Máme se bát jíst pangase? Německá ARD varuje

Autor diskuse: antony - Profil , 15.3.2011
64 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Nmatch-oun - Profil | Pá 18.3.2011 20:34:18

Kapr je lepší, jen musí mít aspoň 60, 70, aby to k něčemu bylo. Myslím to vážně.

    NRTckar - Profil | Pá 18.3.2011 20:22:16

    killer1 >> ja ho chytim v supeeermarketu :D

      Nkiller1 - Profil | Pá 18.3.2011 20:21:34

      RTckar >> a kdy a kde si kromě tábora chytíš nějakého pstruha???? tak maximálně na sádkách:-))))

        NFrancJosef - Profil | Pá 18.3.2011 14:18:49

        Sven >> Když on je většinou odporně levnej a bez práce.......
        Se nediv, že ho všichni baštěj jako o závod

          NTomas.K - Profil | Pá 18.3.2011 13:42:46

          Pangase dělala máma jednu dobu docela často,ale časem mi přestal chutnat. Já mam nejradši domácí ryby co si chytim.

            NSven - Profil | Pá 18.3.2011 13:31:57

            FrancJosef >> Máš pravdu. Není nad ryby z domácí produkce.
            Tvrzení, že pangas nemá kosti a proto je nejvhodnějším rybím masem právě pro děti, je jen špinavý obchodnický trik na laické veřejnosti.
            Filet z žádné tuzemské ryby nemá kosti..... Ale kdo by se o to zajímal. Hlupák zmasírovaný reklamou ani není schopný takovou informaci absorbovat.

              NRTckar - Profil | Pá 18.3.2011 13:28:09

              pangasiuse nejim to si radši chytim nějakýho pstruha a dobře si ho připravim

                NDida - Profil | Pá 18.3.2011 13:26:56

                Konečně dobrej článek, více takových:-)

                  Nxycht - Profil | Pá 18.3.2011 13:23:02

                  FrancJosef >> Přesně tak, nemá to žádnou chuť, je to prostě takový divný :-)

                    NFrancJosef - Profil | Pá 18.3.2011 13:14:35

                    xycht >> Taky se nebojím a taky mi nechutná :-)))))
                    Sice nemá kosti, ale je bez chuti a bez zápachu...
                    Svatá česká rybyčka

                      Nxycht - Profil | St 16.3.2011 11:20:49

                      Nebojím se ho jíst, ale vůbec mi nechutná.

                        NVenca888 - Profil | St 16.3.2011 11:20:11

                        Fishky >> spojej příjemný s užitečnym - existujou nějaký technologický postupy, který se při zpracování ryb aplikujou - v tomhle případě přidávání vody do mraženýho rybího masa. A jim to vyhovuje, tak nemaj důvod se tomu bránit.
                        Ostatně u mraženejch ryb to máš napsaný i na obalu - kolik je před zmraženim přidáno vody. To si vynásob alespoň dvakrát a vyjde ti, kolik jsi vlastně koupil mraženýho rybího masa tý nejnižší kvality. Pokud by to lidi dělali, tak zjistěj, že je lepší koupit si v sádkách pěknýho kapříka...

                          NFishky - Profil | St 16.3.2011 11:14:10

                          Venca888 >> Odpověz si na to nahlas. Je možné, aby vietnamčíkům šlo o požitek z našeho jídla a chtěli zamezit postradatelnému vysušení ryby, když je na druhou stranu odkrmí na sračkách, naperou chemií a ve finále prodají i s vodou? Jde jim jen a jen o love.

                            NVenca888 - Profil | St 16.3.2011 11:03:10

                            Fishky >> ale tady nejde o to, že by se ta voda odpařovala, ale o to, že nízká teplota vysuší maso, protože mráz jí vytáhne ven a zpátky už se nedostane. Já když zamražuju syrovou rybu (i když to dělám výjimečně), tak do toho pytliku dám vodu - pak je to šťavnatější.
                            Ale samozřejmě souhlasim s tim, že tam tu vodu dávaj i kvůli vyššímu zisku. Dokonce ryby napíchávaj látkama (fosfátama atd), který vodu držej. Takže ve finále ten levnej pangasus až tak levnej neni.

                              NFishky - Profil | St 16.3.2011 10:54:04

                              Venca888 >> voda se odpařuje při každé teplotě a každém skupenství, ale záleží na nasycení vzduchu a k tomu dojde v igelitovém pytlíku hodně rychle, takže tam bude zanedbatelný rozdíl. Apropo, proč podstatně dražší mražené možské ryby nejsou ve vodní krustě? Navíc není problém je zamrazit do vakuového balení - a výrobci ušetří prostor - cesta přes půl světa je drahá. Ale ono je mnohem výhodnější prodat vodu, než kvalitně rybu zamrazit. Nejde o kvalitu, ale o zisk a podle toho to dělají...

                                Nbrach - Profil | St 16.3.2011 10:47:37

                                Fishky >>
                                Mě se neptej - já to nepsal, jen zkopíroval...

                                  Nbrach - Profil | St 16.3.2011 10:46:46

                                  Fishky, Venca888

                                  Vidím, že v mnou zadané otázce bude veselo..

                                    NVenca888 - Profil | St 16.3.2011 10:45:20

                                    Fishky >> protože mráz vysušuje - zkus si dát "suchý" rybí maso do mrazáku...

                                      Ncolek - Profil | St 16.3.2011 10:43:35

                                      tak na tom obrázku je zdravá akorát ta zelenina

                                        NFishky - Profil | St 16.3.2011 10:03:26

                                        brach >> vysušený? jak se může vysušit když je zabalený? jde jen o love, křehčený maso se usmívá na šrajtofle z každýho druhýho regálu, to je známá finta :-)

                                          NVenca888 - Profil | St 16.3.2011 10:01:57

                                          brach >> to neni otázka - to je realita. Zkus si koupit mraženou rybu - na obalu bude jednak napsáno, kolik je tam přidaný vody a druhak si zkus tu rybu plně rozmrazit, vydojit z ní vodu a pak zvážit.

                                            Nbrach - Profil | St 16.3.2011 9:52:35

                                            Venca888 >>
                                            Do mraženýho rybího masa se voda přidává - jednak kvůli tomu, aby nebylo vysušený a za druhý, abys víc zaplatil...

                                            Už jsem ji zadal.....

                                              NVenca888 - Profil | St 16.3.2011 9:48:49

                                              brach >> co?

                                                Nbrach - Profil | St 16.3.2011 9:46:24

                                                Venca888 >>
                                                To je na otázku..

                                                  NVenca888 - Profil | St 16.3.2011 9:44:31

                                                  meteor >> to je jako pít pivo, který nechutná jako pivo... :-)

                                                    NVenca888 - Profil | St 16.3.2011 9:43:31

                                                    brach >> jistě, že jsou (jako ostatně každý maso). Ale jenom tý vody, která se tam přirozeně vyskytuje. Do mraženýho rybího masa se voda přidává - jednak kvůli tomu, aby nebylo vysušený a za druhý, abys víc zaplatil...

                                                      Nrover - Profil | St 16.3.2011 9:43:05

                                                      Venca888 >>
                                                      jj, je to i o myšlení, ...nejsem tak bohatý, abych si kupoval laciné věci. Bohužel toto rčení u nás přestalo fungovat, nízká cena vítězí nad kvalitou :-(
                                                      Ale jak píšeš, je to relativní, hodně vody a několikrát zmražený výrobek, ...lidi asi nečtou obaly

                                                        NMrknato - Profil | St 16.3.2011 9:42:55

                                                        brach >> Není voda jako voda, stejně tak není pivo jako pivo..... Zmraž pivo a uvidíš....

                                                          Nmeteor - Profil | St 16.3.2011 9:40:45

                                                          karelc >> taky nejde (až tak?) cítit rybinou, což je IMHO pro většinu lidí důležitější než nepřítomnost kostí...

                                                            NStyblík - Profil | St 16.3.2011 9:40:07

                                                            Pangasius je samá chemie,nejlepší na žrádlo je potočák 28-32cm,nejlepší je z povodí,kde se provozuje ekozemědělství.

                                                              Nbrach - Profil | St 16.3.2011 9:38:48

                                                              Venca888 >>
                                                              Jen tak na okraj - nemražené ryby nejsou plné vody?

                                                                NFishky - Profil | St 16.3.2011 9:33:15

                                                                Paranoidní Schizofre >> Paranoidní Schizofrenik - 16.3.2011 8:52:14 >> to je asi jako kdyby ses zeptal, jak je možné, že všichni makáme a přesto nám stále narůstá státní dluh, jak je možné že to co slibovali po revoluci s utaženými opasky se jaksi neplní nebo jak je možné, že si nejsme všichni rovni... na všechno i toho pangace je stejná odpověď... peníze ;-)

                                                                  NVenca888 - Profil | St 16.3.2011 9:32:50

                                                                  rover >> bohužel... ale udělali jsme si to sami a ve všem... chceme všechno co nejlevnější a pak se divíme, že v buřtech neni maso, v autě ti začne po dvou měsicích něco bouchat, skříň z IKEI se ti za půl roku rozpadne apod.
                                                                  Nicméně v tohle ohledu bych byl opatrnější... mražený ryby jsou obecně plný vody, takže ta cena neni až tak lákavá, jak vypadá.

                                                                    NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | St 16.3.2011 9:32:39

                                                                    Keč ent rylejs tejpci se toho nebojej. Jim ani nic jinýho nezbývá

                                                                      Nkarelc - Profil | St 16.3.2011 9:30:21

                                                                      Pangasius nemá kosti a to je pro hodně lidí rozhodující.

                                                                        Nrover - Profil | St 16.3.2011 9:28:15

                                                                        Cena je rozhodující, ...je jedno, zda se jedná o českou, nebo zahaniční rybu.
                                                                        Paradox je, že kvalita dovážených ryb je zřejmě nižší, než těch našich, ale dokud je poptávka, dovážet se bude dál :-(

                                                                          NMrknato - Profil | St 16.3.2011 9:15:08

                                                                          Venca888 >> Zase ale chráníme kapry, okouny, parmy, jsme morálně výše. Jak furt někdo může myslet jen na žrádlo? Já bych chránil i kuřata, vepře ba i krávy. Jsme přece lidi a ne nějaká zvěř.....

                                                                            NVenca888 - Profil | St 16.3.2011 9:09:58

                                                                            to je ostuda. Máme takovej druhů svejch ryb rozličnejch chutí a žereme podřadný maso ryby, která se živí vietnamskejma hovnama. A to jen proto, že nemá kosti a je o něco levnější (což je zavádějící, protože kupujeme minimálně 20% vody).
                                                                            Nechápu...

                                                                              NParanoidní Schizofrenik - Profil | St 16.3.2011 8:52:14

                                                                              nechápu jakje vůbec ekonomicky možné dovážet do naší země z tak vyspělou akvakultůrou a dlouholetým rybníkářstvím nějakou podřadnou rybu bez chuti z vietnamu, která se na pultech dostane nad cenu běžného českého kapra, kvalitou však nikoliv......
                                                                              holt věru díky neosobním hype-rsupermárketům je zákazníkovi předkládáno svinstvo, a on dík cílenému tlaku hednoduše podlehá, všechno souvisí se vším a ztěchto chrámů nakupování se stali svatyně ve kterých často celé rodiny tráví jediné cené společné chvíle, z městských obchůdků a koloniálů se stali herny a nálevny......
                                                                              ale, co čecháčkovi je to fuk, neb před kvalitou, a vřelostí lokálního obchodníka, prodávajícího lokální výrobky, dá raději přednost dovozové kvantitě pochybných kvalit za nejnižší cenu v anonymním velko-maloobchodě....

                                                                                Nmpmaik - Profil | St 16.3.2011 6:44:27

                                                                                Myslím že to nějak moc hrotíte, polovina znás do sebe dobrovolně cpe sra..ky z cigaret, alkoholu, inhaluje čerstvej vzduch z magistrály, pojídá potraviny kde je více Eček a konzervantů než samotné suroviny atd. atd. atd ..........

                                                                                To jste si mysleli že to ve Větnamu chovají ve sterilních boxech ???


                                                                                :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

                                                                                  Nkam!kaze - Profil | St 16.3.2011 4:20:35

                                                                                  hraji >> I když jsi trotl,tak v tomhle s tebou souhlasím :)

                                                                                    NSven - Profil | St 16.3.2011 2:13:36

                                                                                    Tak tak. Jen si nechte chutnat a prý je to vynikající hlavně pro děti.......
                                                                                    http://www.rozhlas.cz/zpravy/asieaustralie/_zprava/​737945

                                                                                      Ndvorák - Profil | Út 15.3.2011 21:01:22

                                                                                      Jebačka na to. To už bych za chvilku nemohl žrát nic. Dnes je lepší nic nevidět,nic nevědět...

                                                                                        NNICKLOTERS - Profil | Út 15.3.2011 20:03:17

                                                                                        Nevím jestli to není marketinkový tah ale nedávno v televizi dávali dokument o pangasovi z Vietnamu.Jak se chová na trh do celé Evropy.Brali tam ze všech provinvií vzorky z těchto ryb.Výsledek byl až úchvatně jednoznačný a to že ryba dovážená z Vietnamu k nám je křištálově čistá,bez známek jaké koli nečistot.Tak nevím co si otom myslet.At si každý z nás udělá obrázek sám.Já ale znám lepší rybu na talíři.

                                                                                          NTWIN 69 - Profil | Út 15.3.2011 19:49:16

                                                                                          Ahoj,pangasius je opravdu HUMUS.nedal bych ho do žrádla ani prasatům.

                                                                                            Ntom.f - Profil | Út 15.3.2011 19:43:19

                                                                                            ja to rikam furt,fuj pangas :)

                                                                                              Npista85 - Profil | Út 15.3.2011 19:40:09

                                                                                              pangas ma jednu vyhodu nesmrdí po rybině---------

                                                                                                Nvikicz - Profil | Út 15.3.2011 19:37:13

                                                                                                antony - >> kompletní produkce.... http://www.youtube.com/watch?v=x3sOiPQIbcU

                                                                                                  Noskus - Profil | Út 15.3.2011 19:36:24

                                                                                                  hraji >> asi tal nějak..

                                                                                                    Npatlal - Profil | Út 15.3.2011 19:34:50

                                                                                                    Supr cena za 50% vody v tomto hnusu....si dej radši tresku..

                                                                                                      Nhraji - Profil | Út 15.3.2011 19:32:49

                                                                                                      Bez ohledu na to, čím je krmený, ochutnal jsem jednou, nedojedl, vyhodil a víckrát ho nekoupím.

                                                                                                        Noskus - Profil | Út 15.3.2011 19:31:08

                                                                                                        vám to chutná?? je to jak sojová ryba ,bez barvy, chuti a zápachu no prostě hnus velebnosti.

                                                                                                          Nsodík82 - Profil | Út 15.3.2011 19:29:21

                                                                                                          MOBIDIK >> dobrej důvod, ale kuřata prase a ostatní "zdravé" věci určitě papáš že....

                                                                                                            Nbremic - Profil | Út 15.3.2011 19:27:09

                                                                                                            Evidentně tam neznají Chyť a pusť !

                                                                                                              Nkrejcak69 - Profil | Út 15.3.2011 19:26:13

                                                                                                              ted jsem vyděl ve zprávách rychlochov pangase ,,,to snad bude lepší sežrat potkana ze smetáku !! už se těším na řízečky z pěknýho českýho čerstvího kapříka ,,,

                                                                                                                NGrasel - Profil | Út 15.3.2011 19:23:33

                                                                                                                Nejlepší ryba je vepřový :-))

                                                                                                                  NIoKosta - Profil | Út 15.3.2011 19:19:21

                                                                                                                  Párkrát jsem ho měl,ale nepřišlo mě to jako něco extra.Je takovej bez chuti,zlatá je rybka z českého rybníka.

                                                                                                                    NMOBIDIK - Profil | Út 15.3.2011 18:56:12

                                                                                                                    Ahoj,já bych ho nejedl .............známý dělá přes mražené věci a byl ve velkoskladě a Čínan se ho ptá jestli ho jí on říkal že né ,to je dobře proč myslíte že české holky mají tak velká prsa ....................prý ho vykrmí za čtyři týdny no a pak dobrou chut co to musí být za humus................

                                                                                                                      Nretrívr - Profil | Út 15.3.2011 18:49:52

                                                                                                                      antony - >> Když nesrovnávám ryby, versus jiné maso, tak je má reakce jednoznačná.Těch s..ček co sníš, to pandas nepo..re.

                                                                                                                        NZlejšek - Profil | Út 15.3.2011 18:47:41

                                                                                                                        Já se pangase nebojím, on se bojí mě :-) Chutná mi, zejména když si ho udělám v páře a tak nějak neřeším, čím byl vykrmen. To bych nemoh žrát maso skoro nikdy a to by byl můj konec :-)

                                                                                                                          Nmasta7710 - Profil | Út 15.3.2011 18:47:20

                                                                                                                          Já tvrdim ,že z ryby je nejlepší vepřovej řízek :-)))))

                                                                                                                            NSOPTIK 52 - Profil | Út 15.3.2011 18:38:34

                                                                                                                            nechci dělat chytrého,ale pravda je,že mě tato ryba nikdy neoslovila.Tedy bych tomu co se píše docela i věřil.Maso je jak bláto a tedy toho do sebe dokáže asi moc natáhnout.Je to věc názoru,já tomu nefandím.............

                                                                                                                              NPvl - Profil | Út 15.3.2011 17:25:08

                                                                                                                              O vývozu vepřového masa od nich se asi nezmiňovali .... :o§)

                                                                                                                                Nu.x.a. - Profil | Út 15.3.2011 17:21:59

                                                                                                                                tobych řek že se nemá jíst, krmí ho mrtvejma slepicema a peřím z kachen!