Úprava a sjednocení definice muškaření (lovu na umělou mušku)

Jak by se vám líbilo, kdyby se upravila a sjednotila definice muškaření (lovu na umělou mušku), podle které by muškařením (lovem na umělou mouchu - o název nejde) byl jen ten druh lovu, ke kterému by bylo použito muškařského prutu, muškařského navijáku a muškařské šnůry. Maximálně 3 návazce.
Tedy žádné plovátko, žádné bavorské dřívko, žádný vláčák a jigové mušky.
Byla zmíněna i muškařská šnůra, tedy by se s ní mělo i chytat. Tedy při lovu lajna z oček......
Co vy na to?

Díky
Autor diskuse: Pike - Profil , 28.7.2010 muškaření - techniky lovu
100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NPike - Profil | Pá 30.7.2010 22:47:24

Myslím, že Medvěd má pravdu. Kam příjde kolega geometr, tam většinou normální diskuze končí.

Rád bych poděkoval všem za jejich čas, odpovědi a zajímavé myšlenky. Třeba se nějakého zlepšení dočkáme.

Díky a zdařilý víkend.

NSalmo1 - Profil | Pá 30.7.2010 22:35:40

Jsem se chtěl jenom zeptat jak dopadlo tříleté hájení, tuším Otavy 6.Zná někdo dnešní stav a trend?

NSalmo1 - Profil | Pá 30.7.2010 22:28:44

Mrknato >> Dvacátý druhý solární cyklus vrcholil v r.1990, byla to doba nejlepších výlovků u Po a Li v historii ČRS.Podobné vlašťovky si vypouštěj na poradách, ale u mě ne:-)

NSalmo1 - Profil | Pá 30.7.2010 22:17:56

Řízek 5,125 >> Řízek 29,76 - 30.7.2010 12:15:13 >> Určitě bych to do nějaké osobní roviny netahal:-)Nejde ale jenom o pocitové vyjádření.Na přímou otázku jsem dostal od několika hospodářů na P vodě přímou odpověď.Dokud se vysazoval Pd ve velikosti plůdku a sem tam nějaká ryba dorostla, pak se nic nedělo.Vysazováním odrostlých ryb začal problém a ten byl dovršen vysazením neprověřenou násadou nakoupenou tuším v Dánsku r.1995, která byla nakažena chronickou UDN (vředovitost lososovitých ryb).A to byl konec lipana podhorního na jejich revírech.Pochopitelně, že po delší době i někteří jedinci LI si vypěstují imunitu tak jako Pd, ale v dnešním systému tyto jedince úspěšně sežereme, takže jsme neustále v bodě nula.Pd je hodně aktivní i v zimě a tak neustále narušuje režim ve vodě už tak oslabených ryb.Řešením podle mého je skutečně dočasná maximální restrikce, nechat rybáře zachytat, ale opravdu jenom ty lidi kterým je jasná situace a jsou ochotni přistoupit na podpůrná opatření.Atrakce typu vysazování Pd do P vod ale podpůrným opatřením není(masařina,nápor lovců,krmení predátorů atp.)

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 22:15:59

Mates PB >> Jo, takhle funguje každé sjednocení...........

NMates PB - Profil | Pá 30.7.2010 22:13:53

medvěd >> Připomíná mi Polymorfa-emocuce z Červenýho trpaslíka. Ten vždycky někoho vyprovokoval , třeba ke vzteku nebo k zoufalství a pak to z něj vysál. A tím se vlastně živil.....

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 22:13:43

drozďák 30,42 >> že ty jsi si mě odkliknul? To je ta zásadní chyba.

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 22:11:09

medvěd >> Máš pravdu, bylo to snadné, končím....každý by měl mít vyšší cíle......

Nmedvěd - Profil | Pá 30.7.2010 22:09:01

Mates PB >> hele,vybral si Tě na tento večer

Ndrozďák 30,42 - Profil | Pá 30.7.2010 22:08:59

zase one man show?
Tohle musí být strašný komplex...

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 22:07:35

Mates PB >>Hmmm, tedy čmelák, a jak ho vážeš? Myslíš že ten to sjednotí? S tungstenem, na francouzovi s potávivkou v reeeeeelu s poškubáváním pod břehem? Možná... ale jak tomu říkat, po sjednocení?

NMates PB - Profil | Pá 30.7.2010 22:02:42

Mrknato >> hmmm.

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 21:58:33

Mates PB >> Já ho neznám a celkem o tom nevím nic, ty jsi se tu vycajchnoval, tak tě přece nepřeskočím, jen koukám co z tebe vyleze, ale asi to zázrak nebude..... na klasiku stoliční to odhaduji, jistě že fabuluji....

NMates PB - Profil | Pá 30.7.2010 21:55:12

Mrknato >> Já ti nevím, nechceš si o tom s ním popovídat sám?

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 21:49:52

Mates PB >> Jelikož jsi dobře otevřen, myslím, že je to nasnadě..... i se svazovoráčkem. Hele, že ten voráček nerozšíří svaz do Norska, nebo na Sávu a Drávu, když mu to po Čechách tak jde, legálně, jak jinak....

NMates PB - Profil | Pá 30.7.2010 21:43:55

Mrknato >> Omlouvám se, nechápu co po mě chceš. Nevím jak ty, ale já jsem s p. Voráčkem mluvil a myslím, že je všechno legální a v pohodě, jen bych řekl, že je tam takový lepší přístup a vlastně to šetří čas, já teda osobně tam organizován nejsem. Zatím jsem v Radlicích, ale po letošní výroční schůzi jsem došel k závěru, že už tam nebudu. Ale momentálně nevím kam půjdu.

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 21:36:53

Mates PB >> Mates, čekám... jak sjednotiti Radlice, Orvise s Budějkama a třeba i muchovarama? Zkus nějakou definíciu.

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 21:16:19

Mates PB >> To víš že jo, poraď mi prosím, ztratil jsem se v temném lese...

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 21:15:23

Pepik zazvonil na zvonec a otázky je vskutku konec.....

NMates PB - Profil | Pá 30.7.2010 21:15:15

Mrknato >> Nic nevíš a jen plácáš, kašli na to.

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 21:14:17

medvěd >> Taková maková panenka nevydává Orvisovi povolenky, tu do toho prosím netahej... ani hejkaly a ježibabu..

Nstrejka - Profil | Pá 30.7.2010 21:12:35

brainstorming těchto dvou mysliven značí, že je otázka už zcela, ale opradu zcela, vyčerpána...

Nmedvěd - Profil | Pá 30.7.2010 21:11:23

Mrknato >> Ty uděláš svazootázku i z Makové panenky

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 21:09:19

Mates PB >> Taky kilo......., hele mně to nevadí, když to nevadí jiným....... , ale když je řeč o sjednocení, tak proč to nezmínit....

NMates PB - Profil | Pá 30.7.2010 21:07:05

Mrknato >> Ty si vážně pacient.

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 21:02:36

u.x.a. >> u.x.a - 30.7.2010 21:01:18 >> řádově ten, co platí Orvisovi kilo, nebo jinému bubákovi, co si svaz koupil.....
Edit : jak může v Praze2, vzniknout nová MO, když už tam jedna je a navíc bez revíru, sodovky nepočítám....
Edit na edit : a pak ti nějaká Iva napíše, co má svazopráce......

Nu.x.a - Profil | Pá 30.7.2010 21:01:18

Mrknato >> kdo nebo co je svazopepík ?

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 21:01:12

u.x.a. >> u.x.a - 30.7.2010 20:31:25 >> No a teď jde o to, zda dříve vyloučíme svazopepiky, nebo oni vyloučej nás, vandráky. Jedná se o střet kultur, tedy zcela zásadní věc, svazově zcela zanedbatelnou....., nikde svazově nepopsanou....

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 20:55:36

u.x.a. >> u.x.a - 30.7.2010 20:31:25 >> Tak to můžeš vyloučit svazopepiky co platěj kilo a bude to též tauglich. Nemusíš nic uzavírati.

Nu.x.a - Profil | Pá 30.7.2010 20:31:25

chtělo by to už nějakou revoluci uzavřel bych 55% pstruhovek a hájíl nechal bych to na přírodě,do zbytků bych nesázel PD neboť to je hlavní lákadlo masařek,lovci PD šlapou kde se dá lezou a šmejdí ve vodě a ničí jikry,jedná se hlavně o Brňáky,Pražáky a Plzeňáky mají na drahé vybavení a všechno chytnou!!!

NŠumichrást - Profil | Pá 30.7.2010 19:48:31

Pike >> Tak takhle ano. Souhlasím. Špatně jsem pochopil zámysl.

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 19:37:12

jindraŠ >> Vím hovno, ale nejsem blbý...., možná jen trochu, ale to nikdo neví..... blatník)

NjindraŠ - Profil | Pá 30.7.2010 19:32:26

Mrknato >> Je mi jasný,že všechno víš a všechno znáš,ale tady jsi trochu mimo :-)

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 19:27:26

jindraŠ >> jindro, na akademiky lze nakydat cokoliv, ale smát se tomu mohou jen pepíci..... chápu že jim podstrojujete, ale je to k zblití.

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 19:24:34

Řízek 5,125 >> Řízek 29,76 - 30.7.2010 13:57:39 >> Řízku, akademiku, teď jde netem zpráva, že k největšímu oteplení došlo v minulém století..... tedy počet hrotů, tungstenů a velikost bot asi takovou roli hrát nebude, možná jen u "privatizantů".....

NŘízek 29,76 - Profil | Pá 30.7.2010 13:57:39

jindraŠ >> ech, vo me v tomhle fakt vubec nejde..., ale to sem nebudeme tahat.

Nkakr - Profil | Pá 30.7.2010 13:21:51

jindraŠ >>
A za méně peněz:-))

NjindraŠ - Profil | Pá 30.7.2010 13:20:41

kakr >> Holt budou muset víc bádat a míň ležet na MRKu :-))

NŘízek 29,76 - Profil | Pá 30.7.2010 13:20:21

kakr >> mi to povidej...

Nkakr - Profil | Pá 30.7.2010 13:17:47

Řízek 5,125 >> Řízek 29,76 - 30.7.2010 13:13:48 >>
Jen se neodříkej, komu čest, tomu čest:-))

Asi vás nečeká nic dobrého, Kalousek zavře penězovody....

NŘízek 29,76 - Profil | Pá 30.7.2010 13:13:48

kakr >> ano, v podstate jako zamestanec akademie tak mohu byti nazyvan:-))
ovsem prosim nezamenovat s Akademikem, co myslel Lbm, na to sem byl fakt moc mladej:-)))

NjindraŠ - Profil | Pá 30.7.2010 13:11:25

Le Big Mac >> :-))

Nkakr - Profil | Pá 30.7.2010 13:10:55

Řízek 5,125 >> Řízek 29,76 - 30.7.2010 13:08:26 >>
Taky to tak beru, AKADEMIKU:-))

NŘízek 29,76 - Profil | Pá 30.7.2010 13:08:26

kakr >> to byl jen takovy terminus technicus:-))

NLe Big Mac - Profil | Pá 30.7.2010 13:05:27

Na Akademika bacha.

Nkakr - Profil | Pá 30.7.2010 12:57:05

Řízek 5,125 >> Řízek 29,76 - 30.7.2010 12:53:48 >>
Akademická, ale jen z Tvé strany:-))
Já jsem jen dědek, co něco pamatuje, žádný akademik.....

NŘízek 29,76 - Profil | Pá 30.7.2010 12:53:48

kakr >> dobre,souhlas, s tim NP by se ovsem ciste teoreticky dalo neco delat, jen za to poradne vzit, coz ani jeden z nas neudela, bo na to nemame z ruznych duvodu, tedy je nase diskuze ciste akademicka:-), ale co aspon sme si rozsirili obzory:-)

Nkakr - Profil | Pá 30.7.2010 12:44:47

Řízek 5,125 >> Řízek 29,76 - 30.7.2010 11:59:24 >>
Příklad s mírou PO 23cm jsem dával jako odstrašující, byl skutečně poplatný době kdy byl realizován.
To, že se potočák vysazuje i tam, kde bude s vysokou pravděpodobností sežrán kormoši je OK.
Jen jsem napsal drozďákovi, že pokud by takto hospodařil soukromník, přijde na buben.
Na NP jsou všichni krátcí, je jen na nich, zda se tam ryby loví, či ne.

NŘízek 29,76 - Profil | Pá 30.7.2010 12:27:04

Jarda Š. >> jasne.

NJarda Š. - Profil | Pá 30.7.2010 12:23:24

Řízek 5,125 >> Řízek 29,76 - 30.7.2010 11:59:24 >> "Výtěžnostní", ale navíc i "zparchantělý", kdysi se koukalo hlavně na to, aby se v hmotnosti "vytěžilo" víc, než kolik se do vody nasadilo, dneska je systém zaměřen na to, mít co nejvyšší výlovek s co nejmenšími náklady, což vede k tomu, že kde to jen trochu jde, vysadí se kapr a všude se cpe duhák.

NŘízek 29,76 - Profil | Pá 30.7.2010 12:15:13

Salmo1 >> ok, diky, meli ste to udrzet, s tim vlivem pd- s tim zase tak uplne nesouhlasim, bo bych to na duhaka vsechno nesvadel.... Ovsem tyhle kapku protichudne nazory uz mame dlouho a nijak to vlastne nevadi:-)
tezko rict jak to napravit.
ten tvuj priklad s tim- kam si chodil na ryby, je totiz velmi podstatny. treba nekomu dojde, ze nejlepsi je to nechat proste bejt.....samozrejme v dnesni dobe za pomoci tech tolik nepopularnich restriktivnich opatreni.....

NŘízek 29,76 - Profil | Pá 30.7.2010 11:59:24

kakr >> ale pamatuji, sice jsem v te dobe pstruhy nechytal, ale chtel sem:-), i rybarstvi sem sledoval a ten clanek mam dokonce doma.
je to klasicky "vyteznostni" pristup se kterym nesouhlasim. I ty vedce, ketri to tak zduvodnili, od videni znam. Byla to proste doba, kdy nachytat a odnest bylo cilem. Jen to nak furt pretrvava dal...
Situaci na dyji znam, roli kormorana nezlehcuji, ale sve stanovisko nezmenim, vysazovani je furt lepsi nez nic a neco preci jen prezije. Ovsem doufam, ze situaci kormorana zacnou resit, podkladu proto maj dost. A svaz by v tomhle mel byt mnohem vice aktivnejsi nez dosud je.Takovej najmutej pravnik a treba takova zaloba na stat...by dokazali udelat divy:-)

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 11:58:46

Jarda Š. >> Výraz "zdevastovaný revír" bych použil pro cca 80% revírů, kde se jakákoliv násada původního druhu nedožije pohlavní zralosti, případně se nerozmnožuje. A to se může odehrávat i na "pohledově krásných" vodách, nemusí to být betonová koryta, nebo každoročně vytravované úseky řek a potoků.

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 11:53:47

kakr >> To, že si MO nemohou upravovat pravidla lovu a hospodaření by mělo být normální, pokud hospodaří někdo jiný, tak toho by to mělo zneklidňovat. Bohužel je to svazově tak dojebané, že uživatel defakto nemůže hospodařit a místo něj hospodaří volení "hospodáři MO" , které jmenoval výbor MO. Pak i výsledky VRP (výlovek) je toho ukázkou.

NPV - Profil | Pá 30.7.2010 10:17:56

Pike >> s tím individuálním přístupem k jednotlivým P revírům plně souhlasím, protože jednotlivé pstruhové revíry se od sebe mnohdy velice liší. Taky by to vyřešilo tyhle dohady jestli je použití scanixomouchy na vláčáku je vlastně lovem na umělou mušku či ne, protože i při celkem mizivém použití zdravého selského rozumu a logiky by BP na jednotlivé revíry musely být daleko jednoznačnější a prosty možností dvojsmyslných výkladů v porovnání s tím paskvilem, který se nazývá Rybářským řádem.

NKnapík - Profil | Pá 30.7.2010 9:41:48

Pike >> já už se bál ..., že kde se mihne potok, tam si člověk rok nezavláčí :))
Zas ne tak vážně

NPike - Profil | Pá 30.7.2010 9:39:43

Knapík >> Hele, ženeš to do extrému. Bavíme se o P vodách, kde je prostě jen potočák a nebo má výraznou převahu. Tam zavřít vodu klidně pro všechny.

NKnapík - Profil | Pá 30.7.2010 9:34:09

Pike >> neříkám, že lipan se na vláčku nechytí, ale co mám zkušenost, tak spíš zjara než k podzimku a to ještě velmi sporadicky jako vysloveně vedlejší produkt..., pamatuju si, že jednou na úhlavě jsem lapnul 3 kusy kolem těch 30-35cm, ale to byla výjimka, jinak když už,tak se ukázal jeden a to ne příliš často.
Každopádně jsem podobnou výmluvy ještě neregistroval, ale to bude taky asi tím, že jsem na P po 31.8. nikdy nelezl.
Přívlač v září tam kde je potočák nee ... ? Tady nevím jak se k tomu postavit, jelikož ten potok žije skoro všude ... i na Mp ?! Berounka, Vltava, Mže, Úhlava a další a další vody a zakazovat tam někomu přívlač mi přijde úplně mimo mísu ...

NPike - Profil | Pá 30.7.2010 9:26:21

Knapík >> Naznačil bych ti to rád, ale nemůžu, protože to nevím. Já bych s tím problém neměl, snad jen u té přívlače bych byl proti, aby se s ní chytalo v září na revírech, kde jsou potočáci, ale to píšu už níže.
Nejsem vůbec proti přívlači na P vodách, ale třeba ty trojháky, ty bych omezil. Taky by bylo fajn, aby si někteří vláčkaři přestali lhát do kapsy, že vlastně chytají lipany, jak už jsem zaznamenal :-)

Nkakr - Profil | Pá 30.7.2010 9:24:15

Pike >>
Pokud si MO (spolek) nemá možnost sám rozhodnou na základě VČS (valné hromady) jaká pravidla si na SVÉM revíru nastaví současně se sankcemi za jejich nedodržení je celá zdejší diskuze ryze akademická.

NPike - Profil | Pá 30.7.2010 9:23:47

tomashr >> No, on ten tungsten na plovací šnůře zas tak dobře nesplavává, to fakt ne :-)

Jinak s tím tungstenem to ženete trochu jinam. Muškař s ním bude chytat nymfu, vláčkař bude vláčet. Proč zakazovat v záři či říjnu lov lipanů na tungsten mouchy a v srpnu je povolit, když chytáš stejným způsobem? Nebude lepší rozčlenit vody na pstruhové a lipanové a kde lipani nejsou (potoky, říčky), tak tam to prostě v září uzavřít? To se mi zdá jednodušší a efektivnější.

NKnapík - Profil | Pá 30.7.2010 9:19:12

Pike >> a teď mi zkus naznačit, jak by vypadala reakce široké muškařské veřejnosti v případě, že by se nějakým záhadným způsobem dosáhlo toho, že by se horní části pstruhovek staly výhradně vodami lovců na um. mouchu avšak výhradně CHaP, na sekundárech by byla umožněna už i přívlač s jedním max. trojháčkem bez protihrotů (tady už bez CHaP), ... mám za to, že by 80% muškařů v tu chvíli asi na vršcích domuškařilo a tím pádem by se mohlo docílit jistého pokroku....

Ntomashr - Profil | Pá 30.7.2010 9:17:51

Pike >> Já bych řekl, že ten příspěvek byl míněn tak, že pokud se udělá muškařský úsek (nebo obecně v období, kdy už je zakázána přívlač), tak proč ne, ale musí být zakázány mušky s wolframy atd. všeobecně, tedy i ve spojení s muškařskou šňůrou.
Naopak by bylo trochu pokrytecké zakázat nahození STEJNÉ nástrahy vláčákem a mušákem ji povolit. Prostě ano, ať se zakáže to, co popisuješ, ale zároveň ať se podobné "vláčecí mušky" nepoužívají ani s mušákem.

Jinak můžu z vlastní zkušenosti říct, že třeba "zlatohlavou nymfu" na muškařském jig háčku velikost 10-12 (tedy žádné monstrum) smekacím navijákem a winklepickerem (který užívám pro UL přívlač) v pohodě nahodím a nemusím tam přidávat nějaké další zátěže atd. Proti mušáku je rozdíl spíš v tom, že to nemohu nechat tak hezky splavávat s využitím plovoucí šňůry, ale to nemusí být vždy na závadu.

NPike - Profil | Pá 30.7.2010 9:02:03

Šumichrást >> Asi si nerozumíme. Minulý podzim se vyrojilo na P vodách mnoho lovců, kteří na vláčák nasadili mušky na jig hlavách a regulerně tak vláčeli, ale vlastně muškařili. Bylo to v období hájení potočáků a proto je v tomto období lov na přívlač zakázán. Tito lovci využili právě toho, že lov na umělou mušku není definován tak, jak je uvedeno v zadání otázky.

Já jsem pro, aby se jasně definovalo muškaření za pomoci muškařského vybavení a k jednotlivým revírům se přistupovalo individuálně. Není na revíru lipan? Tak to koncem srpna zavřít.
Je na revíru lipan? Chytat třeba do konce roku, zakázat přívlač a povolit jen muškaření a třeba zakázat streamer či omezit velikost mušky. Na MP do 16.června zakázat streamer a to třeba omezením velikosti mušky.
Jsou na revíru jen duháci a siveni. Chytat třeba celý rok a klidně na přívlač.

Jenže není vůle, není kontrola, není nic. Takže celou diskuzi opravdu beru jen jako velmi teoretickou. Věřím, že i ostatní to neberou vážně.

NJarda Š. - Profil | Pá 30.7.2010 8:59:33

Mrknato >> Že je průmyslová ryba jediným řešením, to bych rozhodně nepaušalizoval. Pokud je revír tak zdevastovaný, že tam nejsou podmínky pro samovýtěr Po či Li a nelze provést revitalizaci, pak ano, ale to podle mého rozhodně není všude.

NŠumichrást - Profil | Pá 30.7.2010 8:55:29

No já nevím.
Bavorské (tyrolské) dřevíčku je snad u nás zakázané. O tom žádná.
Ale plovátko , vláčecí nástrahy z peří ( na vláčáku) ? To se mi nezdá.
S plovátkem jsem kdysi experimentoval (mimochodem bez úspěchu) a dotáhlo mě až k ke klasickému muškaření.
Peří na jigových hlavičkách ? To mi připadá stejné jako bychom z muškařiny měli vyhostit strýmry a jiné napodobeniny rybiček. Spíš bych šel cestou upřesnění způsobu lovu v částech revíru.

Npfly - Profil | Pá 30.7.2010 8:48:19

Salmo1 - 100% souhlas.
Pokud je potřeba něco měnit,je potřeba začít u základních(a podstatně důležitějších věcí)a následně se věnovat dalším úpravám.

NMrknato - Profil | Pá 30.7.2010 7:40:40

Salmo1 >> Hezky se to čte, možná by to byla pravda někdy v roce 1990, někde i ještě v roce 2000, ale psát to dnes má asi jiný smysl. Tam, kde generačky nejsou, tak už nikdy nebudou. To je cca 80% revírů a dovést je odjinud, pak je to stejné jako s duhákem. Nemyslím si, že rybářů tolik přibylo, možná jich přibylo na atraktivních revírech, ale zase na těch ostatních jich ubylo a tam se žádný "zázrak nekoná". Tedy samotné generačky a méně rybářů nezaručí to, aby bylo zase krásně. Proto je ryba z "továren" jediné řešení.

Stejné je to i s těmi rybáři, co si podle tebe prochlastali játra a teď jsou furt u vody. Skoro všichni chlastaj, ale invalidou se stane jen nepatrná část. Stejné je to i s revíry, kde se hodně lovilo, ale skoro žádný to neodnes.

Počkej, co invalidů bude, až se bude chodit do rachoty ještě v 75letech? To se teprv pak projeví ta chlastačka... nebo to bude něčím jiným?

Naleš vavřina - Profil | Pá 30.7.2010 6:41:47

Bosanac >> mucha = vláčka jsem měl na mysli výhradně s jednoháčkem - tento problém lze uspokojivě řešit, ale místy to chce hodně tvořivosti (i u woblerů to jde a funguje).

Naleš vavřina - Profil | Pá 30.7.2010 6:35:05

Pike >> Tak proč muškařské úseky a tam lov na francouze s mouchou ozdobenou tungstenem a ještě k tomu fazetovaným. Ale s tou samou nástrahou a UL vláčákem máš smůlu.