- Články
- Všechny články
- Článek
- Diskuse
Diskuse k článku: Horní míra: Žádné gentlemanství, ale nutnost
Diskuse k článku Horní míra: Žádné gentlemanství, ale nutnost
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.
načítám... - Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
0x v oblíbených a 0x v ignorovaných.
NBrnkoš - Profil | So 29.8.2020 20:16:23
NŠumichrást - Profil | Čt 18.9.2008 13:13:02
duší i tělem. V podstatě s tebou souhlasím (s oběma body) . Zavést v platnost - nejsem proti.
Ryby sice baštím, ale ne v takovém množství aby mi dělalo potíže se s tím srovnat.
Revíry chyť a pusť jsou na některých pstr. a soukr. revírech (možná by jich mělo být více).
Zavést horní a dolní limit u vybraných druhů ryb (nebo u všech) i to beru.
Jenže je otázkou kdo vlastně by to dodržoval ? Sám jistě čteš články na MRK.
Věřím, že 75% z nás je v pohodě, ale těch zbývajících 25% bude pořád.
NPetrson - Profil | Út 7.8.2007 20:31:21
No, dám na Tvou radu a opět si to prostuduju.
NMRKnato - Profil | Po 6.8.2007 9:16:46
NMRKnato - Profil | Ne 5.8.2007 23:06:34
Žádné dorybňování neexistuje, sumáře se vyhodnocují dle kg na revír z CS povolenek. Toto imaginární číslo nijak nekoresponduje se stavem a potřebami revíru, proto jsem nikdy neobhajoval CS rybolov za stávajících podmínek. Územní to ano. CS rybolov je kafemlejnek na kapra a proto funguje tak, že menší revíry a revíry s potřebou "dražších " ryb jsou v nevýhodě.
Pokud trochu zapřemýšlíš, jak asi bude vypadat reálné zarybňování revíru prostřednictvím MO, která má bývalé RMV, a je účastna CS rybolovu, musí ti zákonitě vyvstat řada otázek, na které ani statut nedává odpověď. Statut CS rybolovu, je takové "členství" které se nechá připodobnit k bývalému ROH. Tedy pokud nekradeš, okrádáš svoji rodinu, nebo krádež mezi odboráři neexistuje, protože vlastně nikdo nic reálně nemá, co by šlo ukrást.
Jaká jasná data chceš? 1kg násad, plácnu 100-300 Kč/kg a následná CS redistribuce 35-60 Kč/kg. Ano u kapra to může fungovat. Ale u P revírů stále něco chybí. Já říkám, že peníze. To je ten fenomén.....
NPetrson - Profil | Ne 5.8.2007 20:49:24
- schéma rozdělování tržeb z CS povolenek
- podíl v %, který z nich jde jen do násad
- nepoměr mezi prostředky, redistribuované za CS P, a skutečnou cenu násad "nad plán" ( ´pouze tržeb za CS P)
- způsob, jakým se přesně používají data ze sumářů k dalšímu zarybnění (přesné poměry na dorybnění pro jednotlivé ÚS z nich asi závazně tvořeny nebudou, tak naivní nejsem, ale třeba se poměrné paušály, předem nastavené dle celkových ploch revírů, pro jednotlivé ÚS modifikují nějakým koeficientem, vyvozeným ze sumářů).
Pokud se nemýlím a opravdu disponuješ těmito informacemi, nebylo by špatné je zde uveřejnit. Já je neznám - jak plyne z předchozí reakce - proto je bezpředmětné to dál pitvat, jen bych mlátil prázdnou slámu.
Takže k předchozímu jen tři připomínky:
Za relativního realistu :) se stále považuji. Je-li něco špatného na CS, pak asi ne pojetí samotné (měl jsem dojem, že ještě donedávna jsi ho ostatně hájil jako jeden z mála důvodů k přetrvání svazu), ale ekonomické mechanismy, které jej v praxi ošetřují. Přesto si pořád myslím, že cena 1500 je přiměřená, rozhodně aspoň více odpovídá reálným všeobecným ek. poměrům, než 2 - 3 x levnější ÚS povolenka. Představ si, že by za K povolenku platil tuto cenu každý (protože jako držitel CS si přece nekupuju poměrně navýšené právo na víc ryb, jiné limity, jiné míry... Tyto podmínky mám úplně stejné. Můžu "jen" lovit v širším prostoru). To by bylo peněž navíc, a neříkej mi, že s takovými tržbami by se nedal utvořit ekonomicky funkční mechanismus.
Z věty: "Zkus porovnat skutečnou cenu násad a hodnotu redistribucí..." mám dojem, že sem mícháš veškeré násady, tedy i za povolenky MO. Což je přece nesmysl. Bavíme se o rozšířeném právu pro několik lovců a tudíž adekvátním navýšení násad - tedy "dorybnění", "nad plán". Nikoliv celkovém zarybnění. Pokud jsem to odhadl správně, máš tam hrušky s jabkama.
"CS rybáři ... cca 30% atraktivních revírů": ponechám stranou, proč tak činí. Nejsem přítelem "davových psychóz" a když takový "top revír" vůbec navštívím, je to mimo hlavní sezónu a pokud možno ve všední dny. Sám si vybírám spíš menší, "zastrčené" a mnohdy i zapomenuté vody - jako zrovna včera (viz ML; situován nedaleko jednoho z "top revírů". Kolem celé vody (cca 70 ha) vznikl souvislý divoký kemp, čemuž odpovídá "distribuce" odpadků. Děs, chytat bych tam nešel ani slepý, a je pravda, že takové situace je třeba řešit). Nicméně, kde se tedy berou prostředky na dorybnění těchto vod, když jsou roky stále stejně atraktivní, přesto že čelí zvyšujícímu se tlaku ? Podle Tvé teorie už by v nich dávno žádné z očekávaných úlovků neplovali a držitelům CS by nezbylo, než se každý rok stěhovat, jako stádo kobylek. Přesto tak nečiní, ryb je tam asi tedy stále dost - zřejmě proto, že dorybňování z CS dostačuje.
Nejde mi o při. Jen stále nechápu faktické poměry, které kritizuješ. Jsou-li tedy ve schématu redistribuce CS chyby, přiřaď je k bodům v úvodu tohoto výpotku, dolož data. Jasné pojmenování omylů v rozdělování je prvním předpokladem k tomu, abychom se je pokusili změnit.
NMRKnato - Profil | So 4.8.2007 12:44:37
Redistribuce nemůže nahradit ztráty způsobené lovem a to zejména za přispění lovců z velkých aglomerací. Hodnota redistribucí není vyjádření, a ani nemůže být, hodnoty ryb ulovených na CS povolenky. Je to jaký si med kolem huby. Zkus porovnat skutečnou cenu násad a hodnotu redistribucí vč. působení fenoména. Proto současný způsob hospodaření i dík CS systému nemůže fungovat. CS rybáři se shlukují na cca 30% atraktivních revírů, kde působí spolu s ostatními predátory tu největší paseku, protože se tam točí nejvíc peněz a ryb (relativně). Cena 1 kg násad, vč mortality je jiná než 1kg hodnoty z redistribuce. A ty myslíš, že se něco změní, pokud za každou ulovenou rybu na CS povolenku napíšu 3 ks ryb? Pak redistribuce z cca 40Kč za 1kg klesne na třetinu.
NPetrson - Profil | So 4.8.2007 1:46:17
Taxu CS povolenky za podhodnocenou nepovažuju. Ve skutečnosti nemůžeš zaráz lovit ve všech ÚS. Nedá se tedy předpokládat, že by její majitel způsobil větší tlak na revíry, než držitel ÚS P. Rozdíl je v tom, že působí roztroušeně po republice, zatímco lovec limitovaný krajem zatěžuje obvykle nemnoho revírů v okolí, tedy zřejmě intenzivněji.
Roli hraje především redistribuční schéma - neznám, těžko se vyjadřovat. Nevím, zda vychází ze sumářů, nebo se jen paušálním poměrem rozdělí mezi ÚS, takže vlastně rozhodujícím bude objem tržeb. Za druhé netuším, jaká vůbec část z těchto povolenek jde čistě do násad.
Jestli platí první možnost, jediné, co mohu dělat jako jednotlivec - poctivě psát odnesené úlovky. Zde nemám problém, stejně toho je poskrovnu.
Pokud běží druhá verze, s tím, že by značná část peněz opravdu byla rozdělena čistě k zarybnění, myslím, že v reálu by to mělo pokrýt náklady na odlov, způsobený držiteli CS.
Je sice fakt, že cenu CS P relativizují ceny ÚS, které se liší. Na druhou stranu je třeba připomenout, že tyto ceny jsou stanoveny víceméně poměrně k celkovým výměrám revírů: když je povolenka jednoho ÚS dražší souseda, obvykle u něj máš možnost rybařit na více vodách. Prostě si víc připlatíš za výběr.
Hlavně by tyto poměry měly zohlednit zmiňované "paušály". Pak by navíc platilo, co Ti stále nejde pod vousy připustit: Kdyby se v Praze vybralo za CS nejvíc, téměř všechny tržby - čili opět nejvíc - by šly do ostatních krajů.
NMRKnato - Profil | So 28.7.2007 8:38:39
Složitost je v tom, že si nikdo nechce připustit, že hlavně MO dojí systém rybolovu. Je to sice podle plánu, jak říkáš, peníze jsou odděleny (jen já je míchám), aby každý dostal, jak se "kluci" dohodli, ale to je právě ten fenomém.
NDalibor - Profil | Po 16.7.2007 18:14:13
Drobnost....pro většinu ryb vytírajících do travin ukončil možnost reprodukce amur. Kdo ho sem přitáhl.
Ovšem, můžeme se tu bavit o změnách čehokoli co se mír týká, ale je to zbytečné pokud nebudou fungovat kontrolní mechanismy.
Takže když se vrátím k té HM rozhodně ji nepovažuji za nutnost. Raději bych přivítal skladbu obsádky tak aby byly zastoupeny ryby všech ročníků,aby revír nebyl přesazen;úseky chyť a pusť (třeba jako zdroj generační ryby);úseky chráněné, kde se ryba ještě vytírá. pokud budu chytat trofejní ryby pořád asi mi až tak trofejní nepřijdou.
Příklad nejčerstvější, pstruh 45cm na řece ve Slovinsku zas tak trofejní nebyl, tatáž ryba u nás už je solidní ryba.Nicméně jsou i revíru u nás, kde by mohl být běžnou rybou a revíry kde bude vždy raritou.
A co bych přivítal nejvíc aby lidi ve větší míře začali přemýšlet a viděli dál než jen na "policajta" . A kdyby byli schopni diskuze,ale to už bych chtěl asi moc. :-)
Souhlasím s níže napsaným, že příklady táhnou. Dal jsem se do kupy s několika rybáři ve svém okolí (dřívějšího data narození) pouštění mírové ryby jim nic neříkalo, háčky bez protihrotu jakbysmet.Po dvou letech kdy zjistili, že skutečně každou mírovou rybu sníst vlastě nemusí a háčky bez protihrotů neznamenají víc "spadlých" ryb se tak nějak změnili. O všem jsme diskutovali někdy velmi živě po hospodách, u vody a atd. a přemýšleli o tom.
Ale myšlení bolí.
NPetrson - Profil | Po 16.7.2007 16:57:23
NPetrson - Profil | Po 16.7.2007 16:55:04
NMRKnato - Profil | Po 16.7.2007 15:36:23
NPetrson - Profil | Po 16.7.2007 14:42:01
NMRKnato - Profil | So 14.7.2007 23:54:05
K červené kartě: už jsi viděl managera, který si posere gatě, aby v nich chodil dlouho, když má v pácu být in?
NPetrson - Profil | So 14.7.2007 16:49:29
Faktická situace tomu nebude moc vzdálena, protože mnoho pražáků si rovnou kupuje CS-ku za 1500.
Tím si nechci nijak ztěžovat - stejně bych neměnil; jen chci ilustrovat, že pár drobných výhod, které nám snad někteří jízlivě závidějí, jak se v poslední době na MRKu objevuje, je pouze malou kompenzací místních omezení.
Nreyg | So 30.6.2007 11:33:23
V případě CaR by bylo nutné snížit cenu povolenek o 90% !!!!!!!!! Tohle ale svaz nikdy nedovolí........takže kde je zakopaný pes?????? !!!!!!!!!!!!!
A o GB si nedělejte velké iluze. Já byl v hrabství Kent pracovně, ale dostal jsem pozvání od spolupracovníka zachytat si na jednom z mála svazových revírů ( řeka Irgle Sneap ) .... taková anglická Odra, jenom v čistém životním prostředí.... ryby úplně normální, žádné kapitální kusy, zarybněnost asi jako na středním toku Vltavy.... rozhodně jsem čekal od tak dlouhodobého praktikování CaR víc....
NMiloš_Dia | Út 26.6.2007 20:54:07
Možná pouze špatně chápu, nicméně, jako bych zaslechl, že Pražáci mají levnější povolenky !?
NMRKnato - Profil | Út 26.6.2007 18:56:05
NOndra_77 - Profil | Út 26.6.2007 18:23:48
NPike | Út 26.6.2007 17:23:01
Presne nazvy reviru ti nenapisu, musel bych si zajet ke Kubovi pro casopisy, kde byly psany recenze reviru a u nich bylo napr. No CandR, nebo CandR nenio povoleno. Tradicne si nachytal svuj limit ryb v ramci povolenky a konec.
NBabus - Profil | Út 26.6.2007 17:17:04
Dobrá a chválihodná snaha.Ale.....Nejsi-li pražská organizace,změny jdou zkrátka mnohem pomaleji (na druhou stranu - proč máte nejlevnější povolenky - budtě machři a mějte je nejdražší s těmi pokrokovými názory.
Bod 2 - vymněnit neschopný výbor by chtěli asi všechny organizace,ale věříš tomu,že někdě se organizace téměř rozpadla jen kvůli tomu,že to chtěli dělat jen ti "neschopní".No je to tak.............
Ndrozďák - Profil | Út 26.6.2007 17:08:19
NOndra_77 - Profil | Út 26.6.2007 16:55:13
NPike | Út 26.6.2007 16:38:14
NLuděk Černý(Lc1) - Profil | Út 26.6.2007 16:32:52
NPike | Út 26.6.2007 16:28:34
NOndra_77 - Profil | Út 26.6.2007 16:25:40
All: proti muškařům nic nemám, tak jako mezi kapraři, vláčkaři rybáři či nerybáři jsou lidé, se kterými si nemám co řict.
Miloš_Dia: zdá se, že je tu konečně správné řešení,určitě ho rád podpořím.
NJan002 | Út 26.6.2007 15:43:53
NMiloš_Dia | Út 26.6.2007 13:56:53
add bod 3)
a proč to neotočit - místo beznadějně pomalého roubování pokroku do antracitových mozků učinit dostatečně razantní kroky k tomu, aby platil bod 1) ??
NJiříH - Profil | Út 26.6.2007 13:47:39
A nemohu si pomoci, ale bez velké publicity a podpory široké členské základny články či výzvy podobného typu od člena a tedy běžného rybáře nic nezmohou. Spíše jako reálný podle Stanov bych viděl třeba tento postup:
1) Pokud má vaše MO dekret na vodu, kde budete chtít změny, je prosazení změn jednoduché. Chce to zúčastnit se vaší výroční členské schůze MO v dostatečném počtu nespokojených a prosadit požadované změny - pokud by výbor nesouhlasil, tak odvolat neschopný výbor. Zoficiálnit odsouhlasené změny podléhá úřednímu kolečku, kde by už neměl být problém.
2)Po případném odvolání tedy navrhnout a zvolit předsedu a výbor, který bude chtít prosazovat myšlenky svých členů.
3) Pokud má dekrety Územní svaz jako u nás, je nutno získat pro své myšlenky většinu předsedů MO a poté schválit na územní konferenci. Není to jednoduché a lze říci, že si člověk vyslechne i dost nepříjemných reakcí. Ale protože jde o koníčka, lze to s úsměvem přestát.
NLudaT - Profil | Út 26.6.2007 12:36:54
NFCY84 | Út 26.6.2007 11:49:52
NMiloš_Dia | Út 26.6.2007 8:15:27
"MRKnato - ® Po 25.6.2007 20:38:58
Tvoje zásadní nepochopení věci je v tom, že hospodaření na revíru je věcí držitele dekretu. Různé vychcanosti vyhlašované za ochranu, petice a jiné nesmysly jsou pouze účelovým křepčením. Popiš mě jak jako člen MO budeš rozhodovat o horní míře, nebo jiném veleprospěšném opatření pro rozvoj revíru a kde k tomu bereš mandát."
Doporučuji VŠEM aby si tento příspěvek několikrát po sobě přečetli.
Je zásadní v tom, že jakékoliv změny či výjimky ze zákona 99/2004 povoluje rybářský orgán případně tuším i ministerstvo. Na žádosti musí být podpis statutárního orgánu uživatele revíru.
Centralizovaná moc nikdy nebyla příliš pružná a nápomocná změnám.....
NLudaT - Profil | Út 26.6.2007 7:32:33
FCY84: no ten tvůj příspěvek sem nejdřív vůbec nechtěl komentovat, ale budiž. Proč si myslíš že každej kdo má jinej názor na určitou věc než ty je patolízal, análníhorolezec, apod.? Máš snad patent na rozum, nebo si sežral šalamounovo hovno? Zatím sem si všiml že odpůrci HM diskutují a argumentují a příznivci HM, když nemají protiargument tak napadají diskutující s opačným názorem. Pokud s někým nesouhlasíš tak prosím napiš nějakej protiargument a zpochybňuj názor a né diskutujícího. Edit: pokud jsem tvůj příspěvek špatně pochopil, tak se omlouvám, ale bylo to takový neadresný.
NMRKnato - Profil | Út 26.6.2007 7:17:05
NBosanac - Profil | Út 26.6.2007 0:20:40
Ndrozďák - Profil | Po 25.6.2007 23:45:57
Jestli ti jde skutečně o nějaké změny, tak to udělej. Leccos pak možná pochopíš a začneš kopat do správných kotníků.
Takhle jsou to jenom plky bez hlavy a paty ...
NOndra_77 - Profil | Po 25.6.2007 23:03:17
NFCY84 | Po 25.6.2007 21:57:44
Ndrozďák - Profil | Po 25.6.2007 21:05:30
NMRKnato - Profil | Po 25.6.2007 20:38:58
NOndra_77 - Profil | Po 25.6.2007 20:10:51
NMRKnato - Profil | Po 25.6.2007 18:17:46
NOndra_77 - Profil | Po 25.6.2007 17:33:35
NMRKnato - Profil | Po 25.6.2007 17:05:52
NOndra_77 - Profil | Po 25.6.2007 16:54:14
LudaT: Problém v tom nevidím, již teť je na mnoha revírech rozdílná míra ryb, záleží na každém hospodáři co si prosadí ve svém revíru. Pokud by byla nutná vyjímka např. na Petrově oblíbeném potůčku, rozumný hospodář by si jistě poradil.
NMRKnato - Profil | Po 25.6.2007 14:38:52
Njurda - Profil | Po 25.6.2007 11:08:42
NMesoš | Po 25.6.2007 9:04:08
NLudaT - Profil | Po 25.6.2007 9:02:56
NMRKnato - Profil | Po 25.6.2007 7:48:08
NOndra_77 - Profil | Ne 24.6.2007 23:54:15
Co se týče nějákého potůčku jak píše Petr, nevidim v tom problém. Dala by se udělat nějáká vyjímka, popřípadě by se dali velké ryby slovit a vysadit jinde, do větší řeky. Každopádně je potřeba něco s nynějším stavem ryb dělat. Posledních pár měsíců rybařím ve Velké Británii a to co se děje u nás je opravdu ostuda!!!
NMRKnato - Profil | So 23.6.2007 9:07:37
NPetr | Pá 22.6.2007 10:32:41
Asi jsem masař.... Páč si od vody chycené pstruhy odnesu a prostě s radostí sežeru ! Proč to píšu ? Protože se dostanu k vodě za rok max. 20x (MP i P) takže těch 20 ryb je maximum. Uvědomte si, že ne všichni chytají na velkých nádržích nebo řekách. Nikam moc necestuju -mám svůj potůček, max. velikost pstruha je 35 cm - protože se tam prostě větší nevejde ! Takže si ty třicítky prostě vemu. Zvednout míru pstruha na 28, kapra na 40 apod. - nemám s tím vůbec problém. Pokud by se to však přehnalo, "zabili" by jste tyto malé vodní toky a možná by to pak na velkých nádržích vypadalo jak na Václaváku (často už to tak je). A já mám ten "svůj" potůček prostě rád ! Kombinace mírného zvednutí míry + po vyplnění sumáře koupit novou povolenku - to nezní špatně - netvrdím že je to ideální, ale krok kupředu to je.
Ahoj všem kolegům-masařům
Ndanulko - Profil | Čt 21.6.2007 9:10:46
NMRKnato - Profil | Čt 21.6.2007 9:03:43
NKomboj - Profil | Čt 21.6.2007 7:29:37
NMesoš | Čt 21.6.2007 6:54:07
Víš k jaké by to mohlo vést korupci? Děláš jako by jsi neznal rybáře :o)
NMRKnato - Profil | St 20.6.2007 17:19:06
NMRKnato - Profil | Út 19.6.2007 20:20:46
NMRKnato - Profil | Út 19.6.2007 20:16:12
NKomboj - Profil | St 20.6.2007 13:26:00
NKomboj - Profil | Út 19.6.2007 8:15:07
Kde to žije - všechna témata
17:24NZákaz olova se blíží: V obchodech už ho nekoupíme, u vody ale (zatím) zůstává (Bleskovka) 15
16:25NNepromokavá bunda na boat a brození 9
15:39NBleskovky: Rybáři, plaťte alimenty, nebo přijdete o lístek! 1
10:24NV Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů. (Bleskovka) 39
8:10NZabezpečení člunu proti krádeži 24
5:53NEpoxid..kov..dřevo fan klub 693
5:19NDva Češi zahynuli na rybářském zájezdu v Norsku (Bleskovka) 1
4:23NKorda Zig Kit 7
PáNDo Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých (Bleskovka) 52
PáNFeeder videa - výběr MM 201
PáNVýběr nových prutů a navijáků 20
PáNPENN TIDAL XT Long Cast - Naviják 112
PáNCestovni sea trout prut 51
PáNZraněné, postižené a mrtvé ryby 31
PáNVčelaření a rybolov 901
Co je nového - všeobecné
15:39NBleskovka: Rybáři, plaťte alimenty, nebo přijdete o lístek!
0:06NBleskovka: Zákaz olova se blíží: V obchodech už ho nekoupíme, u vody ale (zatím) zůstává
ÚtNBleskovka: Dva Češi zahynuli na rybářském zájezdu v Norsku
ÚtNBleskovka: V Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů.
. . . NBleskovka: Z Nechranic odtéká minimum vody. Důvod potěší rybáře.
. . . NBleskovka: Do Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
16.5.XX. Březská vydra
16.5.první ročník rybářských závodů...
16.5.Tradiční rybářské závody...
16.5.8. ročník memoriálu Karla...
16.5.18. Ročník rybářských závodů v...
16.5.Rybářské závody v Horním...
16.5.Pozvánka na tradiční rybářské...
16.5.Tradiční rybářské závody -...
16.5.MO Protivín 10. ročník...
23.5.Rybářské závody Hradčany u...
Doporučujeme e-shop
www.chytil.cz
Firma Chytil byla založena v roce 2000 a od té doby vyrábí nejrůznější návnady a nástrahy pro lov nejen kaprovitých ryb....











