá 1.6.2012 10:02:27

                                jak.23 >> tak je přestaň chytat

                                  Njak.23 - Profil | Pá 1.6.2012 10:00:08

                                  naprosto s názorem autora souhlasím! chovat se musíme ke všem rybám šetrně!

                                    NParanoidní Schizofre - Profil | Pá 1.6.2012 9:06:01

                                    Dart Ness >> no jo, každýmu podle zásluh....
                                    petrův zdar, omezením zmar.....

                                      NDart Ness - Profil | Pá 1.6.2012 9:02:33

                                      Paranoidní Schizofre >> Co myslíš osobní zkušeností,to že bych chytal na 5ti cm rybky nebo že bych se s tím setkal u vody,tj. viděl jsem takto lovit jiné a pak na druhý den viděl následky na břehu?

                                      Na 5ti cm rybky nechytám.Okouny lovím přívlačí a tlouště na slimáky a třešně......

                                      "B" je správně :-)

                                        NParanoidní Schizofre - Profil | Pá 1.6.2012 8:57:40

                                        Dart Ness >> se prasí ??? máš s tím nějakou osobní zkušenost, nebo se jedná doměnky ???
                                        jesti takto lovit neumíš, nečiň tak a zároveň se nesnaž omezovat ostatní.....