Diskuse k článku: Míra pro život

Diskuse k článku Míra pro život

Autor diskuse: Milan Rozsypal - , 27.5.2012

Souhlasili byste s minimální délkou nástražní rybičky 15 cm na všech revírech?

A) Ano61%

B) Ne39%

Od 28.5.2012 hlasovalo 345 čtenářů.

NDart Ness - Profil | Pá 1.6.2012 8:55:34

Paranoidní Schizofre >> Na tvém prvním odstavci se shodneme,cítím to stejně....

    NDart Ness - Profil | Pá 1.6.2012 8:53:25

    Paranoidní Schizofre >> Mrknato,Paranoidní Schizofre : Abych to upřesnil.... Lov na tyto rybky jsem myslel v návaznosti v cíleném lovu na přívlač na candáty,kdy na tuto velikost rybek se prasí dost podměrečných candátů.Dodatečně se omlouvám,že jsem to šířeji nerozvedl...

      NParanoidní Schizofre - Profil | Pá 1.6.2012 8:48:00

      chytám na pěticentimetrový nástražky, i na jejich části, mám k tomu své důvody, jsem tedy podle vás prase, ale žíly mi to netrhá, neb jsem svobodomyslný rybář, lovec a mám svoje svědomí....
      o tom jakou rybu si ponechám a kterou né se sám rozhodnu, ryby o které nemám zájem cíleně nechytám a ostatní rybáře se nesnažím jakkoliv omezovat, líbilo by se mi kdyby i ostatní činili totéž............
      bohužel jsou mezi námi pofidérní lovci "sportovci" kteří ryby loví né pro maso, ale pro zábavu, čistě jen pro ukojení svého zvrhlého ega, možná si tím kompenzují jakési mindráky či co, a namísto toho aby se přizpůsobili podmínkám tak jak tomu činí celá léta generace ostatních, snaží se neustále přizpůsobovat si podmínky jen k osobnímu prospěchu....

      jestli chcete mermocí chránit rybí populace, přestaňte s rybolovem a věnujte se rybochovu, nebo si raději najděte jiného koníčka.......
      nechte své kolegy svobodně rozhodnout jakou nástrahu a kde použijí, namísto fňukání a sténání u svyých činovníků o zákazu technik o kterých víte zhola prd....

        NMrknato - Profil | Pá 1.6.2012 8:46:03

        Dart Ness >> Ano, tak nějak to vnímám i já, jen s tím rozdílem, že jsem "prase" a na 5cm rybky lovím jelce a okouny, což považuju za normální. Za nenormální bych považoval lov těchto ryb na 15-20cm nástražky....., stejně jako lov kapří násady 35-45cm na bolelís o průměru 35mm.

          NDart Ness - Profil | Pá 1.6.2012 8:23:00

          Milhaus12 - 31.5.2012 20:51:29 > Cituji tě: "V případě, že se nám všem povede domluvit se na společné věci. Stačí na jedné a jednoduché. Takové, kterou budou třeba i se zatnutými zuby schopni překousnout i ti nejzarytější rybářští pesimisté, dostaneme se dál."

          Jsem zarytý celoživotní pesimista,a to nejen rybářský a rozhodně nic nehodlám překusovat se zatnutými zuby....Pokud by se tenhle tvůj ( a tobě přizvukujících nadšenců) návrh dostal do RŘ,tak se sice holt budu muset přizpůsobit (což je to tvé "překusování"),ale mám obavu,aby se to u radikálnějších jedinců (než jsem já) nezvrhlo v to,co u kaprařů-obejít to.Takový Nikl taky chytá nonstop tam,kde to není povoleno.
          Ono totiž není problém velmi efektivně chytat na rybku tak,že v případě kontroly RS ti RS nic nedokáže...a jde to!

          Mě se nelíbí,že bych já jako rybář měl být čím dál víc pořád omezovaný nějakými nově vymýšlenými nesmysly,čímž chci říct,že pokud já sám chytám na 12ti-13ti cm rybky budu muset v postatě snášet represe kvůli praseti,které chytá na 5ti cm rybky.

          Snad mi rozumíš,ale na ty "zatnuté zuby" jsem alergický a vytočilo mě to.

          Jinak nic proti tobě.Jen diskuse.

            Nroman - Profil | Čt 31.5.2012 22:48:37

            Ditrich >> hele nemáš nějakou sumčí fobii či něco podobného ......a jak vidím tak pán je odborník na Ebro---no net toho snese viď?

              Nstupi32 - Profil | Čt 31.5.2012 22:20:13

              stupi32 >> okoun 20cm upsal jsem se pospíchal jsem

                Nstupi32 - Profil | Čt 31.5.2012 21:44:19

                Ditrich >> taky jsem z ústeckého kraje, ale to co tu opíšete není pravda za 1. okoun mám míru 210cm! za 2. všeobecně platí že čím větší generační ryba je tím má sice větší množství jiker popř mlíčí, ale zároveň s tím roste i % neplodnosti!!! za 3. nějakejch 10 štik za den je blbost byly časy kdy jsem měl 5- 10 štik 75-90 za sezónu a ne za den!! :D mám třeba 10 štik za den, ale kolem 30-45 na přívlač!!!! za 4. to není otázkou sumců ale rybářského tlaku zrovna třeba v ústeckém kraji! sumci tu byli stále jen teď je více lidí kteří je chytají! neříkám , že to z části nedecimují, samozřejmě ale sumec v porovnání s candáty čí štikami žere jen cca 5 měsíců v roce a to není z mé hlavy, ale z jednoho článku v novém čísle rybářství!!!!!! a ještě ohledně chytání sumců na Ebru- pokud vím chytají na okounky, cípaly nebo co to tam je a hlavně tedy úhoře, které ostatně z tohoto důvodu tamnější rybářské potřeby prodávají!!!! A jen pro zajímavost hrouzků tu jsou mraky na hnojáky se nedá chytat a na červy taky ne pokud najedou hrouzci do krmného místa je konec!!!!!
                Omlouvám se není to k tématu, ale na příspěvky tohoto uživatele nešlo nereagovat zvláště když jsem ze stejného kraje a ta situace tu zdaleka není taková jak píše dotyčný! :D

                  NMilhaus12 - Profil | Čt 31.5.2012 20:51:29

                  Zdravím všechny.
                  Prvně se omlouvám sliverovi, že jsem mu pošramotil jméno. Diskuze zase pokročila, ale vidím, že nikam nedospěla. Jak mi správně píše sliver: „Jde o to, se nějak domluvit a začít, aby to stálo za to!“ Jenomže já vidím, že problém je v tom slovíčku - nějak. Stačí se podívat do všech příspěvků. Co rybář, to jiný názor. Co kraj a revír – to jiný požadavek a jiný problém. Když jsem ten článek psal, věděl jsem, že bude předmětem kritiky a možná i chvály, obojí pro mě nemá ale zvláštní cenu. Vím, jak tyto věci dokážou být v dnešní době pomíjivé. Cenu by pro mě měl Váš společný názor. Vůbec to nemusí být moje myšlenka nebo představa! Nejsem takový hlupák, abych za každou cenu trval na svém názoru. Nejsem ani tak hrdý, abych od nikoho nepotřeboval pomoc. Vím, že zde v diskuzi jsou jistě lepší lidi než já a mají i zdravější názory. Nemohu nikomu ani slíbit, že schválením některého návrhu z článku „Míra pro život“ se stavy dravců u nás zlepší. Mohl jsem sedět někde v ústraní a v klidu si lovit ryby, psát scénář k filmu nebo knihu, ale přesto jsem se rozhodl tuto věc podpořit. Ona má totiž ještě jeden velký smysl. V případě, že se nám všem povede domluvit se na společné věci. Stačí na jedné a jednoduché. Takové, kterou budou třeba i se zatnutými zuby schopni překousnout i ti nejzarytější rybářští pesimisté, dostaneme se dál. Ten jeden společný krok možná ukáže další rybářům, že je v jejich silách změnit i jiné věci, na které si nyní stěžují. Věřím, že každá činnost, která je dělaná s dobrým úmyslem ve prospěch přírody a jiných lidí je lepší než lhostejnost. Všem Vám děkuji za Vaše postřehy a diskuzi.

                    Npeltuvkufrik - Profil | Čt 31.5.2012 20:47:41

                    Já bych minimálně na rok hájil všechny ryby. Vždyť nejhezčí ze všeho je, když se ryba pustí zpět vodě. Přiznám se, že mám za cíl hodně ryb chytit a tím popíchat. Vždy si říkám, že pak budou opatrnější a neskončí na pekáči!

                      NVenca888 - Profil | Čt 31.5.2012 20:25:24

                      Ditrich >> jsi nějak rozpolcenej, chlape... a dokážeš to prezentovat dokonce v jednom jedinym příspěvku:

                      " A problém dravců je prostě v tom, že nemají co žrát a nemají na to u nás podmínky, aby jsme je velké mohli chytat ve větším množství. Takže dokud nebudou rybníky zase plné hrouzků, línu a karasu, tak na hojný počet dravců můžeme zapomenout."
                      vs.
                      "A jinak si nestěžuju, myslím si, že naopak je u nás dravců více než by mělo. "

                      A těch 10 štik +/- 80 za den bych chtěl vidět...

                        Npiskothonza - Profil | Čt 31.5.2012 19:46:32

                        venca1 >> čau,musím se ti omluvit a posypat si hlavu popelem,máš naprostou pravdu.Nevím,ale mám v hlavě již spousty let zafixováno,to co jsem ti napsal.Bud to platilo ještě za totality,nebo později u nás,fakt už nevím.A hádal bych se.Jelikož si za sezonu vezmu tak 5ryb,nijak zvlášt jsem tuhle část nikdy nepročítal.Ale....osobně s tím nijak nesouhlasím a vítal bych změnu. Ponecháním 2ks ušlechtilé ryby by měl lov být ukončen,Takže ještě jednou omluva,příště se budu zajímat o problematiku,než něco vypustím z huby.H.

                          NMrknato - Profil | Čt 31.5.2012 19:27:05

                          Ditrich >> Pokud se vysazuje kapr 38-45cm, pak chytit menšího než 40 je fakt kumšt... Tomu osmatřícátníkovi lze k míře 40 lehce pomoci natažením na skřipec.....
                          No a když by se vysazovali i mírové štiky a candáti, stejně jako kapř, pak by to byl úspěch plný..... a na nějaké velikosti rybky by nezáleželo....)

                            NPavel Z - Profil | Čt 31.5.2012 18:39:17

                            Poušťák >> :-))))))))))))

                              NTarn - Profil | Čt 31.5.2012 18:36:03

                              venca1 >> tak když je pouštíš, neměl bys mít problém s chytáním které končí ponecháním si dvou kusů ušlechtilých ryb ne ?

                                NAli˜˜˜ - Profil | Čt 31.5.2012 18:12:24

                                kakr >> Ono se taky dosti často stává, že i ti podprůměrní středoškoláci, kteří se dostali na VŠ ji ukončili s červeným diplomem.

                                  Nkakr - Profil | Čt 31.5.2012 18:03:27

                                  Ditrich >>
                                  Při vší úctě, Tvůj písemný projev dle mého názoru neodpovídá maturitě z jazyka českého, což je vstupní brána pro VŠ. Ale budiž, jsme na rybářském webu, tak nějaké I či Y nerozhoduje.

                                  Dost mě zaráží, že absolvent VŠ píše o "plevelu" a počítá do něj lína. Teze o K70+ jako matečních rybách je trošku mimo mísu. Takové ryby se už vyřazují z chovu, potvrdí to každý líhňař.

                                  Ale naprosto geniální je návrh řešení, jak využít nezaměstnaných pro veřejně prospěšné práce a udělat z nich dozorce kteří budou v třísměnném cyklu hlídat rybníky. Ministr Drábek bude nadšen, až mu návrh předložíš. Na něco podobného by nepřišel ani Jára Cimrmman.

                                    NPoušťák - Profil | Čt 31.5.2012 16:18:27

                                    Ditrich >> to jsi si dovolil dost,takle drze odpovídat kakrovi,který je na mrku brán mnohými poskoky jako vševěd....o))))))))))))))))))))

                                      NDitrich - Profil | Čt 31.5.2012 16:08:51

                                      kakr >> Nevím, většinou jsem byl na rybách, takže praxe.:P Ale bylo to hned po té Západočeské Univerzitě, ale né v Plzni, ale v Chebu. A ta rybářská nebyla v Plzni, ale na České Zemědělské Univerzitě v Praze.:) Ale jak říkám, stejně jsem byl převážně na rybách, takže mnohaletá praxe.:)))) Jo a taky bych zapoměl, že mezi tím byla i Fancie, konkretně SDC v Amiens Picardy kde jsem taky sudoval, a mají tam taky super kanaly plné ryb a sumců, který jim tam taky dělají problémy.:)))) A myslím, že tam nikdo neřešil, chyť a pus a nějakou minimální lovnou míru mástražné rybyky, takovéhle nesmysli, můžeme řešit jen mi v Čechách.:)))))) Problém je plně někde jinde a to už jsem načrtnul v příspěvku.:) A problém dravců je prostě v tom, že nemají co žrát a nemají na to u nás podmínky, aby jsme je velké mohli chytat ve větším množství. Takže dokud nebudou rybníky zase plné hrouzků, línu a karasu, tak na hojný počet dravců můžeme zapomenout. A jinak si nestěžuju, myslím si, že naopak je u nás dravců více než by mělo. Nedělá mi problém nachytat třeba 10 štik za den, které mají kolem 80 cm. To že je někdo nechytá, je spíš tím, že to neumí a proto si myslí, že jich je málo.:))) Kdo umí umí, kdo ne, tak si stěžuje.:))))) Třeba problém na severu je spíše v bíle rybě, na tolik dravců a už matečních velikostí je právě málo bílé ryby. Když srovnám rybníky před 20 lety, tak nebyl problém během minuty chytit lina, karase, hrouzka, bylo jich tolik, že to byl fakt plevel. O té doby co rybaři přešli na techniku chť a pusť u sumců, tyhle ryby defakto ve velkých rybnicích zmizeli a chytnout je je fakt rarita, to už spíš vytahnu 10 štik a 5 sumců, než abych vytahnul lína. A to dřív se jich rybníky jen hemžili. Dnes, když chci na Ústecku chytit lina, tak musím jit na nějaký vesnický kačák, kde nejsou sumci a dravci a kde se dají ještě chytit, jinak je to téměř bez šance. Naštěstí, že na Vrbičce Líny, je jich dost a dají se tam chytat i padesátníci, ale je to taky tím, že tam nechodí rybaři, jo zapomenuté rybníky rybařského svazu jsou prostě nejepší. Co nemají ty zloději pod kontrolou, tak tam se dá ještě celkem slušně chytat.:)))))

                                        Nxxlrybář - Profil | Čt 31.5.2012 15:16:31

                                        Mrknato >> 10 metrů nikdo neodhadne..